Millaista apua olet saanut a) pastoriltasi
b) seurakunnastasi ?
Jos pesisit uskossa Jeesukseen pastorisi ja vanhemmiston jalat tapahtuisi Jumalan ihme.
Joh 13:14:
"Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat."
Oletko köyhä helluntailainen ?
25
267
Vastaukset
- Anonyymi00001
"Tosin ei köyhää sinun keskuudessasi tulisi ollakaan, sillä Herra on runsaasti siunaava sinua siinä maassa."
- Anonyymi00002
"Hän hankki oikeuden kurjalle ja köyhälle; silloin kaikki kävi hyvin. Eikö tämä juuri ole minun tuntemistani, sanoo Herra?"
- Anonyymi00003
Joh 12:8:
"Sillä köyhät teillä aina on keskuudessanne, mutta minua teillä ei ole aina." - Anonyymi00004
Itse elän minimitoimeen tulolla, eli 100€/viikko. Säästöjä kertyy myös mukavasti ja voin ostaa luksusta tietyin ehdoin, eli silloin tällöin, eli tavoite säästämistä harrastan. Nuukana elää, niin tämä on mahdollista ja voi ostaa itseä miellyttäviä juttuja.
Olen tyytyväinen eläkelläinen ja koen itseni onnelliseksi, vaikka yksinäinen sinkku olenkin.
Mb_76- Anonyymi00005
Herra siunatkoon sinua.
4Moos 6:
"Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua; Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen; Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan."
♥️✝️♥️✝️ - Anonyymi00006
Kannattaa ottaa joku rikas leskinainen. Se on helppoa, jos olet pitänyt hyvän huolen taloudestasi, ja huolehtinut myös itsestäsi!
Näin elämisen taso nousee huomattavasti ja seuraakin on! Ei tarvitse itse kärvistellä. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kannattaa ottaa joku rikas leskinainen. Se on helppoa, jos olet pitänyt hyvän huolen taloudestasi, ja huolehtinut myös itsestäsi!
Näin elämisen taso nousee huomattavasti ja seuraakin on! Ei tarvitse itse kärvistellä.Pitää olla omillaan toimeen tuleva ja lusikoita ei kannata laittaa yhteen, vaan ihan seurustelusuhde. Näin pystyt pitämään oman kotisi ja vain harrastaa naisystävän kanssa, esim ulkomaan matkoja. Omasta taloudesta kannattaa pitää kiinni. Kaikki muu on extraa.
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Näin elämisen taso nousee huomattavasti ja seuraakin on! Ei tarvitse itse kärvistellä.Kylläpä pilkkaaja osaa tapansa mukaan irvistellä, tavalla- tahi toisella,
Olet säälittävä
- Anonyymi00008
adventisti pesijä on taas panetteluhengessä palstalla, eikä ymmärrä jalkojenpsusta pätkän vertaa.
Ei- koska panetteluhenki hänessä leikkii - leikkituomari- jumalaa jatkuvasti.
katsohan leikkijumalaa leikkivä panettelija vaikka ko. kuva ja mieti siinäkin jalkojenpesua , sekä muutakin näkyvää.
https://www.youtube.com/watch?v=p0H8sXNW2BA
Js tajuat ollenkaan, mitä kuvassa on esissä, niin jätä irvistely palstalla,
Säälittävää esiintymistäsi- Anonyymi00010
Helluntailaiset ovat surkeita standup-koomikoita ja potaskan puhujia.
- Anonyymi00018
Anonyymi00010 kirjoitti:
Helluntailaiset ovat surkeita standup-koomikoita ja potaskan puhujia.
otahan se lääkkeesi. Olet yleinen ongelma Hengellisellä puolella, pilkkahengessä.
Ikävä vain - katsella viestintääsi. Missä on Vapahtajasi?
- Anonyymi00011
Helluntaipastorit rakastavat rahaa ja rikkaita helluntailaisia.
Köyhät eivät ole arvokkaita jäseniä.
.- Anonyymi00019
puhetapasi tunnetaan palstalla sun toisella.
Itse et pidä Hengelisestä kodistasi huolta ja toisia pilkkaat.
Sekä luulopuheesi on vain omaa sarkasmia.
Etkö ymmärrä, että vaikka köyhät ovat aina keskuudessamme, aivan eri vuosisadat, he ovat Jumalan silmäteriä... Mutta, sinä vain irvistelet omasta lähtökohdastasi käsin.
Suosittelen Denaripalkkaista työtä ja välitystoimisto on tori- josta Mestari hakee toimenkuvaan.
Älä hukkaa leiviskääsi.
- Anonyymi00012
Helluntaipastorille ei kannata antaa toosaa.
- Anonyymi00020
syljettävä on puheesi, ja mielenlaatusi- Eli olet itsesi peili ja isellesi suuri ongelma
- Anonyymi00013
Pian itsekukin on köyhä Yhdysvaltojen ja Israelin aloittaman sodan vuoksi kun elinkustannukset nousevat vinhasti ja pian investoinnit pysähtyy. Tulee taantumien taantuma vain muutaman hullun tähden.
- Anonyymi00014
>>>Tulee taantumien taantuma vain muutaman hullun tähden.<<<
Ei tule mitään taantumaa muutaman hullun tähden.
Taantuma tulee kansakunnalle sen itsensä syntien ja
sen johtajien syntien tähden. Jumala rankaisee meitä
synneistämme ja käyttää näitä vallanpitäjiä rankaisijoina.
Näin on koko ihmiskunnan historia osoittanut.
Jumala puhuu ja varottaa ensin, mutta koska ihmiset
eivät kuuntele, tulee tuomiot.
Jumala hallitsee, eikä mitään tapahdu Hänen sallimatta.
Kaikki, mitä tapahuu, on siis Jumalan tiedossa ja sallimuksessa.
Mutta Jumala ei tahdo rangaista. Hän tahtoo, että kaikki
ihmiset tekisivät parannuksen, lopettaisivat herjaamiset
ja muun synnin tekemiset ja tulisivat Hänen luokseen.
Hänen luonaan on syntien anteeksi antaminen sekä
anteeksi saaminen. Silloin ei ole rangaistusta vaan siunaus
Hänessä.
Koska ihmiskunta on hylännyt Luojansa ja palvelevat
ja tottelevat toista, siitä tulee kirous päällemme.
Silloin myös viattomat lapset saavat kärsiä meidän
aikuisten tähden meidän syntiemme tähden, kuten nyt
on tapahtunut ja tapahtuu Ukrainassa, Venäjällä,
Israelissa, Pakistanissa ja Iranissa. Tämä voi levitä
myös Suomeen, ellemme tee parannusta ja käänny
Jumalan puoleen uskossa Jeesukseen Kristukseen.
Kansakuntien johtajilla on suuri vastuu kansansa
hyvinvoinnista ja Jumalan siunauksista tai niiden puuttumisista.
Mutta koska maiden johtajat ovat jumalattomia ihmisiä, he tekevät
jumalattomia päätöksiä ja tekoja sekä lakeja. Näin he vetävät
Jumalan vihan ja tuomiot kansansa päälle.
5 Ms 31:16-18 "Ja Herra sanoi Moosekselle: "Katso, sinä käyt lepäämään isiesi tykö; silloin tämä kansa nousee ja lähtee haureudessa kulkemaan vieraiden jumalien jäljessä, joita palvellaan siinä maassa, johon se menee, ja hylkää minut ja rikkoo liiton, jonka minä olen tehnyt sen kanssa. Sinä päivänä minun vihani syttyy sitä vastaan, ja minä hylkään heidät ja peitän kasvoni heiltä, niin että he joutuvat tuhon omiksi, ja suuret onnettomuudet ja ahdistukset kohtaavat sitä. Sinä päivänä se sanoo: 'Eivätkö nämä onnettomuudet ole kohdanneet minua sen tähden, ettei minun Jumalani ole minun keskelläni?' Mutta sinä päivänä minä kokonaan peitän kasvoni kaiken sen pahan tähden, mitä he ovat tehneet, kun ovat kääntyneet muiden jumalien puoleen."
Mvh J - K - Anonyymi00015
Tämä lama on ollut jo finanssikriisistä asti. Tässä on vain potkittu tölkkiä eteen päin ja eletty päivä kerrallaan. Minultakin meni työpaikka finananssi griisin alussa, kun vienti vain loppui. Minulla oli hyvä työ Cnc-koneistajana, jotka oli suurimpia tässä maassa. Tienasin hyvin ja siitä on kyllä hyötyä, eli eläke on myös hyvä. Työt siis meni ja olen tehnyt Kristillisellä alalla kierrätyspajalla töitä. Tärkeää työtä tämäkin, vaikka palkka ei ole kummoinen, mutta olen suhteuttanut tulot ja menot. Vähemmälläkin tulee toimeen!, Nyt kyllä jo työkyvyttömyys eläkkeellä, vaikka lähellä on jo varsinainen eläkeikä.
Mb_76 - Anonyymi00021
No, puhu sitten- kun Ilmestyskirjan sanoa on ajankohtainen.
esim.
Ja minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle". Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa. Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen, ja se tuli vereksi, ikäänkuin kuolleen vereksi, ja jokainen elävä olento kuoli, mitä meressä oli. Ja kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin ja vesilähteisiin, ja ne tulivat vereksi. Ja minä kuulin vetten enkelin sanovan: "Vanhurskas olet sinä, joka olet ja joka olit, sinä Pyhä, kun näin olet tuominnut. Sillä pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda; sen he ovat ansainneet." Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi". Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella. Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian. Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa. Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille. Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä. - Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! - Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon. Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut". Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä. Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan. Ja kaikki saaret pakenivat, eikä vuoria enää ollut. Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri.
(Ilm 16:1-21) - Anonyymi00023
Anonyymi00015 kirjoitti:
Tämä lama on ollut jo finanssikriisistä asti. Tässä on vain potkittu tölkkiä eteen päin ja eletty päivä kerrallaan. Minultakin meni työpaikka finananssi griisin alussa, kun vienti vain loppui. Minulla oli hyvä työ Cnc-koneistajana, jotka oli suurimpia tässä maassa. Tienasin hyvin ja siitä on kyllä hyötyä, eli eläke on myös hyvä. Työt siis meni ja olen tehnyt Kristillisellä alalla kierrätyspajalla töitä. Tärkeää työtä tämäkin, vaikka palkka ei ole kummoinen, mutta olen suhteuttanut tulot ja menot. Vähemmälläkin tulee toimeen!, Nyt kyllä jo työkyvyttömyys eläkkeellä, vaikka lähellä on jo varsinainen eläkeikä.
Mb_76Voi iskeä paska tuulettimeen, kuten talouspuolella kerrotaan. Nämä Hormuzinsalmen sulut vaikuttaa kohta jokaiseen kuluttajaan. Eli laman kynnyksellä eletään sen Trumputin juttujen takia. Kohta saa edullista autoa, kun kansalla ei ole varaa niihin. Itse ostan tällaisen auton alennuksesta. Toisen tappio toisen voitto!
Mb_76
- Anonyymi00017
Ap, et näköjään ymmärrä tuosta jalkojenpesu asiasta yhtään mitään.
Se on ns. "kuva" Hengellisestä asiasta.
Jos sinä siis ymmärtäisit sen, mitä tässä oikeasti sanotaan ja mistä puhutaan, niin et kirjoittelisi tuollaisia.
Johannes 13
1 Mutta ennen pääsiäisjuhlaa, kun Jeesus tiesi hetkensä tulleen, että hän oli siirtyvä tästä maailmasta Isän tykö, niin hän, joka oli rakastanut omiansa, jotka maailmassa olivat, osoitti heille rakkautta loppuun asti.
2 Ja ehtoollisella oltaessa, kun perkele jo oli pannut Juudas Iskariotin, Simonin pojan, sydämeen, että hän kavaltaisi Jeesuksen,
3 niin Jeesus, tietäen, että Isä oli antanut kaikki hänen käsiinsä ja että hän oli lähtenyt Jumalan tyköä ja oli menevä Jumalan tykö,
4 nousi ehtoolliselta ja riisui vaippansa, otti liinavaatteen ja vyötti sillä itsensä.
5 Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt.
6 Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?"
7 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät".
8 Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".
9 Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää".
10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki".
11 Sillä hän tiesi kavaltajansa; sentähden hän sanoi: "Ette kaikki ole puhtaat".
12 Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?
13 Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
17 Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette
Eli mistä Jeesus oikeasti puhui, kuka ymmärtää sen Hengellisen asian ? - Anonyymi00022
Yksin oloon tukea.
- Anonyymi00024
Vaikea tietenkin ymmärtää miksi vain jalat täytyy pestä.
Joskin Jeesuksen opetus poikkesi paljon yleiseistä tavoista. Kun mentiin syömään, ei käsiä pesty, mutta jalat piti kyllä pestä.- Anonyymi00026
Täytynee hieman auttaa.
Mistä jalkojen pesu on kuvana ?
Mistä kylpeminen on kuvana ?
- Anonyymi00025
Tänä aikana ei voi olla meille turhempaa opetusta kuin jalkojen pesun opetus.
Oli se mikä tahansa, niin voi olla aivan varma että se ei tule menemään perille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."502202Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1972029- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki47868Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746