Venäjä ja Kiina ovat estäneet YK:n turvallisuusneuvoston päätöslauselman hyväksymisen, jossa vaaditaan navigointia Hormuzinsalmen läpi. Associated Pressin mukaan, vaikka asiakirjan tekstiä on pehmennetty useaan otteeseen, molemmat maat käyttivät veto-oikeutta.
11 turvallisuusneuvoston 15 jäsenestä äänesti Bahrainin esittämän päätöslauselman puolesta. Venäjä ja Kiina vastustivat sitä, kun taas Pakistan ja Kolumbia pidättäytyivät äänestämästä. Julkaisu huomauttaa, että äänestys pidettiin muutama tunti ennen Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin Iranille antaman uhkavaatimuksen umpeutumista: klo 20:00 itäistä aikaa (03:00 Moskovan aikaa 8. huhtikuuta) mennessä Teheranin on avattava Hormuzin salmi, muuten iskut sen voimalaitoksiin ja siltoihin seuraavat.
Alkuperäinen päätöslauselmaluonnos salli maiden käyttää "kaikkia tarvittavia keinoja" – YK:n muotoa, joka tarkoittaa sotilaallista toimintaa – varmistaakseen läpikulku salmen läpi ja estääkseen yritykset estää se. Tekstin lopullisessa versiossa tämä lupa poistettiin. Sen sijaan asiakirja "kehottaa" valtioita käyttämään Hormuzin salmea puolustustoimien koordinointiin turvallisen navigoinnin varmistamiseksi.
Kommunistimaat esti salmen avaamisen
Anonyymi-ap
5
133
Vastaukset
- Anonyymi00002
syyllisiä tilanteeseen nyt on kyllä,
rotanhaju ja rumppi...- Anonyymi00003
Nekö esti yk:ssa. Oletko MPP ?
- Anonyymi00005
Bader Meinhoff Rosso Brigade Hamas....
Saatanan Valtakunnasa Neuvostoliitossa heinät lääni kolhoosissa peltoon...
Toista Saatanan Valtakuntaa nämä säälii...
Hennalassa ei mitään opittu...
- Anonyymi00004
No kukahan sen salmen sulki??
Tuli iso lasku Euroopalle! Ja jos tämä jatkuu, tulee miljoonia pakolaisia niskaan!! Suomeenkin kymmeniä tuhansia!!
On se klovni tämä seniili 8 kymppinen hölmö!- Anonyymi00006
Joko se putin on täyttänyt 80? Kuvauksesi sopii täydellisesti häneen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3073025Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1212049
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492033Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 671379
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233