600 000 suomalaisella on 6 miljardia euroa ulosotossa velkaa. Valtio vie heidän asuntonsa, joilla ei ole enää sitä arvoa kuin rakennettaessa. Asunnot saattavat jäädä vuosiksi tyhjilleen ja myymättä.
Asunnoilla ei ole arvoa kuin niissä asuville ja nyt heidät pistetään ulos, koska eivät kykene maksamaan lyhennyksiään. Asiassa ei ole järkeä, koska nämä ihmiset siirtyvät todennäköisesti yhteiskunnan maksettaviksi.
Järjestelmämme on jälleen askeleen lähempänä kaatumistaan. Kiinteä velkaomaisuus pitää puhaltaa ulos järjestelmästä, jotta se pysyy kasassa. Jos sitä ei voida tehdä inflaatiolla, se tehdään tappioita kirjaamalla.
Tämän seurauksena ihmisiä joutuu koko ajan enemmän ja enemmän taivasalle ilman luottotietoja ja ilman kiinteää omaisuutta. Se voi olla ongelma ihmisille, mutta se ei ole ongelma itse velkavetoiselle valtiollemme, kuten eivät velkaantuneet kunnatkaan. Kaikki peitetään massiivisella velanotolla.
Pankit eivät välitä miten suuriksi niiden rahakuplat kasvavat, koska niiden tileille syötetään keksittyä velkarahaa. Pankit tekevät nykyään omat rahansa koroista ja sivukuluista.
Jos inflaatio kasvaa, myös korot ja liikevaihto nousevat. Jos palkat nousevat, myös maksukyky kasvaa. Luottotappioriskit kasvavat myös, joten niistä pitää päästä eroon, eli maksuvaikeuksiin joutuneet ajetaan ulosottoon velkoineen. Nämä ihmiset siirretään valtion ongelmaksi.
Koska koko talousärjestelmämme perustuu kymmenysten maksuun, ei ketään viime kädessä kiinnosta maksetaanko otetut lainat pois vai ei. Joten kaikki maksukykyiset ottavat lisää velkaa.
Järjestelmää kiinnostaa vain, kykenemmekö maksamaan korot, jotka muodostavat pitkän ajan kuluessa yhtä suuren summan kuin itse otettu velka, jos pääomaa ei todellisuudessa lyhennetä ja velkaa lisätään vuosittain enemmän kuin sitä maksetaan pois.
Juttu ei ole fyysisesti kannattavalla pohjalla, mutta näin koko maailma tai ainakin läntinen maailma toimii ja kokonaisvelkamäärä kasvaa koko ajan, myös Suomen osalta. Kukaan ei välitä, vaan koko poliittinen eliittimme tekee samat velanottopäätökset hallitus hallituksen jälkeen.
Miksi? Koska kyse on kontrollista. Jos ulosotossa oleva ajautuu valtion kontrolliin, niin niin ajautuu myös velkainen kunta, kuten myös velkainen maa. Kun on otettu riittävästi velkaa ja sitä sinulle yhä syötetään, alat pikku hiljaa laulaa veloittajien laulua.
Alatko nyt ymmärtää, miksi johtomme osallistuu erilaisiin länsimaiden järjestämiin kansainvälisiin talousfoorumeihin? Kyse on velallisten, rahoittajien, kuluttajien, saajien, välistävetäjien ym. kokoontumisajoista, joissa sovitaan jatkosta.
Kukaan ei halua olla ilonpilaaja, kaikki haluavat jatkaa tätä makeaa elämää, Kukaan ei välitä lopullisesta velkasummasta, koska velkaa ei koskaan makseta pois. Ehtona vain on, että tuet järjestelmää.
Jos et, joudut ulosottoon ja omaisuutesi ulosmitataan. Ei väliä, vaikka omaisuudellasi ei ole enää sitä suhteellista arvoa, mitä sillä oli peliin mukaan tullessasi. Jos itäsuomalainen kuluttaja on nappula, niin niin ovat valtiotkin ja niitä ohjailevat poliitikotkin.
Nyt päästään siihen isoon kysymykseen... Entä jos jotkin valtiot eivät hyväksy tätä järjestelmää, he kapinoivat tai eivät noudata sääntöjä? He eivät ole riittävän velkaantuneita, jotta heitä voisi ohjailla tai käskeä?
Aivan, syntyy sotia. Ja ketkä värvätään koalition kovimmiksi räksyttäjiksi...? Aivan, ne maat, jotka ovat eniten riippuvaisia järjestelmästä, sen tuista, rahavirroista ja velanotosta... Ne maat, joita voidaan tarvittaessa kiristää, joko taloudellisesti tai turvallisuudella.
Ja mitä näiden maiden väestö tekee? Sitä mitä pyydetään, koska ne ovat myös osasia systeemissä. He kaikki ovat velkaa jonnekin ja heitä kaikkia kiinnostaa saada rahaa myös jatkossa ja selvitä velkaongelmistaan. Kukaan ei halua ulosottoon...
Weffin kätyrinen suunnitelma etenee vauhdilla
Anonyymi-ap
0
52
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2752875Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771151