PUOSKARILLEKO "KUPATTAVAKSI"?

KaidePuu

Lehdissä tarjotaan monenlaisia luontais- ja vaihtoehtolääkityksiä ja hoitoja.
Oletteko saaneet apua vaivoihinne vai oletteko kokeneet joutuneenne vain

"puoskarin kupattavaksi?"

83

9585

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selkäniksauttelijan...

...luota, kun hän hermostui minulle minun kysellessäni hänen koulutustaan.
      Oli niin epäilyttävän näköistä, kun hän olisi sitonut minut jaloista kiinni hoitopöytäänsä. Vetäisin housut takaisin jalkaani ja lähdin pois. Hän vielä perääni sanoi etten mistään muusta saa apua kuin häneltä.
      Soitin sen jälkeen kiropraktikolle, hän totesi että jos jotain vahinkoa tälläisessa hoidossa sattuu, niin potilasvahinkolaki ei korvaa mitään kuluja asiakkaalle.
      En yleistä tätä muihin luontaishoitoihin, mutta tämä on minun kokemukseni.

• tai hierontaa

Näitä hierojia on ilmoittelemassa rivi-ilmoituksilla ja huomaanpa koulutustakin olevan.
        Sanoit varoituksen sanoja kun kerroit etteivät vakuutukset korvaa ja joutuessani sitten menemään lääkärin vastaanotolle niin uskallanko kertoa
        käyneeni puoskarilla tai ihmeterapiassa?

Lääkärit eivät pidä myöskään "omasta lääkityksestä."

• thaihierontaa
        tai hierontaa kirjoitti:

Näitä hierojia on ilmoittelemassa rivi-ilmoituksilla ja huomaanpa koulutustakin olevan.
        Sanoit varoituksen sanoja kun kerroit etteivät vakuutukset korvaa ja joutuessani sitten menemään lääkärin vastaanotolle niin uskallanko kertoa

... enkä ota siihen kantaa. Olen käynyt vuosien varrella hyvinkin monta kertaa ammattikoulutuksen saaneilla hierojilla, ja muutaman kerran pitkän koulutuksen saaneella kiropraktikolla. Kannattaa kysyä aina nämä asiat selväksi.

• hihitystä
        tai hierontaa kirjoitti:

potilasvahinkolautakunnassa,mikäli joku "thaihierojalla"käynyt tekisi kantelun hoitovirheestä :))

• Ajomies
        hihitystä kirjoitti:

potilasvahinkolautakunnassa,mikäli joku "thaihierojalla"käynyt tekisi kantelun hoitovirheestä :))

- Vahingonilo on tunnetusti vilpittömintä iloa.
        Lueskelin tuossa juuti "Vaivojensa vanki" -kirjaa
        1889-1916 lääkärien ja kansalaisten vuoropuhelusta.
        Samariiniin luotettiin vielä lapsuudessani, vaikka se on vain soodan ja sokerin sekoitus eli kotikonstein valmisettavissa, mutta kuppareita kulki talosta taloon ja siihen luotetaan edelleen.

Kärpästoukkia käytettäneen eräissä sairaaloissa
        pahoissa haavaumissa kuolleen solukon poistoon (?)
        tietoni jostain lehdestä lukemani.

• stupiido
        tai hierontaa kirjoitti:

hieronta, eikö tarkoiteta vähän jotakin toista toimintaa? Sauna & massage tuolla maailmalla = bordelli. Onko ikkunassa iloisesti tuikkivien thaihierontamainosten takana myös edellämainitun sorttisia paikkoja? Omassa asuinkaupungissanikin näitä tuikkivia ikkunoita on ilmestynyt puolen tusinaa. Fysikaalista hierontaa voi ostaa lukuisilta hierojilta, mitenkähän asiakkaita mahtaa riittää? Hmmmm.

• Remmari
        stupiido kirjoitti:

hieronta, eikö tarkoiteta vähän jotakin toista toimintaa? Sauna & massage tuolla maailmalla = bordelli. Onko ikkunassa iloisesti tuikkivien thaihierontamainosten takana myös edellämainitun sorttisia paikkoja? Omassa asuinkaupungissanikin näitä tuikkivia ikkunoita on ilmestynyt puolen tusinaa. Fysikaalista hierontaa voi ostaa lukuisilta hierojilta, mitenkähän asiakkaita mahtaa riittää? Hmmmm.

En itse menisi. Minulla on kyllä se käsitys, että osa Thai-hierojista ovat aivan oikeita hierojia, jotka käyttävät itämaista menetelmää venytyksineen ja painalluksineen. Se toinen osa on sitten mitä on.

Saisivat nämä kaksi koulukuntaa kyllä vähän erottua toisistaan. Tuntuu vähän kornilta se, että pitäisi ensin käydä paikassa katsomassa, onko tiskillä korillinen kondomeita vai ei.

• Angiina
        Remmari kirjoitti:

En itse menisi. Minulla on kyllä se käsitys, että osa Thai-hierojista ovat aivan oikeita hierojia, jotka käyttävät itämaista menetelmää venytyksineen ja painalluksineen. Se toinen osa on sitten mitä on.

Saisivat nämä kaksi koulukuntaa kyllä vähän erottua toisistaan. Tuntuu vähän kornilta se, että pitäisi ensin käydä paikassa katsomassa, onko tiskillä korillinen kondomeita vai ei.

Syystä, että olen asunut monta vuotta Bangkokissa, tiedän traditionaalisen thaihieronnan olevan ihka oikeaa hierontaa. Itse en ole sitä kokeillut. Mutta vierestä seurattuna se vaikuttaa varsin reipasotteiselta toiminnalta. Toki meidänkin kotikadulla (soilla) oli näitä "täydellisen rentoutuksen" paikkoja, mutta niitä nyt on koko Aasia pullollaan. Perinteiseen thaihierontaan ei sisälly mitään genitaalien hipelöintiä! Suomessa olevista thaihierontapaikoista en osaa sanoa.

• häjypoika
        Angiina kirjoitti:

Syystä, että olen asunut monta vuotta Bangkokissa, tiedän traditionaalisen thaihieronnan olevan ihka oikeaa hierontaa. Itse en ole sitä kokeillut. Mutta vierestä seurattuna se vaikuttaa varsin reipasotteiselta toiminnalta. Toki meidänkin kotikadulla (soilla) oli näitä "täydellisen rentoutuksen" paikkoja, mutta niitä nyt on koko Aasia pullollaan. Perinteiseen thaihierontaan ei sisälly mitään genitaalien hipelöintiä! Suomessa olevista thaihierontapaikoista en osaa sanoa.

En minäkään tiedä kun en ole nähnyt ja kokenut, mutta isot pojat on kertoneet ja ilmoittelu antaa usein ymmärtää ettei kaikki ole ihan
        "traditionaalista".
        Mehän kuulemme muuten joissain kirkoissakin kaunista kuoropoikien laulua ja joku kertoo,
        että ...., mutta nämähän ovat vain puheita.

• Angiina
        häjypoika kirjoitti:

En minäkään tiedä kun en ole nähnyt ja kokenut, mutta isot pojat on kertoneet ja ilmoittelu antaa usein ymmärtää ettei kaikki ole ihan
        "traditionaalista".
        Mehän kuulemme muuten joissain kirkoissakin kaunista kuoropoikien laulua ja joku kertoo,
        että ...., mutta nämähän ovat vain puheita.

Syrjähdän nyt hieman, mutta haluan tässä yhteydessä nostaa esiin erään seikan. Nimittäin sellaisten länsimaisten turisti- ja liikemiesten keskuudessa, jotka eivät itse asu Thaimaassa, vallitsee eräs yleinen harhaluulo. He nimittäin kuvittelevat, että kaikki thaitytöt ovat heidän seksuaalisia tarpeitaan varten. Tavallinen keskiluokkainen thaityttö on kuitenkin seksuaalisesti paljon pidättyvämpi kuin ikätoverinsa Euroopassa. Perheet vartiovat tyttöjä visusti. Tiedän tapauksen, jossa tavallisessa diskossa aikaansa kuluttanut turistimies alkoi varsin viattomasti lähennellä paikallista neitoa. Sillä seurauksella, että loppuillasta tulivat tytön veljet ja ampuivat miehen niille sijoilleen.

• se noloo
        hihitystä kirjoitti:

mennä valittaan johonkin lautakuntaan kun on saanu syfiliksen thai-hieronnasta.

• Remmari
        Angiina kirjoitti:

Syrjähdän nyt hieman, mutta haluan tässä yhteydessä nostaa esiin erään seikan. Nimittäin sellaisten länsimaisten turisti- ja liikemiesten keskuudessa, jotka eivät itse asu Thaimaassa, vallitsee eräs yleinen harhaluulo. He nimittäin kuvittelevat, että kaikki thaitytöt ovat heidän seksuaalisia tarpeitaan varten. Tavallinen keskiluokkainen thaityttö on kuitenkin seksuaalisesti paljon pidättyvämpi kuin ikätoverinsa Euroopassa. Perheet vartiovat tyttöjä visusti. Tiedän tapauksen, jossa tavallisessa diskossa aikaansa kuluttanut turistimies alkoi varsin viattomasti lähennellä paikallista neitoa. Sillä seurauksella, että loppuillasta tulivat tytön veljet ja ampuivat miehen niille sijoilleen.

Luulisi olevan jokaikiselle ihmiselle selvää, ettei ole olemassakaan sellaista maata koko maailmassa, jossa ei olisi moraalisääntöjä.

Minä kuulin kerran ihan järkevän oloisen, peheellisen miehen sanovan Thaimaasta: "Huoriahan ne on kaikki". Ihmettelen sitä vieläkin. Hän oli käynyt useaan otteeseen Thaimassa, ja silti hänellä oli tuollainen käsitys. Kummastelin sitä, minkälaisissa paikoissa hän oli matkoillaan oikein oleskellut. En sen jälkeen ollut enää varma siitä, miten järkevä hän oikein on. - Itse en ole käynyt (vieläkään) Thaimaassa, mutta eräät suomalaiset asiakkaani asuvat siellä vakituisesti. He eivät milloinkaan kerro mitään edelliseen viittaavaa edes huumorin varjolla. He ovat sitä mieltä, että thaimaalaiset ovat tiukkoja bisnesmiehiä. He myös sanovat, että thaimaalaiset ovat luotettavia. En sitten tiedä, kun en ole itse maassa käynyt.

Itse asiassa tarkoitukseni oli kertoa siitä, että myös Suomessa on aivan ilmeistä, että thaihieronnassa on kaksi koulukuntaa.

• Angiina
        Remmari kirjoitti:

Luulisi olevan jokaikiselle ihmiselle selvää, ettei ole olemassakaan sellaista maata koko maailmassa, jossa ei olisi moraalisääntöjä.

Minä kuulin kerran ihan järkevän oloisen, peheellisen miehen sanovan Thaimaasta: "Huoriahan ne on kaikki". Ihmettelen sitä vieläkin. Hän oli käynyt useaan otteeseen Thaimassa, ja silti hänellä oli tuollainen käsitys. Kummastelin sitä, minkälaisissa paikoissa hän oli matkoillaan oikein oleskellut. En sen jälkeen ollut enää varma siitä, miten järkevä hän oikein on. - Itse en ole käynyt (vieläkään) Thaimaassa, mutta eräät suomalaiset asiakkaani asuvat siellä vakituisesti. He eivät milloinkaan kerro mitään edelliseen viittaavaa edes huumorin varjolla. He ovat sitä mieltä, että thaimaalaiset ovat tiukkoja bisnesmiehiä. He myös sanovat, että thaimaalaiset ovat luotettavia. En sitten tiedä, kun en ole itse maassa käynyt.

Itse asiassa tarkoitukseni oli kertoa siitä, että myös Suomessa on aivan ilmeistä, että thaihieronnassa on kaksi koulukuntaa.

Kysymys on nähdäkseni siitä, että ihan tavallisesta perusfiksusta populasta löytyy yllättävän paljon sellaisia, jotka eivät syystä tahi toisesta välitä olla loppuun asti loogisia. Ihmisiä, jotka haluavat helliä omia eksoottis-romanttisia kuvitelmiaan (joille turismiteollisuus kokonaisuudessaan perustuu). Ja mikäs siinä. Mutta sitten on nöyrryttävä siihen, että vain luulee tietävänsä. Perusta itselle oudon kulttuurin arvioinnissa pitäisi kuitenkin olla se, että ei lähde tulkitsemaan vierasta omista kulttuurisista lähtökohdistaan käsin. Tai, että ainakin ymmärtää, että se, mikä minusta tuntuu ainoalta oikealta tavalta hahmottaa tätä elämää, on myös seurausta tiettyyn kulttuuriin kiinni kasvamisesta. Eikä se siis perustu ikiaikaiseen ilmoitukseen.

• Ajomies
        Angiina kirjoitti:

Kysymys on nähdäkseni siitä, että ihan tavallisesta perusfiksusta populasta löytyy yllättävän paljon sellaisia, jotka eivät syystä tahi toisesta välitä olla loppuun asti loogisia. Ihmisiä, jotka haluavat helliä omia eksoottis-romanttisia kuvitelmiaan (joille turismiteollisuus kokonaisuudessaan perustuu). Ja mikäs siinä. Mutta sitten on nöyrryttävä siihen, että vain luulee tietävänsä. Perusta itselle oudon kulttuurin arvioinnissa pitäisi kuitenkin olla se, että ei lähde tulkitsemaan vierasta omista kulttuurisista lähtökohdistaan käsin. Tai, että ainakin ymmärtää, että se, mikä minusta tuntuu ainoalta oikealta tavalta hahmottaa tätä elämää, on myös seurausta tiettyyn kulttuuriin kiinni kasvamisesta. Eikä se siis perustu ikiaikaiseen ilmoitukseen.

Olen useasti hämmärtellyt myyttiä suomalaisesta ja "kotimaisesta laadusta".
        Langattomien nettiyhteyksien suhteen huomasin, että Suomi ja Halsinki kuuluu "kehitysmaihin" eikä oppia tarvitse hakea kaukaa
        - Rääveli,nykyinen Tallinna kulkee kaukana meidän edellämme.
        Miten lienee sitten näitten lääkkeiden ja lääkäripalvelujen kanssa - alan harkita terveydenhoitomatkaa "etelärannalle"?

• Remmari

Siihen aikaan kuka vain saattoi käyttää kiropraktikon nimeä.

Menin hänen vastaanotolleen kipeän selkäni takia, kun muuan tuttavarouva oli kertonut, miten hän sai avun käteensä.

Hoidosta ei ollut mitään hyötyä, kuittia maksusta ei annettu. - Kun tapasin samaisen tuttavarouvan pari päivää myöhemmin hänen "parantunut" kätensä oli kantositeessä.

• Marion.T

muutamaksi viikoksi melkein kokonaan, erään aivan laillistetun hierojan käsittelyssä, hän tiesi kyllä sairaudestani, mutta kertoi että kyllä silti voi tehdä normaalin hieronnan.

Hän niksautti niskani sillä tuloksella että edessä oli muutaman päivän sairaalareissu....

Joten varon hierojia niin laillisia kuin puoskareitakin.

• häjypoika
        Marion.T kirjoitti:

muutamaksi viikoksi melkein kokonaan, erään aivan laillistetun hierojan käsittelyssä, hän tiesi kyllä sairaudestani, mutta kertoi että kyllä silti voi tehdä normaalin hieronnan.

Hän niksautti niskani sillä tuloksella että edessä oli muutaman päivän sairaalareissu....

Kukin tulkoon uskossaan autuaaksi.

Itse kuskasin nuorena kylän väkeä niksauttajalle
        ja aina pihassa oli kymmeniä autoja. Apua saivat monet, maatalon emännät ja isännät vain eivät malttaneet levätä hoidon jälkeen.

Itse sain avun kun selkä oireili - lääkäriin ei päässyt heti ja niksauttajalle. Oitis parani.
        - Röntgen osoitti selän olevan kunnossa eikä lääkärillä ollut huomauttamista saamani avuhn suhteen. Tapauksesta on aikaa yli kolmkymmentä vuotta.

• lääkäriltä
        Marion.T kirjoitti:

lupaa ko. niksautuksiin!Mun miehelläni on selässä paha nikamien siirtymä ja jumalattoman moni kehotti menemään niksauttajalle.Itse olen sairaala-alan ammattilainen ja kielsin menemäsätä ukkoani kellekään niksauttajalle,ennen kuin lääkäri on antanut luvan.Ja niinhän olisikin käynyt että alaraajat olisivat varmimmin vammautuneet loppuelämäksi.Hermoratavaurio olisi ollut mitä todennäköisin ja sen myötä liikut seis.Kysykää ensin lääkäriltä,mitä mieltä hän on näistä niksautuksista!En siis suosittele niksauttajille menoa!!!

• Ajomies
        lääkäriltä kirjoitti:

lupaa ko. niksautuksiin!Mun miehelläni on selässä paha nikamien siirtymä ja jumalattoman moni kehotti menemään niksauttajalle.Itse olen sairaala-alan ammattilainen ja kielsin menemäsätä ukkoani kellekään niksauttajalle,ennen kuin lääkäri on antanut luvan.Ja niinhän olisikin käynyt että alaraajat olisivat varmimmin vammautuneet loppuelämäksi.Hermoratavaurio olisi ollut mitä todennäköisin ja sen myötä liikut seis.Kysykää ensin lääkäriltä,mitä mieltä hän on näistä niksautuksista!En siis suosittele niksauttajille menoa!!!

Kun soitan terveyskeskukseen ja siellä ilmoitetaan, että sopisiko 8.8.2005....
        Minulla aikanaan kävi näin - kykenin sentään liikkumaan vaikka kipeää teki. Satuimme olemaan lähellä "niksauttajaa", joka oli hoitanut tuhatmäärin potilaita eikä kukaan ole koskaan kertonut vahinkoa tapahtuneen, mutta lukuisia ihmeellisiä parantumisia
        - näin kävi minullekin; muutama minuutti ja vaiva oli poissa eikä ole sen koommin oireillut.

Te ette tietysti usko tätä kun pidätte minua

- täysin selkärangattomana !

• Ajomies kirjoitti:

Minulla aikanaan kävi näin - kykenin sentään liikkumaan vaikka kipeää teki. Satuimme olemaan lähellä "niksauttajaa", joka oli hoitanut tuhatmäärin potilaita eikä kukaan ole koskaan kertonut vahinkoa tapahtuneen, mutta lukuisia ihmeellisiä parantumisia
        - näin kävi minullekin; muutama minuutti ja vaiva oli poissa eikä ole sen koommin oireillut.

mainio loppukevennys.

Jos käyttäisin hymiöitä,niin kaksoispiteen ja takasulkumerkin laittaisin.

• Marion.T
        lääkäriltä kirjoitti:

minulle sairaalasta suositeltiin kyseistä täysin laillista fysioterapeuttia, joka kuulemma osasi asiansa.

Jälkeenpäin lääkäri otti häneen yhteyttä asiasta, ja ihmetteli miten hän voi mennä "niksauttamaan" niskani, vaikka tiesi että tapauksessani ei missään tapauksessa niin saa tehdä.

Vielä itse hänelle siitä ennen niksautusta huomautin, enkä olisi halunnut koko operaatiota - minähä menin vain hierottavaksi.......
        Mutta olin senn verran tollo, että kun hän kertoi että niksutus (niskan hemmetinmoinen vetäminen ja rusautus argg...) kuuluu ilman muuta asiaan,ja olin juuri äskettäin sairastunut, niin enpä sitten osannut varoa..

Mietin kauan aikaa hoitovirhe syytöksen nostamista, ja jopa lääkärini suositteli sitä, mutta koska mitään pysyviä oireita ei kuitenkaan (ihme kyllä) jäänyt, niin en halunnut kenenkään työpaikkaa enkä elämää tuhota syytöksilläni, eiköhän lääkärin puhuttelu hänelle riittänyt...

• Ajomies
        Marion.T kirjoitti:

minulle sairaalasta suositeltiin kyseistä täysin laillista fysioterapeuttia, joka kuulemma osasi asiansa.

Jälkeenpäin lääkäri otti häneen yhteyttä asiasta, ja ihmetteli miten hän voi mennä "niksauttamaan" niskani, vaikka tiesi että tapauksessani ei missään tapauksessa niin saa tehdä.

Vielä itse hänelle siitä ennen niksautusta huomautin, enkä olisi halunnut koko operaatiota - minähä menin vain hierottavaksi.......
        Mutta olin senn verran tollo, että kun hän kertoi että niksutus (niskan hemmetinmoinen vetäminen ja rusautus argg...) kuuluu ilman muuta asiaan,ja olin juuri äskettäin sairastunut, niin enpä sitten osannut varoa..

Mietin kauan aikaa hoitovirhe syytöksen nostamista, ja jopa lääkärini suositteli sitä, mutta koska mitään pysyviä oireita ei kuitenkaan (ihme kyllä) jäänyt, niin en halunnut kenenkään työpaikkaa enkä elämää tuhota syytöksilläni, eiköhän lääkärin puhuttelu hänelle riittänyt...

Sairaaloissa ja terveyskeskuksissa taitaa olla potilasasiamiehiä.

Koettakaapa arvata ja kertoa, millaisella koulutuksella saadaan pätevyys viran tai toimen hoitamiseen ?

- Uskomatonta - sanoisin !

• Marion.T
        Ajomies kirjoitti:

Sairaaloissa ja terveyskeskuksissa taitaa olla potilasasiamiehiä.

Koettakaapa arvata ja kertoa, millaisella koulutuksella saadaan pätevyys viran tai toimen hoitamiseen ?

- Uskomatonta - sanoisin !

osaa itse pitää puoliaan.

Tai ellei hänelle ole sattunut osumaan niin fantastista lääkäriä kuin minun kohdalleni, joka on neuvonut kiireidensä ohella myös kaiken mahdollisen, siitä mitä seuraavaksi pitää tehdä ja mihin kannatta ottaa yhteyttä.

Tasan 10 pistettä TAYSin koko henkilökunnalle valtavan hyvästä ja ymmärtänväisestä hoidosta, niin lääkärille hoitajille kuin sosiaalihoitajallekin, joka osasi hoitaa asiat minun puolestani siihen kuntoon, että eläke tuli.

Terveyskeskus sitten onkin jo eri asia, siellä tieto esim. omasta sairaudestani on täysin olematon.
        Harvinaiset sairaudet eivät yleensäkään kuulu terveyskeskuslääkärin hoidettaviksi, en ole itsekään käynyt terveyskeskuksessa varmaan viiteen vuoteen.

Potilasasiamiehen koulutuksesta virkaan en tiedä mitään....

• Ajomies
        Marion.T kirjoitti:

osaa itse pitää puoliaan.

Tai ellei hänelle ole sattunut osumaan niin fantastista lääkäriä kuin minun kohdalleni, joka on neuvonut kiireidensä ohella myös kaiken mahdollisen, siitä mitä seuraavaksi pitää tehdä ja mihin kannatta ottaa yhteyttä.

Tasan 10 pistettä TAYSin koko henkilökunnalle valtavan hyvästä ja ymmärtänväisestä hoidosta, niin lääkärille hoitajille kuin sosiaalihoitajallekin, joka osasi hoitaa asiat minun puolestani siihen kuntoon, että eläke tuli.

Terveyskeskus sitten onkin jo eri asia, siellä tieto esim. omasta sairaudestani on täysin olematon.
        Harvinaiset sairaudet eivät yleensäkään kuulu terveyskeskuslääkärin hoidettaviksi, en ole itsekään käynyt terveyskeskuksessa varmaan viiteen vuoteen.

Potilasasiamiehen koulutuksesta virkaan en tiedä mitään....

Olen muuten samaa mieltä kanssasi. TAYK:ssa paljon tuttuja ja sinne oitis kun terveyskeskus antaisi lähetteen, mutta kun paikallinen on "naimissa" toisten keskussairaaloitten kanssa.

Potilasasimiesten pätevyys- koulutus - ja muut tiedot voisi joku muu kertoa.
        Tiedän kyllä ja hämmästelen, mutta tutkikaa vaikkapa seuraavalla käynnillänne.
        Tehkää vaikka "tikusta asiaa."

• Marion.T
        Ajomies kirjoitti:

viimeinen kerta kun yritin terveyskeskukseen tilata aikaa, pojallani oli kova kuume ja kurkku sen näköinen, että itse aikoinani angiinaa sairastaneena tiesin, että pojalla melko varmaan on sama tauti.
        Sanoin tämän myös terveydenhoitajalle, joka antoi aikoja - olisin saanu pojalleni ajan puolentoista viikon päähän !!!

Ei ollut kuulemma aikaisemmin aikoja, edes pikaisille tapauksille.
        Jos terveyskeskusten toiminta on näin huonoa, niin olen sitä mieltä että jotain olisi tehtävä ja nopeasti.

Eihän se ole henkilökunnan vika, vaan sen ettei lisätä lääkäreitä eikä hoitajia, kaikkialla vain supistetaan, ja näin kesällä ei parane sairastua ollenkaan - terveyskeskus on kokonaan kiinni...

Mietin että miten ihmeessä ihmiset jotka ovat vanhoja ja sairaita ja tarvitsisivat sen luotetun hyvän terveyskeskuslääkärin, joka tuntisi heidän taustansa - niin miten he yleensä pärjäävat lainkaan ????

Ja vielä "niksauttajista".
        Kyllä on olemassa myös ihan hyviä kiropraktikkoja
        mutta jos on jokin krooninen sairaus, niin kyllä silloin saa olla varovainen.
        Kunnon "niksauttaja" ei edes hoida potilaita joiden sairautta eivät tunne.

Urheilijat käyttävät paljon tiettyjen kiropraktikkojen palveluita, ja vahvalle, terveelle selälle se on aivan hyvä hoitokeino. Pienet urheilukivut paranevat ihmeesti.
        Sinullakin on ilmeisesti vahva ja terve selkä muuten, pelkkä lihaskipu paranee kyllä hyvin oikein tehdyllä niksautuksella.

Sisareni kävi Helsingissä Suomen (kuulemma) parhaalla parantajalla, ja käveli sen jälkeen noin kolme kuukautta keppien kanssa, ei kestänyt selkä edes kävelyä.
        Hänellä on jokin perusvika ollut aina selkärangassa, joka paheni aivan sietämättömäksi niksautuksen jälkeen.

Se mikä sopii toiselle ei välttämättä käy toiselle ollenkaan.

• nikaman niksauttajalla ja melkein aina on parantanut ,sillä on tärkeä työ lääkäritkin käskevät käydä sillä jos ei muu auta,vaikka kuinka selkä väärällään menee niin terveenä pääsee pois,

• pääsky kirjoitti:

nikaman niksauttajalla ja melkein aina on parantanut ,sillä on tärkeä työ lääkäritkin käskevät käydä sillä jos ei muu auta,vaikka kuinka selkä väärällään menee niin terveenä pääsee pois,

kertokaa tietämättömälle,mitä napropaatti tekee?
        niksauttaako nikamia vai mitä?

• kikka

Minä olen käynyt osteopaatilla ja saanut TODELLA
      apua vaivoihini (monta). Alkuun hoidon jälkeen on tosi "kipeä" olo, se kuuluu asiaan ja häviää muutamassa päivässä. Ainakin tämä henkilö on asiantuntija alallaan. Vaikka eihän "kaikki sovi kaikille".
      Sitten tällä hetkellä minä käyn vyöhyketerapeutilla, siitä en oikein osaa sanoa muuta kuin, että hoito on "taivaallista", mutta siihen sitten liittyy nämä "luontaistuotteet", jotka ei ainakaan minulle kaikki sopineet. Ne ovat siis tosi tehokkaita vitamiineja. Lääkärithän pitävät niitä humpuukina...

• aapeeseedee

Ennenhän heidät poltettiin noitina,nyt jo enemmän ja enemmän tunnustetaan lääketieteen piirissä luonnonläkkeet jotka ovat myös terveellisempiä keholle eivätkä aiheuta riippuvuutta kuten kemialliset lääkkeet,tässä on kuitenkin kysymys miljardeista,lääketehtaat taistelevat tietenkin tätä terveellisempää kehitystä vastaan!

• Nainen

Luonnonlääkkeet tulivat ensin muotiin mutta nyt niiden teho on jo tunnustettu,myydään jo Apteekissakin!

• Ajomies
        Nainen kirjoitti:

Luonnonlääkkeet tulivat ensin muotiin mutta nyt niiden teho on jo tunnustettu,myydään jo Apteekissakin!

Huomaan, että noviisi olet
        - et proviisoriksi kelpaisi. Ei ole "palattu" luonnonlääkkeisiin vaan luonnosta saatavia aineita käytetään edelleen runsaasti, mutta ei suinkaan juuri sellaisenaan.
        - Eipä tule mieleen ainoatakaan reseptilääkettä,
        joka olisi joku suoraan luonnosta saatava aine sellaisenaan.

• lääketieteen
        Ajomies kirjoitti:

Huomaan, että noviisi olet
        - et proviisoriksi kelpaisi. Ei ole "palattu" luonnonlääkkeisiin vaan luonnosta saatavia aineita käytetään edelleen runsaasti, mutta ei suinkaan juuri sellaisenaan.
        - Eipä tule mieleen ainoatakaan reseptilääkettä,
        joka olisi joku suoraan luonnosta saatava aine sellaisenaan.

lisensiaatti ;DDD
        Aina yhtä epäkohtelias!

• Ajomies
        lääketieteen kirjoitti:

lisensiaatti ;DDD
        Aina yhtä epäkohtelias!

Muistan jo lapsuudessani, että lääkäreiden käsialastakaan ei saanut tolkkua.
        Muodostui sanonnaksi epäselvästä kirjoituksesta:
        - Vie apteekkiin.
        Kyllä apteekkari saa selvän !

Tästähän on kyse sinun kanssasi ei mistään
        kummemmasta henkilökohtaisuudesta.

Koulutuksestani enkä muustakaan halua enempää
        - jonkunlainen sisälukutaito ja avoimet korvat
        riittää vallan mainiosti tällä tasolla.

• voi löytää
        Ajomies kirjoitti:

Muistan jo lapsuudessani, että lääkäreiden käsialastakaan ei saanut tolkkua.
        Muodostui sanonnaksi epäselvästä kirjoituksesta:
        - Vie apteekkiin.
        Kyllä apteekkari saa selvän !

Tästähän on kyse sinun kanssasi ei mistään
        kummemmasta henkilökohtaisuudesta.

Koulutuksestani enkä muustakaan halua enempää
        - jonkunlainen sisälukutaito ja avoimet korvat
        riittää vallan mainiosti tällä tasolla.

Googlelta kirjojen nimiä ja linkkejä ja esittää asiantuntijaa ;DDD

• Ajomies
        voi löytää kirjoitti:

Googlelta kirjojen nimiä ja linkkejä ja esittää asiantuntijaa ;DDD

Kas, kun en ole huomannut ?
        Ihmettelen usein sitä, kuinka vaikeata näillä palstoilla näyttää olevan jopa oman operaattorin
        laittamien hakujen käyttö
        - sieltä löytyisi paljon mielenkiintoista luettavaa.

Itse esitän mielelläni lähteitä ikäänkuin omien lausumieni tueksi ja helpottaakseni mahdollisesti kiinnostuneiden etsintää (omaakin, kun tarvetta esiintyy ja esiintyyhän sitä)
        - en suinkaan asiantuntijaa leikkiäkseni.

• kunnioittaminen
        Ajomies kirjoitti:

Ihmettelen usein sitä, kuinka vaikeata näillä palstoilla näyttää olevan jopa oman operaattorin

Itse esitän mielelläni lähteitä ikäänkuin omien lausumieni tueksi ja helpottaakseni mahdollisesti kiinnostuneiden etsintää (omaakin, kun tarvetta esiintyy ja esiintyyhän sitä)

on myös asiantuntemusta,tämän aiheen piiriin liittyy monenlaisia kokemuksia,sekä huonoja että hyviä sekä akupinktiosta,luonnonlääkkeistä ja "puoskareista",kuuntele muita äläkä esitä kaikkitietävää jos kerran olet aloittanut aiheen jossa haluat tietää muiden kokemuksia!

• kopsari
        Ajomies kirjoitti:

Kokeilin tuota hakupalvelua ottaen tuon otsikossa olevan kaun kohteeksi. Heti tuotti tuloksen
        - ei vaikeata:
        - - - -
        Tappava lääkitys
        Kirjoittanut: hajupoika 25.11.2004 klo 13.07

Olen aiemmin ilmaissut vastustavani kaikenlaista pillereitten kontrolloimatonta liikakäyttöä vitamiineista hivenaineisiin.
        Monesti joudun itse selvittelemään omaa lääkitystäni ja erikoisesti antibioottikuureja varoen.
        Jonkin verran lääkelistaa olen saanut supistetuksi. Monet ikääntyvät ihmiset kuulemma syövät päivittäin jopa kolmeakymmentä eri lääkettä. Sivuvaikutuksiakin jo alkaa moisesta tulla.
        Kun nyt näyttävät apteekkaritkin olevan huolissaan liikalääkityksen vaaroista niin on pakko alkaa uskoa, sillä aina on sanottu, että
        - "oma suu on lähinnä."

• Ajomies
        kunnioittaminen kirjoitti:

on myös asiantuntemusta,tämän aiheen piiriin liittyy monenlaisia kokemuksia,sekä huonoja että hyviä sekä akupinktiosta,luonnonlääkkeistä ja "puoskareista",kuuntele muita äläkä esitä kaikkitietävää jos kerran olet aloittanut aiheen jossa haluat tietää muiden kokemuksia!

"Kunnioitaminen"-nikillä kirjoitettua ainoatakaan asiallista mielipidettä en oletässä ketjussa huomannut.
        Kenenkähän asiallista mielipidettä en olisi "kunnioittanut" ?
        En ole pyrkinyt kieltämään keneltäkään ilmaisunvapautta vaikka olisin eri mieltä itse
        asiasta. Kun esitetään erilaisia mielipiteitä, kuten hyvässä keskustelussa kuuluukin, niin
        olen todella vilpittöm'ästi ilahtunut kun saan valaistusta ja parempaa tietoa.

Asiat riitelee
        - eivät miehet !

• tai nikittömyydelläni
        Ajomies kirjoitti:

"Kunnioitaminen"-nikillä kirjoitettua ainoatakaan asiallista mielipidettä en oletässä ketjussa huomannut.
        Kenenkähän asiallista mielipidettä en olisi "kunnioittanut" ?
        En ole pyrkinyt kieltämään keneltäkään ilmaisunvapautta vaikka olisin eri mieltä itse
        asiasta. Kun esitetään erilaisia mielipiteitä, kuten hyvässä keskustelussa kuuluukin, niin
        olen todella vilpittöm'ästi ilahtunut kun saan valaistusta ja parempaa tietoa.

Asiat riitelee
        - eivät miehet !

on asian kanssa tekemistä?Viittasin mm vastaukseesi nikille "Nainen" Itsehän sitäpaitsi kirjoittelet ainakin viidellä eri nikillä,paraskin arvostelija!

• Ajomies
        tai nikittömyydelläni kirjoitti:

on asian kanssa tekemistä?Viittasin mm vastaukseesi nikille "Nainen" Itsehän sitäpaitsi kirjoittelet ainakin viidellä eri nikillä,paraskin arvostelija!

En ole milloinkaan vaatinut ketään kirjoittamaan tietyllä nikillä enkä edes rekisteröitymään.
        Kun joku esittää arvostelua niin silloin on hyvä viitata siihen viestiin, joka kaipaa korjausta.
        Tästäkin nikistäni tämän tästä kerron yhteystiedot
        ja opastanut menetteyssä kun halutaan reklamoida
        jotain lausumaa palstan keskustelun ulkopuolella.

• rapsus
        kopsari kirjoitti:

Kokeilin tuota hakupalvelua ottaen tuon otsikossa olevan kaun kohteeksi. Heti tuotti tuloksen
        - ei vaikeata:
        - - - -
        Tappava lääkitys
        Kirjoittanut: hajupoika 25.11.2004 klo 13.07

Olen aiemmin ilmaissut vastustavani kaikenlaista pillereitten kontrolloimatonta liikakäyttöä vitamiineista hivenaineisiin.
        Monesti joudun itse selvittelemään omaa lääkitystäni ja erikoisesti antibioottikuureja varoen.
        Jonkin verran lääkelistaa olen saanut supistetuksi. Monet ikääntyvät ihmiset kuulemma syövät päivittäin jopa kolmeakymmentä eri lääkettä. Sivuvaikutuksiakin jo alkaa moisesta tulla.
        Kun nyt näyttävät apteekkaritkin olevan huolissaan liikalääkityksen vaaroista niin on pakko alkaa uskoa, sillä aina on sanottu, että
        - "oma suu on lähinnä."

hillitön käyttö -tämänpäivän uutisissakin puhuttiin- voi tuhota maksan ja vaurioittaa munuaisia. Jos perusruokavalio on monipuolinen, miksi ylimääräisiä vitamiineja? Rahanhaaskausta. Ulos ja lenkille, hapankaalia annos päivittäin ja muutoinkin pitäisi syödä kaalia enemmän kuin nyt tehdään. Kaali on oikea suoliston luuta ja siivooja, miksi sitä ei enemmän suositella esim jonkin kiinankaalin sijasta. Ja kastikkeeksi kaaliin riittää ripaus etikkaa ja vähäsen öljyä. Loppuisivat vatsavaivat, kun totuttelisimme syömään enemmän kaalia, raakana kuin kypsänä.

• lubja
        rapsus kirjoitti:

hillitön käyttö -tämänpäivän uutisissakin puhuttiin- voi tuhota maksan ja vaurioittaa munuaisia. Jos perusruokavalio on monipuolinen, miksi ylimääräisiä vitamiineja? Rahanhaaskausta. Ulos ja lenkille, hapankaalia annos päivittäin ja muutoinkin pitäisi syödä kaalia enemmän kuin nyt tehdään. Kaali on oikea suoliston luuta ja siivooja, miksi sitä ei enemmän suositella esim jonkin kiinankaalin sijasta. Ja kastikkeeksi kaaliin riittää ripaus etikkaa ja vähäsen öljyä. Loppuisivat vatsavaivat, kun totuttelisimme syömään enemmän kaalia, raakana kuin kypsänä.

ei vitamiinit maksaa tuhoa ,vaan viina

• Ajomies
        lubja kirjoitti:

ei vitamiinit maksaa tuhoa ,vaan viina

Puuttumatta nyt enempää tuohon alkoholin vaikutukseen, joka on ilmeinen, totean monien vitamiinien antioksidanttien, hivenaineiden ja erityisesti raskasmetallien olevan eittämättä myös melkoisia riskitekijöitä.
        Tutustutaan paremmin asioihin ennenkuin mennään
        "syyhymättä saunaan".

• sinkku55

Minä kävin akupunktiolla selän takia ja sanottiin että se auttaa,mut selkä meni vaan pahemmaksi:(( Lopetin hoidon siihen jäi vain rahastuksen maku suuhun...

• aapeeseedee

Älä ota henkilökohtaisesti mutta niihin ei auta sen paremmin "puoskari" kuin lääkärikään!

• Roope63

kävin lappeenrannan kylpylässä akupunktiolääkärillä ja kyllä auttoi selkä vaivaan piti käydä kolme kertaa kaikkiaan
        mutta helpotti pitkäksi aikaa ;))

• sinkku55
        aapeeseedee kirjoitti:

Älä ota henkilökohtaisesti mutta niihin ei auta sen paremmin "puoskari" kuin lääkärikään!

autta omatoiminen liikkuminen ja jumppaaminen:))
        En ota henkilökohtaisesti:)))
        Ai olet maisemissa:))))

• sinkku55
        Roope63 kirjoitti:

kävin lappeenrannan kylpylässä akupunktiolääkärillä ja kyllä auttoi selkä vaivaan piti käydä kolme kertaa kaikkiaan

Mulle siitä ei ollut mitään apua:((
        Vaikka minäkin kävin kolme kertaa..

• Remmari
        aapeeseedee kirjoitti:

...että luulosairaudet nimenomaan parantuvat puoskarin käsittelyssä, jos hän on tarpeeksi vakuuttava.

Minulla oli aikoinaan työtoveri, joka oli allerginen aivan kaikelle, mitä kuvitella saattaa. Hän sai kauheita allergiakohtauksia, jos jollakulla oli eväänä kalaa ja istuutui samaan pöytään hänen kanssaan.

Jos minä satuin syömään kalaa, niin sanoin: "menen tänne kauempaan pöytään, kun minulla on kalaa".

Hän vastasi aina, että istu tähän vain, kyllä minä sen verran kestän.

• kipu pois
        sinkku55 kirjoitti:

Mulle siitä ei ollut mitään apua:((
        Vaikka minäkin kävin kolme kertaa..

kärsin useita vuosi päänsärystä, ja olin pitkiä aikoja sairaslomalla. mikään ei auttanut söin koura kaupalla särkylääkkeitä, kunnes vatsa meni huonoon kuntoon. eräs tuttu sanoi et mene akupunktioon, ja se auttoi kävin siellä 10 kertaa ja sen kälkeen ei ole ollu viikkoja kestäviä päänsärky jaksoja, hyvin harvoin kohtaus yllättää enää. olen hyvin tyytyväinen hoitoon.

• Remmari
        kipu pois kirjoitti:

kärsin useita vuosi päänsärystä, ja olin pitkiä aikoja sairaslomalla. mikään ei auttanut söin koura kaupalla särkylääkkeitä, kunnes vatsa meni huonoon kuntoon. eräs tuttu sanoi et mene akupunktioon, ja se auttoi kävin siellä 10 kertaa ja sen kälkeen ei ole ollu viikkoja kestäviä päänsärky jaksoja, hyvin harvoin kohtaus yllättää enää. olen hyvin tyytyväinen hoitoon.

Minulle on kyllä ihan lääkäri sanonut, että "jos tämä hoito ei auta, niin on paras mennä akupuntioon". Silloin oli kysymyksessä pitkittynyt lihaskipu.

Kysyin, pitääkö minun ensin uskoa, että akupunktio autaa.

Hän vastasi, että ei tarvitse uskoa, kyllä se auttaa.

Olen kuullut monen saaneen avun akupuntiosta. Ei se varmaankaan kuulu ryhmään "puoskarointi".

• häjypoika
        Remmari kirjoitti:

Minulle on kyllä ihan lääkäri sanonut, että "jos tämä hoito ei auta, niin on paras mennä akupuntioon". Silloin oli kysymyksessä pitkittynyt lihaskipu.

Olen kuullut monen saaneen avun akupuntiosta. Ei se varmaankaan kuulu ryhmään "puoskarointi".

"Kun ihmiset ovat hädissään niin he hakevat apua sieltä, missä sitä tarjotaan." Näin Pirkko Lahti IS/19.7.05
        artikkelissa, jossa toivotaan vaihtoehtohoitoihin
        kuria. Hämmästelin aikoinaan palstoilla keskusteltaessa jalkojenhoidota keskustelijain suurta tietämättömyyttä.
        Se on vähän kuin kerrotaan, että kosmetologi "parantaa" syöpää.
        Näillä vaihtoehtoisparantajilla ja "lääkitsijöillä" tulisi olla ehdottomasti vastuu - "puoskareita" ei saada juuri koskaan tilille virheistään ja aiheuttamistaan vahingoista.

• Nainen
        Roope63 kirjoitti:

Auttaa oikein tehtynä muuhunkin,mm tupakoinnin lopettamiseen ja syömähäiriöihin,migreeniin ja muuhunkin,kiinalaiset olivat aikoinaan viisasta kansaa!
        Mukava profiili sulla muuten,Roope!

• Remmari kirjoitti:

oli minullakin.
        "omistan"lukkiutuvan kyynärpään.Sitä on leikkaukselakin hoidettu,mutta korjattua itse vikaa ei ole saatu.

Olin eräällä kilpailumatkalla suuren harrastajajoukon kanssa.
        kyynärpääni tietysti jumittui ja kannoin sitä kolme päivää kylkeä vasten tukien.
        Eräs rouva tuli kysymään mikä minun kättä vaivaa(oli kiinnitänyt siihen huomion).
        No kerroin vaivastani ja sanoi että hänellä on mukana akupunktio välineet ja jos suostun,niin hän voisi "yrittää",olisiko siitä apua ko.tilanteessa.
        Asuntovaunussa sitten hän asetteli neulat ja laittoi osaan neuloista "sähköimpulseja" antavat piuhat.
        Sanoi että väh.20min.pitäisi sietää ja neulat otettiin 40min.päästä pois ja käsi oikeni ilman minkäänlaista kipua.

Sanoin ennen hoitoa että en en kyllä usko neulojen voivan vaivaan auttaa,mutta en myöskään ole mikään neulakammoinen ja puolituntia uutta kokemusta ei mitään haittaakaan.
        Avun sain,mutta yleensä kyllä tämän länsimaisen lääketieteen ja tietämyksen avulla vaivojani hoidetaan.

• Ajomies
        emw34 kirjoitti:

oli minullakin.
        "omistan"lukkiutuvan kyynärpään.Sitä on leikkaukselakin hoidettu,mutta korjattua itse vikaa ei ole saatu.

Olin eräällä kilpailumatkalla suuren harrastajajoukon kanssa.
        kyynärpääni tietysti jumittui ja kannoin sitä kolme päivää kylkeä vasten tukien.
        Eräs rouva tuli kysymään mikä minun kättä vaivaa(oli kiinnitänyt siihen huomion).
        No kerroin vaivastani ja sanoi että hänellä on mukana akupunktio välineet ja jos suostun,niin hän voisi "yrittää",olisiko siitä apua ko.tilanteessa.
        Asuntovaunussa sitten hän asetteli neulat ja laittoi osaan neuloista "sähköimpulseja" antavat piuhat.
        Sanoi että väh.20min.pitäisi sietää ja neulat otettiin 40min.päästä pois ja käsi oikeni ilman minkäänlaista kipua.

Sanoin ennen hoitoa että en en kyllä usko neulojen voivan vaivaan auttaa,mutta en myöskään ole mikään neulakammoinen ja puolituntia uutta kokemusta ei mitään haittaakaan.
        Avun sain,mutta yleensä kyllä tämän länsimaisen lääketieteen ja tietämyksen avulla vaivojani hoidetaan.

Mielenkiintoisia juttuja.
        Itse olen jo pitkään halunnut jakuntpoutuksessa lääkäri jo lupaili "ensi kerralla".
        Keskussairaalan neurologin vastaanotolla otin asian esille. Hän kiisti merkityksen - en saa lähetettä vaikka itse uskon akupunktion ja siihen liittyvän sähköärsytyksen vaikutukseen hermoratoja elvyttävänä.

• Roope63
        Nainen kirjoitti:

Auttaa oikein tehtynä muuhunkin,mm tupakoinnin lopettamiseen ja syömähäiriöihin,migreeniin ja muuhunkin,kiinalaiset olivat aikoinaan viisasta kansaa!
        Mukava profiili sulla muuten,Roope!

minulla ainakin tehosi heti eka kerran käynnin jälkeen kuin rippikoulu poika yhtä reipas olo
        oli sieltä lähtiessä ;))

• mari

selkäsärkyihin. Särky alunperin aiheutui, kun nostin vinossa asennossa raskasta laatikko. Naks vain ja olin kahdessa tunnissa suurinpiirtein liikuntakyvytön. Terveyskeskuksen tropit eivät auttaneet. Kiropraktikolla käynti kerran riitti poistamaan kiputilan. Tosin nyt on saanut olla varuillaan aina, ettei muutu sohvaperunaksi. Silloin särky alkaa uudelleen.

• nonickname

Yrteistä olen saanut monenlaista apua pikkuvaivoihin, esimerkiksi flunssaan, yskään, unettomuuteen ja moneen muuhun pikkuvaivaan.

Yrttiöljyillä ja voiteilla on ollut monta kertaa tehokkaampi kipua hoitava vaikutus kuin millään mopilaateilla tai volttareeneillä.

Eli täältä yksi ääni yrttilääkinnän puolesta. Pidän yrttejä hyvänä itsehoidon tukena, mutta lääkärin puoleen käännyn aina jos vaiva ei ota paratakseen. Antibiootteja yritän välttää viimeiseen asti, ja yrttien avulla niitä ei ole tarvittu kahdeksaan vuoteen. Antibiootit pistävät kuukausiksi minun elimistön sekaisin ja hiivat jylläämään. Ei kiva :(

• Nainen

Ennenhän joka kylässä oli oma "puoskari" joka kuppasi ja keitti yrttiliemiä ja auttoi,kuppaaminen on uudelleen tulossa!

• omilta pelloilta
        Nainen kirjoitti:

Ennenhän joka kylässä oli oma "puoskari" joka kuppasi ja keitti yrttiliemiä ja auttoi,kuppaaminen on uudelleen tulossa!

... kerättyjä puhtaita kasveja, kun mummojen mummot niitä keräilivät.
        Kasvikuntahan on kiistaton monissa hoidoissa, ovathan niistä moni nykyisen lääkehoidon alku ja juuri, mm. Sormustinkukka eli digitalisvalmisteet, se digoxin, jota monien meidän isät ja äidit syövät sydänlääkkeenä.
        Ja monia muita kasveja on lääkkeiden perustana.

Nyt vaan täytyy muistaa se terveellinen epäluulo kaikenlaisiin purkista ostettaviin yrttivalmisteisiin, että ne ovat voitu kerätä Keski-Euroopan hyvin saastuneista maisemista...
        Saadaan tuhtiannos lyijyä mukana... ja ainakin rahaa menee, ovat aina hinnakkaita tuotteita.
        Lisäksi jos napsii useita valmisteita yhtä aikaa, tai yhdistelee lääkkeiden kanssa, niin voivat sotkea lääkkeiden tehoa.
        No, kyllähän minäkin kokeilin ternimaitokapseleita, en kyllä mitenkään syönyt sellaisia määriä kuin olisi pitänyt. En pysty sanomaan tehoa, en ollut sairaampi kuin ennenkään.

• kokeilin
        omilta pelloilta kirjoitti:

... kerättyjä puhtaita kasveja, kun mummojen mummot niitä keräilivät.
        Kasvikuntahan on kiistaton monissa hoidoissa, ovathan niistä moni nykyisen lääkehoidon alku ja juuri, mm. Sormustinkukka eli digitalisvalmisteet, se digoxin, jota monien meidän isät ja äidit syövät sydänlääkkeenä.
        Ja monia muita kasveja on lääkkeiden perustana.

Nyt vaan täytyy muistaa se terveellinen epäluulo kaikenlaisiin purkista ostettaviin yrttivalmisteisiin, että ne ovat voitu kerätä Keski-Euroopan hyvin saastuneista maisemista...
        Saadaan tuhtiannos lyijyä mukana... ja ainakin rahaa menee, ovat aina hinnakkaita tuotteita.
        Lisäksi jos napsii useita valmisteita yhtä aikaa, tai yhdistelee lääkkeiden kanssa, niin voivat sotkea lääkkeiden tehoa.
        No, kyllähän minäkin kokeilin ternimaitokapseleita, en kyllä mitenkään syönyt sellaisia määriä kuin olisi pitänyt. En pysty sanomaan tehoa, en ollut sairaampi kuin ennenkään.

.. inkiväärikapseleita nivelkipuihini. Kun paketti oli puolivälissä, aloin saada vatsavaivoja, turvottelua, röyhtäilyjä, inkiväärin maku nousi suuhun joka mutkassa. Lopetin, vaivat loppuivat.

Nekin piimax-valmisteet vaihdoin jo vuosia sitten apteekista ilman reseptiä ostettaviin kalkkivalmisteisiin. Luotan, että purkin kyljessä kerrottavat kalsium- ja d-vit.annokset ovat oikein.

• Ajomies
        Nainen kirjoitti:

Vaarallista sanoa "synteettisten" valmisteiden olevan muita vähemmän terveellisiä.
        Tunnen jonkin verran kansanparannus- ja lääkintäasioita.
        Voinette tutustua herkulliseen kirjaan näistä vuosisadan takaisista kansan kysymyksistä ja lääkärien vastauksisa 1889-1916 "Vaivojensa vanki"; Anssi Halmesvirta.

- On turvallisempaa päätellä;
        ´tämä ei sovi minulle, siksi luovun siitä´kuin uskoa: ´tämä ei vahingoita minua, siksi voin yhä käyttää sitä.´ /Francis Bacon 1625

- Ketä uskotte, jääköön omaan harkintaanne !

• koskee tavallisiakin lääkkeitä
        Ajomies kirjoitti:

Vaarallista sanoa "synteettisten" valmisteiden olevan muita vähemmän terveellisiä.
        Tunnen jonkin verran kansanparannus- ja lääkintäasioita.
        Voinette tutustua herkulliseen kirjaan näistä vuosisadan takaisista kansan kysymyksistä ja lääkärien vastauksisa 1889-1916 "Vaivojensa vanki"; Anssi Halmesvirta.

- On turvallisempaa päätellä;
        ´tämä ei sovi minulle, siksi luovun siitä´kuin uskoa: ´tämä ei vahingoita minua, siksi voin yhä käyttää sitä.´ /Francis Bacon 1625

- Ketä uskotte, jääköön omaan harkintaanne !

joita Suomessa popsitaan nykyään aivan liikaa ;DDD

• Ajomies
        koskee tavallisiakin lääkkeitä kirjoitti:

joita Suomessa popsitaan nykyään aivan liikaa ;DDD

Sain aikanaan naapuripalstalla nuhteita kun aloitin keskustelun tuolla otsikolla (?).
        Ei ole yksin omaa viisauttani. Eräs tuttu lääkäri meni tutustumaan potilaan lääkearsenaaliin ennenkuin kirjoitti uusia lääkkeitä
        - niitä oli lehtitiedon mukaan pari muovikassillista. Tämä ei ole harvinaista - tutustukaa vaikkapa omaan tai vanhustenne lääkekaappiin.
        En ole vastustanut lääkkeitä, mutta vastaanootolla on rehellisesti kerrottava
        käyttämänsä lääkkeet ja mahdolliset "luontaislääkityksensä" ja noudatettava lääkärin "määräyksiä."

• Ajomies kirjoitti:

Sain aikanaan naapuripalstalla nuhteita kun aloitin keskustelun tuolla otsikolla (?).
        Ei ole yksin omaa viisauttani. Eräs tuttu lääkäri meni tutustumaan potilaan lääkearsenaaliin ennenkuin kirjoitti uusia lääkkeitä
        - niitä oli lehtitiedon mukaan pari muovikassillista. Tämä ei ole harvinaista - tutustukaa vaikkapa omaan tai vanhustenne lääkekaappiin.
        En ole vastustanut lääkkeitä, mutta vastaanootolla on rehellisesti kerrottava
        käyttämänsä lääkkeet ja mahdolliset "luontaislääkityksensä" ja noudatettava lääkärin "määräyksiä."

totta.vanhuksilla varsinkin saattaa olla kaapit täynnä vaikka minkälaista lääkettä,eikä yksikään lääkäri vaivaudu tarkistamaan vanhojen ihmisten
        lääkelistaa.uutta vaan kirjoitetaan lisäksi.

näin oli myös jo edesmenneellä äidilläni,ei ihme että vatsa ei kestänyt.puhuttin vain että pitäisi
        tarkistaa tilanne,mutta ei sitä sitten kukaan koskaan vaivautunut tekemään.
        tärkeintä oli näköjään vain että saadaan lääkefirmat pidettyä pystyssä.

• itse tarkistanut
        mii-su kirjoitti:

totta.vanhuksilla varsinkin saattaa olla kaapit täynnä vaikka minkälaista lääkettä,eikä yksikään lääkäri vaivaudu tarkistamaan vanhojen ihmisten
        lääkelistaa.uutta vaan kirjoitetaan lisäksi.

näin oli myös jo edesmenneellä äidilläni,ei ihme että vatsa ei kestänyt.puhuttin vain että pitäisi
        tarkistaa tilanne,mutta ei sitä sitten kukaan koskaan vaivautunut tekemään.
        tärkeintä oli näköjään vain että saadaan lääkefirmat pidettyä pystyssä.

mitä lääkkeitä äitisi söi?

• itse tarkistanut kirjoitti:

mitä lääkkeitä äitisi söi?

me lapset tiesimme mitä lääkkeitä oli,mutta emme ole lääkäreitä, jotta olisimme voineet tarkistaa
        ovatko kaikki lääkkeet välttämättömiä,ja sitä mikä niiden kaikkien lääkkeiden yhteensopivuus oli!? ei sitä tavallinen immeinen tuollaista ymmärrä.
        eräs lääkäri vain oli kerran sanonut että pitäisi tarkistaa uudelleen koko lääkitys,mutta valitettavasti äiti ehti kuolla..

• ajoissa,
        mii-su kirjoitti:

me lapset tiesimme mitä lääkkeitä oli,mutta emme ole lääkäreitä, jotta olisimme voineet tarkistaa
        ovatko kaikki lääkkeet välttämättömiä,ja sitä mikä niiden kaikkien lääkkeiden yhteensopivuus oli!? ei sitä tavallinen immeinen tuollaista ymmärrä.
        eräs lääkäri vain oli kerran sanonut että pitäisi tarkistaa uudelleen koko lääkitys,mutta valitettavasti äiti ehti kuolla..

kai jo normaalijärkikin sanoo ettei kenellekään ole terveellsitä 15-30 tabua päivässä jos ei ole mitään erityistä sairautta!
        Ruotsissa oli tapaus jossa 80wee täti oli kuolemaisillaan,asui sairaskodissa,täysin seniili,oli jo vaipat ym,kun tyttäret alkoivat tutkia asiaa oli äidille eri lääkärit eri tilaisuuksissa kirjoittaneet 26 tabua päivässä!Kun tuttu lääkäri tutki asiaa oli näistä vain 7 päivässä välttämättömiä!Nyt tätönen on pirteä kuin peipponen,elegantti,kävelee korkeakorkoisissa kengissä!

• Ajomies
        ajoissa, kirjoitti:

kai jo normaalijärkikin sanoo ettei kenellekään ole terveellsitä 15-30 tabua päivässä jos ei ole mitään erityistä sairautta!
        Ruotsissa oli tapaus jossa 80wee täti oli kuolemaisillaan,asui sairaskodissa,täysin seniili,oli jo vaipat ym,kun tyttäret alkoivat tutkia asiaa oli äidille eri lääkärit eri tilaisuuksissa kirjoittaneet 26 tabua päivässä!Kun tuttu lääkäri tutki asiaa oli näistä vain 7 päivässä välttämättömiä!Nyt tätönen on pirteä kuin peipponen,elegantti,kävelee korkeakorkoisissa kengissä!

"Normaaliälyiset" tekevät kaikkein eniten "älyttömyyksiä" ja toimivat mitä kummallisimmin tavoin.
        Nämä ovat todella vakavia asioita. Yllättävän paljon sairaalapaikoistammekin on täytetty potilailla, joilla on väärnlainen lääkitys.
        .

Täällä keskustelupalstoillakin lienee sellaisia, jotka tekevät juuri kuin tahtovat, koska

- "MINÄ TIEDÄN !"

Vaikea asennetta on muuttaa tällaisessa tilanteessa. Usein käy niin, että hyvää tarkoittavasta ystävästä tulee neuvottuaan
        - suuri vihamies !

Kuinka taitavia ovat alkoholistit salaamaan käyttönsä ja riippuvuutensa niin miksei sitten sairas liiallista lääkkeiden käyttöään.

• dg-man
        ajoissa, kirjoitti:

Sekin myönnetään toisalta, että ns. somaattisia sairauksia potevia on 3/4 osaa
        kaikista sairauksista.

Siksi "vaihtoehtoyrittäjillä" on niin reteet markkinat.
        Me sota-ajan lapset tiedämme tapauksia, joissa lääkäri lopetti hoidon, jos potilas
        kertoi käyneensä "niksauttajalla".

Nykyään monien lääkärien asenne on loivempi.
        Se on hyvä asia.

• ajoissa, kirjoitti:

ei ne lääkärit välttämättä tee asioille mitään vaikka kuinka patistat.
        monesti vain on niin,että kun lääkäri aivan vaihtuu,niin siinä se homma meneekin sekaisin...

• vanhus niitä
        Ajomies kirjoitti:

"Normaaliälyiset" tekevät kaikkein eniten "älyttömyyksiä" ja toimivat mitä kummallisimmin tavoin.
        Nämä ovat todella vakavia asioita. Yllättävän paljon sairaalapaikoistammekin on täytetty potilailla, joilla on väärnlainen lääkitys.
        .

Täällä keskustelupalstoillakin lienee sellaisia, jotka tekevät juuri kuin tahtovat, koska

- "MINÄ TIEDÄN !"

Vaikea asennetta on muuttaa tällaisessa tilanteessa. Usein käy niin, että hyvää tarkoittavasta ystävästä tulee neuvottuaan
        - suuri vihamies !

Kuinka taitavia ovat alkoholistit salaamaan käyttönsä ja riippuvuutensa niin miksei sitten sairas liiallista lääkkeiden käyttöään.

riippuvaisuuttaan ota vaan niitä vaan hänelle annetaan!

• dg-man
        mii-su kirjoitti:

ei ne lääkärit välttämättä tee asioille mitään vaikka kuinka patistat.
        monesti vain on niin,että kun lääkäri aivan vaihtuu,niin siinä se homma meneekin sekaisin...

Yksinasuvaa henkilöä, jota hoidetaan vaikean sairauden takia.
        Pelot ja huolet on kovat. Hän saa esim. hierojalta sekä
        fyysistä että henkistä tukea.

Eli voi niitä hoitoja "ristiin" käyttää, jos rahaa on?

• Ajomies
        vanhus niitä kirjoitti:

riippuvaisuuttaan ota vaan niitä vaan hänelle annetaan!

Meillä "normaaleilla" on paljon erilaisia kummallisia ominaisuuksia ja tapoja.
        Eivät ne ole vanhuksina opittuja - pieni lapsikin
        oppii nopeasti huomaamaan, mikä on hyväksyttyä ja mikä paheksuttua. Jos äiti kieltää niin kapsastaan isin syliin ja kaulaan.

Kleptomaani kiinni jäätyään paljastuu äveriääksi kotirouvaksi ja kotoa löytyy hyllyttäin homehtuneita leipiä !
        Isännän juomakierre peittyy kun hän sanoo lähtevänsä yks kaks perjantaina "kun autoon pitäisi vaihtaa öljytkin..."

• vanhusten
        Ajomies kirjoitti:

Meillä "normaaleilla" on paljon erilaisia kummallisia ominaisuuksia ja tapoja.
        Eivät ne ole vanhuksina opittuja - pieni lapsikin
        oppii nopeasti huomaamaan, mikä on hyväksyttyä ja mikä paheksuttua. Jos äiti kieltää niin kapsastaan isin syliin ja kaulaan.

Kleptomaani kiinni jäätyään paljastuu äveriääksi kotirouvaksi ja kotoa löytyy hyllyttäin homehtuneita leipiä !
        Isännän juomakierre peittyy kun hän sanoo lähtevänsä yks kaks perjantaina "kun autoon pitäisi vaihtaa öljytkin..."

lääkemääräysten kanssa tekemistä?

• Ajomies
        vanhusten kirjoitti:

lääkemääräysten kanssa tekemistä?

Nämä ongelmat eivät ole yksin vanhusten eikä lääkemääräys ole perimmäinen syy. Nuo olivat kuvitteellisia esimerkkejä. Yhä enemmän meillä on ongelmia yhä nuorempina.
        Jo nuoret haluavat "näyttää" tietynlaisilta
        ja "mitä ei nainen tekisi kauneutensa hyväksi"!
        Pelkkä kunnon kohottaminen ei riitä, pitää käyttää "lisäravinteita" ja näitä suosittelevia löytyy kuntosaleiltakin ja ystäväpiiristä.
        Painonhallinta myy ja on hyvä bisnes !
        Ikääntyessä käydään rasvaimussa ja erilaisissa "kohotusleikkauksissa."
        Kuinka suuri osa plastiikkakirurgien työajasta menee nykyään tällaisiin "hoitotoimenpiteisiin ?"

• Kiperä pukin sarvi
        dg-man kirjoitti:

Yksinasuvaa henkilöä, jota hoidetaan vaikean sairauden takia.
        Pelot ja huolet on kovat. Hän saa esim. hierojalta sekä
        fyysistä että henkistä tukea.

Eli voi niitä hoitoja "ristiin" käyttää, jos rahaa on?

Eihän nyt tokikaan.
        Henkisen puolen hoitaa psykologi ja hengellisen taas teologi. Koulutettu hieroja tietysti hieroo jalkojakin,
        mutta jalkojen muuhun hoitoon tarvitaan pätevä henkilö eli jalkaterapeutti.
        Pillereitä saa taas jakaa vain sairaanhoitaja osastolla, apteekissa lääkärin kirjoittamaa reseptiä vastaan saa antaa vain proviisori tai farmaseutti. Apteekki taas on vallan eri puolella kaupunkia kuin terveyskeskus. Kela taas antaa ohjeet siitä paljonko maksamme itse apteekissa ostaessamme.
        Se maksaa myös terveyskeskusmatkan halvimman taksan mukaan eikä liikuntavammainen saa taksilla liikkuessaan hakea samalla reissulla
        lääkkeitään, sillä se ei kuulu korvattaviin matkoihin.
        Niistä taas on otettava kuitit ja mentävä perusturvakeskukseen hakemaan toimeentulotukea,
        johon taas pitää hakea pankista tiliote ja pikatiliote, jotka on liitettävä hakemukseen muine selvityksineen.

• Remmari

Kaiken voi hoitaa kotona, ei tarvitse käydä lääkäreillä eikä puoskareilla. Aivan ihanata!

On olemassa laite, joka parantaa kaikki taudit resonanssin avulla. Valitaan vain oikea hertziluku ja "jokeri-pokeri-poks" tauti on parantunut! Laitteen nimi on Zapperi. Ei enää syöpää, ei kehkotautia, ei tulehduksia. Zapperi parantaa ne kaikki. Keksijä on niin humaani ja jalo, ettei ole halunnut patentoida keksintöään, vaan antaa koko ihmiskunnan vapaasti nauttia työnsä hedelmistä.

LCD Super Zapper Delux 2004 € 183,00

Ruoan Zappikaattori € 159 (poistaa resonoimalla ruoasta kaiken epäterveellisen.)

Voipi tutustua Lootuskirjan suvuilla. Sieltä löytyy parannus aivan kaikkiin sairauksiin, mitä kuvitella saatta.

• Ajomies

- Vanha konsti on parempi kuin pussilinen uusia !
        Näärännäppyjä ajettiin pois kisaanhännän avulla.
        Apteekista kannettiin kamfertin tippoja jos jonkinlaiseen vaivaa yskästä lavantaudin tartuntaa vastaan.

Lääkärit arvelivat, että kansan sivistys hygieniassa oli samalla tasolla kuin lukutaitokin.
        - Mitenkähän on meillä tänä päivänä; kysytäänköä lääkäreiltä ?

• vanhaisäntä
        Ajomies kirjoitti:

- Vanha konsti on parempi kuin pussilinen uusia !
        Näärännäppyjä ajettiin pois kisaanhännän avulla.
        Apteekista kannettiin kamfertin tippoja jos jonkinlaiseen vaivaa yskästä lavantaudin tartuntaa vastaan.

Lääkärit arvelivat, että kansan sivistys hygieniassa oli samalla tasolla kuin lukutaitokin.
        - Mitenkähän on meillä tänä päivänä; kysytäänköä lääkäreiltä ?

Nukkuun siitä jo, että joudutte puoskarin käsittelyyn aamusella.

• Pirre*

Mtv3 ostoskanavalta kopsattu..:)), no... eipä kai niitä mainostettaisi ja isolla rahalla, ellei ne menisi kaupaksi...tarpeita on tehtävä, ellei niitä satu olemaan valmiina, siihenhän tuo huuhaan menekki perustuu.

• Ajomies
        vanhaisäntä kirjoitti:

Nukkuun siitä jo, että joudutte puoskarin käsittelyyn aamusella.

Tämä vuorokausirytmi on omituionen oloneuvoksella.
        Viikonlopulla temppuili tietsikka.
        Hämmästelen vaihteeksi operaattoilla olleen "nällin" tytön asiantuntemusta opastaa
        asiallisesti ja pitkämielisesti vanhaa paappaa.
        Enpä laittanut nimeä muistiin, jotta olisin oikean ruusun osannut lähettää.
        Sanoin vain lopuksi kun ongelma selvisi:

- "Tämä on ruusun paikka !"

• Ajomies
        Pirre* kirjoitti:

Mtv3 ostoskanavalta kopsattu..:)), no... eipä kai niitä mainostettaisi ja isolla rahalla, ellei ne menisi kaupaksi...tarpeita on tehtävä, ellei niitä satu olemaan valmiina, siihenhän tuo huuhaan menekki perustuu.

Olen huomannut, että kovin miellään anetaan helppoja ja yksinkeraisia testejä ja hoitoja ja lääkemääräyksiä.
        Tutkivaan neuroloogiseen tutkimukseen kuuluvia toimenpiteet vastanoottotianteessa ,niitä ei joko tehty lainkan tai tehtiin kovin puutteellisesti.
        Neurologi vain nvittasi jonkun lääkärin lausumiin yli kymmenen vuodeh takaa, Aika menee paperien etsintään ja inttämiseen jostakin tiedustelustani,
        Vastaukset eivät ensinkään tuyydyttäneet.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1702
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1528
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      993
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      899
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      861
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      816
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      768
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      760
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      758
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      730
    Aihe