Raamatullinen usko muka

Ne, jotka kiivaimmin väittävät edustavansa raamatullista uskoa, ovat itse Raamatun vastaisia joissakin suhteissa.

Ei siellä sanota, että Raamatun lisäksi ei tule kanonista ilmoitusta. Päinvastoin, Jumala elää, toimii ja ilmoittaa kuten ennenkin. Jos ilmoitus ja ihmeet jossakin lakkaavat, siellä usko on vaan kuollut.

Onko Jumalan Valtakunta tullut? On, se tuli Jeesuksessa ja apostoleissa. Ja sitten Rooman kirkko ym tukahduttivat sen ja se meni erämaahan. Tieteen katosi mutta rakkaus säilyi. Onko nyt julkisesti? On. Yksi kirkko ja herätykset.

193

551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tieto katosi.

• Anonyymi00002

Sananl. 15:2

Viisasten kieli puhuu tietoa taitavasti, mutta tyhmäin suu purkaa hulluutta.

• Anonyymi00001

Luehan tarkemmin.

Jeesus ilmoitti oikeille valitsemilleen 12 apostolille kaiken mahdollisen, mitä ihmisen tulee tietää. Mitä siitä on jälkikäteen lisätty tai otettu pois, se on pahasta.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä valejeesuksista, henkijeesuksista ja uusista julistajista, jotka ovat Juutalaisten uskon kimpussa, sitä hajottamassa ja repimässä.

Matt.24: 24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

• Apostolin poistuttua virasta, kuten Juudas, asetetaan aina uusi apostoli. Kuten tehtiin Raamatussa. Tieto Apostolien teoista ja uusista apostoleista on kadonnut, koska kirkko joutui menemään maan alle ja katosi tunnetusta historiasta. Tieto katosi, mutta rakkaus säilyi kaikkien kunnon kristittyjen keskuudessa.

Vasta 1820 tuli seuraava kanoninen teksti. Mormonin Kirja, Toinen todistus Jeesuksesta Kristuksesta. Sen jälkeen on tullut lisää ja vielä tulee Kadonneiden sukukuntien kirja jostakin Armeniasta päin. Ja erämaasta nousseen kirkon historia on kaikkien nähtävissä.

"Vain Raamattu" on väärä oppi, koska Jumala elää, eivätkä kirkot tiedä, mitä kaikkea Jeesus opetti ja mitä apostolit tiesivät. Nyt on taas apostolit, he tietävät, ei tarvi mennä erämaasta etsimään Jumalan profeettaa.

• Anonyymi00003

Matt. 24:26

Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

Gal. 1:17

enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.

Ei Jeesus hiippaile missään Arabian erämaissa kolmea vuotta Tarsolaisen murhamiehen seurassa.

• Ei tarvi mennä erämaahan. Jokainen menee vaan omaan kirkkoonsa. Kyllä kaikki kirkot osaavat opettaa perusasiat. Mitä opettavat väärin, kyllä sen jokainen huomaa nykyaikana, jos vaan viitsii olla rehellinen ja rukoilee ja kysyy.

• Anonyymi00059
        santtunen2 kirjoitti:

Ei tarvi mennä erämaahan. Jokainen menee vaan omaan kirkkoonsa. Kyllä kaikki kirkot osaavat opettaa perusasiat. Mitä opettavat väärin, kyllä sen jokainen huomaa nykyaikana, jos vaan viitsii olla rehellinen ja rukoilee ja kysyy.

Lopun ajan eksytys on väkevä eksytys, siksi suurin osa uskoviksi itsensä julistaneista on harhassa.

• Anonyymi00004

Jeesus ei luvannut tehdä enää uusia ihmeitä ja merkkejä.

Matt. 16:4

Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki." Ja hän jätti heidät ja meni pois.

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Ihmeiden tekijät on vaihtunut.

Ilm. 16:14

Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä.

2. Tess. 2:4

Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

• Anonyymi00005

Jeesus-nimen hokeminen ei edes takaa sitä, että kyse on oikeasta Jeesuksesta ja kristinuskosta.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Jeesus-nimen hokeminen ei edes takaa sitä, että kyse on oikeasta Jeesuksesta ja kristinuskosta.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen,
        sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen,
        sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Roistot yrittää kumota lait ja asetukset, väittävät että ei niitä tarvi noudattaa ollenkaan.

Kieroin selitys on perustella, että lakeja ei tarvi noudattaa, koska ei muutkaan niitä pysty kaikkia noudattamaan, niin ei niitä tarvi ollenkaan noudattaa.

Nyt eleillään vaan pelkkien henkien voimasta vapaasti kuin ellun kanat.

Ps. 2:4

Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä.

• Ihmeet lakkaavat, missä usko on kuollut.

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Matt.7

Pitää noudattaa evankeliumia ja tuntea Jeesus, niin Jeesus armahtaa. Muuten on laittomuuden tekijä.

• Anonyymi00008

Johanneksen saama Ilmestyskirja on viimeinen Jumalan antama ilmoitus ihmiskunnalle.

Ilm. 22:18

Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.

• Anonyymi00010

Evankeliumi ja Paavalin kirjeet ovat profetiaa täynnä. Ne profetiat toteutuu vasta Herran päivässä 3000-4000 jKr, paratiisissa tai myöhemmissä ajoissa. Varsinkin Johanneksen evankeliumi on profetaalinen ja ajaton.

Lineaarinen jatkumo niin että kaikki olisi käynyt toteen 3 1/2 vuoden aikana on melko aiheeton käsitys. Esim. Joh 16:25 tulee aika jolloin en enää PUHU TEILLE vertauskuvin vaan kerron avoimesti kaiken Isästä. Osoittaa että Jeesus YLÖSNOUSEMUKSENSA jälkeen vielä puhuu apostoleille. Tuota AVOINTA puhetta ei ole Raamatussa sillä vertauskuvat ovat siinä yhä selittämättä.

Kirjaimellinen ja lineaarinen tulkinta on kyllä yleinen ja hyvä. Myös Koraani ja Hare Krishna suosittelee sellaista kirjaimellista tulkintaa. Mutta se ei ole ainoa mahdollinen tulkinta.

Aika on kylvää, aika on korjata.....
        Aika on sodalla ja aika on rauhalla....

Joskus tulkinta on sotaa lietsova. Joskus Rauhaa rakentava.

Tulee pitää mielessä että 1500 luvulle asti Raamattu oli kielletty kirja. Sakramentit ja pappisluokka olivat riittävä. Katolisen kirkon katekismuksen käsitys synnistä ei esimerkiksi perustu Mooseksen lakiin vaan synti on laajempi käsite.

Kirjaimellinen tulkinta johtaa ristin tielle ja ristin evankeliumiin. Kun taas monet muista malleista ovat menestysteologiaa. Masokisti tai uskalias seikkailija tarttuu hanakasti kirjaimellisuuteen. Pyhien on määrä EDISTYÄ PYHYYDEN TIELLÄ. Eikä jäädä paikalleen polkemaan.

Mutta vanhurskaat ja jumalattomat pitävät kiinni vanhoista asioistaan.

• Anonyymi00009

Niin, Galatalaiskirjeessään 1:16–17 Paavali kertoo, että ilmestyksen ja siitä seuranneen kääntymyksensä jälkeen hän ei kysynyt neuvoa keneltäkään ihmiseltä eikä mennyt ylös Jerusalemiin apostolien luokse, vaan hän lähti Arabiaan (määrittelemättömän pitkäksi aikaa) ja palasi sitten Damaskokseen. Kolme vuotta myöhemmin hän meni Jerusalemiin ja vietti 15 päivää Pietarin luona. Sitten hän meni Syyriaan ja Kilikiaan (Tarsos ja Antiokia) neljäksitoista vuodeksi. -Vai miten se oikeasti meni, Paavali?

Mutta Apostolien teot 9:20 kertoo muuta - tietenkin, koska Paavali valehteli aina. Sen mukaan Saul kääntymyksensä jälkeen vietti jonkin aikaa Damaskoksessa (Jeesuksen) opetuslasten kanssa mutta sen jälkeen alkoi heti saarnata synagogissa. Sitten Jerusalemissa Barnabas toimitti hänet apostolien luo. Saul yritti liittyä opetuslasten joukkoon (koska hän ei ollut mikään apostoli!). Sitten veljet lähettivät Saulin pois Tarsokseen.

Kun Saul oli lähetetty pois:
      Silloin seurakunta astui kaikkialla Juudeassa, Galileassa ja Samariassa rauhan kauteen ja rakentui. Se ilmaisi Jumalan pelkoa, sai pyhän hengen lohdutusta ja kasvoi jatkuvasti. (Apt 9:31)

Kun maanvaiva oli lähetetty pois, silloin.

Apostolien teot ei siis mainitse kolmea vuotta, jotka Paavali olisi viettänyt jossain ennen Jerusalemiin menoa. Paavali tunnustaa, ettei saanut juurikaan oppia apostoleilta. Mielenkiintoista on, että Kuolleenmeren kääröjen joukossa on yksi, Q40266, ns. Damaskos-asiakirja, joka on kirjoitettu samoihin aikoihin kuin Saul matkusti Arabiaan (missä Qumran sijaitsee). Siinä on karkotuspäätös, joka tuomitsee nimeltä mainitsemattoman miehen, johon viitataan nimikkeillä valehteleva vastustaja, valehteleva suupaltti, kieli ja halveksija ja joka oli hylännyt lain koko seurakunnan nähden. Kuolleenmeren kääröjen asiantuntija Robert Eisenman tunnistaa tässä Paavalin.

Ja yllättyneitä olivat: _________________________

• Anonyymi00011

Jeesus ja Johannes kutsuivat sitä pimeydeksi. Paavali ei halunnut, että hänen tarkoituksensa ymmärrettäisiin. Kuitenkin hän toisti Senecalle toimintamallinsa: hän muuntautui milloin miksikäkin yleisönsä mukaisesti, koska halusi yleisökseen kaikki ja kaikenlaiset. Siksi hänestä piti tulla kaikkea. Siksi hänen kirjeensä ja selityksensä voivat olla keskenään ristiriitaisia.
        Hän oli myös oppinut esittämään asioita ikään kuin ne olisivat suuria salaisuuksia, jotka paljastetaan vain valituille. Ikään kuin Jumala tai Jeesus olisi paljastanut Paavalille totuuksia, jotka eivät kävisi ilmi Jumalan sanasta, Ihmisen Pojan välityksellä. Ikään kuin Jeesuksen itse valitsemat todistajat eivät olisi olleet perillä asioista, joita Jeesus oli opettanut, vaan se olisi ollut turhaa. Näinhän ei tietenkään ole, vaan roomalaiset erehtyivät laittamaan pimeän Paavalin komiteatyönä riitelemällä frankensteinilaisittain kokoon parsimansa ikioman kaanonin kansiin Israelin paimenen kanssa, vastaavasti kuin juutalaiset ja heidän vähäpätöiset profeettansa kuvittelevat olevansa israelilaisia, vaikka ylistävät Daavidia ja Salomoa, jotka Jumalan sanan mukaan eivät missään tapauksessa saaneet kuulua Israelin valtakuntaan, koska he olivat moabilaisten ja ammonilaisten tyttärien hedelmää ja Vanhan testamentin kaikkien spermavarkauksien hedelmää ja sen Juudan, jonka vanhimmat pojat Jumala joutui heti tappamaan, heimoa. (5 Moos 23:3-6)

Jeesus juutalaisuudelle:
        "Miten he voivat sanoa voideltua Daavidin pojaksi? Daavidhan itse sanoo Psalmien kirjassa: 'Jumala sanoi herralleni: "Istuudu oikealle puolelleni, kunnes teen vihollisistasi jaloillesi jalustan."' Jos Daavid tuolla tavalla kutsuu häntä herrakseen, miten tämä muka olisi hänen poikansa?" (Luuk 20:41-44)
        "Te kuolette synteihinne." (Joh 8:21,24)
        "Teidän lakinne" (Joh 10:34) - viitaten juutalaisten kaanoniin ja halakhaan, joka oli hyvin kaukana Mooseksen välittämästä Israelin Jumalan sanasta.
        "Minne olen menossa, sinne ette voi seurata minua."

Paavalin herra oli pimeyden herra:

1 Kor 13:12 Nyt me näemme pimeästi...
        1 Kor 6:12 Kaikki on minulle sallittua...
        1 Kor 4:5 Niinpä älkää tuomitko mitään (varsinkaan mitä minä teen) ennen kuin herra tulee, joka paljastaa kätkettyjä asioita pimeydestä...
        Apt 23:6 Minä olen fariseus

Paavalin oppi perustuu näkyihin. Hän käyttää kreikan sanaa mysteeri (μυστήριον) seitsemäntoista kertaa kirjeissään. Muualla Uudessa testamentissa, Johanneksen Ilmestyskirjaa lukuunottamatta, tuota sanaa käytetään vain kerran (Mark 4:11). Poikkeuksellisten ilmestystensä kautta Paavali paljastaa meille Jumalan, viisauden ja uskon mysteeriot! :D

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Jeesus ja Johannes kutsuivat sitä pimeydeksi. Paavali ei halunnut, että hänen tarkoituksensa ymmärrettäisiin. Kuitenkin hän toisti Senecalle toimintamallinsa: hän muuntautui milloin miksikäkin yleisönsä mukaisesti, koska halusi yleisökseen kaikki ja kaikenlaiset. Siksi hänestä piti tulla kaikkea. Siksi hänen kirjeensä ja selityksensä voivat olla keskenään ristiriitaisia.
        Hän oli myös oppinut esittämään asioita ikään kuin ne olisivat suuria salaisuuksia, jotka paljastetaan vain valituille. Ikään kuin Jumala tai Jeesus olisi paljastanut Paavalille totuuksia, jotka eivät kävisi ilmi Jumalan sanasta, Ihmisen Pojan välityksellä. Ikään kuin Jeesuksen itse valitsemat todistajat eivät olisi olleet perillä asioista, joita Jeesus oli opettanut, vaan se olisi ollut turhaa. Näinhän ei tietenkään ole, vaan roomalaiset erehtyivät laittamaan pimeän Paavalin komiteatyönä riitelemällä frankensteinilaisittain kokoon parsimansa ikioman kaanonin kansiin Israelin paimenen kanssa, vastaavasti kuin juutalaiset ja heidän vähäpätöiset profeettansa kuvittelevat olevansa israelilaisia, vaikka ylistävät Daavidia ja Salomoa, jotka Jumalan sanan mukaan eivät missään tapauksessa saaneet kuulua Israelin valtakuntaan, koska he olivat moabilaisten ja ammonilaisten tyttärien hedelmää ja Vanhan testamentin kaikkien spermavarkauksien hedelmää ja sen Juudan, jonka vanhimmat pojat Jumala joutui heti tappamaan, heimoa. (5 Moos 23:3-6)

Jeesus juutalaisuudelle:
        "Miten he voivat sanoa voideltua Daavidin pojaksi? Daavidhan itse sanoo Psalmien kirjassa: 'Jumala sanoi herralleni: "Istuudu oikealle puolelleni, kunnes teen vihollisistasi jaloillesi jalustan."' Jos Daavid tuolla tavalla kutsuu häntä herrakseen, miten tämä muka olisi hänen poikansa?" (Luuk 20:41-44)
        "Teidän lakinne" (Joh 10:34) - viitaten juutalaisten kaanoniin ja halakhaan, joka oli hyvin kaukana Mooseksen välittämästä Israelin Jumalan sanasta.

1 Kor 4:5 Niinpä älkää tuomitko mitään (varsinkaan mitä minä teen) ennen kuin herra tulee, joka paljastaa kätkettyjä asioita pimeydestä...

Paavalin oppi perustuu näkyihin. Hän käyttää kreikan sanaa mysteeri (μυστήριον) seitsemäntoista kertaa kirjeissään. Muualla Uudessa testamentissa, Johanneksen Ilmestyskirjaa lukuunottamatta, tuota sanaa käytetään vain kerran (Mark 4:11). Poikkeuksellisten ilmestystensä kautta Paavali paljastaa meille Jumalan, viisauden ja uskon mysteeriot! :D

Kunpa kristityt hahmottaisivat, mikä on Paavalin sanomaa ja mikä Jeesuksen. Ei pidä panna Paavalin juttuja Jeesuksen suuhun. Jeesus itse sanoi, että tyypin pitää kärsiä paljon sen takia että oli Jeesuksen nimeen vetoamalla hakenut vaikutusvaltaa mutta antanut erittäin harhaanjohtavia vääriä todistuksia Jeesuksesta. Paavali oli antanut niin karmean kuvan Kristuksesta Jeesuksesta, että kiertelevät maagit olivat alkaneet karkottaa pahoja henkiä "sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali saarnaa." Jeesus itse ei tehnyt yhtään taikatemppua ja korosti, että hänen ikeensä on kevyt (krestos). Ei Jeesus ollut johtajana mikään Salomon poika, jonka pääsyn kruunattavaksi Israel oli estänyt, kun tämä oli uhannut orjuuttaa valittua kansaa vielä raskaammin kuin isänsä, se iljetysten talon rakentaja.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Kunpa kristityt hahmottaisivat, mikä on Paavalin sanomaa ja mikä Jeesuksen. Ei pidä panna Paavalin juttuja Jeesuksen suuhun. Jeesus itse sanoi, että tyypin pitää kärsiä paljon sen takia että oli Jeesuksen nimeen vetoamalla hakenut vaikutusvaltaa mutta antanut erittäin harhaanjohtavia vääriä todistuksia Jeesuksesta. Paavali oli antanut niin karmean kuvan Kristuksesta Jeesuksesta, että kiertelevät maagit olivat alkaneet karkottaa pahoja henkiä "sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali saarnaa." Jeesus itse ei tehnyt yhtään taikatemppua ja korosti, että hänen ikeensä on kevyt (krestos). Ei Jeesus ollut johtajana mikään Salomon poika, jonka pääsyn kruunattavaksi Israel oli estänyt, kun tämä oli uhannut orjuuttaa valittua kansaa vielä raskaammin kuin isänsä, se iljetysten talon rakentaja.

Jumala on silkkaa valoa, ei Hänessä ole hitustakaan pimeyttä, sanoi vanha mies Johannes.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Jumala on silkkaa valoa, ei Hänessä ole hitustakaan pimeyttä, sanoi vanha mies Johannes.

Jeesus on Logos, järki, viisaus, tieto, logiikka jne.

Valo on lux.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Jeesus on Logos, järki, viisaus, tieto, logiikka jne.

Valo on lux.

Paavalissa oli paholaisen enkeli (The messenger of Satan) uutena henkioppaana.

Eikä sitä otettu miehestä pois rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:7

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan
        to buffet me, lest I should be exalted above measure.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

King James
        For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

Demoni ei saanut nousulupaa lentoon.

• Anonyymi00019

Paavali oli murhemies ja pakoili väärällä nimellä Arabian erämaassa kolmisen vuotta ja Damaskossa seitsemän vuotta.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Paavali oli murhemies ja pakoili väärällä nimellä Arabian erämaassa kolmisen vuotta ja Damaskossa seitsemän vuotta.

Paavalia pitivät vain muutamat Kreikassa Korintossa apostolina, mutta ei juurikaan muualla.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

Paavali esiintyi Korintossa sekä apostolina että Juutalaisten nasiirina.
        Pelasi kaksilla korteilla.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.]

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Paavalilla oli Roomanvallan lupa surmauttaa Juutalaisia tai Kristittyjä, mikäli he ovat uhka Raamanvallalle.

Ap. t. 26:10

Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.

Mies pakoili vastuutaan, eikä häntä saatu teoistaan tuomiolle.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Paavali opiskeli ja tuli pakanain apostoliksi. Opettaa syvällisesti kirjeissään. Esittää kaikki eri tavat tehdä evankeliumista harhaoppi ja miten näistä harhaopeista päästään, mikä on oikea oppi. Kirkot vaan eivät noudata näitä.

Pitää kysyä niin vastataan, Jumala itse neuvoo.

• Anonyymi00011 kirjoitti:

Jeesus juutalaisuudelle:

Paavali on ihan oikea Jeesuksen opetuslapsi!

• Anonyymi00060
        santtunen2 kirjoitti:

Paavali on ihan oikea Jeesuksen opetuslapsi!

Pysytään vaan totuudessa.

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi00016

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama."

Silloin kannattaa varoa, jos tuntee lahkolaisten hurmoskokouksissa kehossaan lämmön tai sähkövirran läpimenon tuntemuksia.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi00017

Raamatun alkuperäisen merkityksen mukaan uskolla tarkoitetiin Jumalan lakien ja käskyjen mukaista elämää. Uskon kuuliaisuutta, uskossa on tekemisestä kysymys, uskon vaelluksesta, Jumalan tahdon noudattamisesta.

Ihmisiä johdetaan harhaan ja lahkojen harhaoppisiin uskoihin hokemalla "yksin uskosta" -mantraa autuuden perusteena.

Jaak.2
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Raamatun alkuperäisen merkityksen mukaan uskolla tarkoitetiin Jumalan lakien ja käskyjen mukaista elämää. Uskon kuuliaisuutta, uskossa on tekemisestä kysymys, uskon vaelluksesta, Jumalan tahdon noudattamisesta.

Ihmisiä johdetaan harhaan ja lahkojen harhaoppisiin uskoihin hokemalla "yksin uskosta" -mantraa autuuden perusteena.

Jaak.2
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
        25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.
        26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

Nämäkin hihhulit ovat luopuneet Jumalan lakien ja käskyjen noudattamisesta.

Ne saavat oppinsa ja voimia ihmeiden tekemiseen eksyttäväisiltä henkijeesuksilta.

Matt.7
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'

Matt.24: 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

• Anonyymi00022

Ei tarvitse Paavalin herjaaja paljon sytykettä kun alkaa Paavalia herjaamaan ja lakia korostamaan.

Joskin lähes mielenvikaista nollata Jumalan sana ja vaati lain noudattamista heti perään.

Raamattuun kirjoiteltu perättömiä, mutta lakeja mitä siellä sattuu olemaan, täytyy noudattaa.

• Anonyymi00024

Näin pitää elämän, ei laki haittaa:
        Gal: 5:22 : Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        5:23 Sellaista vastaan ei ole laki.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Gal: 5:22 : Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

Jumalan lait ja käskyt on elämän ohje, minkä Jumala on itse sanonut.

"piirto" viittaa Raamattuun kirjoitettuihin lakeihin, käskyihin ja Jumalan ikuisiin säädöksiin, ei mihinkään tunnetiloihin

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi00037
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Jumalan lait ja käskyt on elämän ohje, minkä Jumala on itse sanonut.

"piirto" viittaa Raamattuun kirjoitettuihin lakeihin, käskyihin ja Jumalan ikuisiin säädöksiin, ei mihinkään tunnetiloihin

<<Näin pitää elämän, ei laki haittaa:
        5:23 Sellaista vastaan ei ole laki. <<
        etkö ymmärrä mitä tämä merkitsee, ei tehdä pahaa, silloin ei laki haittaa, laki on pahuutta varten.

Voi pyhä yksinkertaisuus!

• Anonyymi00045
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Paavali oli mukana monen pyhän miehen surmaamisessa, niin toki hän kehitti kaikenlaisia teorioita, ettei olisi joutunut vastaamaan teoistaan.

Paavali keksi esim. lihateorian, synneistä voi syyttää lihoja ja vanhoja aatameita.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi00023

Oikea huomio ei ole Raamatussa vaan Jeesuksessa. Raamatun tarkoitus on saada Jeesus sydämeen asumaan, ja silloin taivasten valtakunta on läsnä; ihminen on Pyhän Hengen temppeli. Jos taas höpötellään vain muista asioista, se on sanan myyskentelyä — Paavali varoittaa siitä korinttolaiskirjeessä.

• Anonyymi00026

Ihminen ei ole mikään Jumalan temppeli, vaan kuolevainen olento.

Paavali yritti vieroittaa Juutalaisia pois oikeasta uskosta puhumalla, että Pyhä Henki ei olisi Juutalaisten synagoogassa.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Paavali yritti vieroittaa Juutalaisia pois oikeasta uskosta puhumalla, että Pyhä Henki ei olisi Juutalaisten synagoogassa.

Paavali ruumis oli Saatanan enkelin temppeli.

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo. Jumala ei katso henkilöön.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi00029

Jeesus on taivaassa ja tulee sieltä vasta ajastaan ihan samalla tavalla kuin taivaaseen nousi.
        Ei hiippaile murhamiesten kanssa jossain Arabian erämaissa.

Ap. t. 1:11

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

Älä usko lahkopastoreiden tarinoihin taivaassa käymisistä Jeesusta morjestamassa.

Joh.3: 13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00026 kirjoitti:

1. Moos. 3:19

Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

• Anonyymi00031

Paavali oli Korintossa kymmenisen vuotta ja kirjoitti siellä ollessaan kirjettä Roomaan, missä kertoo valehtelevansa Korintossa tarpeen mukaan, eikä pidä sitä pahana ollenkaan, saatikka syntinä.

oom. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Paavali oli Korintossa kymmenisen vuotta ja kirjoitti siellä ollessaan kirjettä Roomaan, missä kertoo valehtelevansa Korintossa tarpeen mukaan, eikä pidä sitä pahana ollenkaan, saatikka syntinä.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Paavalin kirkastama totuus kihahtaakin helposti päähän, jos sitä ei laimenna oikeiden apostolien ja Jeesuksen omilla opetuksilla.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00027 kirjoitti:

SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua,
        ei langennut!

• Anonyymi00046
        Anonyymi00038 kirjoitti:

SAATANAN ENKELI, rusikoimaan minua,
        ei langennut!

Paavali ei mahtanut mitään hänessä asuneelle Saatanan henkiolennolle.

Saul,Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan....pistin on Saatanan enkelistä käytetty synonyymi eli samaa tarkoittava sana.

Demonihenki antoi hänelle valtavat fyysiset voimat ja nyrkkeilijän lahjat.

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Naiset eivät saaneet puhua seurakunnassa yhtään. Ei edes rukoilla ääneen.

1. Kor. 14:34

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo.

Kyllä kelpasi lakipykälät Paavalille, kun oli kyse naisten alistamisesta ja vaientamisesta.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00031 kirjoitti:

On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.

• Anonyymi00033

Liian kovaa on tää nykymeno että se täythyy sannoo kuten moni sanoo niin nykyään.

• Anonyymi00034

uskoon&raamattuun&Jumalaan&Jeesukseen sanoisin että Raamattuhan on oikeastaan historian kirja kun tiedemiehet on löytäneet asioita jotka liittyy raamattuun.

Aito uskovainen ei sodi &tapa.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00034 kirjoitti:

uskoon&raamattuun&Jumalaan&Jeesukseen sanoisin että Raamattuhan on oikeastaan historian kirja kun tiedemiehet on löytäneet asioita jotka liittyy raamattuun.

Aito uskovainen ei sodi &tapa.

sodat kuuluu Jumalan suunnitelmiin

• Anonyymi00047
        Anonyymi00043 kirjoitti:

sodat kuuluu Jumalan suunnitelmiin

Harmagedon on Jumalan sunnittelema sota, jossa oikeus voittaa.

• Anonyymi00035

Kuka on maailman luonut ja ihmisen, kaikki puitteet on valmiina, et ole löytänyt!

• Anonyymi00036

Jeesus on ylhäältä te olette alhaalta!

• Anonyymi00039

Pietari erehtyi ekumeniaan Tarsolaisen murhamiehen kanssa.

Molemmat kokivat pahan äkkikuoleman Roomassa. Ei siihen liittynyt mitään armoa.

Joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu.

Asia on tosin jätetty tarkoituksella kertomatta Raamatussa.

• Anonyymi00040

On se sanottu Raamatussa ja vielä Jeesus sanoi että joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu ja se on totta, kuten Trumpin ja Israelin kohdalla näemme.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

On se sanottu Raamatussa ja vielä Jeesus sanoi että joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu ja se on totta, kuten Trumpin ja Israelin kohdalla näemme.

Pietari ristiinnnaulittiin, Paavali tapettiin miekalla.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Pietari ristiinnnaulittiin, Paavali tapettiin miekalla.

Molempien kuoleman toteutustapa on jätetty kertomatta Uudessa testamentissa, vaikka sen kirjoittamisen aikaan se oli jo kirjoittajien tiedossa.

• Anonyymi00044

Kaikki opetuslapset koki marttyyrikuoleman ainoastaan Johannes säästyi ja moni muu sen jälkeen ja he uskovat ylösnousemukseen ja Jeesukseen.

Joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu. ja miekka on kristitylle Jumalan sana, ja siihen pitää totaalisesti hukkua. se yhtä kuin taivasten valtakunta jo maan päällä.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Kaikki opetuslapset koki marttyyrikuoleman ainoastaan Johannes säästyi ja moni muu sen jälkeen ja he uskovat ylösnousemukseen ja Jeesukseen.

Joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu. ja miekka on kristitylle Jumalan sana, ja siihen pitää totaalisesti hukkua. se yhtä kuin taivasten valtakunta jo maan päällä.

Jälkikäteen asioita on kaunisteltu.

Vain Johannes kuoli luonnollisen kuoleman, koska piti kiinni Jeesuksen uskosta.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00044 kirjoitti:

'Minä lyön paimenta, ja lauman lampaat hajotetaan'.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Sana mitä Johannes Kastaja käytti, että taivasten valtakunta on tullut lähelle sekä se että taivasten valtakunta on sisäisesti teissä, tarkoittaa Pyhää Henkeä. Siitä että uusi liitto solmitaan Hengessä ihmisen ja Jumalan välillä, että Jumala tulee suuruudessaan näin lähelle ihmistä, ihminen voi sisimmässään kokea Jumalan vaikutuksen eikä usko enää ole sitä vanhan liiton hapatusta jossa yritettiin epätoivoisesti ojentua lain mukaan sekä syyttää ja rangaista siitä toinen toisiaan.

Siksi uusi liitto on totaallisesti toisenlainen kuin vanha lakiliitto sekä sen jääräykset sekä tulkinnat ja tutkimukset mitä oikein muka kirjoitettu on.

Siihen sanaan tietenkin voi sitten uskoa tai olla uskomatta, haluta se ottaa omakseen, antaa Jumalalle ja Pyhälle Hengelle se mahdollisuus tai sitten pitäytyä vanhassa liitossa herjaten kaikkea Pyhään Henkeen liittyvää tai muutoin vain antaa kaikelle piutpaut selittäen sitä mitä ei itsekään ymmärrä.

Valinta on ihmisen vapaan tahdon ja siihen aivan vähän voivat toiset ihmiset sekä Jumala vaikuttaa, mutta lopulta ihmisen saa itse tehdä sen päätöksen että lähteekö kokeilemaan sitä miten Jumala voi muuttaa elämän vai pitäytyykö siinä jamassa missä on eikä muuta voi.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Sana mitä Johannes Kastaja käytti, että taivasten valtakunta on tullut lähelle sekä se että taivasten valtakunta on sisäisesti teissä, tarkoittaa Pyhää Henkeä. Siitä että uusi liitto solmitaan Hengessä ihmisen ja Jumalan välillä, että Jumala tulee suuruudessaan näin lähelle ihmistä, ihminen voi sisimmässään kokea Jumalan vaikutuksen eikä usko enää ole sitä vanhan liiton hapatusta jossa yritettiin epätoivoisesti ojentua lain mukaan sekä syyttää ja rangaista siitä toinen toisiaan.

Siksi uusi liitto on totaallisesti toisenlainen kuin vanha lakiliitto sekä sen jääräykset sekä tulkinnat ja tutkimukset mitä oikein muka kirjoitettu on.

Siihen sanaan tietenkin voi sitten uskoa tai olla uskomatta, haluta se ottaa omakseen, antaa Jumalalle ja Pyhälle Hengelle se mahdollisuus tai sitten pitäytyä vanhassa liitossa herjaten kaikkea Pyhään Henkeen liittyvää tai muutoin vain antaa kaikelle piutpaut selittäen sitä mitä ei itsekään ymmärrä.

Valinta on ihmisen vapaan tahdon ja siihen aivan vähän voivat toiset ihmiset sekä Jumala vaikuttaa, mutta lopulta ihmisen saa itse tehdä sen päätöksen että lähteekö kokeilemaan sitä miten Jumala voi muuttaa elämän vai pitäytyykö siinä jamassa missä on eikä muuta voi.

Lahkoissa on vieras villitsevä henki, mikä viskoo ihmisiä nurin ja se henki tekeytyy Pyhäksi Hengeksi. Suusta voi tulla epämääräistä molotusta ja jopa vaahtoa.

Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• Pietari ja Paavali olivat ihan oikeita Jumalan miehiä. Rooman kirkko sitten tappoi kaikki oikeat uskovaiset kerettiläisinä ja kirkko meni erämaahan kuten Ilmestyskirjassa Johannes ennusti.

Nyt on taas tieto palautettu ja oikeitakin herätyksiä on, vaikka on hurmahenkiäkin. Voimakas helluntailiike ja karismaattinen liike ym. Mutta se ei ole kirkko. Se on vaan herätystä ja se sammuu aina. Sitten syttyy taas jossakin.

• Marttyyreinä he kuolivat eivätkä miekkaan tarttujina.

• Anonyymi00063
        santtunen2 kirjoitti:

Pietari ja Paavali olivat ihan oikeita Jumalan miehiä. Rooman kirkko sitten tappoi kaikki oikeat uskovaiset kerettiläisinä ja kirkko meni erämaahan kuten Ilmestyskirjassa Johannes ennusti.

Nyt on taas tieto palautettu ja oikeitakin herätyksiä on, vaikka on hurmahenkiäkin. Voimakas helluntailiike ja karismaattinen liike ym. Mutta se ei ole kirkko. Se on vaan herätystä ja se sammuu aina. Sitten syttyy taas jossakin.

Pietari oli oikea Jeesuksen valitsema apostoli, Paavali oli valeapostoli. Itse itsensä apostoliksi julistanut valeapostoli.

• Anonyymi00063 kirjoitti:

Pietari oli oikea Jeesuksen valitsema apostoli, Paavali oli valeapostoli. Itse itsensä apostoliksi julistanut valeapostoli.

Oikea lähetyssaarnaaja.

• Anonyymi00049

1. Kun. 3:14

Ja jos vaellat minun teitäni säädösteni ja määräysteni mukaisesti, niin kuin isäsi Daavid vaelsi, minä annan sinulle pitkän iän."

• Anonyymi00051

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi00053

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Uusi liitto Kristuksen veren suojassa alkaa kasteesta, ei muutoin.

• Anonyymi00057

rituaalit on taikauskoa, seurausta ja uskon vahvistusta. ensin usko ja siteen kaste,
        miljoonat kastetut on jumalattomia ateisteja, ajatelkaa nyt vähän!

• Anonyymi00057 kirjoitti:

rituaalit on taikauskoa, seurausta ja uskon vahvistusta. ensin usko ja siteen kaste,
        miljoonat kastetut on jumalattomia ateisteja, ajatelkaa nyt vähän!

Toimitukset ovat tärkeitä. Kaste, ehtoollinen jne. Niissä on Jumalan Voima.

• Anonyymi00055

Saatana yrittää juuri kaikilla keinoilla viedä ihmiseltä Pyhän Hengen uskon. Se kaikenlaisilla selityksillä, herjoilla yrittää siten mitätöidä Jumalan ja tehdä uskosta vain pelkkää paskanjauhantaa jossa yksi on tätä mieltä ja yksi tätä toinen toisiaan herjaten. Ja hyvin siinä onnistuukin,.

Kuitenkin Raamatussa meillä on selkeä sanoma siitä miten taivasten valtakunta tulee lähelle nimenomaan Pyhän Hengen kautta. Siinä ihminen pääsee Jumalan yhteyteen ja se mitä Raamattuun, UT:n on kirjoitettu käy toteen silloin ihminen omaa hengen hedelmät, silloin heidän yhteytensä on totta eikä sitä että yhdessä herjataa.

Mutta kuten se ei mennyt perille Jeesuksen aikaan eikä sen jälkeen, ei se tule tässäkään ajassa menemään perille kuin harvoille ja valituille. Muut jäävät selittelemään omiaan ja vakuuttelmaan että heidän herjansa ovat totta.

• Anonyymi00056

On kuin pahan silmälasit olisivat päässä: näkee vain pahoja asioita.
      Kun tiedetään, että kirjain kuolettaa mutta Henki tekee eläväksi, täytyy olla oikea Henki. Millä tulkitaan Raamattua, ellei ole Jeesuksen henkeä? Eihän sitä voi tulkita — kaikki menee väärin ja allegoriat vääristyvät. On ihan hukassa.
      Voi, pyhä yksinkertaisuus!

• Anonyymi00058

Ei Pyhä Henki ole paha.

Tai jos on, jos kannattaa sotarikoksia, niin henki muualta.

Raamattu selkeästi kertoo mitkä ovat Hengen hedelmät, millainen on hengen ihminen. Sieltä se tutkitaan.

Ja ensisijaisesti itsestään, ei muita herjaten. Se ei ole hengen hedelmä.

• Anonyymi00062

Raamatun mukaan Päivi Räsäsellä on oikeus tuomita muita ihmisiä!

• Anonyymi00066

Sillä tuomiolla millä toisia tuomitset, sillä tuomiolla sinut tuomitaan. Jos tuomitset toisen lain mukaan, sinut tullaan lain jokaisen piirron mukaan tuomitsemaan.

Jos elät Hengessä ja sen mukaan ihmisiä katsot sekä erottelet mitkä ovat Jumalan mukaisia juttuja ja mitkä eivät, sen mukaan sinut taivaaseen päästetää, onko sinussa Jumalan Henki vai päästeletkö uskossa omiasi, olet vain kuvittelevanasi miten tulee uskoa ja miten toiset uskovat väärin. Jos olet oikeassa Raamatun mukaisessa Hengessä, niin silloin kohtaat vielä Jumalan, pyhä Hengen lähteen taivaan iloissa.

• Anonyymi00118
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Sillä tuomiolla millä toisia tuomitset, sillä tuomiolla sinut tuomitaan. Jos tuomitset toisen lain mukaan, sinut tullaan lain jokaisen piirron mukaan tuomitsemaan.

Jos elät Hengessä ja sen mukaan ihmisiä katsot sekä erottelet mitkä ovat Jumalan mukaisia juttuja ja mitkä eivät, sen mukaan sinut taivaaseen päästetää, onko sinussa Jumalan Henki vai päästeletkö uskossa omiasi, olet vain kuvittelevanasi miten tulee uskoa ja miten toiset uskovat väärin. Jos olet oikeassa Raamatun mukaisessa Hengessä, niin silloin kohtaat vielä Jumalan, pyhä Hengen lähteen taivaan iloissa.

Lait koskee kaikkia. Tuomio tulee lakien ja tekojen perusteella.

• Anonyymi00065

Jumalan sana on totta.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi00067

Niin tietenkin se alkaa siitä saastaisesta elämästä mistä ei tarvitse luopua.

Mikä sen kivempaa.

Kuka siitä nyt valittaisi sellaisesta huvista.

Juuri niin sen pitää olla että mäkättää siitä miten saastaisia toiset ovat ja joutua siitä käräjille. Aivan hullua sellainen usko olisi jos ei hyväksy saastaista kastetta.

• Tuleeko kanonista ilmoitusta Raamatun lisäksi vai ei?

• Anonyymi00068

Huomattu

• Asia oli se, tuleeko Raamatun lisäksi kanonista ilmoitusta vai ei. Keskustelijat välttävät aihetta ja puhuvat muusta.

• Anonyymi00069

Jos on saastainen kaste, se riittää, ei muuta tarvitse höpistä.

• Anonyymi00070

Taivaasta ja paratiisista tulee uutta evankeliumia mutta sen arvo ei yllä kanonisen kirjallisuuden tasalle. Ne ovat visioita ja näkyjä eivät profetiaa. Sitten on TIEDON SANOJEN armolahja jonka avulla tulevaisuuden tieto , opit ja virtaukset tunnetaan satoja vuosia edeltä käsin.

Kysymys on tuleeko Golgatalta Herätysten yhteydessä uutta ilmoitusta, vaiko vain voimaa ja henkeä? Tietenkin VIISAUS ja viisauden Henki antaa aina suuria teoksia.

Hermeetikot sanoo on 36525 pyhää kirjoitusta oleva joista 2000 on nykytiedettä.

Itse jaottelen ne eri aioneille seuraavasti:

1500-1000 eKr 8000 kpl, Mooses
        1000-500 eKr 7000 kpl, Daavid
        500-0 eKr 6000 kpl, Antiikin Filosofia
        0-500 jKr 5000 kpl, Kristinusko
        500-1000 jKr 4000 kpl, Islam
        1000-1500 jKr 3000 kpl, Kielten synty
        1500-2000 jKr 2000 kpl, Nykytiede
        2000-2500 jKr 1000 kpl, Mahdi ja Isa
        2500-3000 jKr 500 kpl, Ilmestykset
        3000-3500 jKr 20 kpl , Avatarit
        3500-4000 jKr 5 kpl , Jumalan Poika

Onko tuo kirjojen lukumäärä vai PYHIEN HENKILÖIDEN lukumäärä sitä en tiedä.

Mielestäni Hermeetikot olettaa Pyhiä kirjoja syntyy yhä.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Taivaasta ja paratiisista tulee uutta evankeliumia mutta sen arvo ei yllä kanonisen kirjallisuuden tasalle. Ne ovat visioita ja näkyjä eivät profetiaa. Sitten on TIEDON SANOJEN armolahja jonka avulla tulevaisuuden tieto , opit ja virtaukset tunnetaan satoja vuosia edeltä käsin.

Kysymys on tuleeko Golgatalta Herätysten yhteydessä uutta ilmoitusta, vaiko vain voimaa ja henkeä? Tietenkin VIISAUS ja viisauden Henki antaa aina suuria teoksia.

Hermeetikot sanoo on 36525 pyhää kirjoitusta oleva joista 2000 on nykytiedettä.

Itse jaottelen ne eri aioneille seuraavasti:

1500-1000 eKr 8000 kpl, Mooses
        1000-500 eKr 7000 kpl, Daavid
        500-0 eKr 6000 kpl, Antiikin Filosofia
        0-500 jKr 5000 kpl, Kristinusko
        500-1000 jKr 4000 kpl, Islam
        1000-1500 jKr 3000 kpl, Kielten synty
        1500-2000 jKr 2000 kpl, Nykytiede
        2000-2500 jKr 1000 kpl, Mahdi ja Isa
        2500-3000 jKr 500 kpl, Ilmestykset
        3000-3500 jKr 20 kpl , Avatarit
        3500-4000 jKr 5 kpl , Jumalan Poika

Onko tuo kirjojen lukumäärä vai PYHIEN HENKILÖIDEN lukumäärä sitä en tiedä.

Mielestäni Hermeetikot olettaa Pyhiä kirjoja syntyy yhä.

Pyhien kirjojen joita on oleva 36525 kpl on luultavasti vielä 400000 lajivirttä sillä Hare Krishna kertoo ihmislajeja on 400000.

Sitten on vielä sukuvirret joita on luultavasti 8000000 kpl. Sillä Hare Krishna kertoo eläin lajeja tai sukukuntia olevan noin paljon.

Jos ajatellaan maailmassa olevan 8-9 mrd asukasta niin kukin suku koostuisi 1000-2000 ihmisestä.

Kuitenkin Kongressin kirjastossa on julkaisuja yli 80 milj. ollut joskus. Eli kymmenen kertainen määrä siihen nähden mitä on sukuja maapallolla.

Profeetta Sakarjan mainitsee LENTÄVÄN KIRJAKÄÄRÖN. Se on tietenkin www ja internet sekä pilvitallennustilat. Nämä sisältää pyhiä asioita jonkin verran mutta ovat vaarassa kadota. Tekoälyä ei Raamattu mainitse ellei se sitten ole Pedon kuva joka saa hengen. Apokryfinen VIISAUDEN KIRJA kyllä mainitsee myös tekoälyn. Oikeasti apokryfit kuuluvat Raamatun kaanoniin.

• Anonyymi00083

"Tiedustelkaa neuvoa vainajahengiltä, kysykää tietäjiltä, jotka supisevat ja mumisevat."

• Anonyymi00071

Kirjoittakaa mikä oikein on ja Pyhää elämää:

1.Johanneksen kirje: että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
      1:4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
      1:5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
      1:6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
      1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niin kuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

• Anonyymi00073

Kyllä ne lahkolaisten "Jeesukset" on niitä valejeesuksia.

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Kyllä ne lahkolaisten "Jeesukset" on niitä valejeesuksia.

Matt.7

• Anonyymi00072

Totuus karvastelee aluksi mielessä.

Raamatun ilmoitus: Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

• Anonyymi00075

Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla keksimillään uusilla opeillaan, ei yhdistänyt.

Vain Kreikassa miestä pidettiin apostolina, ei juurikaan muualla.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi]

Luuk. 11:23

Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajott

• Anonyymi00076
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla keksimillään uusilla opeillaan, ei yhdistänyt.

Vain Kreikassa miestä pidettiin apostolina, ei juurikaan muualla.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi]

Luuk. 11:23

Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajott

Paavali julisti itse itsensä apostoliksi.

Luotettavat todistajat puuttuvat.

"Sillä jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla"

Oikeiden Kristuksen 12 apostolien nimet mainitaan Apt.1 kohdalla.
        Paavali ei siihen joukkoon kuulu.

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä,
        Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi00079
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Paavali julisti itse itsensä apostoliksi.

Luotettavat todistajat puuttuvat.

"Sillä jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla"

Oikeiden Kristuksen 12 apostolien nimet mainitaan Apt.1 kohdalla.
        Paavali ei siihen joukkoon kuulu.

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä,
        Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

Hallinta valta on taivaallisessa merkityksessä huolenpitoa, ei narsismia!

1.Johanneksen kirje:
        2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        2:2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

vaan myös koko maailman syntien.

• Anonyymi00078

Jeesuksessa ei ole lahkolaisia, vaan Jumalan lapsia.
      1.Johanneksen kirje:1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

• Anonyymi00080

Jenkkilahkot (Jehovat,Mormonit,Hellarit,Advarit) nehän kieltää koko perisynnin ja sen, että kaste tai ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

Karmeata heresiaa, mitä ne levittää.

• Anonyymi00081

1. Joh. 1:8

Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä.

• Anonyymi00084

Kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää.

2.Kor.11

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.

14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• Anonyymi00085

Oletko tietoisia tekstin sisältä näyttää sieluntilan ja mitä sieltä tulee?
      Jos sieltä tulee rumuutta pahuutta ja sitä vaan tuotetaan, niin mikä on sielun tila?
      Onko siellä Jeesusta?
      Jeesuksessa Sydän on puhdas.

• Anonyymi00086

Paavalin tunnustusta.

2.Kor.11

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.

• Anonyymi00087
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Paavalin tunnustusta.

2.Kor.11

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

• Anonyymi00088
        Anonyymi00087 kirjoitti:

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

Saulus Tarsolainen toi "talibaanien" opit Korinton seurakuntaan.

1. Kor. 11:6

Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

• Anonyymi00089

Jeesus ei halua peittää naisten kauniita hiuksia eikä kieltää hajuvoiteita....

Luuk. 7:38

ja asettui hänen taakseen hänen jalkojensa kohdalle, itki ja rupesi kastelemaan hänen jalkojansa kyynelillään ja kuivasi ne päänsä hiuksilla ja suuteli hänen jalkojaan ja voiteli ne hajuvoiteella.

• Anonyymi00091

Paavalilla on sellainenkin kirje kuin : PAAVALIN KIRJE TEKLALLE. Sitä ei otettu mukaan Raamattuun mutta muslimit käyttää sitä tänäkin päivänä.

Siinä kehotetaan naisia pukeutumaan burkha asuun ja piileskelemään isänsä talossa suojassa vieraiden miesten katseilta. Palkaksi kaikesta tästä tuollainen piiloutuva neitsyt pääsee taivaan enkelien joukkoon ja lukuun.

Paavali tosiaan otti omakseen Pietarille myönnetyn tehtävän: KAITSE MINUN LAMPAITANI.

En tiedä sen onnistumisesta......

• Anonyymi00137
        UUSI
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Paavalilla on sellainenkin kirje kuin : PAAVALIN KIRJE TEKLALLE. Sitä ei otettu mukaan Raamattuun mutta muslimit käyttää sitä tänäkin päivänä.

Siinä kehotetaan naisia pukeutumaan burkha asuun ja piileskelemään isänsä talossa suojassa vieraiden miesten katseilta. Palkaksi kaikesta tästä tuollainen piiloutuva neitsyt pääsee taivaan enkelien joukkoon ja lukuun.

Paavali tosiaan otti omakseen Pietarille myönnetyn tehtävän: KAITSE MINUN LAMPAITANI.

En tiedä sen onnistumisesta......

Paavalilla oli avustajia, jotka kirjoitti hänen nimissään kaikenlaista ja täydestä meni.

Paavali piti yhteyttä perustamiinsa seurakuntiin kirjeitse ja työtovereidensa välityksellä. Hänen kirjeensä näyttivät suunnan kristinuskolle ja sen tulkinnalle. Paavali otti etäisyyttä juutalaisiin tapoihin, jotta myös muiden kuin juutalaisten olisi helpompi kääntyä kristinuskoon. Paavalin kirjeitä kopioitiin ja leviteltiin laajalti. Antiikin maailman tyyliin tämä antoi monille kirjoittajille kimmokkeen laatia niin sanottuja pseudepigrafisia kirjeitä eli kirjoittaa omia tekstejään kuuluisamman Paavalin nimissä.[4]

• Anonyymi00090

<<2.Kor.11 13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. <<<
      tässä on pahuuden kaivelijoita!

nämä hajottaa Jeesuksen lammaslaumaa, epäilevät kaikkea kun ovat eksyksissä, ilman Jeesusta sydämessä.

• Anonyymi00092

Antikistukset ja valepostolit ja väärät profeetat saivat alkuseurakunnan nopeasti valtaansa. Sitä iloa ei kauan kestänyt. Alkuseurakunta hajosi samalla kun Jerusalemin temppeli hajotettiin 70 jKr.

Yksi pariskuntakin tapettiin talokaupan rahojen saamiseksi heiltä. Syy laitettiin Pyhän Hengen ja Jeesuksen piikkiin ja täydestä meni.

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

Ilm. 2:9

Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.

• Kahvista löytyi taas terveyshyötyjä. Ei ihme jos väki kaihtaa mormoneja.

😊😊😊😊😊

• >>Päinvastoin, Jumala elää, toimii ja ilmoittaa kuten ennenkin. Jos ilmoitus ja ihmeet jossakin lakkaavat, siellä usko on vaan kuollut.>>

Jos Jumala on antanut paskoja ohjeita, ne täytyy kumota uusilla ilmoituksilla.

😊😊😊😊😊

• >>Jenkkilahkot (Jehovat,Mormonit,Hellarit,Advarit) nehän kieltää koko perisynnin ja sen, että kaste tai ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan.>>

Putin ei kiistä perisyntiä.

😊😊😊😊😊

• Anonyymi00094

Putinin ja Hitlerin nimen huutaminen ei nyt auta mitään.

Lahkolaisten kristityille tekemä anabaptistinen uudestikaste lahkon jäseneksi on paha hengellinen synti ja laittomuuden teko.

• Anonyymi00095
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Putinin ja Hitlerin nimen huutaminen ei nyt auta mitään.

Lahkolaisten kristityille tekemä anabaptistinen uudestikaste lahkon jäseneksi on paha hengellinen synti ja laittomuuden teko.

Murhamiesten ja diktaattoreiden matka päättyy taivaanportille.

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi00093

Mark. 14:27

Ja Jeesus sanoi heille: "Kaikki te loukkaannutte, sillä kirjoitettu on: 'Minä lyön paimenta, ja lampaat hajotetaan'.

• Anonyymi00096

Jenkkilahkojen yhteinen kastelaki on kirjattu Mormonin Kirjaan.

Moroni, luku-8

Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.

• Anonyymi00097

Sellaista on poikien usko.

Tasaista vääntöä kuinjääkiekkopelissä.

• >>Putinin ja Hitlerin nimen huutaminen ei nyt auta mitään.

Lahkolaisten kristityille tekemä anabaptistinen uudestikaste lahkon jäseneksi on paha hengellinen synti ja laittomuuden teko.>>

Kyllä auttaa. Kumpikin onnistui listimään aika monta anabaptistia.

😊😊😊😊😊

• >>Murhamiesten ja diktaattoreiden matka päättyy taivaanportille.>>

Tietääkseni Putin ja Hitler eivät murhanneet ketään.

😊😊😊😊😊

• Anonyymi00098

Suurimmat Jenkkilahkot, niiden perustajat ja "Raamatut"

Jehovalaisuus: Charles Russell & knit, Vartiotornilehdet
      Pentecostalismi (Helluntailaisuus): Charles Fox Parham, Raamattu kansalle
      ja Parhamin novumit
      Mormonismi: Joseph Smith, Mormonin Kirja, Opin ja Liittojen kirjat
      Adventismi: Ellen G.White, Suuri taistelu

• Anonyymi00101

4. Tyatira = Jehovan todistajat
        5. Sardes = Helluntaikirkko
        6. Filadelphia = Adventtikirkko
        7. Laodikean = Vapaakirkko
        8. ???????? = Anglikaanit
        9. ???????? = Mormonit
        10. ?????? = Luostarit, Ritarikunnat, Sääntö kunnat, Kauppakumppani at
        11. Jne.

Tuossa 7 ja 8 välissä on vielä PELASTUSARMEIJA, METODISTIT, KVEEKARIT jne.

Mitä mieltä olette brittiläisistä lahkoista ja herätyksistä kun aina moititte vain Amerikkaa. Kai tiedätte että Taivasten valtakuntia on 15 kpl. Ja Jumalan valtakuntia 5 kpl.

Tosiaan kuten eräs aiempi kommentoi: KUN PAIMENTA LYÖDÄÄN NIIN LAMPAAT JOUTUVAT HAJALLE!

• Anonyymi00104
        Anonyymi00101 kirjoitti:

4. Tyatira = Jehovan todistajat
        5. Sardes = Helluntaikirkko
        6. Filadelphia = Adventtikirkko
        7. Laodikean = Vapaakirkko
        8. ???????? = Anglikaanit
        9. ???????? = Mormonit
        10. ?????? = Luostarit, Ritarikunnat, Sääntö kunnat, Kauppakumppani at
        11. Jne.

Tuossa 7 ja 8 välissä on vielä PELASTUSARMEIJA, METODISTIT, KVEEKARIT jne.

Mitä mieltä olette brittiläisistä lahkoista ja herätyksistä kun aina moititte vain Amerikkaa. Kai tiedätte että Taivasten valtakuntia on 15 kpl. Ja Jumalan valtakuntia 5 kpl.

Tosiaan kuten eräs aiempi kommentoi: KUN PAIMENTA LYÖDÄÄN NIIN LAMPAAT JOUTUVAT HAJALLE!

Lahkojen vuohipukit on aktiivisia puskemaan kristittyjä nurin selälleen lattialle.

Dan. 8:5

Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.

• Anonyymi00143
        UUSI
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Lahkojen vuohipukit on aktiivisia puskemaan kristittyjä nurin selälleen lattialle.

Dan. 8:5

Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.

Kyllä tuo vuohipukki sarvellaan murskasi PÄSSIN kaksi sarvea eikä suinkaan kristittyjä kaatanut. Danielin kirjan tuo kohta kuvaa KYLMÄÄ SOTAA 1948-1989 jolloin Yhdysvallat suuri sarvisena vuohipukkina taisteli Neuvostoliittoa eli Pässiä vastaan.

Nyt varmaan kuvittelet että kummatkin viimeisellä tuomiolla joutuu pukkeina tuleen ja ikuiseen pois karsimiseen. Mutta siinä erehdyt. Kummallakin on useita rooleja ja jopa seitsemän tai kymmenen eri roolia. Yhdysvallat on pukki, mutta myös Parasurama, kotka, Ravana hirviö , Uusi Jerusalem, taivas, jne. Jumala voi viimeisellä tuomiolla nostaa esiin minkä tahansa noista rooleista tahtookin.

Neuvostoliitto pässillä on vielä enemmän rooleja kuin Yhdysvalloilla. Kummallakin on 7 tai 10 kortin pakka josta vedetään yksi satunnainen esiin viimeisellä tuomiolla. Tai sitten Jumala itse määrää mikä kortti kummallekin jää käteen.

• Anonyymi00099

-92 käännös on kaikista paras ja kaikista vanhimpiin alkuperäisenä säilyneisiin dokumentteihin perustuva Raamatun käännös.

Siksi monet lahkot vihaa sitä painosta, koska siellä viitetiedoissa paljastetaan aikaisempien käännöksien virheitä, lisäyksiä ja muutoksia, mitä siihen on kirkolliskokouksissa tehty.

Monet harhaopit perustuvat juuri noihin lisäyksiin.

Esim. koko Markuksen evankeliumin loppuosa "lähetyskäsky" on täysin tuntemattoman henkilön jälkikäteen tekemä lisäys, mikä on sinne kirkolliskokouksessa lisätty.

Asiasta on varoitus Mark.16:9 kohdalla
      9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi00100

Samoin hoviherran uskontunnustus ennen kastetta on sinne jälkikäteen baptistien ja anabaptistien vaatimuksesta lisätty, vaikka alkuperäisten dokumenttien mukaan koko jae puuttuu. Veden löytyminen erämaasta mahdollisti hoviherran kastamisen kristityksi.

Apt.8:37
        Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]

Ks.KR 33/38 ja hämmästy!

• Ihan harhaoppisia sepustuksia tähän enää tulee. Ketju täysin pilalla.

• Anonyymi00102

Rauhaa!

Ketju on ihan hyvä! Sananvapaus ja mielipiteen vapaus toimii. Jos tahdotte voitte toki alkaa osoittaa ja oikaista ja tuomita kaikella ahkeruudella noita löytämiänne harhoja.

Roomalais-katolisilla oli tapana ensin elää yhdessä lahkon jäsenten kanssa ja vasta sitten hutkia. Paavali sanoi OLEN OLLUT KAIKILLE KAIKKEA JOTTA VOISIN PELASTAA EDES MUUTAMAN. Ja Karitsan sanotaan keräävän suuren joukon kaikista eri ihmisryhmistä.

Kerro missä muut menee harhaan. Jokaisella on oma painotus: Sana tai Henki tai Valo tai Rakkaus tai ......

Ei kaikki voi olla pelkkiä sterotyyppejä toisistaan ?????

• Anonyymi00106
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Rauhaa!

Ketju on ihan hyvä! Sananvapaus ja mielipiteen vapaus toimii. Jos tahdotte voitte toki alkaa osoittaa ja oikaista ja tuomita kaikella ahkeruudella noita löytämiänne harhoja.

Roomalais-katolisilla oli tapana ensin elää yhdessä lahkon jäsenten kanssa ja vasta sitten hutkia. Paavali sanoi OLEN OLLUT KAIKILLE KAIKKEA JOTTA VOISIN PELASTAA EDES MUUTAMAN. Ja Karitsan sanotaan keräävän suuren joukon kaikista eri ihmisryhmistä.

Kerro missä muut menee harhaan. Jokaisella on oma painotus: Sana tai Henki tai Valo tai Rakkaus tai ......

Ei kaikki voi olla pelkkiä sterotyyppejä toisistaan ?????

Svenksa Bibbeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...lögnaktighet...eikä ihminen sille mitään voi. Vanhemmiten ne piirteet usein vain korostuvat.

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

• Anonyymi00111
        Anonyymi00106 kirjoitti:

Svenksa Bibbeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...lögnaktighet...eikä ihminen sille mitään voi. Vanhemmiten ne piirteet usein vain korostuvat.

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

Entä 36. Ja 21.?

• Anonyymi00112
        Anonyymi00106 kirjoitti:

väärä kuva lähimmäisestä
        Paavali seurasi Jeesusta esimerkillisesti kun hän kääntyi ja otti Jeesuksen sydämeen, ja heitti kaiken muun Jeesuksen tuntemisen rinnalla pois, kuin roskan.
        Ottakaa oppia!

• Anonyymi00113
        Anonyymi00112 kirjoitti:

väärä kuva lähimmäisestä
        Paavali seurasi Jeesusta esimerkillisesti kun hän kääntyi ja otti Jeesuksen sydämeen, ja heitti kaiken muun Jeesuksen tuntemisen rinnalla pois, kuin roskan.
        Ottakaa oppia!

Aamen!
        Mutta pilkkaajat on ennustettu tuleviksi. Siksihän ne Paavaliakin herjaavat.

• Anonyymi00115
        Anonyymi00111 kirjoitti:

Entä 36. Ja 21.?

Kahvi ja pulla ja entisten muistelu.

• Anonyymi00138
        UUSI
        Anonyymi00112 kirjoitti:

väärä kuva lähimmäisestä
        Ottakaa oppia!

Paavali otti Saatanan enkelin eli demonin, jolle ei mahtanut yhtään mitään.

Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan.

• Anonyymi00103

Eikös aloittaja ole Mormoonien uskossa?

• UUSI

Tuleeko kanonista ilmoitusta vai ei? Riippumatta siitä missä uskossa kukin on.

• Anonyymi00105

Henkien erottaja on nähnyt sammakon muotoisen kastedemonin anabaptistisen paljun pohjalla akvaariopumpun vieressä.

• Anonyymi00108

Näin keväällä ne sammakot alkaa kurnuttelemaan vesilammikoissa.

Ilm. 16:13

Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä.

• Anonyymi00107

Tarsolainen Saulus tekeytyi ja soluttautui Korintossa sekä apostoliksi että Juutalaisten nasiiriksi. Vaihtoi nimensä Paavaliksi ettei olisi saatu kiinni pahoista teoistaan.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.]

Johannes Kastaja oli viimeinen oikea nasiiri, ei Paavali.

Juudaksen tilalle valittiin uudeksi 12. Karitsan apostoliksi Mattias, ei Paavalia, vaikka usein niin opetetaan.
      Apt.1:26

Oikeita Karitsan apostolin virkoja oli vain 12 kpl. Ei enempää. Apt.1:25

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi00109

Entä 36. ja 21.?

• Anonyymi00128
        UUSI
        Anonyymi00109 kirjoitti:

Entä 36. ja 21.?

Juutalaisten temppeli ja laintaulut sinne Pyhään kaupunkiin tulee, ei mitään hurmoshenkisten pakanoiden lahkokellareita, eikä mitään Ylivainion kaatojonoja.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut

Ilm. 3:12

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

• Anonyymi00110

Oikea uskovainen katsoo Jeesukseen ja uskoo Jeesuksen opetuksia ja Jeesusta,
      eikä mihinkään lahkoihin, ne on eksyttäjiä.
      Jeesuksen moraalia etiikan perusta on siinä : Mitä ne tuottaa Jeesukselle, tuottaako ne lampaita, jotka elää niin kuin Jeesus tahtoo ja jonka Isä on Jeesukselle antanut.

katsokaa omaan sieluunne mitä sieltä lähtee kirjoitusten kera, mikä on sielunne suunta ja tila. Ei taida tulla ymmärryksen kokemusta, - on vain tuulen huminaa moinen ajattelu!

• Anonyymi00120

Valaista asioita niiden jokaiselta kantilta voi olla oikein. Se auttaa totuuden voittoon jota Rakkaus iloitsee. Lahkot todellakin edustaa usein menestysteologiaa eikä perinteistä ristin evankeliumia. Jeesus lupasi antaa omilleen valtakunnan, yltäkylläisen elämän ja tulevaisuuden toivon. Tätäkään ei tule unohtaa vaikka Matteuksen vuorisaarna olisi rakkain kaikista.

Ja vielä Jeesus sanoi Kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden..... Teitä piestään synagoogissa ja ajetaan takaa kaupungista kaupunkiin..... Joka kestää vahvana loppuun asti pelastuu.... Aika on viisaudella ja menestyksellä ja toisaalta aika on voimalla ja vainoilla.

Valoa tarvitaan ja vuoden 4000 jKr tienoilla Kristus tulee voiman oikealla puolella kaikessa kirkkaudessa. Paavali kestää kyllä kritiikin eikä siitä horju. Intiassa hänet on jo korotettu puolijumalaksi luulisin. Eikä Jumala kadu kutsumistaan.

• Anonyymi00114

Paavali kääntyi kirkkaasti ja seurasi Jeesusta esimerkillisesti: hän otti Kristuksen sydämeensä ja heitti kaiken muun — kunnian, saavutukset, opinvarjot — Jeesuksen tuntemisen rinnalla pois kuin roskaa. Ottakaa oppia: ei ole parempaa päämäärää kuin sydämen muutos ja yksinkertainen, antautuva seuraaminen. kuinka tapahtui?

Se tapahtui kohtaamisena, joka muutti kaiken: valon äkillinen lävistävä kosketus Damaskon tiellä — Saulus näki Jeesuksen kirkkauden. Siinä hetken silmäyksessä epävarmuus särkyi, aukesi tunnustus ja nöyrtyminen; vanhat arvot menettivät väkevän vetovoimansa. Hengellinen herätys seurasi — rukous, kuuleminen, hiljentyminen ja yhteisön vastaanotto vahvistivat muutoksen.
      Paavali lähti liikkeelle uudella identiteetillä: hän kantoi ristiä, kieltäytyi omista ansioistaan ja antoi elämänsä opetuksen palvelukseen; opetus, kärsimys ja kontakti toisten uskovien kanssa muovasivat hänen kasvunsa teoiksi.
      Lyhyesti: kohtaus Kristuksen kanssa avasi sydämen, tunnustus ja luopuminen seurasivat, ja pitkä matka uutta elämää alkoi.

• Anonyymi00121

Paavali sai Saatanan enkelin sisälleen, eikä sitä otettu miehestä pois rukouksista huolimatta.

Menisiktkö sinä kuuntelemaan saarnamiestä, jossa on Saatanan enkeli?

Ei mikään pikkupiru, eikä mykkä henki, vaan pääpirun viestinnän ammattilainen
        "The messenger of Satan". Saatanan viestintuoja, henkiopas.

King James

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

Demoni ei saanut nousulupaa lentoon pois Paavalista.

For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Anonyymi00123

Valon välähdyksiin ja sokaistumisiin ei pidä luottaa.

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.

• Anonyymi00119

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

Jeesus sanoi aikanaan kaiken mahdollisen omille 12 apostolilleen. Ei siihen ole mitään lisäämistä tai pois ottamista.

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

• Anonyymi00122

2. Tess. 2:4

Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

• Anonyymi00124

On aika erikoista! En muuta sano.

• Anonyymi00125

Raamatussa on kaikenlaista asiaa, eksytyksistä ei juuri puhuta, koska se ei ole kovin "evenkelioivaa"puhetta.

Jeesuksen lopun aja puheet olivat suurelta osin varoituksia tulevista eksytyksistä, jossa käytetään Jeesuksen nimeä eksytystarkoituksessa.

• Anonyymi00126
        Anonyymi00125 kirjoitti:

Raamatussa on kaikenlaista asiaa, eksytyksistä ei juuri puhuta, koska se ei ole kovin "evenkelioivaa"puhetta.

Jeesuksen lopun aja puheet olivat suurelta osin varoituksia tulevista eksytyksistä, jossa käytetään Jeesuksen nimeä eksytystarkoituksessa.

Jeesus oli erityisen huolestunut omien uskonveljiensä Juutalaisten käännyttämisestä mihinkään muuhun uskoon ja uskontoon.

Matt.24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

Mark. 13:6

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

• Anonyymi00127
        UUSI
        Anonyymi00126 kirjoitti:

Jeesus oli erityisen huolestunut omien uskonveljiensä Juutalaisten käännyttämisestä mihinkään muuhun uskoon ja uskontoon.

Matt.24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Jeesus oli huolestunut, löytäneekö hän ollenkaan omaa uskoaan Juutalaisuutta, kun tulee takaisin maan päälle.

• Anonyymi00129
      UUSI

Hurmahenkiset Jenkkilahkot nauraa Juutalaisten "suitsutusalttareille" ja laintauluille.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.

• Anonyymi00130
        UUSI

Uuteen taivaasta laskeutuvaan Jerusalemin temppeliin tulee kaikki entiset temppelin järjestelyt tuhanneksi vuodeksi.

Kiinteä kaste/pesoastia tulee alttarin eteen pyhiä toimituksia varten.

2. Moos. 40:7

Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

• Anonyymi00132
        UUSI
        Anonyymi00130 kirjoitti:

Uuteen taivaasta laskeutuvaan Jerusalemin temppeliin tulee kaikki entiset temppelin järjestelyt tuhanneksi vuodeksi.

Kiinteä kaste/pesoastia tulee alttarin eteen pyhiä toimituksia varten.

2. Moos. 40:7

Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

Santtune on muuttanut koko filosofian foorumin kristilliseksi hölynpölyfoorumiksi, uskonnollista negatiivisuutta ja hölynpölyä – mikään niistä ei liity mitenkään filosofiaan.

• Anonyymi00133
        UUSI
        Anonyymi00132 kirjoitti:

Santtune on muuttanut koko filosofian foorumin kristilliseksi hölynpölyfoorumiksi, uskonnollista negatiivisuutta ja hölynpölyä – mikään niistä ei liity mitenkään filosofiaan.

Lisäksi, mormonismilla eli haaremiuskonnolla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.

• Anonyymi00134
        UUSI
        Anonyymi00133 kirjoitti:

Lisäksi, mormonismilla eli haaremiuskonnolla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.

Muslimitkin puhuvat Jeesuksesta, se ei tee heistä kristittyjä.

• Anonyymi00131
      UUSI

<<Paavali sai Saatanan enkelin sisälleen, eikä sitä otettu miehestä pois rukouksista huolimatta.<<

Paavali tuntee perisynnin sinä et!
      Ja ilmaisi sen sanoilla : minä syntisistä suurin, tunsi synnin syvällisemmin kuin kukaan muu.

• Anonyymi00135
        UUSI

Paavali tarkoitti syntisistä suurin sitä kun oli vainonnut Jeesuksen seuraajia kun eivät noudattaneet Mooseksen lakia eikä viettäneet sapattia, vaan hihhuloivat kodeissa.

• Anonyymi00136
        UUSI
        Anonyymi00135 kirjoitti:

Paavali tarkoitti syntisistä suurin sitä kun oli vainonnut Jeesuksen seuraajia kun eivät noudattaneet Mooseksen lakia eikä viettäneet sapattia, vaan hihhuloivat kodeissa.

et ole asian ytimessä!

• Anonyymi00148
        UUSI

Perisynti on eri asia kuin ihmisen omat tekosynnit, joita jokainen tekee.
        Paavali kielsi perisynnin.
        Paavali ei tunnusta missään, että oli syntinen sikiämisestä alkaen.

• Anonyymi00139
      UUSI

"Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat....

• Anonyymi00140
      UUSI

Kaikki viittaa siihen, että Paavali sai Saaatanan enkelin matkalla Syyrian pääkaupunkiin Damaskokseen pidättämään ja surmaamaan Juutalaisia, Jeesuksen veljiä.

Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.

• Anonyymi00141
        UUSI

Matt. 25:40

Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

• Anonyymi00142
      UUSI

Kirkkot ja Bordellit kilpailee siitä, kummalla on notkeampi moraali. Bordellit häviää kirkoille selvästi. Aikoja ja tapoja.

• Anonyymi00144
      UUSI

Paavali nimenomaan tarkoitti sitä että on syntisistä suurin kun vainonnut Jumalan seurakuntaa. Niin hän selitti asian ja miksi muutoin olisi korostanut omaa syntisyyttään jos ei olisi vainonnut Jeesuksen seuraajia siitä syystä että eivät olleet kuten juutalaiset fariseukset sapatteineen ja lakeineen.

Eihän mitään muuta mahdollisuutta edes ole.

• Anonyymi00145
        UUSI

Paavali pelotteli ihmisiä puhumalla murhistaan, saamastaan Saatanan enkelistä, fyysisistä voimistaan ja nyrkkeilijän lahjoistaan.

Pelko on aseeni....

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

• Anonyymi00146
        UUSI
        Anonyymi00145 kirjoitti:

Paavali pelotteli ihmisiä puhumalla murhistaan, saamastaan Saatanan enkelistä, fyysisistä voimistaan ja nyrkkeilijän lahjoistaan.

Pelko on aseeni....

Kyllä kelpasi lainkohdat kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamista.

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo.

• Anonyymi00147
      UUSI

Tietenkin Paavali tarkoitti sillä sitä, että hän oli ollut kaikista syntisistä suurin kun oli vainonnut Jumalan seurakuntaa. Tosin siinä roolissa oli vain tavallinen juutalainen lakeineen ja sapatteineen. Ei siinä sinällään ollut mitään kummallista. Outoa vain oli se, että hän tuli uskoon, hänestä tuli juuri se hihhuli mitä hän vainoaa. Se tilanne oli outo, todella outo eikä sitä täysin vieläkään kaikki ymmärrä, vaan kuvittelee että ei Paavali tehnyt mitään parannusta, että ei hänestä mitään hihhulia tullut, vaan olisi ollut yhtä sama juutalainen ketku kuin mitä oli ollut aikaisemminkin.

Mutta ei usko ole joka miehen.

• Anonyymi00149
        UUSI

Paavali oli Roomanvallan palveluksessa olevan murhamies, jota ei saatu vastuuseen teoistaan.

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi00150
        UUSI
        Anonyymi00149 kirjoitti:

Paavali oli Roomanvallan palveluksessa olevan murhamies, jota ei saatu vastuuseen teoistaan.

Roomalaiset tappoivat lopulta miljoonia Juutalaisia.

• Anonyymi00151
        UUSI
        Anonyymi00150 kirjoitti:

Roomalaiset tappoivat lopulta miljoonia Juutalaisia.

Alkukirkon taru loppui samoihin aikoihin kun Roomalaiset hävittivät temppelin ja tappoivat paljon juutalaisia.

• Anonyymi00152
        UUSI

Kyse ei ollut pelkästä vainoamisesta, jolla termillä Juutalaisten joukkosurmat halutaan jättää kertomatta.

Niin minä MYÖS tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse HEIDÄN SURMAAMISESTA, äänestin sen puolesta.

• Anonyymi00153
      UUSI

• Anonyymi00154
      UUSI

Joseph Smith kuoli vankilakahassa.
      Yritti paeta vankilasta ammuskelemalla siellä viemällään revolverilla.

• Anonyymi00155
      UUSI

Wikipedia
      Mormonismi on Joseph Smithin 1820–1830-luvuilla Yhdysvalloissa perustama uskonto.[1] Smith perusti vuonna 1830 kirkon, josta sai alkunsa mormoniliike eli myöhempien aikojen pyhien liike. Siihen kuuluvista kirkoista suurin on Myöhempien aikojen pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko, johon kuuluu yli 17 miljoonaa jäsentä.

Ihminen

Mormonien mukaan ihmistä ei luotu tyhjästä, vaan hän oli sitä ennen olemassa taivaan kodissa taivaan Isän ja Äidin luona. Ihmisen mormonit näkevät samansukuisena joskin vähemmän kehittyneenä olentona kuin Isänsä taivaassa. Itsensä mormonit näkevät Jumalan valittuna kansana.[16]

• Anonyymi00156
      UUSI

Paavali oli ensimmäinen Mormoni.

Teki ns. sijaiskasteita kuolleitten puolesta.

1. Kor. 15:29

Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

• Anonyymi00157
      UUSI

Olisi ollut surkeaa jos Paavali olisi ollut vain lakihenkinen juutalainen fariseus lopun elämäänsä, joka vainoaa Jeesukseen uskovia, joille Mooseksen laki ja sapatti ei enää ole kaikki kaikessa, vaan Jeesuksen seuraaminen Pyhässä Hengessä.

Se tosin sai Paavalin sitten vaikeuksiin kun häntä itseään alettiin vainota, herjata ja vääristellä lakihenkisten puolelta.

Mutta niin se usko menee, sitä on yhä tänäänkin, aivan yhtä ajankohtainen tarina Raamattu on tässä ja nyt kuin mitä yli kaksituhatta vuotta sitten.

• Anonyymi00159
        UUSI

Advarit hokee sapattia joka viestissä, mutta vastustavat muita Jumalan lakeja.

• Anonyymi00160
        UUSI

Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa,eikä kuullut niitä oppeja.

Paavalilla oli erilaisia omia oppeja teorioita, riippui kuulijakunasta.

Eräs teoria oli ns. lihateoria, omista synneistä voi syyttää lihoja ja vanhoja aatameita.

• Anonyymi00161
        UUSI
        Anonyymi00160 kirjoitti:

Eräs teoria oli ns. lihateoria, omista synneistä voi syyttää lihoja ja vanhoja aatameita.

Tarvittaessa puhui kyllä lakienkin noudattamisesta.

Room. 3:31

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

• Anonyymi00162
        UUSI
        Anonyymi00161 kirjoitti:

Tarvittaessa puhui kyllä lakienkin noudattamisesta.

Room. 3:31

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Naisten tuli etenkin noudattaa lakeja. Miehillä se ei ollut niin nuukaa.

NAISTEN tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, NIIN KUIN LAKIKIN SANOO.

• Anonyymi00163
        UUSI
        Anonyymi00160 kirjoitti:

Room. 7:19

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

Room. 7:20

Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.

• Anonyymi00164
        UUSI
        Anonyymi00163 kirjoitti:

Room. 7:19

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

Room. 7:20

Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.

Johannes opetti täysin eri tavalla.

Johannes ei tehnyt syntiä, eikä hänen tarvinnut keksiä mitään tekosyitä synninteon selittämiseksi.

1. Joh. 3:9

Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

• Anonyymi00165
        UUSI
        Anonyymi00164 kirjoitti:

Johannes opetti täysin eri tavalla.

Johannes ei tehnyt syntiä, eikä hänen tarvinnut keksiä mitään tekosyitä synninteon selittämiseksi.

Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

Silloin kun ihmisessä on Pyhä Henki asuvaisena, niin ei hän tee syntiä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska Pyhä Henki estää sen.

• Anonyymi00166
        UUSI
        Anonyymi00165 kirjoitti:

Silloin kun ihmisessä on Pyhä Henki asuvaisena, niin ei hän tee syntiä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska Pyhä Henki estää sen.

Jos ihminen tekee syntiä, niin hänessä asuu Perkele hengen tai enkelinsä kautta.

1. Joh. 3:8

Joka syntiä tekee, se on Perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi Perkeleen teot.

• Anonyymi00158
      UUSI

Miksi ihminen on tänne luotu elämään keskimäärin ehkä 70-80 vuotta toiset ei elä sitäkään. On sairautta, tauteja, ym. mullistusta elämässämme. Sitten toiset nahisee rähisee tappelee on kateelisia ym. pirullisia tunteita täynnä. Puretaan ne toisiin, ajatellaan kaikkea millä saisi kapitettua toisia. Kannataisiko tämä vaivainen elämä käyttää paremmin, suhteessa jos jotain kautta on saatu tieto pitemmästä elämästä.
      Luulen että eihän tämä voi olla pelkästään niin että meidät on luotu tänne vain ja ainoastaan keikkumaan edellä tuumattujen vuosien verran.
      Kyllä kaiketi meidän ja maailman luojalla on paremmat näkökannat asiaan mitä ihmisjärjellä voi käsittää. Kun tämä ihmisjärki loppuu ajattelultaan jo ehkä JADES-GS-z14-0 galaksiin. Mitäs siitä eteenpäin, niin että taitaa mennä arvailuksi.
      Mutta niin USKO onkin TOIVO jos sitä ei ole ,on ihminen TOIVOTON TAPAUS.

• Anonyymi00167
      UUSI

Yleisempiä uskonnollisia ilmiöitä on Paavalin vastustaminen vaikka sitä ei aluksi tajuta, että juuri niin kristinuskoa alkoi. Paavalin vainoamisella, hänen sanomansa vääristelyllä ja vanhaan liiton halamisella. Kun lakihenkinen Paavali oli ryhtynyt hihhuliksi, niin olisi ollut ihme, juuri Jumalan ihme, jos häntä ei olisi vastettu, jos Hengen sanoma olisi otettu noin vain vastaan. Uskonnolliset ihmiset vastustivat sitä jopa niin, että päättivät että eivät juo eikä syö ennen kuin Paavali on tapettu. Sillä kertaa kyllä kuolivat nälkään, Paavali pääsi pakenemaan heidän käsistään.

Jos joku ajattelee että on jotenkin outoa että Paavalia vastustetaan, niin päinvastoin, juuri se on ollut yleisin uskonnollisuuden muoto alkuaikoina. Eikä se tarkoita sitä, että Paavali olisi ollut väärässä, vaan sitä että hän on Kristusken apostolina saanut kokea sitä samaa vastustusta mitä Jeesuskin sai kokea aivan ristille asti.

Ei sillä tavalla tule hätkähtää jos joku vääristelee Paavalin sanomisia, vääntää niitä kieroon ja säveltää Paavalista aivan omiaan. Se on tyypillistä uskonnollisuutta jossa ei Henkeä ole. Sitä täytyy olla, sitä tulee olemaan eikä se koskaan lopu.

• Anonyymi00168
      UUSI

Kun lakihenkinen ihminen alkaa hihhuloimaan Jeesuksesta, niin jos sitä ei vastusteta uskonnollisesti, niin sitten ei yhtään mitään. Jos se ei synnytä pahoja puheita, syytöksiä, herjoja ja valheita, niin maailma olisi silloin liian hyvä paikka.

• Anonyymi00169
        UUSI

Jumalan säätämien lakien ja käskyjen vastustaminen on niskoittelua ja kapinaa Jumalaa vastaan, mistä ei hyvää seuraa.

Hoos. 14:1

Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi00170
        UUSI
        Anonyymi00169 kirjoitti:

Jumalan säätämien lakien ja käskyjen vastustaminen on niskoittelua ja kapinaa Jumalaa vastaan, mistä ei hyvää seuraa.

Hoos. 14:1

Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

5. Moos. 6:5

Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi.

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

• Anonyymi00172
        UUSI
        Anonyymi00170 kirjoitti:

5. Moos. 6:5

Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi.

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

Aiotko tosiaan lain kautta pelastua? Oletko koskaan kuullut Jeesuksen sovitustyöstä?

• Anonyymi00171
      UUSI

Kun lakihenkinen fariseus, kiihkeä lain noudattaja ja Jeesuksen Kristuksen uskovien vainooja kääntyy pois lakihenkisyydestä seuraamaan Jeesusta, niin aivan varmasti jokainen itseään kunnioittava lakihenkinen alkaa herjaamaan ja muistuttamaan siitä miten lakia tulee noudattaa, että jokainen piirto on voimassa eikä pidä hihhuloida jostain Jeesuksesta. Ei siksi Paavalilla ollut helppoa. Kaikkea muuta kuin uskonnolliset ihmiset kävivät päälle kuin yleinen syyttäjä.

Mutta Paavali tiesi sen mitä tuleman pitää ja sen miten ei taistele heitä vastaan lihallisesti herjaamalla, vaan Pyhän Hengen asein tietäen miten itsekullekin vastata eikä suinkaan toistaen samoja asioita miten jokainen piirto on voimassa eikä Jeesusta ole. Paavali omasta kokemuksesta tiesi mitä lain noudattaminen on, mihin pahuuteen se johtaa sellainen tekopyhyys ja siksi oli jopa valmis uhraamaan itsensä evankeliumin puolesta.

• UUSI

Tuleeko lisää ilmoitusta Raamatun lisäksi vai ei?

• Anonyymi00173
      UUSI

Josph Smith kuoli vankilakahakassa. Yritti paeta vankilasta ja ammuskeli siellä viemällään revolverilla.

• Anonyymi00174
      UUSI

Kultaiset levyt ovat edelleen kateissa.

• Anonyymi00175
        UUSI

Uutta ilmoitusta ei tule.

Luuk. 16:31

Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Joh. 5:46

Jeesus: Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut.

• Anonyymi00176
      UUSI

Jeesus varoitti uusista ilmoituksista ja julistajista, mitä harhaoppiset lahkot julistaa yrittäessään eksyttää ihmisiä maksaviksi jäseniksi lahkoihinsa.

Matt.24: 24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      198
      4725
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      204
      3400
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      119
      2944
    4. Pitkän päivän ilta

Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel
      Ikävä
      156
      2922
    5. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      44
      2850
    6. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      13
      2277
    7. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      52
      2268
    8. Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon

ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu
      Maailman menoa
      55
      2025
    9. En selvinnyt ilman naarmuja

Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa
      Ikävä
      13
      1995
    10. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      68
      1585
    Aihe