Onko tämä terveen ihmisen kirjotus?

Anonyymi-ap

” Jeesus ei tainnut tajuta mitä hölisi. Te osaatte elää omaa elämäänne.

Olen saanut selville, että Pyhä Henki antaa kullekin ne vastaukset mitä ihminen itse ajattelee. Muuten ei voi selittää miksi kaikki saavat eri vastauksen. Sellaisia pöhköpäisiä selityksiä.”

207

835

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Vaikuttaa jonkun henkisesti jälkeen jääneen tuherrukselta. Mistä tuo on?

• Anonyymi00002

Voi myös olla henkisesti edellä keskivertokansalaisia. Eli selainen korkeamman kellotaajuuden omaava tapaus. Kyse ei välttämättä ole minkäänlaisesta diagnosoitavasta sairaudesta,

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Voi myös olla henkisesti edellä keskivertokansalaisia. Eli selainen korkeamman kellotaajuuden omaava tapaus. Kyse ei välttämättä ole minkäänlaisesta diagnosoitavasta sairaudesta,

Miten perustelet?

• Anonyymi00007

Hän on niin lujasti saatanan vallassa, että kukaan ei häntä voi enää auttaa.
        Eikä normaali ihminen muutenkaan jatkuvasti, päivittäin, mitätöi Jeesuksen sovintotyötä.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Miten perustelet?

Epäselvällä ulosannilla varustetut yksilöt ovat usein nopeita ajattelussaan.

• torre3

On sen kirjoitus, joka ottanut kaikesta selvää. Eikä sitä voi kukaan huijata

• Anonyymi00023
        torre3 kirjoitti:

Et ressukka osaa edes lausetta muodostaa.
        Samaa mössöä facessasi.

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Liika viisas on kysseessä.🎃

• Anonyymi00087
        torre3 kirjoitti:

Pyhän Hengen viisaus toimii tapaus kohtaisesti, kohteena olevan parhaaksi. Jumallinen viisaus tulee esille heti, tai aikanaan ja osoittautuu aukottoman hyväksi siunaukseksi, olipa se millainen tahansa. Sinä Torre, et valitettavasti ole saanut tuntea, sitä uskomatonta rauhan ja hyvyyden tunnetta, minkä Jumaluuden läheisyys tuo. Pyhä Henki valaisee kohteelleen sattumien reitin, mikä alkoi jopa kymmenien vuosienkin takaa ja huipentui täsmälleen oikeaan aikaan ja paikkaan, tuottaen onnellisen tuloksen. tämä vain esimerkkinä. Sanoudu Torre eroon saatanasta ja huuda Jeesusta taluttamaan ensi askeleesi, kunnes taaperrat hitaasti näkemääsi valoa kohti. Jeesus ei jätä sinuakaan matkan varrelle, vaan auttaa ja sinä tulet tuntemaan sen.

• Anonyymi00087 kirjoitti:

Pyhän Hengen viisaus toimii tapaus kohtaisesti, kohteena olevan parhaaksi. Jumallinen viisaus tulee esille heti, tai aikanaan ja osoittautuu aukottoman hyväksi siunaukseksi, olipa se millainen tahansa. Sinä Torre, et valitettavasti ole saanut tuntea, sitä uskomatonta rauhan ja hyvyyden tunnetta, minkä Jumaluuden läheisyys tuo. Pyhä Henki valaisee kohteelleen sattumien reitin, mikä alkoi jopa kymmenien vuosienkin takaa ja huipentui täsmälleen oikeaan aikaan ja paikkaan, tuottaen onnellisen tuloksen. tämä vain esimerkkinä. Sanoudu Torre eroon saatanasta ja huuda Jeesusta taluttamaan ensi askeleesi, kunnes taaperrat hitaasti näkemääsi valoa kohti. Jeesus ei jätä sinuakaan matkan varrelle, vaan auttaa ja sinä tulet tuntemaan sen.

En voi arvostaa sitä, että joku antaa samaan asiaan jokaiselle eri vastauksen. Olen sattunut tuntemaan valehtelijoita. En tiedä mitään saatanasta, joten se kuuluu vain sinun elämään.

Olin aikoinaan uskossa, mutta sitten silmäni avautuivat. "Jumalallinen viisaus? Ensinnäkin Jumala halusi antaa yksin olleelle miehelle avun, joka hänelle sopii. Mutta mikään eläin ei sopinut. Sellaisen johdatus ei ole mistään kotoisin.

• Anonyymi00119

Oikea kriminaali!

• Anonyymi00127
        torre3 kirjoitti:

En voi arvostaa sitä, että joku antaa samaan asiaan jokaiselle eri vastauksen. Olen sattunut tuntemaan valehtelijoita. En tiedä mitään saatanasta, joten se kuuluu vain sinun elämään.

Olin aikoinaan uskossa, mutta sitten silmäni avautuivat. "Jumalallinen viisaus? Ensinnäkin Jumala halusi antaa yksin olleelle miehelle avun, joka hänelle sopii. Mutta mikään eläin ei sopinut. Sellaisen johdatus ei ole mistään kotoisin.

Eikö nainen ollut hyvä ratkaisu? Aatamille kelpasi hyvin.

• Anonyymi00127 kirjoitti:

Eikö nainen ollut hyvä ratkaisu? Aatamille kelpasi hyvin.

Nainen oli huono ratkaisu minulle. Kun aloin elämään miehen kanssa, niin totesin heti, että näin olisi pitänyt elää aina.

Oli kuitenkin kyse siitä, että Jumala erehtyi.

• Ehdottomasti on terve aloitus.

Uskonharhaistenkin kannattaa kokeilla tätä vaikka pyytämällä vastausta tuntemattoman kolmannen henkilön rasvaprosentista.

Pyhä henki antaa jokaiselle erilaisen ja vieläpä väärän vastauksen poikkeuksetta.

• Anonyymi00004

Toinen harhainen toista harhaista kehuu. 😆

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Toinen harhainen toista harhaista kehuu. 😆

Niinhän se Raamattukin kertoo, että sokea sokeaa herjaa.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Niinhän se Raamattukin kertoo, että sokea sokeaa herjaa.

Missä kohtaa?

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Missä kohtaa?

Sokea ei voi sokeaa taluttaa, molemmat kaatuu.

• Anonyymi00009

Maailma on levoton ja on menossa kohti loppua, mutta Jumalan pilkka vain kiihtyy!😪

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Maailma on levoton ja on menossa kohti loppua, mutta Jumalan pilkka vain kiihtyy!😪

Olematon ei pistä pilkkaa pahakseen, mutta olemattomaan uskovaa taikauskoista selvästi korpeaa pahasti. Jaksuhali.

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Tosiasiat eivät ole mitään pilkkaa.

• Anonyymi00105
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Sokea ei voi sokeaa taluttaa, molemmat kaatuu.

Eihän sokea voi sokeaa taluttaa, muuten he vajoavat samaan kuoppaan.

• Anonyymi00131
        he-ma kirjoitti:

Olematon ei pistä pilkkaa pahakseen, mutta olemattomaan uskovaa taikauskoista selvästi korpeaa pahasti. Jaksuhali.

Jumala ei noteeraa, hyvyyden hylänneen pilkkaa, sillä hänellä on vapaa tahto siihen. Jokainen valitsee itse puolensa.

• Anonyymi00131 kirjoitti:

Jumala ei noteeraa, hyvyyden hylänneen pilkkaa, sillä hänellä on vapaa tahto siihen. Jokainen valitsee itse puolensa.

Toimetonta jumalaa voi aiheellisesti pitää epäjumalana jota vain uskonharhoissaan rypevä puolustaa.

• Anonyymi00010

Aloitus on torrea - ei hänen puheissaan ole mitään logiikkaa, kun luulee Jesuksenkin puhuvan Raamatussa - se on jo syvältä.

• En toki niin luule.. Raamattu on ihmisten kirjoituksia, eikä niissä todellisuudessa kukaan puhu.

• Anonyymi00015
        torre3 kirjoitti:

En toki niin luule.. Raamattu on ihmisten kirjoituksia, eikä niissä todellisuudessa kukaan puhu.

Tyhmä olet, jankutat kuin mielipuoli samaa.
        Keskusteluun sinusta ei ole.

• Anonyymi00015 kirjoitti:

Vastaisin oletukseen.

Minun tapani on kertoa totuus joka käänteessä.

• Anonyymi00022
        torre3 kirjoitti:

Vastaisin oletukseen.

Täällä kerrotaan toistuvasti faktat sinulle VaIheen ikuiselle Orjalle.

Mutta et koskaan opi.

• Anonyymi00015 kirjoitti:

Minun tapani on kertoa totuus kaikesta.

• Anonyymi00024
        torre3 kirjoitti:

Minun tapani on kertoa totuus kaikesta.

Kun ressukka et edes osaa kirjoittaa saatika tiedä yhtään mitään.
        Yli kymmenen vuotta olet jauhanut samoja typeryyksiäsi. Olet mieleltäsi ja sivistyksestäsi todella kehittymätön

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Yli kymmenen vuotta olet jauhanut samoja typeryyksiäsi. Olet mieleltäsi ja sivistyksestäsi todella kehittymätön

Se ei edes itse tajua omaa tilaansa.

• Anonyymi00024 kirjoitti:

Totuus on kaikki kaikessa. Miksi luulet, että en tiedä mitään? Olet melkoinen vääristelijä.

• Anonyymi00028
        torre3 kirjoitti:

Vastaisin oletukseen.

Siellä taitaa vaaka olla ainut totuuden kertoja !

Ilman totuuden henkeä totuus ei tule esiin.

• Anonyymi00032
        torre3 kirjoitti:

Totuus on kaikki kaikessa. Miksi luulet, että en tiedä mitään? Olet melkoinen vääristelijä.

OIet Vaiheen ikuinen Orja ja mahtava kieroilija.

• Anonyymi00028 kirjoitti:

Siellä taitaa vaaka olla ainut totuuden kertoja !

Ilman totuuden henkeä totuus ei tule esiin.

Totuus tulee tosiasioita, kuten mitä vaaka näyttää. Minulla on ollut aina totuuden henki.

• Olet kuten Päivi Räsänen. Sai sakot.

• Anonyymi00034
        torre3 kirjoitti:

Olet kuten Päivi Räsänen. Sai sakot.

OIet tosiaan päästäsi sairas.

Päivi hyväksyy kaksi nàismaista Hínttiä siellä.

• Tavallisesti toisin päin. Ja aikaa lähemmäs 20 vuotta.

• Anonyymi00036
        torre3 kirjoitti:

Tavallisesti toisin päin. Ja aikaa lähemmäs 20 vuotta.

Luvut muuttuvat koko ajan. Et pysy perässä VaIheissasi enää.

OIer kuuluisin Bottom.

• Anonyymi00037
        torre3 kirjoitti:

Tavallisesti toisin päin. Ja aikaa lähemmäs 20 vuotta.

OIet se naismainen joka ottaa peräänsä.

• Anonyymi00038
        torre3 kirjoitti:

Totuus tulee tosiasioita, kuten mitä vaaka näyttää. Minulla on ollut aina totuuden henki.

OIet ikuinen VaIheen Orja ja sairas päästäsi.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00036 kirjoitti:

OIer kuuluisin Bottom.

Huh huh sentään!

• Yleensä oli toisin päin. Ja aikaa lähemmäs 20 vuotta.

• Anonyymi00042
        torre3 kirjoitti:

Sinulla ei ole mitään tietoa Pyhästä Hengestä!

• Anonyymi00046
        torre3 kirjoitti:

Yleensä oli toisin päin. Ja aikaa lähemmäs 20 vuotta.

Luvut muuttuvat koko ajan, et pysy enää perässä VaIheittesi verkossa.

Hupaisaa.
        🤓

• Anonyymi00042 kirjoitti:

Sinulla ei ole mitään tietoa Pyhästä Hengestä!

On paljonkin. Tein kokeen ja selvisi, että Pyhä Henki oli antanut Pyhän Hengen saaneille eri vastaukset samaan asiaan. Eli älä usko mitä Pyhä Henki sanoo. On huijarin elkeet.

• Anonyymi00036 kirjoitti:

OIer kuuluisin Bottom.

Siis 19 vuotta eräästä.

• Anonyymi00048
        torre3 kirjoitti:

On paljonkin. Tein kokeen ja selvisi, että Pyhä Henki oli antanut Pyhän Hengen saaneille eri vastaukset samaan asiaan. Eli älä usko mitä Pyhä Henki sanoo. On huijarin elkeet.

Tyhmä! 😂😂😂😂😂😂

• Anonyymi00049
        torre3 kirjoitti:

Täällä kerrotaan faktat sinulel onneksi.

Se toinen Iihava jopa Soinia paksumpi.

Huh huh sentään!

• Anonyymi00052

Aamen!
        🙏

• Anonyymi00052 kirjoitti:

Aamen!
        🙏

Sinä aamennat aina väärään paikkaan.

• Anonyymi00048 kirjoitti:

Tyhmä! 😂😂😂😂😂😂

Minusta on viisasta ottaa asioista selvää.

• Anonyymi00054
        torre3 kirjoitti:

Ja aina menee oikein.

OIet se kuuluisin Bottom.

Aamen!
        🙏

• Anonyymi00055
        torre3 kirjoitti:

Et ota koskaan.

Täällä kerrotaan onneksi sinulle aina Totuus.
        🤓

• Anonyymi00059
        torre3 kirjoitti:

Et edes siihen kykene.

• Anonyymi00059 kirjoitti:

Et edes siihen kykene.

Sain selon jopa Pyhästä Hengestä.

• Anonyymi00034 kirjoitti:

OIet tosiaan päästäsi sairas.

Päivi hyväksyy kaksi nàismaista Hínttiä siellä.

Miksi valehtelet Päivistä?

• Anonyymi00092
        torre3 kirjoitti:

Miksi valehtelet Päivistä?

Miksi sinä vaIehtelet Päivistä?

Täällä kerrotaan Totuus sinusta ja siitä toisesta naismaisesta Iäskistä.

• Anonyymi00092 kirjoitti:

Miksi sinä vaIehtelet Päivistä?

Täällä kerrotaan Totuus sinusta ja siitä toisesta naismaisesta Iäskistä.

Kysy Päiviltä mitä mieltä hän on meistä.

• Anonyymi00107
        torre3 kirjoitti:

Yleensä oli toisin päin. Ja aikaa lähemmäs 20 vuotta.

Etkö Erkkilä voi viimenkin lopettaa tämän suuntautumisesi esittelyn, tämä ei ole tervettä.

• Anonyymi00107 kirjoitti:

Etkö Erkkilä voi viimenkin lopettaa tämän suuntautumisesi esittelyn, tämä ei ole tervettä.

Sisäinen pakko korjata valheet.

• Anonyymi00139
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Täällä kerrotaan faktat sinulel onneksi.

Se toinen Iihava jopa Soinia paksumpi.

Huh huh sentään!

Aamen!
        🙏

• Anonyymi00140
        torre3 kirjoitti:

Aina menee oikein.

Miksi olet taas kännissä?

• Anonyymi00141
        torre3 kirjoitti:

Harmi ettet ota.

• Anonyymi00142
        torre3 kirjoitti:

Vaiheesi korjataan täällä aina.

Totuus kaikkeen!

• Anonyymi00140 kirjoitti:

Aina menee oikein.

Miksi olet taas kännissä?

Ihan selvin päin, vain mieto olut saunan yhteydessä. Olet jatkuvasti väärässä kaikesta. Elämäsi lienee vaivalloista.

• Anonyymi00155
        torre3 kirjoitti:

Ihan selvin päin, vain mieto olut saunan yhteydessä. Olet jatkuvasti väärässä kaikesta. Elämäsi lienee vaivalloista.

Aina oikeassa ja Totuus tuodaan esiin.

Ymmärrän että teitä kännikaIoja harmittaa surkea elämä sielllä.

• Anonyymi00176
        torre3 kirjoitti:

Sinä olet ainoa, joka valehtelee.
        Suuntautumisesi on luonnonvastainen, tämä ei selittelyjä kaipaa.

• Anonyymi00011

Ei ole tervettä tekstiä.

• Anonyymi00016

Älä sano väärää todistusta vaikka kuinka vihaisit uskovia !

• Anonyymi00017

Harvinainen tapaus on!

• Anonyymi00018

Raamattu ei ole dokumentti eikä tieteellinen historiallinen tutkimus. Jeesuksesta on kirjoitettu mitä on haluttu kirjoittaa.

• Anonyymi00019

Höpöhöpö! Haluat vain solvata!

• Anonyymi00027

Raamattu on kokoelma pyhiä kirjoituksia jotka on saaneet lopullisen kokoonpanonsa vasta vuonna 397. Olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa, että Jeesuksesta on kirjoitettu mitä on haluttu kirjoittaa ja julkaista se mitä on haluttu julkaista.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Raamattu on kokoelma pyhiä kirjoituksia jotka on saaneet lopullisen kokoonpanonsa vasta vuonna 397. Olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa, että Jeesuksesta on kirjoitettu mitä on haluttu kirjoittaa ja julkaista se mitä on haluttu julkaista.

"pyhiä kirjoituksia"

Raamattu on koottu kokoelma ihmisen mielikuvituksen tuottamia tekstejä, joita kirkot väittävät "pyhiksi" ja jotkut höynäytettävät pitävät jopa totena.

• Anonyymi00027 kirjoitti:

Raamatun tekijät valitsivat siihen kirjoituksia.

• Anonyymi00056
        torre3 kirjoitti:

Raamatun tekijät valitsivat siihen kirjoituksia.

Olipa taas tollo väite! 😂

• Anonyymi00056 kirjoitti:

Olipa taas tollo väite! 😂

Kun Raamattua alettiin tekemään, niin otettiin runsaasti kirjoituksia, joista osa sitten poltettiin. Sitten valittiin mitä pannaan

• Anonyymi00086
        torre3 kirjoitti:

Kun Raamattua alettiin tekemään, niin otettiin runsaasti kirjoituksia, joista osa sitten poltettiin. Sitten valittiin mitä pannaan

Ei se ole dokumentti eikä historian kirjoitusta, mutta jos sitä oikein lukee, niin voi jotakin oppia ja oivaltaa. En sitä kiellä. Valitettavasti monet tekevät siitä lakikirjan itselle ja toisille. Siihen se ei kelpaa eikä itsen eikä toisten syyttäminen tuota mitään hyvää. Henkilöpalvonta on johtanut usein väkivaltaan. Vastuu omista teoista pitäisi kantaa itse. Aatteet ja uskonnot voivat viedä myötätunnon ja kyvyn ymmärtää kanssaihmisiä. Kirkkojen ja kristinuskon historia on väkivaltainen.

Kaikista kirjoista voi oppia yhtä hyvin kuin vieraantua itsestä ja todellisuudesta.

• Anonyymi00086 kirjoitti:

Ei se ole dokumentti eikä historian kirjoitusta, mutta jos sitä oikein lukee, niin voi jotakin oppia ja oivaltaa. En sitä kiellä. Valitettavasti monet tekevät siitä lakikirjan itselle ja toisille. Siihen se ei kelpaa eikä itsen eikä toisten syyttäminen tuota mitään hyvää. Henkilöpalvonta on johtanut usein väkivaltaan. Vastuu omista teoista pitäisi kantaa itse. Aatteet ja uskonnot voivat viedä myötätunnon ja kyvyn ymmärtää kanssaihmisiä. Kirkkojen ja kristinuskon historia on väkivaltainen.

Kaikista kirjoista voi oppia yhtä hyvin kuin vieraantua itsestä ja todellisuudesta.

Itse en ole löytänyt Raamatusta juurikaan jotain oppia. Lähinnä voi ajatella köyhien auttamista. mutta ei se minulle oppia ole, koska se on ollut elämääni.

• Anonyymi00158
        torre3 kirjoitti:

Itse en ole löytänyt Raamatusta juurikaan jotain oppia. Lähinnä voi ajatella köyhien auttamista. mutta ei se minulle oppia ole, koska se on ollut elämääni.

Kuutio on tosiaan vedellyt sinua pérseeseen.

• Anonyymi00020

Ei todellakaan.

• Anonyymi00026

Eikö tällaiset kirjoitukset ole hyvä jättää huomiotta ?
      "Pilkka sattuu omaan nilkkaan", vanha sananlasku pitää paikkansa.

• Anonyymi00029

Raamattu on ihmisen vilkkaan mielikuvituksen tuote, ei mitään muuta, eikä kukaan tervejärkinen oletakaan noiden tarinoiden olevan totta.
      Näin se menee, vaikka miten vastaan inttäisitte.

• Tuskin kirjoittajat itsekään kuvittelivat juttunsa menevän Suomeen asti.

• Anonyymi00040
        torre3 kirjoitti:

Tuskin kirjoittajat itsekään kuvittelivat juttunsa menevän Suomeen asti.

En ole koskaan nähnyt tyhmempää ja vastenmielisempää ihmistä kuin sinä olet. Kehtaat siellä karmeita kavioitasi facessa kun maniaasi et vielä voi esitellä. Etkö itse näe kuinka ruma sinä olet?

• Anonyymi00041

Ei todellakaan mene mutta tietämättömyytesi kieltämättä huvittaa. 🤭

• Anonyymi00040 kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt tyhmempää ja vastenmielisempää ihmistä kuin sinä olet. Kehtaat siellä karmeita kavioitasi facessa kun maniaasi et vielä voi esitellä. Etkö itse näe kuinka ruma sinä olet?

Sinun sana ei ole totuus. Etkö tajua?

• Anonyymi00043
        torre3 kirjoitti:

Itse et tajua omaa tilaasi.

• Anonyymi00044
        torre3 kirjoitti:

Kyllä hän oikeassa on.

OIette yleisesti inhottuja, tiedä se.

Totuus kaikkeen!

• Anonyymi00045
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Aamen!
        🙏

• torre3

Tuo on valetta. Ikuinen vale kyseessä.

• Anonyymi00044 kirjoitti:

Kyllä hän oikeassa on.

OIette yleisesti inhottuja, tiedä se.

Totuus kaikkeen!

Tiedän tarkalleen miten meihin suhtaudutaan. Sinä halveksivasti.

• Anonyymi00057
        torre3 kirjoitti:

Tottahan se on.

• Anonyymi00058
        torre3 kirjoitti:

Teitä inhotaan yleisesti tosiaan.

• Anonyymi00060
        torre3 kirjoitti:

Ikuinen Totuus.

• Anonyymi00057 kirjoitti:

Tottahan se on.

Näin lapsena Tummelia. Että ei ole totta.

• Anonyymi00067
        torre3 kirjoitti:

Näin lapsena Tummelia. Että ei ole totta.

Suotta vaIehtelet.

TummeIi siellä käytössä.

• Anonyymi00067 kirjoitti:

Suotta vaIehtelet.

TummeIi siellä käytössä.

En kyllä tiedä mistä sellaista saisi, mutta en tee sillä tiedolla mitään.

• Anonyymi00067 kirjoitti:

Suotta vaIehtelet.

TummeIi siellä käytössä.

Itseasiassa oliiviöljyä on käytössä.

• Anonyymi00072
        torre3 kirjoitti:

Itseasiassa oliiviöljyä on käytössä.

TummeIi käytössä siellä.

• Anonyymi00073
        torre3 kirjoitti:

En kyllä tiedä mistä sellaista saisi, mutta en tee sillä tiedolla mitään.

Miksi vaIehtelet jälleen?

• Anonyymi00073 kirjoitti:

Miksi vaIehtelet jälleen?

Kerro mistä saat Tummelia..

• Anonyymi00083
        torre3 kirjoitti:

Kerro mistä saat Tummelia..

Miksi minun pitäisi kertoa sinulle mistä ostat TummeIia?

Tiedät sen muutenkin.

• Anonyymi00083 kirjoitti:

Miksi minun pitäisi kertoa sinulle mistä ostat TummeIia?

Tiedät sen muutenkin.

Näin Tummelia lapsena sukutilalla.

• Anonyymi00177
        torre3 kirjoitti:

Vaikutat siihen itse eniten.
        Mikäli jättäisit suuntautumisesi esittelyn, muutos voisi olla suotuisampi.
        Vain sinä voit siihen vaikuttaa.

• Anonyymi00061

Täysin pöpipään kirjoitus.

• Anonyymi00063

Mikä tuo tuollainen u-k-i-e nr on?! Ihan höyrypäistä juttua, jos et selvällä suomen kielellä osaa kertoa edes, että mistä sinä puhut?!

• Anonyymi00064

En tiedä, että onko torre todella niin tyhmä ja yksikertainen minkä kuvan antaa, mutta pääasiahan hänellä on sotkea kaikki keskustelut ainakin leikkimällä täysin umpityhmää, ja jänköämällä alter egonsa kanssa.

• Anonyymi00065

Ilmeisesti sairasta huomionhakuisuutta.

• Tuossa se vieressä kyhnää. Oletko sinä yksin?

• On tarkoitus oikoa valheita.

• Anonyymi00070
        torre3 kirjoitti:

On tarkoitus oikoa valheita.

Täällä todella oiotaan vaIheitasi jatkuvasti.

• Anonyymi00071

Aamen!
        🙏

• Anonyymi00074

Kukahan maksaa torrelle palstan sotkemisesta?

• Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Jää moni asia oivaltamatta, kun hän kiireesti ampuu paikalle töhrimään. Harvathan lukevat edes ketjua pidemmälle, olen huomannut.

• Anonyymi00074 kirjoitti:

Mikä sotku on kyseessä? Aloitus?

• Anonyymi00077
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Repe.

• Anonyymi00078
        torre3 kirjoitti:

Mikä sotku on kyseessä? Aloitus?

Joko sait ketjuun alter egoinesi 50 viestiä täyteen?

• Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Vai peräti 100?

• Anonyymi00078 kirjoitti:

Olin sattumalta aiheena. Sen tarkoituksena näytti olevan pelkkä solvaaminen.

• Anonyymi00082
        torre3 kirjoitti:

Olin sattumalta aiheena. Sen tarkoituksena näytti olevan pelkkä solvaaminen.

OIet todella mahtava soIvaaja!

• Anonyymi00080

Tuohan on perusteltu mielipide.

Ensinnäkin kaikilla on mielipiteenvapaus ja toiseksi edes jonkinlainen perustelu on enemmän kuin mihin raamatunlauseita copy-pasteavat kiihkoilijat useinkaan pystyvät.

• Anonyymi00084

Niin, valheita on monenlaisia, välillä Jeesus hölisee Raamatussa kuin kylähullu, ja valilllä se onkin ihmisten kirjoittama kirja, pääasia torrella on saada ärtymystä aikaiseksi, trolli ei ole sama kuin ihminen, jolla on mielipide.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Niin, valheita on monenlaisia, välillä Jeesus hölisee Raamatussa kuin kylähullu, ja valilllä se onkin ihmisten kirjoittama kirja, pääasia torrella on saada ärtymystä aikaiseksi, trolli ei ole sama kuin ihminen, jolla on mielipide.

Ja torre on trollailuunsa ymmärtänyt oikein hyvin, ettei mikään ärsytä niin kuin yletön tyhmyys.

• Anonyymi00084 kirjoitti:

Raamatuun koottiin ihmisten kirjoituksia, joista osa koskee Jeesusta. Jeesus esitetään huonossa valossa.

• Anonyymi00088
        torre3 kirjoitti:

Raamatuun koottiin ihmisten kirjoituksia, joista osa koskee Jeesusta. Jeesus esitetään huonossa valossa.

Jo kolme kertaa on tuo tyyppi poistattanut viestin, jossa arvostellaan hänen sairaista kommenttejaan, kuten "niin, u-k-i-e nr on simpanssa tai lähellä sitä".
        Hän riehuu etupäässä kastepalstalla, mutta esiintyy myös luterilaisuuspalstalla. Hänellä tuntuu olevan jonkinlainen mielenterveyshäiriö, eikä hän kykene asialliseen keskusteluun. Varmaan tämäkin viesti poistetaan pian.

• torre3 kirjoitti:

Jeesukseen liittyy vielä pari ongelmaa. Ensinnäkin Jeesus on vahingossa sellainen kuin muinaiset Egyptin jumalat. Toisekseen Raamatun tekijät eivät jättäneet pois niitä juttuja Jeesuksesta, joiden puheet näkyivät olleen jo valheita 300 vuotta myöhemmin. Täydellinen epäonnistuminen. Minkälainen porukka Raamatun teki?

• Anonyymi00089
        torre3 kirjoitti:

Jeesukseen liittyy vielä pari ongelmaa. Ensinnäkin Jeesus on vahingossa sellainen kuin muinaiset Egyptin jumalat. Toisekseen Raamatun tekijät eivät jättäneet pois niitä juttuja Jeesuksesta, joiden puheet näkyivät olleen jo valheita 300 vuotta myöhemmin. Täydellinen epäonnistuminen. Minkälainen porukka Raamatun teki?

Torrella tuntuu olevan isoja ongelmia noiden valheittensa kanssa. Se vasta on täydellistä epäonnistumista.
        Jeesuksen puheet ovat olleet valideja jo 2000 vuotta, vaikka torren kaltaiset tollot ovat yrittäneet kumota niitä kautta aikojen.

• Anonyymi00090
        torre3 kirjoitti:

OIet suuri ongelma ja mätäpaise.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00090 kirjoitti:

OIet suuri ongelma ja mätäpaise.

No en nyt sanoisi torresta ihan noin pahasti. Hän on vain hiukan tyhmä.

• Anonyymi00095
        torre3 kirjoitti:

Kuka muu kykenee kirjoittamaan kuin ihminen?

• Anonyymi00089 kirjoitti:

Torrella tuntuu olevan isoja ongelmia noiden valheittensa kanssa. Se vasta on täydellistä epäonnistumista.
        Jeesuksen puheet ovat olleet valideja jo 2000 vuotta, vaikka torren kaltaiset tollot ovat yrittäneet kumota niitä kautta aikojen.

Sinä taas et tiedä mitään totuudesta. Olet jo paljastunut. Oma uskoni alkoi hajota kun huomasin Raamatusta yhden asian: uskovia ei seuraa Jeesuksen esittämät merkit. Raamatulta putosi pohja, kuten myös Jeesukselta.

• Anonyymi00097
        torre3 kirjoitti:

Sinä taas et tiedä mitään totuudesta. Olet jo paljastunut. Oma uskoni alkoi hajota kun huomasin Raamatusta yhden asian: uskovia ei seuraa Jeesuksen esittämät merkit. Raamatulta putosi pohja, kuten myös Jeesukselta.

Olet niin tyhmää ettet edes ymmärä sinä.
        Ei Raamattu ja kristinusko siitä mihinkään muutu, ettet sinä usko.
        Tajua jo, ettei ketään kiinnosta sinun älytön mölyämisesi. Mene pois!

• Anonyymi00098
        Anonyymi00097 kirjoitti:

Niin, kun se kirja ei edes ole uskonasia, vaan alyn asia, tai muuten myy sielunsa Paholaiselle.

• Anonyymi00099
        Anonyymi00098 kirjoitti:

Niin, kun se kirja ei edes ole uskonasia, vaan alyn asia, tai muuten myy sielunsa Paholaiselle.

Mutta tällä ei tietenkään ole mitään tekemistä torren ymmärryksen kanssa, hän kun hakee Jeesuksen ihmeteko i opista, jossa Jeesus on kuoliaaksi kidutettu ja kiroukseksi kirottu uhri.

• Anonyymi00100
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Mutta tällä ei tietenkään ole mitään tekemistä torren ymmärryksen kanssa, hän kun hakee Jeesuksen ihmeteko i opista, jossa Jeesus on kuoliaaksi kidutettu ja kiroukseksi kirottu uhri.

Eikä ymmärrä edes sen vertaa, että kirouksia luetaan Saatanan voiman avulla.

• Anonyymi00095 kirjoitti:

Kuka muu kykenee kirjoittamaan kuin ihminen?

Että on ihmisten sanaa se Raamattu.

• Anonyymi00101
        Anonyymi00100 kirjoitti:

Eikä ymmärrä edes sen vertaa, että kirouksia luetaan Saatanan voiman avulla.

Ja se olisi jo kaiken loppu, jos ihmeteot liittyisivät Saatanaan - siitä luomiskertomuksen mukaan juuri Luojajumala piti huolen suojaamalla ne, sitomalla ihmisen materian kautta aikaan.

• Anonyymi00097 kirjoitti:

Minulle merkitsee kaikkea se, että johonkin voi luottaa. Raamattuun ei voinut. Heitin sen roskiin. Totuus kaikkeen.

• Anonyymi00102
        Anonyymi00101 kirjoitti:

Ja se olisi jo kaiken loppu, jos ihmeteot liittyisivät Saatanaan - siitä luomiskertomuksen mukaan juuri Luojajumala piti huolen suojaamalla ne, sitomalla ihmisen materian kautta aikaan.

Löytyy luvusta 1.Mooseksen kirja luku 3:22.

• Anonyymi00099 kirjoitti:

Ymmärrän sen, että Raamattu ei toteudu käytännössä. Se on kirja.

• Ymmärrän vain totuutta, en sinua ollenkaan.

• Anonyymi00108
        torre3 kirjoitti:

Ymmärrän sen, että Raamattu ei toteudu käytännössä. Se on kirja.

Miten Raamatun pitäisi toteutua ateistille?

• Anonyymi00109
        torre3 kirjoitti:

Minulle merkitsee kaikkea se, että johonkin voi luottaa. Raamattuun ei voinut. Heitin sen roskiin. Totuus kaikkeen.

Ei ole Raamatun vika jos ateisti ei siihen luota. 😂

• Anonyymi00110
        torre3 kirjoitti:

Että on ihmisten sanaa se Raamattu.

Ihmisen kirjoittamaa Pyhän Hengen inspiroimaa Jumalan sanaa on Raamattu.

• Anonyymi00091 kirjoitti:

No en nyt sanoisi torresta ihan noin pahasti. Hän on vain hiukan tyhmä.

Olen kuitenkin onnellisessa asemassa, sillä olen ottanut asioista selvää. Nuorempana mietin kaikenlaista jopa lenkeillä.

• Anonyymi00115
        torre3 kirjoitti:

Olen kuitenkin onnellisessa asemassa, sillä olen ottanut asioista selvää. Nuorempana mietin kaikenlaista jopa lenkeillä.

Tyhmät ovat onnellisia koska eivät tajua tyhmyyttään.

• Anonyymi00108 kirjoitti:

Miten Raamatun pitäisi toteutua ateistille?

Oli kyse uskovista, joista Jeesus Raamatun mukaan puhui. Olet sekoittanut taas kerran.

• Anonyymi00109 kirjoitti:

Ei ole Raamatun vika jos ateisti ei siihen luota. 😂

Miten voit luottaa teokseen, jossa on suoranaisia valheita?

• Anonyymi00110 kirjoitti:

Ihmisen kirjoittamaa Pyhän Hengen inspiroimaa Jumalan sanaa on Raamattu.

Raamatussa ei sanota noin, joten yrität huijata: ei onnistu.

• Anonyymi00117
        torre3 kirjoitti:

Eihän sinuun kukaan luotakaan.

• Anonyymi00115 kirjoitti:

Tyhmät ovat onnellisia koska eivät tajua tyhmyyttään.

Olen monin tavoin onnellinen, kuten siitä, että tiedän enemmän kuin moni muu. Myös avioliitosta naisen ja miehen kanssa.

• Anonyymi00120
        torre3 kirjoitti:

Olen monin tavoin onnellinen, kuten siitä, että tiedän enemmän kuin moni muu. Myös avioliitosta naisen ja miehen kanssa.

Tyhmä on onnellinen. Ole ihan vapaasti tyhmä, mutta jätä tämä palsta jo rauhaan!

• Anonyymi00121
        torre3 kirjoitti:

Siksi kukaan ei luotakkaan torren sepustuksiin.

• Anonyymi00123
        Anonyymi00121 kirjoitti:

Aamen!
        🙏

• Anonyymi00124

Aamen!
        🙏

• Erikoista, sillä olen ottanut asioista selvää.

• Anonyymi00121 kirjoitti:

Et kestä totuutta, sen paljastit. Minua ei voi huijata.

• Jeesus ei puhunut minusta.

• Anonyymi00136
        torre3 kirjoitti:

Et kestä totuutta, sen paljastit. Minua ei voi huijata.

Miksi jälleen yrität huijata?

OIet VaIheen ikuinen Orja tosiaan.

• Taas tultiin siihen mihin Pyhä Henki antoi kaikille erilaiset vastaukset.

Mitä homous tarkoittaa sinulle?

• Anonyymi00121 kirjoitti:

Erittäin moni on luottanut jo koulusta asti.

• Anonyymi00145
        torre3 kirjoitti:

Erittäin moni on luottanut jo koulusta asti.

Kukaan ei luota sinuun kieroilijaan.

• Anonyymi00153
        torre3 kirjoitti:

Taas tultiin siihen mihin Pyhä Henki antoi kaikille erilaiset vastaukset.

Mitä homous tarkoittaa sinulle?

Ääretön himo siellä jatkuvasti Iäsnä.

• Anonyymi00153 kirjoitti:

Ääretön himo siellä jatkuvasti Iäsnä.

Sellaista on homous sinun mielestäsi. Sitä ei Pyhä Henki esittänyt. Eikä se ole muutenkaan homoutta.

• Anonyymi00159
        torre3 kirjoitti:

Kuutio pelasti sen onneksi roskiksesta.

Totuus kaikkeen.

• Anonyymi00161
        torre3 kirjoitti:

Sellaista on homous sinun mielestäsi. Sitä ei Pyhä Henki esittänyt. Eikä se ole muutenkaan homoutta.

Ääretön himp siellä kahdella nàismaisella Híntillä tosiaan jatkuvadti Iäsnä.

• Anonyymi00159 kirjoitti:

Kuutio pelasti sen onneksi roskiksesta.

Totuus kaikkeen.

Näin Raamatun viimeksi vuonna 2013.

• Anonyymi00174
        torre3 kirjoitti:

Näin Raamatun viimeksi vuonna 2013.

VaIetta.

Kuutio poimi sen roskiksesta ja Iukee sitä pöntöllä.

• Anonyymi00174 kirjoitti:

VaIetta.

Kuutio poimi sen roskiksesta ja Iukee sitä pöntöllä.

En ole nähnyt Raamattua vuoden 2013 jälkeen. Sitä et usko, etkä mitään muutakaan.

• Anonyymi00178
        torre3 kirjoitti:

En ole nähnyt Raamattua vuoden 2013 jälkeen. Sitä et usko, etkä mitään muutakaan.

Olisit hiljaa niin tyhmyytesi ei tulisi noin selvästi esille.

• Anonyymi00125

<<Olen saanut selville, että Pyhä Henki antaa kullekin ne vastaukset mitä ihminen itse ajattelee. <<<

"Pyhä Henki ajattelee taivaallisesta näkökulmasta: mitä kaikki on jo valmista. Etiikka ja moraali ovat altruistista hyvyyttä — ei itsekästä, vaan toisen parasta ajattelevaa. Jeesus sovitti kaikkien synnit ristillä. Kun eletään pyhää elämää, ei käytetä edes rumia sanoja; annetaan ihmiselle empatiaa ja autetaan niitä, jotka ovat kaatuneet — autettavista tehdään auttajia. Tämä on taivaallista ajattelua, jossa ei väkivaltaa tai minkäänlaista hyväksikäyttöä ole mukana."

• Anonyymi00128

Sovitti (Paavali) teidät helvettiin kirousta seuraamalla, kun niitä luetaan Saatanan avulla. Löytyy Gal.3:13 tämä kirous Jeesuksen päälle on oikein pahimmasta päästä. Synti nimittäin liittyy vain Saatanaan.

• Vai että taivaallisesta näkökulmasta. Sellainen on siis aivan sekavaa. eikä selvää vastausta saa, Samoja juttuja kuin uskovilla, kun miten asiaa ajattelevat kukin mitenkin.

• Sinä olet jatkuvasti väärässä. Elämäsi lienee vaivalloista, Otimme pienen purkin kaljaa saunan yhteydessä.

• Voi mitä vääryyttä suollat.

• Anonyymi00173
        torre3 kirjoitti:

Voi mitä vääryyttä suollat.

Totuus satuttaa jälleen siellä.
        🤓

• Anonyymi00126

Edelle tiedoksi - Pyhä ei synny sanasta pyhä, jos se edustaa pahuutta, myöskään Jumala ei ole sana Jumala, ellei se edusta hyvää tietoa, vaan omistaakin helvetin,millä pelottelee. En usko, että mikään eläin voisi olla niin tyhmä kuin ihminen on.

• Anonyymi00129

Perkele sanoo sanan Pyhä = Perkele on Jumala.

• Anonyymi00130
        Anonyymi00129 kirjoitti:

Perkele sanoo sanan Pyhä = Perkele on Jumala.

Tämä on Raamatun tekstistä uskovaisten logiikka.

• Anonyymi00133
        Anonyymi00130 kirjoitti:

Tämä on Raamatun tekstistä uskovaisten logiikka.

Kyllä se ihan omasi on jahvekultti!

• Moni eläin ihmettelee ihmisten touhuja. Ei osattu toimia oikein mm. tsunameissa.

• Tsunameissa kuoli tuhansia ihmisiä , kun ei ymmärretty. Muut eläimet ymmärsivät. Siinä mielessä ihminen on alkeellinen. Ottivat filmejä vaan.

• Anonyymi00152
        torre3 kirjoitti:

Moni eläin ihmettelee ihmisten touhuja. Ei osattu toimia oikein mm. tsunameissa.

Huh sentään!

Homous on kaamea synti ja teitä hävetään.

• Huomaan, että olet hellari. kun et tiedä maailman tapahtumia,

• Anonyymi00154
        torre3 kirjoitti:

Huomaan, että olet hellari. kun et tiedä maailman tapahtumia,

Jälleen meni harhaan.

Valehtelet aivan jatkuvasti.

• Anonyymi00154 kirjoitti:

Jälleen meni harhaan.

Valehtelet aivan jatkuvasti.

Ethän sinä tiennyt mitä on tapahtunut.

• Anonyymi00163
        Anonyymi00152 kirjoitti:

Huh sentään!

Homous on kaamea synti ja teitä hävetään.

Aamen!
        🙏

• Anonyymi00168
        torre3 kirjoitti:

Moni eläin ihmettelee ihmisten touhuja. Ei osattu toimia oikein mm. tsunameissa.

Teidän kahden touhuja ihmettelee koko Jurva.

• Anonyymi00168 kirjoitti:

Teidän kahden touhuja ihmettelee koko Jurva.

Joo. Käymme syömässä ja kaupassa, torilla ostelemassa. Onhan siinä ihmettelemistä.

• Anonyymi00169
        torre3 kirjoitti:

Joo. Käymme syömässä ja kaupassa, torilla ostelemassa. Onhan siinä ihmettelemistä.

Valheita koko ajan syvemmälle suihin mitä enemmän suollat tyhmyyksiäsi.

• Anonyymi00171
        torre3 kirjoitti:

Olette todella sällittävä näky.

• Anonyymi00169 kirjoitti:

Valheita koko ajan syvemmälle suihin mitä enemmän suollat tyhmyyksiäsi.

No tosiaan. Emme käy missään. Onko hyvä?

• Anonyymi00172
        Anonyymi00171 kirjoitti:

Olette todella sällittävä näky.

Aamen!
        🙏

• Anonyymi00132

Kristitty on kutsuttu Pyhään Elämään ja käyttäytymistavat on sen mukaisia puhtaita ja siivoja. Eikä haukuta toisia ja jätetään pahuus saastaisuus oman onnensa nojaan, ei kajota siihen. Ainoastaan varoitetaan, ei siis mainosteta.

1.Korinttolaiskirje: 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

• Anonyymi00135

Fil. 3:2 Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalle leikattuja. 3:3 Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,

• Anonyymi00156

Aloittajan itsekritiikki omaa aloitustaan kohtaan on huomionarvoista ja harvinaisen rehellistä palstalla..

• Anonyymi00185

Yllättävä esiintulo herätysliikkeen aidolta uskovalta, toisaalta ihan hienoa miten aloittaja on alkanut tiedostaa oman vajavaisuutensa.

• Anonyymi00175

Sairasta söperrystä.

• Anonyymi00179

Niin on.

• Anonyymi00181

No, ei oo!

• Anonyymi00182

Pimeää on

• Anonyymi00183

<< Pyhä Henki antaa kullekin ne vastaukset mitä ihminen itse ajattelee. Muuten ei voi selittää miksi kaikki saavat eri vastauksen. >>

Jos on eri vastaukset "saanut" samsta asiasta kuin joku toinen, niin silloin on selvää, ettei niitä molemmille ole Pyhä Henki antanut, vaan jonmpi kumpi (tai kumpikin) on vain luullut saaneensa ne Pyhältä Hengeltä.

Sen takia kaikki asiat, myös Pyhän Hengen puheeksi luullut asiat, pitää tarkistaa Raamatusta, ovatko asiat todella Pyhästä Hengestä, koska Hän puhuu Raamatun totuuden mukaisesti. Ja tätä ei moni uskova enää juurikaan tee, että tarkistaisi asioita sieltä. Siksi on monenlaista väitettä.

• Uskovat eivät ole ollenkaan luotettavia tai Pyhä Henki on päissään.

En itse kysynyt Raamatun mukaan, vaan että mitä Pyhä Henki on sanonut mitä on homous. Siihen tuli samoja vastauksia mitä tällä palstallakin. Homous on mitä tahansa.

• Anonyymi00184

Ei sinne päinkään

Ketjusta on poistettu 49 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      267
      2461
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2401
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1578
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      48
      1482
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1377
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1349
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1240
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1039
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1019
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe