Joh. 1:47
Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, OIKEA ISRAELILAINEN, jossa ***ei vilppiä ole***!"
Room. 2
28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
29 vaan se on juutalainen, joka ***sisällisesti*** on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on ***sydämen ympärileikkaus HENGESSÄ***, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
Matt.3
7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
8 Tehkää sen tähden parannuksen soveliaita hedelmiä,
9 ÄLKÄÄKÄ LUULKO SAATTAVANNE SANOA MIELESSÄNNE: 'ONHAN MEILLÄ ISÄNÄ AABRAHAM'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
10 Jo on kirves pantu puitten juurelle; ***JOKAINEN puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen***.
Siunaavatko helluntailaiset oikeita israelilaisia ?
13
154
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei sillä ole mitään väliä onko helari tai kuka tahansa, kun ei vain siunaa Israelin sotarikoksia eikä puolustele niitä sillä että Israel on viittä vaille ajettu mereen ja olisi ajettu jos ei silmittömästi tapaettaisi ihmisiä.
Eikä siihen edes tarvitse mätkiä Raamatulla ketään, vaan siihen riittää aivan normaali moraalinen ajattelu sekä sodassa olevat säännöt miten ihmisiä tapetaan.- Anonyymi00009
Sinun pitää siunata kaikkia ihmisiä, jopa vihollisiasi, saati sitten ystäviäsi juutalaisia.
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Sinun pitää siunata kaikkia ihmisiä, jopa vihollisiasi, saati sitten ystäviäsi juutalaisia.
Sitten sinä siunaat varmaan yhtä lailla palestiinalaisia ja muita muslimeja kuin israelilaisiakin ?
- Anonyymi00002
Jes.52:1 Nouse, nouse, Zion, pue väkevyytes, kaunista sinuas jalosti sinä pyhä kaupunki Jerusalem, sillä ei tästeden yksikään ympärileikkaamaton eikä saastainen pidä sinussa hallitseman. Biblia (1776) Jes.51:17. Ilm.21:27.
- Anonyymi00003
Kuvaus täytyy olla taivaallisesta "uudesta Jerusalemista", sillä maallinen Haagar-Jerusalem ei vastaa kuvausta.
Gal.4:25
sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
Ilm.21
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niin kuin morsian, miehellensä kaunistettu.
9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon".
10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä, - Anonyymi00014
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kuvaus täytyy olla taivaallisesta "uudesta Jerusalemista", sillä maallinen Haagar-Jerusalem ei vastaa kuvausta.
Gal.4:25
sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
Ilm.21
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niin kuin morsian, miehellensä kaunistettu.
9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon".
10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,"Gal.4:25
sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen."
Helluntailaiset ja muut Israelin palvojat siunaavat maallista lihasta syntynyttä Haagar-Israelia.
- Anonyymi00003
Tutut hihhulit eivät ylistä juutalaisia yleensä vaan vain Netanjahua.
- Anonyymi00012
Rotanhaju on yksi sotahullu vain jolla on omat agendansa.
- Anonyymi00007
Yhtään Israelilaista ilman vilppiä ei ole olemassakaan ja se on fakta.
- Anonyymi00008
5Moos.14:26 Ja osta sillä rahalla kaikkia, mitä sinun sielus himoitsee, joko se on nauta eli lammas, viina, väkevä juoma, taikka mitä ikänä sinun sielus himoitsee, ja syö se Herran sinun Jumalas edessä, ja ole iloinen, sinä ja sinun huoneesi. Biblia (1776)
- Anonyymi00010
Joka miekkaan tartuu se miekkaan hukkuu.
- Anonyymi00013
Neh.1:9 Mutta jos te palajatte minun tyköni, ja pidätte minun käskyni ja teette ne: ja jos te ajetaan hamaan taivaan ääriin, niin minä sieltäkin teidät kokoon ja vien siihen paikkaan jonka minä olen valinnut nimeni asumasiaksi. Biblia (1776) 5Moos.30:1.
- Anonyymi00015
"Neh.1:9 Mutta jos te palajatte minun tyköni"...
Tässä oli ehto "jos", jota ehtoa israelilaiset eivät täyttäneet, vaan tappoivat oman messiaansa Jeesuksen, joten he menettivät erityisasemansa ja ovat aivan samalla viivalla kaikkien muiden kanssa.
Matt.23
37 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niin kuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
38 Katso, 'TEIDÄN HUONEENNE ON JÄÄVÄ HYLJÄTYKSI'.
Jumala sen sijaan täytti lupauksensa maasta Aabrahamille, mutta edes Aabraham ei odottanut maallista maaplänttiä.
Neh.9
7 Sinä olet Herra Jumala, joka valitsit Abramin ja veit hänet pois Kaldean Uurista ja annoit hänelle nimen Aabraham.
8 Ja sinä havaitsit hänen ***sydämensä uskolliseksi sinua kohtaan***, ja **niin sinä teit hänen kanssaan liiton** antaaksesi hänen jälkeläisillensä kanaanilaisten, heettiläisten, amorilaisten, perissiläisten, jebusilaisten ja girgasilaisten maan. ***JA LUPAUKSESI SINÄ OLET TÄYTTÄNYT, sillä sinä olet vanhurskas.***
Hebr.11
9 Uskon kautta hän ***eli muukalaisena lupauksen maassa niin kuin vieraassa maassa***, asuen teltoissa Iisakin ja Jaakobin kanssa, jotka olivat saman lupauksen perillisiä;
10 sillä hän odotti sitä kaupunkia, jolla on perustukset ja jonka rakentaja ja luoja on Jumala.
13 Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja ***tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä.***
14 Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat ***etsivänsä isänmaata.***
15 Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
16 mutta ***nyt he pyrkivät PAREMPAAN, se on TAIVAALLISEEN.***Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä ***hän on valmistanut heille kaupungin.***
Jumalan valmistama kaupunki on taivaallinen uusi Jerusalem = Jumalan Hengestä syntynyt seurakunta/kansa eli Jeesuksen morsian.
Gal.4
22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
24 Tämä on **kuvannollista puhetta**; nämä naiset ovat **kaksi liittoa**: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
25 sillä HAAGAR on Siinain vuori Arabiassa ja ***vastaa nykyistä Jerusalemia***, joka elää orjuudessa lapsineen.
26 Mutta SE JERUSALEM, JOKA YLHÄÄLLÄ ON, ON VAPAA, JA SE ON MEIDÄN ÄITIMME.
27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä HEDELMÄTÖN, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli.
29 Mutta niin kuin **LIHAN mukaan syntynyt** silloin vainosi **HENGEN mukaan syntynyttä***, niin nytkin.
30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "AJA POIS ORJATAR (=lihan mukaan syntynyt Haagar-Jerusalem) POIKINENSA; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial211800Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1561789Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3471514Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2091122Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221118- 1421116
- 285995
- 11985
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt4969Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49928