Ei rahaa lääkkeisiin.

Anonyymi-ap

Kyllä raivostuttaa. Ei ole varaa lääkkeisiin. Siitepöly allergia lääkkeet on kamalan kalliita. Lääkerahat joutuu käyttämään helvetilliseen sähkölaskuun.

34

450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Itsellä 9eur sähkölasku maaliskuulta energian osalta.Siirrosta tulee eri lasku ja on noin 30eur 3kuukaudelta. Elikä n,20eur kk menee sähköön.

• Anonyymi00002

Etkö saa mistään,vaikka kelalta apua tai seurakunnasta yms!

• Anonyymi00003

Eikös se Kela yleensä maksa ne sähkölaskut lähiössä, kun valot on päällä
      siellä yötäpäivää.

• Anonyymi00004

Ei siitepölyallergia lääkkeet mikään välttämättömyys ole kun löytyy esim,reumasairaita ja vaikka lääkkeet silti särkyjä.Tolvana se tuhlaa sähköä ja kauhistelee hintaa,helvettiä ei noi tule yllätyksenä niinkuin monelle joulu.

• Anonyymi00023

Et taida oikein ymmärtää asian laatua.

Silmät saattavat kutita ja henki salpaantua allergia oireista. Korvatiehyet supistuu ja herkästi korvat tulehtuvat jolloin on pakko saada lääkkeitä .Joillekin seuraa allergia oireita toistuvia poskiontelo tulehduksia. Toiset selviävät allergia lääkkeiden avulla jotka auttavat hengitystiehyeiden auki pitämisessä. Toiset ei ja pahimmassa tapauksessa antibiotti hoitojen sijaan on punkteerattava poskionteloja .Tuo kuvio toistuu toisilla kun allergia aika koittaa.

Allergioita on toki erillaisia ja ihottumat ei ole helpoimmasta päästä. Tuo tietty riippuu minkä tyyppisestä ongelmasta on kyse, liittyykö esim sorias kuvioihin, joka vaatii jatkuvaa hoitoa.

Perus rasvoilla voi selvitä hyvinkin jos välttää ihoa ärsyttäviä toimia . Allergia on sairaus ja hoitamattomana se haittaa elämän laatua ja yleisesti rajoittaa toimia siinä missä mikä tahansa muu sairaus . Astmatikoilla allergia aika on vaikea ja ilman lääkitystä hengenvaarallinen, joten tuota ei pidä väheksyä .Toisille lääkkeet ovat välttämättömyys.

• Anonyymi00005

Lääkkeet on halpoja kuin saippua. Tänään katselin tuoreesta apteekin laskusta
      että Kela maksoi 65 %:a lääkityksestä joten omavastuu jäi melko pieneksi.
      Ruokaan ja kulutusjuhliin jäi vielä rahaa ihan tarpeeksi, joten ei hätää.

• Anonyymi00006

Kotikonstit käyttöön. Esimerkiksi, sivele vaseliinia nenän siertainten ympärille. Siitepöly töksähtää vaseliiniin eikä mene nenän sisäpuolelle.
      Tietenkin pyyhit välillä pois vaseliinin ja sivelet uutta tilalle.

• Anonyymi00007

Tänä keväänä on helpompi siitepölykausi kuin viime kevät

• Anonyymi00008

Käänny Jumalan puoleen ja rukoile siitepölyallergiasta parantumisen puolesta.
      Muistan, kun nuoruudessa maalla olin heinätöissä ja ladossa kuivia heiniä oli, niin hirvittävä heinänuha joka kerta.
      Joka kesä siitepölyaikaan nenä vuoti, aivastuksia perä perään, silmät punotti ja ihan järkyttävä olo.
      Apteekin siitepölyallergia lääkettä söin, joka vähän auttoi, muttei riittävästi.
      Rukoilin siitepölyallergiasta paranumisen puolesta ja niinpä vaan rukouskiin vatsattiin.
      Ei ole ollut enää siitepölyallergiaa yli 10 vuoteen, eikä ole tarvinut ostaa apteekista siitepölyallergia lääkkeitä.

• Anonyymi00009

Ottaa sieltä jemmarahoista sen verran että saa tarvittavat lääkkeet.Kaljaa on varaa ostaa ja pelailla mutta kun jotain tarpeellista pitäs ostaa niin persaukinen.

• Anonyymi00010

Hyvä kun muistutit niistä jemmarahoista. Olisko niitä kuitenkin muutama tonni,
        kun en ole vähään aikaan penkonutkaan sitä kahvipurkkia.
        Ajattelin jemmarahalla kustantaa sitten kesällä jonkinlaisen lomamatkan.
        Mutta voihan niitä rahoja käyttää myös muihin satunnaisiin menoihin.
        Se on mukava potti mihin tulee laitettua kohtuusumma joka kuukausi ja
        sen vuoksi sieltä voi sitten tasata noita menopuolen yllätyksiä.

• Anonyymi00011

Jäikö sinulle ylimääräisiä maskeja korona-ajalta? Jos jäi, niin käytä maskia ulkoa käydessäsi.

• Anonyymi00012

Miten muka kalliita ne allergialääkkeet! Minulla on näihin siitepölyallergioihin lääkkeet, olen vaihtanut halvimpiin rinnakkaislääkkeisiin, on kyllä tosi edulliset.

Meillä on kyllä pörssisähkö, mutta ei se nyt niin kallista ole. Nyt pari kuukautta oli kalliimpaa, tammi-helmikuu, mutta sitten loppuvuosi menee n. 2cnt/kWh hinnoilla, ei ole kallista!

• Anonyymi00017

Persaukisille kaikki on kallista ja vankkumaton mielipide ettei muuta voi syödä kuin makaronia.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Persaukisille kaikki on kallista ja vankkumaton mielipide ettei muuta voi syödä kuin makaronia.

Ihme, että "köyhien" ruokalistalta on jäänyt pois tonnikala. Eivätkö enää ilkeä pullistella kilohinnaltaan niin kalliilla lisukkeella kalliin makaronin kylkiäisenä?
        Makaroneissa on koostumukseltaan erilaisia tuotteita.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Ihme, että "köyhien" ruokalistalta on jäänyt pois tonnikala. Eivätkö enää ilkeä pullistella kilohinnaltaan niin kalliilla lisukkeella kalliin makaronin kylkiäisenä?
        Makaroneissa on koostumukseltaan erilaisia tuotteita.

Ruoka nyt on niin edullista, että kaikkein köyhimmätkin sitä pystyy ostamaan tavan kaupasta. Kioskiköyhät on sitten ihan eri kasti, jotka ostaa kalliisti kioskeilta ja pelaa siellä sitten rahansa muiden ostojen ohessa.

Jos tavan kaupasta ostaa ruokansa, niin ei taatusti tarvis pelkkää makaronia pupeltaa, kun tarjouksista ostaa. Tonnikalahan on älyttömän kallista, vaikka olisi tarjouksessa kolme purkkia 5€, niin samalla rahalla saa tarjouksesta mm. broilerin koipireisiä melkoisen määrän, viimeksi ostin 4,5kg broilerin koipireisiä tuolla rahalla. Perunaa 5kg pussi oli 0,99€, niin onko kallista!

Jos toimeentulotuessa on määritelty ravintoon 9€/päivä, niin miten joku muka ei sillä saa itselleen ruokaa ostettua kaupasta, johan tuolla summalla ruokkii koko perheen ihan hyvin ja vielä jää vähän rahaa siihen sähkölaskuunkin!

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Ruoka nyt on niin edullista, että kaikkein köyhimmätkin sitä pystyy ostamaan tavan kaupasta. Kioskiköyhät on sitten ihan eri kasti, jotka ostaa kalliisti kioskeilta ja pelaa siellä sitten rahansa muiden ostojen ohessa.

Jos tavan kaupasta ostaa ruokansa, niin ei taatusti tarvis pelkkää makaronia pupeltaa, kun tarjouksista ostaa. Tonnikalahan on älyttömän kallista, vaikka olisi tarjouksessa kolme purkkia 5€, niin samalla rahalla saa tarjouksesta mm. broilerin koipireisiä melkoisen määrän, viimeksi ostin 4,5kg broilerin koipireisiä tuolla rahalla. Perunaa 5kg pussi oli 0,99€, niin onko kallista!

Jos toimeentulotuessa on määritelty ravintoon 9€/päivä, niin miten joku muka ei sillä saa itselleen ruokaa ostettua kaupasta, johan tuolla summalla ruokkii koko perheen ihan hyvin ja vielä jää vähän rahaa siihen sähkölaskuunkin!

Elämähallinnat monella hakusessa ja just näillä jotka hokee ettei varaa syödä kuin makaronia.Jos vaikka toimeentulotuella eikä juo alkoholia,käryytä,pelaile niin mihin ne rahat sitten menee.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Elämähallinnat monella hakusessa ja just näillä jotka hokee ettei varaa syödä kuin makaronia.Jos vaikka toimeentulotuella eikä juo alkoholia,käryytä,pelaile niin mihin ne rahat sitten menee.

Monta kertaa olen sivusta seurannut, kun olen itse ostanut punalaputettuja broilerin lihoja todella edullisesti, niin siinä vieressä ihmettelee joku nuori äiti pikkulapsen kanssa ja vaikka olen jopa sanonut, että nyt on edullista ja helppoa ruokaa tarjolla, niin sitten näen hänet edelläni kassalla mättämässä kalliilla ostetua "roskaruokaa"!

Monelle on ilmeisesti niin vaikeaa valmistaa ruokaa itse, ettei voi tyrkätä uuniin sitä paistovalmista broileria vuokaan paistumaan ja ruokkisi koko perheen todella edullisesti.

Toki jokainen tekee itse omat ostopäätöksensä, mutta ärsyttää sitten se valittaminen, kun rahat ei muka riitä, kun rahat on tuhlattu järjettömillä ostoksilla. Eihän mikää raha riitä kalliilla burgereilla ja pizzoilla, jos ne vielä ostetaan mahdollisimman kalliisti. Jo yhden burgerin hinnalla valmistaa koko perheelle ruokaa pariksi päiväksi!

• Anonyymi00013

Kierrätyskaupoista ja kirppareilta voi saada todella tehokkaita huoneilman puhdistajia maksaa halvimmillaan 16euroa tällä hetkellä.Kun ei avaa ikkunoita pahimpaan siitepölyaikaan niin tuolla suodattimella pitäisi kestää

• Anonyymi00014

Älä valita. Nuole vaan kiltisti itsekkäiden ökyjen kengänpohjia. Kyllä se siitä iloksi muuttuu. Äänestä kokoomusta ja persuja jatkossakin. Peiliin katsomisen paikka? 🤷‍♀️

• Anonyymi00015

Orpon hallitus on joutunut tekemään vaikeita päätöksiä - viemään köyhiltä ja antamaan sikarikkaille

• Anonyymi00016

Sikarikkaat olisivat muuten pulassa pitää päästä etelään ja pelaamaan pörssikeinottelua

• Anonyymi00019

Ffp2 maski kun lähdet ulos on lähes 100 % suoja.

• Anonyymi00020

Niitä on varmaan jäänyt koronan jäljiltä kaappiin.

• Anonyymi00022

Kokemus on osoittanut että rahaa riittää siihen mihin sen haluaa käyttää.
      Jotkut kaljaan, jotkut ruokaan ja jotkut jopa lääkkeisiin, mistä kela toki
      maksaa melkoisen osan.

• Anonyymi00024

Allergia lääkkeet (antihistamiinit), ei kuulu Kelakorvattavien lääkkeiden piiriin.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Allergia lääkkeet (antihistamiinit), ei kuulu Kelakorvattavien lääkkeiden piiriin.

Ja hahhah! Minulla on LÄÄKÄRIN MÄÄRÄÄMÄT allergialääkkeet (antihistamiini, nenäsumute) ja saan niistä Kelakorvauksen. Voit asian tarkistaa, jos et usko!

Olen lisäksi vaihtanut vielä nämä halvimpiin rinnakkaislääkkeisiin!

Ei todellakaan ole mikään suuri kustannus, kun ne lääkkeet maksaa muutamia euroja vuodessa.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Ja hahhah! Minulla on LÄÄKÄRIN MÄÄRÄÄMÄT allergialääkkeet (antihistamiini, nenäsumute) ja saan niistä Kelakorvauksen. Voit asian tarkistaa, jos et usko!

Olen lisäksi vaihtanut vielä nämä halvimpiin rinnakkaislääkkeisiin!

Ei todellakaan ole mikään suuri kustannus, kun ne lääkkeet maksaa muutamia euroja vuodessa.

Menikö nyt neuvot perille ? Vai jatkuuko ruikutus ?

• Anonyymi00031
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Mistä olet tuollaisen tiedon saanut, ettei kuulu Kelan korvaamiin? Voit tarkistaa asian varsin helposti. Jos lääkäri määrää ne lääkkeet, niin niistä saa Kelan korvauksen!

Minulla on myös nämä lääkitykset ja saan Kelan korvauksen. Ja turhaa ulinaa, ettei muka raha riitä lääkkeisiin, sillä sen muutaman euron kerää vaikka pullojen tai tölkkien panteilla, jos pelaa ja ryyppää rahansa!

• Anonyymi00029

Histec allergialääke niin 100tablettia 6eur.Persaukiselle näköjään 6eur liikaa.

• Anonyymi00030

Oi oi, voimia. Voisitko saada näihin välttämättömiin menoihin avustusta läheisiltäsi. Oletko hakenut toimeentulotukea lääkkeisiin tai seurakunnan diakonialta. Voimia sinulle. Uskon, että kaikki järjestyy.

• Anonyymi00032

Läheiset voisivat auttaa valistamisessa, että ei pelaa ja ryyppää rahojaan. Kyllä toimeentulotuesta raha riittää lääkkeisiin ja ravintoon todella hyvin.

• Anonyymi00033

Tolvana ryyppää rahansa ja käryyttää,pelaa sitten jukoliste ei oo varaa ostaa lääkkeitä.Nähtäs jonkun joka valittaa ettei rahoja kuukauden tulot ja menot mitä ostanu.

• Anonyymi00034

Kävin jo hakemassa paria lääkettä eikä ne maksaneet kuin reilut 70 € .
      Tilikin tuli juuri sopivasti 20 pnä tätä kuuta, mutta mitä minä sillä tekisin
      kun helmikuun ja maaliskuunkin tili on vielä käyttämättä.
      Olin siis varautunut hyvin kuten pankki-ihmiset neuvovat eli pitää olla
      jemmassa ainakin se 2-3 kuukauden menoja vastaava määrä.
      Ei siis pidä tuhlata tiliään tuli hanurissa heti alkukuusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      82
      3250
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      36
      2060
    3. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      169
      1830
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      299
      1376
    5. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      34
      1278
    6. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      91
      1200
    7. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      109
      1196
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1090
    9. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1084
    10. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      28
      1061
    Aihe