Klotriptyl Mite

selkävaivainen

Monta vuotta sitten alkoivat selkäkivut, joita silloin tutkittiin ja mitään ei löytynyt, ja nyt helpomman jakson jälkeen taas kipujen alettua uudestaan tutkittiin taas (magneetti, röntgen jne) eikä taaskaan mitään, ainoastaan yliliikkuvat nivelet ja ranka. Olin fysiatrian erikoislääkärillä myöskin kuvieni kanssa, eikä hänkään sanonut mitään uutta, ainoastaan noista yliliikkuvista nivelistä. Määräsi sitten tuon kyseisen klotriptyl mite lääkkeen 30 tabl. kipuihin. Tutkittuani tuon lääkkeen selostuksen huomasi sen olevan MASENNUSLÄÄKE, joka vaikuttaa myös kipukynnykseen ilmeisesti. Minusta aika kummallista, että lääkäri määrää selkävaivoihin masennuslääkettä, vai kuinka?? Kuvittelikohan tuo kyseinen herra, että minulla oikeastikin on henkisiä ongelmia, että kipuni ovat mielestäni kiinni? Sillä en todellakaan varmastikaan ole masentunut, niin pistää hieman ihmetyttämään tuo lääkevalinta. Kivut ovat kuitenkin todellisia, ja vetävät minut sairaslomallekkin aika usein. Muiden kokemuksia, kommenteja kaipailisin??? Kuitenkaan ihan turhaan en lääkettä mielelläni napsi..

14

7944

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taisa-78

itse sain klotriptyl mite -tabletteja "epämääräiseen huonoon oloon", eli mua huomasi, voin pahoin, ja olin noiden oireiden takia eristäytynyt kotiin kun en uskaltanut minnekään lähteä oksennuksen tai pyörtymisen pelossa.

Klotriptyl auttoi, tai ainakin luulen niin, koska oireet hävisivät pian lääkkeen aloitettuani. Lääke myös väsyttää, joten illalla otettuna se on ainakin mulla toiminut myös "unilääkkeenä", ja pirteänä olo on sitten parempi. Mielestäni hyvä lääke kaikin puolin, nappaan vieläkin silloin tällöin mikäli tuntuu että vanhat oireet ovat palaamassa.

Pakkausselosteessahan kerrotaan että lääkettä käytetään myös silloin, kun halutaan nostaa kipukynnystä syystä tai toisesta. Lääke on melko mieto", ei siis mitään vahvinta kamaa, joten kokeile ihmessä!

• Taisa-78

mua siis huimasi, ei huomasi ;)

• Anonyymi

Kiva kun auttoi 🤗hyvä lääke .

• Anonyymi

Kiitos👏

• Käyttäjä

Itselleni on määrätty myös Klotriptyl mite 1 tabletti iltaisin niska- ja hartiaseudun kipuun. Lääke auttaa hyvin kipuun ja sillä saa hyvät unetkin öisin. Minulla on jännitysniska ja oikoryhti.Klotriptylissä on amitriptyliinin lisäksi klooridiatsepoxidia. Amitriptyliiniä on myös Triptyl nimisessä valmiseteessa, jota käytetään paljon pitkäaikaiseen kipuun. Klotriptyl ja Triptyl ovat trisyklisä masennuslääkkeitä eli vanhan polven masennuslääkkeitä. Näillä vanhan polven masennuslääkkeillä on erityisesti huomattu olevan positiivista vaikutusta kipuihin.

• Anonyymi

Totta👏

• sinulle

Älä panikoi turhia!!Kyseistä lääk. käytetään usein kivun lievitykseen.Jos lääkäri olisi "määrännyt"masennukseen,niin eiköhän annos olisi varmaankin ihan toista,mitä nyt otat kipuihin.Ja "nynkyaikana" on uudempia masen.lääkkeitä joita yleensä käyt.kun kyseessä on masennus,luulen että lääkäri on ollut aivan oikeassa määrätessä kyseistä lääk.kipuun.

• Eppuliina

Moi,

Käytin samaa lääkettä samalla annoksella jatkuvien pitkien migreenikohtausten estolääkkeenä. Toimi minulla hyvin puolisen vuotta, mutta sitten teho huononi. Muistaakseni lääkkeen määrännyt lääkäri kertoi lääkkeen lisäävän kivunsietoa ja rentouttavan lihaksia. Lääke väsytti aluksi, mutta väsymys väheni ajan kanssa. Käsittääkseni masennuslääkkeenä annokset ovat moninkertaisia, lääkkeellä on pienellä annoksella huomattu tällainen sivuvaikutus - kivunpoisto.

• minulla

Eli minulla on jumissa hartiat(syvälihakset) ja sain myös 30pv.kuurin klotriptyl lääkettä sekä lähetteen fysikaaliseen..En ole vielä ottanut yhtään tablettia,ehkä tänään jo otan??vaikuttaakohan tämä mitenkään kun joskus on rytmihäiriöitä?Ja viinaa ei kuulema voi ottaa?(eikö ollenkaan?)Onko mahdollista jäädä tähän lääkkeeseen koukkuun?Kertokaa kokemuksia!!

• tiedän

Klortriptyliä käytetään sangen yleisesti nostamaan kipukynnystä, joten ota ihan rauhassa.
      Masennuksen hoitoon tarvitaan todella isoja annoksia ja nykyisin on paljon tuoreempia troppeja siihen tarkoitukseen:)

• Anonyymi

Kee

• Anonyymi

Sitä käytetään myös kipulääkkeenä ja ainakin minulle on ollut hyvä,sain sen niska vaivoihin ja otan sen yöksi,voi sen ottaa päivälläkin , mutta saattaa väsyttää, mutta se pienempi harmi kuin jatkuva särky❤️

• Anonyymi

Tarkoitin Jee!👍

• Anonyymi

Kuule minulla aivan samallaista,sain samaa lääkettä jännitys vaivoihin jotka haittasi elämääni,hartia niska jumit jatkuu ja otin tuota lääkettä yöksi ja yöt on sujuneet hyvin,koska lääke väsyttää, mutta aattelin nyt kokeilla ottaa sen päiväksi,huomasin täällä monen kirjoittaneen ,että auttaa.Tietenkin se auttaa , mutta se väsy on kamalaa,mutta siihen varmaan tottuu kun aloita päivä käytön.Tämä on hyvä sivu , kun saa vertaistukea,iloinen että löysin tämän,.Kiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3701
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1503
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      1371
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      1066
    5. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      248
      930
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      923
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      918
    8. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      72
      916
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      859
    10. Kaipaan sua, Jii

Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂
      Ikävä
      56
      744
    Aihe