Nameista on moneksi

Anonyymi-ap

Joskus on tullut ostettua koko rahalla irtokaramelleja. Niitä mahtuu yhteen tai kahteen euroon todella monia. Yleensä menee salmiakkia, hedelmäsalmiakkia ja muita arabikumikaramelleja. Ja sitten on taas kupukin pullollaan.

36

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      2 eurolla saa kyllä jo sopivan määrän irtokarkkeja mitä tulee syötyä.

    • Anonyymi00002

      Saispa arapialaista lakua

    • Anonyymi00003

      Millä koko rahalla? Tyhjien tölkkien tienesteillä vai takuueläkkeellä?

    • Anonyymi00004

      S-karkit on kilon pussissa 4 €, mutta irtokarkit samassa kaupassa 8 €.
      kumpia kannattaa ostaa ? Candy king pyytää kilosta 15 € = ryöstöä.
      Onneksi Pepe-lakua saa 4 patukkaa eurolla Tokmannilta .

      • Anonyymi00007

        Namit ovat huomattavasti edullisempia kuin elintarvikkeet. Siksi monet ovat ehkä harkinneet namipohjaiseen ruokavalioon siirtymistä?


    • Anonyymi00005

      Joskus aikoinaan halppis merkin suklaalevy 100grm ni makso reippaasti alle euron.Täytelakuja sillon tällön pussin. Ni eipä tuo maailmaa kaada jos joskus 2eur ostaa irtokarkkia. Rusina toisaalta olis järkevämpi kuin karkki kun sentään ravinteita.

      • Anonyymi00015

        Mutta hinnoitteleeko Fazer itsensä ulos kun tarjouksesta saa kympillä vain 4 levyä,
        mutta Tokmannilta saa Marabouta 6 levyä kympillä. Minkä valitset.


    • heh..vetäsin
      jokin aika sitten perinteikästä hopeetoffeeta.. ylläripylläri sorbitoli kurautti vatsan tuotteen ruikuliksi..sama juttu kun ostin lidlistä aikoinaan jotain salmiakin oloista..

      niin pieretti koko ajan..(koko yön)

      mutta mennäänpä lievempiin aiheisiiin..tykkäsin siitä forumin karkkikaupasta nykylapset näpelöivät irtokarkkeja ja sekopäät myöskin..ai kun ne ajat palaisivat että kaunis myyjätär valikoisi valitsemiani irtokarkkeja omilla kätösillään niinkuin ennen..ja kai siellä naisillekin ja homomiehille joku kaunis poika palvelimillaan käsillä..

      irtokarkkeja..kahden sortin sieni... liitulakuja noitapillejä huputupulupuu black petee ja känkkäränkkää..munkarkkeja vaahtiksia ja jos oikein onnistaa saa vaikka OMENAREMMIÄ--
      tai apteekin salmiakki..

      • Anonyymi00009

        Namit ovat hyviä, mutta niin on perinteinen hernekeittokin. Jos hernekeitossa on jauhelihaa, niin se on hyvää. Hernekeittoon voi myös lisätä säilykeherneitä.


      • Anonyymi00009 kirjoitti:

        Namit ovat hyviä, mutta niin on perinteinen hernekeittokin. Jos hernekeitossa on jauhelihaa, niin se on hyvää. Hernekeittoon voi myös lisätä säilykeherneitä.

        muutes voi lisätä näitä kikherneitäkin..siinä on protskua


      • Anonyymi00012
        P.ervokki kirjoitti:

        muutes voi lisätä näitä kikherneitäkin..siinä on protskua

        Joskus oli kikherneinä. Mutta nyt ei oikein muista sitä minkälaisia ne olivat? Olivatko ne sellaisia isoja vihreitä vai ruskeita herneitä suolavedessä?
        Uusin namipussukka on salmiakkilakritsi pussukka. Siinä on ulkomaiden salmiakkilakritsi nameja. Kohta sen voi saada käyttöön. Sitten on taas namien aika. Namit vievät mukavasti nälkää, ovat hyvän makuisia ja edullisia. Joitain nameja voi myös vatkata veteen ja saada siihen maun raikkautta.


      • Anonyymi00012 kirjoitti:

        Joskus oli kikherneinä. Mutta nyt ei oikein muista sitä minkälaisia ne olivat? Olivatko ne sellaisia isoja vihreitä vai ruskeita herneitä suolavedessä?
        Uusin namipussukka on salmiakkilakritsi pussukka. Siinä on ulkomaiden salmiakkilakritsi nameja. Kohta sen voi saada käyttöön. Sitten on taas namien aika. Namit vievät mukavasti nälkää, ovat hyvän makuisia ja edullisia. Joitain nameja voi myös vatkata veteen ja saada siihen maun raikkautta.

        suolaveessa oon niitä ostellut. kuivattuna jos haluaa ja mahdolista niin kipasta jossain.. orietaaaaalikaupassa. no ei niitäkään joka kulmalla ole.


      • Anonyymi00021
        P.ervokki kirjoitti:

        suolaveessa oon niitä ostellut. kuivattuna jos haluaa ja mahdolista niin kipasta jossain.. orietaaaaalikaupassa. no ei niitäkään joka kulmalla ole.

        Jostain kuulin vinkin, että jos keittää lentils hedelmän marjaa ja muussaa ne keitinperunoihin ja keitinporkkanoihin. Sekä lisää vatkosvaiheessa seokseen raakakananmunan, vehnäjauhoja, perunajauhoja sekä mausteistusta (jota ei nyt oikein muista mitä se oli, mutta arvatenkin suola, jokin pippuri sekä paprikajauhe voisivat olla luonnollisen lempeitä tuomaan kombon aromiraikkautta esille?).

        Ja taputtelee tästä palloja, jotka painaa paistinpannulle tirisemään saa eräänlaisia vegepannukakkusia, joiden maku on rapean makoisa.
        Sitten tuli ainakin itselle mieleen, että ohuet porkkasuikaleet oikein käsiteltyinä voisivat olla siinä annoksen kyljessä ikään kuin vegepekoneina. Ja kastike voisi olla smetanabaassis yrtillä ja juomana freesata mansikkamehu.


      • Anonyymi00021 kirjoitti:

        Jostain kuulin vinkin, että jos keittää lentils hedelmän marjaa ja muussaa ne keitinperunoihin ja keitinporkkanoihin. Sekä lisää vatkosvaiheessa seokseen raakakananmunan, vehnäjauhoja, perunajauhoja sekä mausteistusta (jota ei nyt oikein muista mitä se oli, mutta arvatenkin suola, jokin pippuri sekä paprikajauhe voisivat olla luonnollisen lempeitä tuomaan kombon aromiraikkautta esille?).

        Ja taputtelee tästä palloja, jotka painaa paistinpannulle tirisemään saa eräänlaisia vegepannukakkusia, joiden maku on rapean makoisa.
        Sitten tuli ainakin itselle mieleen, että ohuet porkkasuikaleet oikein käsiteltyinä voisivat olla siinä annoksen kyljessä ikään kuin vegepekoneina. Ja kastike voisi olla smetanabaassis yrtillä ja juomana freesata mansikkamehu.

        ..nuo vegejutut tuntuvat vaativan aikamoista käsittelyä..mutta jos niitä itse tekee ehkä nuo jatkostuotteetkin ovat terveellisiä..suosin kyllä kasviksia ja juureskia..

        vehnäjauhoista ja raakakananmunista saadaan sitkosta mikä on tarpeen.. olen surauttanut tölkkipapuja raakakananmunaa ja vehnäjauhoja saadakseni vegepihvin..oli niin tai näin onnistui se kuitenkin jotenkinpäin..
        sitkos on tärkeää myös köötbullareissa.. joskus onnistuu joskus ei.. joskus liian tiiviitä mikä ei myöskään hyvä...

        joskus pannulla pyöräytellen jos on hyvä siinä..jos epäilystä ON. .uunita..


    • Anonyymi00010

      elää hyvin ja ilomielin jos ostaa kaikella rahalla mitä on irtokarkkeja, irtaimistoa, salmiakkeja paljon, ja hampaat, hampiot tykkääävät paljon.

      jos elää pelkästään karkeilla ja energiajuomilla

      • kouluaikoina elin karkeilla ja colalla..energiajuomia ei tainnut vielä varsinaisesti olla? joku juoma oli mitä myytiin uimahallissa jossa oli myös punttisali. joku sporttijuoma??


      • Anonyymi00025
        P.ervokki kirjoitti:

        kouluaikoina elin karkeilla ja colalla..energiajuomia ei tainnut vielä varsinaisesti olla? joku juoma oli mitä myytiin uimahallissa jossa oli myös punttisali. joku sporttijuoma??

        Hartsport, vihreää oli.


    • Anonyymi00011

      vihannesallergia on paha, kasvisallergia, perunaa eikä hernettäkään saa syödä pelkästään naudan sisäfilettä saa syödä

      • sitä se ylihygieenisyys tuottaa. tarkoitus hyvä mutta luonnoton. lopputulema allergia ja niin edelleen..voihan niitä muityakin herkistymis syitä olla mutta aika usein tämä ylihygieenissyys tuoittaa ongelmia..enemmän. tämä on toki oma mielipiteeni ja mitä olen lukenut.


    • Anonyymi00013

      Kaupassa, tai siitä ohi mennessä tuli jo katsottua, että olisikohan siellä nameja? Mutta nuget ja taquitot oli niin kalliit, että iltapala namihaaveet sai sitten jäädä.

      • Anonyymi00016

        Joutuuko kuitenkin panostamaan niihin roiskeläppäpizzoihin, ne on harmittomia.


    • Anonyymi00017

      Viime vuosituhannen herkkua. Oi niitä taivaallisia aikoja kun markalla sai kaksi
      berliininmunkkia eli kouluruoan jälkeen piti sännätä kiivaasti leipomolle ja
      ostaa ne kaksi munkkia ja hotkia ne. Teinkin niiden nauttimisesta laskelman.
      Eli 200 koulupäivää ja 2 munkkia per päivä tekee 400 munkkia. Kun siellä
      yhteislyseossa viihdyttiin 8 vuotta niin tulos on 3200 munkkia tuli syötyä.
      Voi taivas sitä herkuttelun määrää . Ilmankos sitä ollaan jäntevän täyteläisiä.

    • Anonyymi00018

      70-luvulla osti merirosvorahoja salmiakki tai hedelmä,kesti pidemmän aikaa suussa kun oli toisinaan kovia.

      • Anonyymi00019

        Lakumerkkarit olivat parempia kuin perinteiset salmiakit.pitäisi muistaa joskus vilkaista onko moisia ihmeellisyyksiä enää saatavilla. Pari kertaa vuodessa tulee enää syötyä karkkeja.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Lakumerkkarit olivat parempia kuin perinteiset salmiakit.pitäisi muistaa joskus vilkaista onko moisia ihmeellisyyksiä enää saatavilla. Pari kertaa vuodessa tulee enää syötyä karkkeja.

        Vähän aikaa sitten oli omenasalmiakkilakunami. Tai saattoi se olla omenalakritsinami tai omenasalmiakkinami. Namiliikkeen myyjä oli hieman äkäinen, kun köyhä tuli sitten kysymään olisiko siellä ko. namilajiketta tarjolla? Eikä korvikettakaan ollut suositella. Piti sitten ostaa omenanami, salmiakki ja lakritsi erikseen ja syödä ne yhdessä. Namiliikkeen myyjä oli aika makea, mutta ei ollut vaikuttunut kokonaissummaltaan 1.45€ nami investoinnista.


      • ysärillä black pete oli kova ja sai vielä apteekista apteenkin salmiakkia.. joskus sai myös r-kiskalta omenaremmiä.. viimeksi olen apteekista ostanut hirwensarwensuolaa jota jostain kumman syystä löytyi..ajattelin sen olevan vanhan ajan juttu..


    • Anonyymi00023

      Sinulle sopisi suklaarusinat tarjottavaksi kunhan ne ensin pyöräytetty per.......ssä

    • Anonyymi00026

      Lakupalkkia poskeen ja suklaapatukkaa peppuun


      Eläkeläinen

    • Anonyymi00027

      Kyl näin on

    • Anonyymi00028

      Eihän me elokuvissa ollakaan.

    • Anonyymi00029

      Onko Lakupekan lohela vielä voimissaan siellä Ruokolahden tienoilla.

      • Anonyymi00031

        Eiköhän Ruokolahdessa syödä leijonapastilleja?


    • Anonyymi00030

      Ruotsista on tullut sellaista kallista muotinamia. Se niiden nimi on ilmeisesti niiden valmistajan tai tuotemerkin mukaan? Ja on niistä ollut lehdissäkin, vaikka niiden nimeä ei muistakaan. Niin niitä on nyt sitten tullut nassutettua. Niitä ei tarvitse kovinkaan monta nassuttaa, kun masu on jo täynnä ja pullollaan. 1.5€ summalla saa n. ehkä jopa n. 10kpl nameja. Ja nälkä lähtee.

      • Anonyymi00033

        Apina


      • Anonyymi00035

        Vai nassuttaa sikaniska tyytyväisenä nameja....🍬


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe