Ja taas ajettiin Putin nurkkaan itkemään...
Venäjä nöyrtyi: Myöntää matkustajakoneen pudottamisen
Venäjä maksaa korvauksia azerbaidžanilaiskoneen alasampumisesta.
Venäjä ja Azerbaidžan vahvistivat keskiviikkona yhteisessä lausunnossa, että Venäjän ilmapuolustusjärjestelmä pudotti Azerbaijan Airlines -lentoyhtiön matkustajakoneen joulukuussa 2024.
Maiden ulkoministeriöiden mukaan isku oli tahaton. Venäjä maksaa tapahtuneesta korvauksia, mutta maat salasivat sopimuksen tarkemmat yksityiskohdat.
Bakusta Groznyiin matkannut Embraer 190 -kone sai osuman Pantsir-S-ilmatorjuntajärjestelmästä Tšetšenian yllä joulupäivänä 2024.
Kone pyrki laskeutumaan määränpäähänsä kolme kertaa, mutta joutui lopulta tekemään hätälaskeutumisen Kazakstanin Aktaun lentokentän lähistölle.
Lennolla oli 62 matkustajaa ja viisi miehistön jäsentä, joista 38 menetti henkensä. Vain 29 ihmistä selviytyi.
Venäjä myöntää matkustajakoneen pudottamisen
Anonyymi-ap
4
112
Vastaukset
Tiltu yrittivät täällä tuolloin valehdella, että se oli muka Ukraina, joka sen alas ampui.
- Anonyymi00001
Niin ja sodassa tulee usein sivullisia uhreja hieno maailma jollaisessa ihmiset haluaa elää
- Anonyymi00002
Venäjä myöni tapahtuneen jo aikoja sitten.
- Anonyymi00003
Tiltut ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181