Tunne sanoo että anna rahauhri helluntaikikokouksessa mutta usko sanoo älä anna.
Uskonnollisuudessa voi vaikuttaa enemmän tunteet, ryhmähenkivallat ja hurmahenget.
Miten sinä teet ?
Usko vai tunne ??
14
148
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hellarit kuvittelevat olevansa uusia luomuksia ja pyhempiä kuin muut.
Kyse on kuitenkin mielikuvituksesta. - Anonyymi00002
Mutta uskoa Jumalaan ei mitata tunteissa
eikä tuntemuksissa. Jumala ei muutu
eikä Kristuksen teko saa mitään lisää eikä
mitään siitä oteta pois tunteidemme takia.
Usko ei pohjimmiltaan ole tunteita
eikä tunteissa. - Anonyymi00003
Uskon ja tunteiden sekoittaminen on samankaltaista kuin lain ja evankeliumin sekoittaminen.
Tunteet tykkäävät korvasyyhystä, hehkuttamisesta ja henkien pumppauksesta.
Esim. valtamedia ja uskonlahkot vaikuttavat tunteisiin.
Tunteet ja tuntemukset voivat olla myös henkivallan aikaansaannoksia. - Anonyymi00004
Vaikea sanoa että synnyttääkö maailman suurimmassa uskossa (=uususkonnollisuus) tunteet vai usko uusia ja uusia lahkoja.
Kuitenkin kyse on väkevästä lopunajan eksytyksestä Raamatun mukaan.- Anonyymi00005
Väkevä tarkoittaa
- suurta
- maaimanlaajuista
- voimallista
- hurmahenkistä ja tunnepitoista
- Anonyymi00006
Suurimman lahkon syntymiseen vaikuttivat myös aktit.
- Anonyymi00007
Helluntaipastorit luottavat tunteiden vaikuttamiseen.
- Anonyymi00009
Kyllä tunteitaan tulee seurata.
Jos tulee tunne että täytyy vatipäisesti herjata, niin silloin tulee tehdä niin, antaa tunteiden viedä uskossa eikä missään tapauksessa vilkuilla Raamattua mitä siellä mahtaa lukea. - Anonyymi00010
Tunteet venyttävät omaatuntoakin.
- Anonyymi00011
Tunnekokemukset.
Vain hetken kestäviä. - Anonyymi00012
"ryhmähenkivalta"
Tarkoittaako se ryhmähenkeä? - Anonyymi00013
Yhdessä tietenkin on kivempi antautuaa herjaavien tunteiden valtaan, antaa yhdessä tunteille valta ja ryöppäyttää ilmoille kimpassa toinen toisiaan tyhmempiä herjoja.
Ei tunteiden tukahduttaminen ole hyvästä. Jos ei pura niitä herjaamalla, voi tapahtua jotain paljon ikävämpää.
Siksi on hyvä ja tarpeen herjata välittämättä siitä mitä Raamatun sana on asiasta mieltä. - Anonyymi00014
Ei herjaamista voi mitenkään välttää ja jos homoja herjaa, aina osuu kohdalleen.
- Anonyymi00015
Homot ei tietenkään pidä jos amerikan homoja herjaa ja voivat haastaa käräjille, mutta kannattaa silti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483