Miksi sähököauto on huono valinta?

Anonyymi-ap

Vuosisatoja autonvalmistajien neliraaja jarrutus estää kehityksen.
Kun akkutekniikka ei enää jarruta jaruuttaa satavuotta vanha teollisuusinfra.
Polttomoottoritekniikkaa on kehitetty yli sata vuotta ja teollisuuteen on sijoitettu triljoomia ja triljoonia.

Trehopuolijohteet astuivat teollisuuden käyttöön 70- luvilla ja taajuusmuuttajat 80-luvulla.
Autoteollisuuden konvertoiminen sähkötekniikkaan kangertelee.
Autoinsinootim päähän ei mahdu kampiakseli ja kiertokankien muuttaminen sähkömoottorin akseliksi.
Sähköautokin on monin tavoin keskeneräinen.
Mm. kunnossapito ja jatausinfra on heikko.

Pahin virhe on pakkosyöttö ilmastointi uhkan tekosyyllä-
Olen valmis siirtymään sähöautoon kunhan teksiikka on kysää, luotettavaa ja riittävän edullista ja kun olemassa oleva kalusto on tiensä päässä.

6

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eimkaitpatterikaatikit niihuomoja kaikki ole

Mutta Tesla on pilannut. Niiden maineen
      Ei huolto ohjelmaa
      Ei jarrut toi
      Alusta hajoo kestämätön väärin halvalla suunniteltu ja toteutettu

Kaikki alustan rakentaat

• Anonyymi00002

Kun katsuri löytää lommon auto menee paaliin.
        Korjaaninen perustuu osa kokonausuuden vaiuhtoon, korjaaminen on kiellettyö.

• Anonyymi00004

Vanhempasi taisivat olla sisaruksia.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Vanhempasi taisivat olla sisaruksia.

Se on valetta

• Anonyymi00003

Eipä ketään kiinnosta se, oletko valmis siirtymään sähköautoon ja milloin. Sen päätät ihan sinä itse ja omien ennakkoluulojasi ja tietämättömyytesi sähköautoilusta huomioiden. Teet niinkuin lystäät, mitäpä sitä täällä kuuluttamaan ja puolustelemalla päätöstäni.

Faktaa sen sijaan on:
      Nykytekniikka on jo täysin riittävää ja luotettavaa sähköautoiluun. Mennyt jo ohi vanhan fossiilitekniikan noilta osin. Autonvalmistajat ovat siirtäneet ja siirtävät kehityspanoksiaan yhä vahvemmin sähköautoiluun, joten totta on, että se kehittyy koko ajan. Jos taas alat odottamaan jotain hetkeä H, kun kehitys on valmis, niin voin kertoa, ettei sitä tule. Eihän sitä ole tullut fossiiliautoihinkaan, vaikka panostukset ovat olleet hurjat, koko ajan on tullut uutta…. No nyt ehkä alkaa olla lähellä se hetki H,,kun fossiiliautojen huippu saavutetaan, koska kehityspanostus siihen hiipuu vähitellen..

Latausinfrakin on jo huomattavasti kattavampaa kuin folliilipolttoaineiden tankkausinfra. Ja se lisääntyy jatkuvasti.
      Arkiajoihin taitaa jo useimmilla olla mahdollisuus latailla kotiparkissakin, joten paitsi liikkumisen kustannus, niin myös sujuvuus ja helppous on täysin eri luokkaa kuin fossiiliautojen.

• Anonyymi00006

Niin, toimiihan tuo ihan ok, kunhan on vaan varaa hommata oikea sähköauto.
        +5 - +12 kelit ja just 260 km edes-takakaisin - rangea jäljellä 200 km.
        Vaan, jos syrjäseuduilla asuisin ja päivittäiset matkat olisiva pitkiä, niin vallankin talvella sähkis ei olisi oikea vaihtoehto ainakaan minulle.
        Tosin sujuvuus ja fossiililla kulkeminenkaan ei ole ollut pieninkään ongelma ikinä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      14
      2029
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1415
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      106
      1389
    4. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1235
    5. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1151
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      997
    7. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      996
    8. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      981
    9. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      334
      960
    10. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      927
    Aihe