Vuosisatoja autonvalmistajien neliraaja jarrutus estää kehityksen.
Kun akkutekniikka ei enää jarruta jaruuttaa satavuotta vanha teollisuusinfra.
Polttomoottoritekniikkaa on kehitetty yli sata vuotta ja teollisuuteen on sijoitettu triljoomia ja triljoonia.
Trehopuolijohteet astuivat teollisuuden käyttöön 70- luvilla ja taajuusmuuttajat 80-luvulla.
Autoteollisuuden konvertoiminen sähkötekniikkaan kangertelee.
Autoinsinootim päähän ei mahdu kampiakseli ja kiertokankien muuttaminen sähkömoottorin akseliksi.
Sähköautokin on monin tavoin keskeneräinen.
Mm. kunnossapito ja jatausinfra on heikko.
Pahin virhe on pakkosyöttö ilmastointi uhkan tekosyyllä-
Olen valmis siirtymään sähöautoon kunhan teksiikka on kysää, luotettavaa ja riittävän edullista ja kun olemassa oleva kalusto on tiensä päässä.
Miksi sähököauto on huono valinta?
6
152
Vastaukset
- Anonyymi00001
Eimkaitpatterikaatikit niihuomoja kaikki ole
Mutta Tesla on pilannut. Niiden maineen
Ei huolto ohjelmaa
Ei jarrut toi
Alusta hajoo kestämätön väärin halvalla suunniteltu ja toteutettu
Kaikki alustan rakentaat- Anonyymi00002
Kun katsuri löytää lommon auto menee paaliin.
Korjaaninen perustuu osa kokonausuuden vaiuhtoon, korjaaminen on kiellettyö. - Anonyymi00004
Vanhempasi taisivat olla sisaruksia.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Vanhempasi taisivat olla sisaruksia.
Se on valetta
- Anonyymi00003
Eipä ketään kiinnosta se, oletko valmis siirtymään sähköautoon ja milloin. Sen päätät ihan sinä itse ja omien ennakkoluulojasi ja tietämättömyytesi sähköautoilusta huomioiden. Teet niinkuin lystäät, mitäpä sitä täällä kuuluttamaan ja puolustelemalla päätöstäni.
Faktaa sen sijaan on:
Nykytekniikka on jo täysin riittävää ja luotettavaa sähköautoiluun. Mennyt jo ohi vanhan fossiilitekniikan noilta osin. Autonvalmistajat ovat siirtäneet ja siirtävät kehityspanoksiaan yhä vahvemmin sähköautoiluun, joten totta on, että se kehittyy koko ajan. Jos taas alat odottamaan jotain hetkeä H, kun kehitys on valmis, niin voin kertoa, ettei sitä tule. Eihän sitä ole tullut fossiiliautoihinkaan, vaikka panostukset ovat olleet hurjat, koko ajan on tullut uutta…. No nyt ehkä alkaa olla lähellä se hetki H,,kun fossiiliautojen huippu saavutetaan, koska kehityspanostus siihen hiipuu vähitellen..
Latausinfrakin on jo huomattavasti kattavampaa kuin folliilipolttoaineiden tankkausinfra. Ja se lisääntyy jatkuvasti.
Arkiajoihin taitaa jo useimmilla olla mahdollisuus latailla kotiparkissakin, joten paitsi liikkumisen kustannus, niin myös sujuvuus ja helppous on täysin eri luokkaa kuin fossiiliautojen.- Anonyymi00006
Niin, toimiihan tuo ihan ok, kunhan on vaan varaa hommata oikea sähköauto.
+5 - +12 kelit ja just 260 km edes-takakaisin - rangea jäljellä 200 km.
Vaan, jos syrjäseuduilla asuisin ja päivittäiset matkat olisiva pitkiä, niin vallankin talvella sähkis ei olisi oikea vaihtoehto ainakaan minulle.
Tosin sujuvuus ja fossiililla kulkeminenkaan ei ole ollut pieninkään ongelma ikinä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle142029Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631415Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1061389Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681235Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51151Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥31997En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?52996- 47981
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti334960Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell42927