Hyvä peruspuskuri on kahden kuukauden pakollisia menoja vastaava summa.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/382c3022-22bb-4bcb-b6c3-22ef8c4c5a7c
itselläni on 11 000 € säästötilillä.
Onko tililläsi tällainen summa? Asiantuntijan mukaan pitäisi olla
78
860
Vastaukset
- Anonyymi00001
Itselläni on n 15 000€ säästössä. Tästä voi juustohöylätä vuosittain 1500€. Eli 500€ kolmesti vuodessa. Nyt pitää toukokuussa nostaa 500€ kesälomarahoja. Mitään tarkkaa sijoituspaikkaa ei ole tälle summalle, mutta eiköhän se löydy. Kulutukseeen menee kuitenkin, johonkin tarve-esineeseen. Ehkä uuden näppäinpuhelimen voi ostaa Nokialta. Nämäkin niitä hyviä malleja. Näitäkin myydään vielä! Tämä on ollut jo pitkään ostoslistalla, mutta en ole vielä toteuttanut tätä.
Mb_76- Anonyymi00002
Tässä hyvä Nokian näppäinpuhelin! Selkeä ja helppokäyttöinen! Ei mitään turhia sovellutuksia. Näyttävä ulkokuorikin on. Hyvä vaihtoehto eläkelläisille, eikä tarvitse ostaa Doroa.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/1039963/Nokia-3210-4G-puhelin-sininen?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Bing Shopping - Kategoria&utm_id=530461907&msclkid=be38df18d1e91dcb1525b6fc489e2426&utm_term=4588330749704248&utm_content=22a puhelimet - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Tässä hyvä Nokian näppäinpuhelin! Selkeä ja helppokäyttöinen! Ei mitään turhia sovellutuksia. Näyttävä ulkokuorikin on. Hyvä vaihtoehto eläkelläisille, eikä tarvitse ostaa Doroa.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/1039963/Nokia-3210-4G-puhelin-sininen?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Bing Shopping - Kategoria&utm_id=530461907&msclkid=be38df18d1e91dcb1525b6fc489e2426&utm_term=4588330749704248&utm_content=22a puhelimetTuo pitää laittaa ostoslistalle. Paljon on tällaisia pieniä ostoksia. Mitään suurempaa ei tarvitse hommata. Kukka-amppeli pitää hommata kevääksi ja siihen joku kasvi. Eli paljon kaikkea pientä ostettavaa.
Mb_76 - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Tuo pitää laittaa ostoslistalle. Paljon on tällaisia pieniä ostoksia. Mitään suurempaa ei tarvitse hommata. Kukka-amppeli pitää hommata kevääksi ja siihen joku kasvi. Eli paljon kaikkea pientä ostettavaa.
Mb_76Sinulla on aika vanhankansan maku? Eläkelläiselle sopii nämä näppäinpuhelimet ja rannekellot? Älykello ei ilmeisesti sinulle kelpaa, eikä älypuhelin. Et kuitenkaan ole vielä niin vanha, että tarvitsit näitä seniorikamoja. Ilmeisesti pidät muodikkaampana näitä perinteisiä kelloja ja kännyköitä? Tatuoinnitkaan ei kelpaa, vaan käytät nämä säästyneet rahat perinteisiin rannekelloihin.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sinulla on aika vanhankansan maku? Eläkelläiselle sopii nämä näppäinpuhelimet ja rannekellot? Älykello ei ilmeisesti sinulle kelpaa, eikä älypuhelin. Et kuitenkaan ole vielä niin vanha, että tarvitsit näitä seniorikamoja. Ilmeisesti pidät muodikkaampana näitä perinteisiä kelloja ja kännyköitä? Tatuoinnitkaan ei kelpaa, vaan käytät nämä säästyneet rahat perinteisiin rannekelloihin.
Onneksi on vaihtoehto tälle tämän päivän kulutushysterialle. Todellakin pidän hyvästä rannekelosta enemmän, kuin älykellosta. Samaten pidän tavallista näppäinpuhelinta tyyllikäämpänä, kuin älypuhelinta. Onneksi vielä myydään hyvälaatuisia näppäinpuhelimia.
Aina pitää kulkea eri teitä, kuin tavallinen sukan kuluttaja.
Mb_76 - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Onneksi on vaihtoehto tälle tämän päivän kulutushysterialle. Todellakin pidän hyvästä rannekelosta enemmän, kuin älykellosta. Samaten pidän tavallista näppäinpuhelinta tyyllikäämpänä, kuin älypuhelinta. Onneksi vielä myydään hyvälaatuisia näppäinpuhelimia.
Aina pitää kulkea eri teitä, kuin tavallinen sukan kuluttaja.
Mb_76Tuo tyylihän on vielä edullinen, eikä tarvitse maksaa itseään kipeäksi! Jotkut pitää myös tätä tyyliä hienona! Retropelejä, varsinkin nuoret harrastaa tätä retroilua.
Helposti tämä n.1000€ menee tatuointiin, eikä edes riitä. Jatkuvan kestovituksen saa näistä töherryksistä, ja näitähän ei saa pois muuta kuin poistoleikkauksella. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Tuo tyylihän on vielä edullinen, eikä tarvitse maksaa itseään kipeäksi! Jotkut pitää myös tätä tyyliä hienona! Retropelejä, varsinkin nuoret harrastaa tätä retroilua.
Helposti tämä n.1000€ menee tatuointiin, eikä edes riitä. Jatkuvan kestovituksen saa näistä töherryksistä, ja näitähän ei saa pois muuta kuin poistoleikkauksella.Eläkeläistoopet...ok älypuhelin ei montaa kymppiä enempää maksa kuin karvalakkimalli
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Eläkeläistoopet...ok älypuhelin ei montaa kymppiä enempää maksa kuin karvalakkimalli
Itse en tarvitse puhelimeen kuin hyvän kameran, taskulaskimen, päivyrin ja kellon herätykseen. Itse en vilkuile kännykänkelloa, vaan minulla on kaksi hyvää rannekelloa ja kolmaskin on ostoslistalla. Tämä vielä odottaa toteutumistaan.
Enkä myöskään tarvitse mitään sovellutuksia puhelimeeni. Helppokäyttöinen pitää puhelimen olla.
Mb_76 - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Itse en tarvitse puhelimeen kuin hyvän kameran, taskulaskimen, päivyrin ja kellon herätykseen. Itse en vilkuile kännykänkelloa, vaan minulla on kaksi hyvää rannekelloa ja kolmaskin on ostoslistalla. Tämä vielä odottaa toteutumistaan.
Enkä myöskään tarvitse mitään sovellutuksia puhelimeeni. Helppokäyttöinen pitää puhelimen olla.
Mb_76Alkaa olla sisustukset jo valmiita ja muutenkin sijoitukset valmiita. Muuton takia jouduin alottamaan sisustukset uudelleen, mutta nyt on tullut valmista. Eli jatkossa jää se 500€ johonkin muuhun, esim. vaatteiden uusimiseen.
Jossain vaiheessa tulee kysymykseen auton osto, kun tuularit realisoi autojaan. Minä siis odotan autojen alemyyntejä!
Mb_76 - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Alkaa olla sisustukset jo valmiita ja muutenkin sijoitukset valmiita. Muuton takia jouduin alottamaan sisustukset uudelleen, mutta nyt on tullut valmista. Eli jatkossa jää se 500€ johonkin muuhun, esim. vaatteiden uusimiseen.
Jossain vaiheessa tulee kysymykseen auton osto, kun tuularit realisoi autojaan. Minä siis odotan autojen alemyyntejä!
Mb_76Joillakin on aikaa odottaa alemyyntejä. Käteiskaupalla saa helposti tavaraa alesta! Ehkä se autojen ale tulee, kun kansan kipukynnys ja haamuraja tulee lähelle. Silloin on hyvä olla rahat valmiina. Voi tehdä hyvät kaupat!
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Alkaa olla sisustukset jo valmiita ja muutenkin sijoitukset valmiita. Muuton takia jouduin alottamaan sisustukset uudelleen, mutta nyt on tullut valmista. Eli jatkossa jää se 500€ johonkin muuhun, esim. vaatteiden uusimiseen.
Mb_76Et sinä Mb_76 ole köyhä etkä vähävarainen. Harvalla varakkaallakaan ei ole noita säästösummia ja olet vielä pystynyt toteuttamaan noita sisustus-unelmia?
Ehkä joskus olet ollut vähävarainen, mutta nyt olet hyvätuloinen eläkelläinen. Kannattaisi harkita jotain muuta palstaa noille sepustuksille. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Et sinä Mb_76 ole köyhä etkä vähävarainen. Harvalla varakkaallakaan ei ole noita säästösummia ja olet vielä pystynyt toteuttamaan noita sisustus-unelmia?
Ehkä joskus olet ollut vähävarainen, mutta nyt olet hyvätuloinen eläkelläinen. Kannattaisi harkita jotain muuta palstaa noille sepustuksille.Siksihän sitä rahaa on, kun en ole sortunut tämän maailman hullutuksiin, enkä ole maksanut turhasta. Tatuointeja ei ole ja käyttötavaratkin tiukan budjektin kamoja, Esim. näppäinpuhelin ja kaksi digitaalikelloa. Köyhien muotia, mutta tyylikästä. Vielä kun saan sen edullisen Toyotan alennuksesta, niin olen tyytyvainen. Minkäänlaisia kulutusluottoja, eikä lainoja ei ole. Kaiken olen hommannut säästöillä, eli käteisellä. Aika askeettisesti asun ja elän. Mutta niihin vähiin irtaimistoon olen panostanut, eli on keskitasoa tyylikkäämpää kamaa. Näillä on jokin arvo ja rihkamaa en ole ostanut milloinkaan.
Mb_76 - Anonyymi00015
Anonyymi00012 kirjoitti:
Siksihän sitä rahaa on, kun en ole sortunut tämän maailman hullutuksiin, enkä ole maksanut turhasta. Tatuointeja ei ole ja käyttötavaratkin tiukan budjektin kamoja, Esim. näppäinpuhelin ja kaksi digitaalikelloa. Köyhien muotia, mutta tyylikästä. Vielä kun saan sen edullisen Toyotan alennuksesta, niin olen tyytyvainen. Minkäänlaisia kulutusluottoja, eikä lainoja ei ole. Kaiken olen hommannut säästöillä, eli käteisellä. Aika askeettisesti asun ja elän. Mutta niihin vähiin irtaimistoon olen panostanut, eli on keskitasoa tyylikkäämpää kamaa. Näillä on jokin arvo ja rihkamaa en ole ostanut milloinkaan.
Mb_76Joillekkin ei mikään summa riitä, vaan on kusessa osamaksu ja pikavippi lainoineen. Toiset taas parjäävät hyvinkin pienillä summilla ja jää vielä puskuriksi säästötilille.
Jos on vähävarainen, niin siinä joutuu pakostikin tyytymään siihen näppäinpuhelimeen ja Prepaid liittymään. Tietenkin voi viitseliäs panostaa hyvälaatuiseen näppäinpuhelimeen. Näitäkin on onneksi vielä tarjolla.
Myöskään mitään suoratoistopalveluja ei voi harrastaa, vaan joutuu tyytymään siihen, mitä näitä tv-kanavia on.
Ilmaisia nettipalveluja on myös taloyhtiön puolesta ja tietenkään näppäin-Nokiassa ei ole nettimahdollisuutta.
Kun ei halua maksaa mistään mitään, niin säästöjä kertyy! Ja ei joudu velkahelvettiin. - Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
Joillekkin ei mikään summa riitä, vaan on kusessa osamaksu ja pikavippi lainoineen. Toiset taas parjäävät hyvinkin pienillä summilla ja jää vielä puskuriksi säästötilille.
Jos on vähävarainen, niin siinä joutuu pakostikin tyytymään siihen näppäinpuhelimeen ja Prepaid liittymään. Tietenkin voi viitseliäs panostaa hyvälaatuiseen näppäinpuhelimeen. Näitäkin on onneksi vielä tarjolla.
Myöskään mitään suoratoistopalveluja ei voi harrastaa, vaan joutuu tyytymään siihen, mitä näitä tv-kanavia on.
Ilmaisia nettipalveluja on myös taloyhtiön puolesta ja tietenkään näppäin-Nokiassa ei ole nettimahdollisuutta.
Kun ei halua maksaa mistään mitään, niin säästöjä kertyy! Ja ei joudu velkahelvettiin.Hyviä vihjeitä ja Marttojen nikseillä pääsee pitkälle! Esim. säästämiseen jää vinkkejä ja tarkoitushan ei ole säästää säästämisen takia, vaan sieltä voi irroittaa rahoja kulutukseen! Siinä tuo Mb_76 malli on hyvä, että sieltä voi irroittaa varoja pitkin vuotta ja silti säästösumma kasvaa vähän. Tyylikkäämpää on pitää taloudesta huolen ja elää vähän askeettisemmin. Sopii eläkelläiselle!
Ruokaohjeita Martoilta kannattaa myös kerätä. Auttaa talouden hallinnassa.
- Anonyymi00013
Vakiolaskuttajien pakolliset menot menevät suoraveloituksena tililtäni.
Kaiken mahdollisen olen järjestänyt tuolla tavalla. Muut, tiedossa olevat, kuten esimerkiksi kuntosalin kortti, olen maksanut kerralla eteenpäin vuodeksi. Esimerkikisi salikortti on voimassa ensi vuoden tammikuun puoliväliin.
Jäljelle jää ruokaostokset joissa on hieman, mutta vain hieman, hiertämisen varaa.
Muut, satunnaiset kulut, kuten keskustassa asuvan eläkeläisen bensa, ovat pieniä. - Anonyymi00014
Mitä noi asiantuntijat sitten suosittelee kun tuo raha on käytetty? Varmaan tuo sama suositus pätis silloinkin jos tilillä ei ole ollut ikinä mitään summaa.
Mikä on asiantuntijoiden suositus jos tarvii jotain ja rahaa ei ole. Ilman ei kukaan suostu olemaan se aika varmaa. Estää voi koittaa tietysti jotakuta saamasta haluamaansa mutta silloin se ottaa väkisin. - Anonyymi00016
Kyllähän nyt 2-3 kuukauden rahat pitää aina olla jemmassa niin että
yllätystilanteet ei pääse heiluttamaan taloutta lainkaan.
lisäksi pitää harrastaa sitä tavoitesäästämistä. - Anonyymi00017
-hieman alle 16 000€ vuosiraha toistaiseksi. Haittaakse kamalasti jotakuta vuonna 2026?
- Anonyymi00019
Haittaa! Ei saisi olla vieruskaverilla mitään. Se naapurikateus! Muuten olet riistoporvari kapitalisti!
- Anonyymi00020
Ei tilillä mutta sukanvarressa on. Tt-tukea saavan ei sallita pitää tilillä suurempia summia.
- Anonyymi00023
Olet ymmärtänyt asian väärinpäin. Suurempia summia omistavien ei tule saada toimeentulotukea. Ei sillä ole väliä missä ne suuret summat ovat.
- Anonyymi00025
Anonyymi00023 kirjoitti:
Olet ymmärtänyt asian väärinpäin. Suurempia summia omistavien ei tule saada toimeentulotukea. Ei sillä ole väliä missä ne suuret summat ovat.
Ei minulla ole varsinaisesti suurempia summia. Roposet yli 2000
- Anonyymi00021
Tileillä on mitä on. Suurin yksittäinen kohde on minun rahastisidonnainen säästöhenkivakuutukseni jonka edunsaajina ovat lapsemme kunhan kuukahdan. Siitä olisi mahdollisuus realisoida rahaa mutta se ei olisi tarkoituksen mukaista ja sitäpaitsi siitä pitäisi maksaa vero.
Pankin tallelokerossa on jotain kuvitteellista, todella vakavaa hätätilannetta varten. - Anonyymi00022
Menee kauan kun saa säästettyä kahden kk elämisen. Sisustaminen enimmäkseen osamaksulla.
- Anonyymi00024
Se puskurivaraston luominen vaatii sinnikkyyttä ja vuosia, mutta kun siihen tottuu niin
saldo vaan pikku hiljaa nousee vaikka välillä voi tulla myös notkahduksia , kun joku
yllätysmeno runtelee taloutta. Mutta periaatteessa saldo on nousujohteinen.
Se antaa mukavasti pelivaraa. Ei joka kuukausi tarvi saada sitä tiliänsä tyhjäksi
vaan ylimäärän voi laittaa säilöön jemmarahaksi tai jopa pankkiin talletukseksi.
Kun on tälläinen puskurivarasto niin ei tarvitse itkeä tukiaisia joka kuukausi. - Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
Se puskurivaraston luominen vaatii sinnikkyyttä ja vuosia, mutta kun siihen tottuu niin
saldo vaan pikku hiljaa nousee vaikka välillä voi tulla myös notkahduksia , kun joku
yllätysmeno runtelee taloutta. Mutta periaatteessa saldo on nousujohteinen.
Se antaa mukavasti pelivaraa. Ei joka kuukausi tarvi saada sitä tiliänsä tyhjäksi
vaan ylimäärän voi laittaa säilöön jemmarahaksi tai jopa pankkiin talletukseksi.
Kun on tälläinen puskurivarasto niin ei tarvitse itkeä tukiaisia joka kuukausi.Se vaatii vuosien säästämisen, että saa säästöpotin tilille. Sitten kyllä parhaimmassa tapauksessa voi syödä säästöjä ja silti säästöpotti kasvaa!
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Se vaatii vuosien säästämisen, että saa säästöpotin tilille. Sitten kyllä parhaimmassa tapauksessa voi syödä säästöjä ja silti säästöpotti kasvaa!
Näitä nostoja voi ripotella ympäri vuoden ja saldo säästöissä vain kasvaa! Se on mukava saada talouteen vähän ylimääräistä. Voi tehdä heräteostoksia.
- Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Näitä nostoja voi ripotella ympäri vuoden ja saldo säästöissä vain kasvaa! Se on mukava saada talouteen vähän ylimääräistä. Voi tehdä heräteostoksia.
Ei toimarilla pysty oikein säästämään mitään. Korkeintaan 100€/kk. Tietenkin tästäkin tulee 1200€/vuosi. Kyllä tällä joulun järjestää ja kesäloman. Nuo isommat säästösummat vaatii isommat tulot, esim hyvän eläkkeen ja ei tärvitse Kelasta anoa mitään.
- Anonyymi00031
Anonyymi00029 kirjoitti:
Ei toimarilla pysty oikein säästämään mitään. Korkeintaan 100€/kk. Tietenkin tästäkin tulee 1200€/vuosi. Kyllä tällä joulun järjestää ja kesäloman. Nuo isommat säästösummat vaatii isommat tulot, esim hyvän eläkkeen ja ei tärvitse Kelasta anoa mitään.
Minulla on varsin maltilliset nämä nostot. 1500€/vuosi ja 500€ kolmesti vuodessa, Kun toimari asiakaskin saa säästettyä sen 1200€ vuodessa. Tälleen kulutukseen menee 480€ ja 125€ säästöjen syömistä, eli 605€/kuukausi menee elämiseen. Eli ollaan toimmeentulotuen rajoissa. En siis saa käyttöön enempää kuin toimariasiakas. Säästöjä kyllä kertyy tällä mallilla!
Mb_76 - Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Minulla on varsin maltilliset nämä nostot. 1500€/vuosi ja 500€ kolmesti vuodessa, Kun toimari asiakaskin saa säästettyä sen 1200€ vuodessa. Tälleen kulutukseen menee 480€ ja 125€ säästöjen syömistä, eli 605€/kuukausi menee elämiseen. Eli ollaan toimmeentulotuen rajoissa. En siis saa käyttöön enempää kuin toimariasiakas. Säästöjä kyllä kertyy tällä mallilla!
Mb_76Pennin venyttäjä asialla. Marttojen tapaan.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Pennin venyttäjä asialla. Marttojen tapaan.
Eihän sinkku siinä yksiön kopperossa paljon tarvitse elämiseen. Minulla on virkistysrahana kolmesti vuodessa se 500€. Nyt pitää kahden viikon päästä nostaa se 500€ kesälomarahoja ja pitää ostaa hieno Nokian näppäinpuhelin. Tämä on vähän parempaa tekoa ja kustantaa sen 100€. Hyvä kamerakin siinä on, mikä tärkeä minulle valokuvaajana. Kukka-amppeli kasveineen pitää myös hommata. Muita rahan reikiä ei ole. Eli pitää pitää jemmassa, jos jotain ilmaantuu.
Mb_76 - Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Eihän sinkku siinä yksiön kopperossa paljon tarvitse elämiseen. Minulla on virkistysrahana kolmesti vuodessa se 500€. Nyt pitää kahden viikon päästä nostaa se 500€ kesälomarahoja ja pitää ostaa hieno Nokian näppäinpuhelin. Tämä on vähän parempaa tekoa ja kustantaa sen 100€. Hyvä kamerakin siinä on, mikä tärkeä minulle valokuvaajana. Kukka-amppeli kasveineen pitää myös hommata. Muita rahan reikiä ei ole. Eli pitää pitää jemmassa, jos jotain ilmaantuu.
Mb_76Nykyään ei myydä edullisia digikameroita ja halvimmat kamerat on järjestelmä kameroita, eli näitä parempia malleja. Nykyään jos lähtee kamerakaupoille, joutuu varaamaan sen 450€ kameran ostoon. Edullisia ei ole enää tarjolla, kun puhelimimien yhteydessä on kamera.
Minulla on ostoslistalla kameran osto. Eli näihin säästetään. Tavoitesäästämistä. - Anonyymi00037
Anonyymi00035 kirjoitti:
Nykyään ei myydä edullisia digikameroita ja halvimmat kamerat on järjestelmä kameroita, eli näitä parempia malleja. Nykyään jos lähtee kamerakaupoille, joutuu varaamaan sen 450€ kameran ostoon. Edullisia ei ole enää tarjolla, kun puhelimimien yhteydessä on kamera.
Minulla on ostoslistalla kameran osto. Eli näihin säästetään. Tavoitesäästämistä.Itse tyydyn tähän tulevan Nokian puhelimen kameraan. Tietenkin voi tulla tilanne, että joudun ostamaan järeämmän kameran. Valokuvaus on hieno harrastus ja tällä Nokialla pärjää siinäkin. Sitten vain siirtää niitä kuvia tietokoneelle ja skannereitakin on, että saa kuvat ulos.
Mb_76
- Anonyymi00028
Kyllä toimeentulotuessakin pitäisi sallia noin 3000 euron säästöt riippumatta mistä ne on säästetty. Eihän niillä olisi mitään muuta vaikutusta kun mielenrauha. Valtio eikä kukaan kärsisi mitenkään. Vai onko joku toista mieltä?
Kysehän on vain siitä miten kohtelemme toisiamme. Henkinen lyöminen ei yhteiskuntaa paremmaksi tee.- Anonyymi00030
Minä olen eri mieltä. Toimeentulotuki on viimesijainen tuki. Et taida ymmärtää, mitä viimesijainen tarkoittaa?
- Anonyymi00036
Anonyymi00030 kirjoitti:
Minä olen eri mieltä. Toimeentulotuki on viimesijainen tuki. Et taida ymmärtää, mitä viimesijainen tarkoittaa?
Kyllä kutakuinkin jokainen ymmärtää yhteiskunnan alimmilla tulonsiirroilla kun on niin mitään pahanpäivän varaa et saa laillisesti pitää.
- Anonyymi00039
Anonyymi00036 kirjoitti:
Kyllä kutakuinkin jokainen ymmärtää yhteiskunnan alimmilla tulonsiirroilla kun on niin mitään pahanpäivän varaa et saa laillisesti pitää.
Toimeentulotuki on se pahan päivän vara.
- Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Toimeentulotuki on se pahan päivän vara.
Ei ole.
Pahan päivän vara (puskurirahasto) on säästösumma, joka turvaa talouden yllättävissä tilanteissa, kuten työttömyyden tai sairastumisen sattuessa. Nyrkkisääntönä pidetään 3–6 kuukauden pakollisia menoja vastaavaa summaa. Säästöt kannattaa pitää helposti saatavilla, esimerkiksi erillisellä säästötilillä, ei käyttötilillä.
Ja tt-tukea saavalla ei saa olla säästöjä.
- Anonyymi00032
Eiköhän kaikilla ole säästössä tuo parin kuukauden tarve, sen verran usein asiasta muistutellaan mediassa.
- Anonyymi00038
Varautuminen huonompiin aikoihin on nyt todella tärkeää.
Pitää huomioida varallisuuden sekä ruokavarastojen kartuttaminen.
Sellainen on viisasta toimintaa tulevaisuutta silmälläpitäen.- Anonyymi00041
Kyllä sinkku aina löytää sen leivän kannikan jostain, eli ei kiinnosta tämä maailman lopun povaaminen. Kulutus on vain pientä, että maailmanlopun sekennaarioisakin pärjää hyvin.
Mb_76
- Anonyymi00042
Kela leikkaa jos on 2 euroakin tilillä. Pian kela pääsee tilitietoihinne ja sitten säästötilinne paljastuu. Minulla on kotona noin 35000 euroa.
- Anonyymi00043
Ei toimeentulotukiasiakkaalla mitään säästöjä ole niin alotus väärälle palstalle.
- Anonyymi00044
Aika monella tuntuu olevan tuhansia euroja jemmassa tämän keskustelun perusteella.
- Anonyymi00045
Ei varmastikaan ole varman on nolla laittakaa irc galleria kuva kappaus teidän tilin saldosta ja linkki tänne minäkin voin sanoa että minulla on tilillä 55974,39€ uskokaa ken tahto🙂
- Anonyymi00055
Mitäs uskomatonta tuossa on? Keskimääräinen varallisuus Suomessa on 183 367 euroa. Toki siitä on iso osa asunnoissa kiinni, mutta kyllä minä uskon, jos jollakulla 50 000 euroa tilillä. Itsellä osakkeissa ja rahastoissa runsaat 160 000 euroa.
- Anonyymi00046
Oliski 20 000eur ja 50eur seteleinä jemmassa.
- Anonyymi00047
Itsellä on nyt 15 000€ säästötilillä, kun pääsen 20 000€, niin Toyota aygon rahat on käsissä. 5000€ voi käyttää autoon.
Mb_76
- Anonyymi00048
Niin oletko mukamas toimeentulotukiasiakas.Köyhyyspalsta on humoristipalsta kun köyhillä onkin rahoja niin mikä sitten oikeen on ongelmasi.
- Anonyymi00049
Ei kaikki ole toimari asiakaita. Eläkelläisiä on myös mukana ja nämäkin joutuu venyttämään penniä Marttojen mukaan. Tiukalla taloudenpidolla pystyy hommaamaan sen eläkelläisauton. Minulla Toyota aygo. Itse odotan alennus myyntejä autoihin. ja suorat käteiskaupat voin tehdä.
Mb_76 - Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Ei kaikki ole toimari asiakaita. Eläkelläisiä on myös mukana ja nämäkin joutuu venyttämään penniä Marttojen mukaan. Tiukalla taloudenpidolla pystyy hommaamaan sen eläkelläisauton. Minulla Toyota aygo. Itse odotan alennus myyntejä autoihin. ja suorat käteiskaupat voin tehdä.
Mb_76Sinä taidat tietää rahatilanteesi centin tarkkuudella? Vai lähettääkö edunvalvoja sinulle tilitietoja?
- Anonyymi00051
Anonyymi00050 kirjoitti:
Sinä taidat tietää rahatilanteesi centin tarkkuudella? Vai lähettääkö edunvalvoja sinulle tilitietoja?
Olen yhteydessä edunvalvojaan ja nämä kertoo saldon, samalla kun nostan sen 500€ kulutukseen. Nyt viimeksi oli se 15 000€. Eli pieniä nostoja pystyy tekemään viikkorahan päälle. Kuka vain saa tehtyä edunvalvonta sopimuksen, kun toimintakyky heikkenee. Turhuuteen ei mene rahoja näinin.
Mb_76 - Anonyymi00052
Anonyymi00051 kirjoitti:
Olen yhteydessä edunvalvojaan ja nämä kertoo saldon, samalla kun nostan sen 500€ kulutukseen. Nyt viimeksi oli se 15 000€. Eli pieniä nostoja pystyy tekemään viikkorahan päälle. Kuka vain saa tehtyä edunvalvonta sopimuksen, kun toimintakyky heikkenee. Turhuuteen ei mene rahoja näinin.
Mb_76Nämähän on omia rahoja, joten sieltä voi nostaa varoja auton ostoon. Kunhan joku järkevä summa jää edunvalvojan tilille. Sinulla se ilmeisesti on 20 000€ ja siitä voi irroittaa sen 5000€ auton ostoon. Näissä kapineissa on myös ylläpito kulut, eli tämä 5000€ ei riitä.
- Anonyymi00053
Anonyymi00051 kirjoitti:
Mb_76Yllättävän vähän tiedetään näistä edunvalvonnan mahdollisuuksista. Tässähän kaikki paperityö jää viranomaisten käsiin. Myöskin raha-asioista ei tarvitse huolehtimaan itse, vaan nämä on viran omaisten käsissä. Itsellä jää se 120€ viikko elämiseen ja 500€ kolmesti vuodessa extraa. Säästössä on varsin muhkeita summia! Kunhan aikaa menee tarpeeksi, niin pystyn hommaamaan sen eläkelläis-auton!
Mb_76 - Anonyymi00056
Anonyymi00053 kirjoitti:
Yllättävän vähän tiedetään näistä edunvalvonnan mahdollisuuksista. Tässähän kaikki paperityö jää viranomaisten käsiin. Myöskin raha-asioista ei tarvitse huolehtimaan itse, vaan nämä on viran omaisten käsissä. Itsellä jää se 120€ viikko elämiseen ja 500€ kolmesti vuodessa extraa. Säästössä on varsin muhkeita summia! Kunhan aikaa menee tarpeeksi, niin pystyn hommaamaan sen eläkelläis-auton!
Mb_76Homma toimii kuin kuin junan vessa! Tämä 500€ kolmesti vuodessa on hyvä lisä. Nyt viimeksi hommasin tällä summalla Weberin sähkökrillin. Sisustukset alkaa olla valmiit joten seuraavaksi pitää keskityä vaatetukseen . Tietenkin myös Certinan kello pitää hommata!
Kelloharrastaja siis olen.
Mb_76
- Anonyymi00054
Etuudenvalvontaan yleensä määrätään ja ei sitä viikkorahaa tuosta vaan paljon tule jos vielä toimeentulotukiasiaka.Jos etuudenvalvonnassa niin ei ole oikeustoimikelpoinen.Köyhillä ei mitään rahoja ole niin ihan turha sönköttää. Itselläni tosin 75000eur
- Anonyymi00057
Sinulla pölvästillä ole muuta kuin muutama tyhjä coopin tölkki, pari pussia makaronia ja kusenkärventämät kalsarit.
- Anonyymi00061
Itsellä on hyvä eläke ja tämä menee edunvalvojalle. 480€/kk ja 125€ kuukaudessa menee, eli 605€/kk Kulutukseen. Tuo 125€ koostuu niistä satunnaisista nostoista kolmesti vuodessa.
Itse olen tyytyväinen tähän järjestelyyn ja säästöjä kertyy ihan itsekseen!
En siis saa enempää rahaa, kuin toimeentulotuki asiakas. Siitä huolimatta olen pystynyt tekemään pieniä ostoksia ja nyt on tähtäimessä Nokian näppäinpuhelin. Sellainen hyvälaatuinen. Näitäkin onneksi vielä myydään!
Mb_76 - Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Itsellä on hyvä eläke ja tämä menee edunvalvojalle. 480€/kk ja 125€ kuukaudessa menee, eli 605€/kk Kulutukseen. Tuo 125€ koostuu niistä satunnaisista nostoista kolmesti vuodessa.
Itse olen tyytyväinen tähän järjestelyyn ja säästöjä kertyy ihan itsekseen!
En siis saa enempää rahaa, kuin toimeentulotuki asiakas. Siitä huolimatta olen pystynyt tekemään pieniä ostoksia ja nyt on tähtäimessä Nokian näppäinpuhelin. Sellainen hyvälaatuinen. Näitäkin onneksi vielä myydään!
Mb_76Toukokuun alussa voi nostaa sen 500€ säästötililtä! Eli vielä kaksiviikkoa ja saa kesälomarahoja! Näppäinpuhelin on ostoslistalla. Myöskin kukka-amppeliin pitää ostaa hyvä ruukku ja joku kasvi. Muuta ostettavaa ei ole.
Mb_76 - Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
Toukokuun alussa voi nostaa sen 500€ säästötililtä! Eli vielä kaksiviikkoa ja saa kesälomarahoja! Näppäinpuhelin on ostoslistalla. Myöskin kukka-amppeliin pitää ostaa hyvä ruukku ja joku kasvi. Muuta ostettavaa ei ole.
Mb_76Tuohan on pakkosäästämistä. Joillakin toimii ja ei pysty käyttämään niitä eläkkeitä saman tien. Eli sinä olet siedätyshoidossa pienimmille rahoille? Eli tyydyt pienempiin rahoihin, että saat säästötilille katetta?
- Anonyymi00064
Anonyymi00063 kirjoitti:
Tuohan on pakkosäästämistä. Joillakin toimii ja ei pysty käyttämään niitä eläkkeitä saman tien. Eli sinä olet siedätyshoidossa pienimmille rahoille? Eli tyydyt pienempiin rahoihin, että saat säästötilille katetta?
Tämä on hyvä merkki, että ei ole ostettavaa tätä enempää! Nuukana kun elää, niin saa vielä ne Certinan rahat käteen tänä vuonna!
Mb_76 - Anonyymi00066
Anonyymi00064 kirjoitti:
Tämä on hyvä merkki, että ei ole ostettavaa tätä enempää! Nuukana kun elää, niin saa vielä ne Certinan rahat käteen tänä vuonna!
Mb_76Sittenhän on myös kalliimpia kelloja alk.1000€. Sinulla on tuollaisia yleishyödyllisiä kelloja?
Harrastuksena tämä kellohomma on hyvä, tosin ruokahalu kasvaa tässä hommassa. - Anonyymi00067
Anonyymi00066 kirjoitti:
Sittenhän on myös kalliimpia kelloja alk.1000€. Sinulla on tuollaisia yleishyödyllisiä kelloja?
Harrastuksena tämä kellohomma on hyvä, tosin ruokahalu kasvaa tässä hommassa.Ihan asiallisia kelloja saa 1000€, esim. Oris. Käyttökellona kyllä menettelee Casion vähän parempi malli. Certinakin menettelee arkikellona. Eli nämä on käyttökelloja ja minulla on myös aktiivi käytössä tämä vintage kello.
Itse pidän tästä harrastuksesta ja yläraja kellon hinnalle on 1500€ ja eihän näitä monta kelloa tarvitse. Muuten menee tuhlauksen puolelle.
Mb_76 - Anonyymi00068
Anonyymi00067 kirjoitti:
Ihan asiallisia kelloja saa 1000€, esim. Oris. Käyttökellona kyllä menettelee Casion vähän parempi malli. Certinakin menettelee arkikellona. Eli nämä on käyttökelloja ja minulla on myös aktiivi käytössä tämä vintage kello.
Itse pidän tästä harrastuksesta ja yläraja kellon hinnalle on 1500€ ja eihän näitä monta kelloa tarvitse. Muuten menee tuhlauksen puolelle.
Mb_76Köyhät ne vain suunnittelee kello-ostoksia. Eläkkeet on liian suuret. Samoiten toimari.
- Anonyymi00072
Anonyymi00067 kirjoitti:
Ihan asiallisia kelloja saa 1000€, esim. Oris. Käyttökellona kyllä menettelee Casion vähän parempi malli. Certinakin menettelee arkikellona. Eli nämä on käyttökelloja ja minulla on myös aktiivi käytössä tämä vintage kello.
Mb_76Et saa Orista tuolla 1500€. Nykyään kustantaa 2000€. On kyllä joka pennin väärtti. Ei muuta kuin säästämään, niin pääsee käsiksi hyvään kelloon! Noilla kelloilla pärjää hyvin ja ei ole kuitenkaan rikkaiden leluja, jotka käyttää 10 000€ kelloon!
https://www.laatukellot.fi/oris/big-crown/01-754-7779-4067-set/504244 - Anonyymi00073
Anonyymi00072 kirjoitti:
Et saa Orista tuolla 1500€. Nykyään kustantaa 2000€. On kyllä joka pennin väärtti. Ei muuta kuin säästämään, niin pääsee käsiksi hyvään kelloon! Noilla kelloilla pärjää hyvin ja ei ole kuitenkaan rikkaiden leluja, jotka käyttää 10 000€ kelloon!
https://www.laatukellot.fi/oris/big-crown/01-754-7779-4067-set/504244Tyyliä on tarjolla edullisistakin kelloista, esim Casiolta löytyy hyviä arkikelloja. Näitä myydään 50-300€ hintahaarukassa. Käyttökello voi maksaa n200€ . Nämähän on pomminvahvoja kelloja! Tyyliä siis saa edullisesti, jos viitseliäisyyttä on. Mihinkään rikkaiden leluihin ei tarvitse puuttua, vaikka itsellä on hienot kellot. Edullisemmallakin pääsee!
- Anonyymi00074
Anonyymi00072 kirjoitti:
Et saa Orista tuolla 1500€. Nykyään kustantaa 2000€. On kyllä joka pennin väärtti. Ei muuta kuin säästämään, niin pääsee käsiksi hyvään kelloon! Noilla kelloilla pärjää hyvin ja ei ole kuitenkaan rikkaiden leluja, jotka käyttää 10 000€ kelloon!
https://www.laatukellot.fi/oris/big-crown/01-754-7779-4067-set/504244Köyhien luksusta tämä Casio ja muutkin härpättimet. Nykyäänhän käytetään älykelloa, joka kyllä aika mauton. Jokainen taaplaa tyylillään!
- Anonyymi00075
Anonyymi00074 kirjoitti:
Köyhien luksusta tämä Casio ja muutkin härpättimet. Nykyäänhän käytetään älykelloa, joka kyllä aika mauton. Jokainen taaplaa tyylillään!
Mb_76 nimimerkillä on rahat edunvalvojan takana ja niitä ei saa helpolla käyttöön. Jokaisen noston joutuu perustelemaan, että mihin tarkoitukseen menee, vaikka tilillä olisi se 15 000€. eli pakostakin joutuu pakkosäästämään! Tietenkin on kohtuuden rajoissa, että saa sen 500€ kolmesti vuodessa.
- Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
Mb_76 nimimerkillä on rahat edunvalvojan takana ja niitä ei saa helpolla käyttöön. Jokaisen noston joutuu perustelemaan, että mihin tarkoitukseen menee, vaikka tilillä olisi se 15 000€. eli pakostakin joutuu pakkosäästämään! Tietenkin on kohtuuden rajoissa, että saa sen 500€ kolmesti vuodessa.
Vähemmälläkin pärjää ja hyvä on laittaa rajat tuolle Mb_76 nimimerkin törsäykselle. Tämä kyllä keksii rahanreikiä ihan luonnostaan. Joten edunvalvonta on hyvä veto, että saa rajoitettua näitä mielihaluja. Nyt on kellot kiikarissa. Minä haluan, kuten lapset karkkihyllyllä.
- Anonyymi00058
Heti köyhältä raivoa kun varakas kirjoittaa.Sain jo lapsena kaiken tahtomani en alentuisi köyhyyteen.
- Anonyymi00060
Aivokääpiö
- Anonyymi00071
Lapsuuteni köyhyydessä ja kurjuudessa opetti arvostamaan vähäisenkin tarpeen tyydyttymistä.
Käytännön tarpeen sanelemat sukset olivat ainoa kunnollinen asia mutta en saanut toivomiani parempia vaikka menestyin koulun ja kylän kisoissakin. Kavereilla oli Järvisen sälesukset mutta minä hiihdin leveillä umpipuilla voitto siteillä. Toisilla tanakat rotanloukut.
Hinta / käyttöarvo oli, ja on vieläkin ratkaiseva.
Itsenäistyttyäni hankkiuduin pois köyhyydestä ja kurjuudesta mutta se vaati pitkäjännitteisyyttä, pirukseen työtä ja itse kustannettua opiskelua. Ei ollut opintotukia tai -rahoja. Mitä niitä nyt onkaan.
- Anonyymi00065
Vaimoni kanssa emme ole koskaan säästäneet jotain tiettyä tarkoitusta varten vaan emme ole kulutaneet pelkästään sen vuoksi, että tavoitettavissa olisi jotain jota emme todella tarvitse.
Lukuun ottamatta talovelkojen pahimpia vuosia, on aina jäänyt jotain kuluttamatta.
Tietenkin on ollut tilanteista joissa tuo tilanne on mukava.
Tietoisuus tuosta "väljyydestä" rauhoittaa kummasti. - Anonyymi00069
Kaikki menee mikä tulee ja säästöjä tai kovin arvokasta omaisuutta ei ole, hommahan pelaa niin kauan kuin jokin katastrofi tapahtuu. En valita ennen sitä ainakaan.
- Anonyymi00070
Minulle vieraita mielihyvän kohteita. Mm. kellot!?
En osaa kuvitella mitään aineellista asiaa josta nauttisin sen pelkästä omistamisesta.
Lyhyitä jaksoja ymmärrän. Esimerkiksi saadessani muutaman kuukauden odottamisen jälkeen alleni tehdasuuden auton, niin sen käyttö antoi jonkin sortin tyytyväisyyden tunnetta ensimmäisten päivien aikana. Sitten se arkipäiväistyi.
Uusi asunto antaa pitempään kestävän tyytyväisen olotilan.
Tasokas matka on oma lukunsa. Kun joskus TV:ssa näkyy matkojemme kohteita niin mukava nähdä tuttuja paikkoja.
Jossakin henkilökohtaisessa haasteessa onnistuminen tuntuu mukavalle.
Yms. asioita. - Anonyymi00077
Käytännön härpäkkeisiin kun olis raha mistä ottaa jos tarvis,pesukone,telkkari,älykänny,läppäri. Joku 1500eur ku sivussa ois ok. Vuosi sitten tuli tilanne että täyty ostaa älytv ja känny.Läppäri ollut nyt 4 vuotta aiempi Acer kesti 10 vuotta mutta täyty uusia ku oli windows7.Älykänny kätevä härpäke,
- Anonyymi00078
Itsellä ei ole mitään alylaitteita. Hyvin pärjää vähemmälläkin. Grundikin Tv on ja puhelimena Nokian näppäinpuhelin. Olen myös harrastanut Nokian klassikkoja, mutta nämä on kuluneet pois. Jotkuthan keräilee myös näitä. Luksuksena on sisustus, eli sisustusta ja sitruunoita. Kohtuulliset kellot on myös ostoslistalla. En halua rikkaiden leluja vaan ihan hyvät arki ja juhla kellot.
Mb_76 - Anonyymi00079
Älykänny kätevää mm, pankkiasiointi,näkee bussin aikataulut jne.Vaikeemmaksi nyt menis jos siirtyisin karvalakkipuhelimeen.Eihän joka ostos mikään turhake ole esim, ostaa kunnon pyörän työmatkoja varten.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt424712Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532564Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391034Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611015Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh71954- 118911
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70874- 137825
- 48810
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,49767