Nyt tarvitaan hyviä neuvoja lääkkeitä ylivirittyneisyyteen hermostoon. Oireeni ovat pulssi huitelee noin 90 kertaa minuutissa, normaalisti ennen pulssi noin 60. Yöuni erittäin katkonaista herään joka yö noin kolmen tunnin yöunen jälkeen enkä saa enää nukutuksi. Ahdistaa makoilla sängyssä ja pakko nousta ylös, koko ajan hieman pelokas hermostunut olo, ulkoilu metsässä hieman auttaa ja illalla parempi olo, mutta rumba alkaa uudestaan kun menen nukkumaan. Tätä jatkunut jo aika pitkään ja kuukausi sitten vietiin lanssilla päivystykseen kun pulssi ja verenpaine pilvissä. Kokeissa tai EKGssä ei havaittu mitään hälyttävää. Aikaisemmin syönyt masennukseen Sepramia yli kymmenen vuotta, nyt olen ollut ilman yli vuoden. Syy miksi lopetin tehot olivat menneet eivätkä auttaneet enää.
Eli kaipaisin kohtalotovereilta neuvoja tilanteeseeni, bentsoja eivät antaneet kuin 30 kpl Opamoxia vuodeksi! Nämä kyllä auttavat mutta eivät määrää niitä enempää, miten olette selvinneet vastaavanlaisen tilanteen kanssa. Ja oletteko jopa päässeet tilanteeseen jossa hermostonne on rauhoittunut?. Tällä hetkellä puuttuu siis rento olo ja lepäilystä ei tule mitään ahdistuksen takia. Neuvoja otetaan mielellään vastaan!.
Paras lääke ylivirittyneiseen hermostoon.
19
625
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mulla oli ollut sama ongelma lähes 16 vuotta ja itse sain lääkkeeksi Xanor depot 4mg aamuisin, pregabalin 75mg×2 päivässä ja propral 120mg päivässä. Tällä lääkityksellä pysyy ylivirittynyt hermosto koko päivän tasasena ja syke 50-60 ja verenpaine normaalina. Eikä iske paniikkia koko ajan. Itselle nämä ovat pysyviä lääkityksiä ja kesti vuosia ennen kuin löydettiin lääkärien kanssa sopiva kombo. Olen lähestulkoon kaikki bentsotkin joutunut käymään läpi ja ssri/srni lääkkeet.
- Anonyymi00002
Kiitos vastauksesta, hienoa, että olet löytänyt oikean lääkityksen vaivaasi!. Miten tuo pregabalin 75mg auttoi ja oliko haittavaikutuksia? Bentsoja eivät suostu nykyisin helpolla määräämään, vaikka ne voivat olla joillekin todella tärkeä apu.
- Anonyymi00003
Se toimi heti ja pitää kyllä ahdistuksen poissa lähes täysin. Vaikutuksen huomaa heti ekana päivänä. Ainut oli vaan että jouduttiin säätään sitä annosta jonku aikaa mulla oli 300mg päiväs aluksi ja olin ihan pöhnässä siitä. Sit laskettiin 150mg päiväs ja se toimii todella hyvin. En oo saanu siitä mitään sivuvaikutuksia. Ei tietenkää tarkoita etteikö joku muu vois saada. Mutta mun annos on aika maltillinen.
- Anonyymi00004
Se toimi heti ja pitää kyllä ahdistuksen poissa lähes täysin. Vaikutuksen huomaa heti ekana päivänä. Ainut oli vaan että jouduttiin säätään sitä annosta jonku aikaa mulla oli 300mg päiväs aluksi ja olin ihan pöhnässä siitä. Sit laskettiin 150mg päiväs ja se toimii todella hyvin. En oo saanu siitä mitään sivuvaikutuksia. Ei tietenkää tarkoita etteikö joku muu vois saada. Mutta mun annos on aika maltillinen.
Oletko siis jo käyttänyt tuota lääkitys 16 vuotta menestyksekkäästi. Eli tullut toimeen ahdistuksen ja ylivirittyneisen hermoston kanssa.- Anonyymi00005
Kyllä. En ole myöskään huomannut mitään sivuvaikutuksia lääkkeestä. Lisäksi propral hidastaa myös adrenaliinia aivoissa joten sekin toimii ylivirittyneeseen hermostoon ja tietenki Xanor Depot on aivan omassa luokassaan.
- Anonyymi00006
Kyllä. En ole myöskään huomannut mitään sivuvaikutuksia lääkkeestä. Lisäksi propral hidastaa myös adrenaliinia aivoissa joten sekin toimii ylivirittyneeseen hermostoon ja tietenki Xanor Depot on aivan omassa luokassaan.
Hienoa, että olet löytänyt oikeanlaisen lääkityksen tähän ikävään vaivaan! ja etenkin kun tilanne on ollut noin hyvä jo pitkään. Miten on unen kanssa pystytkö nukkumaan normaalisti ja paljonko nukut yleensä yhteensä vuorokauden aikana?.- Anonyymi00008
Kyllä pystyn. nukun ihan ok 6-8 tuntia yössä. Ja herään virkeänä. Koukussa tietenkin olen mutta se on sivuseikka kun lääkkeet toimii.
- Anonyymi00007
Asutko home- sisäilmaongelma- asunnossa tai vietätkö aikaa sellaisessa?
Se aiheuttaa hermostolle kuvaillun kaltaista reagointia.
Teetkö illalla jotain, missä pitää ajatella?
Se aiheuttaa hermostolle kuvaillun kaltaista reagointia.
Onko elimistössäsi, esim. keuhkoissa jotain etenevää sairautta?
Etenevä sairaus tai jokin fyysinen trauma voi viedä elimistöä ns. shokin kaltaisiin oireisiin.
Joka ilmenee sykkeen rajuina vaihteluina.
Vaikuttaako esim. suihkuveden läpötila sykkeeseen tai
huimaako?
Lämmin vesi laajentaa verisuonien seinämiä ja
se saattaa tuoda kuvaillun kaltaista reagointia.
Veritulppaa? - Anonyymi00009
ei ainakaan illalla myöhään kannata tuijottaa telkkaria ja sammuttaa valot tunti ennen nukkumaanmenoa. Myös karsia elämästä pois mahdollisimman monet ikävät asiat. Olla tekemisissä enemmän esim positiivisten ihmisten kanssa.
ihtelläni oli yhdessä vaiheessa keho ylirasittunut mikä vaikutti hermostoon. Syy oli selvä; olin kuntoillut liian paljon ja pitänyt vain vähän taukoja kovasta liikunnasta.
Jos sulla on kovaa liikuntaa ohjelmassa niin suosittelen että vähennät. - Anonyymi00010
Kyllä pystyn. nukun ihan ok 6-8 tuntia yössä. Ja herään virkeänä. Koukussa tietenkin olen mutta se on sivuseikka kun lääkkeet toimii.
Tämä koukku (jos ei muuten haittaa elämää) on tietenkin parempi kuin jatkuva ylivirittynyt tila ja ja hienoa jos pystyt nukkumaan 6 - 8 tuntia ja heräät virkeänä. Miten tuon lääkityksen jatkon kanssa, nykyään eivät tahdo millään kirjoittaa reseptejä......luuletko, että tulevaisuudessakin saat apua noista ja miten jos lääkäri vaihtuu?. Itse sain vain 30 tablettia opamoxia 15mg, eli aika miedolla mennään ja lääkäri sanoi, ettei kirjoita enempää. Taitaa olla nykyinen linja.- Anonyymi00011
Mulla se on elinikäinen lääkitys. Saan uusittua sen ihan omakannasta.
- Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
mä en osannu etsiä omakannasta verikokeideni tuloksia. Pääsin kyllä kirjautumaan omakantaan mutten päässy siitä eteenpäin.
Joten oli pakko mennä häiritsemään sairaalan väkeä kun menin päivystyksestä kyselemään tuloksia että mie hieman "vittuilin" siellä porukalle "että elkää jatkossa mulle tuputtako omakantaa kun en osaa käyttää kun aivot ei toimi niin hyvin" ja vastaus päivystyksesä oli se että kyllä voit tulla aina kysyyn täältä tuloksia. Minä vastasin siihen "kiitos me avuttomat tarvimme apua että ei kukaan esim saa joutua puille paljoille että yhteiskunnan pitää olla valmis auttamaan"
enkä minä ole edes älyllisesti kehitysvammainen. Oon saanut mensan älykkyystestissä tuloksen 128. Toinen älykkyystesti niin siinä tulos 82. - Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
itseasiassa tarkalleen ottaen sanoin näin päivystyksessä " hei mä tulin tänne kiusaamaan ja häiritsemään teitä kun täältä sanottihin mulle että pitää mun koettaa omakantaa ja niinhän mä otin neuvon vasttaan mutten osannu käyttää sitä että mä piruuttani sitten tulin tänne kyseleen tuloksia ja toivottavasti musta ei ole vaivaksi"
- Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
Hieno juttu, että asiat ovat sikäli kunnossa. Ja ei tarvitse stressata lääkityksen suhteen. Eikö sinua koskaan pyydetä vastaanotolle ja ehdoteta muutoksia lääkitykseen vai onko sinulle kirjattu, että tämä lääkitys on toistaiseksi voimassa eikä siihen tehdä muutoksia. Saanko vielä kysyä minkä ikäinen olet?
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Hieno juttu, että asiat ovat sikäli kunnossa. Ja ei tarvitse stressata lääkityksen suhteen. Eikö sinua koskaan pyydetä vastaanotolle ja ehdoteta muutoksia lääkitykseen vai onko sinulle kirjattu, että tämä lääkitys on toistaiseksi voimassa eikä siihen tehdä muutoksia. Saanko vielä kysyä minkä ikäinen olet?
Minut on laitettu sairaseläkkeelle vaivan takia ja kirjattu papereihin tuo lääkitys pysyväksi sekä sovittu että oman hyvinvointialueen lääkäri uusii reseptit omakannan kautta ja ikää on 39 vuotta.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Minut on laitettu sairaseläkkeelle vaivan takia ja kirjattu papereihin tuo lääkitys pysyväksi sekä sovittu että oman hyvinvointialueen lääkäri uusii reseptit omakannan kautta ja ikää on 39 vuotta.
Hyvä jos asiat ovat siten kunnossa, miten muuten olet pärjäillyt eläkkeellä, onko vointi ollut melko tasainen ja ok, vai tuleeko huonoja kausia?. Kerroit, että heräät 6 - 8 tunnin jälkeen pirteänä, hieno juttu, miten otatko päivälepoja joskus. Onko tuo lääkitys mikä sinulla on juuri sopiva sinulle, jotta pystyt rauhoittamaan ylivirittyneen mielesi ja toisaalta pystyt myös tekemään tarvittavia asioita päivien aikana? Ja tosiaan olet ollut 16 vuotta ko. lääkityksellä ja aiemmin kokeiltiin muita lääkkeitä, jotka eivät toimineet. Minulla on myös ollut useasti SSRI lääkkeet käytössä, myös nyt ja tukena vain lievät bentsot opamox, ja uneen doksepiini, mutta aina ollut alku tosi hankalaa ja nyt sama juttu (ahdistus varsinkin aamuisin kovaa ja uni katkonaista). Terkkarissa eivät kirjoita enää bentsoja kuin minimaaliseti. Täytynee varata aika yksityiseltä....
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Hyvä jos asiat ovat siten kunnossa, miten muuten olet pärjäillyt eläkkeellä, onko vointi ollut melko tasainen ja ok, vai tuleeko huonoja kausia?. Kerroit, että heräät 6 - 8 tunnin jälkeen pirteänä, hieno juttu, miten otatko päivälepoja joskus. Onko tuo lääkitys mikä sinulla on juuri sopiva sinulle, jotta pystyt rauhoittamaan ylivirittyneen mielesi ja toisaalta pystyt myös tekemään tarvittavia asioita päivien aikana? Ja tosiaan olet ollut 16 vuotta ko. lääkityksellä ja aiemmin kokeiltiin muita lääkkeitä, jotka eivät toimineet. Minulla on myös ollut useasti SSRI lääkkeet käytössä, myös nyt ja tukena vain lievät bentsot opamox, ja uneen doksepiini, mutta aina ollut alku tosi hankalaa ja nyt sama juttu (ahdistus varsinkin aamuisin kovaa ja uni katkonaista). Terkkarissa eivät kirjoita enää bentsoja kuin minimaaliseti. Täytynee varata aika yksityiseltä....
Siinähän se menee pyrin käymään viiden kilometrin kävelylenkillä vähintään neljästi viikossa. Auttaa pitämään peruskuntoa yllä ja auttaa myös unensaantiin. Pystyn myös ihan ilman suurempia ahdistus/paniikkituntemuksia käymään kaupassa ja hoitamaan muutkin perusasiat. Kokonaisuudessaan olotilani ja tilanne on elämässä sillä tavalla niin hyvä kuin se nyt voi tässsä tilanteessa olla. Mulla auttaa edelleen xanor depot 4mg yhtä hyvin kuin aloitettaessa sitä nostettiin 1mg kerrallaan niin kauan että se auttoi ja mulla riitti 4mg. Otan sen aamuisin kerralla ja auttaa koko päivän. Depot muodossa huomaa vaikutuksen eikä tule semmoista laskua ennen seuraavan aamun annosta eikä se väsytä ainakaan minua. Pregabalin taas vaikuttaa nopeasti joten se usein jaetaan jopa kolmeen annokseen päivässä mulla riittää kaksi 75mg tablettia. Myöskin tämän lääkkeen vaikutus on pysynyt samana. Eli kumpaakaan ei ole tarvinnut kertaakaan nostaa sen takia että toleranssi nousisi lääkkeeseen.
- Anonyymi00012
Ja vinkkinä terveystalossa ainakin määrätään ja ymmärretään paremmin kun varaat ajan asiasta tietävälle eli psykiatrian erikoislääkärille. Se maksaa mutta on sen arvoista. Saat taatusti lääkkeet ja ei tarvii kärsiä tämä on oma kokemukseni.
- Anonyymi00016
Kyl maar ikä hoidellee tuonkin pulman. Itellä ainakin. Kylmässä
vedessä uiminen karaisee mieltäkin.
Muistan tapauksen menneeltä talvelta. Oltiin oltu duunissa koko yö. Töötin suoraan talviuintikopille. Hakkasin avannon kymmensenttiseen jäähän ja kävin uimassa.
Hienosti päivysti hyvän olon päällensä. Unet olivat makeat.
Häiriötön nukkuminen on on yks näit perusjuttui. Liiallinen tressikausi pamauttaa päälle meikämannelle unen aikana vaipumisen koomatilaan. Se onkin sitten muutamanlaista menoo.
Luulen, että lipittämälläni lähdevedelläkin lie parantavaa vaikutusta.
ex alkkisman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2212927Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell81647Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.51337- 1031216
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231171- 751107
Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531032Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581025Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717937- 135922