...käännytysleiri! Olin tänä kesänä siellä,
ja siellä ei puhuttu muusta kuin jumalasta
ja jeesuksesta. Ihan ällöttää.
Se on ihme, jos ei siellä tule uskoon,
kun ne puhuu koko ajan siitä. Onneksi en
tullut! Suurin osa kyllä tuli uskoon. Mua
inhottaa sellaiset kiihkouskovaiset, joilla ei
pyöri mielessä muu kuin uskonto. Kristityt vain aivopesevät itselleen jäsenia, heihin en kuulu.
Rippikoulu on...
25
1346
Vastaukset
- Sta
Eroa kirkosta, niin minäkin tein kun ei enää jeesustelut kiinnostanut. Ei kenenkään ole pakko olla kirjon jäsen, jos ei halua. Uskon asiat on pelottavia, ja ennemmin uskon vain itseeni!
- toret
pelottavia varmasti niille, jotka elävät synnissä, eivätkä usko pystyvänsä luopumaan pahoista teistään. ei mikään ole Jumalalle mahdotonta, mutta Jumala ei väkisin ketään auta, vaan apu on otettava vastaan kaikesta sydämestään. ei ihminen ole mitään ilman Jumalaa, eikä ihminen pääse yhteyteen Jumalaan, ilman että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan poika, ja tekee parannuksen ja siinä pysyy, sekä nöyrtyy seuraamaan Mestaria Jeesusta, jossa Jumalan tahto ruumiillistui.
älkää kasatko päällenne kiroista, vaan ottakaa siunaus vastaan.
siunausta kaikille - Barsemebolotomtol
toret kirjoitti:
pelottavia varmasti niille, jotka elävät synnissä, eivätkä usko pystyvänsä luopumaan pahoista teistään. ei mikään ole Jumalalle mahdotonta, mutta Jumala ei väkisin ketään auta, vaan apu on otettava vastaan kaikesta sydämestään. ei ihminen ole mitään ilman Jumalaa, eikä ihminen pääse yhteyteen Jumalaan, ilman että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan poika, ja tekee parannuksen ja siinä pysyy, sekä nöyrtyy seuraamaan Mestaria Jeesusta, jossa Jumalan tahto ruumiillistui.
älkää kasatko päällenne kiroista, vaan ottakaa siunaus vastaan.
siunausta kaikilleSaatananpalvojaystäväni järjestävät sinuakin varten oman "rukoustilaisuuden" tänä iltana.
"Siunausta" sinnekin:)
- The_end
"Rippikoulu on käännytysleiri! Olin tänä kesänä siellä,
ja siellä ei puhuttu muusta kuin jumalasta
ja jeesuksesta."
Mikä ihmeen huomio tuo nyt on? Miksi sitä sitten luulit. Eihän rippikoulun tarkoitus olekaan mikään muu kuin kertoa nuorille Jeesuksesta ja Jumalasta, sehän on maailman päivänselvin asia. Mikä voisi muuttaa ihmisen luonnetta.
Ihminen loi jumalan vastaamaan tarpeitaan. Totuus on, että ihminen pelkää elämäänsa. PALJON. Hyvä että selvisit siitä ehjänä.- Boris
Minä en mennyt rippikouluun ja olen siitä ylpeä. Monet jotka sinne menivät tulivat oikeasti uskoon, tosin minulla on erittäin hyvä vastustuskyky uskontoja vastaan joten minua he eivät olisi käännyttäneet vaikka olisinkin sinne mennyt.
Minä en pelkää mitään huuhaata tai rippikoulua - se nyt vaan on tyhmää. Rippikouluhan on kirkon toimintaa ja asiat mitä siellä kerrotaan kuuluu kirkontoimintaan. Varmasti sieltä löytyy kiihkouskovaisia. Se on luonnollista, mutta miksi rippikouluun tarvitsee mennä jos asia ei kiinnosta? Onko kyseessä pakko? Toivottavasti ei.
- .........................
Mitä ihmettä sinä sitten oletit?
- surusilmä
Mä olen aina vähän uskonu Jumalaan ja Jeesukseen, mutta vasta tän kesäsen riparin jälkeen kunnolla.. Ei mua se niiden puhe oikeastaan vakuuttanu lainkaan, papin oppitunnitkin meni ihan ohi kun ei juuri laisinkaan jaksanut kiinnostaa.. Mutta ne kaikki laulut ja virret.. mä olen muutenkin niin musiikin ystävä (ja vieläpä sen mikä ei ole TODELLAKAAN sitä uskonnollisinta...) ja kuitenkin kirkko musiikki on aina ollut mielestäni kaunista.
Siinä sitten lauluja ja virsiä laulellessa tuli samalla mietittyä asioita...
(viikon selvisi ilman heviä aivan loistavasti!!)
En mä mikään kiihkoilija ole, päinvastoin. Mun usko on vaan hiljaista Jumalan ja sen kaiken olemassa olon tunnustamista lähinnä. Jonkun mielestä se voi olla väärin tai että se ei riitä.. mutta musta näin tuntuu parhaalta.
tässä yhden typerän vasta hiljattain konfirmoidun vieläkin typerämpiä ajatuksia..- puer86
Uskosi on terveellä pohjalla, kun se on sitä hiljaista uskoa. Ei sen kyllä tarvitsisikaan olla mitään toitottamista jne.
Luterilaisuus vaatii vain uskoa ja henkilökohtaista sellaista painotetaan. Näin minä sen ole käsittänyt.
On kaiken a ja o. Itse selvisin riparilta henkisenä voittajana, joka jätti papit hiljaseksi, ja samanlaiseen hypnoosiin kuin mihin Toret aina lopulta vajoaa.
- .....
Minulla oli riparilla ihan hauskaa. Muut riparilaiset oli mukavia ja mukaan tarttui tyttöystäväkin. En uskonut riparille mennessä, enkä uskonut sen jälkeenkään. Taisin olla kyllä ainoa, joka viittasi kun pappi kysyi että onko leirillä ihmisiä, jotka eivät usko Jumalaan. Enkä edes muista että tuosta olisi tullut mitään sen kummempaa sanomista. Ei harmita että kävin.
- Isän_prinsessa
Jumala on antanut vapaan tahdon ihmiselle, ei Hänen rakkautensa ole pakko!!!
Luotu kärsii kovasti ilan Luojaansa ja kippaa sisälleen riippuvuuksia, kun sisimmän oikea Herra puuttuu... Vai miksi muuten on viinan-ja muunorjia niiiiiin paljon?
Onko heillä hyvä, ilman Jeesusta? -Ei
Moni kovia aineita käyttänyt on päässyt irti Jeesuksen avulla! Jos te luette tätä, niin todistus ois ihana lahja !!
Rinsessa vilkuttaa sulle tietä taivaaseen... =Jeesus!- minä
Zacharia kirjoitti:
Milläs sitten perustelet uskovaiset juopot ja narkkarit?
toni halmekin antanut jumalalle mahdollisuuden.. tuolla se varmaan on nytkin olutta kiskomassa syntisessä baarissa..
- JEESUS KRISTUS
minä kirjoitti:
toni halmekin antanut jumalalle mahdollisuuden.. tuolla se varmaan on nytkin olutta kiskomassa syntisessä baarissa..
on minut vapauttanut ja pitänyt hyvää huolta etten kertaakaan ole ratkennut ryyppäämään,kun elämäni Jesukselle annoin.
On ollut elämisen arvoista aikaa nää yli kymmenen vuotta.
Jeesus antaa vapauden ja todellisen vapauden, sekä merkityksen elämään. - Juutas Pappi Perkele
Joo, ihminen saa valita ja jos valitsee väärin joutuu helvettiin.
Siinä kristillisen rakkauden koko kuva!
Tervemenoa vaan.Tarviitko lähtöapua? - Apostoli34
Zacharia kirjoitti:
Milläs sitten perustelet uskovaiset juopot ja narkkarit?
Mutta ei mahdoton. Siis perustella. Kysy heiltä. Minäkin tunnen muutaman, mutta myös monta, joka on päässyt kokonaan eroon. Asia ei ole niin mustavalkoinen tai automaattinen. Se voi silti viedä vuosia. Eli kaikelle ei ole selityksiä, tuossakaan tapauksessa.
- Apostoli34
Juutas Pappi Perkele kirjoitti:
Joo, ihminen saa valita ja jos valitsee väärin joutuu helvettiin.
Siinä kristillisen rakkauden koko kuva!
Tervemenoa vaan.Tarviitko lähtöapua?Yleensä kiitetä? No ei vaan. Yleensä joutuu kyllä vastaamaan teoistaan, onhan se jo niin maailmassakin. Jos teet rikoksen, joudut vankilaan jne. Mutta kuten on sanottu, ei ihmiset joudu helvettiin tai pääse taivaaseen. Syntiset menevät kadotukseen ja viattomat taivaaseen. Ihmisillä asian kanssa ei ole mitään tekemistä. Ja ihminenhän saa valita, kukaan ei pakota täällä sinua uskomaan tai elämään tietyllä tavalla (paitsi markkinavoimat), vaan ihan itse saat valita mitä tietä kuljet.
Rakkaus ei aina ole pääntaputtamista ja purppuraa mössöä. Jos minä vaadin nuorta menemään katkaisuhoitoon, en tee sitä itseni takia vaan hänen. Mutta se voi tuntua nuoreta epäreilulta.
Tai jos puoliso rakastaa toista ja vaatii häntä hakemaan apua esim. alkoholiongelmaan, hän saattaa tehdä sen pelastaakseen suhteen. Voi silti olla julmaan puolison mielestä.
Tai äiti kävelee poliisiasemalle alaikäisen nuorensa kanssa joka on etsitty autovaras. Onko se rakkautta?
Joo, ihminen saa valita ja jos valitsee huumeet, voi kuolla.... Missä on rakkaus??????
Joo, ihminen voi valita. Varastaa tai ei varastaa. Jos valitsee väärin, kärsii ja joutuu vankilaan. (Jos jää kiinni). Vähän epäreilua...!
Valinnolla on merkitys, ehkä se on juuri tuon homman opetus, ei se helvetillä pelottelu. - Nassen
Apostoli34 kirjoitti:
Yleensä kiitetä? No ei vaan. Yleensä joutuu kyllä vastaamaan teoistaan, onhan se jo niin maailmassakin. Jos teet rikoksen, joudut vankilaan jne. Mutta kuten on sanottu, ei ihmiset joudu helvettiin tai pääse taivaaseen. Syntiset menevät kadotukseen ja viattomat taivaaseen. Ihmisillä asian kanssa ei ole mitään tekemistä. Ja ihminenhän saa valita, kukaan ei pakota täällä sinua uskomaan tai elämään tietyllä tavalla (paitsi markkinavoimat), vaan ihan itse saat valita mitä tietä kuljet.
Rakkaus ei aina ole pääntaputtamista ja purppuraa mössöä. Jos minä vaadin nuorta menemään katkaisuhoitoon, en tee sitä itseni takia vaan hänen. Mutta se voi tuntua nuoreta epäreilulta.
Tai jos puoliso rakastaa toista ja vaatii häntä hakemaan apua esim. alkoholiongelmaan, hän saattaa tehdä sen pelastaakseen suhteen. Voi silti olla julmaan puolison mielestä.
Tai äiti kävelee poliisiasemalle alaikäisen nuorensa kanssa joka on etsitty autovaras. Onko se rakkautta?
Joo, ihminen saa valita ja jos valitsee huumeet, voi kuolla.... Missä on rakkaus??????
Joo, ihminen voi valita. Varastaa tai ei varastaa. Jos valitsee väärin, kärsii ja joutuu vankilaan. (Jos jää kiinni). Vähän epäreilua...!
Valinnolla on merkitys, ehkä se on juuri tuon homman opetus, ei se helvetillä pelottelu.tekemään valinnan ja luopumaan huumeestasi?
Olet kuin mainitsemasi alkoholistit, sillä erolla että he yleensä tiedostavat ongelman jollain tasolla ja että haittavaikutukset ovat huumettasi suurempi (yleensä).
Mistä löytyis Sinulle katkaisuhoito? Rakkaus? Vaikka se tuntuisikin epäreilulta? - Diagoras
Apostoli34 kirjoitti:
Yleensä kiitetä? No ei vaan. Yleensä joutuu kyllä vastaamaan teoistaan, onhan se jo niin maailmassakin. Jos teet rikoksen, joudut vankilaan jne. Mutta kuten on sanottu, ei ihmiset joudu helvettiin tai pääse taivaaseen. Syntiset menevät kadotukseen ja viattomat taivaaseen. Ihmisillä asian kanssa ei ole mitään tekemistä. Ja ihminenhän saa valita, kukaan ei pakota täällä sinua uskomaan tai elämään tietyllä tavalla (paitsi markkinavoimat), vaan ihan itse saat valita mitä tietä kuljet.
Valinnolla on merkitys, ehkä se on juuri tuon homman opetus, ei se helvetillä pelottelu."Jumala sanoo, tee mitä tahdot, mutta jos teet väärän valinnan, sinua kidutetaan ikuisesti helvetissä. Tämä hyvä herra ei ole vapaata tahtoa. Se on sukua miehelle joka kertoo tyttöystävälleen, "Tee mitä tahdot, mutta jos jätät minut, etsin sinut käsiini ja ammun aivosi pihalle". Kun mies sanoo tämän, kutsumme häntä psykopaatiksi vaadimme hänen vangitsemista/teloittamista. Kun jumala sanoo saman, annamme hänelle rakkautemme ja rakennamme kirkkoja hänen kunniakseen."
- William C. Easttom II
Muutenkin, kuinka häiriintynyt ja katkeroitunut täytyy olla, pitääkseen ikuista kidutusta 'oikeudenmukaisena rangaistuksena'?? Maallisissakin oikeuksissa on luovuttu kidutuksesta ajat sitten, Jumala ei ole vielä yhtä humaani. Apostoli34 kirjoitti:
Valinnolla on merkitys, ehkä se on juuri tuon homman opetus, ei se helvetillä pelottelu.Helvetti kumoaa jumalan niinkutsutun oikeidenmukaisuuden ja rakkauden:
Määrällisestä määrästä rikoksia saa määrättömän suuren rangaistuksen. Onko oikein? Lisäksi, tuomion on tarkoitus estää uudet rikokset ainakin jos se tehdään rakkaudesta. Ei suoranaisesti rangaista. Millä tavalla helvetti auttaa ketään?
- neiti
... en käynyt rippikoulua. En ollut uskossa ennen sitä, ja minua yritettiin saada rippikouluun raha houkuttimena. Oli kyllä mukavaa ottaa kahdeksas luokka rennosti, kun ei nuorteniltoihin ja kirkkoon tarvinnut vaivautua.
- Serpico
Se kirjoitetaan isolla J:llä.
- ida
mä tänä kesänä kävin rippikoulun, ja myönnän sen, että mä kävin hulluuden rajalla sielä. kaikkee sitä yritetään, ja se näkyy uskovaisis niin selvästi, kun ne yrittää saada jotakuta uskomaan.. sitä yritetään tuputtaa niin helvetin paljon sitä paskaa mieleen että väkisin käy hulluuden rajalla.. säälin uskovaisia, tulkaa järkiinne!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972018- 981478
- 1121187
- 761067
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51877
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36822
- 33723