Työntekijän palkka on poissa yrittäjän voitosta!

Anonyymi-ap

Tätä harvemmin muistetaan.

41

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Pihi yrittäjä tekee sitten työt itse.

• Anonyymi00009

Jos ei ole yrittäjää, niin ei ole punikilla työpaikkaa.

• Anonyymi00012

Miksi tee itse töitään sitte

• Anonyymi00030
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Jos ei ole yrittäjää, niin ei ole punikilla työpaikkaa.

No mikäs tuo yrittäjä oikein on kun riistäjäksi heittäytyy. 400 nk. yritystä meni konkurssiin maaliskuussa, mikseivät kitkutelkeet itselleen voittoja tehden kaiken itse? Ei voi saada työpanosta ilmaiseksi vai mikä tekisi yrittäjästä niin jalon, että joku tekisi töitä palkatta! Ja kaikissa pörssiyhtiöissä omistajapohja on laaja, joten on niitä työpaikkoja ilman uhkailujakin resupekkaporvariyrittäjä!

Onneksi on kunnollisia ja asiallisia työnantajia, jotka arvostaa työntekijöitä ja voitoista on varaa jakaa kannustispalkkioita työntekijöillekin. .

• Anonyymi00002

Niin on. Ihan turha kuluerä sellainen palkansaaja.

• Anonyymi00003

Ja sitä yrityksen voittoa ei olisi ilman ahkeraa lisäarvoa tuottavaa työntekijää. Tämä varsinkin unohtuu.

• Anonyymi00004

Duunarin selkänahasta annettu.

• Anonyymi00005

Jos työnantaja vaan tekisi kaikki työt itse, eikä olisi työntekijöitä!, voisi hän pitää kaikki voitot itse. No, miksei toimi noin kun joku dorkayrittäjä luulee että onnistuu ilman työntekijöitä. 😅🤣😂

• Anonyymi00006

Ehkä työnantaja haluaisi orjat töihin ilman palkkaa!

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ehkä työnantaja haluaisi orjat töihin ilman palkkaa!

Tai jos valtio maksaa palkat, vertaa Marttisen seteleihin....

• Anonyymi00029
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Tai jos valtio maksaa palkat, vertaa Marttisen seteleihin....

500 000 suomalaiata tekee Seuran mukaan töitä firmoille ilmaiseksi, siinä on suurin sosiaaliturvan saajajoukko Suomessa yrittäjien tileille voitot ilmaispakkotyöllä.

• Anonyymi00008

Ja kun kaikki muistaisivat /ymmärtäisivät että työnantaja maksaa aina sen pienimmän mahdollisen palkan jolla saa työntekijän töihinsä... ja täälläkin populistien aivopierut kertovat kuinka auttaa jotakin kun eroaa ammattiliitosta, onko hei mitään tyhmenpää?!

• Anonyymi00010

Neuvostoliitossa ei ollut tätä ongelmaa.

• Anonyymi00011

Suomikin oli kehitysmaa 1800-luvun loppupuolella. Työvoima oli käytännössä ilmaista. Sillai se maa vaurastuu! Porvarit tietää.

• Anonyymi00024

Työvoima ja asukkaat olivat ylimystön omistuksessa.

• Anonyymi00013

Niin se rakentui, maa. Ei tarvinnut porvarin sormeansa nostaa!

• Anonyymi00014

Kyllä pitäs säättää lailla ylellisyysvero/maksu palkkatyötä tekeville, kun se on lähes kateuden aihe nykyään, jos joku on palkkatöissä.
      Joutaisivat maksaa työnantajalle, että saavat olla töissä ja ennekaikkea, kun saavat työstä palkaa.

• Anonyymi00015

Miksi on työntekijä ? Työnantajan pitää osata tehdä itse eikä pyytää ketään tekemään /tuottamaan

• Anonyymi00016

Työ on palkka sinänsä

• Anonyymi00038

Sitähän Orpokin jatkuvasti jankkaa, että työ on arvo, palkasta ei ikinä puhu mitään.

• Anonyymi00017

Omistajuus on parasta sosiaaliturvaa.

• Anonyymi00027

Työntekijän palkka on poissa omistajan osingoista!

• Anonyymi00033

On vai? Valtion pussista ne yrittäjän eläkkeet 70 % maksetaan, että silleen!
        Eivät kykene edes eläkettä kartuttamaan. Kulut viime vuonna yli 600 miljoonaa ja maatalousyrittäjien 75 % osuus 800 miljoonaa.

• Anonyymi00018

Aloitus kertoo hyvin yrittäjien asenteen nykyään.
      Tuollaiset yrittäjät ovat riistäjiä ja kusettajia, kyllä kansa tietää.

• Anonyymi00019

No jos on tuollainen tilanne aloittajan yrityksessä, niin kannattaa tehdä ne työt itse ilman työntekijän tuotantopanosta.

Noin helppoa se on, ei tarvi koko maailmalle tuskaansa silloin huutaa.

• Anonyymi00020

Jos sitä voittoa ei olisi ilman työntekijän panosta, niin tietenkin hän on oikeutettu saamaan siitä osan palkkana.

Mikäli taas työntekijä on pelkkä turha kuluerä, niin yrittäjä tekee sitten kaiken itse, eikä käytä mitään työntekijöitä ollenkaan.

• Anonyymi00021

Rakennusalan yrittäjän VASARAN HINTA ON YRITTÄJÄN VOITOSTA POIS!!!!

Kyllä vasarat pitää saada ilmaiseksi!

• Anonyymi00022

Ettäkö työnantajan pitäisi saada työ ilman maksettavaa palkkiota?

• Anonyymi00023

Olen kuullut useankin sanovan, että on ollut liian koulutettu hakemaansa työhön.

• Anonyymi00026

Joo kun eivät halua maksaa työstä mitään niin eivät halua mitään vittuilua kuulla kuinka mulkkuja ovat kusetuksissaan.

• Anonyymi00025
    • Anonyymi00028

Miksi muistutat? Onneksi se ri ole ihan noin yksinkertsista. Muutenhan ei olis yhtään työntekijää...

• Anonyymi00034

Mitä vähemmän joutuu palkkaa maksamaan ja mitä pidempään on vuorokaudessa tekemässä tuottavaa työtä, sen helpompi omistajalle.

• Anonyymi00035

Mitä heikompi Ay, sitä nopeammin ja helpommin saadaan 'joustoja'

• Anonyymi00036

Totta.
      Työläisen verotustakin tulisi nostaa, eihän se ole edes 100% tuloista.

• Anonyymi00037

Aloituksessa huomaa hyvin tuon ajattelun kieroutuneisuuden.
      Tuo ajatus voi syntyä jos aletaan ajatella asiaa väärästä päästä.

Mutta lähdetäämpä perkaamaan asiaa sietä oikeasta päästä.
      Ensin on yksinyrittäjä ja hän tekee 100% yrityksen töistä, jossakin vaiheessa hän huomaa että töitä on tarjolla enemmän kuin hän kerkeää tehdä joten työntekijä olisi taloudellisesti järkevä.
      Eli työntekijä palkataan tarpeeseen ja oletus on että työntekijä tuottaa yrittäjällrkkin jotain sillä ilmaiseksi ei kannata ottaa rekalmatioriskiä tai tappiollisen keikan riskiä.

No niin tähän mennessä kaikki ovat varmaan samaa mieltä?

Toisinaan työntekijä palkataan sen takia ettei työtehtäviä voi tehdä yksin eli saadakseen voittoa tarvitaan kaveri tai kavereita ja sen takia palkataan työntekijä.

Jossain vaiheessa homma meneekin niin että tuo työnekijä/ työntekijät eivät tuotakkaan yrittäjälle mitään vaan heidän tuottavuus on negatiivista jolloin yrittäjä joutuu omalla työpanoksellaan kompensoimaan tuon negatiivisen tuottavuuden.
      Kun katsoo näitä aiemmin manitsemia kriteereitä miksi palkataan työntekijä niin tappiollisen työntekijän kohdalla ei ole enään syytä työllistää.

Omalla kohdallani huomasin tämän kun eräänä vuonna aloin tehdä tarkempaa seurantaa rahavirroista.
      Tein vuoden ihan samoja keikkoja kuin työntekijät mutta nyt korvamerkitsin rahavirrat.
      Minun työpanoksen tuotto oli vuodessa 75 000€ ja tuo oli tulos josta oli jo vähennetty minun palkka, materiaalit, toimitalkulut (jyvitetty), taloshallinnon kulut (jyvitetty).
      Eli puhdas tuotto.
      Yrityksen voitto tuolta vuodesta oli 2000€, eli 73 000€ katosi työntekijöiden tappiolliseen tuottavuuteen.

Tein tarpeelliset muutokset eli irtisanoin 3 työntekijää ja 1 jäi minulle kaveriksi.
      Myynti tietenkin putosi jonkin verran mutta muutoksen jälkeisenä vuonna tulos nousi 50 000€ oon.
      Seuraavana vuonna tulos nousi 60 000€ oon.

Mitä hyötyä oli niistä 3 työntekijästä yritykselleni?

Juu totta on jos ajatellaan että työntekijät pienensivät yritykseni voittoa mutta kysymys, miksi minun pitää lahjoittaa rahaa pois ilman että itse tai yritykseni hyötyi asiasta mitenkään?

Jos työntekijä olisi tuonut yritykselleni vaikka 500€ niin olisin pitänyt heidät, mutta kun työntekijä vei yli 24 000€.
      Joku voi miettiä että mietn vuosipalkan verran voi tuottaa tappiota niin syy oli reklamatiot, materialihävikki, kalustohävikki, autojen ylimääräiset korjauskulut yms.
      Hällävälityyli tuli pirun kalliiksi.

Tiedän että nyt aletaan syyttämään työnjohtoa mutta työ oli keikkatyötä tilaajan osoittamissa paikoissa ja jokainen työporukka toimi itsenäisesti.
      Koulutuksa ja ohjeistusta niin kirjalliseti kuin dikitalisesti annettiin mutta työntekijät eivät halunneet toimia niiden mukaisesti.

En myöskään ole ainoa joka on huomannut saman asian, eli työntekijät eivät lisää voittoa vaan pienentävät niitä.

• Anonyymi00039

Suomi24:stä löydät aina elämän perustavanlaatuisimmat viisaudet. Tai siis "viisaudet".

AY-mafia kehtaa vaatia, että työn tekevillekin maksettaisiin jotakin. Vaikka yrittäjä ei olisi ehtinyt edes neonvalaistua lämmitettyä ulkouima-allasta vielä laittaa itselleen ja sukulaisilleen. On ne röyhkeitä tuolla vasemmistossa!

• Anonyymi00040

Eikä ole. Työntekijän palkka on kokonaisuudessaan verovähennyksiin kelpaava kulu.

Yrittäjä voi valita maksaako rahan verona vai palkkaako rahalla sihteerikön jonka toimikuvaan kuuluu suihinotto vaikkapa.

• Anonyymi00041

Ei työntekijästä mitään kuluja työnantajalle ole. Jos ei välttämättä tulojakaan kun työntekijä ei verotuksessa kelpaa poistoihin. +-0 tilanne.

• Anonyymi00042

Jos yritys menee konkurssiin niin työntekijä ei ole tehnyt työtä palkkansa verran.

• Anonyymi00043

Kuvitteleeko yrittäjä,
      että raha tulee taivaasta?

Kyllä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1859
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      157
      1812
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      358
      1600
    4. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      150
      1227
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      214
      1188
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1138
    7. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      1044
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1009
    9. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1005
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      82
      971
    Aihe