Seuraava teksti on mielipidekirjoitus tarratoimikunnan toiminnasta suviseuroissa, toiminnasta, joka alkoi vuonna 2025 ja jota toimikunta aikoo jatkaa vuoden 2026 suviseuroissa. Tämä oli nyt ainoa paikka johon keksin tämän anonyyminä kirjoittaa. Toivon, että tämä herättää rakentavaa keskustelua molempien osapuolien puolelta, ja etenkin toivon, että jos kuulut tähän kyseiseen tarratoimikuntaan, pysähtyisit miettimään seuraavia sanojani.
Vaikka kuulun vanhoillislestadiolaiseen liikkeeseen, olen usein kyseenalaistanut liikkeen arvoja ja opetuksia. Ymmärrän tarratoimikunnan periaatteen ja koen, että minulla on paljon näkökulmaa aiheeseen, sillä olen alle täysi-ikäinen ja etsimässä omia arvoja ja identiteettiä, joten tajuan erinomaisesti mahdollisen paineen joka yhteisön sisältä saattaa tulla. Täysi empatiani kohdistuu niitä uskovaisia kohtaan, jotka ovat esim. Trans sukupuolisia tai homoja. Sellaista en ole itse kokenut mutta uskon että tilanne on vaikea, koska liikkeestä lähteminen voi olla todella vaikeaa ja vaikea päätös.
Mutta mahdotonta se ei ole.
Ymmärrän huolen ihmisoikeuksista ja yksilön vapaudesta. Tarratoimikunta, ymmärrän, että haluatte rauhallisella tavalla tuoda esiin yhteisön epäkohtia.
Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miksi meidän tapahtumaamme, omaan, odotettuun, rakkaaseen tapahtumaamme tullaan osoittamaan mieltä. Oli se sitten kuinka rauhallinen tapa tahansa. Ehkä se auttaa joitain liikkeen sisällä, mutta rehellisesti miten se että näet seinässä tarran tyyliin Jumala rakastaa sinua vaikka olet homo vaikuttaa yhtääb mihinkään. Ehkä se tuo varmuutta jollekulle, mutta kai sitä varmuutta löytää somesta, mediasta, keskustelupalstoilta tai muiden samallatavalla ajattelevien joukosta. Onko se että näet tarran seinässä sinulle se tärkeä viesti siitä, että selvä, tämä on nyt okei. Tuskin, koska miten se millään lailla muuttaa yhteisön sanomaa. Tässä on kaksi tosi vahvaa mielipidettä vastakkain, ja odotetaanko tässä että toinen muuttaa mielipidettään. Tuskin. Ymmärrän, että äsken sanomani asia aiheuttaa uuden kysymyksen. Miksi lestadiolaisia sitten häiritsee niin paljon harmittomat tarrat seura-alueella? Syy voisi olla siinä että niiden sanoma on täysin vastakkain yhteisön oman ideologian kanssa. Joten miksi ihmeessä yhteisö hyväksyisi sen, eikö asia ole ihab ilmiselvä? Tottakai tarrat aiheuttavat suuttumusta, hämmennystä ja vihaakin. Olen nähnyt tämän useasti eri keskusteluissa, mutta tämä on tärkeä pointti: eihän prideenkään tulla osoittamaan mieltä sanomalla esim seuraavasti ”homous on syntiä, pridessä olevat homot joudutte kadotukseen”. Ehkä vähän kärjistettyä mutta tyhmää, eikö? Joo, tietenkin se että tarratoimikunta haluaa suojella yhteisössä olevien ihmisoikeuksia, mutta ehkä prideen tulevat lestadiolaiset haluavat suojella homoja joutumasta kadotukseen. Mutta lestadiolaiset eivät ikinä tekisi näin, koska ensinnäkin heitä vain vihattaisiin ja muutenkaan homous yms. Ei ole mitenkään kiellettyä tai epähyväksyttyä yhteiskunnassa. Joten he eivät tee niin, koska pitävät mielipiteensä asiasta OMAN YHTEISÖNSÄ SISÄLLÄ jotta JOKAINEN KUKA HALUAA saa uskoa siihen.
Haluan ottaa hyvänä esimerkkikö esille että Miten mielestänne avoimesti homoon, Niko Saariseen joka vieraili 2025 suviseuroissa suhtauduttiin lestadiolaisten osalta? Kunnioittavasti, ystävällisesti ja kohteliaasti, koska Niko ei millään laillq tuputtanut meille omaa arvomaailmaansa. Emmekä mekään hänelle.
Näin tämän pitäisi toimia tässä tilanteessa muutenkin.
Koska kuulun liikkeeseen ja tajuan tilanteen sen sisällä, minulla on oikeus kysyä: onko oikein ja kunnioittavaa sanoa ”kesän tärkein työvuoro on tarranvälittäjä”? Kun tulette tapahtumaamme, levitätte sanomaanne ja sen jälkeen ”voi mennä vaikka yhdessä pizzalle” (suora ote tarratoimikunta IG-tilin postauksesta). Suviseuroissa on ollut pulaa työvuoroista ja te ette mitenkään paranna tilannetta sillä että tämä on ainoa työvuoro mitä paikalla teette.
Lopuksi, ihmettelen erästä viime vuoden tarraanne. ”Isä, anna SRK:lle anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät”. En tiedä, mutta omaan korvaan kuulostaa aika suoralta provosoinnilta eikä hyväntahtoiselta, lempeältä ilmaukselta.
Kiitos jos luit tänne asti
T: 16.v vanhoillislestadiolainen nuori
MIELIPIDEKIRJOITUS TARRA-AKTIVISMISTA SUVISEUROISSA
82
1022
Vastaukset
- Anonyymi00001
Apostolien teoissa pohdittiin sitä kun kaikenlaisia muitakin oppeja oli liikkeellä ja joku antoi neuvon, että antaa olla, jos se ei ole Jumalasta, niin se raukeaa tyhjiin. Ei lähdetty jokaisen vastaantulijan kanssa väittelemään että minä olen tätä mieltä, minä uskon tähän ja mitä mieltä sinä olet. Eikä tietenkään ketään liitetty eikä otettu seurakuntaan jos hän ei sitä itse halunnut, jos hänellä oli jonkinlainen muu mielenlaatu kuin mitä seurakunnalla ja siinä uskovilla, niin ei ketään painostettu, että usko nyt vain, yritä uskoa meidän kanssa. Ei se sellaista ollut, vaan uskoon tultiin vapaaehtoisesti ja kukin uskoi vapaaehtoisesti sen minkä uskoi eikä kenenkään aivopesun tuloksena.
- Anonyymi00005
No hyvä sitten teitä ei pitäisi harmittaa yhtään että en käy seuroissa ja kirjoitan kristillisyyden salaisuuksia eli helmiä sioille täällä eikö? Ketään ei painosteta mihinkään seurakuntaan eikö niin? Hyvä homma.
Ei pitäisi sitten myöskään ärsyttää kun seurakuntaan kuulumattomat antaa helmiä sioille eikö niin?
- Anonyymi00002
Hyvä kirjoitus. Itse en ole lestadiolainen, mutta silti koen pientä myötähäpeää näistä tarrojen liimailijoista. Samaahan he tekevät ympäri kyliä, levittävät sanomiaan tarroilla. Ei siis sama porukka, mutta konsti on vanha. Tuo pride vertaus on osuva, kuka sinne uskaltaisi mennä liimailemaan tarroja, varmaan turpiin tulisi homoilta. Ja vielä yksi pointti, olen ajatellut että suviseurat on lestadiolaisten kesän kohokohta, hengellisyyden ja uskon sanoman tapahtuma. Mielestäni on jopa törkeää mennä levittämään omaa agendaansa toisten henkilökohtaista uskoa edustavaan tapahtumaan. Senhän takia mm. vastustetaan homojen häitä kirkossa, koska se ei kuulu uskonnolliseen sisältöön. Ei siksi että homoilla ei olisi ihmisoikeuksia, vaan siksi että se pilkkaa muita kirkon uskon tosissaan ottavia.
- Anonyymi00003
Se on kuin Räsäset toisinpäin.
Voisi hyvinkin liimailla myös tarroja joissa on todisteet jumalan ja erikseen jeesuksen olemassaolosta.
Tyhjien tarrojen näkeminen saattaisi saada kahdella aivosolulla varustettuun uskonharhaiseen päähän hölskyntää.- Anonyymi00004
Voi Räsästä matkia kun vain jättää lääketieteen pois.
Kuuluminen johonkin liikkeeseen, yhdistykseen tai puolueeseen, on vapaaehtoista. Kuuluminen tai kuulumattomuuden tulisi perustus tarveharkinnalle. Tarvitsenko jäsenyyttä.MItä se minulle merkitsee. Jos harkinta puoltaa kuulumista, se edellyttää sitoutumista yhteisön käytäntöihin. Jos tulee toiseen tulokseen, niin ei pitäisi jäädä jurnuttamaan kuin mustasukkainen puoliso avioeron jälkeen. Se on ainakin selvää, että ilkeydellä ei pelasteta sieluja eikä muuteta herätysliikettä toiseksi.
- Anonyymi00006
Jeesuksin kantoi jerikon tien kulkijan kysyen ensin kai herra tahtoo liittyä seurakuntaamme ja kai herra vain ajattelee samalla tavalla kuin me vai miten se meni te olette Pyhästä Hengestä niin kaukana kuin Itä on lännestä te sodomman ja gomorran lestaadiolais papit ja seurakuntalaiset voi teitä te lasten pahentajat parempi olisi teille että te ette olisi taivaan tiestä mitään kuulletkaan kuin että te kuulitte ja poikkesitte pois pyhästä käskystä ja laki on täytetty raamattu sanoo yhdessä käskyssä joka on ylitse muita rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Ja kanna hänen kuormaansa niin sinä kristuksen lakia täytät. Mitä hän sanoo, tahtooko herra että kuormasi otetaan eli mitä herra ajattelee tuleeko hän itse wli ajattelisiko hän niin kuin me ajattelemme EI vaan hän otti juhtansa paransi sairaan ja haavoitetun sitoi hänen haavansa nosti Juhtansa selkään ja kantoi majataloonsa voi teitä te Pyhästä Hengestä ja Pyhästä Horebin käskystä kuka teitä neuvoi opettamaan taivaallisia ja pakenemaan tulevaista tuomiotanne?
- Anonyymi00007
...käskystä. .pois poikenneet.
- Anonyymi00012
Anonyymi00007 kirjoitti:
...käskystä. .pois poikenneet.
Mutta koska lestaadiolainen sanoo me suomme hänelle valitsemisen armon me emme tuputa hänelle kristillisyyttä niin me sanomme tauno ja risto ja tautu ja topi vai toivo se edesmennyt me sanomme näin eikö niin;
Mutta koska siis lestaadiolainen on jalomielinen ja siveä ajatuksiltaan niin jos siis kapakoitsija on kunniallinen viinaporvari ja tämän maailman vähäpukeiset siveitä huoria niin olkoot niin sitten että lesyaadiolainen on siveä ohitse kävelijä siveä leeviläinen joka kun hän näki tiellä puoli kuolleen katsoi hänen päällensä ja oli jalomielinen ja sanoi itselleen en minä tuputa jos hän itse valitsee oikein niin herra sen tekee en minä ja käveli ohitse kuinkas siis te olette fariseuksia ja kirjanoppineita parempia että teistä sanottaisiin totisesti teidän vanhurskautenne oli suurempi kuin kirjanoppineiden sillä raamattu sanoo näin jos teidän vanhurskautenne ei ole paljon suurempi kuin fariseusten ja kirjanoppineiden niin totisesti te ette peri taivaan valtakuntaa eli mitä hän sanoo? Eikö hän sano, minä Jeesus kristus ja se vanhurskaus joka minun edelläni käy minun lapsiini ja lasten lapsiini hän armahtaa kun hän näkee haavoitetun. Tämän verran te tiedätte taivaan valtakunnasta eli ette yhtään mitään. Eikö hän nostanut haavoitetun työjuhtansa selkään sillä työmies on palkkansa* ansainnut nimittäin kunnian katoamattoman elämän kruunun, aamen. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Mutta koska lestaadiolainen sanoo me suomme hänelle valitsemisen armon me emme tuputa hänelle kristillisyyttä niin me sanomme tauno ja risto ja tautu ja topi vai toivo se edesmennyt me sanomme näin eikö niin;
Mutta koska siis lestaadiolainen on jalomielinen ja siveä ajatuksiltaan niin jos siis kapakoitsija on kunniallinen viinaporvari ja tämän maailman vähäpukeiset siveitä huoria niin olkoot niin sitten että lesyaadiolainen on siveä ohitse kävelijä siveä leeviläinen joka kun hän näki tiellä puoli kuolleen katsoi hänen päällensä ja oli jalomielinen ja sanoi itselleen en minä tuputa jos hän itse valitsee oikein niin herra sen tekee en minä ja käveli ohitse kuinkas siis te olette fariseuksia ja kirjanoppineita parempia että teistä sanottaisiin totisesti teidän vanhurskautenne oli suurempi kuin kirjanoppineiden sillä raamattu sanoo näin jos teidän vanhurskautenne ei ole paljon suurempi kuin fariseusten ja kirjanoppineiden niin totisesti te ette peri taivaan valtakuntaa eli mitä hän sanoo? Eikö hän sano, minä Jeesus kristus ja se vanhurskaus joka minun edelläni käy minun lapsiini ja lasten lapsiini hän armahtaa kun hän näkee haavoitetun. Tämän verran te tiedätte taivaan valtakunnasta eli ette yhtään mitään. Eikö hän nostanut haavoitetun työjuhtansa selkään sillä työmies on palkkansa* ansainnut nimittäin kunnian katoamattoman elämän kruunun, aamen.Herre herra emmekö me tehneet paljon hyvää parantaneet sairaita ja ajaneet ulos perkeleitä jne..mutta en minä koskaan teitä tuntenut..jne..
Ette siis tahdo tietämälläkään tietää ja näkemälläkään nähdä niin kuulemallakaan kuulla että te ette tahdo ymmärtämälläkään ymmärtää että hän puhuu oman tunnon haavoista eli niistä jotka ovat synniltä alasti riisuttuja joidenka kautta oikeat työmiehet Herran omaisuuskansa ilmi tulee kiitokseksi ylistykseksi ja iankaikkiseksi kunniaksi.
Kun te näette murheellisen niin te sanotte hänet on perkele tehnyt raskaaksi katso ei hänessä ole jumalan lapsen iloa. Voi teitä te ilohuorat joita maailman huorat ovat iloiseksi tehneet voi teitä te ohitse kävelijät jotka hautasitte leiviskänne maahan ja ette tehneet sillä kauppaa voi teitä joiden vanhurskaus on vähäisempää kuin fariseusten ja kirjanoppineiden joidenka vanhurskaus näkyy ristillä* eli puun päällä Jeesuksen haavain kautta sillä ei he paranna haavoitettua vaan lyövät hänet entistä enemmän haavoitella voi teitä te kunnialliset seurakunnissa sillä Herra lukee jokaisen lapsensa kyyneleet* ja ei jätä kostamatta iankaikkisesti* sillä tuomion päivänä elämän kirjat avataan ja teidän vanhurskautanne punnitaan kulta vaa'alla kuinka paljon se painaa ja kuinka paljon te teitte* vanhurskautta. - Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Herre herra emmekö me tehneet paljon hyvää parantaneet sairaita ja ajaneet ulos perkeleitä jne..mutta en minä koskaan teitä tuntenut..jne..
Ette siis tahdo tietämälläkään tietää ja näkemälläkään nähdä niin kuulemallakaan kuulla että te ette tahdo ymmärtämälläkään ymmärtää että hän puhuu oman tunnon haavoista eli niistä jotka ovat synniltä alasti riisuttuja joidenka kautta oikeat työmiehet Herran omaisuuskansa ilmi tulee kiitokseksi ylistykseksi ja iankaikkiseksi kunniaksi.
Kun te näette murheellisen niin te sanotte hänet on perkele tehnyt raskaaksi katso ei hänessä ole jumalan lapsen iloa. Voi teitä te ilohuorat joita maailman huorat ovat iloiseksi tehneet voi teitä te ohitse kävelijät jotka hautasitte leiviskänne maahan ja ette tehneet sillä kauppaa voi teitä joiden vanhurskaus on vähäisempää kuin fariseusten ja kirjanoppineiden joidenka vanhurskaus näkyy ristillä* eli puun päällä Jeesuksen haavain kautta sillä ei he paranna haavoitettua vaan lyövät hänet entistä enemmän haavoitella voi teitä te kunnialliset seurakunnissa sillä Herra lukee jokaisen lapsensa kyyneleet* ja ei jätä kostamatta iankaikkisesti* sillä tuomion päivänä elämän kirjat avataan ja teidän vanhurskautanne punnitaan kulta vaa'alla kuinka paljon se painaa ja kuinka paljon te teitte* vanhurskautta.Paulille yksi asia
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Paulille yksi asia
PN ehkä se olikin niin eli toistepäin että tämä joka kävi kauppaa leiviskällä olikin tämä laupias samarialainen ja ehkä se oli niin että se joka hautasi sen leiviskän maahan oli sittenkin se joka käveli ohitse kun näki haavoitetun ja puoli kuolleen eikä suinkaan tämä puoli kuollut ollut se joka hautasi leiviskän maahan niin kuin joku lähetysmies epäili saarnassaan taannoin muutama vuosi takaperin saarnassaan.
Eikä tämä sana ehkä tarkoita että tämä olisi vaihtoehto teoria mutta se on kohteliaasti sanottu. - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
PN ehkä se olikin niin eli toistepäin että tämä joka kävi kauppaa leiviskällä olikin tämä laupias samarialainen ja ehkä se oli niin että se joka hautasi sen leiviskän maahan oli sittenkin se joka käveli ohitse kun näki haavoitetun ja puoli kuolleen eikä suinkaan tämä puoli kuollut ollut se joka hautasi leiviskän maahan niin kuin joku lähetysmies epäili saarnassaan taannoin muutama vuosi takaperin saarnassaan.
Eikä tämä sana ehkä tarkoita että tämä olisi vaihtoehto teoria mutta se on kohteliaasti sanottu.Kun hän sanoi hautasi heräyksensä. Ei vaan saarnaajat köveli ohitse siksi minäkin jäin kristillisyydestä pois.siksi minä myöskin ymmärrän vertaukset
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Kun hän sanoi hautasi heräyksensä. Ei vaan saarnaajat köveli ohitse siksi minäkin jäin kristillisyydestä pois.siksi minä myöskin ymmärrän vertaukset
Mutta me suomme kuitenkin hänelle rauhan ja emme kiusaa häntä ottaen kuitenkin huomioon sen että hänkin on isiltään pahennettu niin kuin hän sanoi että (nimi hatusta) että edesmennyt veikko tai joku muu sanoi niin hän siis lainasi isiltään opittua. Mutta minä en saarnaa isien oppia vaan totuutta muotoon katsomatta. Aamen.
Ja se joka sanoo puoli kuolleelle ja verta vuotavaiselle hän hautasi heräyksensä koska hän ei kääntynyt rippi isän eikä kristillisyyden puoleen niin me kuitenkin vastaamme totuuden korkealta vuorelta että kuule ystäväni, jos sinä näet ne viat jotka ovat sinussa itsessäsi sinun veljeisi päällä, niin sinun oman tunnon äänesi on vaiennut ja kääntynyt niin kuin peili ylös alaisin ja sinä peilaat omat syntisi muitten päälle mutta minä olen siitä tuomiosta vapaa olenhan minä kadulla tuntemattomille saarnannut syntejä anteeksi jeesuksen kristuksen nimeen kehoittaen etsimään palavempaa kristittyä ja kristillisyyttä kuin minulla on jossa on vahvempi Pyhä Henki avuksi ja turvaksi että minulla on ainoastaan suurempi ymmärrys ainoastaan opissa että minä saatan ymmärtää joskus vähän kristillisyyden asiaa. Niin minä huomaan olevani vapaa tästä synnistä. Eli kun hän sanoo hautasi leiviskänsä niin hän hautasi sen itse ja luulee muiden sen haudanneen katso sinä ulkokullattu, missä sinun vanhurskautesi näkyy olisko se suurempi kuin fariseusten ja kirjanoppineiden yksi mies rukoili ystäviensä edestä ja kirosi vihamiehiään niin myös kirjanoppineet ja fariseukset tekevät. Että sinä armahdit ystäviäsi ja lähimmäisiäsi niin myös kirjanoppineet ja fariseukset tekevät koska sinä armahdit sitä joka äsken uhkasi tappaa sinut ja heittää sinun ruumiisi mereen, niin minä olen tehnyt olenko minä haudannut leiviskäni kun minä todistin Jeesuksen nimeen synnit anteeksi sille joka äsken tahtoi tappaa minut taikka sille joka oli huumeista niin riippuvainen ettei hänen viereensä kukaan muu rohjennut istua joka oli jo nälkään kuolemassa ja räkä valui nenästä ja hän oli pelkkaa luuta ja nahkaa ja haisi pahalle hänelle minä myös todistin synnit anteeksi Jeesuksen nimeen ja en minä tuntenut häntä ja kehoitin etsimään palavempaa kristillisyyttä koskas siis minä hautasin leiviskäni? - Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Mutta me suomme kuitenkin hänelle rauhan ja emme kiusaa häntä ottaen kuitenkin huomioon sen että hänkin on isiltään pahennettu niin kuin hän sanoi että (nimi hatusta) että edesmennyt veikko tai joku muu sanoi niin hän siis lainasi isiltään opittua. Mutta minä en saarnaa isien oppia vaan totuutta muotoon katsomatta. Aamen.
Ja se joka sanoo puoli kuolleelle ja verta vuotavaiselle hän hautasi heräyksensä koska hän ei kääntynyt rippi isän eikä kristillisyyden puoleen niin me kuitenkin vastaamme totuuden korkealta vuorelta että kuule ystäväni, jos sinä näet ne viat jotka ovat sinussa itsessäsi sinun veljeisi päällä, niin sinun oman tunnon äänesi on vaiennut ja kääntynyt niin kuin peili ylös alaisin ja sinä peilaat omat syntisi muitten päälle mutta minä olen siitä tuomiosta vapaa olenhan minä kadulla tuntemattomille saarnannut syntejä anteeksi jeesuksen kristuksen nimeen kehoittaen etsimään palavempaa kristittyä ja kristillisyyttä kuin minulla on jossa on vahvempi Pyhä Henki avuksi ja turvaksi että minulla on ainoastaan suurempi ymmärrys ainoastaan opissa että minä saatan ymmärtää joskus vähän kristillisyyden asiaa. Niin minä huomaan olevani vapaa tästä synnistä. Eli kun hän sanoo hautasi leiviskänsä niin hän hautasi sen itse ja luulee muiden sen haudanneen katso sinä ulkokullattu, missä sinun vanhurskautesi näkyy olisko se suurempi kuin fariseusten ja kirjanoppineiden yksi mies rukoili ystäviensä edestä ja kirosi vihamiehiään niin myös kirjanoppineet ja fariseukset tekevät. Että sinä armahdit ystäviäsi ja lähimmäisiäsi niin myös kirjanoppineet ja fariseukset tekevät koska sinä armahdit sitä joka äsken uhkasi tappaa sinut ja heittää sinun ruumiisi mereen, niin minä olen tehnyt olenko minä haudannut leiviskäni kun minä todistin Jeesuksen nimeen synnit anteeksi sille joka äsken tahtoi tappaa minut taikka sille joka oli huumeista niin riippuvainen ettei hänen viereensä kukaan muu rohjennut istua joka oli jo nälkään kuolemassa ja räkä valui nenästä ja hän oli pelkkaa luuta ja nahkaa ja haisi pahalle hänelle minä myös todistin synnit anteeksi Jeesuksen nimeen ja en minä tuntenut häntä ja kehoitin etsimään palavempaa kristillisyyttä koskas siis minä hautasin leiviskäni?Se etten minä voinut heitä johdattaa majataloon sinne maalliseen eli fyysiseen se ei ole minun vikani etten minä tiedä missä sellainen on eli olisinko minä risto sanonut sille jota minä tahdoin auttaa tule sinne eli mene sinne surakuntaan jossa minua ei ole koskaan autettu? Siksi minä sanoin hänelle etsi kristittyä jolla on vahvempi Pyhä Henki ja hän auttaa sinua.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Se etten minä voinut heitä johdattaa majataloon sinne maalliseen eli fyysiseen se ei ole minun vikani etten minä tiedä missä sellainen on eli olisinko minä risto sanonut sille jota minä tahdoin auttaa tule sinne eli mene sinne surakuntaan jossa minua ei ole koskaan autettu? Siksi minä sanoin hänelle etsi kristittyä jolla on vahvempi Pyhä Henki ja hän auttaa sinua.
Eli siis mitä? Minä johdatin häntä hengelliseen majataloon ensin saarnalla Kristuksen rististä sen jälkeen kun rukoilimme ensin Jeesusta yhdessä mielessä minä sanoin hänelle rukoile sille joka oli luuta ja nahkaa ja sanoin älä ääneen vaan mielessä ja rukoile Jeesusta ja kun minä tunsin että voima laskeutui taivaasta sitten vasta sen lisäksi ikäänkuin vahvistukseksi todistin kätten päälle panemisen kautta synnit anteeksi jeesuksen nimeen ja mielelläni olisin johdattanut myöskin fyysiseen majataloon mutta en tiedä missä silmillä nähtävä auttava* majatalo on sentähden minä sanoin ainoastaan etsi palavempaa kristittyä jolla on vahva Pyhä Henki että hän kastaisi sinua Pyhällä Hengellä muttä hän lähti ilolla pois.
- Anonyymi00024
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ja se joka sanoo puoli kuolleelle ja verta vuotavaiselle hän hautasi heräyksensä koska hän ei kääntynyt rippi isän eikä kristillisyyden puoleen niin me kuitenkin vastaamme totuuden korkealta vuorelta että kuule ystäväni, jos sinä näet ne viat jotka ovat sinussa itsessäsi sinun veljeisi päällä, niin sinun oman tunnon äänesi on vaiennut ja kääntynyt niin kuin peili ylös alaisin ja sinä peilaat omat syntisi muitten päälle mutta minä olen siitä tuomiosta vapaa olenhan minä kadulla tuntemattomille saarnannut syntejä anteeksi jeesuksen kristuksen nimeen kehoittaen etsimään palavempaa kristittyä ja kristillisyyttä kuin minulla on jossa on vahvempi Pyhä Henki avuksi ja turvaksi että minulla on ainoastaan suurempi ymmärrys ainoastaan opissa että minä saatan ymmärtää joskus vähän kristillisyyden asiaa. Niin minä huomaan olevani vapaa tästä synnistä. Eli kun hän sanoo hautasi leiviskänsä niin hän hautasi sen itse ja luulee muiden sen haudanneen katso sinä ulkokullattu, missä sinun vanhurskautesi näkyy olisko se suurempi kuin fariseusten ja kirjanoppineiden yksi mies rukoili ystäviensä edestä ja kirosi vihamiehiään niin myös kirjanoppineet ja fariseukset tekevät. Että sinä armahdit ystäviäsi ja lähimmäisiäsi niin myös kirjanoppineet ja fariseukset tekevät koska sinä armahdit sitä joka äsken uhkasi tappaa sinut ja heittää sinun ruumiisi mereen, niin minä olen tehnyt olenko minä haudannut leiviskäni kun minä todistin Jeesuksen nimeen synnit anteeksi sille joka äsken tahtoi tappaa minut taikka sille joka oli huumeista niin riippuvainen ettei hänen viereensä kukaan muu rohjennut istua joka oli jo nälkään kuolemassa ja räkä valui nenästä ja hän oli pelkkaa luuta ja nahkaa ja haisi pahalle hänelle minä myös todistin synnit anteeksi Jeesuksen nimeen ja en minä tuntenut häntä ja kehoitin etsimään palavempaa kristillisyyttä koskas siis minä hautasin leiviskäni?Mutta me muistamme myöskin villeä. Vaikka hän ei ole minulle mitään sukua. Niin me muistamme häntä vaikka kristillisyys ei muistanut. Ja me uskomme että jumala muistaa myöskin. Tämä tuli vain mieleen sanoa koska villen iloiset silmät tulivat mieleen. Hän kuoli huumeiden yli annostukseen.
Me emme tiedä miksi, minä tiedän kyllä mutta se oli provosoivasti tarkoitus sanoa emme tiedä miksi kristillisyys siis vaikka minä kirjoittaja tiedänkin ettå miksi kristillisyyden nuorilla on monesti niin vaikeaa vaikeaa vaikka kristillisyys on elävä ainakin saarnapöydän taakse vaikka se leiviskä niin monasti ja niin monesti haudataankin sinne saarnapöydän taakse ja eipä kristillisyyden siitä saakaan itseään ravita. Mutta me uskomme että Jumala muistaa niitäkin joita kristillisyys ei muista. Aamen. - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Mutta me muistamme myöskin villeä. Vaikka hän ei ole minulle mitään sukua. Niin me muistamme häntä vaikka kristillisyys ei muistanut. Ja me uskomme että jumala muistaa myöskin. Tämä tuli vain mieleen sanoa koska villen iloiset silmät tulivat mieleen. Hän kuoli huumeiden yli annostukseen.
Me emme tiedä miksi, minä tiedän kyllä mutta se oli provosoivasti tarkoitus sanoa emme tiedä miksi kristillisyys siis vaikka minä kirjoittaja tiedänkin ettå miksi kristillisyyden nuorilla on monesti niin vaikeaa vaikeaa vaikka kristillisyys on elävä ainakin saarnapöydän taakse vaikka se leiviskä niin monasti ja niin monesti haudataankin sinne saarnapöydän taakse ja eipä kristillisyyden siitä saakaan itseään ravita. Mutta me uskomme että Jumala muistaa niitäkin joita kristillisyys ei muista. Aamen....eipä kristillisyyden nuoret siitä elävyydestä saakaan aina itseään ravita mutta onneksi siellä saarnapöydän takana on kuitenkin elävä kristillisyys ja vaikka te ette ravinneet villeäkään myöskään niin kuin myös montaa muuta hänen lisäksensä niin me tiedämme kuitenkin hengessä että Jumala ravitsee niitäkin joita tämä "elävä" kristillisyys ei tiedä ravita. Koska siis se tuomio leiviskän hautaamisesta ei tule villen päälle mutta se tulee kristillisyyden päälle nyt ja kerran iankaikkisesti.
- Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
Mutta me muistamme myöskin villeä. Vaikka hän ei ole minulle mitään sukua. Niin me muistamme häntä vaikka kristillisyys ei muistanut. Ja me uskomme että jumala muistaa myöskin. Tämä tuli vain mieleen sanoa koska villen iloiset silmät tulivat mieleen. Hän kuoli huumeiden yli annostukseen.
Me emme tiedä miksi, minä tiedän kyllä mutta se oli provosoivasti tarkoitus sanoa emme tiedä miksi kristillisyys siis vaikka minä kirjoittaja tiedänkin ettå miksi kristillisyyden nuorilla on monesti niin vaikeaa vaikeaa vaikka kristillisyys on elävä ainakin saarnapöydän taakse vaikka se leiviskä niin monasti ja niin monesti haudataankin sinne saarnapöydän taakse ja eipä kristillisyyden siitä saakaan itseään ravita. Mutta me uskomme että Jumala muistaa niitäkin joita kristillisyys ei muista. Aamen.Vanhurskaat lepoon kannetaan iloon iäiseen!
Mutta missä on teidän vanhurskautenne te fariseukset ja kirjanoppineet koska te armahdittekaan hengessä köyhää ja kostutitte hänen köyhää sieluansa? - Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
...eipä kristillisyyden nuoret siitä elävyydestä saakaan aina itseään ravita mutta onneksi siellä saarnapöydän takana on kuitenkin elävä kristillisyys ja vaikka te ette ravinneet villeäkään myöskään niin kuin myös montaa muuta hänen lisäksensä niin me tiedämme kuitenkin hengessä että Jumala ravitsee niitäkin joita tämä "elävä" kristillisyys ei tiedä ravita. Koska siis se tuomio leiviskän hautaamisesta ei tule villen päälle mutta se tulee kristillisyyden päälle nyt ja kerran iankaikkisesti.
Mutta niin se oli myös Johannes Hussin aikana jonka saarnat ovat turmeltut fariseusten korvasyyhyyn tänäpäivänä niin se oli Johannes Hussin aikana myöskin että kirkko ja seurakunnat jos seurakuntia oli silloin mutta kirkko se oli täynnä en tiedä voinko sanoa juutalaisia mutta täynnä sellaisia ihmisiä siis papin virat jotka rakastivat korkeita istumia eli sitä papin virkaa heille oli tärkeää että he ovat jotakin MUTTA heille ei ollut tärkeää että seurakunta ja sen jäsenet voivat hyvin.
Sentähden teillä nuorilla seurakunnissa on monasti ja niin monasti niin vaikeaa koska teillä on saarnamiehet jotka rakastavat korkeita istuimia seurakunnassa mutta he eivät rakasta teitä jos he teitä rakastaisivat niin tosin kuin he näkisivät teidät murheessa niin he armahtaisivat teitä!
Ja niin kyllä he armahtavatkin pakon edessä kun he teiltä julkisesti anelette sen he tekee ettei heidän kunniaansa heiltä pois otettaisi koska siis se on seurakunnan tapa armahtaa jos joku kysyy mutta ei he sitä vapaa ehtoisesti koska siis he rakastavat enemmän korkeaa istuinta kuin seurakuntaa senkaltaiset saarnamiehet olivat Johannes Hussin aikana ja senkaltaiset saarnamiehet ovat yhä, mutta kuulkaa te murheelliset äidit sinäkin jonka poika kuoli huumeiden kautta, Herra lupaa sanassaan korjata kaikki jotka päässeet autuuden ensimmäiseen tuntomerkkiin koska Hän sanoo autuaat ovat hengellisesti vaivaiset sillä Heidän on taivaan valtakunta ja vaikka nämä korkeita istuimia rakastavat saarnamiehet eivät korjaakaan teidän lapsianne jotka niin usein vaeltavat raskaassa murheessa niin te saatte uskoa kuitenkin että hyvä Paimen Herra Jeesus sanansa ja lupauksensa jälkeen korjaa heitä kuitenkin kaikkia vaivaisia ja alaspainetuita joita Pyhä Henki on raskaaksi tehnyt iankaikkisiin majoihin ja niin minä uskon että siellä me saamme vanhurskaan villen kin iloisia silmiä katsellaan uudestaan lakkaamatta. - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Mutta niin se oli myös Johannes Hussin aikana jonka saarnat ovat turmeltut fariseusten korvasyyhyyn tänäpäivänä niin se oli Johannes Hussin aikana myöskin että kirkko ja seurakunnat jos seurakuntia oli silloin mutta kirkko se oli täynnä en tiedä voinko sanoa juutalaisia mutta täynnä sellaisia ihmisiä siis papin virat jotka rakastivat korkeita istumia eli sitä papin virkaa heille oli tärkeää että he ovat jotakin MUTTA heille ei ollut tärkeää että seurakunta ja sen jäsenet voivat hyvin.
Sentähden teillä nuorilla seurakunnissa on monasti ja niin monasti niin vaikeaa koska teillä on saarnamiehet jotka rakastavat korkeita istuimia seurakunnassa mutta he eivät rakasta teitä jos he teitä rakastaisivat niin tosin kuin he näkisivät teidät murheessa niin he armahtaisivat teitä!
Ja niin kyllä he armahtavatkin pakon edessä kun he teiltä julkisesti anelette sen he tekee ettei heidän kunniaansa heiltä pois otettaisi koska siis se on seurakunnan tapa armahtaa jos joku kysyy mutta ei he sitä vapaa ehtoisesti koska siis he rakastavat enemmän korkeaa istuinta kuin seurakuntaa senkaltaiset saarnamiehet olivat Johannes Hussin aikana ja senkaltaiset saarnamiehet ovat yhä, mutta kuulkaa te murheelliset äidit sinäkin jonka poika kuoli huumeiden kautta, Herra lupaa sanassaan korjata kaikki jotka päässeet autuuden ensimmäiseen tuntomerkkiin koska Hän sanoo autuaat ovat hengellisesti vaivaiset sillä Heidän on taivaan valtakunta ja vaikka nämä korkeita istuimia rakastavat saarnamiehet eivät korjaakaan teidän lapsianne jotka niin usein vaeltavat raskaassa murheessa niin te saatte uskoa kuitenkin että hyvä Paimen Herra Jeesus sanansa ja lupauksensa jälkeen korjaa heitä kuitenkin kaikkia vaivaisia ja alaspainetuita joita Pyhä Henki on raskaaksi tehnyt iankaikkisiin majoihin ja niin minä uskon että siellä me saamme vanhurskaan villen kin iloisia silmiä katsellaan uudestaan lakkaamatta.Ja niin kyllä he armahtavatkin pakon edessä kun te* heiltä* julkisesti anelette sen he tekee ettei heidän kunniaansa heiltä pois otettaisi koska siis se on seurakunnan tapa armahtaa jos joku kysyy mutta ei he sitä vapaa ehtoisesti koska siis he rakastavat enemmän korkeaa istuinta kuin seurakuntaa
Jos siis sinä et osaa virheitäni korjata joka kirjoitat sitä kirjaa lumikki ja seitsemän kääpiön tapaista...minä armahdin sinua ja annoin korjatun version - Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ja niin kyllä he armahtavatkin pakon edessä kun te* heiltä* julkisesti anelette sen he tekee ettei heidän kunniaansa heiltä pois otettaisi koska siis se on seurakunnan tapa armahtaa jos joku kysyy mutta ei he sitä vapaa ehtoisesti koska siis he rakastavat enemmän korkeaa istuinta kuin seurakuntaa
Jos siis sinä et osaa virheitäni korjata joka kirjoitat sitä kirjaa lumikki ja seitsemän kääpiön tapaista...minä armahdin sinua ja annoin korjatun versionEikö pauli siis vieläkään ymmärtänyt kun sinä jätit saarnaamatta synnit anteeksi yhdelle murheelliselle yhdelle vaivatulle ja kiusatulle yhdelle haavoitetulle yhdelle puolikuolleelle yhdelle noita tytär lestaadiolaisen sanojen mukaan masentuneelle kun sinä näit ja et armahtanut juuri sinä Pauli olit se joka hautasi sen leiviskän maahan ja sanoi Herra minä tiesin sinut kovaksi mieheksi jne että sinä niität sieltä minne et ole kylvänyt jne..voi voi teitä te sokeat saarnamiehet kuka teitä on neuvonut pimeyttä saarnaamaan ettekö te tiedä että saarnavirka on Pyhän Hengen virka ja teidän pitää kuunella mitä Jumala puhuu eikä isät ovat saarnaanneet juutalaisille on tullut aabrahamin elävä Jumala pahennuksen kallioksi ja silti he sanovat itsensä aabrahamin lapsiksi minkäs tähden siis jos he kieltävät aabrahamin Jumalan?
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Eikö pauli siis vieläkään ymmärtänyt kun sinä jätit saarnaamatta synnit anteeksi yhdelle murheelliselle yhdelle vaivatulle ja kiusatulle yhdelle haavoitetulle yhdelle puolikuolleelle yhdelle noita tytär lestaadiolaisen sanojen mukaan masentuneelle kun sinä näit ja et armahtanut juuri sinä Pauli olit se joka hautasi sen leiviskän maahan ja sanoi Herra minä tiesin sinut kovaksi mieheksi jne että sinä niität sieltä minne et ole kylvänyt jne..voi voi teitä te sokeat saarnamiehet kuka teitä on neuvonut pimeyttä saarnaamaan ettekö te tiedä että saarnavirka on Pyhän Hengen virka ja teidän pitää kuunella mitä Jumala puhuu eikä isät ovat saarnaanneet juutalaisille on tullut aabrahamin elävä Jumala pahennuksen kallioksi ja silti he sanovat itsensä aabrahamin lapsiksi minkäs tähden siis jos he kieltävät aabrahamin Jumalan?
Vaikka ei jumalan kuunteleminen aina ole helppoa. Opetan minäkin väärin joskus. Varsinkin silloin kuin opettaa ulkoa opittua toisten saarnaamaa silloin se on lähes aina väärin. Yleensä asiat menee oikein kun kuuntelee vain itseä. Tämän olen huomannut. Koska muut vääristelee Jumalan ilmoitusta. Ne puhuu jotakin järjestään vaan. Se on niinkuin sen peltomiehen tavaraa kuka keräsi riiheen kuivumaan ja kun se oli kuivunut niin se tarjoili sen talon emännälle voi teitä te fariseukset ja kirjanoppineet koska te ette ymmärrä näitä.
- Anonyymi00032
Anonyymi00030 kirjoitti:
Eikö pauli siis vieläkään ymmärtänyt kun sinä jätit saarnaamatta synnit anteeksi yhdelle murheelliselle yhdelle vaivatulle ja kiusatulle yhdelle haavoitetulle yhdelle puolikuolleelle yhdelle noita tytär lestaadiolaisen sanojen mukaan masentuneelle kun sinä näit ja et armahtanut juuri sinä Pauli olit se joka hautasi sen leiviskän maahan ja sanoi Herra minä tiesin sinut kovaksi mieheksi jne että sinä niität sieltä minne et ole kylvänyt jne..voi voi teitä te sokeat saarnamiehet kuka teitä on neuvonut pimeyttä saarnaamaan ettekö te tiedä että saarnavirka on Pyhän Hengen virka ja teidän pitää kuunella mitä Jumala puhuu eikä isät ovat saarnaanneet juutalaisille on tullut aabrahamin elävä Jumala pahennuksen kallioksi ja silti he sanovat itsensä aabrahamin lapsiksi minkäs tähden siis jos he kieltävät aabrahamin Jumalan?
Ei liity keskenään nämä viestit. Pahoittelut kun tuli sekaisin muistokirjoitus ja paulin nuhde.
Vaikka kyllähän ne tavallaan liittyy mutta silloin ei ole oikein leimata yhtä saarnaajaa vaan koko seurakunta.
Mutta yksi on joka ei muutu koskaan, muutamilla on kiivaus päästä saarnapöydän taakse mutta kun he pääsevät niin he eivät toteuta Jeesuksen lähetys käskyä jonka hän antoi Pietarille, ruoki tai kaitse minun karitsoitani, ruoki minun lampaitani jne...mutta heistä on kiva patsastella saarnapöydän takana ja mainostaa omaa erinomaista ja elävää kristillisyyytä niin että se saattaa joskus seurakunnassa ainoa elävä tai elävät kristityt olla siellä saarnapöydän takana ja muu huone on sitten sidotulla omalla tunnolla mutta saarnaajalla on hyvä olla eikö niin, Kyllä vain! Ja Herra on minun Paimeneni ei minulta mitään puutu jaa ja aamen! Ja pari taputusta lihavan mahan päälle ja sniif snaaf päälle jos vielä liikutti saarna niinkin paljon että voi kuinka Herra on armollinen ollut minua kohtaan kun koko seurakunnasta ainoastaan minut pelasti ja minun lapseni ..mutta se ei ole ihme jos sitten joku nuorista ajautuu vähän syrjään kun hänelle on vielä tehty hyvin selväksi että synnin palkka on kuolema iankaikkinen ja on vielä syntilistakin tiedossa johon liha on luonnon puolesta altis mutta nyt ei olekaan tiedossa jos Jumala armo kuuluisi muillekin kuin ainoastaan lihaville kalan tuoksuisille saarnamiehille ja se tietenkin voi vaikuttaa itse tuhoisia ajatuksia vanhurskaassa uskovaisessa miehessä jolta kielletään taivas ja avataan tie helvettiin. Niin eihän se tietenkään ole sen puoli kuolleen vika katso hän on autuas matteus 5 autuuden ensimmäinen mutta jos hän kuolee niin se johtuu tästä kalan tuoksuisesta ohitse kävelijästä ja koko muusta hänen kaltaisestaan seurakunnasta sen minä tahdon teidän tietävän että Herra näkee lastensa kyyneleet että Jumala nosti sen vanhurskaan villenkin taivaan kotiin jos ei muun niin vähintään autuuden ensimmäisen tähden minulle riitti todistuksena tosin hänen iloiset kasvonsa, mutta kukas eli mikä teitä armahtaa viimeisellä tuomiolla te jotka hautasitte leiviskänne maahan ja ette tehneet sillä kauppaa että taivaan valtakunta olisi voittanut sieluja? Koska siis hän sanoo että se leiviskä jonka te saitte ei auta teitä VAIKKA se oli elävä leipä eli elävä kristillisyys MUTTA KOSKA TE ETTE VOITTANEET SILLÄ MITÄÄN ELI ARMAHTANEET KANSSA VELJIÄNNE JA PALVELIJOITANNE SENTÄHDEN TEIDÄT TUOMITAAN KAIKKI KERRAN JA EI AUTA SE ENTINEN ELÄVÄ USKONNE SILLÄ TE HAUTASITTE SEN MAAHAN JA ETTE TEHNEET SILLÄ KAUPPAA ELI VOITTOA TAIVAAN VAKTAKUNNALLE VAAN KUN TE NÄITTE TARVITSEVAN NIIN TE SULJITTE SILMÄNNE JA KÄÄNSITTE KATSEENNE JA ETTE AUTTANEET VAAN KULJITTE OHITSE TEITÄ EI PELASTA SE YKSI LEIVISKÄ JOKA OLI ELÄVÄ USKO KOSKA TEIDÄT VAADITAAN TILILLE VANHURSKAUDEN TÖISTÄ HAMASTA AABELISTA TÄHÄN PÄIVÄÄN ASTI SILLÄ VANHURSKAAN VERI HUUTAA MAASTA KOSTOA KATSO HERRA TULEE KERRAN JA KOSTAA LASTENSA VEREN JA KYYNELEET VIIMEISEEN VERI JA KYYNEL PISARAAN ASTI! AAMEN! - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Ei liity keskenään nämä viestit. Pahoittelut kun tuli sekaisin muistokirjoitus ja paulin nuhde.
Vaikka kyllähän ne tavallaan liittyy mutta silloin ei ole oikein leimata yhtä saarnaajaa vaan koko seurakunta.
Mutta yksi on joka ei muutu koskaan, muutamilla on kiivaus päästä saarnapöydän taakse mutta kun he pääsevät niin he eivät toteuta Jeesuksen lähetys käskyä jonka hän antoi Pietarille, ruoki tai kaitse minun karitsoitani, ruoki minun lampaitani jne...mutta heistä on kiva patsastella saarnapöydän takana ja mainostaa omaa erinomaista ja elävää kristillisyyytä niin että se saattaa joskus seurakunnassa ainoa elävä tai elävät kristityt olla siellä saarnapöydän takana ja muu huone on sitten sidotulla omalla tunnolla mutta saarnaajalla on hyvä olla eikö niin, Kyllä vain! Ja Herra on minun Paimeneni ei minulta mitään puutu jaa ja aamen! Ja pari taputusta lihavan mahan päälle ja sniif snaaf päälle jos vielä liikutti saarna niinkin paljon että voi kuinka Herra on armollinen ollut minua kohtaan kun koko seurakunnasta ainoastaan minut pelasti ja minun lapseni ..mutta se ei ole ihme jos sitten joku nuorista ajautuu vähän syrjään kun hänelle on vielä tehty hyvin selväksi että synnin palkka on kuolema iankaikkinen ja on vielä syntilistakin tiedossa johon liha on luonnon puolesta altis mutta nyt ei olekaan tiedossa jos Jumala armo kuuluisi muillekin kuin ainoastaan lihaville kalan tuoksuisille saarnamiehille ja se tietenkin voi vaikuttaa itse tuhoisia ajatuksia vanhurskaassa uskovaisessa miehessä jolta kielletään taivas ja avataan tie helvettiin. Niin eihän se tietenkään ole sen puoli kuolleen vika katso hän on autuas matteus 5 autuuden ensimmäinen mutta jos hän kuolee niin se johtuu tästä kalan tuoksuisesta ohitse kävelijästä ja koko muusta hänen kaltaisestaan seurakunnasta sen minä tahdon teidän tietävän että Herra näkee lastensa kyyneleet että Jumala nosti sen vanhurskaan villenkin taivaan kotiin jos ei muun niin vähintään autuuden ensimmäisen tähden minulle riitti todistuksena tosin hänen iloiset kasvonsa, mutta kukas eli mikä teitä armahtaa viimeisellä tuomiolla te jotka hautasitte leiviskänne maahan ja ette tehneet sillä kauppaa että taivaan valtakunta olisi voittanut sieluja? Koska siis hän sanoo että se leiviskä jonka te saitte ei auta teitä VAIKKA se oli elävä leipä eli elävä kristillisyys MUTTA KOSKA TE ETTE VOITTANEET SILLÄ MITÄÄN ELI ARMAHTANEET KANSSA VELJIÄNNE JA PALVELIJOITANNE SENTÄHDEN TEIDÄT TUOMITAAN KAIKKI KERRAN JA EI AUTA SE ENTINEN ELÄVÄ USKONNE SILLÄ TE HAUTASITTE SEN MAAHAN JA ETTE TEHNEET SILLÄ KAUPPAA ELI VOITTOA TAIVAAN VAKTAKUNNALLE VAAN KUN TE NÄITTE TARVITSEVAN NIIN TE SULJITTE SILMÄNNE JA KÄÄNSITTE KATSEENNE JA ETTE AUTTANEET VAAN KULJITTE OHITSE TEITÄ EI PELASTA SE YKSI LEIVISKÄ JOKA OLI ELÄVÄ USKO KOSKA TEIDÄT VAADITAAN TILILLE VANHURSKAUDEN TÖISTÄ HAMASTA AABELISTA TÄHÄN PÄIVÄÄN ASTI SILLÄ VANHURSKAAN VERI HUUTAA MAASTA KOSTOA KATSO HERRA TULEE KERRAN JA KOSTAA LASTENSA VEREN JA KYYNELEET VIIMEISEEN VERI JA KYYNEL PISARAAN ASTI! AAMEN!Vaikka kaikki minun veljeni kuolisivat ja vanhempani ja koko kristillisyys niin se ei sattuisi yhtä paljon.
Te tiedätte kyllä miksi. Toovottavasti kalvaa teidänkin sydäntänne joskus. - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Vaikka kaikki minun veljeni kuolisivat ja vanhempani ja koko kristillisyys niin se ei sattuisi yhtä paljon.
Te tiedätte kyllä miksi. Toovottavasti kalvaa teidänkin sydäntänne joskus.Jos siis pitäisi valita ja Herra sanoisi minä annan kaksi vaihtoehtoa ville lähtee niin kuin lähtikin tai sitten sinun pitäisi yksi kerrallaan ampua kristillisyydestä kaikki sen jäsenet omaa perhettäsi myöten. Niin minä säästäisin villen. Eikö niin että se olisi oikea tuomio ja te tiedätte sen vaikka ei edes silleen tunnettu tai oltu perhettä.
- Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Jos siis pitäisi valita ja Herra sanoisi minä annan kaksi vaihtoehtoa ville lähtee niin kuin lähtikin tai sitten sinun pitäisi yksi kerrallaan ampua kristillisyydestä kaikki sen jäsenet omaa perhettäsi myöten. Niin minä säästäisin villen. Eikö niin että se olisi oikea tuomio ja te tiedätte sen vaikka ei edes silleen tunnettu tai oltu perhettä.
Olen pahoillani lumikki mutta ampuisin sinut myös. Lapset säästäisin. Ei kuuluisi sopimukseen lapset.
Näin siis jos olisi sanonut sen silloin kuollutta kun ei voi takaisin tuoda mutta jos olisi kauppaa ehdottanut silloin. Olisi helppo valinta ollut. Viattoman veri taas vuosi. Näin se menee aina ja synagogat ja herraskristityt hyi oksennus pitää hauskaa kappeleissaan puvun takeissaan ja hymy huulilla kun on hauskaa...tämä oli vain kuvausta siitä miltä asia niinkuin tuntui ja tuntuu yhä. Eikä niinkään uhkaus. Tosin jos jumala olisi sitä silloin ehdottanut niin...sitten tietysti olisin toteuttanut näin että yksi viaton säilyttää henkensä ja siat saa lähteä - Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
Olen pahoillani lumikki mutta ampuisin sinut myös. Lapset säästäisin. Ei kuuluisi sopimukseen lapset.
Näin siis jos olisi sanonut sen silloin kuollutta kun ei voi takaisin tuoda mutta jos olisi kauppaa ehdottanut silloin. Olisi helppo valinta ollut. Viattoman veri taas vuosi. Näin se menee aina ja synagogat ja herraskristityt hyi oksennus pitää hauskaa kappeleissaan puvun takeissaan ja hymy huulilla kun on hauskaa...tämä oli vain kuvausta siitä miltä asia niinkuin tuntui ja tuntuu yhä. Eikä niinkään uhkaus. Tosin jos jumala olisi sitä silloin ehdottanut niin...sitten tietysti olisin toteuttanut näin että yksi viaton säilyttää henkensä ja siat saa lähteäMinun nuoruudessani ei arvosteltu saarnaajia sanoi eräs helsinkiläinen saarnaaja taannoin muutama vuosi takaperin.
Hän on ja edustaa tätä samaa saarnajien sukupolvea niin kuin hän sanoi toisessa saarnaassaan itse kerran että kun hän lapsena tuli kotiin niin äiti näki jo kaukaa kun mamin kullalla oli murhe ja äiti armahti lastaan. Kun siis tämänkaltaisten saarnamiesten ei ole koskaan tarvinnut olla maallisessa eikä myöskään hengellisessä janossa ja nälässä kovin pitkiä aikoja jotka eivät ainoastaan hengellisesti ole lihavia vaan myöskin maallisesti he ovat kuin pieniä ruuti tynnyreitä jos neulan pistäisit mahaa niin kaksi päivää tulisi puhdasta rasvaa niin heidän on sitteä keveä saarnata sellaisille jotka ovat kymmeniä vuosia kulkeneet murheessa janon ja nälän kanssa hengellisesti ja myöskin vuosi kausia maallisesti niin että meidän nuoruudessamme ei arvisteltu saarnajia mutta katsos veikkoseni mamin kullan nupulla ei oikein tainnut olla syytäkään arvosteluun eikö niin? - Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Minun nuoruudessani ei arvosteltu saarnaajia sanoi eräs helsinkiläinen saarnaaja taannoin muutama vuosi takaperin.
Hän on ja edustaa tätä samaa saarnajien sukupolvea niin kuin hän sanoi toisessa saarnaassaan itse kerran että kun hän lapsena tuli kotiin niin äiti näki jo kaukaa kun mamin kullalla oli murhe ja äiti armahti lastaan. Kun siis tämänkaltaisten saarnamiesten ei ole koskaan tarvinnut olla maallisessa eikä myöskään hengellisessä janossa ja nälässä kovin pitkiä aikoja jotka eivät ainoastaan hengellisesti ole lihavia vaan myöskin maallisesti he ovat kuin pieniä ruuti tynnyreitä jos neulan pistäisit mahaa niin kaksi päivää tulisi puhdasta rasvaa niin heidän on sitteä keveä saarnata sellaisille jotka ovat kymmeniä vuosia kulkeneet murheessa janon ja nälän kanssa hengellisesti ja myöskin vuosi kausia maallisesti niin että meidän nuoruudessamme ei arvisteltu saarnajia mutta katsos veikkoseni mamin kullan nupulla ei oikein tainnut olla syytäkään arvosteluun eikö niin?Ei siis kaikki kuolleetkaan yli annostukseen. Mies jonka piti tehdä itsemurha mutta päättikin säästää henkensä herättää nyt vihaa ei ainoastaan siksi mitä hän puhuu vaan myöskin siksi ettei hän surmannut itseään katsos nyt ystäväni kuka maksaa työmiehelle palkan kun hänen isäntänsä tulee ja sanoo miksis tämä elää vielä jota minä vihasin enkös minä sanonut että pitäkää hänet kuivana siihen että hän nääntyy ja koska hän nääntynyt on niin hän surmaisi itsensä kuka nyt maksaa työmiehelle palkan niin työmies suuttuu hirmuisesti ensiksi siitä että ristiinnaulittu eli kuolemaan tuomittu saarnaa ja toiseksi siitä että hän elää yhä vaikka me tahdoimme hänet näännyksiin ja kuoleman kautta haudata unohduksiin mutta katso unohdettu lapsi nousi ylös kuolleista ja tuli jälleen kuoleman voittaneena saarnaamaan teille parannusta halusittepa te sitä taikka ette.
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Ei siis kaikki kuolleetkaan yli annostukseen. Mies jonka piti tehdä itsemurha mutta päättikin säästää henkensä herättää nyt vihaa ei ainoastaan siksi mitä hän puhuu vaan myöskin siksi ettei hän surmannut itseään katsos nyt ystäväni kuka maksaa työmiehelle palkan kun hänen isäntänsä tulee ja sanoo miksis tämä elää vielä jota minä vihasin enkös minä sanonut että pitäkää hänet kuivana siihen että hän nääntyy ja koska hän nääntynyt on niin hän surmaisi itsensä kuka nyt maksaa työmiehelle palkan niin työmies suuttuu hirmuisesti ensiksi siitä että ristiinnaulittu eli kuolemaan tuomittu saarnaa ja toiseksi siitä että hän elää yhä vaikka me tahdoimme hänet näännyksiin ja kuoleman kautta haudata unohduksiin mutta katso unohdettu lapsi nousi ylös kuolleista ja tuli jälleen kuoleman voittaneena saarnaamaan teille parannusta halusittepa te sitä taikka ette.
Oikeesti itkin 1.5päivää kun kirjoitin villestä mutta sitten aloin miettimään näitä edellisiä kirjoituksiani niin pakko myöntää ettei pidä pokka kun miettii näitä kalalle tuoksuvia saarnamiehiä ketkä on saarnan jälkeen sniif snaaf mutta Herra on minun paimeneni ja ei minulta mitään puutu, kyllä vain jaa ja aamen. Näin se hengen alkio turmellaan kevytmielisyyden kautta vaikka asia ei itsessään ollut edes huumoria vaan ihan tosi asia. Yks saarnamies oikeasti oli kalan hajuinen. Ja saarna oli juuri tuollaista. Muistaakseni. Tosin aika hämärtää muistot. Ja ei koskaan nämä armahda kuin itseään ja korkeintaan omia lapsiaan jos niitäkään.
- Anonyymi00040
Miksi sinä näet joka olet poliisi veren hänen kädessään joka rakkaudesta veljeään kohtaan kosketti hänen haavainsa päälle ja tahri kätensä vereen että hengittääkö hän. Senkaltainen tuomari eli hallitsija meillä on katso jos ei syyllinen itse tunnusta niin syytön viedään oikeuteen senkaltainen vanhurskaus teillä on ja totuuden tunto.
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Miksi sinä näet joka olet poliisi veren hänen kädessään joka rakkaudesta veljeään kohtaan kosketti hänen haavainsa päälle ja tahri kätensä vereen että hengittääkö hän. Senkaltainen tuomari eli hallitsija meillä on katso jos ei syyllinen itse tunnusta niin syytön viedään oikeuteen senkaltainen vanhurskaus teillä on ja totuuden tunto.
Mahtoi eräitäkin saarnaajia ärsyttää kovasti se että tällä kertaa viaton vapautettiin mutta murhaaja tuomittiin vankeuteen. Se varmasti ärsytti korkeita istuimia rakastavia saarnamiehiä koska siis oikean saarnaajan mielestä viatoin eli syytöin pitäisi tuomita ja murhaaja päästää vapaalle sen hän on oppinut isiltää isien oppien kautta golgatan mäeltä että murhaaja pitää vapauteen päästää mutta se joka tahri kätensä vereen rakkaudesta veljeään kohtaa yrittäessään auttaa häntä hänelle kyllä kuulua sanoa vihassa että meidän nuoruudessamme ei arvosteltu saarnaajia mutta jos viatoin oltaisiin vangittu niin totisesti hän olisi huutanut kauan eläköön iankaikkinen Jumala.
- Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Mahtoi eräitäkin saarnaajia ärsyttää kovasti se että tällä kertaa viaton vapautettiin mutta murhaaja tuomittiin vankeuteen. Se varmasti ärsytti korkeita istuimia rakastavia saarnamiehiä koska siis oikean saarnaajan mielestä viatoin eli syytöin pitäisi tuomita ja murhaaja päästää vapaalle sen hän on oppinut isiltää isien oppien kautta golgatan mäeltä että murhaaja pitää vapauteen päästää mutta se joka tahri kätensä vereen rakkaudesta veljeään kohtaa yrittäessään auttaa häntä hänelle kyllä kuulua sanoa vihassa että meidän nuoruudessamme ei arvosteltu saarnaajia mutta jos viatoin oltaisiin vangittu niin totisesti hän olisi huutanut kauan eläköön iankaikkinen Jumala.
Vaikka se onkin niin että tämä helsinkiläinen saarnamies on oikeassa siinä että uskollisia työjuhtia ei tule arvostella jos siis sellaisia työjuhtia mutta ei puhuta siitä se on kylmyyttä herättävää ja ei anneta maailmalle maailmalle aihetta pilkkaan eli pahentumiseen vaikka minä sanonkin älkää Kristukseen pahentuko ja pyhään yhteiseen Henkeen vaan pahentukaa syntiin mutta jos on totta ja niinkuin on ettei kristuksen työjuhtia tule arvostella koska he tekevät kallista työtä niin yhtä totta on myöskin se ettei apostolisessa kritillisyydessä vihattu ketään totuuden saarnaajaa niin paljon että hänen päällensä oltaisiin yritetty kristillisyyden sisältä lavastaa murhaa eikö niin eikö se ole myöskin aivan totta? Niin minä olen samaa mieltä se on totta miksi sitten te teette sellaista?
- Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Vaikka se onkin niin että tämä helsinkiläinen saarnamies on oikeassa siinä että uskollisia työjuhtia ei tule arvostella jos siis sellaisia työjuhtia mutta ei puhuta siitä se on kylmyyttä herättävää ja ei anneta maailmalle maailmalle aihetta pilkkaan eli pahentumiseen vaikka minä sanonkin älkää Kristukseen pahentuko ja pyhään yhteiseen Henkeen vaan pahentukaa syntiin mutta jos on totta ja niinkuin on ettei kristuksen työjuhtia tule arvostella koska he tekevät kallista työtä niin yhtä totta on myöskin se ettei apostolisessa kritillisyydessä vihattu ketään totuuden saarnaajaa niin paljon että hänen päällensä oltaisiin yritetty kristillisyyden sisältä lavastaa murhaa eikö niin eikö se ole myöskin aivan totta? Niin minä olen samaa mieltä se on totta miksi sitten te teette sellaista?
Mainittakoon ylöskirjaajalle* kuitenkin se että tämä puheeni ei ollut ainoastaan provosointia vaan hän todella meni senjälkeen kun oli ensin viattoman haukkunut niin hän todella meni murhaajan ja saarnasi vapautta eli syntien anteeksi antamusta eli kun minä sanoin että heillä on isiltä perityt säädyt jotka he ovat oppineet golgatan mäeltä että murhaaja pitää päästää vapauteen* ja viatoin pitää tuomita niin he todella tekivät niin. Ja se ei ole mikään päästä keksitty tarina.
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Mainittakoon ylöskirjaajalle* kuitenkin se että tämä puheeni ei ollut ainoastaan provosointia vaan hän todella meni senjälkeen kun oli ensin viattoman haukkunut niin hän todella meni murhaajan ja saarnasi vapautta eli syntien anteeksi antamusta eli kun minä sanoin että heillä on isiltä perityt säädyt jotka he ovat oppineet golgatan mäeltä että murhaaja pitää päästää vapauteen* ja viatoin pitää tuomita niin he todella tekivät niin. Ja se ei ole mikään päästä keksitty tarina.
Murhaajan selliin siis. Viaton sai vain nuhteen. No se nuhde oli oikea ja kyllä vanhurskas kestää ruoskan iskut vaikka joskus Hän saarnaa totuutta takaisin. Aamen.
- Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Murhaajan selliin siis. Viaton sai vain nuhteen. No se nuhde oli oikea ja kyllä vanhurskas kestää ruoskan iskut vaikka joskus Hän saarnaa totuutta takaisin. Aamen.
Koska siis juutalaiset ylipapit seurakunnan vanhimmat mielellään ruoskivat Jeesusta ja Jeesuksen lampaita ja mielellään saarnaavat kerran vuodessa murhaajille vapautta.
Ei niin ettenkö minäkin murhaajalle vapautta suo saarnasinhan minäkin kuolleelle synnin päästö muodollisesti jos ei muuta.
Mutta kun te huomaatte tämä järjestyksen mitä tapahtui getsemaanessa ja golgatalla niin teidän pitäisi myöskin nähdä se että seurakunna niin moni sellainen kristitty joka on musta ei ainoastaan sisäisesti vaan myöskin ulkoisesti että miksi heille saarnaataan vapautta ja miksi niin moni sellaisista jotka ovat sisäisesti mustia mutta ulkoisesti he näyttävät ehkä joskus hieman murheelliselta mutta kuitenkin Jeesuksen lampailta ja Jumalan enkeleiltä että miksi sitten senkaltaiset saavat katsoa vierestä kun murhaajat pääsevät vapauteen mutta Jeesus katselee vierestä kyyneleillä tämän kansan päälle joka huutaa murhaajalle vapautta ja viattomalle ja puhtaalle ristiinnaulitse ristiinnaulitse. Jeesus tosin on tehnyt puhtaaksi myös muutamia sellaisia jotka luulevat vielä olevansa mustia vaikka Jeesus on tehnyt heidät enkelien kaltaisiksi siitä päivästä asti kun Hän muutti* heidän sisäänsä asumaahan heihin ja vaikuttamaan siellä murhetta synnistä ja iloa syntien anteeksi antamuksesta.aamen. - Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Koska siis juutalaiset ylipapit seurakunnan vanhimmat mielellään ruoskivat Jeesusta ja Jeesuksen lampaita ja mielellään saarnaavat kerran vuodessa murhaajille vapautta.
Ei niin ettenkö minäkin murhaajalle vapautta suo saarnasinhan minäkin kuolleelle synnin päästö muodollisesti jos ei muuta.
Mutta kun te huomaatte tämä järjestyksen mitä tapahtui getsemaanessa ja golgatalla niin teidän pitäisi myöskin nähdä se että seurakunna niin moni sellainen kristitty joka on musta ei ainoastaan sisäisesti vaan myöskin ulkoisesti että miksi heille saarnaataan vapautta ja miksi niin moni sellaisista jotka ovat sisäisesti mustia mutta ulkoisesti he näyttävät ehkä joskus hieman murheelliselta mutta kuitenkin Jeesuksen lampailta ja Jumalan enkeleiltä että miksi sitten senkaltaiset saavat katsoa vierestä kun murhaajat pääsevät vapauteen mutta Jeesus katselee vierestä kyyneleillä tämän kansan päälle joka huutaa murhaajalle vapautta ja viattomalle ja puhtaalle ristiinnaulitse ristiinnaulitse. Jeesus tosin on tehnyt puhtaaksi myös muutamia sellaisia jotka luulevat vielä olevansa mustia vaikka Jeesus on tehnyt heidät enkelien kaltaisiksi siitä päivästä asti kun Hän muutti* heidän sisäänsä asumaahan heihin ja vaikuttamaan siellä murhetta synnistä ja iloa syntien anteeksi antamuksesta.aamen.Vaikka apostolit eivät kyllä sanoneen niin että meillä on yksin oikeus tähän sanan vaan kun olivat Kristuksen kanssa niin Jeesus jätti esikuvan* otti leivän* kiitti ja mursi ja jakoi kaikille jotka läsnä olivat ja ei keneltäkään kieltänyt eikä kehoittanut salamaan ja ravitsemaan itseä ja kaikkia jotka ravinnotta jääneet olivat. Mitäs muuta pitäisi sanoa. Onko Jumalan sana niin salaista ettei sitä saisi julkisesti jakaa saarnata ja oppia ja opettaa opittua että jos se kerran leipää koska Kristus on elämän leipä niin eikö leipä olekaan nyt syötäväksi tarkoitettu eli pitäiskö ihmisten nälkää näkemän. Ja te saarnaatte mitä te saarnatte mutta minä saarnaan niin kuin minä saarnaan ja en minä vääriin koska profeetta Jesaia sanoo joka tahtoo se tulkoon ja ottakoon elämän vettä lahjaksi lahjaksi sinä olet saanut ja lahjana sinun pitää myöskin jakaa näin me saarnaamme ja me emme saarnaa yksinoikeutta. Vaan me saarnaamme että se leipä joka on kiitoksella murrettu isältä lahjaksi se on tekevä pakanat terveeksi. Kuinkas siis se terveyttää jos ei sitä ensin murreta. Ja kuinkas hän murtaa ilman syöjiä, ja kuinkas he syövät jos leipä on salattu ja viimeisiltä pois viety.
- Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Vaikka apostolit eivät kyllä sanoneen niin että meillä on yksin oikeus tähän sanan vaan kun olivat Kristuksen kanssa niin Jeesus jätti esikuvan* otti leivän* kiitti ja mursi ja jakoi kaikille jotka läsnä olivat ja ei keneltäkään kieltänyt eikä kehoittanut salamaan ja ravitsemaan itseä ja kaikkia jotka ravinnotta jääneet olivat. Mitäs muuta pitäisi sanoa. Onko Jumalan sana niin salaista ettei sitä saisi julkisesti jakaa saarnata ja oppia ja opettaa opittua että jos se kerran leipää koska Kristus on elämän leipä niin eikö leipä olekaan nyt syötäväksi tarkoitettu eli pitäiskö ihmisten nälkää näkemän. Ja te saarnaatte mitä te saarnatte mutta minä saarnaan niin kuin minä saarnaan ja en minä vääriin koska profeetta Jesaia sanoo joka tahtoo se tulkoon ja ottakoon elämän vettä lahjaksi lahjaksi sinä olet saanut ja lahjana sinun pitää myöskin jakaa näin me saarnaamme ja me emme saarnaa yksinoikeutta. Vaan me saarnaamme että se leipä joka on kiitoksella murrettu isältä lahjaksi se on tekevä pakanat terveeksi. Kuinkas siis se terveyttää jos ei sitä ensin murreta. Ja kuinkas hän murtaa ilman syöjiä, ja kuinkas he syövät jos leipä on salattu ja viimeisiltä pois viety.
Muutamilla on kyllä kiivaus elämän leipää salaamaan. Ettei sen puun lehdet olisikaan pakanoille terveydeksi senkaltaisista te olette kuulleet ennen ja älkää luulko että vielläkään hävinneet olisivat jos te tiedätte jonkun sanan taivaallisesta aarteesta niin teidän ei sallita puhua vaan sen pitäisi salassa tapahtua lukittujen ovien takana koettelemisen jälkeen että kaikki vilja ensin riiheen koottaisiin riihessa kuivattaisiin ja kuivana kansalle jaettaisiin tämän kaltaista kristillisyyttä he teille tahtovat vaan älkää heistä pahentuko tietäen että teidän isiännekin kerran vainottiin totuuden sanan tähden vanhurskauden ja sen turmelemattoman siemen tähden ettei vihan lapsi kauan aikaa makaa salassa eli piilossa jos te teette sen kuolleen ja kuivuneen elävän kaltaiseksi tuoreen kaltaiseksi virvoittavaksi lähteeksi tai synnin unesta herättäväiseksi. Mutta älkää heitä peljätkö. Vaan mitä suuremmin he käskevätkään teitä hiljenemään sitä suuremmalla äänellä saarnaatkaa vaikka te olisitte tyhmät niinkuin minä että Herra sanoo Jesaian suun kautta tyhmän kansan kautta tahdo minä teitä härssytellä ja älkää peljätkää vaan kaikessa turvatkaa Jumalaan. Aamen.
- Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Muutamilla on kyllä kiivaus elämän leipää salaamaan. Ettei sen puun lehdet olisikaan pakanoille terveydeksi senkaltaisista te olette kuulleet ennen ja älkää luulko että vielläkään hävinneet olisivat jos te tiedätte jonkun sanan taivaallisesta aarteesta niin teidän ei sallita puhua vaan sen pitäisi salassa tapahtua lukittujen ovien takana koettelemisen jälkeen että kaikki vilja ensin riiheen koottaisiin riihessa kuivattaisiin ja kuivana kansalle jaettaisiin tämän kaltaista kristillisyyttä he teille tahtovat vaan älkää heistä pahentuko tietäen että teidän isiännekin kerran vainottiin totuuden sanan tähden vanhurskauden ja sen turmelemattoman siemen tähden ettei vihan lapsi kauan aikaa makaa salassa eli piilossa jos te teette sen kuolleen ja kuivuneen elävän kaltaiseksi tuoreen kaltaiseksi virvoittavaksi lähteeksi tai synnin unesta herättäväiseksi. Mutta älkää heitä peljätkö. Vaan mitä suuremmin he käskevätkään teitä hiljenemään sitä suuremmalla äänellä saarnaatkaa vaikka te olisitte tyhmät niinkuin minä että Herra sanoo Jesaian suun kautta tyhmän kansan kautta tahdo minä teitä härssytellä ja älkää peljätkää vaan kaikessa turvatkaa Jumalaan. Aamen.
Tietäen ja muistaen sen että teidän lunastuksenne päivä lähenee pian. Aamen.
- Anonyymi00049
Anonyymi00046 kirjoitti:
Vaikka apostolit eivät kyllä sanoneen niin että meillä on yksin oikeus tähän sanan vaan kun olivat Kristuksen kanssa niin Jeesus jätti esikuvan* otti leivän* kiitti ja mursi ja jakoi kaikille jotka läsnä olivat ja ei keneltäkään kieltänyt eikä kehoittanut salamaan ja ravitsemaan itseä ja kaikkia jotka ravinnotta jääneet olivat. Mitäs muuta pitäisi sanoa. Onko Jumalan sana niin salaista ettei sitä saisi julkisesti jakaa saarnata ja oppia ja opettaa opittua että jos se kerran leipää koska Kristus on elämän leipä niin eikö leipä olekaan nyt syötäväksi tarkoitettu eli pitäiskö ihmisten nälkää näkemän. Ja te saarnaatte mitä te saarnatte mutta minä saarnaan niin kuin minä saarnaan ja en minä vääriin koska profeetta Jesaia sanoo joka tahtoo se tulkoon ja ottakoon elämän vettä lahjaksi lahjaksi sinä olet saanut ja lahjana sinun pitää myöskin jakaa näin me saarnaamme ja me emme saarnaa yksinoikeutta. Vaan me saarnaamme että se leipä joka on kiitoksella murrettu isältä lahjaksi se on tekevä pakanat terveeksi. Kuinkas siis se terveyttää jos ei sitä ensin murreta. Ja kuinkas hän murtaa ilman syöjiä, ja kuinkas he syövät jos leipä on salattu ja viimeisiltä pois viety.
Vaan*ravitsemaan...itseään ja kaikkia jotka ravinnotta jääneet olivat ..
Koska siis teille on vertauksen kautta puhuttu ja vertaus nyt selitetty että leipä Kristus Jeesus ja Jumalan sana. Että tämä elämän leipä on Jumalan sana ei keneltäkään kielletty vaan kaikille läsnäoleville ravinnoksi jotka tahtoo syödä. Näin on vapahtajamme Kristus jättänyt eaikuvan ja me emme saarnaa etteikö sontatunkiolla saisi kirjoittaa vaan me saarnaamme niin että joka leivän ottaa myös murtakoot sen että se olisi ravinnoksi. Ja koska leipä on murrettu niin emme katso missä se murrettiin niin kuin ulko kullatut jotka tahtovat kunnialisia kappeleita korkeita sijoja seurakunnissa ettei näin halvassa paikassa voisi pyhää sanaa selittää kuitenkin me saarnamme leivästä ja emme katso muotoa niin kuin fariseukset ja kirjanoppineet tekevät mutta me katsomme sitä joka antaa leivän ja sitä joka sen murtaa koska siis leipä on kristus ja Jumalan sana ja sen murtaja on Hänen isänsä joka on taivaassa ja Pyhä Henki vahvistaa joka on sisän suusta puhuttu ettei kukaan sano minä puhuin Jumalan sanaa ilman etteikö Pyhä Henki vahvistaisi sitä sanaa. - Anonyymi00050
Anonyymi00032 kirjoitti:
Mutta yksi on joka ei muutu koskaan, muutamilla on kiivaus päästä saarnapöydän taakse mutta kun he pääsevät niin he eivät toteuta Jeesuksen lähetys käskyä jonka hän antoi Pietarille, ruoki tai kaitse minun karitsoitani, ruoki minun lampaitani jne...mutta heistä on kiva patsastella saarnapöydän takana ja mainostaa omaa erinomaista ja elävää kristillisyyytä niin että se saattaa joskus seurakunnassa ainoa elävä tai elävät kristityt olla siellä saarnapöydän takana ja muu huone on sitten sidotulla omalla tunnolla mutta saarnaajalla on hyvä olla eikö niin, Kyllä vain! Ja Herra on minun Paimeneni ei minulta mitään puutu jaa ja aamen! Ja pari taputusta lihavan mahan päälle ja sniif snaaf päälle jos vielä liikutti saarna niinkin paljon että voi kuinka Herra on armollinen ollut minua kohtaan kun koko seurakunnasta ainoastaan minut pelasti ja minun lapseni ..mutta se ei ole ihme jos sitten joku nuorista ajautuu vähän syrjään kun hänelle on vielä tehty hyvin selväksi että synnin palkka on kuolema iankaikkinen ja on vielä syntilistakin tiedossa johon liha on luonnon puolesta altis mutta nyt ei olekaan tiedossa jos Jumala armo kuuluisi muillekin kuin ainoastaan lihaville kalan tuoksuisille saarnamiehille ja se tietenkin voi vaikuttaa itse tuhoisia ajatuksia vanhurskaassa uskovaisessa miehessä jolta kielletään taivas ja avataan tie helvettiin. Niin eihän se tietenkään ole sen puoli kuolleen vika katso hän on autuas matteus 5 autuuden ensimmäinen mutta jos hän kuolee niin se johtuu tästä kalan tuoksuisesta ohitse kävelijästä ja koko muusta hänen kaltaisestaan seurakunnasta sen minä tahdon teidän tietävän että Herra näkee lastensa kyyneleet että Jumala nosti sen vanhurskaan villenkin taivaan kotiin jos ei muun niin vähintään autuuden ensimmäisen tähden minulle riitti todistuksena tosin hänen iloiset kasvonsa, mutta kukas eli mikä teitä armahtaa viimeisellä tuomiolla te jotka hautasitte leiviskänne maahan ja ette tehneet sillä kauppaa että taivaan valtakunta olisi voittanut sieluja? Koska siis hän sanoo että se leiviskä jonka te saitte ei auta teitä VAIKKA se oli elävä leipä eli elävä kristillisyys MUTTA KOSKA TE ETTE VOITTANEET SILLÄ MITÄÄN ELI ARMAHTANEET KANSSA VELJIÄNNE JA PALVELIJOITANNE SENTÄHDEN TEIDÄT TUOMITAAN KAIKKI KERRAN JA EI AUTA SE ENTINEN ELÄVÄ USKONNE SILLÄ TE HAUTASITTE SEN MAAHAN JA ETTE TEHNEET SILLÄ KAUPPAA ELI VOITTOA TAIVAAN VAKTAKUNNALLE VAAN KUN TE NÄITTE TARVITSEVAN NIIN TE SULJITTE SILMÄNNE JA KÄÄNSITTE KATSEENNE JA ETTE AUTTANEET VAAN KULJITTE OHITSE TEITÄ EI PELASTA SE YKSI LEIVISKÄ JOKA OLI ELÄVÄ USKO KOSKA TEIDÄT VAADITAAN TILILLE VANHURSKAUDEN TÖISTÄ HAMASTA AABELISTA TÄHÄN PÄIVÄÄN ASTI SILLÄ VANHURSKAAN VERI HUUTAA MAASTA KOSTOA KATSO HERRA TULEE KERRAN JA KOSTAA LASTENSA VEREN JA KYYNELEET VIIMEISEEN VERI JA KYYNEL PISARAAN ASTI! AAMEN!Minä en tiedä kuka sinä olit joka eilen illalla rukoilit. Ville oli kuitenkin kaksi päivää kanssani ei hän ole raskas eikä murheessa mutta hän on iloinen ja hänkin itki välillä kanssani. Mutta kun minä tunsin sen rukouksesi tai mitä se olikaan niin minä tahdon sanoa sinulle että minä en tahdo pahaa pahalla kostaa koska minä nuhtelin tässä kalamiestä ja huomenna minä luin lehdestä että kalamiehen pojan entinen ja en tiedä jos se on tuota liike kumppani nykyäänkin niin tuota en voi sitä sanoa mutta jos joku on ehkä saanut ajatuksen rukoilla puolestani niin älä rukoile kostoa niille joita minä aevostelen en minä tahdo heille kostaa kun minä tahdon heille rukoilla siunausta. Se on kuitenkin..niin että vaikka vakuutus yhtiö korvaa niin se ei kuitenkaan tuo kaikkea takaisin niin minun puolestani saa rukoilla jatkossakin mutta en pyydä mitään rangaistus rukouksia koska sinä taisit melkein veljenikin tappaa kerran kun minä arvostelin häntä täällä niin hän melkein tappoi itsensä vahingossa niin minä en pyydä sellaisia rukouksia en pyydä sellaista työpaikat pitäisi palaa joillakin tai vastaava että veljeni vahingossa surmaisi itsensä okei. Kiitos rukouksistasi mutta rukoile vain siunausta.
- Anonyymi00051
Anonyymi00050 kirjoitti:
Minä en tiedä kuka sinä olit joka eilen illalla rukoilit. Ville oli kuitenkin kaksi päivää kanssani ei hän ole raskas eikä murheessa mutta hän on iloinen ja hänkin itki välillä kanssani. Mutta kun minä tunsin sen rukouksesi tai mitä se olikaan niin minä tahdon sanoa sinulle että minä en tahdo pahaa pahalla kostaa koska minä nuhtelin tässä kalamiestä ja huomenna minä luin lehdestä että kalamiehen pojan entinen ja en tiedä jos se on tuota liike kumppani nykyäänkin niin tuota en voi sitä sanoa mutta jos joku on ehkä saanut ajatuksen rukoilla puolestani niin älä rukoile kostoa niille joita minä aevostelen en minä tahdo heille kostaa kun minä tahdon heille rukoilla siunausta. Se on kuitenkin..niin että vaikka vakuutus yhtiö korvaa niin se ei kuitenkaan tuo kaikkea takaisin niin minun puolestani saa rukoilla jatkossakin mutta en pyydä mitään rangaistus rukouksia koska sinä taisit melkein veljenikin tappaa kerran kun minä arvostelin häntä täällä niin hän melkein tappoi itsensä vahingossa niin minä en pyydä sellaisia rukouksia en pyydä sellaista työpaikat pitäisi palaa joillakin tai vastaava että veljeni vahingossa surmaisi itsensä okei. Kiitos rukouksistasi mutta rukoile vain siunausta.
Olen tämän salaisen rukoilijan voimaa nähnyt jo niin paljon että voisin melkein jo uskaltaa sanoa että poliisin tekninen tutkinta ei todennäköisesti tule löytämään mitään kovin vakuuttavaa selitystä taikka ihmisiä paikalta minä kun epäilen että Jumala sytytti sen suoraan taivaasta. Tosin minä en tiedä ketä siinä loppujen lopuksi rangaistiin (heräteltiin)kalamiehen poikaa ko vai kalamiestä vai kenties heräteltiin itse perustajaa kallea kuka tietää..
- Anonyymi00052
Anonyymi00051 kirjoitti:
Olen tämän salaisen rukoilijan voimaa nähnyt jo niin paljon että voisin melkein jo uskaltaa sanoa että poliisin tekninen tutkinta ei todennäköisesti tule löytämään mitään kovin vakuuttavaa selitystä taikka ihmisiä paikalta minä kun epäilen että Jumala sytytti sen suoraan taivaasta. Tosin minä en tiedä ketä siinä loppujen lopuksi rangaistiin (heräteltiin)kalamiehen poikaa ko vai kalamiestä vai kenties heräteltiin itse perustajaa kallea kuka tietää..
Nämä oli siis vain mietteitä. Ei muuten mutta koska viive oli välitön ...niin sattuma oli liian suurta...vaikka en toisaalta tiedä että kenen puolella jumala on koska vääryyttä on tehty moneenkiin suuntaan ei ainoastaan kalamiehiltä vaan myöskin heille. Eli oliko se tuomio vai rangaistus sitä.voi koetella. Sattumia ei ole olemassakaan. Po po po po po potkut sain firman johtaa jalta jne... vai oliko se niinkuin sitä kun kalamies oli edes vaikuttamassa muihin niin kuoleman tapauksiin sanotaan näin ja tietenkin isälle rakkainta on pojan menestys joten luonnollinen näpäytys olisi näpäyttää pojan bisneksiä vai kenties kolmas vaihtoehto herätys saarnaa kallelle niin sitä voi miettiä sattuma vain on metka eikö.?
- Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
Nämä oli siis vain mietteitä. Ei muuten mutta koska viive oli välitön ...niin sattuma oli liian suurta...vaikka en toisaalta tiedä että kenen puolella jumala on koska vääryyttä on tehty moneenkiin suuntaan ei ainoastaan kalamiehiltä vaan myöskin heille. Eli oliko se tuomio vai rangaistus sitä.voi koetella. Sattumia ei ole olemassakaan. Po po po po po potkut sain firman johtaa jalta jne... vai oliko se niinkuin sitä kun kalamies oli edes vaikuttamassa muihin niin kuoleman tapauksiin sanotaan näin ja tietenkin isälle rakkainta on pojan menestys joten luonnollinen näpäytys olisi näpäyttää pojan bisneksiä vai kenties kolmas vaihtoehto herätys saarnaa kallelle niin sitä voi miettiä sattuma vain on metka eikö.?
Öö kysyn siis kalamieheltä tämän kysymyksen sattuma on metka eikö vain , jo vain! Mutta niin!
- Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Öö kysyn siis kalamieheltä tämän kysymyksen sattuma on metka eikö vain , jo vain! Mutta niin!
Öö reino sinä et ole kalamies..se ei ole kielikuvaa. Kalamiehiä on vain yksi.
Mutta olisi hauska kun ex toimari nyt laittaisi ääni viestiä eteenpäin
Popopopopopopo po po po po po po po po po po potlut sain firman jihtajaalta ei sw tunnu mu-ka-val-ta eei ollenkaan po po po- po po po potlut sain...jne.. - Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
Öö reino sinä et ole kalamies..se ei ole kielikuvaa. Kalamiehiä on vain yksi.
Mutta olisi hauska kun ex toimari nyt laittaisi ääni viestiä eteenpäin
Popopopopopopo po po po po po po po po po po potlut sain firman jihtajaalta ei sw tunnu mu-ka-val-ta eei ollenkaan po po po- po po po potlut sain...jne..Ilari katsos asia menee niin että sinusta ei puhuta. Mutta jos ex olisi nyx.niin se olisi näpäytys kalamiehelle mutta koska se on ex niin en ole ihan varma onko se oikeastaan näpäytys kenellekään muulle kuin vakuutus yhtiölle minä mietin erehtyikö jumala rakennuksesta? Outo keissi kaikin puolin..kun miettii loogisesti..
- Anonyymi00061
Anonyymi00055 kirjoitti:
Ilari katsos asia menee niin että sinusta ei puhuta. Mutta jos ex olisi nyx.niin se olisi näpäytys kalamiehelle mutta koska se on ex niin en ole ihan varma onko se oikeastaan näpäytys kenellekään muulle kuin vakuutus yhtiölle minä mietin erehtyikö jumala rakennuksesta? Outo keissi kaikin puolin..kun miettii loogisesti..
Mietin asiaa ilari ja tuli vain ajatus että ehkä jumala ei erehtytkään rakennuksesta koska jos oikea rakennus olisi palanut niin tiedätkö kun uuden rakennuksen saa vakuutus yhtiön kautta mutta uutta liike kumppania ei niin kuin saa jos ymmärrät mitä tarkoitan. Älä ajattele että verhoomo sorsa olisi pahuutta tehnyt...koska siis se saattoi olla ns väli kärsijä
- Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Mietin asiaa ilari ja tuli vain ajatus että ehkä jumala ei erehtytkään rakennuksesta koska jos oikea rakennus olisi palanut niin tiedätkö kun uuden rakennuksen saa vakuutus yhtiön kautta mutta uutta liike kumppania ei niin kuin saa jos ymmärrät mitä tarkoitan. Älä ajattele että verhoomo sorsa olisi pahuutta tehnyt...koska siis se saattoi olla ns väli kärsijä
Mutta nämä esikoislestaadiolaiset ei siis kalle ja ilari vaan nykyiset ja ex työntekijät jotka ovat yhä liikkeen jäseniä he voivat mennä siihen raunion ääreen joka on tuhkaksi palanut ja todeta mielessä taikka että vielä tulee päivä kun minäkin kunnioitan elävää Israelin Jumalaa ja kenties kuka tietää minä lakkaan tallomasta hänen lastensa verta ja kyyneleitä.
- Anonyymi00064
Anonyymi00062 kirjoitti:
Mutta nämä esikoislestaadiolaiset ei siis kalle ja ilari vaan nykyiset ja ex työntekijät jotka ovat yhä liikkeen jäseniä he voivat mennä siihen raunion ääreen joka on tuhkaksi palanut ja todeta mielessä taikka että vielä tulee päivä kun minäkin kunnioitan elävää Israelin Jumalaa ja kenties kuka tietää minä lakkaan tallomasta hänen lastensa verta ja kyyneleitä.
Vaikka taisi siellä sorsalla olla töissä joku edesmenneen villen ainoa ystäväkin maalaus puolella kuka tietää ainakin joskus oli..no minä en tahdo veistä kääntää haavassa mutta sinäkin saat katsella sitä tuhkaksi palannutta rauniota ja pysähtyä hetkeksi kaikkivaltiaan Jumalan eteen.
- Anonyymi00065
Anonyymi00064 kirjoitti:
Vaikka taisi siellä sorsalla olla töissä joku edesmenneen villen ainoa ystäväkin maalaus puolella kuka tietää ainakin joskus oli..no minä en tahdo veistä kääntää haavassa mutta sinäkin saat katsella sitä tuhkaksi palannutta rauniota ja pysähtyä hetkeksi kaikkivaltiaan Jumalan eteen.
Tai sanoisinko maalaus puolelta ->
- Anonyymi00066
Anonyymi00065 kirjoitti:
Tai sanoisinko maalaus puolelta ->
Teki sitten mitä tahansa työtä en minä tiedä ammatiltaan hän oli auto maalari
- Anonyymi00067
Anonyymi00066 kirjoitti:
Teki sitten mitä tahansa työtä en minä tiedä ammatiltaan hän oli auto maalari
Niin mutta seppo ei sillä ole merkitystä kummasss yrotyksessä hän oli jööneessä vai palaneessa kosks ymmärtääkseni he tekevät yhteistyötä ikään kuin alihankkijoina aliurakoitsija tms vastaan voin toki ymmärtää väärinkin mutta minun mielestäni se koskee molempia yrityksiä mutta voin olla väärässäkin kun en varsinaisesti tiedä asiasta mitään
- Anonyymi00068
Anonyymi00067 kirjoitti:
Niin mutta seppo ei sillä ole merkitystä kummasss yrotyksessä hän oli jööneessä vai palaneessa kosks ymmärtääkseni he tekevät yhteistyötä ikään kuin alihankkijoina aliurakoitsija tms vastaan voin toki ymmärtää väärinkin mutta minun mielestäni se koskee molempia yrityksiä mutta voin olla väärässäkin kun en varsinaisesti tiedä asiasta mitään
Eli siis työskentelikö hän paku hyllyillä vai vantaan verhoomo sorsassa niin sillö ei ymmärtääkseni ole merkitystä jos kuvitellaan että tapaus palovaara oli jumalan käden ojennus koska ymmörtääkseni se vaikittaa molempien liike toimintaan mutta voin olla asiassa täysin väärässäkin koska en tiedä mitäön. Ymmärrätkö nyr
- Anonyymi00069
Anonyymi00068 kirjoitti:
Eli siis työskentelikö hän paku hyllyillä vai vantaan verhoomo sorsassa niin sillö ei ymmärtääkseni ole merkitystä jos kuvitellaan että tapaus palovaara oli jumalan käden ojennus koska ymmörtääkseni se vaikittaa molempien liike toimintaan mutta voin olla asiassa täysin väärässäkin koska en tiedä mitäön. Ymmärrätkö nyr
Topias oli hänen nimensä jos hän työskenteli YHÄ verhoomo sorsalla ja siihen lasketaan vielä päälle tämä kalamies joka ei seurakuntaansa armahtanut jonka poika myöskin oli töissä siellä niin emmehän me enään puhu sattumasta jos Herra edellis iltana lupaa palvelijansa suun kautta kostaa vanhurskaan veren hamasta aabelista tähän päivään asti niin me sanomme jaa ja aamen Herra kuuli lastensa huokauksensa mutta me annamme myöskin tutkinta rauhan poliisille ja hyväksymme senkin jos kyseessä oli puhdas tapaturma. Aamen.iankaikkisesti aamen. Lepää ville nyt rauhassa koska Herra muisti sinua. Aamen.
- Anonyymi00070
Anonyymi00069 kirjoitti:
Topias oli hänen nimensä jos hän työskenteli YHÄ verhoomo sorsalla ja siihen lasketaan vielä päälle tämä kalamies joka ei seurakuntaansa armahtanut jonka poika myöskin oli töissä siellä niin emmehän me enään puhu sattumasta jos Herra edellis iltana lupaa palvelijansa suun kautta kostaa vanhurskaan veren hamasta aabelista tähän päivään asti niin me sanomme jaa ja aamen Herra kuuli lastensa huokauksensa mutta me annamme myöskin tutkinta rauhan poliisille ja hyväksymme senkin jos kyseessä oli puhdas tapaturma. Aamen.iankaikkisesti aamen. Lepää ville nyt rauhassa koska Herra muisti sinua. Aamen.
Herra kuuli lastensa huokauksen ...hihihi ei pitäisi kaikkia mutheita kantaa jumalalle kun rupee vakuutus mies ärsyymtyy kohta hahaha anteeksi oiekesti lupaan etten itke enään ksikesta jumala näköjään ottaa ihan tpsissaan pienet murheet i am very sorry
- Anonyymi00072
Anonyymi00070 kirjoitti:
Herra kuuli lastensa huokauksen ...hihihi ei pitäisi kaikkia mutheita kantaa jumalalle kun rupee vakuutus mies ärsyymtyy kohta hahaha anteeksi oiekesti lupaan etten itke enään ksikesta jumala näköjään ottaa ihan tpsissaan pienet murheet i am very sorry
Toivottavasti muistitte hälytyksen laittaq tqkaisin päälle jusaconilta rtte saa mitään perittyä yritys on muutenkin lähes konkursissa kai.. urpot tajua ...hälytys oli siis liian hyvin asennettu ja piti sulkee työpöivän ajaksi ettei tule turhia hälytyksiä hitsauksesta niinkö tspahtui. Tämö oli villi veikkaus.
- Anonyymi00073
Anonyymi00072 kirjoitti:
Toivottavasti muistitte hälytyksen laittaq tqkaisin päälle jusaconilta rtte saa mitään perittyä yritys on muutenkin lähes konkursissa kai.. urpot tajua ...hälytys oli siis liian hyvin asennettu ja piti sulkee työpöivän ajaksi ettei tule turhia hälytyksiä hitsauksesta niinkö tspahtui. Tämö oli villi veikkaus.
Ja tietenkin jos joku työntekijä teki sen salaa omin päin jos hän tiesi miten hälytys kytketään pois ja unohti laittaa päälle niin ei hän tietenkään tunnusta sitä. Tämmöinen takaportti asiassahan tietenkin on..onko yritys vastuussa silloin. Sehän on ilkivalta yritystä kohtaan mikä on mahdotonta todistaa kuka sen teki. Joten vakuutus yhtiö on velvollinen maksamaan eikö niin? Tämmösiä tarinoita voi keksiä päästä kuka niitä todistaa oikeaksi tai vääräksi.
- Anonyymi00074
Anonyymi00073 kirjoitti:
Ja tietenkin jos joku työntekijä teki sen salaa omin päin jos hän tiesi miten hälytys kytketään pois ja unohti laittaa päälle niin ei hän tietenkään tunnusta sitä. Tämmöinen takaportti asiassahan tietenkin on..onko yritys vastuussa silloin. Sehän on ilkivalta yritystä kohtaan mikä on mahdotonta todistaa kuka sen teki. Joten vakuutus yhtiö on velvollinen maksamaan eikö niin? Tämmösiä tarinoita voi keksiä päästä kuka niitä todistaa oikeaksi tai vääräksi.
Mä olen vakuutus yhtiöiden kanssa tapellut nuorebna poikana kun tuli kolaroitua
Niitten kanssa on oltava tarkkana että puhuu totuutta mahdollisimman vähän ja vain sennverran kuin on aivan pakko eli myöntää tosi asiat esimerkiksi vaikka palo sai alkunsa siitä pitää paikkaanss jne..
Kolaroit joo siinä parkkialueella (tiellä) mkssä siinä kun oli se parkki alue jossain siinä peruutim (tiellä) mitäs sitten no en nöhnyt mitään yhtä äkkiä törmäsim joo joo (peruutin kaveri keulaan liikenne valoissa , parkkipaikalla missä siinä missä lli parkki alue joo joo...
Musta laatikko siiyä voi nähdä koko päivän oli pois päältä valehtelu on vaikeaa silloin mutta jos se nappi on palanut mistä se laitettiin päälle voit sanoa minä kytkinnsen päälle mutta en tiedä miksi se einmennyt päälle - Anonyymi00075
Anonyymi00074 kirjoitti:
Mä olen vakuutus yhtiöiden kanssa tapellut nuorebna poikana kun tuli kolaroitua
Niitten kanssa on oltava tarkkana että puhuu totuutta mahdollisimman vähän ja vain sennverran kuin on aivan pakko eli myöntää tosi asiat esimerkiksi vaikka palo sai alkunsa siitä pitää paikkaanss jne..
Kolaroit joo siinä parkkialueella (tiellä) mkssä siinä kun oli se parkki alue jossain siinä peruutim (tiellä) mitäs sitten no en nöhnyt mitään yhtä äkkiä törmäsim joo joo (peruutin kaveri keulaan liikenne valoissa , parkkipaikalla missä siinä missä lli parkki alue joo joo...
Musta laatikko siiyä voi nähdä koko päivän oli pois päältä valehtelu on vaikeaa silloin mutta jos se nappi on palanut mistä se laitettiin päälle voit sanoa minä kytkinnsen päälle mutta en tiedä miksi se einmennyt päälleVakuutus yhtiöltä päivää no terve puhelu äänitetään ja tallenetaan myöhempää käyttöä varten asia selvä. Joo eli meitä kiinnostaa tietää miten se asia meni kun näyttää nyt siltä että hälytys järjestelmän mustan laatikon data näyttää että hälytys järjestelmä oli kytkettynä pois päältä. Joo asia selvä. Mutta kyllähän minä sen kytkin päälle, asiaa on nyt sikäli HOHOHO mahdoton todistaa kun koko navetta paloi maan tasalle, mutta kyllä minä sen päälle laitoin, olikohan järjestelmässä jotain vikaa miksi se ei mennyt päälle se kyllä tarkistettiin hetki sitten mutta jos se oli juuri vioittunut? Aivan aivan , tämä on mielenkiintoista keräämme tuhkasta lisää näyteittä ja analysoimme ne laboratoriassa palataan asiaan myöhemmin kiitos ja näkemiin. ! Tuut tuut.
Ne oikeesti saa hiilloksesta jotainntodisteita.uskoo ken tahtoo. - Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
Vakuutus yhtiöltä päivää no terve puhelu äänitetään ja tallenetaan myöhempää käyttöä varten asia selvä. Joo eli meitä kiinnostaa tietää miten se asia meni kun näyttää nyt siltä että hälytys järjestelmän mustan laatikon data näyttää että hälytys järjestelmä oli kytkettynä pois päältä. Joo asia selvä. Mutta kyllähän minä sen kytkin päälle, asiaa on nyt sikäli HOHOHO mahdoton todistaa kun koko navetta paloi maan tasalle, mutta kyllä minä sen päälle laitoin, olikohan järjestelmässä jotain vikaa miksi se ei mennyt päälle se kyllä tarkistettiin hetki sitten mutta jos se oli juuri vioittunut? Aivan aivan , tämä on mielenkiintoista keräämme tuhkasta lisää näyteittä ja analysoimme ne laboratoriassa palataan asiaan myöhemmin kiitos ja näkemiin. ! Tuut tuut.
Ne oikeesti saa hiilloksesta jotainntodisteita.uskoo ken tahtoo.Asiasta jäi varteen otettava epäily ei kuitenkaan voida pois sulkea tosi asiaa että järjestelmä saattoi vioittua juuri ennen sitä hetkeä kuin se viimeisen kerran kytkettiin päälle. Tuomio annettu kop kop ja kop. Istunto on päättynyt. Aamen.
- Anonyymi00080
Anonyymi00076 kirjoitti:
Asiasta jäi varteen otettava epäily ei kuitenkaan voida pois sulkea tosi asiaa että järjestelmä saattoi vioittua juuri ennen sitä hetkeä kuin se viimeisen kerran kytkettiin päälle. Tuomio annettu kop kop ja kop. Istunto on päättynyt. Aamen.
Mutta ei ole siitä kysymys etteikö kristitty saisi vaatia vanhurskasta ja nuhteetonta elämää myöskin kanssaveljiltään mutta että te ymmärrätte mistä on kysymys koska te ette osaa lukea itse sanomaa 1000 viestistä niin kysymys on siitä että kun sitten se jolta on vanhurskasta elämää vaadittu katuu syntejään niin kristityllä on velvollisuus armahtaa eli todistaa Kristuksen armosta ja jos kristitty ei tee sitä niin Jumala voi joskus näyttää eli näpäyttää ja hänkin voi ottaa sen maallisen turvan pois joiltakuilta jotka ovat ehkä ottaneet hengellisen turvan joiltakin pois. Katuvilta ja murheellisilta itkeviltä ja särjetyiltä ja tuomituilta ja alaspainetuilta.
Ja vaikka kristitty lankeaisi tuhannesti samaan syntiin niin, koska hän tuhannesti katuu ja itkee samaa syntiä niin kristityn velvollisuus on joka näkee sen murheen armahtaa tuhannesti ja tuhannesti todistaa Kristuksen ylösnousemisesta ja voitollisesta kuolemasta ja kärsimisestä getsemaanessa ja golgatan mäellä. Sellainen tehtävä teille on annettu. Ja te ette saa unohtaa sitä. Ja jos te unohdatte niin varma on ettei mene kauan aikaa ja Jumalakin unhoittaa teidät ja teiltä kerran riisutaan kaikki teidän turvanne katoavaan maailmaan. - Anonyymi00081
Anonyymi00080 kirjoitti:
Mutta ei ole siitä kysymys etteikö kristitty saisi vaatia vanhurskasta ja nuhteetonta elämää myöskin kanssaveljiltään mutta että te ymmärrätte mistä on kysymys koska te ette osaa lukea itse sanomaa 1000 viestistä niin kysymys on siitä että kun sitten se jolta on vanhurskasta elämää vaadittu katuu syntejään niin kristityllä on velvollisuus armahtaa eli todistaa Kristuksen armosta ja jos kristitty ei tee sitä niin Jumala voi joskus näyttää eli näpäyttää ja hänkin voi ottaa sen maallisen turvan pois joiltakuilta jotka ovat ehkä ottaneet hengellisen turvan joiltakin pois. Katuvilta ja murheellisilta itkeviltä ja särjetyiltä ja tuomituilta ja alaspainetuilta.
Ja vaikka kristitty lankeaisi tuhannesti samaan syntiin niin, koska hän tuhannesti katuu ja itkee samaa syntiä niin kristityn velvollisuus on joka näkee sen murheen armahtaa tuhannesti ja tuhannesti todistaa Kristuksen ylösnousemisesta ja voitollisesta kuolemasta ja kärsimisestä getsemaanessa ja golgatan mäellä. Sellainen tehtävä teille on annettu. Ja te ette saa unohtaa sitä. Ja jos te unohdatte niin varma on ettei mene kauan aikaa ja Jumalakin unhoittaa teidät ja teiltä kerran riisutaan kaikki teidän turvanne katoavaan maailmaan.Niin minun neuvoni on verhoomo sorsalle. Jos te saatte valita niin ottakaa etäisyyttä niihin jotka eivät kanssa veljiään murheessa ja ikun kyyneleissä vereen asti auttaneet ja katso kirous lähtee päältänne sillä heidät nimitetään esikoislestaadiolaiset veljet.
- Anonyymi00082
Anonyymi00081 kirjoitti:
Niin minun neuvoni on verhoomo sorsalle. Jos te saatte valita niin ottakaa etäisyyttä niihin jotka eivät kanssa veljiään murheessa ja ikun kyyneleissä vereen asti auttaneet ja katso kirous lähtee päältänne sillä heidät nimitetään esikoislestaadiolaiset veljet.
Kuitenkin te saatte itse valita ja jos kuitenkin he todistavat teille kristuksen anteeksi antamuksesta koko työ yhteisölle alkaen työn johdosta yritys pomoista jne...niin minä en sano ettei harkintaa armahduksesta saisi käyttää myöskin että joka vääryyttä on ennen tehnyt ja korjaa sen etteikö hänelle voisi laupias olla niin kristus oli laupias syntistä miestä kohtaan.
- Anonyymi00008
- Anonyymi00014
Herjaajilta ei muutoin ole turvassa.
- Anonyymi00018
Uskonharhainen voi olla aivan vapaasti, mikäli sellainen maittaa, mutta ei heidän pidä hermostua siitä, jos heidän harhaisuuttaan kritikoidaan.
- Anonyymi00022
Se herjaaminen juuri sitä, että uskonharhaiset herjaavat toisiaan.
Normi uskontoa, eikä siihen tarvitse puuttua jos se vain tapahtuu lain sallimissa rajoissa. - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Se herjaaminen juuri sitä, että uskonharhaiset herjaavat toisiaan.
Normi uskontoa, eikä siihen tarvitse puuttua jos se vain tapahtuu lain sallimissa rajoissa."Normi uskontoa, eikä siihen tarvitse puuttua jos se vain tapahtuu lain sallimissa rajoissa."
Raamattu on mielikuvitustarinoiden kokoelma, ei mitään muuta.
- Anonyymi00056
Täysin ulkopuolisena sanion: Suomessa on uskonnonvapus, mutta Suomesa on myös laki uskonrauhasta.
Uskonrauhan rikkomiseen syyllistyy mikäli[1]:
»1 ) julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, tai
2) meluamalla, uhkaavalla käyttäytymisellään tai muuten häiritsee jumalanpalvelusta, kirkollista toimitusta, muuta sellaista uskonnonharjoitusta taikka hautaustilaisuutta.»
Tarratoimikunnan toiminta suviseuroissa rikkoo uskonrauhaa! Laki sanoo: "julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä"- Anonyymi00057
Niin mutta eikö se ole ironista suoraan kun vanhurskauden palvelijat kantavat väärä uskoisten päälle oikeus istuimiin kun raamatussa se on kirjoitettu toistepäin?
Enkä minäkään voi enään kenenkään jumalan palvelusta häiritä kun en kuuntele kuuntelupalvelua enään sen poliisi hyökkäyksen jälkeen koska sanoin Jumalalle sitten kun kerrot kuka siitä on vastuussa niin jatkan kuuntelemista odotan vastausta yhä. Minulla on kuitenkin oikeus puhua enkä välitä tästä lain kohdasta yhtään. - Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
Niin mutta eikö se ole ironista suoraan kun vanhurskauden palvelijat kantavat väärä uskoisten päälle oikeus istuimiin kun raamatussa se on kirjoitettu toistepäin?
Enkä minäkään voi enään kenenkään jumalan palvelusta häiritä kun en kuuntele kuuntelupalvelua enään sen poliisi hyökkäyksen jälkeen koska sanoin Jumalalle sitten kun kerrot kuka siitä on vastuussa niin jatkan kuuntelemista odotan vastausta yhä. Minulla on kuitenkin oikeus puhua enkä välitä tästä lain kohdasta yhtään.Ja sinä salainen rukoilija muista rukoilla tämänkin asian puolesta enkä minä voi pakottaa sinua rujoilemaan siunausta mutta ...tietenkin se saattaa rajoittaa vähän joidenkin intoa jos kummallisia sattumia tapahtuu eikö niin? Jo vain! Mutta niin! Kyllä vain!
- Anonyymi00083
Anonyymi00058 kirjoitti:
Ja sinä salainen rukoilija muista rukoilla tämänkin asian puolesta enkä minä voi pakottaa sinua rujoilemaan siunausta mutta ...tietenkin se saattaa rajoittaa vähän joidenkin intoa jos kummallisia sattumia tapahtuu eikö niin? Jo vain! Mutta niin! Kyllä vain!
Juuri sinä joka tällä hetkellä rukoilet klo 6.22 noin ehkä 6. 15 aloitit tai aikaisemmin en katsonut kelloa. Sinulla on palava rukous. Mutta se ei kuitenkaan kerro suuntaa tai asiaa. Se on vain tunne.
- Anonyymi00059
Aloituskirjoitus oli muuten hyvä, mutta kohtaan, jossa ymmärrettiin, että homo kokee vaikeaksi lähteä liikkeestä, kommentoisin.
Homon ei tarvitse lähteä vl-liikkeestä. Tunnen pari homoa jotka ovat vl:iä ja he ovat seurakunnan rakkaudessa. He uskovat ja toimivat Raamatun mukaisesti ja ymmärtävät, että homoseksuaalisuus ja sen toteuttaminen ovat eri asioita. Jumala rakastaa heitä kuten muitakin! Tarratoimikunta ei halua tätä ymmärtää.Jokaisella, joka tunnustaa itsensälihalliseksi, on haluja ja mielitekoja joita ei ole hyvä toteuttaa. Jumalan armon avulla voimme päästä eteenpäin ja Hän antaa avun kilvoittelijalle, joka tahtoo yllpitää Jumalan sanan totuutta elämässään. Taipumus sinänsä ei ole kadottava, vain se ratkaisee miten sen kanssa elää.
- Anonyymi00079
Kiitos lisäyksestä tää on tosi hyvä pointti en tajunnu kirjottaa sitä tohon!
-ap
- Anonyymi00063
Paavali vetosi keisariin, näin ollen olisi oikein ja hyvä jos lestariolaisetkin vetoaisivat viranomaisiin. Laki takaa uskonrauhan, eikä uskonnollisessa tilaisuudessa ei saa järjestää mielenosoituksia.
- Anonyymi00071
Tunkiotakin on syytä välillä pöyhiiä
- Anonyymi00077
Ehdottomasti kyllä.
- Anonyymi00078
Lantatunkio: Maatilojen pihalla oleva kasa, johon kerätään eläinten lantaa ja kuivikkeita [1, 2].
Komposti: Nykykielessä tunkio viittaa usein vanhanaikaiseen kompostiin, jossa puutarha- ja talousjäte mätänee mullaksi [2, 4].
Kuvatason merkitys: Sanaa käytetään myös haukkumasanana tai kuvaamaan erittäin sottaista ja epäsiistiä paikkaa (esim. "tämä huone on kuin tunkio") [2, 3].
Historiassa: Ennen vanhaan tunkio oli talon "jätekeskus",----------------------------->>>>>>> josta saatiin arvokasta lannoitetta pelloille [1, 4].<<<<<<<-----------------------
- Anonyymi00084
Ja heisån jepet kaunis nainen se kuski musta hiuksinen vähän lumikin näköä
- Anonyymi00085
Rouva ei varmaan ole sinkku enään? Haha vaatimuksena tosin on neitsyt ja loppu elämän avioliitto karut vaatimukset tämän päivän naiselle ottaen huomioon että vaatija on autisti. Pyytää saa toki aina. Eikö niin. Lähdetäänkö vihille?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial131703Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1381696Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2701250Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221088Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101066- 285965
- 130962
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3897Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49878- 10875