Pieru Unescon maailmanperintölistalle?

Kansalaiset! Unescon maailmanperintölistalla on kaikenmaailman diipadaapaa. Ketä kiinnostavat jotkut kiviröykkiöt keskellä metsää? Kuka on kiinnostunut kirkoista? Puutaloista? Ei kukaan. Nyt herääkin kysymys, miksi kunnon suomalainen hernekeittopieru ei ole päässyt maailmanperintölistalle? Siinä on jotain perin isänmaallista kun talon emäntä päästää ruokailun jälkeen rutisevan ja helmeilevän leijan tuvan ilmanalaan leijumaan. Jumalakin myhäilee tyytyväisenä kun emäntä sulkee silmänsä, ajattelee isänmaata ja haisee kuolemalle. Sukupolvien ketjut yhdistyvät kun vuosisadasta toiseen hernekeiton jälkeiset kaasut leijailevat pirtissä valmiina myrkyttämään heti ovelta kutsumattomat vieraat (esim. Jehovat).

Ehdotankin, että eduskunta ottaa käsiteltäväkseen pierun viemistä Unescon käsittelyyn. Asia lienee ihan vain ilmoitusasia, mutta voihan siinä muutamat palaveripullat tietysti syödä.

Pieru kuuluu näihin ns. aineettomiin maailmanperintökohteisiin, pierun mukana tulevat sattumat ovat asia erikseen.

Tämä uusi perintökohde houkuttelee varmasti turisteja haistelemaan ja kunnioittamaan suomalaista ominaistuoksua. Minä ja Salis olemme oppaina kierroksilla ja demonstroimme ihan konkreettisesti, miten sitä maailmanperintöä syntyy. Kierroksen päätteeksi tarjolla mämmiä ja intiimipyyhkeitä.

Tämä on takuuvarma menestys vai uskaltaako joku olla eri mieltä? Ja Salis, kohta ollaan rikkaita.

3

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Mikä on vaarattomin ase? Pieraisinko.

    • Sana viikonvaihteeksi:

      ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

      HAISTAKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA PASKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

      OOOOTTEEEE TYHMIÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

      ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

      VET..ÄÄ KÄTEEN AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGG3GGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

      Lärveisiä uusille ylioppilaille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe