Valmistin edullista ruokaa...

Anonyymi-ap

Ostin taannoin Tokmannin tarjouksesta tonnikalaa monta purkkia. Vaikka ne nyt ei olleet maailman halvimpia, niin eivät nyt olleet kuitenkaan kovin kalliitakaan. Samalla ostin tarjouksesta useamman ison 1kg pussillisen pastaa, ei nekään kovin paljoa maksaneet. Onhan kotivarana kuitenkin ruokaa useammaksi kerraksi valmistaa!

Tänään sitten katselin, että mitähän ruokaa sitä valmistaisi, niin keksin, että voin ihan hyvin tehdä tonnikalapastalaatikon isoon pyöreään Uunikokki vuokaan, kun oli jäänyt Arkijuustoa juuri sopiva pieni palanen jääkaappiin raastettavaksi siihen pastan päälle. Minulla oli vielä Lidlistä ostettua sulatejuustoa, raastoin sitä tuon tonnikalapastalaatikon sekaan.

Pastat keitin kasvisliemikuutiolla maustetussa vedessä ja käytin keitinliemen yhden kananmunan ja tilkan maitoa kanssa liemeksi munamaitona. Paistoin uunissa noin tunnin +175°C kannen alla ja vielä ilman kantta noin vartin.

Tämä ruoka oli todella helppo valmistaa ja koko satsi tuli maksamaan noin 3,00€ ja tästä me syödään useampana päivänä vaimoni kanssa. Salaatiksi riittää raastettu porkkana!

28

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

      Viisasta rahankäyttöä.

    • Anonyymi00003

      Pastaa tulee kylläkin joka tuutista niin mielummin tonnikalasta vaikka kiusaus elikä perunasipulia ja halpa ruokakerma.Joskus teen tonnikalaa+herne-maissi-paprikaa ja raejuustoa ja noi sekaisin.

    • Anonyymi00004

      Ruokaa saa edullisesti jos rahan käyttää järkevästi. 10 eurolla tekee vaikka 5 päivän ruuat jos tiukkaa tekee ja kaapista löytyy jemmoja. Perunat ovat halpoja ja niistä saa vaikka mitä, kaali on hyvää, kääryleet ja laatikot ovat maittavia ja kun käyttää punalappuisia mieluummin -60%.

    • Anonyymi00005

      Juu niin en vastaan laittas jos pakkasessa joku 20 kaalikäärylettä vaikka esim.Jos 10eurolla tekis sopan niin aikas iso kattilallinen tulis.

    • Anonyymi00006

      Valmistan kiljua
      Eläkeläinen

    • Anonyymi00007

      Kun tonnikalat vääjäämättämästi vähenevät maailman meristä, niin se näkyy
      melkoisen selkeästi myös purkkien sisällössä.
      Ostin pari Priiman mexicana etiketillä varustettua tonnikalapurkkia ja
      sisältö tuntui olevan melkein kokonaan kahdenlaisia papuja ja vain
      pohjalla oli lusikallinen kalaa. Etiketissä lukee kuitenkin tonnikala.
      Eipä tarvitse noita ostaa toista kertaa.

      • Anonyymi00009

        Paljonkos oli tonnikalan nettopainon kilohinta? Siis kalan paino. Kokopala ja ilman öljyä.
        Hiutaletonnia ei kannata edes laskea.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Paljonkos oli tonnikalan nettopainon kilohinta? Siis kalan paino. Kokopala ja ilman öljyä.
        Hiutaletonnia ei kannata edes laskea.

        Kysymys on aloittajalle! Sorry harhailuni!


    • Anonyymi00008

      Laskit väärin. Todellinen hinta on todennäköisesti kaksin kertainen. Taloudenpitosi on kuralla.

      • Anonyymi00012

        Kyllä minä laskea osaan!

        Miten siitä olisi voinut tulla hinnaltaan kaksinkertainen, kun käytin vain puolet siitä 1kg pasta pussista ja vain puolet tonnikalasta, mitä yksi tarjoussatsi sisälsi. Kyllä tarkkaan laskin ja hinnaksi tuli n. 3€, eikä mennyt ylitse.

        Tonnikala ei ole kaikkein edullisinta näin purkitettuna, mutta tarjouksesta ostettuna vielä siedettävässä hinnassa. Tässä oli nyt kuitenkin konkreettinen esimerkki, että miten edullista ruoka on!

        Olisin voinut tehdä toki perunaakin käyttäen ruokaa ja käyttänyt siihen tuota tonnikalaa ostamistani purkeista. Hintaa ei olisi sillekään tullut.

        Ihan vertailun vuoksi, ostin taannoin Lidlistä broilerin fileesuikaleita 300g rasiassa ja maksoi 1,44€, niin tein perunasoselaatikkona kahden broilerifilee rasian voimin, eli broilerin fileesuikaleita 600g maksoi 2,88€ ja perunaa ostin 5kg 0,99€, joten edullinen ruoka tuli siitäkin.

        Ruoka on itse valmistaen kuitenkin todella edullista! Taannoin ostin marketista tarjouksesta silakkafileitä 1,99€/kg, tein niistä ruokaa uunissa paistaen ja söimme perunoiden kanssa niitä paistettuja silakkarullia. Todella edullista ja hyvää oli!


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Kyllä minä laskea osaan!

        Miten siitä olisi voinut tulla hinnaltaan kaksinkertainen, kun käytin vain puolet siitä 1kg pasta pussista ja vain puolet tonnikalasta, mitä yksi tarjoussatsi sisälsi. Kyllä tarkkaan laskin ja hinnaksi tuli n. 3€, eikä mennyt ylitse.

        Tonnikala ei ole kaikkein edullisinta näin purkitettuna, mutta tarjouksesta ostettuna vielä siedettävässä hinnassa. Tässä oli nyt kuitenkin konkreettinen esimerkki, että miten edullista ruoka on!

        Olisin voinut tehdä toki perunaakin käyttäen ruokaa ja käyttänyt siihen tuota tonnikalaa ostamistani purkeista. Hintaa ei olisi sillekään tullut.

        Ihan vertailun vuoksi, ostin taannoin Lidlistä broilerin fileesuikaleita 300g rasiassa ja maksoi 1,44€, niin tein perunasoselaatikkona kahden broilerifilee rasian voimin, eli broilerin fileesuikaleita 600g maksoi 2,88€ ja perunaa ostin 5kg 0,99€, joten edullinen ruoka tuli siitäkin.

        Ruoka on itse valmistaen kuitenkin todella edullista! Taannoin ostin marketista tarjouksesta silakkafileitä 1,99€/kg, tein niistä ruokaa uunissa paistaen ja söimme perunoiden kanssa niitä paistettuja silakkarullia. Todella edullista ja hyvää oli!

        Se on ihan sama mitä sinun pasta ateria tuli maksaan huh niinkuin muuta syötävää ei olis kuin joku pasta.Itselle riittää n, 2viikon välein lihamakaronilaatikko ei useimmin.


    • Anonyymi00011

      Yhdessä kaupassa oli tonnikalaa myynnissä palana ni 24eur kg.Tonnikala nimitystähän käytetään näissä purkkijutuissa mutta varsinaisesti tonnikalaa vaan muuta.

      • Anonyymi00013

        Mitä v*ttua köyhän kannattaa mennä ostamaan jotain kalliita kaloja. Lahnaakin on tarjolla 3€ kg ja silakkafileitä tarjouksissa 1,99€.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Mitä v*ttua köyhän kannattaa mennä ostamaan jotain kalliita kaloja. Lahnaakin on tarjolla 3€ kg ja silakkafileitä tarjouksissa 1,99€.

        Älä kiukuttele, pölvästi💩


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Mitä v*ttua köyhän kannattaa mennä ostamaan jotain kalliita kaloja. Lahnaakin on tarjolla 3€ kg ja silakkafileitä tarjouksissa 1,99€.

        Köyhä voi mennä ongelle kun madot ei maksa mitään.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Köyhä voi mennä ongelle kun madot ei maksa mitään.

        Siinähän menet mutta syöt kuitenkin madot etukäteen.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Mitä v*ttua köyhän kannattaa mennä ostamaan jotain kalliita kaloja. Lahnaakin on tarjolla 3€ kg ja silakkafileitä tarjouksissa 1,99€.

        Kuka sano että osti tuota 24eur kg maksavaa tonnikalaa vaan kaupassa oli myynnissä. Samassa kaupassa yhden lihan kilohinta oli 199eur.Lohta on joskus myynnissä kohtuulliseen hintaan.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Siinähän menet mutta syöt kuitenkin madot etukäteen.

        En koske matoihin vaan haen pakasteesta kalapuikkoja ja bataattia.


    • Anonyymi00016

      Kaali alle euron, jauhelihaa punalappuisena 3-4 euroa, sipuli, riisit halpoja ja siitä saa uunipellillisen kaalikääryleitä eli ainakin 20 kpl.

      • Anonyymi00023

        Uunipellille voi laittaa myös perunalohkoja sekä porkkanoita +öljyä ja mausteita.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Uunipellille voi laittaa myös perunalohkoja sekä porkkanoita öljyä ja mausteita.

        Ei voi eikä ole voihin rahaa


    • Anonyymi00017

      kokonaan alastomana kannattaa mennä työänhajikaksi kun ei ole ole rahaa vaattwiaiinkn, murra työrä jorra työstä saisi rahaa sukkiin, ja vaatteisiinkin.

    • Anonyymi00025

      Ruoka on todella edullista, jos vain itse valmistaa! Tarvitseeko köyhän aina olla vielä tyhmäkin, ettei voi ostaa edullisesti ruokatarpeita ja tehdä itse ruokaa.

      No, toisaalta tyhmyys korreloi köyhyyttä...

      • Anonyymi00026

        Monella köyhällä on uus'avuttomuus huipussaan, ei osata tehdä ruokaa, eikä osata muutakaan. Koulut on käymättä, eikä viitsitä kouluttautua. Ja facebookin profiilissa on koulutuksen kohdalla; elämän kova koulu.

        Ruoka ei paljoa kustanna, kun itse osaa valmistaa.


    • Anonyymi00027

      Toisinaan teen niin kun broilerin koipia laitan perunoita+porkkanaa uuniin,heh vaikeeta ruoanlaittoa. Tänään ruokana eilen tehtyä jauhelihakeittoa.

      • Anonyymi00029

        Kyllä se monelle on todella vaikeaa tehdä yksinkertaisempiakin ruokia. Valmiina ostettuja pizzoja syödään ja ei osata edes kahvia keittää, joten cocista juodaan.

        Ruokaa on kuitenkin niin helppo tehdä ja raaka-aineet ei paljoa maksa. Juuri nuo broilerin koipireidet tarjouksesta ostettuna ei paljoa maksa, yhden pizzan hinnalla ostaa koko viikon tarpeet ruokiin!

        Ostan itse myös tarjouksesta broilerin koipireisiä, jo 5€ saa n. 4,5 kg niitä tarjouksesta. Ja tosi helppoa paistaa uunissa, jos vaan saa sen uuninluukun auki, niin kyllä onnistuu!!

        Perunat maksaa 5kg pussi alle euron. Juuri raastoin porkkanaa broilerin lisukkeeksi salaatiksi. Porkkanatkin on edullisia.


    • Anonyymi00028

      Se uuninluukku täytyy osata avata ja sitä ei nuoriso osaa. Liian vaikeaa.

    • Anonyymi00030

      peruna ja porkkanasuikaleet vaikka nuggettien kanssa ovat erinomaista
      ja maistuvaa ruokaa isollekin porukalle ja tosi helppoja valmistaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe