Jos jehovalaisuus on 50 % onnistunut kristinuskonuskon jäjitelmä niin helluntailaisuus on 66,6% onnistunut kristinuskon imitaatio.
Tarkasteellaan uususkonnollisia käytännön pääoppeja joiita pusketaan sarvet tanassa. raivokkaasti.
Kovaa on öyhötys.
Uususkonnolliset pääopit ja kr-imitaatiot
18
169
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hellareiden pääoppeja käytännössä öyhötysmittarilla mitaten
1. Toisen kasteen oppi
2. Ylöstenpauksesta öyhötys ja tempausprofetiat
Adventistien öyhötysoppi
- ei ole kasteöyhötys
vaan ainoastaan sapattiöyhötys- Anonyymi00007
Adventisteilla ja helluntailaisilla on yhteinen kasteoppi ja ehtoollismehuoppi.
- Anonyymi00002
Adventus tarkoittaa käytännössä sapattiöyhötystä ja Jeesuksen pikaisen paluun odotusta.
- Anonyymi00003
Helluntailaisuudessa korostetaan henkikastetta (kielillä puhumista) ja mehua ehtoollisella.
- Anonyymi00006
Se on 100% varmaa että mehulla yritetään jäljitellä viiniä.
Samoin PH jäljitellään kaatumisilla ja glossolialla.
- Anonyymi00004
Helluntailaiset käyttävät sanontoja, kuten "tulla uskoon", "pelastua", "olla armahdettu", "ottaa Jeesus vastaan henkilökohtaisena Vapahtajana".
On kuitenkin yksi hyvin perustavaa laatua oleva raamatullis-juridinen termi, jota sinä et koskaan kuule helluntailaisen puhujan tai pastorin suusta. Sen käyttäminen on kielletty. Vaikka se löytyy Raamatusta. Johtuen siitä syytä, että luterilaiset käyttävät sitä usein. Ei haluta samaistua evankeelisiin.
Se sana on: vanhurskaus/ vanhurskauttaminen. - Anonyymi00005
Oliko helluntaiapostoli Olsen tai Knutbyn helluntaipastori "ottanut Jeesuksen vastaan" ?
- Anonyymi00009
Ovat todistaneet toisesta jeesuksesta.
- Anonyymi00010
Miten on arkkipiispan tilanne, kun hän käskee vihkiä homoja?
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Miten on arkkipiispan tilanne, kun hän käskee vihkiä homoja?
Helluntailaisilla on aina homot mielessä.
120 vuotinen perinne.
- Anonyymi00008
Onko mahtavaa olla helluntailainen tai adventisti ?
Veljiä keskenään.
Sama kaste, sama ehtoollinen
- pastori samma här-- Anonyymi00012
Se on kuin lottovoitto saada olla helluntailainen 😁😁
Pastorisi on paras rakas ystäväsi ❤️
- Anonyymi00013
Kerran kuukaudessa tarjottu mehu ja sen varjolla rahankeruu on hyvä korvike ehtoollisviinille.
Mehu + raha = perushelltailaisuutta
Ei alkuseurakunnassa kerätty rahaa ehtoollisella vaan otettiin hiukan viiniä. - Anonyymi00014
Ei taida olla kaatumatonta pastoria helluntaiseurakunnassa ?
Helluntaihenki menee päähän. - Anonyymi00015
Valmistautuminen käytännössä srk:n ylöstempaukseen.
Pitäisikö harjoitella ?
https://youtube.com/shorts/-pDmnZh0cmQ?is=G8QHB8RzeCVnrwFx - Anonyymi00016
Samaa settiä että Paavali valehtelee 50 prossaa.
- Anonyymi00017
Paavali oli oikea Apostoli Jumalan kutsuma.
- Anonyymi00018
Kyllä Pyhää Henkeä on jäljitelty
- helluntailaisuudessa
- karsismaattisuudessa
- menestysteologiassa
Kaikki alkoi Azusasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181