Nyt tänään

Anonyymi-ap

On nostettu 500€ kesälomarahoja! 100€ mennee hyvälaatuisen Nokian näppäin puhelimen ostoon. Myöskin pitää hommata kukka-ampeliin ruukku ja kasvi. Kustantaa ehkä 50€. Muita rahan reikiä ei ole. Eli pitää laittaa jemmaan Certinan ostoon!

Nämä on säästämisen etuja, eli voi aika-ajoin nostaa myös näitä varoja.

Mb_76

33

439

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Onneksi olkoon. Noin merkittävän tapauksen kunniaksi otan triplasiivun konjakkia ja paksu sikari palamaan.

• Anonyymi00002

Nyt on tosiaan tilillä sen 500€. Aivan luksusta! Vielä tänäiltana voin tehdä sen Puhelinkaupat. Sitten vielä kukkakaupaan hommamaan ruukua ja kasvia siihen. Muita rahanreikiä ei ole, eli Hyvät rahat jää Certinan ostoon.

Mb_76

• Anonyymi00003

Ei ihminen paljon tartte eikä sitäkään kauan aikaa!

• Anonyymi00004

Näppäinpuhelimella ei tee mitään.En ole kelloa pitänyt ranteessa moneen vuoteen kännykästä näkee ajan.

• Anonyymi00005

Nyt on tosiaan tilattu Gigantilta hyvä näppäin puhelin! Vielä on 400€ käyttämätöntä rahaa! Kukkaan ja ruukkun menee ehkä 50€. 350 euroa on siis käyttämätöntä rahaa.

Minulle riittää puhelin, jossa hyvä kamera ja nämä yleishyödylliset kamat.

Mb_76

• Anonyymi00006

jaa olet niitä ihmisiä joilla silmät edesä vain kännylle? kumma et oo jääny liikkuvan jutun alle. jos multa kysytään niin rannekellosta näkee ajan nopeaan. mutta jos elämä lipuu ohitse pelkästään kännykkää tuijottaessa..surullista. monen nuoren kohtalo. hanki rannekelle ihan oikeasti.

• Anonyymi00007

Itsellä älykännykkä mutta empä sitä nyt niin vahtaa,bussiaikataulun voin kattoa ja kauppan mennessä tarkistaa tilin saldo.Hammaslääkärin odotustiloissa joskus oli mun lisäks 3 henkilöä niin kyttäsivät kännyä minä en.Kyllähän se monia päähän ottaa jos ei varaa ostaa älykännyä kun on nykypäivää.

• Anonyymi00008

Käytössäni on vanhan ukon DORO ilman hienouksia.
      Vuosia sitten minulla oli joku 2viisas" tabletin puolikas jossa oli sen aikaiset hienoudet.
      Hermostui hipaisunäppäimistöön ja totuttuani sen käyttöön se varastettiin Hannoverin lentokentän turvatarkastuksessa. Virkailijat eivät olleet asialla vaan perässäni hihnalle tulleet kolme heppua jotka vaimoni oli laskenut väliimme.
      Tehtiin oikein poliisitutkintapöytäkirja.
      Tuon jälkeen hankin näppäinpuhelimen ja sen halvaannuttua ostin tämän nykyisen Doron.

• Anonyymi00011

Joillekki riittää näppäinpuhelin jos ei tarvi älypuhelimen toimintoja. Onhan jotkut tietokoneitakin vastaan ja sen huomaa sitten kun hankalaa asiointi.Aiemmin jonotettiin pankissa pankkikirja kädessä ja nippu laskuja.Soitot hoidettiin lankapuhelimella.

• Anonyymi00009

Normaalielämääni riittää 5000€:n kortti jonka korottomalla, ka. 1,5kk:n maksuaikaominaisuudella maksan kaiken normaalikulutukseni ja harvinaiset tavarahankinnat.
      Vakiolaskut menevät suoraan tililtäni.

• Anonyymi00010

Täydennys. Eläkeläinen ei saa lomarahoja. Olkaa onnellisia te jotka saatte!

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Täydennys. Eläkeläinen ei saa lomarahoja. Olkaa onnellisia te jotka saatte!

Moni eläkelläinen pystyy säästämään, joten kesälomarahoja on tarjolla. Myöskin syysrahat ja joulurahat. Itse saan ylimääräistä sen 500€ kolmesti vuodessa. Nyt on vielä 400€ ylimääräistä. Puhelimen ostin tänään. Muille ei ole käyttöä.

Mb_76

• Anonyymi00013

Ei monen eläkeläisen tarvi säästää kun niitä säästöjä on jo.

• Anonyymi00014

Säästöjä on jo, mutta nämä säästöt vaatii jatkuvaa ylläpitoa. Kuin puutarhan hoitoa.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Säästöjä on jo, mutta nämä säästöt vaatii jatkuvaa ylläpitoa. Kuin puutarhan hoitoa.

Ei sinulla ole puutarhaa ja ylläpidon hoitaa edunvalvojasi.

• Anonyymi00016

Mukavasti säästöt karttuu joka kuukausi ja niistä on sitten mukava
      rahoittaa kesälomaa sekä joulua jos on tarpeen.

• Anonyymi00017

Tämä on tavoitesäästämisen etuja, eli voi nostaa näitä varoja. Itse nostan 1500€/vuosi. Nämä summat on viilattu tarkkaan, eli näilläkin nostoilla säästötili on plussalla, eli kasvaa!

Mb_76

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Tämä on tavoitesäästämisen etuja, eli voi nostaa näitä varoja. Itse nostan 1500€/vuosi. Nämä summat on viilattu tarkkaan, eli näilläkin nostoilla säästötili on plussalla, eli kasvaa!

Mb_76

Sinullahan on edunvalvoja, joka säätelee nuo rahavirrat. Ilmeisesti kohtuus on tuo 1500€/vuosi kulutus. Eli paljon on edunvalvojien työtä tuo sinun rahatalous, vaikka tilillä olisikin 15 000€. Omin voimin tuskin olisit päässyt noihin säästösummiin?

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Sinullahan on edunvalvoja, joka säätelee nuo rahavirrat. Ilmeisesti kohtuus on tuo 1500€/vuosi kulutus. Eli paljon on edunvalvojien työtä tuo sinun rahatalous, vaikka tilillä olisikin 15 000€. Omin voimin tuskin olisit päässyt noihin säästösummiin?

20 000€ kun tulee täyteen, niin ostan Toyota Aygon! Pitää puhua edunvalvoja ympäri ja nehän myös hoitaa ylläpitokulut. Voi olla myös, että ei maksa mitään, ellei jonkun osa-aika työn takia. Tämäkin on ollut suunnitelmissa, että eläkkeen päälle olisi vaikka lehdenkantajana. Auto rahat näin kasassa!

Mb_76

• Anonyymi00020

Raha-asiansa hallitseva kyllä pystyy siihen, mitä talousoppineet suosittelevat
      eli se 10%:a netosta laitetaan säästöön, missä saldo pikku hiljaa kasvaa
      vaikka sieltä rokottaakin joulupotin sekä kesäloman sponsoroinnin.
      Nyt ollaankin oltu skarppina jo pari vuotta kun tarkoitus on kerätä nuo
      hissiremonttirahat eli kesän jälkeen pitäisi lohkaista valtava lovi rahastoon
      mikä tarkoittaa kymppitonnin maksamista kerralla pois.
      Tähän voi päästä kun on säästänyt jo useita vuosia ennalta määräämättömään kohteeseen mikä nyt konkretisoituikin siihen hissiremonttiin.
      Minua ei kiinnosta osamaksut ja niiden korko vaan etukäteen säästäminen.
      Sitten vaan ostaa sen hyödykkeen minkä ajankohta sanelee.
      Seuraava taitaa sitten olla huonekalun osto eli sohvaryhmä, mutta aikaa ei ole
      vielä lyöty lukkoon. Voi olla alennusmyynnit 1-2/-27 jos ja kun pottia kertyy.
      Etukäteen saldoa keräämällä joku kodinkoneenkin osto on helppo homma.

• Anonyymi00021

""""Seuraava taitaa sitten olla huonekalun osto eli sohvaryhmä."""

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

""""Seuraava taitaa sitten olla huonekalun osto eli sohvaryhmä."""

Järkevä sijoituskohde. Itse kanssa hommasin nojatuolin tuossa taannoin. Asunto on niin pieni, että ei sovi sohvarymä. Sängystä katson telkkaria. Nykyäänhän ei myydä näitä perinteisiä sänkyjä, joten päädyin Isku Seniori sänkyyn. Siinä on sopivasti puuta ja tietenkin uudet patjat. Sänkyjen muotoilu on nykyään sieltä perseestä.

Vielä on 350€ käytettävissä kesälomarahoista. Kännykän hommasin ja sitten tämän kukkaruukun ja kasvin siihen. Desing-amppeli oli jo valmiiksi hommattu Royaldesingiltä. Pieni asunto on ja aika laatutietoinen olen, jolla sisustan. Nyt tämäkin juttu alkaa olla valmis ja jäi vielä se 350€ käyttämätöntä rahaa!

Mb_76

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Järkevä sijoituskohde. Itse kanssa hommasin nojatuolin tuossa taannoin. Asunto on niin pieni, että ei sovi sohvarymä. Sängystä katson telkkaria. Nykyäänhän ei myydä näitä perinteisiä sänkyjä, joten päädyin Isku Seniori sänkyyn. Siinä on sopivasti puuta ja tietenkin uudet patjat. Sänkyjen muotoilu on nykyään sieltä perseestä.

Vielä on 350€ käytettävissä kesälomarahoista. Kännykän hommasin ja sitten tämän kukkaruukun ja kasvin siihen. Desing-amppeli oli jo valmiiksi hommattu Royaldesingiltä. Pieni asunto on ja aika laatutietoinen olen, jolla sisustan. Nyt tämäkin juttu alkaa olla valmis ja jäi vielä se 350€ käyttämätöntä rahaa!

Mb_76

Aika vanhusten muotia nuo sinun kamat. Näppäin kännykkä ja rannekello ja vielä se Seniori Sänky. No ehkä se on niin, että Vanhassa vara parempi. Ehkä tämä on jonkinlaista retroilua?

• Anonyymi00024

1500€ vuosirahoilla elelevä eläkeläinen innoissaan...huh huh!

• Anonyymi00025

Itse olen tyytyväinen tähän järjestelyyn, eli saan sen 120€/viikko elämiseen ja 500€ Kolmesti vuodessa. Hyvä systeemi on ja näillä säästöillä voi ostaa mitä huvittaa. Eläkelläinen on siis tosi tyytyväinen ja sitähän ei voi unohtaa, että säästöjä kertyy tällä mallilla!

Mb_76

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Itse olen tyytyväinen tähän järjestelyyn, eli saan sen 120€/viikko elämiseen ja 500€ Kolmesti vuodessa. Hyvä systeemi on ja näillä säästöillä voi ostaa mitä huvittaa. Eläkelläinen on siis tosi tyytyväinen ja sitähän ei voi unohtaa, että säästöjä kertyy tällä mallilla!

Mb_76

Monethan köyhät elää 50€/viikko budjektilla, ainakin Rikkaat ja Rahattomat ohjelman mukaan. Sinullahan on tuplat rahaa elämiseen. Ja vielä tuo 1500€ vuosi ylimääräistä. Ethän sinä ole köyhyyttä nähnytkään. Hyväosainen sinä olet, olkoon sitten työnteolla ansaittuja rahoja vai mitä?

Joka tapauksessa työnteko kannattaa, että on sitten paremmassa asemassa eläkkeelle jäädessä.

• Anonyymi00028

Muut kulut menee joka kuukausi ihan tasaisesti tililtä eikä ole mitään ongelmia .
        Tuo 1500 € näyttää siis olevan puhtaasti kulutusjuhlia varten, mihin se riittää.
        Toiset vinkuu ja ulisee jatkuvasti rahattomuuttaan mutta toisilla vaan on menot
        ja tulot hyvin hanskassa kun pitää taloutensa tiukassa kurissa.
        Löytyykö vielä niin hölmöjä ihmisiä jotka pomppiin kuin sätkynuket jonkin
        trendipellen käskyjen mukaan. "nyt terndikästä on turkoosi, osta kaikki uudet"
        Mutta todellisuudessa ei tarvitse mitään uusia kun olemassa olevilla jo pärjää.
        Olin eräässä tilaisuudessa, missä oli 150 pikkutakkia, joista 100 oli punaisia kun
        "se oli muotia" eli juostaan kun lammaslauma paimenkoiran ajamana. hyh hyh
        Omasta taloudesta voi toki huolehtia myös LTS ja PTS tyyliin= homma hanskassa.

• Anonyymi00027

Nostan huomenna 200 euroa säästöön kotiin. Säästössä 11400 euroa. Toivottavasti ei tänä vuonna tarvii ostaa mitään isompaa ettei rahaa kulu. Viime vuonna piti ostaa tv ja läppäri koska ne molemmat hajosi. Myös polkupyöräni hajosi joten piti ostaa uusi. Meni 1300 euroa säästöistä ja se vitutti.

• Anonyymi00029

Sehän on tavoitesäästämisen idea, että näitä voi myös syödä. Eli ei kannata tympääntyä tilanteeseen ja sinullahan on vielä ihan hyvä potti kasvamassa!

• Anonyymi00030

Monet nauttisi noista ostoksista, jos on ostanut vähän parempaa kamaa. Tämäkin on mahdollista. Eli tämä on sitä tavoitesäästämistä. Tuo noin 10 000/15 000€ on monella ihan tavallisella ihmisellä säästöjä.

Itse olen ollut 9 vuotta säästäjä ja nyt on tilillä 15 000€. Tosin olen säännöllisesti syönyt säästöjä.

Mb_76

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Monet nauttisi noista ostoksista, jos on ostanut vähän parempaa kamaa. Tämäkin on mahdollista. Eli tämä on sitä tavoitesäästämistä. Tuo noin 10 000/15 000€ on monella ihan tavallisella ihmisellä säästöjä.

Itse olen ollut 9 vuotta säästäjä ja nyt on tilillä 15 000€. Tosin olen säännöllisesti syönyt säästöjä.

Mb_76

Kun on sopiva summa jo etukäteen säästettynä, niin on helppo ostaa sitä parempaa.
        meillä on ollut Sony telkkareita jo vuodesta -75 alkaen ja niissä on erinomainen
        ominaisuus eli se, ettei niitä koskaan tarvitse viedä korjattavaksi .
        Pelaavat moitteetta 15-20 vuotta ja sitten onkin jo vaihtamisen aika.
        Suosittelen myös sitä metodia, mitä talousoppineet koettavat tuputtaa eli
        netosta on hyvä laittaa 10 % säästöön niin aina on sopivasti rahaa käytettävissä.
        Ei tarvitse turvautua osamaksuihin ja korkoihin vaan ostaa tuotteen kotiin
        maksamalla sen heti pois. Eli varautuminen tuleviin ostoksiin on järkevää.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Kun on sopiva summa jo etukäteen säästettynä, niin on helppo ostaa sitä parempaa.
        meillä on ollut Sony telkkareita jo vuodesta -75 alkaen ja niissä on erinomainen
        ominaisuus eli se, ettei niitä koskaan tarvitse viedä korjattavaksi .
        Pelaavat moitteetta 15-20 vuotta ja sitten onkin jo vaihtamisen aika.
        Suosittelen myös sitä metodia, mitä talousoppineet koettavat tuputtaa eli
        netosta on hyvä laittaa 10 % säästöön niin aina on sopivasti rahaa käytettävissä.
        Ei tarvitse turvautua osamaksuihin ja korkoihin vaan ostaa tuotteen kotiin
        maksamalla sen heti pois. Eli varautuminen tuleviin ostoksiin on järkevää.

>>>Ei tarvitse turvautua osamaksuihin ja korkoihin vaan ostaa tuotteen kotiin
        maksamalla sen heti pois. Eli varautuminen tuleviin ostoksiin on järkevää.<<<

Itse olen noudattanut tätä sääntöä jo 90 luvulta alkaen. Eli olen aina ollut käteismies. Nyt hommasin satkun Nokian näppäinpuhelimen ja se on jo maksettu. Ei tosin ole vielä tullut kotiin. Gigantilta hommattu. Kovat odotukset on tästä puhelimesta ja tämähän on vähän kallliimpi, kuin norm. Nokian näppäinpuhelimet. Kunnon kamera olisi kyllä kiva!

Itse en pidä osamaksu järjestelyistä, vaan järkevämpää on ensin säästää ja sitten vasta ostaa. Parhaimmassa tapauksessa voi tehdä näitä molempia, eli ostaa ja säästää. Tosin säästösummat ei ole niin suuria, mutta kasvaa kuitenkin. Tämä on minun linja.

Mb_76

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

>>>Ei tarvitse turvautua osamaksuihin ja korkoihin vaan ostaa tuotteen kotiin
        maksamalla sen heti pois. Eli varautuminen tuleviin ostoksiin on järkevää.<<<

Itse olen noudattanut tätä sääntöä jo 90 luvulta alkaen. Eli olen aina ollut käteismies. Nyt hommasin satkun Nokian näppäinpuhelimen ja se on jo maksettu. Ei tosin ole vielä tullut kotiin. Gigantilta hommattu. Kovat odotukset on tästä puhelimesta ja tämähän on vähän kallliimpi, kuin norm. Nokian näppäinpuhelimet. Kunnon kamera olisi kyllä kiva!

Itse en pidä osamaksu järjestelyistä, vaan järkevämpää on ensin säästää ja sitten vasta ostaa. Parhaimmassa tapauksessa voi tehdä näitä molempia, eli ostaa ja säästää. Tosin säästösummat ei ole niin suuria, mutta kasvaa kuitenkin. Tämä on minun linja.

Mb_76

Eihän siinä sinun sinkkukopperossa ole edes mitään isoa ostettavaa. Eli joskus tulee tilanne, että ei tarvitse ostaa mitään. Tuo näytti jo siltä, kun kerroit että 100€ on mennyt puhelimeen ja kukkaan n50€! Eli vielä jäi 350€ käyttämätöntä rahaa, mille et keksi käyttöä. Ellet keksimällä keksi tarpeettomia uudituksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      142
      3537
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      5
      2803
    3. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      92
      2223
    4. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      139
      1862
    5. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      132
      1846
    6. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      30
      1755
    7. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      138
      1405
    8. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1399
    9. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1196
    10. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      164
      1135
    Aihe