Kristittyjen vihaaminen

Anonyymi-ap

Helluntailaisilla on tapana vihata kristittyjä jotka pyhittävät sapatin.

Ja Jeesus sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten."

98

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

USA:ssa on Seitsemännen Päivän Helluntaikirkko.
      Myös juutalaiset pyhittävät sapatin ja heitä helluntailaiset eivät vihaa.

• Anonyymi00002

Luukas 22:31

Katso, saatana on tavoitellut teitä valtaansa, seuloakseen teitä niinkuin nisuja;

• Anonyymi00004

Matti 1:1.
        Katso. olette mielenvikaisia. Ja jumala vain hymyili.

• Sapatti on juutalaisille.🕍✡️🕎

• Anonyymi00003

Jeesus myös pyhitti sapatin ja hän meni tapansa mukaan sapattina Jumalan palvelukseen.

• Anonyymi00005

Tottakai Jeesus meni sapattinakin synagoogaan puhumaan siellä oleville, korostamatta sapattia mitenkään erityisemmin . Sapattinahan juutalaiset miehet menevät joukottain synagoogaan, mutta naisilla ei edelleenkään ole synagoogaan tulemista, vaikka asiaa ehkä olisi.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Tottakai Jeesus meni sapattinakin synagoogaan puhumaan siellä oleville, korostamatta sapattia mitenkään erityisemmin . Sapattinahan juutalaiset miehet menevät joukottain synagoogaan, mutta naisilla ei edelleenkään ole synagoogaan tulemista, vaikka asiaa ehkä olisi.

taas puhut palturia, koska miesten ja naisten välissä on se suojaava kangas- synagoogassa.
        Mistähän sinä noita vieraita juttuja- jotka eivät pidä paikkaansa ammennat.

Eli aina kalahtaa kirveesi - kiveen

• Anonyymi00010

Niin, siellä on sapattina synagooga riittävän lähellä, täyttäen sapattimatkan kriteerit. etkös sitä tiedä- otahan selvää, itselleni tulee joka viikko Israelista, heidän opetustaan ja oppia.

Mutta, täällä - kun kirkot ovat kaukana- eikä sapattimatka onnistu- ollaan kotona ja viikn ensimmäisenpä päivänä mennään kirkkoon, eikä sapatti näin rikkoudu.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00008 kirjoitti:

taas puhut palturia, koska miesten ja naisten välissä on se suojaava kangas- synagoogassa.
        Mistähän sinä noita vieraita juttuja- jotka eivät pidä paikkaansa ammennat.

Eli aina kalahtaa kirveesi - kiveen

Itse puhut pazkaa. Olin meinaan aikoinaan Israelin Jerusalemissa häämatkalla, kun siellä oli sapatti. Eikä synagoogaan päästetty ketään naista. Ei israelilaista eikä turistia, vaan turistinaiset estettiin menemästä synagoogaan. Minut olisi kyllä päästetty, mutta vaimoani ei. Jätin sen seurauksena menemättä.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Niin, siellä on sapattina synagooga riittävän lähellä, täyttäen sapattimatkan kriteerit. etkös sitä tiedä- otahan selvää, itselleni tulee joka viikko Israelista, heidän opetustaan ja oppia.

Mutta, täällä - kun kirkot ovat kaukana- eikä sapattimatka onnistu- ollaan kotona ja viikn ensimmäisenpä päivänä mennään kirkkoon, eikä sapatti näin rikkoudu.

Kyllä täälläpäin olisi kirkkoja ja rukoushuoneita, mutta ovat suljettuna sapattisin. Olisi lyhyt kirkkomatka.
        Jeesuksen esimerkki ei käy kaikille läheskään.

1234567---

• Anonyymi00070
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Synagoga, englanniksi synagogue. (Sin of Gog - Googin synti).

• Anonyymi00006

taidat aloittajana puhua puppua.
      Helluntalaiset ovat adventistien tielaisuudessa käyneet monet kerrat ja yhteistuumin hengellistä kokoustakin pitäneet.

• Anonyymi00007

Maailmanlopun meininkiä.

• Anonyymi00009

"Saatana on tavoitellut teitä valtaansa, seuloakseen teitä niinkuin nisuja."

• Anonyymi00011

Suomeen perustetaan 7. Päivän Helluntaiseurakunta ennen ylöstempausta.

• Anonyymi00012

Jeesukseen uskoville ja Jeesusta rakastavilla helluntailaisille ei ole tapana vihata ketään. Ei edes adventisteja. Mutta adventistit kyllä vihaavat adventismin ulkopuolella olevia Jeesukseen uskovia ja Jeesusta rakastavia uskovaisia adventistien sapattijumalan vuoksi. Adventistit kun eivät tunne Kristusta Jeesusta henkilökohtaisesti, niin he eivät osaa näin ollen ketään rakastaakaan. Eivät edes omia adventistiseurakuntalisiaan. Että se viha on teidän itsenne oma elementti.

• Anonyymi00021

Montako adventistia tunnet ? Et kai tarkoita että kaikki adventistit vihaavat ?
        Ei kaikki ole samanlaisija missään suunnassa.

• Anonyymi00025

Voi hyvänen aika sentään, vai eivät Adventistit tunne Kristusta Jeesusta henkilökohtaisesti. Johan tuli valetta kerrakseen.
        Esim. Adventisti ylifariseukselle on näytetty näkyjä yllin kyllin.

Sunnuntai uskovien rakkaudet eivät kyllä kiinnosta.

1234567---

• Anonyymi00028
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Montako adventistia tunnet ? Et kai tarkoita että kaikki adventistit vihaavat ?
        Ei kaikki ole samanlaisija missään suunnassa.

Adventistit (KAIKKI) uskovat väärään sapattiprofeettaansa.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Adventistit (KAIKKI) uskovat väärään sapattiprofeettaansa.

Kuka on sinun oikea profeetta ?

1234567---

• Anonyymi00041
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Kuka on sinun oikea profeetta ?

1234567---

Johannes on oikea profeetta.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Johannes on oikea profeetta.

>>>>>Johannes on oikea profeetta...<<<<
        ---------
        On??? Johannes Kastaja oli Jeesuksen Kristuksen edellä kävijä
        ----------
        ”Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.”
        ‭‭5. Mooseksen kirja‬ ‭18‬:‭15‬ ‭FB38‬‬
        --------------
        ”Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua. Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.”
        ‭‭5. Mooseksen kirja‬ ‭18‬:‭18‬-‭19‬ ‭FB38‬‬
        ---------------
        ”Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.

Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta.

Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'

Ja kaikki profeetat Samuelista alkaen ja kaikki järjestään, jotka puhuneet ovat, ovat myös ennustaneet näitä päiviä.

Te olette profeettain ja sen liiton lapsia, jonka Jumala teki meidän isiemme kanssa sanoen Aabrahamille: 'Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maan sukukunnat'. Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭3‬:‭19‬-‭26‬ ‭FB38‬‬ (3: 1-26)

• Anonyymi00075
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Voi hyvänen aika sentään, vai eivät Adventistit tunne Kristusta Jeesusta henkilökohtaisesti. Johan tuli valetta kerrakseen.
        Esim. Adventisti ylifariseukselle on näytetty näkyjä yllin kyllin.

Sunnuntai uskovien rakkaudet eivät kyllä kiinnosta.

1234567---

Tämä on sitä Jumalan rakkautta.

• Anonyymi00013

Helluntailaisilla on tapana vihata jopa evankeelisten vauvoja.
      Helluntaikirkko hyväksyy myös vauvojen abortin eikä kiellä sitä opissaan.

• Anonyymi00020

Miksi pakkovauvakastetut eivät kiellä aporttia?

• Anonyymi00014

Aloittajan nirjoitus on valhetta.
      Helluntailaisjuteen ei kuulu vihaaminen, vaan ihmisten vihaaminen pidetään syntinä. Jeesus kuoli kärsien ihmisten puolesta synneistä kuuluvat rangaistukset ja tarjoaa ihmiselle Evankeliumin. Ihmisellä on vapaus valita, hyväksyykö tämän Evankeliumin omaksi hyödykseen.
      Kääntykää ja tehkää parannus, hyväksy Jumalan tarjoama sovitus Kristuksessa meidän puolestamme.

• Anonyymi00015

Se pitää kysyä adventisteilta eikä helluntailaisilta.
        Helluntailaiset hyväksyvät adventtitotuuden vihdoinkin sapatista ?

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Se pitää kysyä adventisteilta eikä helluntailaisilta.
        Helluntailaiset hyväksyvät adventtitotuuden vihdoinkin sapatista ?

Miten sellaista voi hyväksyä mitä ei ole olemassakaan.

• Anonyymi00018

Aloittajan kirjoitus on valhetta.
        Helluntailaisuudessa kasvetaan vapaaehtoisesti Jeesuksen opetuslapseksi johonka kuuluu Jeesuksen Rakkaus kaikkia ihmisiä kohtaan.
        Jeesus Rakastaa meitä jokaista yksilöinä ja sen mukaisesti tulee Hänen omat elää.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Sinulla on vielä paksu peite silmilläsi !

1234567---

• Anonyymi00029
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Monessa kohtaan Raamatusta löytyy sapatti.
        Mene lukemaan Sanaa äläkä valehtele.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Aloittajan kirjoitus on valhetta.
        Helluntailaisuudessa kasvetaan vapaaehtoisesti Jeesuksen opetuslapseksi johonka kuuluu Jeesuksen Rakkaus kaikkia ihmisiä kohtaan.
        Jeesus Rakastaa meitä jokaista yksilöinä ja sen mukaisesti tulee Hänen omat elää.

Helluntaitituutuudessa opetetaan vihaamaan adventisteja ja pakkovauvakastettuja.
        Vihalahkosta on kysymys.

• Anonyymi00033

Kristityt rakastavat helluntailaisia jotta helluntailaisetkin löytäisivät sapatin Herran ja sapatin ilon.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Monessa kohtaan Raamatusta löytyy sapatti.
        Mene lukemaan Sanaa äläkä valehtele.

>>>>>Monessa kohtaan Raamatusta löytyy sapatti.
        Mene lukemaan Sanaa äläkä valehtele.<<<
        -----
        Raamatussa on monta muutakin "typosta", esikuvaa Jeesuksesta Kristuksesta ja Häneen uskomisen kautta tulevasta levosta.
        ----------
        ‭‭1. Mooseksen kirja‬ ‭2‬:‭1‬-‭3‬ ‭FB38‬‬
        Jumala "lepäsi" luomis työnsä jälkeen.
        Samoin Jeesus kun sovitustyö oli täytetty. Työn jälkeen lepo.

”Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭19‬:‭30‬ ‭FB38‬‬

Ihminen joka uskoo evankeliumin on saanut levon teoistaan.
        ---------
        ”Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."”
        ‭‭Matteus‬ ‭11‬:‭28‬-‭30‬ ‭FB38‬‬

Kenelle Jeesus puhui em.?
        Lain alaisille juutalaisille jotka pitäytyivät ulkoisissa lain teoissa kivisydämellä, ilman sydämen uskoa.
        --------
        ”Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.

Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat. Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon,

niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti. Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa"; ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".

Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden, niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne"

. Sillä jos Joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi toisesta, senjälkeisestä päivästä. Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭4‬:‭1‬-‭10‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00019

Kyllä sitä pitäisi omaksua väkisin tuputettu harhaoppi.

• Anonyymi00063

>>>>!Kyllä sitä pitäisi omaksua väkisin tuputettu harhaoppi<<<
        -------
        Harha opista tulee varoittaa ettei kristinuskossa kasvamaton sellaiseen eksy.
        -----------
        En ole löytänyt Raamatusta vuosi lukua
        "1844". Että Jeesus Kristus olisi silloin alkanut suorittamaan sovittavan palvelutyönsä toista ja viimeistä vaihetta. ?

Olen löytänyt Raamatusta että

‭‭Kolossalaiskirje‬ ‭1‬:‭19‬-‭23‬ ‭FB38‬‬
        ”Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,

jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.”

( Jeesus Kristus) ”meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭9‬:‭12‬ ‭FB38‬

”mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭10‬:‭12‬ ‭FB38‬‬

”Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭10‬:‭14‬ ‭FB38‬‬

”Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭10‬:‭18‬ ‭FB38‬‬

En ole löytänyt Raamatusta " tutkivaa tuomiota. "?

Olen löytänyt Raamatusta että synti tuomittiin lihassa ( Jeesuksen Kristuksen ristin kuolemassa) Synti kysymys käsiteltiin Golgatan ristillä Jeesuksen Kristuksen kärsimyksissö ja ristin kuolemassa, sekä Hänen kuolleista nousemisessa. Taivaassa ei syntejä käsitellä eikä tutkita, sellaista ei löydy Raamatusta.

Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭3‬ ‭FB38‬‬
        ”Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,”
        ‭‭
        Olen löytänyt Raamatusta että Jeesukseen Kristukseen uskovalla on iankaikkinen elämä jo alkanut tässä ajassa. Hän on siirtynyt kuolemasta elämään.

Johannes‬ ‭5‬:‭24‬-‭26‬ ‭FB38‬‬
        ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää. Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.”

• Anonyymi00064
        Anonyymi00063 kirjoitti:

>>>>!Kyllä sitä pitäisi omaksua väkisin tuputettu harhaoppi<<<
        -------
        Harha opista tulee varoittaa ettei kristinuskossa kasvamaton sellaiseen eksy.
        -----------
        En ole löytänyt Raamatusta vuosi lukua
        "1844". Että Jeesus Kristus olisi silloin alkanut suorittamaan sovittavan palvelutyönsä toista ja viimeistä vaihetta. ?

‭‭Kolossalaiskirje‬ ‭1‬:‭19‬-‭23‬ ‭FB38‬‬
        ”Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,

jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.”

( Jeesus Kristus) ”meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭9‬:‭12‬ ‭FB38‬

”mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭10‬:‭12‬ ‭FB38‬‬

”Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭10‬:‭14‬ ‭FB38‬‬

”Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭10‬:‭18‬ ‭FB38‬‬

En ole löytänyt Raamatusta " tutkivaa tuomiota. "?

Olen löytänyt Raamatusta että synti tuomittiin lihassa ( Jeesuksen Kristuksen ristin kuolemassa) Synti kysymys käsiteltiin Golgatan ristillä Jeesuksen Kristuksen kärsimyksissö ja ristin kuolemassa, sekä Hänen kuolleista nousemisessa. Taivaassa ei syntejä käsitellä eikä tutkita, sellaista ei löydy Raamatusta.

Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭3‬ ‭FB38‬‬
        ”Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,”
        ‭‭
        Olen löytänyt Raamatusta että Jeesukseen Kristukseen uskovalla on iankaikkinen elämä jo alkanut tässä ajassa. Hän on siirtynyt kuolemasta elämään.

Johannes‬ ‭5‬:‭24‬-‭26‬ ‭FB38‬‬
        ”Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää. Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.”

‭‭Olen löytänyt Raamatusta että Jumala tekee työtä sapatinpäivänäkin ja niin tekee myös Hänen Poikansa Jeesus Kristus. Koska Hän aina tekee samaa kuin Isä.
        Johannes‬ ‭5‬:‭18‬-‭23‬ ‭FB38‬‬
        ”Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän;

sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee. Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette.

Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.”

• Anonyymi00065
        Anonyymi00064 kirjoitti:

‭‭Olen löytänyt Raamatusta että Jumala tekee työtä sapatinpäivänäkin ja niin tekee myös Hänen Poikansa Jeesus Kristus. Koska Hän aina tekee samaa kuin Isä.
        ”Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän;

sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee. Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette.

Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.”

Olen Raamatun tutkimiseni perusteella tullut vakuuttuneeksi että tämä edellä oleva on terveelle kristin uskolle vierasta oppia.

"....Taivaassa on pyhäkkö, todellinen pyhäkköteltta, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse. Siinä Kristus suorittaa pappispalvelusta meidän hyväksemme. Hän tekee uskoville mahdolliseksi saada hyväkseen hänen sovitusuhrinsa, jonka hän uhrasi ristillä ainutkertaisesti kaikkien puolesta. Hänet asetettiin virkaansa meidän suureksi ylipapiksemme taivaaseenastumisensa yhteydessä, jolloin hän myös aloitti papillisen välitystyönsä, jota ylipapin toiminta maanpäällisen pyhäkön pyhässä esikuvasi.

Profeetallisen 2300 päivää käsittävän ajanjakson lopussa vuonna 1844 hän ryhtyi suorittamaan sovittavan palvelutyönsä toista ja viimeistä vaihetta, jota ylipapin toiminta maanpäällisen pyhäkön kaikkeinpyhimmässä esikuvasi.

Tämä työ liittyy taivaalliseen oikeudenkäyntiin, tutkivaan tuomioon, joka on osa kaiken synnin lopullisesta hävittämisestä, mistä muinaisen heprealaisen pyhäkön puhdistaminen suurena sovituspäivänä oli esikuva. Tuossa esikuvallisessa toimituksessa pyhäkkö puhdistettiin eläinuhrien verellä, mutta taivaalliset puhdistetaan Jeesuksen veren täydellisellä uhrilla. Tutkiva tuomio paljastaa taivaallisille olennoille, ketkä kuolleista nukkuvat Kristuksessa kuoleman unta ja sen vuoksi ovat hänessä katsottava arvollisiksi saamaan osan ensimmäisessä ylösnousemuksessa. Se myös osoittaa, ketkä elävistä pysyvät Kristuksessa, noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen ja ovat sen vuoksi hänessä valmiit muutettaviksi hänen iankaikkiseen valtakuntaansa...."
        Lähde :Kristuksen palvelus taivaan pyhäkössä - Suomen Adventtikirkko
        -------
        Mitä Jeesus itse evankeliumin kautta ilmoittaa?

• Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Olen Raamatun tutkimiseni perusteella tullut vakuuttuneeksi että tämä edellä oleva on terveelle kristin uskolle vierasta oppia.

"....Taivaassa on pyhäkkö, todellinen pyhäkköteltta, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse. Siinä Kristus suorittaa pappispalvelusta meidän hyväksemme. Hän tekee uskoville mahdolliseksi saada hyväkseen hänen sovitusuhrinsa, jonka hän uhrasi ristillä ainutkertaisesti kaikkien puolesta. Hänet asetettiin virkaansa meidän suureksi ylipapiksemme taivaaseenastumisensa yhteydessä, jolloin hän myös aloitti papillisen välitystyönsä, jota ylipapin toiminta maanpäällisen pyhäkön pyhässä esikuvasi.

Profeetallisen 2300 päivää käsittävän ajanjakson lopussa vuonna 1844 hän ryhtyi suorittamaan sovittavan palvelutyönsä toista ja viimeistä vaihetta, jota ylipapin toiminta maanpäällisen pyhäkön kaikkeinpyhimmässä esikuvasi.

Tämä työ liittyy taivaalliseen oikeudenkäyntiin, tutkivaan tuomioon, joka on osa kaiken synnin lopullisesta hävittämisestä, mistä muinaisen heprealaisen pyhäkön puhdistaminen suurena sovituspäivänä oli esikuva. Tuossa esikuvallisessa toimituksessa pyhäkkö puhdistettiin eläinuhrien verellä, mutta taivaalliset puhdistetaan Jeesuksen veren täydellisellä uhrilla. Tutkiva tuomio paljastaa taivaallisille olennoille, ketkä kuolleista nukkuvat Kristuksessa kuoleman unta ja sen vuoksi ovat hänessä katsottava arvollisiksi saamaan osan ensimmäisessä ylösnousemuksessa. Se myös osoittaa, ketkä elävistä pysyvät Kristuksessa, noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen ja ovat sen vuoksi hänessä valmiit muutettaviksi hänen iankaikkiseen valtakuntaansa...."
        Lähde :Kristuksen palvelus taivaan pyhäkössä - Suomen Adventtikirkko
        -------

‭‭Johannes‬ ‭5‬:‭24‬-‭30‬ ‭FB38‬‬

Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää. Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen. En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.”

Mitä Jeesus Kristus tekee taivaassa Raamatun ilmoituksen mukaan?
        Hän on istunut Majesteetin oikealle puolelle toimitettuaan puhdistuksen synneistä.

‭‭Heprealaiskirje‬ ‭1‬:‭1‬-‭4‬ ‭FB38‬‬
        ”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭1‬:‭1‬-‭4‬ ‭FB38‬‬

Hän tekee pappispalvelusta .
        ‭Heprealaiskirje‬ ‭8‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬
        ”Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa, tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen.”

Hänen pappis palveluksensa on rukous omiensa puolesta.
        Heprealaiskirje‬ ‭7‬:‭23‬-‭25‬ ‭FB38‬‬
        ”Ja noita toisia pappeja on tullut useampia, koska kuolema ei sallinut heidän pysyä; mutta tällä on katoamaton pappeus, sentähden että hän pysyy iankaikkisesti, jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.”

‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭34‬ ‭FB38‬‬
        ”Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.”
        ‭-------------

• Anonyymi00076
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Jeesuksen sanojen mukaan, sapattihan onkin asetettu ihmistä varten.

• Anonyymi00022

Eikä ketään hetkauta sapatti edes millään tavalla vaikka sitä miten jankataan ja siitä rakennetaan olkinukkeja.

• Anonyymi00027

Jeesus toisessa tulemuksessaan työntää hetkauttajat syrjään, varjoon.

1234567---

• Anonyymi00023

Ikuisuus ei ole ikuisuutta. Minulle se on. Ihmisellä nyt jotain pientä saa olla jopa siinä ikuisuudessa. Edes ne jotka välittää ihan oikeasti.

• Anonyymi00031

Adventistit ovat katoava uskonto Suomessa.

• Anonyymi00032

Adventistit ovat Raamatussa mainittu lopuajan jäännös jotka odottavat Jeesusta pilvissä tulevan noutamaan Jeesuksen omia.

• Anonyymi00034

Totuus ei tule katoamaan koskaan.

Paljon on murmen alla monia vanhoja hyviä Adventistijulistajia, odottamassa Jeesuksen toista tulemista.

1234567---

• Anonyymi00037
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Totuus ei tule katoamaan koskaan.

Paljon on murmen alla monia vanhoja hyviä Adventistijulistajia, odottamassa Jeesuksen toista tulemista.

1234567---

Olet siunattu adventisti.
        Siunausta ❤️

- helluntaisisko -

• Anonyymi00038

Sunnuntai tulee nousemaan oikein kohisten. Paavikin lausui: Sunnuntai koko maailman lepopäiväksi.

Saa KAIKKI, suuret ja pienet, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat kumartamaan itseään.

1234567---

• Anonyymi00040
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Olet siunattu adventisti.
        Siunausta ❤️

- helluntaisisko -

Kauan kauan aikaa sitten vanhalla edesmenneellä helluntailaismiehellä oli tapana aina sillon tällöin piipahtaa meillä. Kerrankin kun hän tuli, hän heti siunasi pienen muutaman vuoden ikäisen poikamme. Hän oli kyllä sympaattinen mies. Nyt tämä poika jo nelikymppinen.

1234567---

• Anonyymi00068
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Kauan kauan aikaa sitten vanhalla edesmenneellä helluntailaismiehellä oli tapana aina sillon tällöin piipahtaa meillä. Kerrankin kun hän tuli, hän heti siunasi pienen muutaman vuoden ikäisen poikamme. Hän oli kyllä sympaattinen mies. Nyt tämä poika jo nelikymppinen.

1234567---

Ei hän siinä ohessa silti väärää "sapatilla pelastuu"-opetusta siunannut. Tai muitakaan vääriä oppeja.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Sunnuntai tulee nousemaan oikein kohisten. Paavikin lausui: Sunnuntai koko maailman lepopäiväksi.

Saa KAIKKI, suuret ja pienet, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat kumartamaan itseään.

1234567---

Näin kaikki toteutuu.

• Anonyymi00039

Kyllä uskonnolisuus voi olla hullua.

• Anonyymi00042

Eli Israel tuhottava buub gajyausur jau'

• Anonyymi00043

Juutalaiset tuhottava ja kristityt tapettava.

Mikä ääni se niin sanoo ?

• Anonyymi00045

Lutherin ääni!

• Anonyymi00044

Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.

Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.

Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.😢😭😭

• Anonyymi00046

Adventismi on saatanan syvyyksiä eil järjettömyyttä. Jeesus meni juutalaisten tavan mukaan sapattina juutalaisten kokoushuoneeseen, niin miten kummassa ellen-spiritisti tempaisi juutalaisten tavasta väitteensä Jeesuksen pyhittäneen lauantaipäivän?
      Jeesus teki paljon muutakin: hän opetti joka päivä pyhäkössä. Niin eikö ellenin päättelykyvyn mukaan voi myös opettaa Jeesuksen pyhittäneen jokaisen päivän?
      Kaikki minä Jum la loi oli sangen hyvää, EI OLE KADOTTAVAA JA PELASTAVAA VIIKONPÄIVÄÄ!
      JOS SAPATTI OLISI PELASTAJA, NIIN TAATUSTi RAAMATTU SEN ILMOITTAISI TÄYSIN SELVÄSTI!

• Anonyymi00052

Adventisti ylifariseus_1:sen kirjoituksesta.

ILMESTYSKIRJAN PETO TUNNISTETTU.
        Pedon muuttama lepopäivä "SUNNUNTAI" on ollut pedonmerkkinä, siitä alkaen, kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli vuodesta 321 jKr. lähtien.
        Tuomioiden julistaminen on eri asia, kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.

VERTAILUKOHTEET: 2.Moos.31:12-18 ja Ilm.13:11-18 5.Moos.6:1-8
        Jumalan merkki, ja pedon merkki vastakkain. Rangaistuskin sama, eli kuolemantuomio. Jumalan merkin rikkomisesta tuomio on iankaikkinen. Pedon merkin kohdalla, se on pedon aikakauteen liittyvä rangaistus.

1234567---

• Anonyymi00047

Annapa edes yhden sellaisen helluntailaisen nimi, joka vihaa sinua tai sapattia.

Sinä vain keksit olemattomia syytöksiä.

• Anonyymi00048

Varsinaiset lahkolaiset helluntailaiset haluavat tunnetusti riidellä kaikkien, jopa Helluntaikirkkolaistenkin kanssa.

• Anonyymi00049

Kun helluntailaiset vihaavat toisiaan.

### Riitoja kiistoja uhkauksia

Helluntailaiset käynnisti kastekiistat Suomessa 1920-luvulla.

Helluntailaisuuden opit toi Suomeen Norjalainen Pelastusarmeijalainen T.B.Barrat niminen mies.

Barrat kannatti lasten kastamista seurakunnan jäseniksi kuten Kristityt kirkkokunnat tekevät.
      Suomen helluntaijohtaja Gerhard Olsen-Smidt -niminen mies kannatti vain aikuisten kastamista.

Riitaisan äänestyksen voitti niukasti tuo Gerhard Olsen-Smidt:in ehdotus

• Anonyymi00050

Onneksi homo voitti.

• Anonyymi00051

Ongelmalliseksi tämän lauantaisapatin tekee se, ettei sitä pysty edes syntyperäinen juutalainen lain mukaan viettämään. Ylpeä ihminen haluaa turvata lakiin ja tehdä jotain ansioita itselleen, jotta varmemmin pääsisi iankaikkiseen elämään, jos Jumalan armo ei kelpaa. Jeesuksen ristin uhri oli täydellinen uhri ja ainoa tie Jumalan yhteyteen ja iankaikkiseen elämään.

Niinpä lain orjuuttama viettää sapattia yrittäen lihan voimin täyttää lakia, jota yksikään ei pysty täyttämään. Raamattu kirjoittaa näin. Kaikki me Jeesuksen luokse tulleet uudestisyntyneet olemme siis syntisiä, mutta Jeesuksen uhrin tähden armahdettuja. Lihan tekoja tekevät eivät siis voi viettää sapattia levossa. He ovat siis niitä, joista Jeesus sanoi: Matt. 23:4
      He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa

Me kaikki olemme ansainneet kuolemantuomion, mutta Jeesus otti sen kannettavakseen Golgatan ristillä.
      Ps. 14:3
      Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään

Löytyykö yksikin ihminen, joka väittää uskoontulonsa jälkeen tekevänsä vain hyvää ja olevansa Jumalalle kelvollinen eikä enää tee lainkaan syntiä? Kun Raamattu sanoo, että tällaista ihmistä ei ole maailmassa koskaan elänyt, eikä koskaan tule elämään, niin miten se olisi mahdollista?

Jeesus antoi lähetyskäskyn ja halusi Jeesusta ainoana pelastajan julistettavan kaikkialla maailmassa.

Ihmisen pitää levätä silloin, kun tarvitsee lepoa. Jeesuskin sanoi, että levähtäkää vähän, kun oli kiireistä aikaa.

Saa levätä vaikka kaikki päivät, niinkuin minä eläkeläisenä saan tehdä. Ei ole enää velvollisuuksia, on vain lepo Kristuksessa. Minä kelpaan, koska Kristus lunasti minut.

Minun ei tarvitse siis ponnistella kelvatakseni. Kristuksen tähden minä olen kelvollinen ikuisesti.

• Anonyymi00053

Ilman herjaamista ei ole hetkeäkään kelvollinen.

• Muist pyhitää lepopävä, Raamatun sivulla kirjoitettu.

• Anonyymi00054

Valhetta. Hellarit eivät vihaa sapatisteja.

• Anonyymi00056

Tässä on helluntailasten ja adventistien ero!

Room7:6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

• Anonyymi00057

Kun uskoo Paavalin valeita, voi kuvitella mitä tahansa.

Että usko olisi muka hyviä juttuja.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Kun uskoo Paavalin valeita, voi kuvitella mitä tahansa.

Että usko olisi muka hyviä juttuja.

Vihaavatko adventistit Paavalia?

• Anonyymi00077
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Vihaavatko adventistit Paavalia?

En tietenkään vihaa Paavalia.
        Paavali sanoi: Laki on hyvä, laki on Pyhä ja evenkeelinen.

Sapattina lähes koko kaupungin porukka kokoontui kuulemaan Jumalan sanaa kun Paavali julisti.

1234567---

• Anonyymi00058

>>>>Helluntailaisilla on tapana vihata kristittyjä jotka pyhittävät sapatin.

Ja Jeesus sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.<<<<
      ----------
      Kuka vihaa? Lihan mieli on vihollisuutta Jumalaa vastaan. Jumala yhteyttä ei saa lain tekoja noudattamalla, vaan uskomalla evankeliumi.

”Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;

sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭5‬-‭9‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00061

Siionistit vihaavat kristittyjä. Pommittavat kirkot ja tappavat papit, ampuvat äidit lapsineen kirkkoon ja iskevät lekalla Jeesus-patsaita naamaan.

• Anonyymi00067

Miten niin "helluntailaiset" vihaavat sapatinviettäjiä...? Oliko niinkuin jotain kättä pidempää antaa väitteen tueksi?!!! Omassa kaupungissa ollaan myös adventistien kanssa tekemisissä yhteiskristillisyyden merkeissä.

Se, että tämä on helluntalaisuuden palsta, ei todellakaan tarkoita sitä, että täällä silti helluntailaiset kirjoittaisivat. Helluntailaiset eivät juuri netissä edes käy. Tämän palstan ovat valloittaneet ihmiset, jotka kirjoittelevat täällä päivät pitkät vihakommentteja muista uskovista, ja varmaankin juuri siksi nimenomaan täällä, jotta heidän kommenttejaan luultaisiin helluntailaisten kirjoittamiksi.

• Anonyymi00069

Totuus: nettipalstoilla ovat sairaimmat ja fanaattisimmat helluntailaiset. Tosielämässä suurin osa helluntailaisista pitää adventisteja pelastuvina uskovaisina, ehkä vain liian lakihenkisinä, mutta kuitenkin veljinään ja sisarinaan.

• Anonyymi00071

Täällä Nummelassa me Adventistit ja Helluntalaiset siunaamme toisiamme ja kiitämme Jeesusta joka on tulossa takaisin.
        Halleluujaa kiitos Jeesus !!

• Anonyymi00072

Asia on kyllä ihan päinvastoin eli adventistitpoitävät itseään niinä, jotka pelastuvat. Muut ovat erehtyneitä ja tuskin pelastuvat, elleivät ala pitää sapattia ja usko muissakin asioissa, kuten he uskovat.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Täällä Nummelassa me Adventistit ja Helluntalaiset siunaamme toisiamme ja kiitämme Jeesusta joka on tulossa takaisin.
        Halleluujaa kiitos Jeesus !!

Tämä on hyvä toimintamalli.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Asia on kyllä ihan päinvastoin eli adventistitpoitävät itseään niinä, jotka pelastuvat. Muut ovat erehtyneitä ja tuskin pelastuvat, elleivät ala pitää sapattia ja usko muissakin asioissa, kuten he uskovat.

Montako advaria tunnet ? Ovatko kaikki advarit samanlaisija ?

kysynpävaan.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Jumalan antamia totuuksia vastaan ei kannata nousta.

• Anonyymi00079

Onneksi kaikki eivät ole helluntailaisia.
      Kyllä hekin joutuvat tutkivalle tuomiolle.

• Anonyymi00080

Onneksi aivan kaikki eivät ole kristittyjä, Putin on!

• Anonyymi00083

Adventistien oppi kumotaan tässä.

Room3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, >> Jakeen lisätiedot
      3:22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
      3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
      3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit

• Anonyymi00084

Mitä ihmeen väliä sillä on mitä Raamatussa lukee.

Kyllä usko voi olla muiden herjaamista laittomuuden tekijöiksi ja itsenä korostamista luki Raamatussa mitä tahansa.

Herjaava usko tarvitsee Raamattua vain siteeksi.

• Anonyymi00086

Ei tuossa mitään kumota, jokainen saa uskoa mitä haluaa.
        Luther opetti jo aikoinaan että 10 käskyä on voimassa.

• Anonyymi00095
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Mitä ihmeen väliä sillä on mitä Raamatussa lukee.

Kyllä usko voi olla muiden herjaamista laittomuuden tekijöiksi ja itsenä korostamista luki Raamatussa mitä tahansa.

Herjaava usko tarvitsee Raamattua vain siteeksi.

Kaikki se kestää, kaikki se kärsii. Kestätkö herjaamista ?

• Anonyymi00085

Eikö adventistit hyväksy Paavalin tekstejä?

• Anonyymi00087

Kyllä uskon.
        Paavali sanoi: Laki on hyvä, laki on pyhä ja evankeelinen

Lähes koko kaupungin kansalaiset tulivat kuulemaan Jumalan sanaa, kun Paavali julisti. Hyvä Paavali.
        Hyvä, Paavali ei myöskään hyväksynyt naispappeutta.

1234567---

• Anonyymi00089
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Kyllä uskon.
        Paavali sanoi: Laki on hyvä, laki on pyhä ja evankeelinen

Lähes koko kaupungin kansalaiset tulivat kuulemaan Jumalan sanaa, kun Paavali julisti. Hyvä Paavali.
        Hyvä, Paavali ei myöskään hyväksynyt naispappeutta.

1234567---

Adventisti, harhojesi ja uskontosi perusta lepää katolisen kirkon kymmenessä käskyssä.
        OSAATKO AJATELLA EDES HETKEN OMILLA AIVOILLASI? Osaatko tehdä google haun?
        Laita hakukenttään: Katolinen kirkko, kymmenen käskyä
        Löydät mm. "katolisen-uskon-kulmakivet
        Tärkeät kymmenen käskyä sisältävät muun muassa ajatuksen..."
        NÄETKÖ SILMILLÄSI, ADVENTTIKIRKOLLA JA KATOLILAISUUDELLA ON SAMA PERUSTA: KYMMENEN KÄSKY!!!!
        MAHTUUKO KALLOOSI: ADVENTISMIN TÄRKEIN OPPI ON KOPIOITU KATOLISELTA KIRKOLTA!!!

• Anonyymi00088

Mitä sääntöjen vastaista?
      Suurin osa aloituksista on antti wuoltee lapsien tekeleitä ja käsittelevät samoja teemoja, joista antti wuoltee muutamia vuosia taaksepäin krjoitti: "Jeesus käski julistaa evankeliumia. Helluntailaiset julistavat kuitenkin omaa uskoaan, ja etenkin sitä miten sen kokevat: Eräässä helluntaigimma juoksi perääni huutaen: Olen käynyt taivaassa. Ei se mitään evankeliumi ole tuo tuollainen omista uskonkokemuksista puhuminen" -antti wuoltee-
      "Helluntai-uskonnollisuus perustuu ensisijaisesti tunteisiin ja ihmisen sisäisiin kokemuksiin. Uskonvarmuuskin perustuu vain omahyväisen itsevarmuuteen"-antti wuoltee

Täysin samoja aiheita käsittelee monet palstan aloituksista ja kommenteista!

• Anonyymi00090

Tässä on uudestisyntyneiden kristittyjen uskonnon oppi kiteytettynä! Näin käy, kun ihminen uudestisyntyy!

Room2:14Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
      2:15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -

• Anonyymi00091

Eikös katolinen kirkko ole suurin käskejen vihaaja kun meni sapatin poistamaan kristinuskosta. Se tosin oli jo poistunut alkuseurakunnan aikaan, mutta jos katoliset olisivat yhtään ymmärtäneet eivät olisi polttaneet noitia, vaan niitä, jotka eivät vietä sapattia.

• Anonyymi00092

Eikä luterilaiset ole pekkaa pahempia.

• Anonyymi00093

Ehkä roomalaiset olivat kaukaa viisaita siinä että jättivät sapatin pois kuten alkuseurakunta. Siinä olisi ollut ihmisten tappamisessa kova savotta jos olisi kaikki pienimmätkin sapatin rikkoja tapettu. Paljon kovempi kuin mitä noitien ja muiden jahtaaminen. ja jälki olisi ollut vieläkin karumpaa.

Alkuseurakunta tosin uskoi Jeesusta siinä ettei pidä miekkaan tarttua edes toista rangaistessa eikä pahaa vastustaessa. Siinä se erosi katolista ja luterilaisesta kirkosta että uskoi mitä Jeesus opetti.

• Anonyymi00094

Aloitus perustuu omaan oppiin, ei siihen, mikä on Raamatun ilmoittama syy, miksi Jeesukseen syntien sovittajana ja Vapahtajana uskovia vainotaan, vihataan.

Viha, vaino, perustuu Jeesuksen nimeen.

Keinotekoisesti vihaa kyllä lietsotaan uskovien välille, kuten aloituksessakin on tarkoituksellisesti tehty.

Uskovan, Jeesuksen pyhän, Jeesuksen opetuslapsen, tunnistehan Raamatun ilmoituiksessa on:

1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
      2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
      .
      13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
      14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
      .
      20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
      21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
      ( Apt 9)

Uskovien viha, vaino, on siis Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Sen sijaan paholainen saa aikaan vihan lietsontaa omien oppien julistajien kautta, jotta uskovat olisivat toisiaan vastaan ja siten ruokkisiavat paholaisen pyrkimystä evankeliumin julistamisen sammumista.

12 Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa,
      13 vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.
      14 Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne.
      .
      16 mutta jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön sen nimensä tähden Jumalaa. ( 1Piet 4)

"Kristityt" eivät vihaa omasta opistaan käsin, vaan he kaikki ovat vihattuja jumalattomien toimesta, uskonsa tähden Herraan Jeesukseen Kristukseen.

13 Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.
      14 Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.
      15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi. (1Joh 3)

Jokainen, joka ei rakasta Jeesukseen uskovaa veljeään / sisartaan, on pimeydessä, paholaisen sokaisema,

9 Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.
      10 Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
      11 Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä. ( 1Joh 2)

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00096

Alkuseurakunnan kohtaama viha perustui Jeesukseen ja jos Häneen uskoi juutalaisten keskellä, oli vaino synagoogissa taattu.

Se oli seurausta siitä että Jeesus oli tapettu sapattirikkomuksista eikä juutalaisten viha laantunut vaikka Jeesus nousi taivaaseen. Jokainen joka muistutti Jeesuksesta ja Jeesuksen opetuksista, ansaitsi kuoleman.

Uskon ja pelastuksen hinta oli alkuun julma, mutta oli seurausta siitä että niin ihmiset olivat Jeesuksen kautta pelastettu ja saatana vihasi sitä, se teki juutalaisten kautta kaikkensa ettei sitä pelastusta olisi ihmisille tarjolla. Ja myös kosti juutalaisille kun eivät siinä onnistuneet että Jeesus olisi unohdettu.

• Anonyymi00097

Jeesus ei tosin rikkonut Raamatun sapattia, mutta kylläkin fariseusten tekemiä omia sääntöjä sapatista. Ei saanut parantaa , eikä syödä tähkä päitä sapatina ja monta muuta sääntöä sapatista joita ei Raamatusta löydy.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00097 kirjoitti:

Jeesus ei tosin rikkonut Raamatun sapattia, mutta kylläkin fariseusten tekemiä omia sääntöjä sapatista. Ei saanut parantaa , eikä syödä tähkä päitä sapatina ja monta muuta sääntöä sapatista joita ei Raamatusta löydy.

Hyvä toteamus.

• Anonyymi00099

Ei Jeesus rikkonut sapattia kun laki oli loppunut Johannekseen. Sen jälkeen pelastus ei perustunut lakiin, eikä sapatin takia olisi pitänyt ketään tappaa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      42
      2106
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      170
      1868
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1310
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1140
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      91
      895
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      879
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      839
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      43
      836
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      763
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      681
    Aihe