Törmään aina välillä klippeihin jossa joku tyyppi väittää että mielialalääkkeet ei toimi ja ovat myrkkyjä. Täytyy sanoa että itse monta kertaa masennus diagnoosin saaneena viimeksi jopa vaikea masennus että täysin paskapuhetta. Itsellä on juuri ne lääkkeet mitkä toimii ja ilma niitä ei toimi. Lääkkeet pitävät minut toimintakykyisenä työelämässä ja siviilielämässä. Eli älkää tulko väittämään sellaista paskaa että lääkkeet ei toimi.
Se mitä olen huomannut niin netti on täynnä paskaa vaihtoehtoistieteitä ja ihan mitä tahansa soopaa ja niitä väitetään eri titteleillä ja ihan vakavilla naamoilla. Asioista mitään tietämätön voi tällaisia uskoa kuten esim että vaikea masennut taitetaan lenkkeilemällä. Tämä on yksi typerimmistä lausunnoista jonka voi sanoa ja sen sanoo yleensä ihminen kuten moneen muuhunkin asiaan ihminen jolla ei ole minkäänlaista kokemusta asiasta.
Mielialalääkkeet
3
152
Vastaukset
- Anonyymi00001
Suurin osa heistä, jotka lääkkeitä käyttävät, hyötyvät niistä lääkkeistä. Pystyvät toimimaan elämässään, suurin osa heistä kenties käy töissäkin. On täysin uskottavaa, kun joku kertoo, että on saanut lääkkeistä apua.
Sekin on henkilökohtainen asia, miten lääkkeisiin ja omaan sairauteensa, omiin ongelmiinsa suhtautuu, ja se, että haluaako itse voida paremmin.
Pelkästään lääkitys on usein riittämätön, hoitoon olisi hyvä sisältyä muutakin, keskustelua, ym. - Anonyymi00002
Ilman noita olisin jo tappanut itseni aikaa sitten. Ja monia eri lääkkeitä olen kokeillut masennukseen, mutta lääkkeettömän ajankin jälkeen vaikeassa elämänvaiheessa olen itse päätynyt pyytämään uudelleen apua vuosienkin jälkeen noista samoista jo syödyistä, ihan tietäen riskit, mutta itse en ole pahaa onneksi vielä niistä kokenut monenkaan syöntikerran jälkeen. Ehkä olen sitten onnekas, kun ei ole tullut kroonisia sivuvaikutuksia. Niissä, mitä kokeilin ja (n. 2kk), tuli heitehuimausta/unettomuutta/pöhnäisyyttä/mielialan heittelyitä, ja noiden jatkaminen pahensi vain oireita, käyttö pidempään ei lieventänyt oireita, vaikka niin luvattiin jo lääkkeen aloituksen aikaan, muka pari viikkoa kestää vain haittaoireet aina annoksen titrauksen tai aloituksen jälkeen...
SSRI-lääkkeet on toimineet mulle ilman pitkäaikaisia haittoja, sitten taas Ketipinor, Triptyl ja Mirtazapin ovat olleet niitä mainitsemiani oireita aiheuttavia, ja osin uneenkin olen noita syönyt, kamalia myrkkyjä, koko päivän pöhnäisyyttä, kamalia painajaisia tai sitten koko päivän pöhnäisyyttä (pitkilläkin kokeiluilla, yksi yli 2kk). Eli voisi jo tutkijat lopettaa pitkäaikaisesti masentuneiden käytön koeaineena ja jättää kokeilut muihin sairauksiin. - Anonyymi00003
Toimii nimenomaan vain ja ainoastaan masennukseen. Luulenpa että ne jotka valittaa ettei toimi on niille määrätty esim. Paniikkihäiriöön tai ahdistuneisuushäiriöön näitä lääkkeitä ja niihin eivät auta tai vain hyvin lievästi mikäli ne ovat masennuksen laukaisemia. Ja se on totta että liikunta vaikuttaa masennukseen positiivisesti koska lisää serotoniinin määrää aivoissa. Lääkkeet kuitenkin auttavat oikeasti isosti varsinkin vaikeaan masennukseen. Ja se on ihan tutkittu asia myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1872738- 1642539
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182247Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee612084Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31739"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591454Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2051450Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2271193Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää961158Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3701083