Totuuden puhumisesta rangaistaan

Anonyymi-ap

Miehellä lakkautettu kaikki nettisovellukset Instagram,feispuuk,watsapp yms kun kertonut muille rehellisesti että fatserin kaikissa on 29 eri lisäainetta

Totuus on se että jo yksi lisäaine tai kavinsuojelumyrkky voi aiheuttaa vaikka mitä sairauksia 😳

https://youtube.com/shorts/QjP4kyOb60Y?is=rqTsoyUws5G-ZKj8

106

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tuossa kakussa myrkkykogoktaalit pysyy lain sallimissa rajoissa.

• Anonyymi00013

Niinpä. Laki kieltää viinan ja tupakan antamisen tai välityksen alaikäiselle mutta ei näitä myrkkyjä. Vaikka on ihan laiillisia monetkin.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Niinpä. Laki kieltää viinan ja tupakan antamisen tai välityksen alaikäiselle mutta ei näitä myrkkyjä. Vaikka on ihan laiillisia monetkin.

Täh ?
        Että laki ei kiellä näiden myrkkyjen antamista alaikäisille, vaikka ovat ihan laillisia monetkin....?????
        Meni nyt jotenkin yli ymmärryksen, mikä tuon edellisen kommentin ajatuksena oli.
        Laki ei kiellä laillisia tuotteita, laki kieltää laittomat tuotteet, eikös jotenkin noin....

• Anonyymi00038
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Nuoret juo energiajuomia mutta kakkupalasen syöminen esim juhlissa on pahempi kuin joka päiväinen energiajuomien käyttö. Jotain rajaa.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Täh ?
        Että laki ei kiellä näiden myrkkyjen antamista alaikäisille, vaikka ovat ihan laillisia monetkin....?????
        Meni nyt jotenkin yli ymmärryksen, mikä tuon edellisen kommentin ajatuksena oli.
        Laki ei kiellä laillisia tuotteita, laki kieltää laittomat tuotteet, eikös jotenkin noin....

Onko jotain isompaa vikaa ymmärryksessä? Vaikka joku aine on laillinen, se voi olla silti myynnissä ja sitä voi syöttää niille jotka ei tiedä että kyse on haitallisesta aineesta. Tinnerikin on laillinen tuote, mutta joku lapsi ei sitä tiedä jos vanhempi kaataa tinneriä lapsen kurkkuun.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Nuoret juo energiajuomia mutta kakkupalasen syöminen esim juhlissa on pahempi kuin joka päiväinen energiajuomien käyttö. Jotain rajaa.

Se että energiajuomat on vahingollisia, ei tee lisäainekakusta yhtään vähemmän haitallista.
        Nuoret voi jo itse päättää ja osata lukea mitä syövät mutta ei lukutaidottomat ja arvostelukyvyttämät lapset. Pikkulapsille ei saa energiajuomiakaan juottaa!

• Anonyymi00057
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Se että energiajuomat on vahingollisia, ei tee lisäainekakusta yhtään vähemmän haitallista.
        Nuoret voi jo itse päättää ja osata lukea mitä syövät mutta ei lukutaidottomat ja arvostelukyvyttämät lapset. Pikkulapsille ei saa energiajuomiakaan juottaa!

Kyllä mutta pointtini on se että videon lääkäri ottaa esimerkiksi pakastekakun e-aineet,koska ne ovat haitallisia lapsille. Eli edelleen kumpi on pahempi lipittää energiajuomia joka päivä vai syödä yhen kakkupalan jos on juhlia. THL ei suosittele energiajuomia alle 15 vuotiaille ja silti nämä nuoret kulkee tölkki kädessä.

Energiajuomissa esiintyviä yleisiä E-aineita ja muita ainesosia ovat:

Happamuudensäätöaineet: Esimerkiksi E330 (sitruunahappo) ja E338 (fosforihappo), joita käytetään antamaan juomalle tyypillinen hapan maku.

Säilöntäaineet: Esimerkiksi E202 (kaliumsorbaatti) tai E211 (natriumbentsoaatti), jotka parantavat säilyvyyttä.

Väriaineet: E150d (sokerikulööri) on yleinen värjäävä ainesosa.

Makeutusaineet: Sokerittomissa vaihtoehdoissa käytetään usein makeutusaineita, kuten aspartaamia tai asesulfaami K:ta.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Onko jotain isompaa vikaa ymmärryksessä? Vaikka joku aine on laillinen, se voi olla silti myynnissä ja sitä voi syöttää niille jotka ei tiedä että kyse on haitallisesta aineesta. Tinnerikin on laillinen tuote, mutta joku lapsi ei sitä tiedä jos vanhempi kaataa tinneriä lapsen kurkkuun.

Ehkäpä me nyt ymmärrettiin vähän eri tavoin, sinäkään et ymmärtänyt, mitä tarkoitin.

• Anonyymi00072
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Kyllä mutta pointtini on se että videon lääkäri ottaa esimerkiksi pakastekakun e-aineet,koska ne ovat haitallisia lapsille. Eli edelleen kumpi on pahempi lipittää energiajuomia joka päivä vai syödä yhen kakkupalan jos on juhlia. THL ei suosittele energiajuomia alle 15 vuotiaille ja silti nämä nuoret kulkee tölkki kädessä.

Energiajuomissa esiintyviä yleisiä E-aineita ja muita ainesosia ovat:

Happamuudensäätöaineet: Esimerkiksi E330 (sitruunahappo) ja E338 (fosforihappo), joita käytetään antamaan juomalle tyypillinen hapan maku.

Säilöntäaineet: Esimerkiksi E202 (kaliumsorbaatti) tai E211 (natriumbentsoaatti), jotka parantavat säilyvyyttä.

Väriaineet: E150d (sokerikulööri) on yleinen värjäävä ainesosa.

Makeutusaineet: Sokerittomissa vaihtoehdoissa käytetään usein makeutusaineita, kuten aspartaamia tai asesulfaami K:ta.

Tässä ketjussa ei ole aiheena energiajuomat vaan kakku jossa on 29 eri lisäainetta.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Tässä ketjussa ei ole aiheena energiajuomat vaan kakku jossa on 29 eri lisäainetta.

Ei mutta lääkäri on huolissaan kun lapset syö kaupan pakastekakkua. Hän on enemmän huolissaan jos lapsi syö muutaman kerran juhlissa mahdollisesti pakastekakkua. Kyse on siitä että pitääkö olla huolissaan jos saa e-aineita muutaman kerran vuodessa vai joka päivä,

• Anonyymi00080
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Ei mutta lääkäri on huolissaan kun lapset syö kaupan pakastekakkua. Hän on enemmän huolissaan jos lapsi syö muutaman kerran juhlissa mahdollisesti pakastekakkua. Kyse on siitä että pitääkö olla huolissaan jos saa e-aineita muutaman kerran vuodessa vai joka päivä,

Niin, siinä on eroa.

• Anonyymi00002

Niinpä, ei ole vääristellyt mitään vaan näyttänyt koko kansalle tuotetiedot ja kertonut mitä ne aineet oikeasti on. On lääkäri ja tutkija eikä mikään elämänkoululainen nettiöyhöttäjä.

Eri asia olisi, jos olisi väittänyt jotain perätöntä mutta kun hän on vain suomentanut mitä nuo 29 lisäainetta on. Kukaan joka on pahasti makeakoukussa, ei juuri tarkkaile mitä hän oikeasti syö tai pahempaa vielä: syöttää lapsille.

Aivan käsittämätöntä, kieroa ja moraalitonta toimintaa arvostetulta yritykseltä jonka brändi ja tuotteet kuitenkin korkeatasoisia. En olisi itse vielä tuosta kakusta hätkähtänyt, kun tiedän ennestään miten epäterveellisiä ne on, ja välttelen makeaa muutenkin, mutta olen järkyttynyt Fazerin toimista. Nyt lähti minulta boikottiin.

Söin kerran tuollaista valmiskakkua. Ei tämä Fazerina kuitenkaan mutta vastaava. Minulta "paloi" suun ja ruokatorven limakalvot, ja suu tuli täyteen kipeitä aftoja. Jouduin mennä lääkäriin ja lääkekuurille.

• Anonyymi00003

On se aivan käsittämätöntä ettei totuutta saa kertoa. Suomihan pitäisi olla sivistysvaltio ,venäjällä totuuden puhujat pistetään hiljaiseksi ja vankilaan.
        Kyllä sitä nykyään tarkkana pitää olla muutenkin mitä syö.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

On se aivan käsittämätöntä ettei totuutta saa kertoa. Suomihan pitäisi olla sivistysvaltio ,venäjällä totuuden puhujat pistetään hiljaiseksi ja vankilaan.
        Kyllä sitä nykyään tarkkana pitää olla muutenkin mitä syö.

Ja onneksi tuotteisiin pitää merkitä sisältöseloste!

Ihmiset ei ymmärrä itsekään mitä syövät, kunhan se on jotain joka tyydyttää makean ja herkun nälkää. Sokeri ja jauhot on tuossa luettelossa pienimmät pahat.

Aivan sama asia oli aikoinaan tupakan kanssa! Ei kerrottu mitä myrkkyä se sisältää. Tässä on ihan sama asia kyseessä. Pidetään jotain myrkyllistä ihan sallittuna, kunnes joku rehellinen lääkäri nostaa asian esille.

• Anonyymi00005

Törkeyden huippu, että perusteena somekanavien estämiselle ja sulkemiselle perätön ilmoitus, vieläpä lapsiin kohdistuvasta rikosepäilyistä! Ari on tehnyt tuosta rikosilmoituksenkin. Mikä on oikein.

Jos joku on toiminut rikollisesti niin se, joka syöttää lapsille hirveitä lisäainesotkuja. Ei se ole tehnyt rikosta, joka tuo tämän päivänvaloon!

Muistatko 1980-luvulla kun eräs kunnanlääkäri Pieksämäellä toimitettiin poliisin avulla mielisairaalaan koska hän oli epäillyt vastoin johtavan lääkärin kieltoa vesijohtovedessä bakteeria kun kuntalaiset alkoi sairastua. Johtava lääkäri toimitti lääkäri Kauppisen siis tästä hyvästä psykiatriseen pakkohoitoon.

Sitten kävi ilmi että vesijohtovedessä on legionellaa, joka sairastutti ihmiset ja Kauppinen oli ollut oikeassa. Tämä saattoi tietenkin johtavan lääkärin kummalliseen valoon, että miksi hän halusi vaientaa totuuden, kysehän oli kuntalaisten terveydestä joka pitäisi olla lääkärin tavoite ja hoidossa!

Seurauksena tuosta oli se, että Kauppinen pääsi eduskuntaan ja palkittiin. Ja lakiin tuli muutos että yhden lääkärin lähetteellä ei voida toimittaa ketään mielivaltaiseen pakkohoitoon.

Juttu löytyy hakusanoilla. Paljon aineistoa.

• Anonyymi00006

Vesijohtovesi on muuten aivan paskasta,se on selvinnyt nyt kun olen ottanut kaiken suihkuveen talteen pienentääkseni vesilaskua pitämällä astioita alla ja niillä olen sitten vetänyt vessanpytyn.
        Kun se seisoo astiassa päivän niin se on seuraavana päivänä aivan tummaa ja siinä on aivaniinkuin jotain hötystä pölyä
        Onneksi olen juonut vuosikausia oikeaa pohjavettä jota olen itse hakenut pohjavesipostista

• Anonyymi00016
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Vesijohtovesi on muuten aivan paskasta,se on selvinnyt nyt kun olen ottanut kaiken suihkuveen talteen pienentääkseni vesilaskua pitämällä astioita alla ja niillä olen sitten vetänyt vessanpytyn.
        Kun se seisoo astiassa päivän niin se on seuraavana päivänä aivan tummaa ja siinä on aivaniinkuin jotain hötystä pölyä
        Onneksi olen juonut vuosikausia oikeaa pohjavettä jota olen itse hakenut pohjavesipostista

Suihkusta keräämäsi vesi on täynnä saippuaa ja sinusta itsestäsi irronnutta likaa, kuolleita solujasi ja ties mitä eritteitäsi ym.

• Anonyymi00020

Olisiko tuossakin ollut joku hyvävelijärjestön jäsen joka oli tuon johtavan lääkärin looshikaveri. Se joka vastasi vesijohtojen kunnosta.

Tällaisissa piireissä on vapaamuurarit jne johtavien toimijoiden keskinäinen sopimus että veljet tukee toisiaan ja pimittää totuuden vaikka on kyseessä vakava rikkomus.

Koska mm. naiset ei näihin johtajamiesten kerhoihin pääse, vaikka olisivat miten rikkaita, pitää naiset pitää siksi myös alistettuina ja hiljaa. Koska he on tarttuneet näihin epäkohtiin.

Varmasti suuryritysten johtajat kuuluu näihin kerhoihin ja suojelee toisiaan.

• Anonyymi00075

Näiden tapausten hyvä seuraus on se, että lakia muutetaan!

Monet joutuu pioneerina aina etulinjaan ja kärsimään siitä että he hakee hyvinvointia, oikeutta ja paljastaa vääryyksiä. Perässä tulijat sitten saa kiittää näitä jotka oli rohkeita!

Eihän mikään maailmassa muuttuisi jos ei joku alkaisi ja heräisi siinä konsensuksessa, ja käynnistää hiljaiselle hyväksynnälle kyseenalaistamista.

Muistakaahan kun 60-luvulla "kasvimargariinia" tehtiin Raisiolla teurasjätteistä! Ne, jotka asian paljasti, joutui kärsimään mutta seurauksena oli että firma meni boikottiin ja pakotettiin muuttamaan asioita ja laatua alettiin tarkkailla paremmin. Ja transrasva, miten sitäkin on käytetty leivonnaisissa eikä kukaan ole hetkahtanut.

"1960-luvun alun margariiniskandaali oli Suomen suurin elintarvikekohu, jossa Raision Tehtaat ja Paasivaara tuomittiin laittomien raaka-aineiden käytöstä". (Wikipedia)

• Anonyymi00007

Oletko käynyt paljon eri kouluja?

• Anonyymi00008

Tuoteselosteet on kaikkien luettavissa. Jos haluaa tarkempaa tietoa aineista, joita ei tunne, kaikki tieto on julkista ja kaikkien saatavilla. Ei ole mitään vain yhden lääkärin tiedossa olevaa salaisuutta. Eikä Fazerilla ole mitään omia "myrkkyjä".

Jotkut polttavat tupakkaa, joka on oikeasti haitallista ihmiselle. Tämä on tiedetty jo ainakin 1950-luvulla ja kansaa on valistettu. Jotkut eivät ole uskoneet ja jotkut eivät usko vieläkään.
      Myös alkoholi on vaarallista, moni on kuollut. Mutta useimpia asia ei haittaa vähääkään.

• Anonyymi00010

Tupakan haitallisuutta alettiin valottaa vasta 1970-luvulla. Sitä ennen mainostettiin tupakkaa lapsille ja mm odottaville äideille. Ja lääkärit mainosti tupakkaa myös. Näistä löytyykuvia ja mainoksia hakusanoilla vintage ads, cigarets health yms.

• Anonyymi00011

"Tuoteselosteet on kaikkien luettavissa."

Kuten eräs karkkia pääravintonaan kuluttava on täällä todennut, että kun sitä kaupassa on tarjolla niin sen täytyy olla vaaratonta.

Kyse ei ole siitä mitä aikuinen napaansa laittaa vaan siitä mitä syöttää niille joilla ei ole arvostelukykyä!! Lapsille.

• Anonyymi00012

"Jotkut polttavat tupakkaa, joka on oikeasti haitallista ihmiselle. Tämä on tiedetty jo ainakin 1950-luvulla ja kansaa on valistettu."

Jaa että yksi väärä teko oikeuttaa toisenkin? "Ei se nyt myrkky kakussa mitään haittaa kun kerran tupakinkin vaarat tiedetään" 😂

Onneksi nyt ehkä kiinnitetään huomiota tähänkin asiaan että mitä me syödään ja puolustuskyvyttömille syötetään

• Anonyymi00014

Jos tuotetiedoissa ei ole mitään ongelmaa tai laitonta niin minkähän takia tätä lääkäriä vastaan on esitetty perättömiä väitteitä ja hyökätty somessa?

Eihän hän ole tehnyt mitään laitonta kun on kertonut mitä nämä e-koodit tarkoittaa. Eikä se ole laitonta ilmoittaa että boikotoi firmaa.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00012 kirjoitti:

"Jotkut polttavat tupakkaa, joka on oikeasti haitallista ihmiselle. Tämä on tiedetty jo ainakin 1950-luvulla ja kansaa on valistettu."

Jaa että yksi väärä teko oikeuttaa toisenkin? "Ei se nyt myrkky kakussa mitään haittaa kun kerran tupakinkin vaarat tiedetään" 😂

Onneksi nyt ehkä kiinnitetään huomiota tähänkin asiaan että mitä me syödään ja puolustuskyvyttömille syötetään

Onpa omituinen tulkinta!

• Anonyymi00021
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Tupakan haitallisuutta alettiin valottaa vasta 1970-luvulla. Sitä ennen mainostettiin tupakkaa lapsille ja mm odottaville äideille. Ja lääkärit mainosti tupakkaa myös. Näistä löytyykuvia ja mainoksia hakusanoilla vintage ads, cigarets health yms.

Minä aloitin kansakoulun 50-luvun puolivälissä ja jo silloin tupakapolton vaaroista valistettiin alakoululaisia, kaikkia.
        70-luvulla tupakan haitoista puhumista jotkut pitivät amerikkaisvastaisena venäläisenä propagandana.

On totta, että tupakkaa mainostettiin. Mutta ei mainonta erityisesti lapsille ollut suunnattu. Tupakointi opittiin kotona.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Minä aloitin kansakoulun 50-luvun puolivälissä ja jo silloin tupakapolton vaaroista valistettiin alakoululaisia, kaikkia.
        70-luvulla tupakan haitoista puhumista jotkut pitivät amerikkaisvastaisena venäläisenä propagandana.

On totta, että tupakkaa mainostettiin. Mutta ei mainonta erityisesti lapsille ollut suunnattu. Tupakointi opittiin kotona.

Esimerkki onkin suurin tekijä kasvatuksessa. Kun vanhemmat syö ja juo roskaa, niin tekee sitten lapsetkin. 👍

• Anonyymi00039
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Meillä ei kotona poltettu tupakkaa, ja siltikin aloin itse polttamaan jo nuorena.
        Oli myös nuoruudessa sellaisia kavereita, joiden kotona poltettiin, mutta kaverit eivät itse polttaneet.
        Joskus tavat voi oppia kotona, joskus ei.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Esimerkki onkin suurin tekijä kasvatuksessa. Kun vanhemmat syö ja juo roskaa, niin tekee sitten lapsetkin. 👍

Meillä on aina syöty ruokaa, roskat on viety taloyhtiön roskakatokseen vietäväksi kaatopaikalle.
        ( Roskaa ei kai kovin yleisesti syödä, ainakaan Suomessa )
        Lapsetkin vievät joskus roskapussit ulos, sen ovat oppineet kotona.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Meillä ei kotona poltettu tupakkaa, ja siltikin aloin itse polttamaan jo nuorena.
        Oli myös nuoruudessa sellaisia kavereita, joiden kotona poltettiin, mutta kaverit eivät itse polttaneet.
        Joskus tavat voi oppia kotona, joskus ei.

Tuossa edellä väitettiin että kotona opittiin. Joka tapauksessa esimerkin voima on suurin kun on kyse lapsista. Oli se esimerkki siten mistä sosiaalisesta piiristä vain lähtöisin, jotta imitoidaan.

Minulla tupakoi molemmat vanhemmat. Silti en itse ole koskaan polttanut. Kerran 15 v vuotiaana vitsillä yritin, niin olin sairas monta päivää, siihen jäi. Minun sisaruksista 3/4 polttaa.

Olen ollut muutenkin hyvin herkästi kaikkea meille tupattuja asioita kyseenalaistanut. En ole koskaan minkään valtavirran mukana kulkenut kyselemättä, vaan miettinyt mitä seurauksia milläkin on. Siitä on ollut paljon hyötyä.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Meillä on aina syöty ruokaa, roskat on viety taloyhtiön roskakatokseen vietäväksi kaatopaikalle.
        ( Roskaa ei kai kovin yleisesti syödä, ainakaan Suomessa )
        Lapsetkin vievät joskus roskapussit ulos, sen ovat oppineet kotona.

Joku voi syödä roskaakin siellä roskakatoksessa. Sitä sanotaan dyykkaamiseksi. Moni köyhä teki tätä ennen hävikkiruokien myyntiä.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Joku voi syödä roskaakin siellä roskakatoksessa. Sitä sanotaan dyykkaamiseksi. Moni köyhä teki tätä ennen hävikkiruokien myyntiä.

Muistan, käytiin kavereiden kanssa -90-luvun alussa kaupan roskiksilla. Sitten niihin alkoi tulla lukkoja, loppui se ilo lyhyeen.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Tupakkavalistus Suomessa:

1900-luvun alku – 1960-luku: Tiedon lisääminen. Aluksi tupakkaa pidettiin parantavana kasvina ja sen haitoista ei juuri tiedetty . Ensimmäiset tupakkatehtaat aloittivat jo 1700-luvulla, ja teollinen savuketuotanto alkoi 1856.

Tietoisuus terveyshaitoista alkoi kasvaa hitaasti.
        1970-luku: Lainsäädännön käännekohta. Ensimmäinen tupakkalaki (laki toimenpiteistä tupakoinnin vähentämiseksi) hyväksyttiin 1976 ja se astui voimaan 1.3.1977 . Tämä muutti suhtautumisen tupakointiin "vapaasta nautinnosta" rajoitettavaksi häiriötekijäksi"

• Anonyymi00009

Samanlainen vaino kohtasi Heikkilää kun kertoi totuuksia!

• Anonyymi00095

Joutui muuttamaan Hampuriin.

• Anonyymi00015

Itseäni on kohdannut ennakkoluulo kun juon limua.

• Anonyymi00018

Oma ajatukseni on, että kun on vain tämä yksi elämä, niin tämä on elettävä. Jos nyt joku on myrkyllistä, niin sitten on. Ei tämä elämä muutenkaan ikuisesti kestä. Täytyy elämästä nauttia niin kauan kuin tätä on. Vaikka eläisin kuinka terveellisesti, en silti tule olemaan ikuinen.

• Anonyymi00019

Niin, jos on jo yli 60 tai iäkkäämpi, niin ei liene väliä mitä sitä syö, on enää muutama vuosi elämää jäljellä. Jos ei välitä siitäkään millainen olo on ne loppuvuodet. Ja miten pystyy nauttia elämästään joka päivä.

Tietenkin jos elämässä ei ole muuta kuin syöminen ja juominen niin sillähän voi täyttää päivänsä. Ja ihmetellä kun on niin masentavaa kaikki eikä tajua että ruoka on lääkekin. Jotkut juopotteleekin eläkepäivänsä Ei ole tärkeää esim toimintakyky ja liikkuminen ja harrasteet.

Mutta jospa yrittäisit ajatella hetken muitakin kuin itseäsi.

On kyse niiden terveydestä, joilla vielä koko elämä edessä. Vaikuttaa paljon myöhempään terveyteen se, mitä on ensimmäiset 20 vuotta elämästään syönyt ja miten elänyt.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Niin, jos on jo yli 60 tai iäkkäämpi, niin ei liene väliä mitä sitä syö, on enää muutama vuosi elämää jäljellä. Jos ei välitä siitäkään millainen olo on ne loppuvuodet. Ja miten pystyy nauttia elämästään joka päivä.

Tietenkin jos elämässä ei ole muuta kuin syöminen ja juominen niin sillähän voi täyttää päivänsä. Ja ihmetellä kun on niin masentavaa kaikki eikä tajua että ruoka on lääkekin. Jotkut juopotteleekin eläkepäivänsä Ei ole tärkeää esim toimintakyky ja liikkuminen ja harrasteet.

On kyse niiden terveydestä, joilla vielä koko elämä edessä. Vaikuttaa paljon myöhempään terveyteen se, mitä on ensimmäiset 20 vuotta elämästään syönyt ja miten elänyt.

60-vuotiaalla voi olla vielä 40 vuotta elämää jäljellä. Vaikka olisi vain 20 vuotta jäljellä, mikä on tavallista, aika pitkä taival sekin on.

Hyvinvoinnistaan kannattaa pitää huolta koko elämän ajan. Ydestä Fazerin kakusta on hyvinvoinnin kannalta varmasti enemmän iloa kuin haittaa. Paitsi jos sattuu olemaan joku myrkkymieli ja haluaa myrkyttää kaikkien muidenkin mielen.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

60-vuotiaalla voi olla vielä 40 vuotta elämää jäljellä. Vaikka olisi vain 20 vuotta jäljellä, mikä on tavallista, aika pitkä taival sekin on.

Hyvinvoinnistaan kannattaa pitää huolta koko elämän ajan. Ydestä Fazerin kakusta on hyvinvoinnin kannalta varmasti enemmän iloa kuin haittaa. Paitsi jos sattuu olemaan joku myrkkymieli ja haluaa myrkyttää kaikkien muidenkin mielen.

Jokainen on oikeutettu myrkyttämään itsensä millä haluaa mutta on vastuutonta syöttää heille samaa myrkkyä, joilla on elämää vielä pidemmästi ja keho vasta kehittymässä.

Koeta ajatella muuta kuin sitä omaa oloasi ja iloasi.

Fazerinakakun tuotetiedot:

sokeri, vesi, laktoositon vispikerma [KERMA, stabilointiaine (E407)], rapsiöljy, KANANMUNA, kokonaan kovetettu kasvirasva ja -öljy (kookos, auringonkukka, rapsi), kaakaojauhe, glukoosisiirappi, perunatärkkelys, stabilointiaineet (E420, E463, E460, E466), liivate, muunnettu tärkkelys, MAITOproteiini, emulgointiaineet [E472e, E472b, E322 (SOIJA ja auringonkukka), E481, E475, E471, E433], kookosöljy, glukoosi-fruktoosisiirappi, appelsiini, tomusokeri, suklaakoriste [kaakaomassa, sokeri, kaakaovoi, emulgointiaine (SOIJALESITIINI), aromi (vanilja), väri (E100), värjäävät elintarvikkeet (retiisiuute, mustaherukka, omena)], hyytelöimisaineet (E407, E440, E401), sakeuttamisaine (E415), happamuudensäätöaineet (E330, E331, E340, E327, E341), säilöntäaineet (E202, E211), värit (E160a, E100, E172), nostatusaineet (E450, E500), aromit (mm. vanilja), suola. SAATTAA SISÄLTÄÄ MANTELIA JA MAAPÄHKINÄÄ.

Lähde: K-Ruoka.

Tuossa oikein mojovasti transrasvaakin kaikkien kemiallisten sekoitusten lisäksi.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Jokainen on oikeutettu myrkyttämään itsensä millä haluaa mutta on vastuutonta syöttää heille samaa myrkkyä, joilla on elämää vielä pidemmästi ja keho vasta kehittymässä.

Koeta ajatella muuta kuin sitä omaa oloasi ja iloasi.

Fazerinakakun tuotetiedot:

sokeri, vesi, laktoositon vispikerma [KERMA, stabilointiaine (E407)], rapsiöljy, KANANMUNA, kokonaan kovetettu kasvirasva ja -öljy (kookos, auringonkukka, rapsi), kaakaojauhe, glukoosisiirappi, perunatärkkelys, stabilointiaineet (E420, E463, E460, E466), liivate, muunnettu tärkkelys, MAITOproteiini, emulgointiaineet [E472e, E472b, E322 (SOIJA ja auringonkukka), E481, E475, E471, E433], kookosöljy, glukoosi-fruktoosisiirappi, appelsiini, tomusokeri, suklaakoriste [kaakaomassa, sokeri, kaakaovoi, emulgointiaine (SOIJALESITIINI), aromi (vanilja), väri (E100), värjäävät elintarvikkeet (retiisiuute, mustaherukka, omena)], hyytelöimisaineet (E407, E440, E401), sakeuttamisaine (E415), happamuudensäätöaineet (E330, E331, E340, E327, E341), säilöntäaineet (E202, E211), värit (E160a, E100, E172), nostatusaineet (E450, E500), aromit (mm. vanilja), suola. SAATTAA SISÄLTÄÄ MANTELIA JA MAAPÄHKINÄÄ.

Lähde: K-Ruoka.

Tuossa oikein mojovasti transrasvaakin kaikkien kemiallisten sekoitusten lisäksi.

Tässä listassa esiintyvien E-koodien selitykset:

Stabilointiaineet ja sakeuttajat

E407: karrageeni – levästä saatava hyytelöivä/stabiloiva aine

E420: sorbitoli – makeutusaine ja kosteudensäilyttäjä

E463: hydroksipropyyliselluloosa – sakeuttaja/stabilointiaine

E460: selluloosa – kuitupohjainen sakeuttaja

E466: karboksimetyyliselluloosa – sakeuttaja/stabilointiaine

E401: natriumalginaatti – leväpohjainen hyytelöimisaine

E440: pektiini – hedelmistä saatava hyytelöimisaine

E415: ksantaanikumi – sakeuttaja

Emulgointiaineet (auttavat rasvaa ja vettä sekoittumaan)

E472e: dietyylitartariinihappoesterit (rasvahapoista)

E472b: maitohappoesterit (rasvahapoista)

E322: lesitiini (soija/auringonkukka)

E481: natriumstearoyylilaktylaatti

E475: rasvahappojen polyglyseroliesterit

E471: rasvahappojen mono- ja diglyseridit

E433: polysorbaatti 80

Happamuudensäätöaineet

E330: sitruunahappo

E331: natriumsitraatit

E340: kaliumfosfaatit

E327: kalsiumlaktaatti

E341: kalsiumfosfaatit

Säilöntäaineet

E202: kaliumsorbaatti – estää homeen kasvua

E211: natriumbentsoaatti – estää mikrobien kasvua

Värit

E160a: beetakaroteeni – oranssi väri

E100: kurkumiini – keltainen väri

E172: rautaoksidit – punainen/keltainen/musta väri

Nostatusaineet

E450: difosfaatit

E500: natriumkarbonaatit (sooda)

🙄

• Anonyymi00025
        Anonyymi00022 kirjoitti:

"Hyvinvoinnistaan kannattaa pitää huolta koko elämän ajan"

Lasten hyvinvointi on meidän vanhempien vastuulla.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Pahoittelen kovasti jos pahoitin näin mielesi. Se ei ollut mitenkään henkilökohtaista. Se on vain tosiasia, että 5-vuotiaalla on enempi odotettavissa olevaa elämää kuin 60-vuotiaalla.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00022 kirjoitti:

"Ydestä Fazerin kakusta on hyvinvoinnin kannalta varmasti enemmän iloa kuin haittaa. "

Mielen hoitoon näitä varmaan syödäänkin. 🤔 Jos on kovasti riippuvainen makeasta niin ei ole ehkä niin nuukaa että saako kemiallisia lisäaineita. Eihän juuri täällä kerrotun esimerkin mukaan jotkut välitä alkoholin haitoistakaan ja juovat ja sairastuvat alkoholiperäisiin syöpiin ja maksa sairauksiin. Ja tupakkamies ei välitä kun ajattelee ettei se syöpä omalle kohdalle tule...

Mutta onko oikein sauhuttaa lasten keuhkoihin ja juottaa lapsille viinaa? Siinäpä propleemaa.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Enhän kommentissani kertonutkaan muista kuin itsestäni. Tietenkin ajattelen muitakin ihmisiä, ehkä joskus vähän liikaakin.
        Ja heti tulikin tuollainen arvosteleva kommentti...
        En ole muuten vielä edes 60 vuotta täyttänyt, siihen on aikaa.
        Ja millä tavalla kukakin elämästään nauttii. Ei kaikki tarvitse mitään kovin isoja asioita pystyäkseen nauttimaan elämästään, joillekin riittää hyvinkin pienimuotoiset nautinnot.
        Emmehän me voi vaikuttaa muiden kuin itsemme, omaan elämäämme, emme muiden.
        Nauttikoon kukin omastaan kuten parhaakseen näkee.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Kyllä välillä saa herkutella, jos niin haluaa. Kukaan ei voi sitä kieltää.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00032 kirjoitti:

"Ydestä Fazerin kakusta on hyvinvoinnin kannalta varmasti enemmän iloa kuin haittaa. "

Mielen hoitoon näitä varmaan syödäänkin. 🤔 Jos on kovasti riippuvainen makeasta niin ei ole ehkä niin nuukaa että saako kemiallisia lisäaineita. Eihän juuri täällä kerrotun esimerkin mukaan jotkut välitä alkoholin haitoistakaan ja juovat ja sairastuvat alkoholiperäisiin syöpiin ja maksa sairauksiin. Ja tupakkamies ei välitä kun ajattelee ettei se syöpä omalle kohdalle tule...

Mutta onko oikein sauhuttaa lasten keuhkoihin ja juottaa lapsille viinaa? Siinäpä propleemaa.

Normaali, järkevä vanhempi ei sauhuta lasten kasvoille, eikä juota lapsille viinaa, senhän nyt jokainen täysjärkinen varmaan tajuaa.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Enhän kommentissani kertonutkaan muista kuin itsestäni. Tietenkin ajattelen muitakin ihmisiä, ehkä joskus vähän liikaakin.
        Ja heti tulikin tuollainen arvosteleva kommentti...
        En ole muuten vielä edes 60 vuotta täyttänyt, siihen on aikaa.
        Ja millä tavalla kukakin elämästään nauttii. Ei kaikki tarvitse mitään kovin isoja asioita pystyäkseen nauttimaan elämästään, joillekin riittää hyvinkin pienimuotoiset nautinnot.
        Emmehän me voi vaikuttaa muiden kuin itsemme, omaan elämäämme, emme muiden.
        Nauttikoon kukin omastaan kuten parhaakseen näkee.

"Emmehän me voi vaikuttaa muiden kuin itsemme, omaan elämäämme, emme muiden."

Jos on lapsia, niin todellakin voimme vaikuttaa heidän terveyteen ja tottumuksiin. Ja meidän vastuullisten aikuisten velvollisuuskin se on!

• Anonyymi00060
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Normaali, järkevä vanhempi ei sauhuta lasten kasvoille, eikä juota lapsille viinaa, senhän nyt jokainen täysjärkinen varmaan tajuaa.

"Normaali, järkevä vanhempi ei sauhuta lasten kasvoille, eikä juota lapsille viinaa, senhän nyt jokainen täysjärkinen varmaan tajuaa."

Syöttääkö normaali ja järkevä vanhempi lapselleen myrkkyä? Moni tekee näin. Ei he olekaan järkeviä tai normaaleja.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Onhan se täysin eri asia, syökö joskus harvoin juhlissa, vai syökö mielen hoitoon.
        Jos mielen hoitoon jotain syö isoja määriä, niin sitä sanotaan tunnesyömiseksi.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00060 kirjoitti:

"Normaali, järkevä vanhempi ei sauhuta lasten kasvoille, eikä juota lapsille viinaa, senhän nyt jokainen täysjärkinen varmaan tajuaa."

Syöttääkö normaali ja järkevä vanhempi lapselleen myrkkyä? Moni tekee näin. Ei he olekaan järkeviä tai normaaleja.

Mitä se kuuluu minulle tai sinulle, tai ylipäänsä kenellekään, jos joku muu syöttää lapsilleen, mitä syöttää ? Me kun emme voi sille mitään, emme voi vaikuttaa toisten toimintatapoihin. Tai aina voi yrittää, jos haluaa, ei kukaan varmaan kiellä.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00058 kirjoitti:

"Emmehän me voi vaikuttaa muiden kuin itsemme, omaan elämäämme, emme muiden."

Jos on lapsia, niin todellakin voimme vaikuttaa heidän terveyteen ja tottumuksiin. Ja meidän vastuullisten aikuisten velvollisuuskin se on!

No lasten kyllä, tietenkin, mutta ei muiden aikuisten.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Kun olin lapsi, niin kotona elettiin jatkuvassa tupakansavussa. Se on vaikutukseltaan sama kuin jos itse polttaisi. Se oli AIVAN normaalia, ja yleistä. Antaako joku järkevä vanhempi lapselleen tuotteita, joilla mätänee hampaat ja saa rasvamaksan?

Nyt ainakin valtaosa aikuisista on sen verran fiksuja etteivät polta lasten kanssa samassa huoneessa. Mutta on niitä jotka ei välitä, mitä lapsilleen tekevät vaan käyttävät päihteitä ja huumeita ja pitävät lapset hiljaisena karkilla ja esim näillä lisäainekakuilla.

Hammaslääkärit hoitaa kuulemma jo alle kouluikäisiä joilla puhki tulehtunut suu ja joilta on poistettava mädät hampaat. Samoin tänne on linkattu juttuja kun lapsilla on rasvamaksaa joita näillä kakuilla ja sokerilla saadaan aikaan.

• Anonyymi00028

Niitä E-aineita löytyy myös muidenkinn valmistajien tuotteista kuin vain Fazerin kakuista. Kannattaa katsoa myös muiden valmistajien tuotteita ja niiden E-aineiden paljous. Turha vaan syyttää vain Fazeria.

• Anonyymi00029

Niin löytyy!

Se on ihan yleinen ilmiö valmistuotteissa että saadaan tuote säilymään.

Huvittavan ja karmein esimerkki oli mulla kun muuton yhteydessä löytyi ikivanha kahvikakku, tipahtanut johonkin peränurkkaan laatikon pohjalle. Kakku oli 20 vuotta vanha päiväyksen mukaan eikä ollut homeessa edes.

Siksi juuri valmiita leivonnaisia ylipäätään kannattaa välttää. Ja ketolla kaikkia leivonnaisia. Ei ihme että terveys kohenee kun ruoka on oikeaa. 👍

• Anonyymi00030

Tässä esim Frödingen prinsessakakun sisältö:

KERMA (26 %), marsipaani (18 %) (sokeri, MANTELI (24 %), glukoosisiirappi, vesi, maltodekstriini, inverttisokerisiirappi, värit (kurkumiini, E141)), vesi, KANANMUNA, sokeri, VEHNÄJAUHO, vadelma (3 %), glukoosisiirappi, nostatusaineet (dinatriumdifosfaatti, natriumbikarbonaatti), muunnettu maissitärkkelys, kasvirasva (kookos, rapsi), stabilointiaineet (difosfaatit, natriumalginaatti, johanneksenleipäpuujauhe), vähärasvainen kaakaojauhe, MAITOPROTEIINI, kaakaovoi, happamuudensäätöaineet (sitruunahappo, kalsiumsitraatti), sakeuttamisaineet (pektiini), vähärasvainen MAITOJAUHE, luontainen vadelma-aromi, VEHNÄMALLAS, jauhonparanne (askorbiinihappo). Saattaa sisältää pieniä määriä PÄHKINÖITÄ.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Niin löytyy!

Se on ihan yleinen ilmiö valmistuotteissa että saadaan tuote säilymään.

Huvittavan ja karmein esimerkki oli mulla kun muuton yhteydessä löytyi ikivanha kahvikakku, tipahtanut johonkin peränurkkaan laatikon pohjalle. Kakku oli 20 vuotta vanha päiväyksen mukaan eikä ollut homeessa edes.

Siksi juuri valmiita leivonnaisia ylipäätään kannattaa välttää. Ja ketolla kaikkia leivonnaisia. Ei ihme että terveys kohenee kun ruoka on oikeaa. 👍

Voi vaan kysyä miksi tyyppi on juuri Fazerin kakun ottanut esimerkiksi ? Onko hänellä perustelut miksi juuri Fazerin

• Anonyymi00034
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Voi vaan kysyä miksi tyyppi on juuri Fazerin kakun ottanut esimerkiksi ? Onko hänellä perustelut miksi juuri Fazerin

Jos katsoit videon niin siinä selitys. Mutta voin sen sinulle kertookin että syy on just tuo ennätyksellisen pitkä lisäaineluettelo.

Että harvemmin taitaa tulla vastaan... 🙄

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Jos katsoit videon niin siinä selitys. Mutta voin sen sinulle kertookin että syy on just tuo ennätyksellisen pitkä lisäaineluettelo.

Että harvemmin taitaa tulla vastaan... 🙄

Kyllä niitä e-aineita on hurjasti muissakin kakuissa. Haluatko että teen tähän sinulle listaa mistä muista kaupan kakuista löytyy hurja määärä e-aineita?

• Anonyymi00041

Eihän kukaan ole syyttänyt Fazeria. Rehellisesti on ilmoittanut tuotteensa sisällön. Ja tämä lääkäri kertonut mitä myrkkyä nuo sallitut aineet on. Sekin on ihan totta. Voivat aiheuttaa kehityshäiriöitä sun muuta mitä nyt itse löysin.

Laitonta sen sijaan on tehdä perättömiä ilmiantoja ja tietoliikenteen häirintää.

Lääkärillä kun on oikeus myös kertoa, että aikoo boikotoida firmaa joka käyttää tuotteessaan lapsille haitallisia vaikkakin laillisia elintarvikemyrkkyjä.

Hassua miten vouhkataan suolan myrkyllisyydestä, ja näitä hirveitä lisäaineita saa syöttää lapsillekin.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Eihän kukaan ole syyttänyt Fazeria. Rehellisesti on ilmoittanut tuotteensa sisällön. Ja tämä lääkäri kertonut mitä myrkkyä nuo sallitut aineet on. Sekin on ihan totta. Voivat aiheuttaa kehityshäiriöitä sun muuta mitä nyt itse löysin.

Laitonta sen sijaan on tehdä perättömiä ilmiantoja ja tietoliikenteen häirintää.

Lääkärillä kun on oikeus myös kertoa, että aikoo boikotoida firmaa joka käyttää tuotteessaan lapsille haitallisia vaikkakin laillisia elintarvikemyrkkyjä.

Hassua miten vouhkataan suolan myrkyllisyydestä, ja näitä hirveitä lisäaineita saa syöttää lapsillekin.

"Lääkärillä kun on oikeus myös kertoa, että aikoo boikotoida firmaa joka käyttää tuotteessaan lapsille haitallisia vaikkakin laillisia elintarvikemyrkkyjä. "

Edelleen e-aineita käyttää myös muut yritykset kuin Fazer.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Jokainen vanhempi voi ihan itse katsoa, mitä lapselleen syöttää. Ne on omia valintoja.
        Jos kaupassa jotain myydäänkin, ei kaikkea ole pakko ostaa.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Kyllä niitä e-aineita on hurjasti muissakin kakuissa. Haluatko että teen tähän sinulle listaa mistä muista kaupan kakuista löytyy hurja määärä e-aineita?

Ei tarvitse, jokainen löytää itsekin!

• Anonyymi00065
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Ei tarvitse, jokainen löytää itsekin!

Mutta videon lääkäri ei ole löytänyt

• Anonyymi00083
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Ei noin paljon ole ollut kuin tuossa kakussa. Jos löydät niin linkkaa tänne! Hyvä kun tuodaan kaikki julki. 👍

Tämä on laihdutuspalsta. Sen valossa on tosi outoa että yleensä joku käyttää näinkin heikkoa tuotetta laihdutukseensa. Tuote kun on aikas epäterveellinen vähän joka dieetillä.

Mutta jos kyseessä on veitsenteräviä vatsalihaksia 35 vuotta odottanut ja laihduttamisellaan pelkästään lihonut namusetä niin sitten en ihmettele mitään 😂

• Anonyymi00085
        Anonyymi00046 kirjoitti:

"Lääkärillä kun on oikeus myös kertoa, että aikoo boikotoida firmaa joka käyttää tuotteessaan lapsille haitallisia vaikkakin laillisia elintarvikemyrkkyjä. "

Mitä sitten. Tee ketju niiden muiden tuotteista jos löydät noin jumalattoman määrän lisäaineita kuin tuossa!

Mielellään lukisin!!

• Anonyymi00086
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Mutta videon lääkäri ei ole löytänyt

Pyydäpä häneltä että tekee. Ehkei ole löytänyt toista kakkua, joka on melkein pelkästään kemiallisista lisäaineista koostettu 😂😂😂.

En itse syö mitään leivonnaisia enkä valmiita tuotteita, ettei sen puoleen. Mutta ei ole kyllä ihme että Diabetes ja rasvamaksa on jo lastentauteja....

• Anonyymi00087
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Pyydäpä häneltä että tekee. Ehkei ole löytänyt toista kakkua, joka on melkein pelkästään kemiallisista lisäaineista koostettu 😂😂😂.

En itse syö mitään leivonnaisia enkä valmiita tuotteita, ettei sen puoleen. Mutta ei ole kyllä ihme että Diabetes ja rasvamaksa on jo lastentauteja....

Hän kuitenkin löytänyt fazerin pakastekakun hyllystä missä myydään myös muiden valmistajien pakastekakkuja,jotka sisältää niitä samoja e-aineita ja joita on samoista syistä kuin fazerin pakastekakussa.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Jokainen vanhempi voi ihan itse katsoa, mitä lapselleen syöttää. Ne on omia valintoja.
        Jos kaupassa jotain myydäänkin, ei kaikkea ole pakko ostaa.

Justiin näin.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Käyttääpä hyvinkin, kuten tuossa Frödingessä näkyy. Mutta....29 eri lisäainetta .... 🧐 Huhhuh.

• Anonyymi00033

Suomen suosituin pakastekakku oli kyseessä. Hitsiläinen itse en ole koskaan kyseistä pakastekakkua edes mainastunut. Täytynee käydä ostamassa niin pääsee vertailee muihin pakastekakkuihin. Onko parempaa .

• Anonyymi00037

Nobody cares. Omaan mahaasi syöt. 😊

• Anonyymi00045

Voi ei, itse en ole ikinä ostanut pakastekakkuja, täytyy varmaan testata, kun niin kehutaan.
        Voitko suositella, mistä on hyvä aloittaa ?

• Anonyymi00047
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Nobody cares. Omaan mahaasi syöt. 😊

Jos minä syön juhlissa yhden kakkupalasen muutaman kerran vuodessa niin miksi siitä pitää nostaa noi iso haloo.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Jos minä syön juhlissa yhden kakkupalasen muutaman kerran vuodessa niin miksi siitä pitää nostaa noi iso haloo.

Tästä olen niin täysin samaa mieltä, että miksi asioista täytyy nostaa iso haloo, jos joku muu toimii eri tavalla kuin itse toimii ?
        Nykyään mikään ei ole hyvä, mikään ei kelpaa, kaikki on paskaa joka asiassa, jos ei itsellä ole hyvä olla, sekin vituttaa, jos jollain on vääränlaiset vaatteet, tai meikit vinossa tai tukka sekaisin. Tai jos jollain on joku asia paremmin kuin itsellä, niin sekin on maailmanloppu. Tai toinen on huonompi, jos sillä on jokin asia huonommin niin sitä täytyy heti haukkua ja arvostella, jne. jne.
        Ollaan kateellisia, ahneita, epäkohteliaita, ja ihan kaikkea muutakin.
        Mihin hemmettiin tämä maailma on menossa...... Ihmiset ei osaa enää olla ihmisiä, tai ihmisiksi.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Nobody cares, Buddy. Kukaan ei ole yhtään kiinnostunut sinun syömisistäsi.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Nobody cares, Buddy. Kukaan ei ole yhtään kiinnostunut sinun syömisistäsi.

Mutta edelleen videon lääkäri on huolissaan. Videon lääkäri on huolissaan jos lapsi syö juhlissa yhden palan kaupan valmiskakkua.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00047 kirjoitti:

"Jos minä syön juhlissa yhden kakkupalasen muutaman kerran vuodessa niin miksi siitä pitää nostaa noi iso haloo."

Tämä ketju ei käsittele sinua. Vain narsku kuvittelee tosissaan että kaikki asiat liittyy jotenkin itseen. Sinun elämäsi ja juhlasi ei kiinnosta yhtään ketään.

• Anonyymi00096
        Anonyymi00091 kirjoitti:

"Jos minä syön juhlissa yhden kakkupalasen muutaman kerran vuodessa niin miksi siitä pitää nostaa noi iso haloo."

Tämä ketju ei käsittele sinua. Vain narsku kuvittelee tosissaan että kaikki asiat liittyy jotenkin itseen. Sinun elämäsi ja juhlasi ei kiinnosta yhtään ketään.

Kylläpäs sitä herkästi määritellään joku narskuksi. Onko itselläsi kaikki hyvin ?

• Anonyymi00102
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Mutta edelleen videon lääkäri on huolissaan. Videon lääkäri on huolissaan jos lapsi syö juhlissa yhden palan kaupan valmiskakkua.

"Mutta edelleen videon lääkäri on huolissaan. Videon lääkäri on huolissaan jos lapsi syö juhlissa yhden palan kaupan valmiskakkua."

Oletko sinä lapsi? Tuskin. Sinusta ei kukaan välitä joten voit syödä mitä haluat.

• Anonyymi00105
        Anonyymi00102 kirjoitti:

"Mutta edelleen videon lääkäri on huolissaan. Videon lääkäri on huolissaan jos lapsi syö juhlissa yhden palan kaupan valmiskakkua."

Oletko sinä lapsi? Tuskin. Sinusta ei kukaan välitä joten voit syödä mitä haluat.

Miksi sanot toiselle, että hänestä ei kukaan välitä ? Ei ole kivasti tehty.

• Anonyymi00048

Koittakaa ymmärtää että kaikki naiset tai miehet ei halua tai osaa leipoa itse esim moussekakkuja . Minusta ei ole väärin että se ostetaan silloin kaupasta valmiina. Eihän sitä kakkua joka päivä syödä. Ja jos lapsia haluaa suojella niin kieltää lapsia syömästä kakkua kun on häät,hautajaiset, synttärit.

• Anonyymi00051

Olen tasan varma siitä, että muutkin ymmärtävät. Älä huoli.
        Heti täytyy vaan olla vääntämässä asioista, jos jokin ei miellytä juuri itseä.....
        Jokainen voi toimia kuten itse haluaa. Jos haluaa osatta kakkunsa kaupasta, niin ostaa, ja jos ei niin sitten ei, se on ihan oma asia.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Olen tasan varma siitä, että muutkin ymmärtävät. Älä huoli.
        Heti täytyy vaan olla vääntämässä asioista, jos jokin ei miellytä juuri itseä.....
        Jokainen voi toimia kuten itse haluaa. Jos haluaa osatta kakkunsa kaupasta, niin ostaa, ja jos ei niin sitten ei, se on ihan oma asia.

Juuri näin mutta video tyypille on ongelma fazerin pakastekakun e-aineet. E- aineet joita muutkin yritykset käyttävät leivonnaisissa.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Juuri näin mutta video tyypille on ongelma fazerin pakastekakun e-aineet. E- aineet joita muutkin yritykset käyttävät leivonnaisissa.

Jos jollekin on joku asia ongelma, niin sitten on. Ei sellaisesta kannata itselleen ongelmaa tehdä, että jollain toisella on ongelma.
        Ymmärrän kyllä sen, että jotkut on tosi tarkkoja siitä, mitä suuhunsa laittaa, ei siinä mitään pahaa ole.

• Anonyymi00066

Se on sitä uusavuttomuutta, joka myös periytyy. Kun ei vanhemmat osaa tai tee yhtään mitään itse, mistäs ne lapsetkaan oppisi? Lapset oppii esimerkistä, kuten tuolla tupakoinnista sanottiin.

Sitten kun ruoka on moista höttöä niin aivotkin taantuu...

Moussekakku tai juustokakku on yksinkertainen tehdä ja tietää tehdessään mitä se sisältää.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Jos jollekin on joku asia ongelma, niin sitten on. Ei sellaisesta kannata itselleen ongelmaa tehdä, että jollain toisella on ongelma.
        Ymmärrän kyllä sen, että jotkut on tosi tarkkoja siitä, mitä suuhunsa laittaa, ei siinä mitään pahaa ole.

En minä ole ottanut ongelmaa asiasta vaan videon lääkäri on ottanut ongelmaksi fazerin pakastekakun.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Se on sitä uusavuttomuutta, joka myös periytyy. Kun ei vanhemmat osaa tai tee yhtään mitään itse, mistäs ne lapsetkaan oppisi? Lapset oppii esimerkistä, kuten tuolla tupakoinnista sanottiin.

Moussekakku tai juustokakku on yksinkertainen tehdä ja tietää tehdessään mitä se sisältää.

No kerro se lasten vanhemmilla. Minulla ei ole lapsia niin minulla ei ole tarve leipoa kakkuja.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Paras kun pidämme huolen omista aivoistamme, hoitakoot muut itse omansa.
        Niin tämän, kuin monien muidenkin asioiden suhteen.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00067 kirjoitti:

En minä ole ottanut ongelmaa asiasta vaan videon lääkäri on ottanut ongelmaksi fazerin pakastekakun.

Ole ihan rauhassa, en ole sinua syyttänyt yhtään mistään, en ole tarkoittanut sinua.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Ole ihan rauhassa, en ole sinua syyttänyt yhtään mistään, en ole tarkoittanut sinua.

aijaa. Kuitenkin vastasit minun kommenttiin joten luulin että vastaus oli tarkoitettu minulle.

• Anonyymi00082
        Anonyymi00078 kirjoitti:

aijaa. Kuitenkin vastasit minun kommenttiin joten luulin että vastaus oli tarkoitettu minulle.

Se vastaaja on ollut varmaan joku toinen, ei näistä aina voi tietää. Kommentit ei mene ihan aina oikeaan kohtaan, vaikka laittaisi oikein.
        Pieni vinkki myös, että ei näitä yleensäkään kannata henkilökohtaisesti ottaa, kaikki tuntemattomia toisillemme, jokainen kommentoi, mitä kommentoi. Ei niitä varmaan kenellekään tarkoiteta ihan henkilökohtaisesti. Enimmäkseen yleistä keskustelua kuitenkin.

• Anonyymi00084
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Se vastaaja on ollut varmaan joku toinen, ei näistä aina voi tietää. Kommentit ei mene ihan aina oikeaan kohtaan, vaikka laittaisi oikein.
        Pieni vinkki myös, että ei näitä yleensäkään kannata henkilökohtaisesti ottaa, kaikki tuntemattomia toisillemme, jokainen kommentoi, mitä kommentoi. Ei niitä varmaan kenellekään tarkoiteta ihan henkilökohtaisesti. Enimmäkseen yleistä keskustelua kuitenkin.

Joo,mutta minä en voi tietää jos joku vahingossa vastaa minulle vaikka ei ole sitä minulle tarkoittanut.

• Anonyymi00088
        Anonyymi00068 kirjoitti:

No kerro se lasten vanhemmilla. Minulla ei ole lapsia niin minulla ei ole tarve leipoa kakkuja.

Toivonkin että terveydestään ja lastensa terveydestä välittävät saa tietoa. Kyllä vanhemmille annetaan neuvolassa valistusta. Jotkut ei vaan välitä kun heistä ei ole itsestäänkään välitetty. Niin se ketju jatkuu. Huonot elämäntavat periytyy. Ei kaikki välitä jos omalle lapselle tulee rasvamaksaa ja neurohäiriöitä tai hampaat mätänee.

Omassa piirissä missä kokataan kaikki itse ollaan muutenkin terveystietoisia. Myös meidän lapset osaa kokata ja tehdä itse ja ovat terveitä. Ruoka on oikeasti lääke. Kokkaaminen on myös kiva yhteinen juttu lasten ja vanhempien kanssa.

Tuskin kukaan järkevä edes ostaa noita valmiita lisäainesotkuja. Osaahan ihmiset lukea. Joskus jotain hyvääkin tehdään mutta silloinkin tiedetään mitä syödään. Suklaatakin menee.

Kaupassa näkee (kaupassa kun oon töissä) millaiset ihmiset näitä valmisruokia ja kemikaalikakkuja ostaa, heillä on eka ostos iso kaljalava, kärry täynnä makkaraa ja karkkia, pakastepitsoja. Ovat isomahaisia, turvonneita, tatuoituja ja röökaavia, ja valtavan ylipainoisia. Nuoriakin ihmisiä. Heillä valitettavasti lapsia mukana.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Joo,mutta minä en voi tietää jos joku vahingossa vastaa minulle vaikka ei ole sitä minulle tarkoittanut.

Et tietenkään voi tietää, mutta onko sillä niin väliä ? Älä välitä ihan kaikesta, joskus se on turhaa. On itsellekin helpompaa, jos joskus vain ohittaa jotkut jutut.

• Anonyymi00093
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Toivonkin että terveydestään ja lastensa terveydestä välittävät saa tietoa. Kyllä vanhemmille annetaan neuvolassa valistusta. Jotkut ei vaan välitä kun heistä ei ole itsestäänkään välitetty. Niin se ketju jatkuu. Huonot elämäntavat periytyy. Ei kaikki välitä jos omalle lapselle tulee rasvamaksaa ja neurohäiriöitä tai hampaat mätänee.

Omassa piirissä missä kokataan kaikki itse ollaan muutenkin terveystietoisia. Myös meidän lapset osaa kokata ja tehdä itse ja ovat terveitä. Ruoka on oikeasti lääke. Kokkaaminen on myös kiva yhteinen juttu lasten ja vanhempien kanssa.

Tuskin kukaan järkevä edes ostaa noita valmiita lisäainesotkuja. Osaahan ihmiset lukea. Joskus jotain hyvääkin tehdään mutta silloinkin tiedetään mitä syödään. Suklaatakin menee.

Kaupassa näkee (kaupassa kun oon töissä) millaiset ihmiset näitä valmisruokia ja kemikaalikakkuja ostaa, heillä on eka ostos iso kaljalava, kärry täynnä makkaraa ja karkkia, pakastepitsoja. Ovat isomahaisia, turvonneita, tatuoituja ja röökaavia, ja valtavan ylipainoisia. Nuoriakin ihmisiä. Heillä valitettavasti lapsia mukana.

Olen katsonut videota nyt useamman kerran niin miten tää fazerin pakastekakun e-aineet on vaikuttaneet tuon lääkärin sometilien sulkemiseen. jäi vähän epäselväksi.

• Anonyymi00103
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Luojalle kiitos ettei ole lapsia joten voit pilata vain oman kehosi. 🙏

• Anonyymi00104
        Anonyymi00103 kirjoitti:

Luojalle kiitos ettei ole lapsia joten voit pilata vain oman kehosi. 🙏

Olenko sanonut syöväni epäterveellisesti. Kyse on siitä jos lasten vanhemmat haluavta leipoa tai ostaa valmiita pakastekakkuja niin vastuu on vanhemmilla. Harva lapsi ostaa kaupasta itse kakkuja.

• Anonyymi00094

Ehkä jotkut ei halua vaan tietää siitä mitä syövät. Sitten ihmetellään 20 v perästä että mistähän se syöpä oikein tuli. Ari sanoi hyvin että jos tykkää makeasta niin voi tehdä vaikka lettuja ja mansikkahilloa niin ainakin tietää mitä tuotteessa on.

• Anonyymi00097

Syöpä tulee, jos on tullakseen, tai sitten ei tule. Ihan aina niitäkään ei pysty ehkäisemään, vaikka kuinka eläisi terveellisesti. Toki terveelliset elämäntavat voivat auttaa ehkäisemään syövän syntyä.

• Anonyymi00098

Kyllä jokaisella silmät päässä ja voivat lukea ne tuoteselosteet. Ei koske näkövammaisia. Ihan voi ottaa sen pakkauksen käteen ja lukea itse tai pyytää jonkun toisen kertomaan. Mutta miten Fazer liittyy siihen että hänen sometilit on suljettu?

• Anonyymi00100
        Anonyymi00097 kirjoitti:

Syöpä tulee, jos on tullakseen, tai sitten ei tule. Ihan aina niitäkään ei pysty ehkäisemään, vaikka kuinka eläisi terveellisesti. Toki terveelliset elämäntavat voivat auttaa ehkäisemään syövän syntyä.

Kyllä se syöpä tulee epäterveellisistä syömisistä. Tosin perintötekijöillä on myös osuutensa.

ja jos on hiemankin syöpää, niin vähän että sitä ei tunne, eikä tunnista, eikä testeillä< näy, voi syövän kehittymistä kiihdyttää b3 vitamiinilla, ainakin niin muistaakseni minulle kerrottiin 25 vuotta sitten, kun lääkäri antoi minulle lääkkeitä ja sanoi että uskon että saat näillä 20v elinaikaa.

• Anonyymi00099

Ennen suklaan syöntiä lopettaisin kyllä ennen Kolajuomat, Sulatejuustot ja monta muuta.
      Niin, itse olen lopettanut em ja monta muuta jo -70 ja -80 luvulla. Silloin valistettiin kuinka tärkeää on katsoa mitä syö ja kuinka paljon.

• Anonyymi00101

vaikuttaa Huu Haa jutulta, katsokaa videoita ja uskokaa, jotta hän saa rahaa.

näitä aina on,
      ja joku näitä tarvii

• Anonyymi00106

Monesti on kyse pitoisuuksista. Isot pitoisuudet ovat myrkkyä. Joskus pienetkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      88
      3668
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      189
      1453
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      77
      1397
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1080
    5. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1010
    6. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      325
      1005
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      45
      907
    8. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      890
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      96
      879
    10. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      125
      852
    Aihe