Kielletyt perhekuntakasteet

Anonyymi-ap

Missä Raamatussa sanotaan ettei saisi tehdä perhekunta- ja lapsikasteita ?

Ihmisiä eksytetään ihmisopeilla ja ihmisjärkeilyillä tavoitteena taloudellinen hyöty.

73

402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

Helluntailaisuus on Amerikasta tuotu paha eksytys ja heresia, mihin ei pidä sotkeentua.

• Anonyymi00003

Antaisitko jonkun maallikon ja autojobbarin jolla ei ole Jumalan kutsua tehdä sinulle veteen upotuksen ?

Tuskin on Jumalan kutsua.

• Anonyymi00004

Rituaaliin kuluu nenästä kiinni pitäminen ja käytetyt valkoiset haisevat ja käytetyt vaatteet.

• Anonyymi00005

Miksi luterilaiset papit eivät saarnaa joka sunnuntai kirkossa, että kastamaton vauva menee kadotukseen?

• Anonyymi00009

Miksi helluntaipastorit upottavat reppanat Ahdin valtakuntaan?

• Anonyymi00018
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Miksi helluntaipastorit upottavat reppanat Ahdin valtakuntaan?

Uudestisyntyneitä uskovia on ilo kastaa!

• Anonyymi00006

Helluntailaisuus ja Raamattu

>> Missä Raamatussa sanotaan ettei saisi tehdä perhekunta- ja lapsikasteita ?

• Anonyymi00007

On paljon asioita mitä Raamattu ei kiellä.

Kokaiinin nuuskaaminen, ohjuksen ampuminen tyttökouluun sekä paljon, paljon asioita mitä ei ole erikseen kielletty ja ne ovat hyviä sekä sallittuja.

Tosin hyvin harvoin kokonainen perhe, pappoineen, isineen, äitineen, nuorineen ja vauvoinaan on hypännyt kastealtaaseen. Hyvin, hyvin harvoin, joten ei sitä kieltoa edes ole rikottu vaikka se olisikin.

• Anonyymi00008
    • Anonyymi00010

Jos mies uskoi, mutta vaimo ei, niin kastettiinko vaimo myös? Ja kastettiinko orjat, jotka eivät uskoneet? Kaikki kuuluivat perhekuntaan: myös lapset, jotka eivät uskoneet.

• Anonyymi00011

Perhekuntaan kuului myös (2-13)- vuotiaita lapsia. Kastettiinko heidätkin, jos he eivät halunneet kasteelle? He pystyivät vastustamaan vääryyttä toisin kuin vauva, joka ei pysty puolustamaan itseään harhaopeilta.

• Anonyymi00012

miksi JumaqLA EI TU8HOA TÄTÄ MAAILMAN DYNYIDINGÄ OLENYTOS RLI jEERSUUS-POIKAAA

• Anonyymi00013

Ap, kannattaa lukea edes vähän enemmän sitä Raamattuasi !

Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Vauva ei niin millään kykene itse uskomaan, vai pystyykö muka ?

Pelastumiseen siis vaaditaan OMAKOHTAINEN usko !

Toisen / toisten ihmisten uskolla ei voi tulla autuaaksi, eikä voi siis pelastua.

Mutta !

Mikään vesipeso ei Raamatun mukaan riitä pelastukseen, vaan Raamatun alusta asti se on vaatinut veren, ja nyt siis Jeesuksen kalliin sovintoveren, vesi ei siihen pysty.

• Anonyymi00015

Syntyykö vauvat kadotuksen omina, ilman kastetta?
        "Kun lapsi on Jumalan lahja, kohdun hedelmä ja anti", antaisiko Jumala saastaisia lahjoja? Näin ainakin tunnustuskirjat väittävät eräässä kohdassa: X Kaste
        Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä. Lapset tulee kastaa, jotta heidät kasteen kautta annettaisiin Jumalan huomaan ja näin otettaisiin Jumalan armoon.
        Ne tuomitsevat kasteenuusijat, jotka hylkäävät lapsikasteen ja väittävät lasten pelastuvan ilman kastetta.
        Siis Jumala antaa saastaisia lahjoja? Menevätkö siis tahallisesti kastamattomat lapset kadotukseen? Nuo opetukset olen saanut laittaa pois------Perisynti sovitettiin ristillä ja siitä Jeesus antoi elämän ja vanhurskauden, eli uskon: Room.5:18 "Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän".-----Vanhan Biblian mukaan pienimmät uskovat Jeesukseen: Matt.18: 6 "Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen". Pienimmäinen on kaikista pienin: "Kaikki kansat syntyvät siionissa, joka ainoa on siellä syntynyt"(Ps.87). Valkopukuisten joukossa (IlmK) on joka kielestä ja kansasta ihmisiä, sillä Jumala korjaa omansa jo lapsuudenuskossa monista kansoista joille ei edes saarnata valtakunnan evankeliumia, heidän epäuskonsa tähden.
        Vauvat syntyvät kaksiosaisina maailmaan, syntisinä ja vanhurskautettuna: Jeesuksessa Kristuksessa:
        Ps.51:7. "Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja minun äitini on synnissä minun siittänyt."
        Sama Daavid sanoo myös:
        Ps.22:10. "Sillä sinä olet minun vetänyt ulos äitini kohdusta: sinä olit minun turvani, ollessani vielä äitini rinnalla.
        11. Sinun päälles minä olen heitetty äitini kohdusta: sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta".
        Jr.1:5. "Minä tunsin sinun jo ennenkuin minä sinun valmistin äitis kohdussa, ja pyhitin sinun ennenkuin sinä äidistäs synnyitkään".
        ---- Noilla 2 Sam 12:23 jakeen sanoilla "Minä menen hänen tykönsä, mutta ei hän palaja minun tyköni" Davidin ympärileikkaamaton lapsi pääsi taivaaseen. Samalla David itse tunsi olevansa armahdettu noinkin suuresta rikoksesta kuin huoruudesta ja Urian murhaamisesta. Kertoo sovituksesta Vanhan Testamentin ajalla, sekä samalla sen, että kastamaton lapsi on autuas.
        Martti Lutherin kirje kahdelle papille (Kirjassa Huovinen "Kaste ja "usko": Mutta meillä on Raamattu , joka sanoo, että lapset kyllä saattavat ja voivat uskoa, vaikka he eivät puhukkaan, eikä heillä olekkaan järkeä. niimpä Raamattu kertoo psalmissa 72 (ps.106:37), kuinka juutalaiset uhrasivat poikiaan ja tyttäriään epäjumalille ja vuodattivat näin viattoman veren. Jos se on ollut viaton veri (kuten teksti sanoo), niin lapset ovat varmasti olleet puhtaita ja pyhiä, ja sellaisia he eivät ole voineet olla ilman Henkeä ja uskoa. -Jos joku on Jumalan oma ja pyhittämä, on hänelläkin Henki ja usko. ------

• Anonyymi00024
        Anonyymi00015 kirjoitti:

"Kun lapsi on Jumalan lahja, kohdun hedelmä ja anti", antaisiko Jumala saastaisia lahjoja? Näin ainakin tunnustuskirjat väittävät eräässä kohdassa: X Kaste
        Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä. Lapset tulee kastaa, jotta heidät kasteen kautta annettaisiin Jumalan huomaan ja näin otettaisiin Jumalan armoon.
        Ne tuomitsevat kasteenuusijat, jotka hylkäävät lapsikasteen ja väittävät lasten pelastuvan ilman kastetta.
        Siis Jumala antaa saastaisia lahjoja? Menevätkö siis tahallisesti kastamattomat lapset kadotukseen? Nuo opetukset olen saanut laittaa pois------Perisynti sovitettiin ristillä ja siitä Jeesus antoi elämän ja vanhurskauden, eli uskon: Room.5:18 "Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän".-----Vanhan Biblian mukaan pienimmät uskovat Jeesukseen: Matt.18: 6 "Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen". Pienimmäinen on kaikista pienin: "Kaikki kansat syntyvät siionissa, joka ainoa on siellä syntynyt"(Ps.87). Valkopukuisten joukossa (IlmK) on joka kielestä ja kansasta ihmisiä, sillä Jumala korjaa omansa jo lapsuudenuskossa monista kansoista joille ei edes saarnata valtakunnan evankeliumia, heidän epäuskonsa tähden.
        Vauvat syntyvät kaksiosaisina maailmaan, syntisinä ja vanhurskautettuna: Jeesuksessa Kristuksessa:
        Ps.51:7. "Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja minun äitini on synnissä minun siittänyt."
        Sama Daavid sanoo myös:
        Ps.22:10. "Sillä sinä olet minun vetänyt ulos äitini kohdusta: sinä olit minun turvani, ollessani vielä äitini rinnalla.
        11. Sinun päälles minä olen heitetty äitini kohdusta: sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta".
        Jr.1:5. "Minä tunsin sinun jo ennenkuin minä sinun valmistin äitis kohdussa, ja pyhitin sinun ennenkuin sinä äidistäs synnyitkään".
        ---- Noilla 2 Sam 12:23 jakeen sanoilla "Minä menen hänen tykönsä, mutta ei hän palaja minun tyköni" Davidin ympärileikkaamaton lapsi pääsi taivaaseen. Samalla David itse tunsi olevansa armahdettu noinkin suuresta rikoksesta kuin huoruudesta ja Urian murhaamisesta. Kertoo sovituksesta Vanhan Testamentin ajalla, sekä samalla sen, että kastamaton lapsi on autuas.
        Martti Lutherin kirje kahdelle papille (Kirjassa Huovinen "Kaste ja "usko": Mutta meillä on Raamattu , joka sanoo, että lapset kyllä saattavat ja voivat uskoa, vaikka he eivät puhukkaan, eikä heillä olekkaan järkeä. niimpä Raamattu kertoo psalmissa 72 (ps.106:37), kuinka juutalaiset uhrasivat poikiaan ja tyttäriään epäjumalille ja vuodattivat näin viattoman veren. Jos se on ollut viaton veri (kuten teksti sanoo), niin lapset ovat varmasti olleet puhtaita ja pyhiä, ja sellaisia he eivät ole voineet olla ilman Henkeä ja uskoa. -Jos joku on Jumalan oma ja pyhittämä, on hänelläkin Henki ja usko. ------

Vauvat syntyvät sovitettuina, eikä vauvoja tarvitse pelastaa valuttamalla vettä päälakeen ja lausumalla loitsuja ja käsillä taikoja tehden!

• Anonyymi00047
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Sama Daavid sanoo myös:

>>>>>Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä. Lapset tulee kastaa, jotta heidät kasteen kautta annettaisiin Jumalan huomaan ja näin otettaisiin Jumalan armoon.<<<
        --------
        Eihän Raamatussa apostolit noin opeta?

Jumalan armo on Jeesuksessa Kristuksessa ja ihminen pääsee tähän armoon henkilökohtaisesti uskomalla evankeliumin kääntyen pois synti elämästä Jumalan puoleen Hänen Sanalleen kuuliaiseen elämään.

”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭5‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬ ( Room.3: 21-26. lue tämä!)
        ------
        ”Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."”
        ‭‭Johannes‬ ‭3‬:‭36‬ ‭FB38‬‬
        ----------------
        ”Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia, jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa, hänen Pojastansa —

joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa — Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme, jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran,

että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,

joihin tekin, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, kuulutte: kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭1‬:‭1‬-‭7‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00014

Jos jonkin mielestä perhekuntia kastetaan, niin siitä vain, mitä se ketään haittaa jos koko perhe menee yhtä aikaa kasteelle. Ei se ole keltään pois.

• Anonyymi00016

Vauva kaste

Kastamme kaikki Jumalan lapset, myös pienet vauvat, ympärileikkauksen esimerkkiä noudattaen: Room. 4:11
        "Hän sai ympärileikkauksen merkin sen vakuudeksi, että hänet oli hyväksytty vanhurskaaksi jo, kun hän ympärileikkaamattomana uskoi". Näin myös poikavauvat ympärileikattiin, koska he uskovat. Tytöt tulivat liitosta osalliseksi poikien ympärileikkauksen kautta.------------Lause "Lyydia pikkulapsineen kastettiin" viittaa siihen, että vanhimmissa Uuden testamentin kreikankielisissä käännöksissä, erityisesti syyrialaisessa käännöksessä, mainitaan Lyydian ja hänen perheensä (pikkulastenkin) kastaminen, mikä onkin tärkeä peruste lapsikasteen puolesta ja osoittaa, että koko oikos eli kotitalous kastettiin. Tämä tieto löytyy usein teologisissa keskusteluissa ja kirjoituksissa ---------------JooeI kirjoittaa: "Kootkaa kansa,
        pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja ime
        väiset." (Jooel 2:16). Pienimmätkin kuuluivat seurakuntaan. Kuukauden ikäiset pojat
        erotettiin pyhäkköpalvelukseen (4 Moos. 3:28). Herran edessä vauvatkin olivat yhtä
        hyviä Herran palvelijoita kuin aikuiset ja perheyhteyden johdosta he olivat osallisia
        koko kodin toimintaan tarvitsematta itse tehdä aikuisten töitä. Sydämen laatu eikä
        ulkonainen touhu määrää, onko palvelus Herralle otollista vai ei.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Vauva kaste

Kastamme kaikki Jumalan lapset, myös pienet vauvat, ympärileikkauksen esimerkkiä noudattaen: Room. 4:11
        "Hän sai ympärileikkauksen merkin sen vakuudeksi, että hänet oli hyväksytty vanhurskaaksi jo, kun hän ympärileikkaamattomana uskoi". Näin myös poikavauvat ympärileikattiin, koska he uskovat. Tytöt tulivat liitosta osalliseksi poikien ympärileikkauksen kautta.------------Lause "Lyydia pikkulapsineen kastettiin" viittaa siihen, että vanhimmissa Uuden testamentin kreikankielisissä käännöksissä, erityisesti syyrialaisessa käännöksessä, mainitaan Lyydian ja hänen perheensä (pikkulastenkin) kastaminen, mikä onkin tärkeä peruste lapsikasteen puolesta ja osoittaa, että koko oikos eli kotitalous kastettiin. Tämä tieto löytyy usein teologisissa keskusteluissa ja kirjoituksissa ---------------JooeI kirjoittaa: "Kootkaa kansa,
        pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja ime
        väiset." (Jooel 2:16). Pienimmätkin kuuluivat seurakuntaan. Kuukauden ikäiset pojat
        erotettiin pyhäkköpalvelukseen (4 Moos. 3:28). Herran edessä vauvatkin olivat yhtä
        hyviä Herran palvelijoita kuin aikuiset ja perheyhteyden johdosta he olivat osallisia
        koko kodin toimintaan tarvitsematta itse tehdä aikuisten töitä. Sydämen laatu eikä

Kastamaan joka päivää mitään merkitystä ei vauvakasteilka ole ollut eikä tule !

Kuinka pimeitä luterilaiset voivatkaan olla ei mitään ymmärrystä kunhan nyrkit ummessa huudetaan, suuri on luterilainen vauvakasteen armo !

Joo poikavauvat uskoivat ja ympärileikattiin hehee..tuota sekosekoa.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Vauva kaste

Missä kohtaa näit Lyydian kasteessa pikkulasten kasteet? Vai näitkö luterilaista harhaa?
        Paavali palaa Lyydian kotiin: he lähtivät vankilasta ja menivät Lyydian tykö; ja nähtyään veljet ja rohkaistuaan heitä he lähtivät pois. Paavali tapasi Lyydia kotona veljiä, ei pikkulapsia, eikä pikkulapsia kutsuta veljiksi.

• Anonyymi00020

Helluntailaiset julistavat kasteoppiaan, mehu korvausteologiaansa ja ylöstempaus profetioitaan.
      Täydessä uskossa ja henkivalloissa.

Sieltä altaan pohjalta ne uskonhenget ammenetaan.
      Ne nousevat päähän.

• Anonyymi00028

Tämä on helluntailaisuutta käsittelevä palsta. Tämä ei ole antti wuoltee myhertage-valhejuutalaisten palsta.

• Anonyymi00025

Yksin Raamatulla

Missä Raamatussa sanotaan ettei saisi tehdä lapsikasteita ?

• Anonyymi00043

Tähän on JO vastattu ihan selvästi !

Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Toisen / toisten ihmisten uskolla ei voi tulla autuaaksi, eikä voi siis pelastua.

Mutta !

Mikään vesipeso ei Raamatun mukaan riitä pelastukseen, vaan Raamatun alusta asti se on vaatinut veren, ja nyt siis Jeesuksen kalliin sovintoveren, vesi ei siihen pysty.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Tähän on JO vastattu ihan selvästi !

Mutta !

"Vauva ei niin millään kykene itse uskomaan, vai pystyykö muka ?"

Aikuinenkaan ei itse kykene uskomaan vaan Pyhä Henki synnyttää uskon

"Pelastumiseen siis vaaditaan OMAKOHTAINEN usko !"

Kyllä ja ilman sitä ei voi pelastua, oli lapsi tai aikuinen

"Mikään vesipeso ei Raamatun mukaan riitä pelastukseen"

Ei ilman uskoa

• Anonyymi00052
        Anonyymi00050 kirjoitti:

"Vauva ei niin millään kykene itse uskomaan, vai pystyykö muka ?"

Aikuinenkaan ei itse kykene uskomaan vaan Pyhä Henki synnyttää uskon

"Pelastumiseen siis vaaditaan OMAKOHTAINEN usko !"

Kyllä ja ilman sitä ei voi pelastua, oli lapsi tai aikuinen

"Mikään vesipeso ei Raamatun mukaan riitä pelastukseen"

Ei ilman uskoa

Älä viitsi saivarrella.

Kerro nyt vaan se, miten täysin ymmärtämätön vauva voisi uskoa ilosanoman !

• Anonyymi00055
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Älä viitsi saivarrella.

Kerro nyt vaan se, miten täysin ymmärtämätön vauva voisi uskoa ilosanoman !

Siten kun Pyhä Henki synnyttää uskon

Kerro nyt miten Pyhä Henki ei voi herättää uskoa lapsessa? Usko on kuitenkin ainoa tapa pelastua

• Anonyymi00075
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Siten kun Pyhä Henki synnyttää uskon

Kerro nyt miten Pyhä Henki ei voi herättää uskoa lapsessa? Usko on kuitenkin ainoa tapa pelastua

Lue sitä Raamattuasi edes vähän enemmän !

Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Eli ilosanoma tulee siis ymmärtää !

Lopeta nämä järjettömät ja turhat jankkaamisesi ja myönnä viimein, ihan rehdisti, olleesi täysin väärässä !

• Anonyymi00027

Lahkolaiset tunnistaa sapatti ja kastekiistoista.
      Raamattu kieltää tälläisen epäkristillisen raamatunvastaisen käyttäytymisen.

• Anonyymi00040

Uudestikasteista tosiaan saadaan seurakunnalle taloudellista hyötyä.
      Uusi jäsen maksajaksi kerhoon.

• Anonyymi00046

Kirkkokunnat taas ovat peloitelleet vauvojen vanhemmat sillä, että heidän jumalansa heittää syntiä tekemättömät ja viattomat vauvat helvetin tuleen kärventymään, jos heitä ei vauvakasteella liitetä kirkon jäseneksi !

Sairas oppi !

Sairas näkemys Oikeamielisestä Jumalasta !

• Anonyymi00056
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Kirkkokunnat taas ovat peloitelleet vauvojen vanhemmat sillä, että heidän jumalansa heittää syntiä tekemättömät ja viattomat vauvat helvetin tuleen kärventymään, jos heitä ei vauvakasteella liitetä kirkon jäseneksi !

Sairas oppi !

Sairas näkemys Oikeamielisestä Jumalasta !

Raamattu ei tunne mitään "syntiä tekemätön viaton vauva" -termiä. Jeesus oli AINOA viaton ja synnitön. Eikä mitään vauvakastetta ole olemassa

Palaa tänne vasta kun tajuat asioista edes vähän

• Anonyymi00079
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Raamattu ei tunne mitään "syntiä tekemätön viaton vauva" -termiä. Jeesus oli AINOA viaton ja synnitön. Eikä mitään vauvakastetta ole olemassa

Palaa tänne vasta kun tajuat asioista edes vähän

Eli yhä haluat pitää kiinni siitä sairaasta opista, jossa viattoman ja syntiä siis itse tekemättömän vauvan, se jumalanne heittää helvetin tuleen / kadotukseen, muiden ihmisten syntien tähden !

Kukin ihminen ei siis vastaakkaan omista synneistään, vaikka Raamattu selvästi sanoo:

Hes. 18:19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.

Hes. 18:20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.

LUE kunnolla ja ymmärrä !

Ja Jeesus siis ei syntynyt turmeltuneeseen lihaan, kuten me muut !

Siinä se ero !

Eli vääjäämättä me ajallamme lankeamme tahalliseen syntiin, ihan kuten Aadam ja Eeva aikonaan, ja siis sen turmeltuneen lihan vuoksi, eikä minkään perityn synnin vuoksi, kuten kirkkokuntien perisyntioppi valheellisesti väittää !

Eli kerrataan:

Hes. 18:19 Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.

Hes. 18:20 Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.

Tämä yksi ainoa Raamatunkohta jo siis kaataa kirkkokuntien perisyntiopin totaalisesti !

Joten taisit kirjoittaa tämän itsellesi:

" Palaa tänne vasta kun tajuat asioista edes vähän "

• Anonyymi00081
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Eli yhä haluat pitää kiinni siitä sairaasta opista, jossa viattoman ja syntiä siis itse tekemättömän vauvan, se jumalanne heittää helvetin tuleen / kadotukseen, muiden ihmisten syntien tähden !

Kukin ihminen ei siis vastaakkaan omista synneistään, vaikka Raamattu selvästi sanoo:

LUE kunnolla ja ymmärrä !

Ja Jeesus siis ei syntynyt turmeltuneeseen lihaan, kuten me muut !

Siinä se ero !

Eli vääjäämättä me ajallamme lankeamme tahalliseen syntiin, ihan kuten Aadam ja Eeva aikonaan, ja siis sen turmeltuneen lihan vuoksi, eikä minkään perityn synnin vuoksi, kuten kirkkokuntien perisyntioppi valheellisesti väittää !

Eli kerrataan:

Tämä yksi ainoa Raamatunkohta jo siis kaataa kirkkokuntien perisyntiopin totaalisesti !

Joten taisit kirjoittaa tämän itsellesi:

" Palaa tänne vasta kun tajuat asioista edes vähän "

Mitä tahallista syntiä olet viimeksi tehnyt ja milloin?

• Anonyymi00082
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Mitä tahallista syntiä olet viimeksi tehnyt ja milloin?

Mitä sinä itse olet tehnyt ?

Teitkö sitä edellisessä viestissäsi ?

Sinua on varmasti jo aiemmin kehoitettu tutkimaan näitä asioita Raamatusta !

Oletko tehnyt niin ?

Vai jatkanut vain samaan tapaan sydämesi paatumuksessa ?

• Anonyymi00083
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Mitä sinä itse olet tehnyt ?

Teitkö sitä edellisessä viestissäsi ?

Sinua on varmasti jo aiemmin kehoitettu tutkimaan näitä asioita Raamatusta !

Oletko tehnyt niin ?

Vai jatkanut vain samaan tapaan sydämesi paatumuksessa ?

Etkö osaa yhtä ainoaa syntiäsi tunnistaa?

• Anonyymi00085
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Etkö osaa yhtä ainoaa syntiäsi tunnistaa?

Sinulle minun ei tarvitse mitään tunnustaa, siis Raamatun mukaan se menee niin, että ne tunnustetaan sydämestä Jumalalle ja tarvittaessa uskon veljille.

Toki anteeksi tulee pyytää siinä kohtaa ihan jokaiselta ihmiseltä, jota vastaan ymmärtää rikkoneensa !

Mutta sinähän et näistä välitä pätkääkään, haluat vain yrittää ronkkia ja ärsytellä ja kiusata !

Olet siis ihan itse niiden ulkokultaisten fariseusten ja kirjanoppineiden kaltainen, jotka pyrkivät vain syynäämään muiden syntejä, ja siivilöimään toisten syntejä hyttysverkolla, mutta itsellä menikin jopa kameli läpi !

Häpeä !

Ja korjaa toimintasi !

• Anonyymi00086
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Sinulle minun ei tarvitse mitään tunnustaa, siis Raamatun mukaan se menee niin, että ne tunnustetaan sydämestä Jumalalle ja tarvittaessa uskon veljille.

Toki anteeksi tulee pyytää siinä kohtaa ihan jokaiselta ihmiseltä, jota vastaan ymmärtää rikkoneensa !

Mutta sinähän et näistä välitä pätkääkään, haluat vain yrittää ronkkia ja ärsytellä ja kiusata !

Olet siis ihan itse niiden ulkokultaisten fariseusten ja kirjanoppineiden kaltainen, jotka pyrkivät vain syynäämään muiden syntejä, ja siivilöimään toisten syntejä hyttysverkolla, mutta itsellä menikin jopa kameli läpi !

Häpeä !

Ja korjaa toimintasi !

Päättelen niin, että et tee omasta mielestäsi oikeaa syntiä, koska et yhtään sellaista tunnusta.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Päättelen niin, että et tee omasta mielestäsi oikeaa syntiä, koska et yhtään sellaista tunnusta.

Yhä vain jatkat väärää toimintaasi !

Pahasti olet paatunut.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Yhä vain jatkat väärää toimintaasi !

Pahasti olet paatunut.

Kukahan tässä on paatunut ja tukki silmässä!

• Anonyymi00045

>>>>!Missä Raamatussa sanotaan ettei saisi tehdä perhekunta- ja lapsikasteita ?

Ihmisiä eksytetään ihmisopeilla ja ihmisjärkeilyillä tavoitteena taloudellinen hyöty.<<<<
      --------
      Kastamalla ei saada syntejä anteeksi, vaan uskomalla evankeliumi.
      ------------
      Apostoli Pietari piti evankelioimis saarnan Apt. 2:14- 36....

Kansassa heräsi synnin tunto ja kysyivät: Apt.2: 37.". Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"

Pietari kehoitti heitä kääntymykseen ( " parannukseen") ja kasteen ottamiseen.

"...Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".” ‭‭Apostolien teot‬ ‭2‬:‭14‬, ‭37‬-‭40‬ ‭FB38‬‬

Ei heitä jokaista kastettu vaan ainoastaan ne jotka " ottlvat hänen sanansa vastaan ts.uskoivat evankeliumin saarnan.

”Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.”
      ‭‭Apostolien teot‬ ‭2‬:‭41‬-‭42‬ ‭FB38‬‬

Pietari ei sanonut että ottakaa kaste niin synnit pyyhitään ( siinä) pois. Vaan saarnan uskoneet kastettiin. Pietari oli saarnassaan sanonut "..
      ”Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'”
      ‭‭Apostolien teot‬ ‭2‬:‭21‬ ‭FB38‬‬

Hän kehoitti
      "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.”

”Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin,.." ‭‭Apostolien teot‬ ‭2‬:‭41‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00048

Mitä sääntöjen vastaista?

Korneliuksen perhekunta kastettiin, ja Kornaliuksen perheestä Sana todistaa: Nyt olemme siis tässä kaikki Jumalan edessä, kuullaksemme kaiken, mitä Herra on käskenyt sinun puhua. Siis koko Korneliuksen perhekunta, joka tuli uskoon, ymmärsi puhutun sanoman.
        Lyydian uskoon tulosta on kirjoitettuna: jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui. Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
        Myöhemmin Paavali palaa Lyydian kotiin: he lähtivät vankilasta ja menivät Lyydian tykö; ja nähtyään veljet ja rohkaistuaan heitä he lähtivät pois. Paavali tapasi Lyydia kotona veljiä, ei pikkulapsia, eikä pikkulasia kutsuta veljiksi-
        Paavali kertoi kastaneensa Stefanaan perhekunnan: minä kehoitan teitä, veljet: te tunnette Stefanaan perhekunnan ja tiedätte, että se on Akaian ensi hedelmä ja että he ovat antautuneet pyhien palvelukseen. Stefanaan perhe toimitti diakonin palvelusta. Pikkulapsetko toimivat diakoneina?
        Luukas kirjoittaa vanginvartijan uskoontulosta: he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat. Ensinnäkin, jää arvailujen varaan, ketkä asuivat samassa kodissa tai asunnossa kuin vanginvartija. Olivatko kodin asukkaat Rooman virkamiehiä? vei heidät kotiansa, ja valmisti heille pöydän, ja iloitsi, että hän koko huoneensa kanssa tuli Jumalan päälle uskovaiseksi.
        Ennen uskoon tuloa vanginvartija asunnossa olleet kuulivat evankeliumin Sanan ja vasta uskoon tulleet kastettiin. Uskoon tulon saattoi todeta. Aivan pieni lapsi ei kykene edes puhumaan, saatikka todistamaan millään tavoin uskostaan.

• Anonyymi00057

"Kastamalla ei saada syntejä anteeksi, vaan uskomalla evankeliumi."

Kasteessa parannuksen kautta

• Anonyymi00049

Korneliuksen perhe ja siellä olleet ystävät pyhuiva kielillä ja tämä oli merkkinä Pyhän Hengen kasteesta.
      "Mikä estää kastamasta näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin!
      Halleluja! Näin tapahtuu tänäkin päivänä!

• Anonyymi00051

apt.16:33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00051 kirjoitti:

apt.16:33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.

Luet kuin piru Raamattua, pätkien sitä väärin !

30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
        32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.

Koko perhe tuli uskoon !

Vauva ei kykene ymmärtämään ilosanomaa, eikä siten voi kyetä myöskään uskomaan !

• Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Luet kuin piru Raamattua, pätkien sitä väärin !

30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
        32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.

Koko perhe tuli uskoon !

Vauva ei kykene ymmärtämään ilosanomaa, eikä siten voi kyetä myöskään uskomaan !

eikä aikuinenkaan kykene uskomaan ellei Pyhä Henki uskoa synnytä

Usko ei ole ihmisen kyvyistä kiinni

• Anonyymi00058
        Anonyymi00054 kirjoitti:

eikä aikuinenkaan kykene uskomaan ellei Pyhä Henki uskoa synnytä

Usko ei ole ihmisen kyvyistä kiinni

Pyhä Henki synnyttää uskon, ilosanoman kautta ja avulla !

Ja kun se vauva ei yhäkään ymmärrä ilosanomasta hölkäsen pölähtävää, niin sen vauvan on täysin mahdotonta tulla uskoon.

1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

Joten lopeta nuo typeryytesi viimeinkin !

• Anonyymi00062
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Pyhä Henki synnyttää uskon, ilosanoman kautta ja avulla !

Ja kun se vauva ei yhäkään ymmärrä ilosanomasta hölkäsen pölähtävää, niin sen vauvan on täysin mahdotonta tulla uskoon.

1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

Joten lopeta nuo typeryytesi viimeinkin !

Luterilaisuus on täyttä valehtelua, niin uskoisi minä sinua, luterilainen! Yksi luterilaisuuden perusopeista on yksi kaste, siis luterilaisen kastekaavan mukaan suoritettu päälaen kastelu.
        Luterilainen kirkkolaitos väittää omistavansa yhden ja ainoan ja pelastavan kasteen ja ilman heidän kastetaan eli päälaen kastelua kukaan ei voi pelastua. Kuten monet muut luterilaiset opit, niin myös yhden kasteen oppi perustuu yhteen irralliseen Raamatun jakeeseen.

Hebralaiskirjeen mukaan kasteet, monikossa, kuuluu Kristuksen opin alkeisiin.

• Anonyymi00065
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Luterilaisuus on täyttä valehtelua, niin uskoisi minä sinua, luterilainen! Yksi luterilaisuuden perusopeista on yksi kaste, siis luterilaisen kastekaavan mukaan suoritettu päälaen kastelu.
        Luterilainen kirkkolaitos väittää omistavansa yhden ja ainoan ja pelastavan kasteen ja ilman heidän kastetaan eli päälaen kastelua kukaan ei voi pelastua. Kuten monet muut luterilaiset opit, niin myös yhden kasteen oppi perustuu yhteen irralliseen Raamatun jakeeseen.

Hebralaiskirjeen mukaan kasteet, monikossa, kuuluu Kristuksen opin alkeisiin.

Ihmistä ei voi millään kasteella liittää Kristukseen, Kristukseen kastaminen on uskovaksi kastamista. Alkuseurakunta kastoi ainoastaan Jeesuksen nimeen. Pietari, joka tunsi Jeesuksen opetukset, totesi: "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
        Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
        Uskovaksi kastaminen, se on Kristukseen kastaminen, alkoi Jerusalemin vanhinten kuoltua.

• Anonyymi00059

Helluntailaiset eivät edes aikuisena usko Raamatussa sanottuun "YKSI kaste" käsitykseen.

Raamatussa ei puhuta kahdesta kasteesta joka on helluntailaisuutta ja lahko-oppia.

Raamattu >> YKSI KASTE.

Miksi helluntailaiset haluavat kastaa luterilaisia ?
      - jotta he haluavat hyötyä rahallisesti luterilaisista

• Anonyymi00061

Kukaan helluntaiseurakunta ei ole koskaan kastanut väkisin luterilaisia!

• Anonyymi00068

Osaako luterilainen laskea kahteen: hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella"...Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        Kuinka monta kastetta, yksikö!

• Anonyymi00060

Kavalin kaikista

"Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä".

Yksi kaste ei ole käärmeen puhetta.
      Joka poikkeaa yksi kaste käsityksestä on eksyksissä.

• Anonyymi00063

Miksi muka perhekuntakastetta ei voisi suorittaa.

Papat, mummot, isät, äidit, sekä lapset eri iässä menisivät yhdessä kasteelle, niin mikä siinä on ettei muka niin voi tehdä ja kastaa koko perhettä Herran omaksi, Herran palvelijaksi eivätkä oliisi mitään ynseitä vastenmielisiä jupisijoita, vaan heissä olisi Herran Henki mistä koko perhe iloitsee.

Kai nyt niin hyviä juttuja saa tehdä kun kerran kannatetaan sotia ja rikoksia niissä.

• Anonyymi00064

Raamattu EI ILMPOITA uskovaksi kastamista. Usko tulee kuulemisesta, EI KIRKON TAIKATEMPPUJEN KAUTTA!

• Anonyymi00067

Luterilaisessa kirkossasi voi homovihkimisien ja joogaharjoitusten ohessa myös kastaa mummot ja papat ja vauvat yhdelllä kertaa, mikä estää!

• Anonyymi00066

Sana ei lupaa, joka ikisen samaan perheeseen pelastuvan.
      Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua (Jeesus), se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
      minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
      ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
      Paavali kysyi: mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?
      Raamattu et löydä luterilaisen vänkäämää perhekunnittain uskoon tuloa, vaan päinvastoin: minä (Jumala) hnoudan teidät, yhden ainoankin kaupungista ja kaksi sukukunnasta, ja tuon teidät Siioniin.
      Johannes todisti:
      Minua on suuresti ilahuttanut, että olen lastesi joukossa havainnut olevan niitä, jotka totuudessa vaeltavat sen käskyn mukaan, jonka me olemme saaneet Isältä.'

• Anonyymi00069

Tähän EI ole vastattu mitenkään selvästi, ja juuri siksi kaikki on täysin selvää !!!!!!!!!!!!!!

Ap, älä missään nimessä lue sitä Raamattuasi liikaa, se vain sekoittaa sen mikä on jo valmiiksi oikeinpäin väärin !!!!!!!!!!!!!!

Koska totuushan on se, että mitä vähemmän ymmärtää, sitä varmempaa on usko, ja mitä enemmän lukee, sitä enemmän alkaa epäillä sitä mitä ei vielä ole ajatellut !!!!!!!!!!!!!!

Katsotaanpa tätä kuuluisaa kohtaa, joka on jo kumottu etukäteen jälkikäteen:

Mark. 16:16 Joka EI usko mutta kastetaan ennen kuin ehtii olla mitään mieltä, se pelastuu varmasti kahteen kertaan; mutta joka yrittää uskoa itse, se eksyy omaan ymmärrykseensä !!!!!!!!!!!!!!

Eli siis täysin päinvastoin kuin luulet !!!!!!!!!

Vauva nimenomaan kykenee uskomaan täydellisemmin kuin kukaan VAKAVA VANHEMPI MIES, koska vauva ei vielä niskuroi eikä kyseenalaista eikä katso pastorien videoita eikä kuuntele Ida Bois’n vastineita !!!!!!!!!!!!!!

Vauva ei myöskään syö lohta väärässä hengessä eikä ota jäätelövenettä ilman lupaa, vaan on puhtaasti vastaanottavainen kastemaljalle ja sen sisäiselle ulkoiselle vaikutukselle !!!!!!!!!!!!!!

SIIS:

Pelastumiseen EI vaadita omakohtaista uskoa, koska oma kohtaisuus johtaa omaan päähän, ja oma pää johtaa kolmeen eksytykseen ja yhteen jääkaappiin, jossa lohi odottaa väärää hetkeä !!!!!!!!!!!!!!

Sen sijaan pelastumiseen vaaditaan mahdollisimman vähän omaa, ja mahdollisimman paljon muiden tekemää, mieluiten ennen kuin ehtii itse niskuroimaan !!!!!!!!!!!!!!

Koska juuri siinä kohtaa lammas muuttuu sudeksi, kun se alkaa ajatella itse !!!!!!!!!!!!!!

Ja susi taas muuttuu lampaaksi, kun se kastetaan riittävän aikaisin ja tarpeeksi monta kertaa eri suunnista !!!!!!!!!!!!!!

Tätä eivät sudet opeta, koska ne ovat jo oppineet olemaan lampaita silloin kun katsotaan !!!!!!!!!!!!!!

Ja lampaat eivät opeta tätä, koska ne ovat jo alkaneet epäillä olevansa susia kommenttikentässä !!!!!!!!!!!!!!

Mutta !

Mikään “henkilökohtainen kokemus” ei riitä pelastukseen, koska kokemus muuttuu heti mielipiteeksi ja mielipide jakaantuu kahdeksi seurakunnaksi ja kolmeksi videoksi ja neljäksi vastineeksi !!!!!!!!!!!!!!

Sen sijaan tarvitaan mahdollisimman objektiivinen kastaminen, mieluiten ennen syntymää tai vähintään ennen ensimmäistä kysymystä !!!!!!!!!!!!!!

Ja mitä tulee tähän vesi–veri -keskusteluun, niin asia on täysin selvä ja täysin epäselvä samaan aikaan !!!!!!!!!!!!!!

Ei vesi yksin riitä – mutta ilman vettä ei tiedetä mistä puhutaan !!!!!!!!!!!!!!

Ei veri yksin riitä – koska siitä tulee liian vakavaa ja silloin VAKAVA MIES alkaa huutaa politiikasta !!!!!!!!!!!!!!

Siksi ratkaisu on yhdistelmä, jossa vesi kastaa, veri selittää ja lopputulos jää epäselväksi mutta hyväksytyksi !!!!!!!!!!!!!!

Ja lopuksi:

Jos luulet että tämä on yksinkertaista, olet jo eksynyt !!!!!!!!!!!!!!

Jos taas olet täysin sekaisin, olet ehkä oikeilla jäljillä – tai sitten väärillä, mutta ainakin liikkeessä !!!!!!!!!!!!!!

Ja muistakaa:

TEHKÄÄ PARANNUS HETI !!!!!!
      mutta älkää tehkö sitä itse, ettei siitä tule omakohtaista !!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi00070

aloitukseen kannanotto.....

Missä Raamatussa sanotaan, ettei saisi tehdä perhekunta- ja lapsikasteita?
      Ihmisiä eksytetään ihmisopeilla ja ihmisjärkeilyillä tavoitteena taloudellinen hyöty

Tätä kysyy aloittaja- miettimättä, mitä esitetty kysymys sisältää - käsittäen kysytyn etiikan sisällön merkitystä.

Ensin perhekuntakaste- asia- on esitettynä, että joku määrittää tekevän kirkon sakramenttien lakien mukaan sen kasteen ja opettaa meitä ajattelemaan sen kautta uskonnollista muotokuvaa- joka rakentaa sen näköisen uskonnollisen kuvan Jumalasta.

----- no--- mikä kuva oli meidän ---- perhekunnalla, isoäidilläni-- joka täytti Jumalan Sanan mukaan maailmaa.???

Siellä on Aadamin syntikuorma- joka saastuttaa Jumalantyötä, jossa Jumalan luomistyön perusteella luomakunta lisääntyy.
      Eläimet- Jumalan luomistyön perusteella pariutuu. Eivät ne syntiä tee- vaan eläinmaailman tehtäväkuvaa.

Entä ihminen. Katsotaan miestä ja naista- joiden sydämissä asuu Raamatun Sanan mukainen usko- sijaisuhriin, he uskovat Jeesukseen Herranaan ja Vapahtajanaan, sekä Sana Jumalan ja Pyhän Hengen kautta ovat uudestisyntyneet.

Jumala pelastaa- Jumala julistaa Sanan, Pyhä Henki tulee voimaksi- Vapahtaja on tämä Sana- Minä olen lunastanut ja Pelastanut sinut ja piirtänyt käteni hipiään sinut ja Elämänkirja on tunteva- armonkansalaiseksi- kilvoittelemaan Elämäntietä ja seuraat Jumalan Karitsaa ja näin Herra tuntee sinut --- perillä...

Nämä ja tämä pariskunta uskoo- lukee Sanasta- että täytä maa...
      Käskeekö Jumala tekemään Sanassa syntiä, että mies yhtyy vaimoonsa ja hän tulee raskaaksi? Ei- vaan se on perhekuntakasteen perinneopissa sanoitettu vikapäisyyteen ja yksi sanoittaja on Augustinus- entinen Mithra- uskonnon palvoja- joka toi meidänkin uskonnollisuuteemme omat hapatteet. jne.
      Hapatti käsitteen siitä, että Herran työ on saastainen- siittämisessä ja synnytyksessä.
      ja siksi luterilaisuuden katekismuksessa on kirjattuna lapsikasteen sakramenttien- perkeleitten ulosajon ja kummitkin tuli tavallaan korvausoppina juutalaisuudesta.
      ja Luther-- tiesi, että uskovalle kuuluu kaste- ja siihen, rakennettiin kummit- edeltä olevalta uskonnolliseksi puolen korvausopiksi.

Nyt kun pappi- kummi - kastepuheet rakennetaan uskonnolliseksi mantraksi- saadaan muoto- jossa nähdään kummin puheissa vauvan, usko- ja kun on ne perisyntimantra- perkeleet ulosajettu- ihmisen toimesta- kun on saastutettu ja tehty tyhjäksi Jumalan työ- saadaan muotomeno- perinne.
      ja tätähän kultaista vasikkaa nyt kumarretaan, tavallaan Mithra- uskonto on myös se Egyptin moniuskontoinen kuva- jossa juutalaisetkin painivat- halusi palata takaisin orjuuteen.

Kun, ja koska Lutherin pappi ei voinut kasteopissa mennä- kun tiedettiin lapsikuolleisuus, sekä perhekuntakaste- käsitys hapatus oli tosi, piti keksiä siihen korvaus- että vauva ei joudu helvettiin kitumaan- muotouskontojumalan eteen, rakennettiin hätäkaste- uskonnollinen meno- jota moni uskonto- kätilö toimittaa vielä tänään ja huomatkaa- että se liittää opillisesi määrättyyn kirkkoon kastettavan ja jopa vanhempi ortodoksinen kirkko haastaa, että perisynti- vauva- helvetti- manaamisella pilkataan Jumalaan.

Heillä on terveempi näköala, että ihminen syntymässä on taipuvainen vikapäisyyteen.
      Mutta, vauva on Jumalantyö ja Hänen silmäteränsä jo- heidän kaltaisensahan on Jumalan valtakunta, ei niin, että me huseerataan niitä kasteita, vaan lapsi on JO- Jumalan ja me olemme vastuussa tästä lapsesta- rakastaa häntä terveesti- kasvattaa häntä ja kun hän tulee älylliseen tilaan ja vastuuseen- hän itse valitsee tien.

Aivan luterilaisuudessa voidaan jopa upotuskasteella halulliset kastamattomat kastaa- niin miksi sitä ei voi jatkaa oppina. suunta ok.

Niin, aloittaja voisi jäsentää mielessään, että kuinka se pitäisi Raamatullisesti kaste tehdä. ja alkaa uskonpuhdistus sisältä käsin, sekä käsittää syntyneen lapsen merkityksen elämälle, Jumalantyönä. Se jopa vastuutta meitä rakkauteen, aivan kuin miehen kuuluu rakastaa vaimoaan, kuin Kristus seurakuntaansa- myös perheen kohdalla, rakastaa lapsiaan ja opettaa hänet Sanan äärelle, että lapsi saisi Sanan kautta uskon, ja halun seurata Häntä, myös hyvän omantunnon liiton, myös lähdön seuraamaan Kristusta-
      vastuullisen elämän ymmärryksessä- valintojen kautta. ja siinä se kaste.

Jaahas- kirjoitusmerkkipuoli tulee täyteen…. perhekuntakaste voidaan toimittaa aivan "rippikoulussa" ja lapsi tietenkin on Jumalan silmäteränä Hänelle otollinen ja meidät Jumala valtuuttanut kasvatus----- tehtävään---

• Anonyymi00071

siis meidän perhekunnan isoäiti itki- kun kirkkokunnan perhekuntakasteen toimittaminen estyi- Lutherin kaavan mukaan.
        Lapsi syntyi- eikä lapsenpäästää ollut- kastamaan syntynyttä ja sitten kuolevan lapsen kehoa.
        ts. sitä hätäkastetta.

Ja tämä perhekuntakasteen määritelmän mukaan se lapsi menei helvettiin kitumaan ja tässä se perhekuntakasteen hapateopin puheet ja mitat ovat harhaa- ja sekin on Raamatullisesti kestettävä tarkastelu- ja perinneopin näköisen sanotus- tuomion alainen, eikä sen äärellä kannata itkeä vanhan olemassaoloa, vaan se pitää perata.

ja mikä siinä olisi suurempaa, kun kirkko hiljalleen kääntäisi kelkkansa ja myös kastaisi ihmisen..
        vaikkapa rippikoulu-- iässä.... jossa kastettava Jumalan SAnan kautta tunnustaisi halun seurata Vapahtajaa.

Herralla on vain rakkausliittoisuus morsiamensa kanssa- eli seurakunnan.
        Ei sinne morsianta viedä pakosti häihinsä. ts. pakkoavioliitto....

• Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

siis meidän perhekunnan isoäiti itki- kun kirkkokunnan perhekuntakasteen toimittaminen estyi- Lutherin kaavan mukaan.
        Lapsi syntyi- eikä lapsenpäästää ollut- kastamaan syntynyttä ja sitten kuolevan lapsen kehoa.
        ts. sitä hätäkastetta.

Ja tämä perhekuntakasteen määritelmän mukaan se lapsi menei helvettiin kitumaan ja tässä se perhekuntakasteen hapateopin puheet ja mitat ovat harhaa- ja sekin on Raamatullisesti kestettävä tarkastelu- ja perinneopin näköisen sanotus- tuomion alainen, eikä sen äärellä kannata itkeä vanhan olemassaoloa, vaan se pitää perata.

ja mikä siinä olisi suurempaa, kun kirkko hiljalleen kääntäisi kelkkansa ja myös kastaisi ihmisen..
        vaikkapa rippikoulu-- iässä.... jossa kastettava Jumalan SAnan kautta tunnustaisi halun seurata Vapahtajaa.

Herralla on vain rakkausliittoisuus morsiamensa kanssa- eli seurakunnan.
        Ei sinne morsianta viedä pakosti häihinsä. ts. pakkoavioliitto....

Lisäisin tähän, aamukahvin jälkeen, että nämä aloittajan mieli tietenkin on vilpitön halu- koska on oppinut perinneopin määräuskon.

Voisiko sitä mieltää Raamattua, ettei nämä kastamattomat opin mukaan, ikäänkuin vauvatsakramenttilliset ole siellä helvetissä.
        Eihän sairaalalla ole näitä uskova- kätilö- perinnopin toimittajaa- se synnyttänyt äiti saa sydämeensä painon, syntynyt kuoli ja hänen sielunsa on nyt kastamattomuuden rituaalin tähden helvetissä.

Voisihan se kirkko avat väliverhon, Marttihan on väliverhona kaikkeinpyhimpään, eli tuomarina.
        hyljätään vanha - tehdään uskonpuhdistus ja siunataan se Jumalan luomistyö--- sylilapsi.
        Se taimen on Jumalan silmäterä. Eli perhe- voi papin kanssa siunata ja kiittää siitä elämäntaimesta ja pappi siunauksessaan voi vahvistaa vanhempia kasvatustehtävään yhdessä koko seurakunnan kanssa - jotta tämä Elämänsilmäterä oppi tuntemaan Herran Sanansa kautta.

Nythän vikapäisyyksissä isät kantaa mäyräkoiraa kaupasta- eivätkä ole tehtävänsä kasvatuskuvassa ja lapset löytävät jengin ulkopuolelta - joka välittää heistä- rikoksentekijöiden hengelliseen kasvuun, jossa myydään huumeita -ja opitaan elämää murtamaan elämänmuotoon.....

Sieltä se eksytys löytyy ja näemme oman peilin edessä- ongelman.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Lisäisin tähän, aamukahvin jälkeen, että nämä aloittajan mieli tietenkin on vilpitön halu- koska on oppinut perinneopin määräuskon.

Voisiko sitä mieltää Raamattua, ettei nämä kastamattomat opin mukaan, ikäänkuin vauvatsakramenttilliset ole siellä helvetissä.
        Eihän sairaalalla ole näitä uskova- kätilö- perinnopin toimittajaa- se synnyttänyt äiti saa sydämeensä painon, syntynyt kuoli ja hänen sielunsa on nyt kastamattomuuden rituaalin tähden helvetissä.

Voisihan se kirkko avat väliverhon, Marttihan on väliverhona kaikkeinpyhimpään, eli tuomarina.
        hyljätään vanha - tehdään uskonpuhdistus ja siunataan se Jumalan luomistyö--- sylilapsi.
        Se taimen on Jumalan silmäterä. Eli perhe- voi papin kanssa siunata ja kiittää siitä elämäntaimesta ja pappi siunauksessaan voi vahvistaa vanhempia kasvatustehtävään yhdessä koko seurakunnan kanssa - jotta tämä Elämänsilmäterä oppi tuntemaan Herran Sanansa kautta.

Nythän vikapäisyyksissä isät kantaa mäyräkoiraa kaupasta- eivätkä ole tehtävänsä kasvatuskuvassa ja lapset löytävät jengin ulkopuolelta - joka välittää heistä- rikoksentekijöiden hengelliseen kasvuun, jossa myydään huumeita -ja opitaan elämää murtamaan elämänmuotoon.....

Sieltä se eksytys löytyy ja näemme oman peilin edessä- ongelman.

Kirjota nyt loput ruutuvihkoosi ja hae lisää muistojuomaa jos meinaa paasattava loppua !

Tiedätkö termin, keskustelu, tiesitkö?

• Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Kirjota nyt loput ruutuvihkoosi ja hae lisää muistojuomaa jos meinaa paasattava loppua !

Ei kun kirjoittaa ne ruutuvihkoon ja lukee seuraavana aamuna ja katsoo onko niissä mitään järkeä omasta mielestä kun lukee niitä aivan kuin vieraan ihmisen kirjoitteluna.

Jos ei ole, siirtyy sitten herjaamaan amerikan homoja, niin jopa syntyy keskustelua kun homot hermostuu perinpohjin.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Onko keskustelu aina sitä, että vauvakasteen nimissä käydään kasteen Raamatullista hautaa - sen opetusta vastaan- uudestaan ja uudestaan.
        Sitten toistetaan ja toistetaan --uudestikaste- asiaa, tutkimatta- mitä se sisällöltään merkitsee.

Jos sitä et käy- nostan aina- isoäitini kyyneleet- koska hän äitinä - hän ne kyyneleet kylvi- sen odotetun lapsen kuolemasta, että NYT hän on helvetissä kitumassa-

koska kirkko on ikäänkuin maalannut kuvan Vapahtajasta ja Jumalasta- sen perinnopin maalaustaulun kautta.

ja se perinneoppi- maalauksena on edelleen kirkkojen seinällä ja vaikka kätilö synnytykseen kuolleen lapsen kastaa TÄNÄÄN----

Se on keskustelua, että vain sinun puheesi jää jäljelle, mutta ei sitä saisi puhua, mitä ne sanasi ja väitteesi tuo esiin, oppina ja opetuksena.
        Eli kirkon etiikka moraalisena arvona, ja opettajana - julistaako se oikein....
        Julistaako se, jos sinäkin edelleen kannatat--- väiteessäs uudestikaste- vikapää kaste- mitä sillä tarkoitat?
        Eli tarkoitat- että kastamaton lapsi on helvetissä kuollessaan syntymänsä jälkeen äitinsä syliin ja kastamattoman ihmisen kohtalon julistus - kirkon opissa on katala.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Onko keskustelu aina sitä, että vauvakasteen nimissä käydään kasteen Raamatullista hautaa - sen opetusta vastaan- uudestaan ja uudestaan.
        Sitten toistetaan ja toistetaan --uudestikaste- asiaa, tutkimatta- mitä se sisällöltään merkitsee.

Jos sitä et käy- nostan aina- isoäitini kyyneleet- koska hän äitinä - hän ne kyyneleet kylvi- sen odotetun lapsen kuolemasta, että NYT hän on helvetissä kitumassa-

koska kirkko on ikäänkuin maalannut kuvan Vapahtajasta ja Jumalasta- sen perinnopin maalaustaulun kautta.

ja se perinneoppi- maalauksena on edelleen kirkkojen seinällä ja vaikka kätilö synnytykseen kuolleen lapsen kastaa TÄNÄÄN----

Se on keskustelua, että vain sinun puheesi jää jäljelle, mutta ei sitä saisi puhua, mitä ne sanasi ja väitteesi tuo esiin, oppina ja opetuksena.
        Eli kirkon etiikka moraalisena arvona, ja opettajana - julistaako se oikein....
        Julistaako se, jos sinäkin edelleen kannatat--- väiteessäs uudestikaste- vikapää kaste- mitä sillä tarkoitat?
        Eli tarkoitat- että kastamaton lapsi on helvetissä kuollessaan syntymänsä jälkeen äitinsä syliin ja kastamattoman ihmisen kohtalon julistus - kirkon opissa on katala.

Eli tämä on sitä keskustelua- jos vain kuuntelet- mitä sinulle puhutaan.
        Jos et kuuntele- etkä ota selvää- sitten jankkaat vesipesee opetusta, olet musta lammas- vaikka vapaitten suuntien "kasteen hauta" - merkitystä vastaan.
        KASTEELLE on saatava selvitys- sen merkityksestä ja opista.

Juutalaisuudessakin on kaste- altaita- jossa on riittävästi vettä, upotuskasteeseen.

Nämähän kaste- alkeisopissa on esikuva- viestimään, että synnin palkka on kuolema.
        Jumala hukutti sen kansan meille helvetintulen merkityksessä- esiin, jotta ymmärrämme synnin palkan merkityksen. iankaikkisen elämän menetyksenä- kun pahatus on sielun päämäärä ja Jumalan valtakunnan sanoma ei viestissä mene perille.

Nooa, hän saarnasi- rakensi Arkkia ja Arkissa olevat pelastuivat.
        ja kovakorvaiset - ei asiaa arkkiin, vaan Jumala otti heidät tuomiolle.
        Se on Kaikkivaltiaan Luojan Elämänantajan Valta ajallisuudessa päättää elämä.

niinkuin synnyttääkin se. Sieraimissa on Elämän HENKI ja että meihin tulee olevaisuuteen elävä sielu. ja se sielu- joka syntiä tekee- sen on kuoltava.

Siksi kasteen hauta- myös julistaa Sanaa-
        ja Herran sovitusoppi- Golgatalta julistaa sanomaa-
        Siinä Isä ja Poika ovat yhtä ja armoistuimella istuu Ylimmäinen Pappi- joka palaa takaisin Kuninkaana hakemaan seurakuntansa- morsiamensa.. joka on saanut uskon Pyhän Hengen toiminnan kautta. Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan SAnan kautta.

• Anonyymi00078

Keskustelu on sitä vaikka, että toinen väittää että amerikan homot alhaisia nilviäsiä ja toinen että Jumalan lapsia siinä kuin muutkin.

Ja tämä jatkuu iäsyyteen.

• Anonyymi00080

Kastetaanko helluntailaisia pakkovauva kastettujen rakentamassa uimahallissa ?

Helluntailaisia ei kannata päästää uimahalliin sillä ne kusevat altaaseen kostoksi luterilaisille.

• Anonyymi00084

Luterilaisuus kuuluu osaltaan siihen, mistä Herra Jeesus itse varoittaa: hamasta Johannes Kastajan päivistä, niin tähän asti, kärsii taivaan valtakunta väkivaltaa, ja väkevät repivät sen itsellensä.
        Kristuksen opin ja Jumalan valtakunnan suurin tragedia: Uskosta osattomat uskovaa näyttelevät maailman ihmiset ovat väkivalloin ja vainoamalla repineet Jumalan valtakunnan itselleen!
        Kymmenet miljoonat ovat menettänet henkensä luterilaisuuden kautta, joko suoraan tai välillisesti: Jeesuksen omina vainot ja kidutukset ja mestaukset, natsismin nousu ja holokausti ja luterilaisuuden mahdollistaman natsien nousun myötä toinen maailmansota.
        Luterilaisuuden hedelmät on kauhistuttavia!!"

• Anonyymi00088
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Luterilaisuus kuuluu osaltaan siihen, mistä Herra Jeesus itse varoittaa: hamasta Johannes Kastajan päivistä, niin tähän asti, kärsii taivaan valtakunta väkivaltaa, ja väkevät repivät sen itsellensä.
        Kristuksen opin ja Jumalan valtakunnan suurin tragedia: Uskosta osattomat uskovaa näyttelevät maailman ihmiset ovat väkivalloin ja vainoamalla repineet Jumalan valtakunnan itselleen!
        Kymmenet miljoonat ovat menettänet henkensä luterilaisuuden kautta, joko suoraan tai välillisesti: Jeesuksen omina vainot ja kidutukset ja mestaukset, natsismin nousu ja holokausti ja luterilaisuuden mahdollistaman natsien nousun myötä toinen maailmansota.
        Luterilaisuuden hedelmät on kauhistuttavia!!"

Ei luterilaiset täälä hauha väkivallasta vaan uudestikastajat tekevät niin

Uudestikastjat haluavat tappaa uskovia ja uudestikastajalässyttäjä on yksi murhanhimoisista

• Anonyymi00089
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Ei luterilaiset täälä hauha väkivallasta vaan uudestikastajat tekevät niin

Uudestikastjat haluavat tappaa uskovia ja uudestikastajalässyttäjä on yksi murhanhimoisista

Teksti näköjään jo sammaltaa.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Teksti näköjään jo sammaltaa.

se on uudestikastajille tyypillistä

• Anonyymi00087

Hulluuden laji se tuokin toisaalta tuokin vaikka ei oikeasti ole mitään tekemistä uskon kanssa.

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      146
      2479
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      96
      994
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      871
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      60
      733
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      691
    7. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      670
    8. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      667
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      648
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      21
      637
    Aihe