Ihmisten ikävät puheet

Anonyymi-ap

Minä olen ihmetellyt koko aikuisikäni sitä, miten jotkut ihmiset haluavat puhua pahaa jostakin ihmisestä ihan loputtomiin asti. Ketä tahansa ihmistä voi haukkua tyhmäksi tai yksinkertaiseksi, vaikka ei edes oikeasti tunne koko ihmistä. Jotkut ihmiset uskovat helposti pahat puheet jostakin ihmisestä ja levittävät niitä eteen päin ilman mitään omantunnon tuskia.
Jos joku ihminen on tehnyt jotain tyhmää joskus hyvin nuorena, esim. päälle 20-kymppisenä, esim. ihastumis tapauksessa tai seurustelun aikana, ei se tarkoita sitä, että ihminen olisi tyhmä tai yksinkertainen. Nuori ihminen on usein epävarma, oli sitten kuinka hyvännäköinen tahansa. Sitä paitsi tutkimusten mukaan ihmisen aivot kehittyvät 30-vuotiaaksi asti.
On ihan käsittämätöntä, jos jostain jutusta puhutaan monta vuotta, tai jopa vuosikymmenten ajan. Tämä ikävien puheiden kohde saa kuulla sitten näitä ikivanhoja juttuja ihan vierailta ihmisiltä ties missä paikoissa.
Mutta ehkä jotkut ihmiset haluavat aina loukata jotakin toista ihmistä, sanomalla tästä ikävän kommentin kovaan ääneen, niin että kommentoinnin kohde sen varmasti kuulee sen itse ja tulee loukatuksi.
Esim. joissakin paikoissa joissa ihminen käy itse asiakkaana, mielestäni ei minkään paikan työntekijän tai asiakaspalvelijan ei kuulu kommentoida asiakasta millään tavalla, eikä varsinkaan negatiivisilla sanoilla tai suorastaan haukkuma sanoilla.
Ketään ihmistä ei saisi loukata ja haukkua tahallaan jatkuvasti kun tämä on asioimassa jossakin paikassa asiakkaana, sellainen on enemmän kuin huonoa käytöstä.
Loukatulle ihmiselle tulee aina paha mieli ja koko päivä voi mennä pilalle, tiedän tämän omasta kokemuksesta jo liiankin hyvin.
Minä itse muodostan aina käsityksen jostakin ihmisestä ihan itse, en muiden ihmisten pahojen tai hyvien puheiden perusteella, vaan kykenen kyllä ihan itse muodostamaan käsityksen toisesta ihmisestä oman elämän kokemuksen ja herkkyyteni perusteella.

1

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kyllä rahaa on jos ymmärtää varautua siihen muuttamiseen.
      Ei kai se muutto tule edellispäivän yllätyksenä.

Mene yli töihinkin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      63
      2046
    2. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      74
      1366
    3. La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta

La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt
      Tv-sarjat
      13
      1089
    4. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      102
      1011
    5. Paljonko meidän ikäero on?

Ois kiva tietää.
      Ikävä
      91
      924
    6. Nainen onko kaikki

Onko sinulla nainen kaikki hyvin? mies
      Ikävä
      107
      782
    7. Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa

Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko
      Ikävä
      48
      637
    8. Mies onko sinulla

Kaikki hyvin? 🌞 -nainen
      Ikävä
      38
      554
    9. Toivotetaanko toisillemme

Juhannuksia vai ollaanko vihoissa
      Ikävä
      56
      527
    10. Työttömät risusavottaan

Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risus
      Maailman menoa
      245
      521
    Aihe