Minä olen ihmetellyt koko aikuisikäni sitä, miten jotkut ihmiset haluavat puhua pahaa jostakin ihmisestä ihan loputtomiin asti. Ketä tahansa ihmistä voi haukkua tyhmäksi tai yksinkertaiseksi, vaikka ei edes oikeasti tunne koko ihmistä. Jotkut ihmiset uskovat helposti pahat puheet jostakin ihmisestä ja levittävät niitä eteen päin ilman mitään omantunnon tuskia.
Jos joku ihminen on tehnyt jotain tyhmää joskus hyvin nuorena, esim. päälle 20-kymppisenä, esim. ihastumis tapauksessa tai seurustelun aikana, ei se tarkoita sitä, että ihminen olisi tyhmä tai yksinkertainen. Nuori ihminen on usein epävarma, oli sitten kuinka hyvännäköinen tahansa. Sitä paitsi tutkimusten mukaan ihmisen aivot kehittyvät 30-vuotiaaksi asti.
On ihan käsittämätöntä, jos jostain jutusta puhutaan monta vuotta, tai jopa vuosikymmenten ajan. Tämä ikävien puheiden kohde saa kuulla sitten näitä ikivanhoja juttuja ihan vierailta ihmisiltä ties missä paikoissa.
Mutta ehkä jotkut ihmiset haluavat aina loukata jotakin toista ihmistä, sanomalla tästä ikävän kommentin kovaan ääneen, niin että kommentoinnin kohde sen varmasti kuulee sen itse ja tulee loukatuksi.
Esim. joissakin paikoissa joissa ihminen käy itse asiakkaana, mielestäni ei minkään paikan työntekijän tai asiakaspalvelijan ei kuulu kommentoida asiakasta millään tavalla, eikä varsinkaan negatiivisilla sanoilla tai suorastaan haukkuma sanoilla.
Ketään ihmistä ei saisi loukata ja haukkua tahallaan jatkuvasti kun tämä on asioimassa jossakin paikassa asiakkaana, sellainen on enemmän kuin huonoa käytöstä.
Loukatulle ihmiselle tulee aina paha mieli ja koko päivä voi mennä pilalle, tiedän tämän omasta kokemuksesta jo liiankin hyvin.
Minä itse muodostan aina käsityksen jostakin ihmisestä ihan itse, en muiden ihmisten pahojen tai hyvien puheiden perusteella, vaan kykenen kyllä ihan itse muodostamaan käsityksen toisesta ihmisestä oman elämän kokemuksen ja herkkyyteni perusteella.
Ihmisten ikävät puheet
Anonyymi-ap
1
84
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kyllä rahaa on jos ymmärtää varautua siihen muuttamiseen.
Ei kai se muutto tule edellispäivän yllätyksenä.
Mene yli töihinkin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al1292656Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/652058Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1341770Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee201649- 1181607
- 1381298
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su881074Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka1441025"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!48972Yhä pyörit mielessä,
ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa29917