Kirkko kukistuu. Se on oikea suunta. Seuraava välietappi on, että kirkkoon kuuluu alle puolet Suomen väestöstä. Luoma nyt yrittää saada muslimeita liittymään kirkkoonsa. Hän on lausunut, että "meillä on sama jumala".
Vastaukset 8
- Anonyymi00001
Harmitus on tälläkin palstalla jollain käsittämättömän kova. Olisiko työpaikka menossa?
Hyvä kysymys mutta vastausta tuskin saamme. Vapaa-ajattelu -palstala on joku kirjoittaja nyt aika pitkään jauhanut "vapaa-ajattelijoiden jäsenmäärä romahtaa" tms. monta kertaa päivässä. (Tulee luultavasti kommentoimaan tätäkin viestiä).
Keskusteluun häntä ei kuitenkaan saa siitä, mikä ihan oikeasti harmittaa.
- Anonyymi00002
Arkkipiispa Luoma on pahimpia maanpettureita miesmuistiin. Kirkko on jäsenkatonsa ansainnut ja itse aiheuttanut.
- Anonyymi00003
Kirkko pitää uskonnottomuutta pahempana kuin islamia ja muita uskontoja. Kirkko ei ole mikään islamin vastavoima.
Tarvitaan tiedettä, järkeä ja humanismia. Tiedepohjaisuutta rationaalisuutta, naturalismia ja ihmislähtöistä etiikkaa. - Anonyymi00005
Kehitystä nopeuttaisi, jos monet kirkosta eronneet erottaisivat myös kouluikäiset lapsensa kirkosta. Se toki vaatii lomakkeen tulostamista eroakirkosta-palvelun sivuilta ja huoltajien allekirjoitusta kynällä. Ja postitusta/viemistä Digi- ja väestötietovirastoon. Monet ovat siitä vaivasta selvinneet.
Kun kirkosta eron saaneet lapset ilmoitetaan myös koulun uskonnonopetuksesta elämänkatsomustietoon, koulun maallistuminen etenee. Ja lapsi pääsee hyvään oppiaineeseen.
Eeteen vahvistuminen lukuvuonna 2026-27 on tärkeää myös, koska sillä vaikutetaan mahdollisen katsomusaineuudistuksen sisältöön ja lopputulokseen.
Nykyinen opetusministeri Adlercreutz on liputtanut nykyiseen evl uskontoon perustuvaa kaikille pakollisen aineen puolesta. Sellainen samalla lopettaisi ET:n.
Joten nyt ladten kirkosta eroilla oikeus ET-opetkseen, ilmoitus koululle ja elokuussa eeteehen. - Anonyymi00006
Poliittisella puolella tässä isoja ja pieniä askelia. Pitäiskö sanoa pienet ensin?
https://vapaa-ajattelijat.fi/blog/hallitusohjelmatavoitteet-2027/ - Anonyymi00007
Ekstrapallo: Vapautetaan lapset kirkon jäsenyydestä ja päästetään uskonnosta elämänkatsomustietoon!
ET kyllä. Elokuussa eeteehen. - Anonyymi00008
Koville tämä joillekin ottaa. :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3261434Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3451336- 1111155
- 1151045
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔501008- 106940
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22817- 111802
- 106737
- 79680