Kaikenlaisia aivopäästöjä sitä tulee täällä vastaan. Kirjoittaja paheksui vapaa-ajattelijain toimintaa kirkon "etuoikeuksia" vastaan ja pelotteli, että niiden jälkeen menevät vielä poliisienkin oikeudet.
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Poliiseillakin on viranomaisasema. Jos viranomaismainen asema on epäoikeudenmukaista, kuten vaparit väittävät, niin entäs sitten poliisi, jolla on vielä enemmän viranomaismainen asema?
Vapaa-ajattelijoiden ajatushan on, että kristinusko on "vain yksi monista" uskonnoista. Historiallisesti asia ei tietenkään ole ollut niin, eivätkä uskonnot missään ole olleet "vain uskontoja", sellainen ajatus on aika uusi, vaikka sitä nyt pidetään luonnollisena.
Uskonnot ovat järjestelmiä maailman ymmärtämiseen ja hallitsemiseen ja siksi ne ovat kaikkien valtiorakennelmien kehityksen taustalla. Suuret uskonnot ovat olleet kivijalka, jonka päälle nykyiset valtiot on rakennettu. Erityisesti kristinusko on ollut sellainen. - Anonyymi00002
Kirkon viranomaismainen asema ja epäreilut etuoikeudet rikkovat perustuslaillista yhdenvertaisuutta uskonnosta tai vakaumuksesta riippumatta, mutta poliisin vielä viranomaismaisempi asema ei riko yhdenvertaisuutta eikä uskonnonvapautta.
- Anonyymi00003
Tässähän on melkein keskustelua. Harvinaista.
- Anonyymi00004
Valiitto kuivuu koska se on lakiin vetoava oikeus on oikeutta kuivettunut
vedotaan oikeuskanslerille sopimusten mukaan perustuslaillisista oikeuksista
ihan sama mikä toimisi tai mikä on ongelma
luovuus ja kiinnostavuus puuttuu - Anonyymi00005UUSI
Päästöjä. Mutta mistä?
- Anonyymi00006UUSI
Poliisit muuten antavat uskontoneutraalin poliisin valan. Sitä mallia armeijaan.
- Anonyymi00007UUSI
Sekulaari vala!?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.373856- 100842
- 76630
- 50625
- 65615
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei142585- 30576
Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48557En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25550