Poliisin oikeudet ja kirkon etuoikeudet

Anonyymi-ap

Kaikenlaisia aivopäästöjä sitä tulee täällä vastaan. Kirjoittaja paheksui vapaa-ajattelijain toimintaa kirkon "etuoikeuksia" vastaan ja pelotteli, että niiden jälkeen menevät vielä poliisienkin oikeudet.

7

100

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Poliiseillakin on viranomaisasema. Jos viranomaismainen asema on epäoikeudenmukaista, kuten vaparit väittävät, niin entäs sitten poliisi, jolla on vielä enemmän viranomaismainen asema?

Vapaa-ajattelijoiden ajatushan on, että kristinusko on "vain yksi monista" uskonnoista. Historiallisesti asia ei tietenkään ole ollut niin, eivätkä uskonnot missään ole olleet "vain uskontoja", sellainen ajatus on aika uusi, vaikka sitä nyt pidetään luonnollisena.

Uskonnot ovat järjestelmiä maailman ymmärtämiseen ja hallitsemiseen ja siksi ne ovat kaikkien valtiorakennelmien kehityksen taustalla. Suuret uskonnot ovat olleet kivijalka, jonka päälle nykyiset valtiot on rakennettu. Erityisesti kristinusko on ollut sellainen.

• Anonyymi00002

Kirkon viranomaismainen asema ja epäreilut etuoikeudet rikkovat perustuslaillista yhdenvertaisuutta uskonnosta tai vakaumuksesta riippumatta, mutta poliisin vielä viranomaismaisempi asema ei riko yhdenvertaisuutta eikä uskonnonvapautta.

• Anonyymi00003

Tässähän on melkein keskustelua. Harvinaista.

• Anonyymi00004

Valiitto kuivuu koska se on lakiin vetoava oikeus on oikeutta kuivettunut
      vedotaan oikeuskanslerille sopimusten mukaan perustuslaillisista oikeuksista

ihan sama mikä toimisi tai mikä on ongelma

luovuus ja kiinnostavuus puuttuu

• Anonyymi00005
      UUSI

Päästöjä. Mutta mistä?

• Anonyymi00006
      UUSI

Poliisit muuten antavat uskontoneutraalin poliisin valan. Sitä mallia armeijaan.

• Anonyymi00007
      UUSI

Sekulaari vala!?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      373
      856
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      842
    3. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      76
      630
    4. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      625
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      615
    6. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      599
    7. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      142
      585
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      576
    9. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      557
    10. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      550
    Aihe