Ateismista asiaa

Anonyymi-ap

1.0 Milloin kuulit ensimmäisen kerran sanan ateismi ja tiesit, että kyseessä on sinun oma henkilökohtainen juttusi?
2.0 Jos ateistit voisivat matkustaa ajassa tai muutoin, kenet kerran eläneen tai nykyisin elävän ateistin tahtoisit tavata ja miksi?
3.0 Kuka on ollut kaikkein pahin ateisti?

29

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

silloin kun tajusin että jumala on aku ankka

• Anonyymi00002

ateisti ? miksi pitäisi tavata joku ateisti , riittää että pitää jumalaa aku ankkana ja heitä on paljon. Ei ole ketään erityisateistia tai sitä joka olisi tässä asiassa muita parempi , riittää ettei usko jumalaan

• Anonyymi00003

Suomi24: ateismi oli ensikosketus
      ateismiin.

Korkea taso: päätin pysytellä
      lähtökuopissa. Ei ummärrä mitään.

• Anonyymi00004

Kasvoin kodissa jossa ei uskottu jumalaa en lapsena tiennyt että olimme ateisteja koska ateisti oli sivistyssana, tuntematon työläisperheessä.
      Varma Tieto

• Anonyymi00005

Miksi tässä on piste?

1) Taisin olla 26 vuotias ja jo pitkälti atesiti tuossa vaiheessa. Eli en ollut kuunnut mitään väitteitä ateisteista tai ymmärtänyt edes koko konseptia. Olin vain teisti joka menetti pikkuhiljaa uskonsa jumaliin.

2) Minulla ei ole mitään tuollaista. Ehkä olisi kiva vilkaista millainen on tulevaisuus ihan yleisestikin tällä saralla.

3) En tiedä. Vaikea sanoa kuka on oikeasti ollut ateisti. Monet joita on väitetty ateisteiksi historiassa eivät ole olleet sellaisia. Ja siihen kun lisätään ateistinen motivaatio, niin lista pienenee olemattomaksi.

• Anonyymi00006

1. En muista, viimeistään myöhäisteininä, mutta jo ala-aste ikäisenä pidin esim. Raamatun luomiskertomusta lapsellisena.

2. Christopher Hitchens olisi ollut kiva tavata henkilökohtaisesti.

3. Hmm....varmaan Pol Pot, vaikea sanoa.

• Anonyymi00008

Pol Pot kanssa pitää muistaa, että hän yritti karsia pois mitään joka uhkaa hänen sanaansa.

Kyseessä ei ollut varsinaisesti ateismi, vaan massan johtamis järjestelmä aivan kuten kaikessa kommunismissa.

He ymmärsivät kuinka kaikki uskonnot olivat sitä varten, että massoja voisi johtaa. Kansan uskomukset saivat olla tuolluinkin rauhassa.

• Anonyymi00009

Minäkin olin ala-asteella.Ajattelin että aikuiset kertovat satuja niinkuin lapsille kerrotaan.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Minäkin olin ala-asteella.Ajattelin että aikuiset kertovat satuja niinkuin lapsille kerrotaan.

Se on vähän huono juttu jos sun ajattelusi nojaa joihinkin kykyihisi päätellä jotain ala-asteella.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Se on vähän huono juttu jos sun ajattelusi nojaa joihinkin kykyihisi päätellä jotain ala-asteella.

Kykyni ajatella on vain vahvistunut elämän kokemusten myötä . Satuja ne ovat edelleen.

• Anonyymi00007

Kokeilin ensin lukea Marxin Pääomaa mutta se tyssäsi alkuunsa kun sana kuului TYÖLÄINEN VOI MYYDÄ VAIN OMAA RUUMISTAAN JA AIKAANSA. Eikä kai omaa edes henkistä pääomaa.

Sitten vaihdoin Feuerbachiin joka salli työläisille pääomaa jopa kokonaisen Paratiisin omistamisen tosin omin käsin tehdyn työn tuloksena. Hän ei kieltänyt Jumalan olemassaolon mahdollisuutta, mutta sanoi Jumala ei vastaa rukouksiin vaan itse täytyy Paratiisinsa rakentaa.

Hän sanoi myös IHMINEN ON SITÄ MITÄ HÄN SYÖ.

Olin myös reilusti yli 20 vuotias kun Marxia harkitsin. Hän ei tehnyt vaikutusta. Viime vuosina olen vilkaissut Leninin 40 osaista e-kirjaa ja Stalinin 13 osaista. Ne tekee vaikutuksen yhä. Stalin taisteli tosissaan oman aikansa totuudellisimman filosofin tittelistä. Hänen totuuden tasonsa herättää yhä kunnioitusta.

Totuus on Raamatun teemoissa kuitenkin vasta kuudennella tilalla. Eräässä Jehovan todistajien kokouksessa Stalin mainittiin Auringoksi omana aikanaan, Isä aurinkoinen.

• Anonyymi00020

"Stalin taisteli tosissaan oman aikansa totuudellisimman filosofin tittelistä."

Sekö susta selittää sen täysin mielipuolisen määrän murhattuja ja vainoharhaisen despootin toimet?

Totuudellisen filosofin tittelin tavoittelu?

Et vielä ole ymmärtänyt, että ihminen on sitä mitä tekee mutta haluaa olla sitä mistä puhuu.

Mietiopä tuota ennenkuin kovasti vaikutut tuon tason massamurhaajien höpinöistä ja agendoidensa valkopesusta.

• Anonyymi00010

En ymmärrä ihmisiä jotka eivät tunne Jumalaa. Mutta kunnioitan.

• Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää?

• Anonyymi00016

Mitä tuo tarkoittaa?
        Minä uskoin lapsena/nuorena Jumalaan ja kaipa minä silloin myös "tunsin" hänet. Sitten myöhemmin uskoni karisi enkä enää uskonut yhteenkään jumalaan. Eli kyllä minä tiedän, mikä Jumala on.
        Mikä siinä tosiaan on vaikeaa ymmärtää?

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Mitä tuo tarkoittaa?
        Minä uskoin lapsena/nuorena Jumalaan ja kaipa minä silloin myös "tunsin" hänet. Sitten myöhemmin uskoni karisi enkä enää uskonut yhteenkään jumalaan. Eli kyllä minä tiedän, mikä Jumala on.
        Mikä siinä tosiaan on vaikeaa ymmärtää?

Se on vaikea ymmärtää, että kuvittelet tunteneesi Jumalan.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Se on vaikea ymmärtää, että kuvittelet tunteneesi Jumalan.

Väittääkö joku uskovainenkin sitten muka tuntevansa Jumalan? Hänenkin "tuntemisensa" on pelkkää kuvittelua.

Ja nyt ateistina tiedän, että on turha kuvitella tuntevansa oliota, jota ei edes ole olemassa.

• Anonyymi00011

KAk normi uskova ei hihhuli

Tiedekvantti ok - ateismi ei ole tyhmää
      Mutta hurjasti pois todellisuudesta

• Mikä siinä on pois todellisuudesta?

• Anonyymi00012

Ateisti on kuin kiukutteleva teini, joka murjottaa ja on kuin vanhempia ei olisi olemassa, koska ei ole saanut jotain mitä haluaa. Samoin he leikkivät, ettei Jumalaa ole.

• Anonyymi00013

Projisoit omaa heikkouttasi ateisteihin.

• Anonyymi00014

Teisti on kuin kiukutteleva lapsi, joka ei suostu hyväksymään, että hänellä on vain tämä yksi lyhyt elämä ja sitten kaikki on loppu.

Teistille uskonto on kuin tutti tai äidin nänni. Siihen teisti tukeutuu, jotta unohtaisi kuolevaisuutensa edes hetkeksi.

Teistille uskonto tarjoaa pakoa todellisuudesta, teisti tuudittuu satuun ikuisesta elämästä maagisessa taikamaailmassa pilvien yläpuolella, jossa ihan kaikki on täydellistä ja ihkun kivaa.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Teisti on kuin kiukutteleva lapsi, joka ei suostu hyväksymään, että hänellä on vain tämä yksi lyhyt elämä ja sitten kaikki on loppu.

Teistille uskonto on kuin tutti tai äidin nänni. Siihen teisti tukeutuu, jotta unohtaisi kuolevaisuutensa edes hetkeksi.

Teistille uskonto tarjoaa pakoa todellisuudesta, teisti tuudittuu satuun ikuisesta elämästä maagisessa taikamaailmassa pilvien yläpuolella, jossa ihan kaikki on täydellistä ja ihkun kivaa.

Onnistuitko nyt esitteleen ihan kolme eri olkiukkoasi, jolla lähinnä demonisoit itsellesi teistejä, ettei tarvisi kuunnella saati ymmärtää mitä ne sanoo?

• Anonyymi00025
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Projisoit omaa heikkouttasi ateisteihin.

Sinun pitää nyt väittää loppu elämäsi että jumala on. Noloa myöntää totuus vaikka tekisi mieli.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Onnistuitko nyt esitteleen ihan kolme eri olkiukkoasi, jolla lähinnä demonisoit itsellesi teistejä, ettei tarvisi kuunnella saati ymmärtää mitä ne sanoo?

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Vastasin olkinukkeesi olkinukella ja meni sinulla selvästi tunteisiin, niin kuin koko aloitus.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Sinun pitää nyt väittää loppu elämäsi että jumala on. Noloa myöntää totuus vaikka tekisi mieli.

Jos se olisi totuus, niin uskoa ei tarvittaisi, se olisi tietoa. Usko on tiedon vastakohta.

Usko ei muutenkaan ole oikea tapa saada selville mikä on totta ja mikä ei. Siihen tarvitaan todisteita, ei uskoa.

• Anonyymi00015

Darwini olisi hyvä tuttavuus. Hän oli viisas ja tieteellinen. Ja kun tuli jotain extra oivalluksia. Tais jäädä työ uskovana

• Anonyymi00022

Kuinka matalalta pitää tähyillä, että voi katsella noin ylöspäin?

• Anonyymi00017

Millä tavalla ateismi olisi jokin "minun henkilökohtainen juttuni"?

Minä en vain usko, että jumalia on olemassa. Se on ihan pikku "juttu" eikä vaikuta elämääni juuri mitenkään. Se on vain yksi maailman todellisuuteen kuuluva yksityiskohta, kuten tieto että Maa kiertää Aurinkoa, että Maa on pallonmuotoinen tai että ihminen on yksi nisäkäslaji...

Ehkä Bertrand Russell. Yksi maailmanhistorian viisaimmista miehistä.

En ollenkaan tiedä, kuka olisi voinut olla ateismin takia paha tai pahin. Eiköhän "pahuuteen" ole ollut tärkeämpiäkin syitä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      179
      2698
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      164
      2519
    3. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2207
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      61
      2073
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      3
      1739
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1444
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      206
      1439
    8. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      226
      1173
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1138
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      370
      1073
    Aihe