Karu tieto julki dieselautojen hinnoista: ”Vasta alkua”
Niillä ei ole minkäänlaista vaihtoarvoa.
https://www.is.fi/autot/art-2000011972998.html
Ei dieselautoja kukaan enää osta, tämä on täyttä puppua.
13
384
Vastaukset 13
- Anonyymi00001
Ruotsin uutisia .
- Anonyymi00002
Niin, Suomessa ei kukaan osta dieseleitä.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Minä ostaisin mutta sopivaa käytettyä ei enään ole saatavilla . Täytyy jatkaa vanhalla diiselillä .
- Anonyymi00008
Anonyymi00002 kirjoitti:
Muistaakseni oli uutinen, ettei löydy, kun kysyntä on kova -SUOMESSA.
Itsellä oli diisseli 15 v, käytettynä ostin. Työ-, asiointi- ja huvimatkat. Ei mitään vikaa, oli todella hyvä auto. Sitten ajot, työajot väheni niin paljon, että myin sen. Vartissa myyty ja kysyntä kova, myin sitten "eioota", kunnes kerkesin poistaan ilmoituksen. Ei sähköautoilla tee yhtään mitään, muuta kuin pikkuajoissa. Jos ajat paljon, kannattaa unohtaa, on iso murhe pois. Diisseli oli todella huoleton kulkupeli.
- Anonyymi00004
Emmäävaantiiä mutta mun vanha dieselimersu meni näköjään liikkeessä myyntiin samaan hintaan kuin ostin sen kolme vuotta sitten.
- Anonyymi00005
Eikai kukaan niitä vaihtoon ostakaan, vaan kovaan ajoon. Tosin nykyisiä dieseleitä ei kukaan haluakaan, kaikenmaailman lisäaineiden takia, joita tankkiin työnnetään. Pitää olla kunnon vanha mese tms. jonne ei tarvii kusta lisätä tankkiin. Niillä sitten ajetaankin loppuelämä ja jää vielä jälkipolvillekin.
- Anonyymi00006
Tämän kuvaajan mukaan dieseleiden myynti on ollut jo muutaman vuoden melko vähäistä Suomessa ja muut käyttövoimat menneet selvästi ohitse. Täyssähkö on nykyään ykkönen Suomessa.
https://stat.fi/fi/julkaisu/cmfl3fdikoewd07w0w7h91xha - Anonyymi00007
Minä tyhmä ostin vuonna 2022 upouuden dieselin. Nyt olen saanut huomata sitten, että 223 heppainen vuoden 2016 bensa-autoni 2,5 litran koneella vie jatkuvasti vähemmän polttoainetta kuin tämä diesel 2 litran 200 heppaisella turbodieselillä, siitä ei tarvitse maksaa dieselveroja, polttoaine on tällä hetkellä halvempaa eikä siinä ole mitään näiden uusien dieselien päästölaiteongelmia. No, tyhmyydestä sakotetaan.
- Anonyymi00012
Ilmeisesti bensiiniautosi on hybridi koska muutoin tuo ei ole mahdollista .
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Ilmeisesti bensiiniautosi on hybridi koska muutoin tuo ei ole mahdollista .
Tietojen perusteella veikkaan Lexuksen hybridiä, mikä selittää nuo kulutukset. Tavallinen 2.5-litrainen bensa muutoin kuluttaa takuuvarmasti selvästi enemmän kuin 2-litrainen turbodiesel. Ja maantie/moottoritieajossa diesel on todennäköisesti taloudellisempi kuin tuo hybridi.
- Anonyymi00009
Kohta Diesel tulee taas muotiin ympäristöystävällisenä autona
https://seura.fi/asiat/tutkivat/ville-eramaavirta-keittaa-itse-biodieselia-autonsa-polttoaineeksi-ja-kotinsa-lammitykseen/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwY2xjawSjHIdleHRuA2FlbQIxMABzcnRjBmFwcF9pZBAyMjIwMzkxNzg4MjAwODkyAAEeKfLj2kXfltG4FdiflxBJSRfxjh-4xsuAY1R3ZnNGuPEEaKELo04dqIQWznA_aem_RoPDtfCL-I9jgFPLOvUsag#Echobox=1780980096 - Anonyymi00010
Virolaiset raksajätkät ajaa BMW 530d ja M-B 350 cdi-kaaroillaan, musta kiiltää. Pojut ymmärtää mukavuuden ja wäännön päälle.
- Anonyymi00011
Kyllä minä kaipaan sitä vääntöä!
Ajoin 15 v kahdella E-mersulla yhteensä 315.000 km siis kohtuulliset
vain n. 21.000 km vuodessa.
Olen jäänyt kaipaamaan sitä 400 Nm-vääntöä.
200.000 ajettu ja huollettu farkku E-mersuni myytiin parissa päivässä
Pohjanmaalle.
Miksi vaihdoin uudempaan?
Siksi, että MB:n moottorit kestävät kyllä, mutta ilmajousitus ja päästö-
asiat kaipaavat kallista jatkuvaa huolenpitoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 65998
- 69742
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️40706- 145692
- 72656
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37645SAHIMÄKI LOPETA
Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve46633- 43570
Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m112535Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)70522Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k188522Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19520Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18471Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto62406Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail101390- 43385
- 52383
- 17382
Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline101375YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene22358