Takuueläke on tuplattava

Anonyymi-ap

Se on pienempi kuin yleistuki, joka on väärin. Iäkkäillä pitää olla oikeus normaaliin elämään, ruokaan, asumiseen, hoitoihin ja lääkkeisiin

26

177

4Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Juu, tuo mitätön rupurahan taso pitäisi vähintään tuplata nykytasolta.

• Anonyymi00023

Aloitus haisee pahalle. Takuueläke pitäisi olla vaan 500e kk.

• Anonyymi00002

Eihän yleistukea ole vielä tullut ees mutta ei sen tuen minusta isompi pitäs olla, jossain tapauksissa yleistuki voi olla erittäin paljon vähemmänkin, kun se tutkii kaiken tarkemmin varallisuuden.

• Anonyymi00003

Yleistuki korvasi Kelan työmarkkinatuen ja peruspäivärahan 1.5.2026.

• Anonyymi00004

Kyse on iäkkäistä Suomen kansalaisista, joista on pidettävä huolta. Paras keino huolehtia iäkkäistä on takuueläkkeen nosto 2000 euroon.

• Anonyymi00008

Mitens noi den tänne tunkeutneiden eläkkeet joita jo nyt elätetään

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mitens noi den tänne tunkeutneiden eläkkeet joita jo nyt elätetään

Mamut ovat eri asia. Ne pitää häätää pois Suomesta HETI.

• Anonyymi00005

Älä hae eläkettä.

• Anonyymi00006

Puppua puhut. Takuueläke noin tonnin. Yleistuki 880 e/ kk. Verojen jälkeen 535 e/kk.

• Anonyymi00009

Yleistuki on noin 740€ brutto neljän viikon välein, tuo 880€ on huuhaata eikä sitä saa kukaan...siis perustason yleistukea

• Anonyymi00017
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Yleistuki on noin 740€ brutto neljän viikon välein, tuo 880€ on huuhaata eikä sitä saa kukaan...siis perustason yleistukea

Yleistukea on yksi taso. Voin näyttää sinulle tiliotteen, jos et usko. 150 e menee veroa eli 12%, tämä tuntuu eläkeläisiltä ja Purralta unohtuvan 😃

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Yleistukea on yksi taso. Voin näyttää sinulle tiliotteen, jos et usko. 150 e menee veroa eli 12%, tämä tuntuu eläkeläisiltä ja Purralta unohtuvan 😃

880 e/kk brutto. Veroa 150 e eli 535 e/kk.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

880 e/kk brutto. Veroa 150 e eli 535 e/kk.

Netto. 37 e × 21 pv.

• Anonyymi00007

Eikö sitten muutkin eläkkeet pidä tuplata?
      Vai menaatko että 1200€ työeläkettä saava katsoo vierestä kun ilman minkäänlaista työhistoriaa oleva saa lähes 2000€ eläkettä.
      Miten minulla joka on kerryttänyt eläkettä yli 40 vuotta ja saan 2300€, onko se oikein että ilman minkäänlaista työntekoa saisi lähes saman?
      Sitten jos minun eläkekkin tuplattaisiin niin silloin se sopii.

• Anonyymi00010

Taidat olla hieman yksinkertainen. Kyse on vanhuksista, jotka eivät ole ikänsä vuoksi työkykyisiä. Kyse ei ole sinusta. Kyse on vanhuuden turvasta, joka on eläkkeen tarkoitus.

Lisäksi pitää huomioida, että eläkemaksu on veronluonteinen maksu, joka peritään palkasta. Eli työnantaja maksaa sinun netto-osuuden, sinun eläkemaksuosuuden ja erillisen eläkemaksuosuuden.

Sinä et ole koskaan maksanut mitään.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Taidat olla hieman yksinkertainen. Kyse on vanhuksista, jotka eivät ole ikänsä vuoksi työkykyisiä. Kyse ei ole sinusta. Kyse on vanhuuden turvasta, joka on eläkkeen tarkoitus.

Lisäksi pitää huomioida, että eläkemaksu on veronluonteinen maksu, joka peritään palkasta. Eli työnantaja maksaa sinun netto-osuuden, sinun eläkemaksuosuuden ja erillisen eläkemaksuosuuden.

Sinä et ole koskaan maksanut mitään.

Juuri näin , meitä työssä sairastuneita on paljon ja joka vankikin saa saman vaikka olisi pelkkää tuhoa tehnyt ikänsä , suomessa ei ole sairastuneiden kohtelu länsimaisella tasolla , enempi muistuttaa itänaapuria , ei ymmärrä jos maata nimitetään oikeusvaltioksi ja puolustuskyvyttömiä jotka eivät jaksa taistella byrokratiaa vastaan potkitaan näin päähän , miksi esim . lääkäritkin vaikenevat asiasta ...... ei ihme jos maassa niin moni päätyy köyden jatkeeksi , se lie päättäjien tarkoituskin asian hoitamiseksi pois päiväjärjestyksestä koska asiaan ei puututa vaan vaietaan .

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Juuri näin , meitä työssä sairastuneita on paljon ja joka vankikin saa saman vaikka olisi pelkkää tuhoa tehnyt ikänsä , suomessa ei ole sairastuneiden kohtelu länsimaisella tasolla , enempi muistuttaa itänaapuria , ei ymmärrä jos maata nimitetään oikeusvaltioksi ja puolustuskyvyttömiä jotka eivät jaksa taistella byrokratiaa vastaan potkitaan näin päähän , miksi esim . lääkäritkin vaikenevat asiasta ...... ei ihme jos maassa niin moni päätyy köyden jatkeeksi , se lie päättäjien tarkoituskin asian hoitamiseksi pois päiväjärjestyksestä koska asiaan ei puututa vaan vaietaan .

Minä olen työssä sairastunut ja olen ollut yrittäjänä ja maksanut eläkemaksuja n. 400 000€
        Nyt saan 2300€ eläkettä.
        Eli ihan tosissaan meinaat että takuueläke eli eläke jonka saa sellainen joka ei ole kartuttanut eläkettään nostetaan lähes samaan jonka minä olen ostanut 400 000€lla?
        Mites siten niillä jotka ovat ostaneet elääkkensä ja saavat sen 1200€ kuussa?
        Eihän siinä ole mitään oikeudenmukaisuutta että se joka ei ole tehnyt mitään saa isomman eläkkeen eli työllä ansainnutta eläkeläistä ranakaistaan?

Veikaan että sinä olet juuri se joka ei ole vitsinyt tehdä mitään oman hyvinvoinnin eteen ja haluat nyt paremman eläkkeen kuin sellaiset jotka ovat tehneet jotain itsensä eteen.
        Aika typeriä tuollaiset ajatukset, mulle lisää ja muilta voidaan vaikka ottaa pois, hyi helvetti että inhotta tuollaiset.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Minä olen työssä sairastunut ja olen ollut yrittäjänä ja maksanut eläkemaksuja n. 400 000€
        Nyt saan 2300€ eläkettä.
        Eli ihan tosissaan meinaat että takuueläke eli eläke jonka saa sellainen joka ei ole kartuttanut eläkettään nostetaan lähes samaan jonka minä olen ostanut 400 000€lla?
        Mites siten niillä jotka ovat ostaneet elääkkensä ja saavat sen 1200€ kuussa?
        Eihän siinä ole mitään oikeudenmukaisuutta että se joka ei ole tehnyt mitään saa isomman eläkkeen eli työllä ansainnutta eläkeläistä ranakaistaan?

Veikaan että sinä olet juuri se joka ei ole vitsinyt tehdä mitään oman hyvinvoinnin eteen ja haluat nyt paremman eläkkeen kuin sellaiset jotka ovat tehneet jotain itsensä eteen.
        Aika typeriä tuollaiset ajatukset, mulle lisää ja muilta voidaan vaikka ottaa pois, hyi helvetti että inhotta tuollaiset.

Aika tyhmä sinäkin olet, kun et ymmärrä miten eläkejärjestelmä pyörii, etkä osaa laskea.

Nykyiset työeläkeläiset saavat eri selvitysten mukaan 3–5,2 euroa eläkettä kutakin maksamaansa euroa kohden, riippuen syntymävuodesta. Teoriassa työeläkelaisten eläkettä pitäisi leikata 75%, niin oltaisiin oikealla tasolla. Nyt syötte muiden pöydissä.

Järjestelmän palautus on moninkertainen, joka tämä osoittaa, että eläkkeet eivät ole suoraan henkilökohtaisien maksujen suuruisia.

Käytännössä kukaan eläkkeensaajista ei ole maksanut itse koko eläkettään: osa maksuista on mennyt muiden eläkkeisiin, osa kerätään rahastoihin ja sijoituksiin. Niiden tuotolla työeläkeläiset saavat liikaa eläkettä.

• Anonyymi00014

Takuueläkkeen saajista komannes vieraskielisiä johon suomenkielentaidottomatkin oikeutettuja pelkän 3 vuoden maassa kirjoilla olon jälk. Ihan älytöntä väärinkäyttöä joka pitää takautuvasti korjata ja laittaa moiset kotimaihinsa elätettäviksi.

• Anonyymi00016

Onneksi edes kansaneläkkeen maksu ulkomaille lopetettiin.

Ei suomalaista sosiaaliturvaa ole tarkoitettu Espanjan ravintoloita ja kampaamoita pönkittämään.

• Anonyymi00015

Takuueläkettä ei tarvita, työeläke riittää, jos et ole töitä tehnyt, et tarvitse mitään eläkettä, hautausavustuksen vois ehkä antaa loisijoilla, jotta päästään heistä.

• Anonyymi00020

Takuueläkkeen määrä nostettava 1500 e / kk

• Anonyymi00026

Ei riitä. 2000€/kk on kohtuullinen takuueläke vanhuksille. Se tulee takaisin kiertoon suurempana kulutuksena.

• Anonyymi00021

Voi saada työeläkettä ja takuuelåkettä samanaikaisesti. Vaikka puolet ja puolet.

• Anonyymi00022

Väärin!!!
        Jos työeläke jää pieneksi niin ensiksi haetaan kansaneläkettä ja vasta sen jälkeen tarvittaessa takuueläkettä jos muut eläkkeet jäävät alle 982,90 €/kk.
        T: Kokemusta on, jäi vuoden vaihteessa eläkkeelle

• Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Väärin!!!
        Jos työeläke jää pieneksi niin ensiksi haetaan kansaneläkettä ja vasta sen jälkeen tarvittaessa takuueläkettä jos muut eläkkeet jäävät alle 982,90 €/kk.
        T: Kokemusta on, jäi vuoden vaihteessa eläkkeelle

Monesti pääsee kansaneläkeen avulla hieman yli tonnin eläkeeseen (työeläke+kansaneläke) mutta jos joutuu turvautumaan takuueläkkeesen kokonais eläke pysähtyy 990,90 €/kk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      267
      2451
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2401
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1578
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      45
      1465
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1367
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1339
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1240
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1039
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1009
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe