Oli keväisin istuskella auringossa kodin lähellä olevilla kallioilla ja vain nauttia elämästä. Ei ollut kiirettä mihinkään ja päivät tuntuivat kestävän ikuisuuden. Ei ollut kännyköitä ei mitään turhaa. Pelkkää iloa ja hetkessä elämistä. Tällainen ei taida olla enää suosiossa?
Lempipuuhaa nuorena 70-80-luvun aikana
26
190
Vastaukset
- Anonyymi00001
Suurennuslasilla "sprennattiin" mustaa veikkaus kuponkia sen toiselta puolelta, kunnes se kärysi.
- Anonyymi00004
...sitten ei huomattu käärmettä joka pisti ja sitten kesti ikuiseen päästä lekuriin...
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
...sitten ei huomattu käärmettä joka pisti ja sitten kesti ikuiseen päästä lekuriin...
Sanoo kateellinen.
- Anonyymi00008
Ei se kyllä minulla sellaista ollut, töitä piti paahtaa enempi kun jaksoikaan, kun kotiin pääsi kaatui suoraan sänkyyn, jaksamatta edes syödä.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ei se kyllä minulla sellaista ollut, töitä piti paahtaa enempi kun jaksoikaan, kun kotiin pääsi kaatui suoraan sänkyyn, jaksamatta edes syödä.
Ettekö te ymmärrä aloitusta?
Kännissäkö olette? - Anonyymi00013
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ei vaan lekuriin pääsit tuolloin Suomessa aikaslailla vaan kuule samoin tein.
Puolenvuoden jonotukset on tämän ajan "ilmiö".
Eikä ollut mitään näitä nykyisiä erillisiä asiakasmaksuja verojen päälle. - Anonyymi00014
Anonyymi00009 kirjoitti:
Kännissäkö olette?Niinpä, nykyihmiset lentää kanana paikasta topiseen paniikissa ja urputtaa.
- Anonyymi00016
Anonyymi00008 kirjoitti:
Yksityispuolellahan (siis se osa joka ei huuhaata ja ei julkiselta rahoiteta) on tahti vain kiristynyt viimeisen reilun 20 vuoden aikana. Ei ole löysää kuin julkisella.
- Anonyymi00021
Anonyymi00008 kirjoitti:
Eli pysyit hoikkana?
- Anonyymi00023
Anonyymi00009 kirjoitti:
Kännissäkö olette?Me ollaan demareita.
- Anonyymi00002
Elämä oli silloin paljon parempaa.
Onneksi on saanut elää tuon ajan nuorena.
En vaihtaisi sitä tämän päivän tyyliin koskaan.- Anonyymi00003
Miten ihmeessä edes voisit vaihtaa? Turhaa pohdiskelua.
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Miten ihmeessä edes voisit vaihtaa? Turhaa pohdiskelua.
Sanoo kyrpiintynyt mies!
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sanoo kyrpiintynyt mies!
Jos mä olisin keksinyt auton vuonna 1900, olisin heti keksinyt vuoden 2026 sähkömersun.
Ymmärrätkö sinä, pösilö, vertauksen? - Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
Jos mä olisin keksinyt auton vuonna 1900, olisin heti keksinyt vuoden 2026 sähkömersun.
Ymmärrätkö sinä, pösilö, vertauksen?Kehitys on viety liian pitkälke, etkö ymmärrä, kaikki oli valmista jo 80 luvulla, mutta ei tajuttu miten hyvin asiat oli, keksittiin kaiken turhan krääsän valmistus ja myynti ja miljardiomaisuuksien tavoittelu.
Nyt nuo miljardöörit on suuruudenhulluja idiootteja, jotka päättää mitä maaimassa tapahtuu. - Anonyymi00020
Mahdotonta, et voi kuin tyytyä vanhuuteen.
- Anonyymi00011
Muutama maailman rikkain päättää mitä 8 miljardia ihmistä saa tehdä. Se on ihmiskunnan loppu.
- Anonyymi00012
Otetaan ruotsalainen huonekalujätti, niillä olis jo järjetön omaisuus, mutta silti laitetaan maailman metsät sileeksi jotta voidaan myydä vielä enemmän ja rikastua lisää.
- Anonyymi00015
Tietysti, jos sen noin osasi ottaa.
- Anonyymi00017
Puristeltiin nuorten naisten tissejä sekä poltettiin tupakkia keskellä päivää.
- Anonyymi00018
Siihen aikaan ei raiskattu ketään.
- Anonyymi00026
Tissien puristelu oli ihan arkipäivää tuolloin, pyhinä ei puristeltu.
Ruokakaupan sekä Alkon jonossakin puristeltiin edessä jonottavan rouvan rintoja eikä kukaan pahastunut. Välillä puristeltiin naisten sekä miestenkin pyllyjä ja puristeltiin myös jalkovälistä silloin kun huvitti. Siihen aikaan ei hätkähdetty vähästä eikä valitettu vaikka olisi kaikki omaisuus viety ja pahoinpidelty tai raiskattu. Mitään psykologeja tai muita kallonkutistajia ei tarvittu silloin, tehtiin vaan töitä töitä töitä ja kuunneltiin sen ajan hyvää musiikkia, härskejä sekä rasistisia vitsejä lauottiin, naurettiin toisten epäonnelle, halveerattiin ja vähäteltiin muita, koulu sekä työpaikkakiusattiin eikä kukaan ollut moksiskaan vaikka sai sontaa niskaansa. Ihmiset olivat teräksenlujia hermoiltaan ja itsellekin uskallettiin nauraa mutta vedettiin kyllä turpiin pilkkaajia heti, eivätkä he kantaneet kaunaa, nauroivat vaan ja taas oltiin kavereita vaikka olisi moukarilla lyönyt sormet murskaksi. Huumorilla mentiin ja pikkuasiat jätettiin taakse. Asiat ne riitelee, usein vain tokaistiin äärimmäisen väkivaltaisen tappelun jälkeen ja paiskattiin reilusti vaan kättä ja kaikki menneet oli unohdettu samantien.
Oli se hienoa aikaa.
- Anonyymi00019
Minä 80- luvulla kävin dickoissa, telttailin festareilla ja liftailin lähimpiin kaupunkeihin kaveriporukassa.
Oi niitä aikoja, nuoruus, vapaus, villeys😍😅😂 - Anonyymi00022
Ai, no me ajeltiin mopoilla uimaan, kylille, ja tansseihin.
Mut kuva, jos sinullakin kalliolla mukava nuoruus, yksin - Anonyymi00025
Niin, se oli silloin. Pian on suomalaiset omaksuneet sellaista kansainvälisyyttä kyllä🫣
- Anonyymi00027
Olin lapsi 80-luvulla ja nuori ysärillä. Mutta jopa laman aikana elo oli nuorena ihanampaa kuin nykyään. Kaikki jotka ovat eläneet tuona aikakautena tietävät mitä tarkoitan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko1902671Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy332285Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä2072259Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82701752Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1471379Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861224Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.1021188Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har171072Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään451040- 84957