Monen ahdistuksen kautta

Anonyymi-ap

Tällä palstalla näkee hyvin selvästi, miten monella kirjoittajalla on kivuliaita asioita, jotka hiertävät mieltä. Jotain menneisyydessä tapahtuneita törmäyksiä toisten uskovien kanssa, väärinkäsityksiä, ristiriitoja hengellisissä asioissa jne, jne.
Me elämme todellakin kuoleman varjon laaksossa, jossa monenlaiset kurjuuden ilmentymät meitä kohtaavat.
Ei ole aina kivaa olla ihminen, uskovanakaan. Jeesuskin sanoi, että "maailmassa teillä on ahdistus", mutta Hän ei lopettanut siihen, vaan jatkoi: "mutta olkaa turvallisella mielellä, minä olen voittanut maailman", Joh.16.
Paavalikin kirjoittaa, että monen ahdistuksen kautta on meidän mentävä Jumalan valtakuntaan. Ap.t.14
On turha kuvitella, että uskovan elämä olisi helppoa. Se on kaita tie ja vihollisia riittää.
Mutta, meillä on Jeesus Kristus vierellämme, joka on luvannut olla kanssamme joka päivä. Hän ei hylkää, ei jätä!
Jes. 54:10
"Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi".

PS. Suhteuta omat kärsimyksesi veljemme Paavalin vastaaviin, niin koet ehkä hiukan helpotusta. Sinun ja minun ongelmamme ovat tosin kaikki ainutlaatuisia, eivätkä väheksyttäviä todellakaan, mutta muistetaan, että ne jäävät sitten tänne, kun perille pääsemme ja kaikki kyyneleet pyyhitään silmistämme pois, eli vapaudumme ahdistuksistamme pian lopullisesti.
23 He ovat Kristuksen palvelijoita-puhun kuin mieltä vailla-minä vielä enemmän. Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
24 Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
28 Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.
29 Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?
30 Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani. 2Kor.11

5

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ristiriidat tulevat Raamatusta. Ole sitä, ole tätä. Koskaan et ole sitä mitä todellisuudessa olet. Kun riitelet itsesi kanssa, et enää keskustele toisten kanssa. Eihän kirjan Jeesuskaan opettanut kirjoja lukemaan vaan elämään. Tai syyttämään itseä ja toisia. Tai jos opetti, opetti väärin.

• Anonyymi00002

Ei niiden kaikkien Jeesustelioiden kanssa pidä mitään yhteistyötä tehdä. Pikemminkin päinvastoin, heitä pitää karttaa. Ei ne ole oikeita kristittyjä ollenkaan.

Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00004

Niinpä! Tälläkin palstalla on eräs uskonnollinen henkilö, joka päivittäin herjaa mm. apostoleja ja siten kerää päälleen tuomiota ja Jumalan vihaa tuomiopäivän varalle.

• Anonyymi00003

"Suhteuta omat kärsimyksesi veljemme Paavalin vastaaviin"

Siitä saatkin koko skaalan, koska se kärsimys oli Jeesuksen vainoajalleen langettama rangaistus.

"30 Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani. 2Kor.11"

Ethän tee niin kuin Saul ja väkisin kehitä itsellesi samoja ongelmia ansaitaksesi mahdollisimman kovan rangaistuksen?
      Mitä Jeesus sanoi Paavalista? Mitä hyvää Jeesus koskaan sanoi Paavalista? Ei se, että Jeesus päätti säästää vainolaisen hengissä, tarkoita, että hän olisi pitänyt häntä erityisen hyvänä tai ollut kiitollinen.
      Jos hän ei olisi pyytänyt Ananiasta pelastamaan Paavalia, Paavali ei olisi jäänyt henkiin kärsimään rangaistusta. Jeesus osoitti pystyvänsä valjastamaan vihollisensa omaan palvelukseensa.
      Paavali toi sanomalle näkyvyyttä. Ja apostolit korjasivat, minkä koira oli kylvänyt miten sattuu.

Kuin tumma pilvi, joka ei tuo sadetta, on kerskailija, joka lupaa muttei anna. (San. 25:14)

Mutta nyt te kerskutte ja rehentelette. Kaikki tuollainen kerskailu on pahasta. (Jaak. 4:16)

Kuinka kauan he saavat rehennellä, syytää suustaan julkeita sanoja? (Ps. 94:4)

Samoin kieli on pieni (lat. Paulus) jäsen, mutta se voi kerskua suurilla asioillaan. Pieni tuli sytyttää palamaan suuren metsän! (Jaak. 3:5)

Kuinka kauan? (Ilm 6:10 + Apt 8:1 + Apt 9:1 + Apt 9:13)

Mitä hyvää Jeesus koskaan sanoi Paavalista?

• Anonyymi00005

Ei se mitenkään kovin vaikeaa ole Paavalia herjata. Aika helppoa sitä on keksiä kaikenlaista, eikä siinä ahdistus juurikaan paina tai näy vaikka sitä olisikin.

Tarloitus sillä on se, niin noudatetaan lakia, lain jokaista piirtoa.

Mikä kyllä tosin näyttää siltä että ollaan mahdollisimman kaukana Jumalasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      244
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      189
      1644
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      46
      1302
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      1005
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      816
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      800
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      771
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      760
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      25
      746
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      647
    Aihe