Kysymys raamatusta

Anonyymi-ap

Osaisiko joku täällä vastata. Kun Paavali sanoo ensimmäisessä kirjeessä korinttolaisille että Jumala julistaa hulluutta tai että Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmisten viisaus. Miksi viisaat on saatettava häpeään?

9

354

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kyse on apinoista, kädellisistä, jotka esittävät olevansa asiantuntijoita. Todellisuudessa tyhmiä apinoita, jotka rypevät arjalaisten identiteetillä ja historialla, juutalaisista siperialaisiin.

• Anonyymi00002

Paavali vertaa uutta liittoa vanhaa lakiliittoon, jossa usko oli sitä miten noudatit lakia tai vatvoit miten toiset noudattaa ja nyt uudessa liitossa usko perustui ristiinnaulittuun Kristukseen, mikä vaikuttaa hullutukselta, mutta on ihmiselle oikeasti parempi asia Pyhn Hengen kautta kuin mitkään maaiilman viisaudet ja höpötykset.

• Anonyymi00007

Paavali kuvaa värikkäästi sitä, miten kreikkalaiset mielsivät Paavalin opetuksen Kristuksesta hulluudeksi. Kyse oli siis siitä, miten kreikkalaiset ajattelivat asiaa.
        Juutalaiset sitä vastoin pitivät Paavalin opetusta pahennuksena.
        Todellisuudessa Paavalin opetus kristinuskosta oli todellista viisautta - Jlan viisautta.

• Anonyymi00003

Se Jeesukseksi mainittuhan lupasi ratkaista asian hyvinkin pian, palaamalla takaisin Maan päälle jopa osan kuulijoistaan vielä henkeä huokuessa, vaan onko miestä sen koomin näkynyt?

Matteus 16:27-28

"27 Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa jokaiselle tämän tekojen mukaan. 28 Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa" kuninkaana.»

• Anonyymi00005

Ainahan voit vilkaista Amplified versiota..

https://biblehub.com/amp/matthew/16.htm

"[k] 28 Epäilemättä viittaus Pietariin, Johannekseen ja Jaakobiin, jotka näkivät kirkastumisen muutamaa päivää myöhemmin."

• Anonyymi00004

Siksi ettei ne omilla teoilla yrittäisi päästä Jumalan valtakuntaan.

• Anonyymi00006

Viisaat ihmiset eivät anna kunniaa Jumalalle kaiken Luojana, vaan pitävät itseään omin voimin viisaana ja viisauden lähteenä. He eivät tunnusta saaneensa kaiken viisautensa ja pyhän henkensä Jumalalta. Lisäksi he ryönäävään toinen toiseltaan oppeihinsa avuja ja kieltävät sitten kylmäverisesti, etteivät mitään apua saaneetkaan.

Esim. Einstein sai melko paljon muilta apuja ja sellainenkin kuin Sibelius sai sinfonioihinsa Tscaikovskilta jonkin verran pontta. Molemmat kuitenkin kielsivät olleensa copycateja.

Paavali sanoi, että Antiikin filosofia oli Jumalan omaa viisautta, mutta kun filosofit alkoivat pitämään sitä omana viisautenaan Jumala hylkäsi filosofian tapana oppia tuntemaan hänet. Ja hän valitsi RISTIN TIEN. Kärsimys on suurempaa kuin mikään viisaus tms.

• Anonyymi00008
      UUSI

Ihminen etsii omaa kunniaansa. "Miten minä saisin loistaa". Se että ei löydä itsestään mitään millä pelastaa itsensä, on ihmisille häpeällistä ja hulluutta:

Roomalaiskirje 1:16-17
      ' Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta". '

1. Korinttilaiskirje 1:23-24
      'me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. '

Roomalaiskirje 7:18
      'Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; '

Ihmisten keksimät sankaritkin aina itse pelastavat itsensä tai muut. Elokuvaa jossa Jumala pelastaa, pidetään usein jopa tylsänä. Heikkoja halveksitaan. Mutta Jumala korottaa Kristuksen kautta meidät, jotka emme ihmisten silmissä mitään ole:

1. Korinttilaiskirje 1:26-29
      ' Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista, vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään, ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on, ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä. '

Jumala on antanut ylpeät ja omavoimaiset oman ylpeytensä vietäväksi. Näin hän osoittaa kaikille lopulta, ettei ihmisestä itsestään, ilman Jumalaa, ole mihinkään.

Tituskirje 3:3-7
      ' Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme. Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. '

• Anonyymi00009
      UUSI

Ei meidän tarvitse olla viisaita eikä hulluja, tai jotakin. Tämä kyseinen kohta tarkoittaa, että enemmistön kanssa ei tarvitse olla samaa mieltä. Enemmistö on yleensä konservatiivista ja voinut menttää myötätuntonsa lakiensa alla ja niiden vuoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      179
      1366
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      85
      1263
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      102
      1003
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      849
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      743
    6. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      609
    7. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      7
      546
    8. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      538
    9. Mikä on vahvuutesi palstalla?

Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr
      Sinkut
      111
      520
    10. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      44
      512
    Aihe