Kysymys e-pillereiden käyttäjille

Oon käyttänyt e-pillereitä monta vuotta ja nyt lopetin niiden käytön. Viimeisen pillerin ottamisen jälkeen harrstin seksiä ilman mitään ehkäisyvälinettä, koska minulle on sanottu että pilleri vaikuttaa vielä seuraavan väliviikon, mutta vaikuttaako se myös kun on lopettanut syönnin kokonaan? Muuten on mennyt hyvin, mutta mua epilyttää se, että mun menkat oli tosi niukat. Johtuko se vaan siitä että olin lopettanu pillereiden käytön vai siitä et voisin olla raskaan? Voi olla ihan tyhmä kysymys.. mutta mua vaivaa tää ja haluaisin varmistuksen. Kiitti jo etukäteen jos joku viittis vastata.
5583
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

E-pillereiden teho ilmeisesti perustuu siihen, että niitä otetaan säännöllisesti eli jatketaan taas väliviikon jälkeen niiden syöntiä... Luulen, että sinulla on hyvin pieni mahdollisuus raskauteen. Itse unohdin väliviikon jälkeen aloittaa pillerit ja kävin kyllä varmuuden vuoksi terveyskeskuksessa tarkastuttamassa, ettei vahinkoa ollut päässyt käymään. Itselläni tämän unohduksen seurauksena menkat olivat aivan kamalat, mutta luojan kiitos taas on pillerit. Tämä on tietenkin yksilöllistä. Tee ihmeessä testi, niin saat varmuuden ja mielenrauhan.

Äänestä

Nuo sinun viimiset menkkasi oli pillerimenkat,eli tyhjennysvuoto, eikä niihin vaikuta tuo taukoviikon seksi tai pillereiden lopetus. joskus vuoto vain on niukempaa!

Ja ehkäisyteho säilyy taukoviikon, mikäli pillereiden syöntiä jatketaan. sinä et jatkanut, joten pieni raskauden mahdollisuus on, mutta hyvin olematon...

Äänestä

vastanneille, meen ilmeisesti sit ostaan raskaustestin apteekista, paljonkohan se maksaa? Tosin mulla ei oo ollu mitään raskauteen viittaavia ongelmia, kuten oksentelua, mutta on se varmaan parempi mennä ostaan ja varmistaan asia. Kiitos paljon!

Äänestä
  • Testit maksavat n. 4-12 euroa

    Äänestä

  • hinta kirjoitti:

    Testit maksavat n. 4-12 euroa

    raskaustestejä saa tehtyä ilmaiseksi esim. neuvolassa tai terveyskeskuksessa.. ei maksa mitään!

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Tiinu kirjoitti:

Oon käyttänyt e-pillereitä monta vuotta ja nyt lopetin niiden käytön. Viimeisen pillerin ottamisen jälkeen harrstin seksiä ilman mitään ehkäisyvälinettä, koska minulle on sanottu että pilleri vaikuttaa vielä seuraavan väliviikon, mutta vaikuttaako se myös kun on lopettanut syönnin kokonaan? Muuten on mennyt hyvin, mutta mua epilyttää se, että mun menkat oli tosi niukat. Johtuko se vaan siitä että olin lopettanu pillereiden käytön vai siitä et voisin olla raskaan? Voi olla ihan tyhmä kysymys.. mutta mua vaivaa tää ja haluaisin varmistuksen. Kiitti jo etukäteen jos joku viittis vastata.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu