Kesämökki/huvila

Anonyymi-ap

Onko muilla jo huvila kausi täysillä käynnissä? Meillä mökin ostopuuhat käynnissä. Vinkkejä saa laittaa, hyviä neuvoja ei koskaan ole liikaa. Meistä vähän.. me ollaan 4 henkinen perhe, koiralla varustettu ja auto käytössä. Lapset vielä melko pieniä. Rauhallista sijaintia ja järveä haemme. Tiina

37

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Evijärvi, matala, ei kersat huku.

• Anonyymi00002

Oikotie loma-asunnot ruokolahti. Me käytettiin tuota. Valinnan varaa on ja nyt meillä on ollut 6 vuotta mökki pienen järven rannalla lähellä Saimaata. Karjalaiset ovat mukavaa väkeä eikä matka mökille ole stadista kun reilu 2-3 tuntia. Turvallinen kaunis miljöö. Lapset viihtyvät varmasti. Harrastaa voi mitä vain luonto upea. Syksyllä saa sienet ihan omalta tontilta. Kannattaa tsekkaa!!

• Anonyymi00003

Iitissä kohta😊

• Anonyymi00004

Seuraa ilmoituksia.

• Anonyymi00005

Mökkikauppa käy nyt kuumana! Vielä ehtii Juhannusta viettämään omalla mökillä.

• Anonyymi00023
        UUSI

Jep. Nyt ei varmaan kannata odotella tai jää luu käteen. Nopeat syö hitaat.

• Anonyymi00006

Täältäkin tosissaan uskot löytäväsi asiallista tietoa kesämökeistä ja niiden sijainnista?

• Anonyymi00007

Tämä jo 3:s kerta kun sama aloitus näkyy täällä nyt keväällä.

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Tämä jo 3:s kerta kun sama aloitus näkyy täällä nyt keväällä.

Tai johtuisiko yksinkertaisesti siitä että suomalaiset ovat mökki kansaa?? Moni on pohtinut samaa asiaa jo pitkin talvea.

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Tai johtuisiko yksinkertaisesti siitä että suomalaiset ovat mökki kansaa?? Moni on pohtinut samaa asiaa jo pitkin talvea.

Minä en kaipaa mökkeilyä! En siis ole mökkikansaa!

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

En koskaan lähtisi mökille stalkkerin kanssa!

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Jos sä et kaipaa. Älä pilaa muiden iloja! Sunlaisiakin poikkeuksia on. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Juuri nyt mun mökillä kukkii sinivuokot mä nautin niistä. Ihanaa kevättä kaikille❤️

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Jos sä et kaipaa. Älä pilaa muiden iloja! Sunlaisiakin poikkeuksia on. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Juuri nyt mun mökillä kukkii sinivuokot mä nautin niistä. Ihanaa kevättä kaikille❤️

Kiitos samoin!❤️

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Mä taas olen mitä suuremmissa määrin. Mä rakastan mökki elämää vaikka mun rahatilanne on sellainen etten omaa ole voinut hankkia. Onneksi mulla on paljon frendejä joiden luona voi vierailla. Vaikka kesäinen stadi on kaunis niin silti tulee pakottava tarve päästä kesällä usein landelle. Toisinaan vain teltta matkassa viikon reissuille järvi suomeen.

• Anonyymi00028
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Ihanaa mökkikesää myös sulle. Kyllä elämä on ihanaa. Luonnossa on paljon rakkautta🥰😚

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Pohtinut ja katsonut huvila ja huussia sekä kotoisaa. Kyllä mökille on kova into. Joka viikonloppu ollaan.

• Anonyymi00035
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Ihanaa mökkikesää myös sulle. Kyllä elämä on ihanaa. Luonnossa on paljon rakkautta🥰😚

Ihanaa et sunlaisia ihmisiä on. Mökillä sotaisa ruma maailma unohtuu. Luonto on juuri se paikka mihin mennä rauhoittumaan ja lataamaan akkuja. Ihanaa kesää❤️❤️

• Anonyymi00009
      UUSI

Oma mökki veden äärellä on kyllä ihan parasta , varsinkin lähiöasukkaalle , semmoinen henkireikä jonne voi mennä kun siltä tuntuu , eväät autoon ja menoksi .

• Anonyymi00012
        UUSI

Senkun menet vaikka heti!

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Senkun menet vaikka heti!

Menin jo!😁

• Anonyymi00014
        UUSI

Kyllä mökillä aika seisahtuu. Kiireet jätän kaupunkiin. Meillä kun on matkaa se muutama tunti niin mökille lähdetäänkin aina vähintään yhdeksi yöksi. Mikään ei voita kesäiltaa järvellä. Kyllä siinä sielu lepää.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Kyllä mökillä aika seisahtuu. Kiireet jätän kaupunkiin. Meillä kun on matkaa se muutama tunti niin mökille lähdetäänkin aina vähintään yhdeksi yöksi. Mikään ei voita kesäiltaa järvellä. Kyllä siinä sielu lepää.

Kiva kuulla muiden mökkeilyistä. 😊
        Meillä matkaa mökille puoli tuntia ja jo siinäkin ajassa ehtii mieli rauhoittua. Mökillä on kiva puuhastella kaikenlaista.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Just näin

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Toi on niin ihanaa❤️

• Anonyymi00018
      UUSI

Ok-talo stadissa, ei tarvetta mökkeilyyn.

• Anonyymi00019
        UUSI

Omakotitalo on toki kiva. Voi omalla pihalla puuhastella. Mökin kanssa sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä. Lähtö omista ympyröistä landelle, järven rantaan kukkuvan käen luo jo lähtö sinänsä rauhoittaa ja autossa on ihana laskeutua mökki fiilareihin. Tyyni ilta järvellä saunan lämpö. Ne on hetkiä mistä maksaisi mitä vain.

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Omakotitalo on toki kiva. Voi omalla pihalla puuhastella. Mökin kanssa sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä. Lähtö omista ympyröistä landelle, järven rantaan kukkuvan käen luo jo lähtö sinänsä rauhoittaa ja autossa on ihana laskeutua mökki fiilareihin. Tyyni ilta järvellä saunan lämpö. Ne on hetkiä mistä maksaisi mitä vain.

Mulla on molemmat. Omakotitalo ja kesämökki. Kyllä työtä olisi jos haluaa tehdä. Me ollaan jo mökkipaikan sijaintia etsiessä jo valittu sellainen maasto että mökillä ei tarvitse raataa. Mökille mennään lomailemaan ja siellä nautitaan. Maasto on mustikkaista kangasta. Ranta upea hiekkaranta jossa syvenee vasta kun 50 metriä kävelee. Mökkimme on Saimaalla. Ukko kalastelee sen verran että meillä on aina kalaa. Kesät kuluvat mökillä ja kaupungissa ruohon leikkaa robotti.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Mulla on molemmat. Omakotitalo ja kesämökki. Kyllä työtä olisi jos haluaa tehdä. Me ollaan jo mökkipaikan sijaintia etsiessä jo valittu sellainen maasto että mökillä ei tarvitse raataa. Mökille mennään lomailemaan ja siellä nautitaan. Maasto on mustikkaista kangasta. Ranta upea hiekkaranta jossa syvenee vasta kun 50 metriä kävelee. Mökkimme on Saimaalla. Ukko kalastelee sen verran että meillä on aina kalaa. Kesät kuluvat mökillä ja kaupungissa ruohon leikkaa robotti.

Saahan sitä haaveilla.........

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Kuntta piha on kyllä hieno pelkästään sellaisena. Sulla aukeaa sitten ikkunasta upea metsämaisema ja toisesta sininen saimaa. Sulla on pinkka kunnossa

• Anonyymi00026
      UUSI

Me ostimme tontin viimekesänä. Samantien rakennettiin saunallinen päärakennus. Teimme virheen kun aloitimme kaiken alusta. Näin jälkiviisaana voi todeta. Olisi kannattanut ostaa valmiiksi rakennettu ja laitella se itse mieleiseksi. Olisimme päässeet paljon helpommalla. Nyt meillä jatkuu yhä työt piharakennuksissa ja pihatöissä. Älkää tehkö samaa virhettä. Mökkeily on kyllä ihanaa mutta hieman kevyemmällä rakentamisella

• Anonyymi00029
        UUSI

Monella eri mökillä olen kokenut mökkeilyn rauhan . Naapurissa moottorisaha laulaa, toisella puolella juhlitaan yötä päivää ja järven takana kakarat kiljuu.

• Anonyymi00031
        UUSI
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Monella eri mökillä olen kokenut mökkeilyn rauhan . Naapurissa moottorisaha laulaa, toisella puolella juhlitaan yötä päivää ja järven takana kakarat kiljuu.

Kuulostaa kateellisten puheelta. Missään ei ole tuollaista. Kyllä suomalainen arvostaa rauhaa. Toki joskus voi ilkamoida muttei yö aikaan.

• Anonyymi00032
        UUSI

Hyvä pointti tuo! Tuota virhettä ei kannata tehdä jos sopiva valmiiksi rakennettu löytyy. Monesti jo olevat paikat ovat parempia kun uudet raivatut metsät.

• Anonyymi00036
        UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Kuulostaa kateellisten puheelta. Missään ei ole tuollaista. Kyllä suomalainen arvostaa rauhaa. Toki joskus voi ilkamoida muttei yö aikaan.

Taidat olla kuuro😀

• Anonyymi00034
        UUSI

Tuolla moneen makuun ja budjettiin oma kappale kauneinta suomea.☺️

• Anonyymi00037
        UUSI
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Tuolla moneen makuun ja budjettiin oma kappale kauneinta suomea.☺️

Kiitos paljon. Noihin pitää perehtyä oikein ajan kanssa. Laitoin miehelle jo linkin saa tutustua ja kun ehdin töistä kotiin tutustutaan yhdessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomessa on meneillään boomereiden kosto

1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä
      Maailman menoa
      82
      2668
    2. IPCC romahtaa

Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl
      Ilmastonmuutos
      53
      1920
    3. Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?

Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri
      Maailman menoa
      98
      1902
    4. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      32
      1574
    5. Mitä ikävöit eniten

kaivatussasi? 🫶
      Ikävä
      91
      1510
    6. Onko sinulla jalostettu koira? Nämä tekijät altistavat koiran sairastumiselle

Moni Suomessa suosittu koirarotu on sairas ulkonäkökeskeisen jalostuksen ja ääripiirteiden vuoksi. Erityisesti tietyt t
      Koirat
      25
      1508
    7. Miten voit vain

Olla kuin mitään ei olisi?
      Ikävä
      140
      1237
    8. Anabaptismin kirous

Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä
      Kaste
      416
      1103
    9. Robotiikka korvaa tulevaisuudessa seurustelusuhteet

Haluan herättää keskustelua aiheesta. Asiantuntijoiden mukaan robottien kehitys on 10-15 vuoden päässä siitä että voidaa
      Sinkut
      254
      997
    10. Pelolla pakottaminen

Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha
      Kaste
      624
      966
    Aihe