Kesämökki/huvila

Anonyymi-ap

Onko muilla jo huvila kausi täysillä käynnissä? Meillä mökin ostopuuhat käynnissä. Vinkkejä saa laittaa, hyviä neuvoja ei koskaan ole liikaa. Meistä vähän.. me ollaan 4 henkinen perhe, koiralla varustettu ja auto käytössä. Lapset vielä melko pieniä. Rauhallista sijaintia ja järveä haemme. Tiina

125

676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Evijärvi, matala, ei kersat huku.

      • Anonyymi00042

        Aloittajalle: Jos kyselet neuvoja tältä palstalta, niin älä osta mitään!


    • Anonyymi00002

      Oikotie loma-asunnot ruokolahti. Me käytettiin tuota. Valinnan varaa on ja nyt meillä on ollut 6 vuotta mökki pienen järven rannalla lähellä Saimaata. Karjalaiset ovat mukavaa väkeä eikä matka mökille ole stadista kun reilu 2-3 tuntia. Turvallinen kaunis miljöö. Lapset viihtyvät varmasti. Harrastaa voi mitä vain luonto upea. Syksyllä saa sienet ihan omalta tontilta. Kannattaa tsekkaa!!

    • Anonyymi00003

      Iitissä kohta😊

      • Anonyymi00004

        Seuraa ilmoituksia.


      • Anonyymi00066
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Seuraa ilmoituksia.

        Mä seuraankin niitä herkeämättä ja 3 olen käynyt katsomassa. 1 lohjalla 2 hartolassa ja seuraavaksi kaakkois suomeen.


      • Anonyymi00070
        Anonyymi00066 kirjoitti:

        Mä seuraankin niitä herkeämättä ja 3 olen käynyt katsomassa. 1 lohjalla 2 hartolassa ja seuraavaksi kaakkois suomeen.

        Sulla huono järjestys. Olisit mennyt suoraan järvisuomen alueelle. On varaa mistä valita nyt varmasti löydät mieleisen.


    • Anonyymi00005

      Mökkikauppa käy nyt kuumana! Vielä ehtii Juhannusta viettämään omalla mökillä.

      • Anonyymi00023

        Jep. Nyt ei varmaan kannata odotella tai jää luu käteen. Nopeat syö hitaat.


      • Anonyymi00087

        Alkaa kiire tulla mutta onhan se vielä mahdollista.


      • Anonyymi00089
        Anonyymi00087 kirjoitti:

        Alkaa kiire tulla mutta onhan se vielä mahdollista.

        Me ollaan juuri tekemässä mökkikauppoja. Toivotaan ehtimistä juhannukseksi. Vanhalla omistajalla on vielä tavarat sisällä. Tärkeää tsiigaa onko heti vapaa vai vedättääkö myyjä. Pahimmassa tapauksessa vedättää juhannuksen yli.


      • Anonyymi00090
        Anonyymi00089 kirjoitti:

        Me ollaan juuri tekemässä mökkikauppoja. Toivotaan ehtimistä juhannukseksi. Vanhalla omistajalla on vielä tavarat sisällä. Tärkeää tsiigaa onko heti vapaa vai vedättääkö myyjä. Pahimmassa tapauksessa vedättää juhannuksen yli.

        Me pidetään peukkuja sulle et sä pääset omalle mökille juhannusta viettämään. Mä elän niin mukana😍 Toi on niin hienoa


      • Anonyymi00124
        Anonyymi00090 kirjoitti:

        Me pidetään peukkuja sulle et sä pääset omalle mökille juhannusta viettämään. Mä elän niin mukana😍 Toi on niin hienoa

        Oletko sä omalla mökillä? Kerro miten kävi.


    • Anonyymi00006

      Täältäkin tosissaan uskot löytäväsi asiallista tietoa kesämökeistä ja niiden sijainnista?

      • Anonyymi00007

        Tämä jo 3:s kerta kun sama aloitus näkyy täällä nyt keväällä.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Tämä jo 3:s kerta kun sama aloitus näkyy täällä nyt keväällä.

        Tai johtuisiko yksinkertaisesti siitä että suomalaiset ovat mökki kansaa?? Moni on pohtinut samaa asiaa jo pitkin talvea.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Tai johtuisiko yksinkertaisesti siitä että suomalaiset ovat mökki kansaa?? Moni on pohtinut samaa asiaa jo pitkin talvea.

        Minä en kaipaa mökkeilyä! En siis ole mökkikansaa!


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Tai johtuisiko yksinkertaisesti siitä että suomalaiset ovat mökki kansaa?? Moni on pohtinut samaa asiaa jo pitkin talvea.

        En koskaan lähtisi mökille stalkkerin kanssa!


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Minä en kaipaa mökkeilyä! En siis ole mökkikansaa!

        Jos sä et kaipaa. Älä pilaa muiden iloja! Sunlaisiakin poikkeuksia on. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Juuri nyt mun mökillä kukkii sinivuokot mä nautin niistä. Ihanaa kevättä kaikille❤️


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Jos sä et kaipaa. Älä pilaa muiden iloja! Sunlaisiakin poikkeuksia on. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Juuri nyt mun mökillä kukkii sinivuokot mä nautin niistä. Ihanaa kevättä kaikille❤️

        Kiitos samoin!❤️


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Minä en kaipaa mökkeilyä! En siis ole mökkikansaa!

        Mä taas olen mitä suuremmissa määrin. Mä rakastan mökki elämää vaikka mun rahatilanne on sellainen etten omaa ole voinut hankkia. Onneksi mulla on paljon frendejä joiden luona voi vierailla. Vaikka kesäinen stadi on kaunis niin silti tulee pakottava tarve päästä kesällä usein landelle. Toisinaan vain teltta matkassa viikon reissuille järvi suomeen.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Jos sä et kaipaa. Älä pilaa muiden iloja! Sunlaisiakin poikkeuksia on. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Juuri nyt mun mökillä kukkii sinivuokot mä nautin niistä. Ihanaa kevättä kaikille❤️

        Ihanaa mökkikesää myös sulle. Kyllä elämä on ihanaa. Luonnossa on paljon rakkautta🥰😚


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Tai johtuisiko yksinkertaisesti siitä että suomalaiset ovat mökki kansaa?? Moni on pohtinut samaa asiaa jo pitkin talvea.

        Pohtinut ja katsonut huvila ja huussia sekä kotoisaa. Kyllä mökille on kova into. Joka viikonloppu ollaan.


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Ihanaa mökkikesää myös sulle. Kyllä elämä on ihanaa. Luonnossa on paljon rakkautta🥰😚

        Ihanaa et sunlaisia ihmisiä on. Mökillä sotaisa ruma maailma unohtuu. Luonto on juuri se paikka mihin mennä rauhoittumaan ja lataamaan akkuja. Ihanaa kesää❤️❤️


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Jos sä et kaipaa. Älä pilaa muiden iloja! Sunlaisiakin poikkeuksia on. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Juuri nyt mun mökillä kukkii sinivuokot mä nautin niistä. Ihanaa kevättä kaikille❤️

        Kyllä se näin on. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin miksi sanoa mitään. Kuitenkin täytyy seurata tätä keskustelua. Tämä kertoo asian olevan kiinnostava. Eli johtopäätöksenä voi vetää kyseessä olevan kateus mökki ihmisiä kohtaan. Luultavasti ikävästi kirjoittaja yrittää vain purkaa pahaa oloaan. Tuskaa siitä ettei elämä sitten mennytkään niin kuin nuorempana suunnitteli. Ystävät sivuuttakaa nämä ikävien ihmisten kommentit. Eläkää, nauttikaa ja mökkeilkää. Elämä on liian lyhyt kateuteen tai murehtimiseen. Ihanaa kesän alkua kaikille mökki ihmisille rakkautta❤️❤️❤️ Suvi


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Kyllä se näin on. Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin miksi sanoa mitään. Kuitenkin täytyy seurata tätä keskustelua. Tämä kertoo asian olevan kiinnostava. Eli johtopäätöksenä voi vetää kyseessä olevan kateus mökki ihmisiä kohtaan. Luultavasti ikävästi kirjoittaja yrittää vain purkaa pahaa oloaan. Tuskaa siitä ettei elämä sitten mennytkään niin kuin nuorempana suunnitteli. Ystävät sivuuttakaa nämä ikävien ihmisten kommentit. Eläkää, nauttikaa ja mökkeilkää. Elämä on liian lyhyt kateuteen tai murehtimiseen. Ihanaa kesän alkua kaikille mökki ihmisille rakkautta❤️❤️❤️ Suvi

        Sä oot suvi niiin oikeassa🥰


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Tai johtuisiko yksinkertaisesti siitä että suomalaiset ovat mökki kansaa?? Moni on pohtinut samaa asiaa jo pitkin talvea.

        Toisilla päätös mökin ostosta syntyy nopeasti. Meillä tätä unelmaa on odotettu jo monta vuotta. Nyt tänä kesänä se vihdoin toteutuu. Mies sai vakituisen työpaikan ja saamme lainaa.


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Toisilla päätös mökin ostosta syntyy nopeasti. Meillä tätä unelmaa on odotettu jo monta vuotta. Nyt tänä kesänä se vihdoin toteutuu. Mies sai vakituisen työpaikan ja saamme lainaa.

        Ihanaa. Kun olette odottaneet kauan tuntuu varmasti todella hyvältä. Unelmat ovat toteuttamista varten 😍 Ihanan aurinkoista mökki kesää teille.


      • Anonyymi00082
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Ihanaa et sunlaisia ihmisiä on. Mökillä sotaisa ruma maailma unohtuu. Luonto on juuri se paikka mihin mennä rauhoittumaan ja lataamaan akkuja. Ihanaa kesää❤️❤️

        Mökkijärvessä alkaa vesi lämpenemään. Talviturkki on heitetty, kyllä uimisen jälkeen on raikas olo. Täällä sielu rauhoittuu kiireet unohtuu.


    • Anonyymi00009

      Oma mökki veden äärellä on kyllä ihan parasta , varsinkin lähiöasukkaalle , semmoinen henkireikä jonne voi mennä kun siltä tuntuu , eväät autoon ja menoksi .

      • Anonyymi00012

        Senkun menet vaikka heti!


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Senkun menet vaikka heti!

        Menin jo!😁


      • Anonyymi00014

        Kyllä mökillä aika seisahtuu. Kiireet jätän kaupunkiin. Meillä kun on matkaa se muutama tunti niin mökille lähdetäänkin aina vähintään yhdeksi yöksi. Mikään ei voita kesäiltaa järvellä. Kyllä siinä sielu lepää.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Kyllä mökillä aika seisahtuu. Kiireet jätän kaupunkiin. Meillä kun on matkaa se muutama tunti niin mökille lähdetäänkin aina vähintään yhdeksi yöksi. Mikään ei voita kesäiltaa järvellä. Kyllä siinä sielu lepää.

        Kiva kuulla muiden mökkeilyistä. 😊
        Meillä matkaa mökille puoli tuntia ja jo siinäkin ajassa ehtii mieli rauhoittua. Mökillä on kiva puuhastella kaikenlaista.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Kyllä mökillä aika seisahtuu. Kiireet jätän kaupunkiin. Meillä kun on matkaa se muutama tunti niin mökille lähdetäänkin aina vähintään yhdeksi yöksi. Mikään ei voita kesäiltaa järvellä. Kyllä siinä sielu lepää.

        Just näin


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Kyllä mökillä aika seisahtuu. Kiireet jätän kaupunkiin. Meillä kun on matkaa se muutama tunti niin mökille lähdetäänkin aina vähintään yhdeksi yöksi. Mikään ei voita kesäiltaa järvellä. Kyllä siinä sielu lepää.

        Toi on niin ihanaa❤️


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Kiva kuulla muiden mökkeilyistä. 😊
        Meillä matkaa mökille puoli tuntia ja jo siinäkin ajassa ehtii mieli rauhoittua. Mökillä on kiva puuhastella kaikenlaista.

        Juuri näin. Mulle parasta terapiaa on pieni puuhastelu ilman kiireen tuntua. Toisinaan kalalla järvellä tai metsässä kävellen ja luonnosta nauttien. Mökillä tuntuu että ihminen on osa luontoa kun pääsee seuraamaan eri vuodenaikojen ihmeitä läheltä.


    • Anonyymi00018

      Ok-talo stadissa, ei tarvetta mökkeilyyn.

      • Anonyymi00019

        Omakotitalo on toki kiva. Voi omalla pihalla puuhastella. Mökin kanssa sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä. Lähtö omista ympyröistä landelle, järven rantaan kukkuvan käen luo jo lähtö sinänsä rauhoittaa ja autossa on ihana laskeutua mökki fiilareihin. Tyyni ilta järvellä saunan lämpö. Ne on hetkiä mistä maksaisi mitä vain.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Omakotitalo on toki kiva. Voi omalla pihalla puuhastella. Mökin kanssa sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä. Lähtö omista ympyröistä landelle, järven rantaan kukkuvan käen luo jo lähtö sinänsä rauhoittaa ja autossa on ihana laskeutua mökki fiilareihin. Tyyni ilta järvellä saunan lämpö. Ne on hetkiä mistä maksaisi mitä vain.

        Mulla on molemmat. Omakotitalo ja kesämökki. Kyllä työtä olisi jos haluaa tehdä. Me ollaan jo mökkipaikan sijaintia etsiessä jo valittu sellainen maasto että mökillä ei tarvitse raataa. Mökille mennään lomailemaan ja siellä nautitaan. Maasto on mustikkaista kangasta. Ranta upea hiekkaranta jossa syvenee vasta kun 50 metriä kävelee. Mökkimme on Saimaalla. Ukko kalastelee sen verran että meillä on aina kalaa. Kesät kuluvat mökillä ja kaupungissa ruohon leikkaa robotti.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Mulla on molemmat. Omakotitalo ja kesämökki. Kyllä työtä olisi jos haluaa tehdä. Me ollaan jo mökkipaikan sijaintia etsiessä jo valittu sellainen maasto että mökillä ei tarvitse raataa. Mökille mennään lomailemaan ja siellä nautitaan. Maasto on mustikkaista kangasta. Ranta upea hiekkaranta jossa syvenee vasta kun 50 metriä kävelee. Mökkimme on Saimaalla. Ukko kalastelee sen verran että meillä on aina kalaa. Kesät kuluvat mökillä ja kaupungissa ruohon leikkaa robotti.

        Saahan sitä haaveilla.........


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Mulla on molemmat. Omakotitalo ja kesämökki. Kyllä työtä olisi jos haluaa tehdä. Me ollaan jo mökkipaikan sijaintia etsiessä jo valittu sellainen maasto että mökillä ei tarvitse raataa. Mökille mennään lomailemaan ja siellä nautitaan. Maasto on mustikkaista kangasta. Ranta upea hiekkaranta jossa syvenee vasta kun 50 metriä kävelee. Mökkimme on Saimaalla. Ukko kalastelee sen verran että meillä on aina kalaa. Kesät kuluvat mökillä ja kaupungissa ruohon leikkaa robotti.

        Kuntta piha on kyllä hieno pelkästään sellaisena. Sulla aukeaa sitten ikkunasta upea metsämaisema ja toisesta sininen saimaa. Sulla on pinkka kunnossa


      • Anonyymi00108
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Omakotitalo on toki kiva. Voi omalla pihalla puuhastella. Mökin kanssa sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä. Lähtö omista ympyröistä landelle, järven rantaan kukkuvan käen luo jo lähtö sinänsä rauhoittaa ja autossa on ihana laskeutua mökki fiilareihin. Tyyni ilta järvellä saunan lämpö. Ne on hetkiä mistä maksaisi mitä vain.

        Ja koivun tuoksu.. oj joj


    • Anonyymi00026

      Me ostimme tontin viimekesänä. Samantien rakennettiin saunallinen päärakennus. Teimme virheen kun aloitimme kaiken alusta. Näin jälkiviisaana voi todeta. Olisi kannattanut ostaa valmiiksi rakennettu ja laitella se itse mieleiseksi. Olisimme päässeet paljon helpommalla. Nyt meillä jatkuu yhä työt piharakennuksissa ja pihatöissä. Älkää tehkö samaa virhettä. Mökkeily on kyllä ihanaa mutta hieman kevyemmällä rakentamisella

      • Anonyymi00029

        Monella eri mökillä olen kokenut mökkeilyn rauhan . Naapurissa moottorisaha laulaa, toisella puolella juhlitaan yötä päivää ja järven takana kakarat kiljuu.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Monella eri mökillä olen kokenut mökkeilyn rauhan . Naapurissa moottorisaha laulaa, toisella puolella juhlitaan yötä päivää ja järven takana kakarat kiljuu.

        Kuulostaa kateellisten puheelta. Missään ei ole tuollaista. Kyllä suomalainen arvostaa rauhaa. Toki joskus voi ilkamoida muttei yö aikaan.


      • Anonyymi00032

        Hyvä pointti tuo! Tuota virhettä ei kannata tehdä jos sopiva valmiiksi rakennettu löytyy. Monesti jo olevat paikat ovat parempia kun uudet raivatut metsät.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Kuulostaa kateellisten puheelta. Missään ei ole tuollaista. Kyllä suomalainen arvostaa rauhaa. Toki joskus voi ilkamoida muttei yö aikaan.

        Taidat olla kuuro😀


      • Anonyymi00034

        Tuolla moneen makuun ja budjettiin oma kappale kauneinta suomea.☺️


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Tuolla moneen makuun ja budjettiin oma kappale kauneinta suomea.☺️

        Kiitos paljon. Noihin pitää perehtyä oikein ajan kanssa. Laitoin miehelle jo linkin saa tutustua ja kun ehdin töistä kotiin tutustutaan yhdessä.


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Kiitos paljon. Noihin pitää perehtyä oikein ajan kanssa. Laitoin miehelle jo linkin saa tutustua ja kun ehdin töistä kotiin tutustutaan yhdessä.

        Mä näytin myös. Äitien päivänä saa vaimo esittää toiveen🥰


      • Anonyymi00055

        Kiitos I like❤️❤️❤️


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Tuolla moneen makuun ja budjettiin oma kappale kauneinta suomea.☺️

        Tuolla kyllä moneen budjettiin kivan näköistä. 😊


    • Anonyymi00038

      Me mennään huomenna katsomaan kahta mökkiä ruokolahdelta. Tämä yö kuluu Imatran valtionhotellissa. Upea paikka. En ole koskaan ollut täällä aiemmin. Huomisiltana sitten takaisin stadiin. Mä olen kyllä täpinöissäni. Ei varmasti tule uni.

      • Anonyymi00039

        Kerro miten käy.. löytyykö unelma? Sijainti ainakin viimeisenpäälle. Ruokolahti on hieno mesta ja siellä on paljon nähtävää.


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        Kerro miten käy.. löytyykö unelma? Sijainti ainakin viimeisenpäälle. Ruokolahti on hieno mesta ja siellä on paljon nähtävää.

        Ei ryssän rajalle!


      • Anonyymi00045

        Ihq😊


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Ei ryssän rajalle!

        Juuri nyt on ostajan markkina. Venäläiset hilasivat hinnat suomalaisten ulottumattomiin. Nyt heitä ei ole markkinoilla ja pala kauneinta suomea on taas suomalaisten tavoitettavissa. Niin tai näin jos nyt edullisempana ostetun mökin myy 10 vuoden päästä. Saa varmasti hyvän hinnan. Mutta kukapa sitä möisi sittenkään kun omaa unelmaa tavoittelee.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        Kerro miten käy.. löytyykö unelma? Sijainti ainakin viimeisenpäälle. Ruokolahti on hieno mesta ja siellä on paljon nähtävää.

        Heips. Kyllä kävimme katsomassa kaksi paikkaa. Ensimmäinen vaikutti jo hyvältä mutta kun saavuimme toiseen kohteeseen, sanoin heti miehelleni. Tämä se on. Pieni kiva järvi ja lähes uudenveroiset rakennukset. Pienellä vaivalla saamme paikasta oman näköisen. Mä olisin halunnut jättää heti tarjouksen mutta mieheni toppuutteli. Pankki asiat pitää kuulemma ensin käydä läpi. Tämä on niin ärsyttävää.. luulen/toivon kuitenkin että paikka on vielä meidän.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Heips. Kyllä kävimme katsomassa kaksi paikkaa. Ensimmäinen vaikutti jo hyvältä mutta kun saavuimme toiseen kohteeseen, sanoin heti miehelleni. Tämä se on. Pieni kiva järvi ja lähes uudenveroiset rakennukset. Pienellä vaivalla saamme paikasta oman näköisen. Mä olisin halunnut jättää heti tarjouksen mutta mieheni toppuutteli. Pankki asiat pitää kuulemma ensin käydä läpi. Tämä on niin ärsyttävää.. luulen/toivon kuitenkin että paikka on vielä meidän.

        Ihanaa mä pidän temppiä sulle.


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Ei ryssän rajalle!

        Rajan lähellä on turvallista. Venäjältä puhaltaa kesäisin kuumat tuulet. Kaakonkulma on suomen lämpimintä aluetta kesäisin. Lämpimään veteen on kiva pulahtaa.


      • Anonyymi00076
        Anonyymi00074 kirjoitti:

        Rajan lähellä on turvallista. Venäjältä puhaltaa kesäisin kuumat tuulet. Kaakonkulma on suomen lämpimintä aluetta kesäisin. Lämpimään veteen on kiva pulahtaa.

        Todellakin... järvisuomi on niin.. kandee käydä tsiikaas jokaisen ihan itse. Ei sitä muuten snaijaa! Me vuokrattiin kolmena kesänä, sitten ostettiin oma. Kyl mä suosittelen. Päivääkään en ole katunut.


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00074 kirjoitti:

        Rajan lähellä on turvallista. Venäjältä puhaltaa kesäisin kuumat tuulet. Kaakonkulma on suomen lämpimintä aluetta kesäisin. Lämpimään veteen on kiva pulahtaa.

        Siel mitataa yleensä hellepäivät!


      • Anonyymi00081

        Se valtion hotelli on useasti valittu suomen kauneimmaksi rakennukseksi. Vieressä kuohuva koski on myös upea! Usean yön olen viettänyt siellä.


      • Anonyymi00096
        Anonyymi00081 kirjoitti:

        Se valtion hotelli on useasti valittu suomen kauneimmaksi rakennukseksi. Vieressä kuohuva koski on myös upea! Usean yön olen viettänyt siellä.

        Se on upea rakennus. Kuulin olisi vaihtanut omistajaa. Uudet omistajat pistävät paljon paukkuja siihen ja se on hyvä. Täytyypä lähteä kesällä tutustumaan. Ostan vaikka liput kesäteatteriin ja varaan hotelli yön. Tuo kummasti parisuhteeseen uutta säpinää.


      • Anonyymi00117
        Anonyymi00074 kirjoitti:

        Rajan lähellä on turvallista. Venäjältä puhaltaa kesäisin kuumat tuulet. Kaakonkulma on suomen lämpimintä aluetta kesäisin. Lämpimään veteen on kiva pulahtaa.

        Me ollaan mökillä. Saimaassa nyt 22 astetta. Pienet järvet vielä lämpimämpiä. Kylla tarkenee a vot!


    • Anonyymi00041

      Taide - paikkakunta-historia-sota kija myynti dallapee puistp 10.5 klo 8-12

    • Anonyymi00047

      Emt. Me käydään tuttavan mökillä.

      • Anonyymi00050

        Sekin on hyvä mut mun mielestä alkaa olla riesaa jos usein käy. Mökki on kuitenkin perhe keskeinen paikka. Toki vieraat silloin tällöin ja juhlat. Sehän on elämän suola. Mutta rauhoittumista ja itselleen onnen löytäminen se on mun mielestä mökki juttu.


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Sekin on hyvä mut mun mielestä alkaa olla riesaa jos usein käy. Mökki on kuitenkin perhe keskeinen paikka. Toki vieraat silloin tällöin ja juhlat. Sehän on elämän suola. Mutta rauhoittumista ja itselleen onnen löytäminen se on mun mielestä mökki juttu.

        Juice lauloi laulussaan, että on kiva mennä maalle ja sitten yöksi kotiin.👍


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Sekin on hyvä mut mun mielestä alkaa olla riesaa jos usein käy. Mökki on kuitenkin perhe keskeinen paikka. Toki vieraat silloin tällöin ja juhlat. Sehän on elämän suola. Mutta rauhoittumista ja itselleen onnen löytäminen se on mun mielestä mökki juttu.

        Meillä kävi niin että vaimon sisko perheineen alkoi tulemaan liiankin usein meidän mökille. Alkuun oli ihan kivaa mutta lopulta se johti välien kiristymiseen. Ottivat nokkiinsa kun kerron jatkuvasta vierailusta. Sen jälkeen eivät tulleet enää. Nyt heilläkin on oma mökki ja välit ovat palautuneet normaaliksi. Kyllä mökillä pitää olla oma rauha. Ei se ole niin että jos sulla ei ole omaa voit käyttää muiden tiloja. Älä tungettele sanon mä!


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        Meillä kävi niin että vaimon sisko perheineen alkoi tulemaan liiankin usein meidän mökille. Alkuun oli ihan kivaa mutta lopulta se johti välien kiristymiseen. Ottivat nokkiinsa kun kerron jatkuvasta vierailusta. Sen jälkeen eivät tulleet enää. Nyt heilläkin on oma mökki ja välit ovat palautuneet normaaliksi. Kyllä mökillä pitää olla oma rauha. Ei se ole niin että jos sulla ei ole omaa voit käyttää muiden tiloja. Älä tungettele sanon mä!

        Kyllä se oma pitää olla!


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        Meillä kävi niin että vaimon sisko perheineen alkoi tulemaan liiankin usein meidän mökille. Alkuun oli ihan kivaa mutta lopulta se johti välien kiristymiseen. Ottivat nokkiinsa kun kerron jatkuvasta vierailusta. Sen jälkeen eivät tulleet enää. Nyt heilläkin on oma mökki ja välit ovat palautuneet normaaliksi. Kyllä mökillä pitää olla oma rauha. Ei se ole niin että jos sulla ei ole omaa voit käyttää muiden tiloja. Älä tungettele sanon mä!

        Niin vuokratkoot sitten. Ei toisen omalle tulla ja mennä miten huvittaa ja jos asiasta sanoo niin turha siitä on kimpaantua.


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        Niin vuokratkoot sitten. Ei toisen omalle tulla ja mennä miten huvittaa ja jos asiasta sanoo niin turha siitä on kimpaantua.

        Meillä on mökki kaakonkulmalla. Ei tule siskot ja veljet kutsumatta. Muutaman kerran kesässä kutsutaan tai ainakin syksyllä, kun pidämme rapujuhlia. Muuten vietämme paljon aikaa perheen kanssa sekä paikallisten mökkiläisten. Meillä on mukava mökki yhteisö ja lähellä seuratalo jossa kokoonnumme Juhannuksena. Silloin vasta riemu repeää.. yhteisöstä löytyy myös muksuille kavereita.


      • Anonyymi00072
        Anonyymi00052 kirjoitti:

        Juice lauloi laulussaan, että on kiva mennä maalle ja sitten yöksi kotiin.👍

        Faija anna mun ajaa mökkitie... lupaan että saunaan vettä vien tai ainakin lasken hanasta😁


      • Anonyymi00116
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Kyllä se oma pitää olla!

        Oma on aina oma. Suvun kesken jaetut eivät lopulta toimi. Joku tekee mielestään aina enemmän ja riitaa tulee. En suosittele ryhmä käyttöä.


    • Anonyymi00063

      Ja budjetti on ?

    • Anonyymi00064

      Vuokramökki tulee ehkä edullisemmaksi ja byrokraattisemmaksi?🥵

      • Anonyymi00065

        Omankaan mökin ei tarvitse maksaa maltaita. Riippuu siitä mikä kenellekkin riittää. Stadin hintatasolla muualla on mökit lähes ilmaisia.


    • Anonyymi00067

      Ei sole poka mikhän puottele vain tänne päin tulehman.Paras aika nyt .Ei ole sääskiäkhän.

    • Anonyymi00068

      Minä voi myydä työsiirtolan. Kotona raplaat räystäänalusia, ajat nurmea. Sitten mökille ajaan nurmea että kerkee ennen kun vieraat tulee ruokittavaks. Vuokralla pidetty, vaikka ei siinäkään niin järkeä ole. Ei tahdo aika riittää kaikkeen, kun pitäs viellä ansiossakin käydä. Häykkä.

      • Anonyymi00071

        Yrität sä droppaa mun tunnelmaa? Ei kuule auta. Mökillä on ihanaa


    • Anonyymi00069

      Mökki vinkkejä
      Itä-raja vahvaa aluetta. Noto turvaa ja vartioi. JÄRVIMAISEMAT. Paljon karhuja, susia ja ilveksiä. Jos ei nää valoisaan aikaan, kun laittaa puuhun mökkitienvarteen riistakameran, niin villisiatkin siitä juoksee.
      Kyykäärmeitä vilisee runsaasti, vihreät niitä viljelevät ja hanheja miljoonia pitämässä hirveää meteliä, mutta siihen tottuu.
      Mökki elämä on parasta kesällä, mitä joutilas voi viettää.

      • Anonyymi00073

        Mä pidän eläimistä. Ai kun oliskin tuollaista. Pakko tuottaa pettymys. Meidän mökillä ei ole edes kauriita, valkohäntäpeuroista puhumattakaan. Täällä kotona ne syövät kaikki istutukset. Sorsia ja muutama kanadan hanhi on. Joskus muutama joutsen uiskentelee järvellä ja käki kukkuu kuikan huutokin on kiva. Mökillä on ihanaa.


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00073 kirjoitti:

        Mä pidän eläimistä. Ai kun oliskin tuollaista. Pakko tuottaa pettymys. Meidän mökillä ei ole edes kauriita, valkohäntäpeuroista puhumattakaan. Täällä kotona ne syövät kaikki istutukset. Sorsia ja muutama kanadan hanhi on. Joskus muutama joutsen uiskentelee järvellä ja käki kukkuu kuikan huutokin on kiva. Mökillä on ihanaa.

        Niin on kesät landella on niiiin🥰


      • Anonyymi00077
        Anonyymi00073 kirjoitti:

        Mä pidän eläimistä. Ai kun oliskin tuollaista. Pakko tuottaa pettymys. Meidän mökillä ei ole edes kauriita, valkohäntäpeuroista puhumattakaan. Täällä kotona ne syövät kaikki istutukset. Sorsia ja muutama kanadan hanhi on. Joskus muutama joutsen uiskentelee järvellä ja käki kukkuu kuikan huutokin on kiva. Mökillä on ihanaa.

        Toi on niin suomalaista... vasta ja sauna ja käki❤️


    • Anonyymi00078

      Meillä tulee myyntiin mökki hartolasta kesäkuun puoleenväliin mennessä. Jos kiinnostaa voi kysyä jo nyt!

      • Anonyymi00080

        Hartola on lyhyen ajomatkan päässä stadista ja perille vie hyvä tie. Matka joutuu nopeaan.


    • Anonyymi00083

      Ihanaa. Meillä samansuutaiset ajatukset. Oma mökki olisi ihq. Hirsinen olis ihq. Pieni järvi ihq ❤️❤️❤️ suomen jesä ihq🥰😍🥰

      • Anonyymi00100

        Ai että🫠


    • Anonyymi00084
      • Anonyymi00085

        Hyvä linkki. Kiitos


      • Anonyymi00091

        Ai että☺️


      • Anonyymi00094
        Anonyymi00085 kirjoitti:

        Hyvä linkki. Kiitos

        On todella monen hintaisia ja tutustumisen arvoisia.


    • Anonyymi00086

      Oulun ympärillä on rauhallisia järvi-alueita jokaisen kesäloma teltalla yö-päivä
      lomailijalle.Kannattaa palata 60-70 luvun lomailuun.

      • Anonyymi00088

        Oulu on aivan liian kaukana stadista ja liian pohjoisessa. Eikö se ole tyyliin 4 vai peräti vitos vyöhykettä kasveille. Eihän siellä menesty mitkään stadin lajit.


      • Anonyymi00092
        Anonyymi00088 kirjoitti:

        Oulu on aivan liian kaukana stadista ja liian pohjoisessa. Eikö se ole tyyliin 4 vai peräti vitos vyöhykettä kasveille. Eihän siellä menesty mitkään stadin lajit.

        Vaivais varvut kukoistaa kuitenkin👍🏻No joo... eihän tämä mitään vehreää järvisuomea ole


      • Anonyymi00093

        Mä en kyllä enää telttailla jaksa. Tarvitsen sen verran luxusta. Omassa sängyssä kesähuvilalla nukun. Ulkovessa vielä menee, sehän tuo vain tunnelmaa


      • Anonyymi00106
        Anonyymi00088 kirjoitti:

        Oulu on aivan liian kaukana stadista ja liian pohjoisessa. Eikö se ole tyyliin 4 vai peräti vitos vyöhykettä kasveille. Eihän siellä menesty mitkään stadin lajit.

        Ei ouluun ei edes oulunkylään. Ei mulla muuta


    • Anonyymi00095

      Mökillä ollaan nytkin. Kohta laitan aamusaunan tulille. Meillä on sauna erillään mökistä siellä on kiva touhuta niin ei häiritse mökissä nukkuvia. Mun mielestä aamu sauna on aivan ihana ja hetki omaa aikaa. Sitten puhtaana kömpii ukon viereen niin johan alkaa ukolla jöpöttämään.

      • Anonyymi00097

        Mä aloitan loman juhannuksena. Loman jälkeen etätöitä mökiltä käsin myöhään syksyyn. Paluu takaisin stadiin syys/lokakuussa. Toki joudutaan käymään välistä stadissa mutta tuskin öitä vietetään kaupungissa. Mä rakastan eläytyä paikalliseen rennompaan elämäntapaan. Kesä landella on niin parasta.


      • Anonyymi00098
        Anonyymi00097 kirjoitti:

        Mä aloitan loman juhannuksena. Loman jälkeen etätöitä mökiltä käsin myöhään syksyyn. Paluu takaisin stadiin syys/lokakuussa. Toki joudutaan käymään välistä stadissa mutta tuskin öitä vietetään kaupungissa. Mä rakastan eläytyä paikalliseen rennompaan elämäntapaan. Kesä landella on niin parasta.

        Stadis on vaan turisteja kesällä ja mölyävää nuorisoa. Jokainen kynnelle kykenevä itseään arvostava lähtee landelle. Mutta jos sulla ei ole mahdollisuuksia voit aina luottaa frendeihin. Kyl frendit jeesaa jos sä tarvitset apua.


    • Anonyymi00099

      Mä poimin aamulla kieloja maljakkoon. Vieraita tulee viikonlopuksi. Kyllä mökillä on ihanaa. 🥰

      • Anonyymi00101

        Me lähdemme tänään iltapäivällä ajamaan kaakkos kohti. Meillä on mökki puumalassa saimaan syleilyssä. Kesäpäivät kuluvatkin norppia katsellen ja saunaa lämmittäen. Usein olen norpan nähnyt.


      • Anonyymi00102
        Anonyymi00101 kirjoitti:

        Me lähdemme tänään iltapäivällä ajamaan kaakkos kohti. Meillä on mökki puumalassa saimaan syleilyssä. Kesäpäivät kuluvatkin norppia katsellen ja saunaa lämmittäen. Usein olen norpan nähnyt.

        Onko totta että norppa hymyilee? En ole koskaan nähnyt norppaa mutta kuvissa on aina leveä hymy. Meillä pieni järvi ei norppia eikä paljon kalaa. Mökkejä on paljon ja kylä yhteisö on ihan paras. Ihana mökkeily kesää kaikille. Mä laitan täällä pian uuttaperunaa kävin torilta ostamassa matkalla mökille. Uudet potut ja kasvikset ovat meidän perheen alkukesän juttu. Syksyllä sienet ja marjat. Ei tulisi mieleenkään lähteä ulkomaille. Mökillä on elämä💟❤️🧡


      • Anonyymi00103
        Anonyymi00102 kirjoitti:

        Onko totta että norppa hymyilee? En ole koskaan nähnyt norppaa mutta kuvissa on aina leveä hymy. Meillä pieni järvi ei norppia eikä paljon kalaa. Mökkejä on paljon ja kylä yhteisö on ihan paras. Ihana mökkeily kesää kaikille. Mä laitan täällä pian uuttaperunaa kävin torilta ostamassa matkalla mökille. Uudet potut ja kasvikset ovat meidän perheen alkukesän juttu. Syksyllä sienet ja marjat. Ei tulisi mieleenkään lähteä ulkomaille. Mökillä on elämä💟❤️🧡

        Voi vitsi. Mä en kestä. Niin ihanaa😍


      • Anonyymi00104
        Anonyymi00102 kirjoitti:

        Onko totta että norppa hymyilee? En ole koskaan nähnyt norppaa mutta kuvissa on aina leveä hymy. Meillä pieni järvi ei norppia eikä paljon kalaa. Mökkejä on paljon ja kylä yhteisö on ihan paras. Ihana mökkeily kesää kaikille. Mä laitan täällä pian uuttaperunaa kävin torilta ostamassa matkalla mökille. Uudet potut ja kasvikset ovat meidän perheen alkukesän juttu. Syksyllä sienet ja marjat. Ei tulisi mieleenkään lähteä ulkomaille. Mökillä on elämä💟❤️🧡

        Kyllä se totta on. Meillä sijaitsee mökki ruokolahden äitsaaressa. Olemme muutaman kerran nähneet norpan läheltä. Toisella kertaa nousi aivan läheltä venettä kun olimme pohja ongella illalla. Molemmilla kerralla oli utelias ja hymyili meille. Siinä tuli itselleenkin hyvä olo. Sanoinkin vaimolle kuinka etuoikeuttettuja olemme kun voimme kesät viettää puhtaan järven rannalla poissa keskustan hälinästä luonnosta nauttien. Onneni on olla


      • Anonyymi00105
        Anonyymi00104 kirjoitti:

        Kyllä se totta on. Meillä sijaitsee mökki ruokolahden äitsaaressa. Olemme muutaman kerran nähneet norpan läheltä. Toisella kertaa nousi aivan läheltä venettä kun olimme pohja ongella illalla. Molemmilla kerralla oli utelias ja hymyili meille. Siinä tuli itselleenkin hyvä olo. Sanoinkin vaimolle kuinka etuoikeuttettuja olemme kun voimme kesät viettää puhtaan järven rannalla poissa keskustan hälinästä luonnosta nauttien. Onneni on olla

        Ai että😊


      • Anonyymi00110

        Kielot tuoksuvat ihanilta. Sulla on mökissä tunnelmaa. Ai että 😊


    • Anonyymi00109

      Se alkaa juhannus fiilis nousemaan. Mulla huominen töitä ja loma. Ukko jo lomalla. Huomenna pakataan auto ja kesäksi mökille. On tätä odotettu ja lapsetkin innoissaan. Kyllä on ihanaa. Ei kun sandaalit jalkaan. Mökki elämä se on elämää. Tätä varten niitä töitä jaksetaan tehdä. Pian ladataan akkuja.

      • Anonyymi00113

        Kukaan kynnelle kykynevä ei jää stadiin Juhannuksena. Stadi hiljenee täysin.. joku paikkaansa etsivä nuori voi jäädä.


      • Anonyymi00114

        Lomasta pääsee nauttimaan parhaiten kun karistaa kaupungin pölyt heti jaloista ja vaihtaa maisemaa. Samalla mieli rauhoittuu ja ajatukset eivät jää työ asioihin roikkumaan.


      • Anonyymi00115
        Anonyymi00114 kirjoitti:

        Lomasta pääsee nauttimaan parhaiten kun karistaa kaupungin pölyt heti jaloista ja vaihtaa maisemaa. Samalla mieli rauhoittuu ja ajatukset eivät jää työ asioihin roikkumaan.

        Asian ytimessä olet! Me lähdetään heti kun loma alkaa. Valmistelut aloitamme jo ajoissa ja auto pakataan edellisenä iltana. Sporalla duuniin, duunista kotiin ja stugelle😁


    • Anonyymi00111

      Tuntuu paljon olevan mökkeilijöitä itäpuolelta suomea. Onko niin että idästä löytyy parhaat paikat, ihmiset vai miten on?

      • Anonyymi00120

        Parhaat paikat kyllä. Kappale kauneita suomea. Savolaiset lupsakoita. Karjalaiset ystävällisiä, auttavaisia ja puheliaita. Itse pidän enemmän karjalan murteesta mutta sehän on makuasia. Mukavaa väkeä ja kauneinta suomea. Nyt erityisesti rajan lähellä on enemmän tarjontaa venäläisten puuttuessa. Mikä sen turvallisempi kuin Nato raja. Kun aikaa menee taas eteenpäin hinnat nousevat. Nyt kannattaa ostaa jos on omasta mökistä haaveillut.


    • Anonyymi00112

      Suomen talous vihdoin lähtenyt nousuun. Työpaikkoja alkaa tipahdella. Nyt on hyvä aika sijoittaa lomakiinteistöön kun hinnat eivät ole vielä lähteneet nousuun. Säästö nyt ostamisen tai parin vuoden jälkeen voi olla huima. Tarkan markan mies iskee kiinni ajoissa.

    • Anonyymi00118

      Kyllä vain. Mulla on tämä päivä kulunut saunaa pestessä. Nyt kaikki on tehty ja on niin ihanaa laittaa puhdas sauna kuumenemaan. Keräsin koivun oksia joista lähtee huumaava tuoksu. Vesi on lämmintä pulahdin puurtamisen jälkeen uimaan. Kyllä kesä on ihanaa aikaa.

    • Anonyymi00119

      Ihanaa lukea muiden mökkeilyistä. Kyllä suomalaiset arvostavat mökkien tuomaa vapautta, luontoa jne.. Suomalaiset ovat mökkikansaa.

    • Anonyymi00121

      Juuri nyt eletään parasta mökkeily aikaa. Suomenkesä on niin upea. Käköset kukkuu, kuikat huutaa. Härkälintu ääntelee. Pääskyset pesivät räystäissä. Sorsilla on poikaset. Mä niin nautin. Nämä ovet hetkiä joita ulkomaalaiset eivät ymmärrä ja hyvä niin. Luonossa on vapaus ja onni löytyy myös täältä mökiltä.❤️

    • Anonyymi00122
      • Anonyymi00125

        Upea saunamökki tuossa ja iso tontti. Tuollaiset viedään käsistä. Katsoin,, juuri tullut. No nyt on Juhannus muuten menisi viikossa. Menee varmasti nytkin. Vielä jos on puuta tontilla, eihän tuolle jää mitään hintaa.


      • Anonyymi00126

        Tuo hartolan mökki oikeesti kiinnostaa!


      • Anonyymi00127
        Anonyymi00125 kirjoitti:

        Upea saunamökki tuossa ja iso tontti. Tuollaiset viedään käsistä. Katsoin,, juuri tullut. No nyt on Juhannus muuten menisi viikossa. Menee varmasti nytkin. Vielä jos on puuta tontilla, eihän tuolle jää mitään hintaa.

        Voi juma😀 viddu ku ois fyffee!


    • Anonyymi00123

      Me ollaan perheen voimin matkalla juhannuksenviettoon puumalaan. Vielä tunti ja mökkeily alkaa. Rantasaunaan ja uimaan kirmaavat lapset jotka nyt räpläävät kännyköitä takapenkillä. Kohta kännykät laitetaan pois ja alkaa loma. Rauhaisaa Juhannusta kaikille ihanan palstan mökkeilijöille. 🥰👨‍👩‍👧‍👦

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe