Ajaudun katupummiksi

Anonyymi-ap

Toimeentulotukeani vähennettiin 50 prossaa joten vuokran maksun jälkeen minulle jää arvioni mukaan n.40 euroa ruokarahaa eli minulla on tällä hetkellä rahaa ostaa ruokaa n.vähän yli yhdellä eurolla per pv.
Hallitus,kela,kuntani sosiaalitoimi ajavat minut katupummiksi.On taas kerran mahdollista että joudun taas kärsimään nälästä hyvin monta vkoa.Kela rankaisi minua kovalla kädellä kun joku hakemus oli pari pvää myöhässä.
Minulla on 8 sairautta mutta kela ei päästä minua eläkkeelle.Katupummeja on nyt joka paikassa.Jos istahdan penkille niin ehkä jo 5 min.päästä minulta tullaan pummaamaan esim.huumeita,bisseä,röökiä,pikkurahaa.Olen käynyt kehitysmaassa.Sielläkin oli vähemmän katupummeja kuin täällä.
Joudun valittamaan Euroopan ihmisoikeus komissioon että Suomi on nyt uus natsi saksa ja kehitysmaa samassa paketissa ja jopa pahasti sairaat ihmiset pakotetaan kaduille katupummeiksi.Jotkut alkavat myydä itseään jne.
Tämä on äärimmäistä köyhyyttä.Häpeän äärimmäisen paljon sitä että joudun asumaan natsi valtiossa missä köyhiä ja sairaita vihataan yöt ja päivät.

31

470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

isäs tyttö!
      vaiko äätees pooka.

savon kelatti

• Anonyymi00002

ostin rollaattorin nin ei tarvi ajautua.

naapurin masa lykkii takaa.

• Anonyymi00007

Rollaattori=eläkeläisen bemari

• Anonyymi00003

Unohtuiko se hakemus työkiireiden takia vai miksi? Ihan itse olet ongelmasi aiheuttanut.

• Anonyymi00008

Sairaudet eivät ole oma vika. Auttavilta järjestöiltä leikatessaan hallitus varmistaa sen, että apua tarvitsevat jäävät vaille riittävää tukea.
        Jos ei ole kokemusta sairastumisesta tai olet syystä tai toisesta kuolematon, älä soita suutasi täällä.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Sairaudet eivät ole oma vika. Auttavilta järjestöiltä leikatessaan hallitus varmistaa sen, että apua tarvitsevat jäävät vaille riittävää tukea.
        Jos ei ole kokemusta sairastumisesta tai olet syystä tai toisesta kuolematon, älä soita suutasi täällä.

Ei toimeentulotukea alenneta sairauksien, vaan laiminlyöntien takia. Ja aloittajan ainoa sairaus taitaa olla dyslexia.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ei toimeentulotukea alenneta sairauksien, vaan laiminlyöntien takia. Ja aloittajan ainoa sairaus taitaa olla dyslexia.

Laiminlyönnit tuollaisessa tilanteessa johtuu lähes aina jostain hoitamattomasta tai tunnistamattomasta mielenterveysongelmasta. Ja tällä hetkellä sellaisten hoito ja selvittäminen ei ole itsestäänselvyys.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Olenkin sairastanut muutamia kertoja sekä ollut leikkauksissa.
        Terveydenhoito on selvinnyt niistä ihan asiallisesti enkä ole tarvinnut
        siihen minkäänlaisen järjestön apuja.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Olenkin sairastanut muutamia kertoja sekä ollut leikkauksissa.
        Terveydenhoito on selvinnyt niistä ihan asiallisesti enkä ole tarvinnut
        siihen minkäänlaisen järjestön apuja.

Järjestöt tarjoavat vertaistukea ja apua mielenterveysongelmiin matalalla kynnyksellä nopeasti, kun taas lääkäriä voit joutua jonottamaan kuukausia tai maksamaan itsesi kipeäksi.

• Anonyymi00004

Hae apua, Oikeita ihmisiä on. Noi järjestöt. Oikeesti.Älä jää yksin.

Fiksuinta olis kun saisit mielekästä työtä. Toisten auttaminen? Omat vahvuutesi käyttöön?

• Anonyymi00005

Nälkäänsä saa varastaa.

Einari, Itä-suomen Vasemmistolaiset Eläkeläiset KY

• Anonyymi00006

Jos 8sairautta niin eikö eläkettä aleta suunnitteleen.Jos saat alennettua toimeentulotukea niin et ole hoitanut velvotteita.

• Anonyymi00009

Ainahan se kela rankaisee vähän jos ei saa aikaiseksi hakemusta ajallaan.
        Niin se teki myös 70-luvulla. Sen muistan hyvin. Mutta sitten hankin jonkun
        hanttihomman, mistä sai ihan asiallisesti käyttövaroja kunnes sai vakiduunin.

• Anonyymi00010

Ryöstä joku kauppa niin saat apua heti.

• Anonyymi00011

Ilmaisen asunnon, ruuan ja terveydenhoidon, mutta en suosittele missään tapauksessa kyllä vapaus on tärkeintä.

• Anonyymi00014

joku hakemus oli pari pvää myöhässä. siis täh aloittaja kirjoittaa niin kyllä se itse pitää tietää mikä hakemus kyseessä.Jotkut kuuluisivat etuudenvalvontaan perhana. Jos työttömänä niin hoitaa velvollisuudet kun ei pitäis olla ylivoimaisia kuin mielenterveys-päihdeongelmaisille.

• Anonyymi00016

Työttömällä on valtavasti aikaa hoitaa hakemuksensa ja siihen tarvittavat liitteet.
        Miksi ei tämä tahdo onnistua ajallaan.
        Kun minä hoidin lähiomaiseni Kela-asioita niin tein anomukset tarkkaa ja
        liitin siihen pilkulleen ne liitteet joita vaadittiin. Tuet tulivat aina ajallaan ja oikein.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Työttömällä on valtavasti aikaa hoitaa hakemuksensa ja siihen tarvittavat liitteet.
        Miksi ei tämä tahdo onnistua ajallaan.
        Kun minä hoidin lähiomaiseni Kela-asioita niin tein anomukset tarkkaa ja
        liitin siihen pilkulleen ne liitteet joita vaadittiin. Tuet tulivat aina ajallaan ja oikein.

Kyllä näitä sössiöitä löytyy kun eivät ole edes perillä omista asioistaan.Epähuomiossa voi tietenki unohtua.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Kyllä näitä sössiöitä löytyy kun eivät ole edes perillä omista asioistaan.Epähuomiossa voi tietenki unohtua.

Nämä sösijävalittajat voisivat hankkia itselleen edunvalvojan, niin hoituisi nuo hakemuksetkin oikein ja oikeaan aikaan.

• Anonyymi00018

Katupummiksi ajautumisen syytä on hyvä tarkastella yrmeänä peilistä.
      Sieltä se löytyy helposti ja lähin peli löytyy vaikka aseman vessasta.

• Anonyymi00020

Katukuolevainen on parempi. Lipuu vaan hiljaa pois.

• Anonyymi00021

Laitoksessa aloittajan paikka olis niin mitkähän ne 8sairautta on.Katujen kingi "katupummi"

• Anonyymi00022

Joku voi olla niin lamaantunut tai masentunut ettei jaksa hoitaa kaikkia asioita eikä ole tukiverkkoa. Joku hoiti läheisensä asioita ja rahat tuli ajallaan, se on eri asia ja miksi läheinen ei hoida itse tukihakemusta. Kaikilla ei ole sitä läheistä vaan täytyy rämpiä itse.

• Anonyymi00026

Vähemmän kaljaa ja enemmän tukihakemuksia ehkä auttaisi tilanteessa.

• Anonyymi00028

Lamaantunut voisi olla yhteydessä sossuun ja pyytää apua, niin ei asiat ajaudu aivan katastrofin partaalle. Kai sitä nyt jossain välissä siltä lamaannukseltaan ja masennukseltaan on sen verran jaksa, että yhen puhelinsoiton voi soittaa. Masentuneella on yleensä hoitokontakti ainakin lääkäriin, lääkärikin osaa neuvoa oikealle taholle apua saamaan.

• Anonyymi00023

Jos 8sairautta niin varmaan on hoitokontakti eikö mieleen tule kääntyä sosiaalityöntekijän puoleen että asiat tulisi hoidettua.

• Anonyymi00029

No ei, tietenkään tule pieneen mieleenkään, kun ryvetään itsesäälissä.

• Anonyymi00025

Apina

• Anonyymi00030

Vuosi yhtäjaksoisesti ! vaan sairaslomalla em. syiden takia ja eläkeanomus.

• Anonyymi00031

Vankilatkin niin täynnä ettäj os yrittäisi tehdä pahan rikoksen jottA PÄÄSISI vankilaan, tuohonkaan hotelliin ei pääse kaikki huoneet käytössä...

• Anonyymi00034

Ole huoletta, kyllä ne kutsuvat kun tilanpuute hellittää.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe