Ruuan suunnittelu

Anonyymi-ap

Tuli eläke. Kävin kaupassa.
Eniten teki mieli juustoa. Ostin vitosella puoli kiloa. Leipää vitosella neljä pakettia ja 60% margariinia 0,50 euroa. Perunoita, porkkanoita kolmella eurolla. Broilerin maksaa pakkasesta 300 gr 3 euroa. Banaania poistokorista ja viisi omenaa 3 euroa.

Pahan päivän varalle kaksi tonnikalapurkkia, 3 euroa ja kanajauhelihaa 400 gr x2 , 2,99€uroa.


Kannattaa satsata noihin hävikkituotteisiin!

40

590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Onhan se hakusessa. Aina voi löytää hyviä proteiinilähteitä. Maitorahkaa voi saada 0,75 euroa 200gr.Kolmella eurolla neljä.

    • Anonyymi00002

      Laskepa tonnikalalle kilohinta. Lohta saa halvemmalla.

      • Anonyymi00020

        Ei tarvitse laskea kun kilohinta on hyllyssä. Sardellin kilohinta oli 101 euroa.


      • Anonyymi00043

        Niin saa.Mutta tonnikalapurkkeja saa kaksi kolmella eurolla, ja ne on varalla vaikka kaks vuotta. Ei ole pakko syödä jos on tuoretta. Yksineläjänä keitän pussin tummaa makaronia kerralla, laitan siitä kolmeen pakastepussiin varalle. Yhden syön esim tomaattikastikkeeseen säilöttyjen valkoisten papujen kanssa. Tonnikalasalaatti tulee sekoittamalla herneitä, kurkkua ja majoneesia makaronien kanssa. Tai juusto-makkara -makaronisalaatti. Tai sitten vaan lihapullien kanssa.


    • Anonyymi00003

      Yhdessä kaupassa oli hevituotuotteet hävikissä 50cent pussi sisällöstä riippumatta nyt on joku 0.65eur kg.Sillon ku 50centtiä oli kerran varm 3kg banaania ni laitoin pakkaseen ja sieltä vellin sekaan.Tonnikalaa hyvää olla jemiksessä.Yhdessä kaupassa oli myynnissä tonnikalaa lihatiskillä ja hinta 24eur kg.

      • Anonyymi00004

        Takarivissä kaapissa olikin jemma, missä lihapullapurkki sekä pari tonnikalapurkkia.
        Lisäksi löysinkin 3 purkkia sitä Puruveden savustettua jalokalaa, mikä onkin
        erinomaisen makuista vaikkapa pottujen kanssa. Aina pitää varautua.
        Pakkaseen pitää myös ostaa alennuksesta muutama wieninleike, niin riittää
        niitäkin muutamaksi käyttökerraksi.
        Välillä vaan pitää tehdä ruokaa niistä mitä sattuu olemaan kaapissa.


    • noissa jauhelihatuotteissa semmonen puoli että tuntuvat kutistuvan paistaessa..paljonkin. suosittelisin sen sijaan täystuotteisiin vaikka kutistuvathan nekin.


      mulla on heh kuivahtaneita juustoziipaleita jääkaapissa lämpötila plus 2. potut tuntuvat jäätyvän. yksi harmi että löysin kaksi maitopurkkia parasta ennen 20.04.. tänään maistoin mutta tuota eipä kannata juoda. pientä oireilua tuli.. no oluen tissuttelu teettää tätä. sitä en voi varsinaisesti suositella.

      hävikki tuotteisiin kannattaa satsata ja useasti laittaa pakkaseen. siellä miinus 24 astetta..

    • Anonyymi00005

      Kävin laskee kalaverot mereen tänään. Aamulla nosta ne ja sitten jos tulee ahventa tai siikaa tai kuhaa niin teen ruokaa niistä. Huomenna näkee sitten mitä ruokaa suunnittelen. On mulla pakastimessa ruokaa mutta aion nyt kalastella ainakin jonkun aikaa.

    • Anonyymi00006

      Mikä ihmeen suunnittelu. Viimeaikoina ostanut Saarioisten lihamakaronilaatikkoa ja kermaperunoita, lautaselle noin puolet ja puolet ja mikroon minuutiksi ja noin 180 pyöräytys (moottori rikki) ja taas noin minuutti ja noin 180 asteen pyöräytys ja noin minuutti ja valmis. Ei paljoa "kiinnosta" notkua hellan ääressä. Tosin äsken tein piiiitkästä aikaa uunissa ( noin tunti noin 180 astetta) broilerin koipireisiä, voi hitto mikä vaiva ja sotku ja sähköä paloi.

      • Anonyymi00007

        Sossu maksaa kuitenkin sähkölaskusi joten valitus on ihan turha.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Sossu maksaa kuitenkin sähkölaskusi joten valitus on ihan turha.

        Mikä on sossu? Kysyn uudelleen kun edellinen poistettiin.


      • Anonyymi00016

        Uunitetut kermaperunat ovat klassikko. Osa ihmisistä käyttää kiertävänilmanuunia.
        Myös makaroonilaatikko on tunnettu tuote. Mausteet tai tuunaus tekevät maroonilaatikosta entistä mielenkiintoisemman. Lehdessä oli kirjoitettu, että joku osa ihmisistä keittää pastan väärin. Monella ihmisistä on varmaan sama kokemus broileriin liittyvästä sotkusta. Kertakäyttölautaset alkavat vuotamaan ja nestettä on kaikkialla, jos ei ole kunnolla kuivauunitettu broileri.
        Juomaksi broileriin, kermaperunoihin ja makaronilaatikkoon voitaisiin suositella jäätävän kylmää colaa jääpaloilla.
        Onneksi osalla ihmisistä on mahdollisuuksia ottaa erilaisista ruoista.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Sossu maksaa kuitenkin sähkölaskusi joten valitus on ihan turha.

        Kyllä ihmiset saavat olla taloudellisia. Harva on onnistunut luomaan sellaisen tavan olla, jossa ei jollain muotoa otettaisi yhteisesti velkarahalla ylläpidetystä astiasta. Köyhä ottaa siitä vain vähemmän kuin toiset, jos onnistuu lippusten ja lappusten kanssa.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Uunitetut kermaperunat ovat klassikko. Osa ihmisistä käyttää kiertävänilmanuunia.
        Myös makaroonilaatikko on tunnettu tuote. Mausteet tai tuunaus tekevät maroonilaatikosta entistä mielenkiintoisemman. Lehdessä oli kirjoitettu, että joku osa ihmisistä keittää pastan väärin. Monella ihmisistä on varmaan sama kokemus broileriin liittyvästä sotkusta. Kertakäyttölautaset alkavat vuotamaan ja nestettä on kaikkialla, jos ei ole kunnolla kuivauunitettu broileri.
        Juomaksi broileriin, kermaperunoihin ja makaronilaatikkoon voitaisiin suositella jäätävän kylmää colaa jääpaloilla.
        Onneksi osalla ihmisistä on mahdollisuuksia ottaa erilaisista ruoista.

        Mä en ymmärrä miksi ostetaan siinä kaameessa litkussa lilluvia broilerin koipia ja sit valitetaan sotkusta. Itse ostan vain naturellina lihat kun en niistä litkuista halua maksaa, eikä muuten tule sotkuakaan. Mausteet pintaan ja uunivuokaan, pikkuisen vettä mukaan ja uuniin ja sotkun voi ehkäistä foliolla jos ei ole kannellista uunivuokaa.


    • Anonyymi00009

      Noin. Järjeltään köyhät ostelee liputettuja eineksiä vaikka aitoa ruokaa saisi edullisesti.

      • Anonyymi00010

        Juustosiivu ja pippurikalkkunaleikkele leivän päällä on maukas yhdistelmä
        kun sen laittaa leivälle ja samalla siemailee kahvia kiduksiinsa.
        Niiden jälkeen voi nautiskella vaikka viinirypäleiä tai vesimeloonia.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Juustosiivu ja pippurikalkkunaleikkele leivän päällä on maukas yhdistelmä
        kun sen laittaa leivälle ja samalla siemailee kahvia kiduksiinsa.
        Niiden jälkeen voi nautiskella vaikka viinirypäleiä tai vesimeloonia.

        Juustosiibusen voi laittaa pippurikalkkunaleikkeleen ja leivän kanssa esim. mikroaaallon tai kiertävänilman uuniin valmistumaan. Vesimelooni ja viinirypäleet ovat klassikkoja.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Juustosiibusen voi laittaa pippurikalkkunaleikkeleen ja leivän kanssa esim. mikroaaallon tai kiertävänilman uuniin valmistumaan. Vesimelooni ja viinirypäleet ovat klassikkoja.

        🙉🙊🐵🙈🍌


    • Anonyymi00012

      Mitähän juustoa aloittaja osti kun 5eur puolikiloa kun coop kermajuustoa saa n,6eur kilo.Maitoa en nykyään osta kun aiemmin meni litra päivässä lopetin.Maito kustansi n, 30eur kk-siirryin juustoon mistä saan kalsiumin,2 viikkoa kestää 1kg elikä n, 15eur kk,puolet halvemmaksi tulee kuin maidon kittaaminen toki maidosta tykkään.

      • Anonyymi00014

        Ei ehdi edes pitkästyä kun vaihtaa aina sitä juuston laatua. Viimeiksi Oltermanni savu.
        Juhlapyhiä kuten joulua tulee juhlistaa Mustaleimalla tai Allerum 12 kk tai 18 kk.
        Ne oikein hivelee makuhermoja.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Ei ehdi edes pitkästyä kun vaihtaa aina sitä juuston laatua. Viimeiksi Oltermanni savu.
        Juhlapyhiä kuten joulua tulee juhlistaa Mustaleimalla tai Allerum 12 kk tai 18 kk.
        Ne oikein hivelee makuhermoja.

        En osta mitään kevyt juustoja kun juustossa täytyy olla rasvaa.Rasvaa säästetään ni tuloksena muovijuusto. Kolesteroli arvot itsellä ok kun en muuten syö paljonkaan rasvaisia.Koskenlasija sulatejuusto ihan hyvää.


      • Anonyymi00039

        Kun teki juustoa mieli ostin kylän ainoasta kaupasta kilohinnaltaan halvinta, mutta vain puolen kilon paketin. Ei ollut tarjouksia silloin!


    • Anonyymi00013

      Aika iso setti. Juusto on klassikko. Onko voita tai suolamargariinia jossakin jemmassa? Miten maitotilanne menee?

      • Anonyymi00040

        En juurikaan juo maitoa. Sämpylät leivon veteen. Semmoista 60% margariinia 400 gr paketti maksaa 50senttiä. Ei se mitään oivariinia ole, mutta meneepä vähemmän! Suolakurkkuja ostan purkin jos on tarjouksessa ja samoin tuoretta paprikaa ja omenoita.


    • Anonyymi00021

      Jos on aikaa, voi ostaa potaattia. Potaattia voi keittää tai paistaa. Lisuketta voi käydä katsomassa alelaarilta, josko jotakin nakkia, jopa lihaa tai makkaroita.
      Potaatin voi syödä voinokareiden kanssa, jos on onnistunut säästämään.
      Ja juomaksi jäätävän kylmää punaista maitoa.

      • Anonyymi00022

        Apina


      • Anonyymi00024

        Tänään niitä pottuja keitettiin reilu määrä ja jäljelle jääneet voi sitten huomenna
        vaikka lämmitellä uunipellin päällä yhdessä öljyssä ja mausteissa pyriteltyjen
        porkkanapalojen kanssa. Kalapurkki vaan auki ja siitä avautuu herkkusyötävää.
        Lisäksi on hyvä hankkia vaikka ruisleipää, kananmunia sekä silliä.
        Taas on päivän ravintoketju turvattu.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Tänään niitä pottuja keitettiin reilu määrä ja jäljelle jääneet voi sitten huomenna
        vaikka lämmitellä uunipellin päällä yhdessä öljyssä ja mausteissa pyriteltyjen
        porkkanapalojen kanssa. Kalapurkki vaan auki ja siitä avautuu herkkusyötävää.
        Lisäksi on hyvä hankkia vaikka ruisleipää, kananmunia sekä silliä.
        Taas on päivän ravintoketju turvattu.

        Peruna on monesti mielessä. Kunnon suolavoinnokareet perunan kylkeen on se juttu. Sitten on uuniperunat, ranskalaiset perunat jne. Porkkana on ihan jees napostelupalana, jos sen saa puhtaaksi. Kananmunia voi myös paistaa ja keittää. Tuhti suolahuntu ja voinokare antavat varsinkin keitinkananmunalle lisää makurikkautta, suutuntumaa ja raikkautta.
        Hyvä, että ravintoketju on. Turvallisuudella on merkitys.


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Apina

        Mikä sua vaivaa?


    • Anonyymi00025

      Jos sulattaa juustoa, siihen voi dipata leipäpaloja. Sulatettuun juustoon voi lisätä jalopenorenkaita ja sitä kautta saada makuun lisää raikkautta ja runsautta.

      • Anonyymi00031

        Mikä sua vaivaa?


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Mikä sua vaivaa?

        Apina


    • Anonyymi00027

      Hävikki- ja punalapputuotteet muutenkin ovat ihan hyvä vaihtoehto.
      Lihaakin esim, jos ostaa punalappualesta ja laittaa siitä samantien ruokaa, niin se kyllä kestää hyvänä useamman päivän, vaikka olisi raakana lähellä vkp:tä. Ja jos tekee isomman satsin, niin sopivinaannoskokoina pakkaseen ja sieltä sulattaa tarpeen mukaan.
      Lähikaupasta ostan usein leipää alesta, kauppias kerää näitä poistoleipiä säännöllisesti ja myy niitä kasseittain pois 3€/kassi. Sisältö vähän vaihtelee, joskus voi olla vähän vaatimattomampi kassi, mutta välillä on taas reilusti ja monipjuolisesti leipää.
      Sama juttu, pakkaseen osa ja sieltä tarpeen mukaan.

    • Anonyymi00034

      Tuo on hyvä tapa ja ruokapuolella punalaput sekä muutkin tarjoukset kannattaa hyödyntää, sillä tekee yhdenkin hengen taloudessa jo aikas pitkän säästön kuukaudessa.Ja tuota kannattaa kyllä soveltaa muihinkin hankintoihin.
      Kuten hygieniatuotteisiin ym kodintarvikkeisiin.
      Riippuu tietty asuinalueesta, mutta omalla paikkakunnallani ainakin on parikin halpakauppaa Tokmannin lisäksi, mistä saa esim suihkusaippuoita, pyykinpesuaineita ja veskipaperia todella halvalla.
      Esim Tokmannilta ei kannata ostaa 24 rullan veskipaperisäkkiä vähintään 8€ hinnalla, kun läheisestä halpakaupasta veskipaperia saa jo 56 rullan säkin noin 13 eurolla.

    • Anonyymi00035

      Eilen paistoin broilerinkoipia+perunaa ja porkknaa vähän kieputtelin öljyssä.-maustetta jonkin verran.Eipä nyt niin kalliiksi toi ruoka tullut.

    • Anonyymi00037

      Kaupan täytetyt kolmioleivät maksavat halvimmillaankin yli 1,5 euroa paketti.Itse tehtynä saa nuo puoleen hintaan hyvillä täytteillä. Tein juuri satsin tonnikalaleipiä aamupalalle.

      • Anonyymi00038

        Niinhän sitä voi yrittää tehdä yhtä hyvän makuisia, mutta enpä ole saanut sellaisia tehtyä, joten jos haluaa hyvän makuista, niin on ostettava se kaupasta valmisruokana. Kolmioleivät, pizzat ja muut valmisruoat yleensä ovat paremman makuisia kuin itse tehdyt, siksipä niitä tuleekin joskus ostettua näin pienituloisena eläkeläisenä ihan vaan paremman maun takia.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Niinhän sitä voi yrittää tehdä yhtä hyvän makuisia, mutta enpä ole saanut sellaisia tehtyä, joten jos haluaa hyvän makuista, niin on ostettava se kaupasta valmisruokana. Kolmioleivät, pizzat ja muut valmisruoat yleensä ovat paremman makuisia kuin itse tehdyt, siksipä niitä tuleekin joskus ostettua näin pienituloisena eläkeläisenä ihan vaan paremman maun takia.

        Kokeile ostaa putkilo kevytmajoneesia alle 2 euroo, purkki tonnikalaa ja jotain kurkkusalaattia. Tulee kyllä hyvät voikkarit. Sopii metwurtin tai kanan kanssa!


    • Anonyymi00042

      Yritän syödä kasviksia sen puolikiloa päivässä. Pari hedelmää, omena ja banaani on jo puolet. Puolukkasurvosta, porkkanaa, tomaattia kaalia tai sesongin mukaan. Pakkaseen ostan pakasteherneitä ja maissia, pinaattia ja jotain vihannessekoituspusseja halvimmasta päästä. Vatsa tykkää ja tulee vitamiineja !

    • Anonyymi00044

      Tosi upea setti elintarviketta.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe