DemuIiIaakson kannatus pudotuksessa.

Onko puolueen romahdus alkanut? Nähdäänkö ensi vaalikaudella oppositiossa marginaalipuolueeksi romahtanut hikisentuskainen Sdp?

☝️🙄

15

134

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tuppurainen lööppeihin ja julkisuuteen vielä enemmän., kannatuksen lasku on taattu.

• Anonyymi00008

Eiköhän Riikka Purra ja persut ihan itse hoida persujen kannatuksen laskun natsipersujen ja Sinimustien kanssa.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Eiköhän Riikka Purra ja persut ihan itse hoida persujen kannatuksen laskun natsipersujen ja Sinimustien kanssa.

Kyllä.

• Anonyymi00002

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011957518.html

Se on tuo YLEn gallup vähän heppoinen otos, pelkäävät siellä petsuja ja muokkaavat tuloksia sen mukaan mitä hallitus painostaa. Oliko se niin että peräti 25 % haastatelluista ei ilmoittanut kantaansa ja oliko tuo taas noita paneelin ääniä, ei mitään oikeaa haastattelua.

Onko muuten sinuun otettu yhteyttä puoluegalluppien kyselyissä?

• Anonyymi00003

Demareita ei nähdä vaalien jälkeen oppositiossa. Persut, joiden kannatus on kuihtunut Kepun ja vihervasemmiston taakse pienpuolueeksi, painunee ikuisesti oppositioon ja unohduksiin.

• Anonyymi00004

KD:n eli kristillisen liiton kannatus noussut 0,8 % eli 4 %...varmasti virhe. Ja RKP: n laskenut 3.2 %. Mutta vihreät nousee?!!!

• Anonyymi00005

SDP:n kannatus on nyt 23,7 prosenttia. Laskua edelliseen YLEn mittaukseen nähden on 0,4 prosenttiyksikköä.

Toisena jatkaa pääministeripuolue kokoomus 17,6 prosentin kannatuksella. Kasvua edellisestä mittauksesta on 0,2 prosenttiyksikköä.

Kolmantena on keskusta 14,2 prosentin kannatuksella. Perussuomalaisten kannatus nousi 0,4 prosenttiyksikköä edellisestä mittauksesta 13,9 prosenttiin.

Neljän suurimman puolueen kannatuksessa on tapahtunut vain vähäisiä muutoksia, ja ne mahtuvat kannatusmittauksen virhemarginaaliin, joka on 2 prosenttiyksikköä suuntaansa.

• Joo joo, persutrolli. Olet hemmetin ärsyttävä. Olet ärsyttävä siksi, että kun olen sympatisoinut persuja niin en tykkää yhtään siitä, että persut alkavat käyttäytyä niin kuin muutkin puolueet. Haluaisin persujen olevan rehellinen puolue. Mielestäni persu saa sanoa asioista niin kuin ne kokee. Mielestäni persu saa puhua ja kirjoittaa niin kuin tuntee vaikka se ei aina maaliin osuisikaan. Mielestäni rehellisyys on ihmisoikeus. Järjestelmällisen mielipidevaikuttamisen, missä totuutta tarkoituksellisesti pimitetään, pantataan tai vääristellään ei pitäisi kuulua persupolitiikkaan. Voi olla, että vaadin liikaa, politiikka on, mitä se on. Tiedän kyllä mitä se on. En ole herkkäuskoinen enkä herkkätunteinen. Sitä mieltä kuitenkin olen, että persujen pitäisi olla erilainen puolue. Mielestäni persut voivat olla väärässä. Persut voivat tehdä virheitä, jopa hölmöillä - silti voin kannattaa persuja kunhan persut ovat rehellisiä, tunnustavat erehtyneensä ja korjaavat virheensä. Järjestelmällinen epärehellisyys pakottaa minut luopumaan persujen kannattamisesta.

Viimeisimmät gallupit kertovat, että puolueiden kannatus junnaa nyt paikallaan. Ei suuria muutoksia suuntaan eikä toiseen. Se voi kertoa siitä, että aika monet kokevat samaa kuin minä. Totuus on täysin hukassa kun kaikki vaan trollaavat. Ne ihmiset, jotka eivät ole sitoutuneet minkään puolueen faniksi eivät enää tiedä, mitä ajatella. Minä kyllä tiedän mitä ajatella, mutta silti olen ihmeissäni. Mitä hemmetin puoluetta tässä enää voi kannattaa jos haluaa, että asioita hoidetaan Suomen ja suomalaisten hyväksi eikä vain puolueiden ja ideologioiden hyväksi.

• Olen kysellyt n. kolmen vuoden ajan perusteluita ja näyttöjä väittämään "persut valehtelee aina", mutta tähään päivään mennessä ei ole saatu yhtäkään sellaista ruudulle. Joku muutama uuvatti jaksaa vielä möläyttää "euron pensa" ja "se ei meille käy" ihan vain kulttuurivinoutuneessa merkityksessä.

Mutta... ihan sama mikä kokoonpano hallituslehtereille istuu, niin alamäki on sama ja yhdessä tehty. Siinä mielessä politiikassa populismi ja kulissit on pääosassa, ja tietenkin fanitus, ja niiden takana tehdään politiikkaa ja kansa maksaa viulut ja huilut.

• Mr.Perfect kirjoitti:

Olen kysellyt n. kolmen vuoden ajan perusteluita ja näyttöjä väittämään "persut valehtelee aina", mutta tähään päivään mennessä ei ole saatu yhtäkään sellaista ruudulle. Joku muutama uuvatti jaksaa vielä möläyttää "euron pensa" ja "se ei meille käy" ihan vain kulttuurivinoutuneessa merkityksessä.

Mutta... ihan sama mikä kokoonpano hallituslehtereille istuu, niin alamäki on sama ja yhdessä tehty. Siinä mielessä politiikassa populismi ja kulissit on pääosassa, ja tietenkin fanitus, ja niiden takana tehdään politiikkaa ja kansa maksaa viulut ja huilut.

En ole lainkaan samaa mieltä tuosta, mitä kirjoitat: "ihan sama mikä kokoonpano hallituslehtereille istuu, niin alamäki on sama ja yhdessä tehty". Asiat ovat huonosti ja siihen on syynä hallituksen kokoonpano ja hallituksen politiikka. Ajat ovat ankeita, mutta Suomen asiat voisivat olla huomattavasti paremmin. Asenteesi on luovuttajan asenne, se on antautumismielialaa, en voi hyväksyä sitä. Ei huonoa politiikkaa pidä puolustella sillä, ettei parempaa olisi voinut olla. Ei pidä paikkaansa. Parempi vaihtoehto Orpon hallituksen politiikalle olisi ollut tarjolla.

Kun on tehty huonoa oman valtion ja kansan etujen vastaista politiikkaa niin se pitäisi tunnustaa ja korjata. Suomen valtio on perustaltaan hyvä ja toimiva, sitä on vain hoidettu ja ohjattu huonosti eikä Orpon hallitus ole ensimmäinen, jonka politiikka on ollut huonoa.

Suomen vahvuutta kuvastaa se kuinka pahastakin jamasta on aina selvitty. Kyykyssä on oltu ja pystyyn on noustu. Olen miettinyt miten maa makaisi jos kaiken haihattelun, lepsuilun ja yltiöpäisyyden tilalla olisi ollut vakaata ja onnistunutta asioiden hoitoa. Silloin tämän päivän Suomi todella ansaitsisi tittelin "maailman onnellisin maa".

• Anonyymi00006

Persut tulee alas ensivaaleissa se on varmaa

• Anonyymi00007

Haastattelut tehtiin tietokoneavusteisina puhelinhaastatteluina ja nettipaneelissa 13.4.2026–5.5.2026.

No varsin hauska tuo "nettipaneli" tai "tietokoneavusteinen puhelinhästattelu"

• Anonyymi00010

Persut pettää aina.

• Anonyymi00011

Surkea porvariprovo ketjun aloitus.

• Anonyymi00012

Gallupin tulos sopii virhemarginaaliin eli mikään ei ole muuttunut. SDP voittaa seuraavat eduskuntavaalit ja hyvä niin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2122
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1775
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      233
      1260
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      940
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      87
      935
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      20
      842
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      111
      751
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      38
      698
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      696
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      679
    Aihe