Akuuttiaikaa ei saa vaikka soittaa heti aamulla

Anonyymi-ap

Haluan nostaa esiin ongelman, joka varmasti koskee monia muitakin Närpiön alueella. Olen soittanut hammaslääkärin ajanvaraukseen sekä keskiviikkona että torstaina heti ennen klo 8 aamulla, mutta molempina päivinä minulle kerrottiin, että kaikki akuuttiajat ovat jo menneet.

On vaikea ymmärtää, miten kiireellistä hoitoa tarvitseva ihminen voi saada apua, jos ajat loppuvat käytännössä heti. Monella on kipuja, tulehduksia tai muita vaivoja, joita ei voi odottaa viikkoja tai kuukausia.
Terveydenhuollon pitäisi olla saavutettavaa myös tavallisille ihmisille, jotka yrittävät toimia ohjeiden mukaan ja soittavat heti aamulla. Nyt tuntuu siltä, että järjestelmä ei toimi.

Toivon, että tilanteeseen puututaan ja kiireellisiä hammaslääkäriaikoja lisätään, jotta ihmiset saavat tarvitsemansa hoidon ajoissa.

— Huolestunut kuntalainen

7

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Minä ihmettelen, onko akuuttiaikoja todellisuudessa olemassakaan! Vai pitääkö akuuttiaika ymmärtää varata viimeistään edellisenä päivänä tai vielä aikaisemmin?

Kun akuuttiaikaa ei terveyskeskuksesta enää saa, minut on todellisessa tarpeessa ohjattu keskussairaalan päivystykseen. Yksi vaihtoehto vakavassa tapauksessa olisi hätäkeskukseen soitto.

• Anonyymi00005

Jos minä sanon että käy myös aika seuravana päivänä koska se on parempi kun ei mitän niin ne sano että ne ei voi anta aika seuraavalle päivälle vaan pitä soitta uudellen seuravana päivänä ja sitten ne ajat on taas mennyt.

Ne mielellään ohjaavat minut jolla on 5€ raha Närpiöstä Vaasan ja Kristiinankaupunkin joka nillä tuntu olevan pää tarkoitus millä minä sinne pääsen pitäkö minun kysyä hänelttä joka vasta sihen ajan varauksen numeron että käy ihan hyvin voitko tulla kuskamaan minut Vaasan tai Kristiinankaupunkin?

• Anonyymi00002

Jos kyseessä on akuuttihätä niin eikö se päivystys ole silloin se oikea numero soittaa eikä kiirettömän hoidon numeroon soittaminen?

• Anonyymi00003

Haluan nostaa esiin ongelman, joka varmasti koskee monia muitakin Närpiön alueella. Olen soittanut hammaslääkärin ajanvaraukseen sekä keskiviikkona että torstaina heti ennen klo 8 aamulla, mutta molempina päivinä minulle kerrottiin, että kaikki akuuttiajat ovat jo menneet.

On vaikea ymmärtää, miten kiireellistä hoitoa tarvitseva ihminen voi saada apua, jos ajat loppuvat käytännössä heti. Monella on kipuja, tulehduksia tai muita vaivoja, joita ei voi odottaa viikkoja tai kuukausia.

Terveydenhuollon pitäisi olla saavutettavaa myös tavallisille ihmisille, jotka yrittävät toimia ohjeiden mukaan ja soittavat heti aamulla. Nyt tuntuu siltä, että järjestelmä ei toimi.

Toivon, että tilanteeseen puututaan ja kiireellisiä hammaslääkäriaikoja lisätään, jotta ihmiset saavat tarvitsemansa hoidon ajoissa.

Toimiko se niin kun tähtiarpa että kierroksen nopein Pelaaja voittaa hammaslääkärin akutti aika.

Akuttid får man inte trots att man ringer direkt på morgonen

Jag vill lyfta fram ett problem som säkert berör många andra i Närpesområdet. Jag har ringt till tandläkarens tidsbokning både onsdag och torsdag strax före klockan 8 på morgonen, men båda dagarna fick jag beskedet att alla akuttider redan var slut.

Det är svårt att förstå hur en människa som behöver brådskande vård ska kunna få hjälp, om tiderna i praktiken tar slut direkt. Många har smärtor, infektioner eller andra besvär som inte kan vänta i veckor eller månader.

Hälsovården borde vara tillgänglig också för vanliga människor som försöker följa instruktionerna och ringer direkt på morgonen. Nu känns det som att systemet inte fungerar.

Jag hoppas att situationen tas på allvar och att fler akuta tandläkartider ordnas, så att människor får den vård de behöver i tid.

Funkade det som en stjärnlott, att den snabbaste spelaren i rundan vinner en akut tandläkartid?

— En oroad kommuninvånare

It’s impossible to get an emergency appointment even if you call first thing in the morning

I want to raise an issue that surely affects many others in the Närpes area. I called the dentist’s appointment booking both Wednesday and Thursday just before 8 a.m., but on both days I was told that all emergency appointments were already gone.

It is hard to understand how someone in need of urgent care is supposed to get help if the appointments are, in practice, fully booked immediately. Many people are dealing with pain, infections, or other problems that cannot wait for weeks or months.

Healthcare should also be accessible to ordinary people who follow the instructions and call first thing in the morning. Right now, it feels like the system is not working.

I hope this situation is taken seriously and that more emergency dental appointments are made available, so that people can receive the care they need in time.

Did it work like a scratch ticket — that the fastest player in the round wins an emergency dentist appointment?”

— A concerned resident

• Anonyymi00004

Laita se palaute virallista kanavaa pitkin. Luuletko että he lukevat suomi24 palstaa jos heillä ei ole akuuttiaikoja. Tämä ei ole terveydenhuollon eikä hammashuollon palautekanava.

• Anonyymi00006

Olen soittanut Närpiön hammaslääkärin ajanvaraukseen keskiviikkona ja torstaina heti ennen klo 8 aamulla. Molemmilla kerroilla minulle sanottiin, että kaikki akuuttiajat ovat jo menneet.

Kysyin myös, voisiko minulle antaa ajan seuraavalle päivälle, koska se olisi parempi kuin ettei saa aikaa lainkaan. Minulle vastattiin, että seuraavan päivän aikaa ei voida antaa, vaan pitää soittaa uudelleen seuraavana aamuna.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ihmiset joutuvat joka aamu samaan tilanteeseen, jossa ajat ovat jo loppuneet.

Lisäksi minua on ohjattu Vaasaan tai Kristiinankaupunkiin. Kaikilla ihmisillä ei kuitenkaan ole autoa tai rahaa matkustamiseen. Jos ihmiselle ehdotetaan hoitoa toisessa kaupungissa, pitäisi myös ymmärtää, että sinne pääseminen voi olla vaikeaa.

Tuntuu kohtuuttomalta, että apua tarvitseva ihminen joutuu soittelemaan päivä toisensa jälkeen ilman että aikaa saa.

Toivon, että tilanteeseen löydetään toimivampi ratkaisu ja että kiireellistä hammashoitoa olisi aidosti saatavilla myös Närpiössä.

• Anonyymi00007

Laita se palaute sen hyvinvointialueen sivujen kautta.Saathan täälläkin laittaa mutta se on ihan hyödytöntä. Vaikka kaikki närpiöläiset laittais tänne palautetta niin tämä ei ole oikea palautekanava. Laita se palaute sieltä hyvinvointialueen sivujen kautta. Tee muistutus ja valita lupa-ja valvontavirastoon .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2130
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      171
      1893
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1310
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1150
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      942
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      889
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      849
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      43
      836
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      772
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      691
    Aihe