Maailmalla jossain jopa suuret kaupungit vajoavat kun pohjavettä on käytetty niin paljon. Miten on kun Suomessa järvien vedet laskeneet jolloin myös pohjavedet laskee ei samassa suhteessa? USA :sa oli jo ongelma kun erittäin suurella alueella kun on pohjavesi, vuosien ajan satoi vähän, käytettiin paljon. Maat romahtaa kun maan alla oleva vesi vähenee, USA :sa olivat onnekkaita kun lopulta satoi paljon ja pohjavesi palautui parempaan tasoon.
Euroopassahan on suuria alueita Espanja, Portugali ja taitaa olla Ranskan etelä-alueet jossa pohjavesi niin pahasti loppu että suolainen merivesi on sekoittunut pohja-veteen. Joten sellaisenaan pohjavesi ei enää ole juomakelpoinen, maa köyhtyy kun kasvit huonosti kasvaa suolaisessa maaperässä.
Niin uskomatonta mutta onko se mahdollista Suomessa?
8
95
Vastaukset 8
- Anonyymi00001
Jessus sentään minkähän takia ne järvien vedet laskee??.
Juurikin sen takia kun ei ole satanut vettä!! - Anonyymi00002
Turku vajoaa muutenkin. Siis keskusta.
- Anonyymi00003
Voi näitä järjenjättiläisen älynväläyksiä 😅🤣
- Anonyymi00004
Aivan liian jännää
- Anonyymi00005
kun tarpeeksi syvälle poraa niin varmasti tulee vettä vastaan tasi no laavaa purskahtaa.
olin näkevinäni ja ehdoitinkin kesätyö-hommeleita kaupungin puutarhahoitoa, rentoa juttua mennä saksimassa paikkoja... kuin saksikäsi eetu ja elli.
kun tulin takaisin mökiltä niin kun sellaista vihertää hyvin, linnut tykkäävät kasveista ja puista. - Anonyymi00007
eri hommeleita kone-tieto-juttuja mutta niin näin oli jotain puutarhahoiojuttuja lähtivät nopeasti pois hauskat nuo työpaikat..
silloin ei saa pelätä ötököitä eikä salamaniskua jos noissa hommissa on. - Anonyymi00008
kesätyönä tekemässä jotain vai frisbee-golf rataa jotain niin kaupungille..
ötököiden pelko.. hämähäkkien pelko minä tykkään taisin joskus mökillä hukuttaa jonkin suuren ristihämähäkin, kun ajattelin että tarvitsee vettä ja happea, voi olla hukkui liikaan määrään, kuin joku JÄTTILÄINEN laittaa mutta liian suuria määriä. - Anonyymi00009
Lutakon talot vajoavat tasaista vauhtia. Sit mukaa nousee entisen sahan myrkkyjä ylös.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa521226Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää86946- 164907
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105844Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä29815Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201752Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks43705Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as24679- 25647
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu122635- 61602
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43596Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12555On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78520- 80512
- 39495
- 57485
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75477- 55477