Putin on julistanut yksipuolisen tulitauon voitonpäivän ajaksi. Himanen ajattelee kuitenkin, että Ukraina otti tietynlaisen aloitteen, kun maan presidentti Volodymyr Zelenskyi julisti oman tulitaukonsa alkavaksi jo aiemmin. Zelenskyi lupasi tulitauon jatkuvan yli voitonpäivän, jos myös Venäjä noudattaa sitä.
– Näinhän ei tapahtunut, vaan Venäjä iski Ukrainaan aivan yhtä massiivisesti kuin joka ainoa päivä se tekee, sanoo Huomenta Suomessa vieraillut Himanen.
Nyt Ukraina on luvannut vastata iskuihin. Himasen mukaan Zelenskyin viesti jätti auki sen mahdollisuuden, että myös Moskova ja voitonpäivän paraati voidaan nähdä mahdollisina kohteina.
Himasen mukaan painottuu kuitenkin se, että kyse on ennen kaikkea Kremlin kasvoista ja propagandakuvasta, ei välttämättä akuuttista fyysisestä uhasta.
– Jos Ukraina kykenee iskemään johonkin kohtaan Moskovaa voitonpäivänä, se on poliittinen signaali ja Putinin kannalta hyvin noloa, sanoo Himanen.
Venäjän puolustusministeriö on aiemmin uhannut tekevänsä valtavan ohjusiskun Kiovan keskustaan, jos Ukraina ei noudata tulitaukoa.
Putler ei noudattanut Zelenskyin tulitaukoa, iskeekö Ukraina nyt Voitonpäivän paraatiin?
32
248
Vastaukset
- Anonyymi00001
Eli pelataan Venäjän säännöillä, Ukrainalle jää altavastaajan osa.
- Anonyymi00002
Tuo kuvio on toistunut koko sodan ajan, Venäjä vie ja Ukraina vikisee.
- Anonyymi00004
Ei kannata aloittaa tulitaukoa ominpäin, jos ei ole varma vastapuolen suhtautumisesta sooloiluun?
- Anonyymi00005
Toivottavasti Ukraina lähettää droneparven Ryssien niskaan voitonpäivänä saavat maistaa omaa lääkettä.
- Anonyymi00006
Murhaaja-myrkyttäjä Putler uhkaa pommittaa ukrainalaisia kuten on jo tehnyt neljä vuotta?
Ukrainalaisiin ei minkään bunkkeripapan uhkaukset ole tepsineet enää pitkään aikaan. KGB-everstin kepit ovat lopussa, ja porkkanoita hänellä ei ole koskaan ollutkaan.
Toivotan oikein surkeaa ja voitonta päivää imperialisti-Putlerille hänen suurena häpeän päivänään. Toivottavasti Moskovan taivaalta sataa drooneja koko päivän.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c7649cd0-b324-4cef-9c13-e45d2da28300- Anonyymi00007
Putler odotti ohjeita Stublerilta, joka voitti talvi- ja jatkosodan.
- Anonyymi00011
Anonyymi00007 kirjoitti:
Putler odotti ohjeita Stublerilta, joka voitti talvi- ja jatkosodan.
Stubbler otti totaalisen torjuntavoiton?
- Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Stubbler otti totaalisen torjuntavoiton?
Aina kun maa menettää 15% alueestaan, sitä kutsutaan voitoksi. Mannerheimilla on vaikea kilpailla Stublerin älyn kanssa.
- Anonyymi00008
Ano iskee paraatiinnPutin alkkareissa.
- Anonyymi00009
Nyt varmaan toteutuu se ,että Zele pistää kattosipulit pyörimään punaiselle torille voiton marssin aikaan. Jäädään toiveikkaita odottelemaan.
- Anonyymi00010
Toivoa soppii jot Ukraina isköö venäjäl voitonpäivän juhlii nii sit myö nähhää sellane ilotulitus kiovas jot ei oo koskaa näht.
- Anonyymi00012
Putinille iskee todennäköisesti jännä kakka kalsareihin.
Ei hätää, se on venäläinen housuvaippa ja pitää kaiken sisällään.
Ainakin tuoteselosteen mukaan.- Anonyymi00014
Venäläisistä en pysty sanomaan mitään, mutta veikkaan että rohkeat suomen diplomaatit ovat jo karanneet Kiovasta ja jopa Ukrainasta varmuuden vuoksi.
Anonyymi00014 kirjoitti:
Venäläisistä en pysty sanomaan mitään, mutta veikkaan että rohkeat suomen diplomaatit ovat jo karanneet Kiovasta ja jopa Ukrainasta varmuuden vuoksi.
"Venäläisistä en pysty sanomaan mitään"
Miksi et pysty? Pelkäätkö joutuvasi pidätetyksi tai jopa mielisairaalaan?- Anonyymi00015
moloch_horridus kirjoitti:
Miksi et pysty? Pelkäätkö joutuvasi pidätetyksi tai jopa mielisairaalaan?Suomessa tämä on toteutunut monta kertaa, että olet jyvällä, mutta käänsit taas suunnan.
Anonyymi00015 kirjoitti:
Suomessa tämä on toteutunut monta kertaa, että olet jyvällä, mutta käänsit taas suunnan.
Suomessa ihmisiä ei pidätetä mielipiteistään kuten Venäjällä.
- Anonyymi00016
Harva pitää muiden käytettyjen housuvaippojen kaivelusta, mutta suomalaiset saavat siitä todellista nautintoa. Tämä on sivuvaikutus sivistyksestä, eikä sitä ole helppo torjua.
- Anonyymi00017
Kyllä pidätetään.
- Anonyymi00018
Miksi et pysty? Pelkäätkö joutuvasi pidätetyksi tai jopa mielisairaalaan?Pelkäätkö joutuvasi pidätetyksi tai jopa mielisairaalaan?
Olen vanha, ehkä kohta kuolen eikä minua pelota enää mikään. Toisin kuin sinä, en tunne venäläisiä tarpeeksi hyvin tuomitakseni ja loukata heitä, varsinkin kun minulla ei ole oikeaa tietoa heidän todellisista teoistaan. Ehkä minut kasvatettiin väärin? Anonyymi00018 kirjoitti:
Pelkäätkö joutuvasi pidätetyksi tai jopa mielisairaalaan?
Olen vanha, ehkä kohta kuolen eikä minua pelota enää mikään. Toisin kuin sinä, en tunne venäläisiä tarpeeksi hyvin tuomitakseni ja loukata heitä, varsinkin kun minulla ei ole oikeaa tietoa heidän todellisista teoistaan. Ehkä minut kasvatettiin väärin?Tuossa sinulle hieman oikeaa tietoa venäläisistä pohdintasi pohjaksi:
https://yle.fi/a/74-20010573/64-3-279594
https://fi.wikipedia.org/wiki/Butšan_verilöyly
https://yle.fi/a/74-20019272- Anonyymi00019
Tuossa sinulle hieman oikeaa tietoa venäläisistä pohdintasi pohjaksi:
https://yle.fi/a/74-20010573/64-3-279594
https://fi.wikipedia.org/wiki/Butšan_verilöyly
https://yle.fi/a/74-20019272Kiitos, mutta olet, poikaseni, tarkkaamaton. Kirjoitin, että minulla ei ole luotettavaa tietoa venäläisten todellisista teoistaan, enkä missään tapauksessa tarvitse sinun linkkejäsi Hollywood- filmiin tai Herra varjelkoon Yleen.
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kiitos, mutta olet, poikaseni, tarkkaamaton. Kirjoitin, että minulla ei ole luotettavaa tietoa venäläisten todellisista teoistaan, enkä missään tapauksessa tarvitse sinun linkkejäsi Hollywood- filmiin tai Herra varjelkoon Yleen.
Haha. Kieltäydyt siis näkemästä venäläisten todellisia hirmutekoja, jotta voit edelleen puolustella noiden rikollisten fasistien imperialistista valloitussotaa naapurimaassaan. Suljet silmäsi voidaksesi elää harhaisessa todellisuudessasi. Kaikenlaisia tyyppejä täällä tapaakin.
- Anonyymi00022
Suomessa sananvapaus ei ole todellakaan nyt mitenkään rajoittamaton.
Viranomaiset voivat puuttua siinä vaiheessa toimintaan, jos mielipiteessäsi on esimerkiksi kunnianloukkaus, kiihottaminen kansanryhmää vastaan tai laiton uhkaus kysessä. Nämä mainitsemani asiat ovat nyt aina selkeitä täysin laittomia rikoksia, eivätkä esimerkiksi vain pelkkiä mielipiteitä. Anonyymi00022 kirjoitti:
Suomessa sananvapaus ei ole todellakaan nyt mitenkään rajoittamaton.
Viranomaiset voivat puuttua siinä vaiheessa toimintaan, jos mielipiteessäsi on esimerkiksi kunnianloukkaus, kiihottaminen kansanryhmää vastaan tai laiton uhkaus kysessä. Nämä mainitsemani asiat ovat nyt aina selkeitä täysin laittomia rikoksia, eivätkä esimerkiksi vain pelkkiä mielipiteitä.Haha. Eipä sellaista kukaan väittänytkään, että sananvapaus olisi rajoittamaton, vaan toki jokaisessa maassa kunnianloukkauksista ym. rikoksista joutuu vastuuseen. Suomessa ei kuitenkaan pidätetä ihmisiä mielipiteidensä vuoksi. Suomen sijoitus maailman sananvapausindeksissä on 1 eli paras:
https://ourworldindata.org/grapher/freedom-of-expression-index
- Anonyymi00020
Ukraina iskee Venäjälle jos Ukrainan täytyy niin tehdä. Ukrainan on myös vastattava seurauksista itse.
Peli on kovaa mutta epärehellistä.- Anonyymi00021
Ois se kiva kuiteski nähä. Siis kun Kiova palaa poroksi.
- Anonyymi00024
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ois se kiva kuiteski nähä. Siis kun Kiova palaa poroksi.
Ymmärrättekö itse kuinka tyhmiä te Putiliskon perseennuolijat olette?
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ymmärrättekö itse kuinka tyhmiä te Putiliskon perseennuolijat olette?
Eivät he tietenkään ymmärrä.
- Anonyymi00023
Toivottavasti iskee Moskovaan ja kovaa, on aika pistää tuo rottalauma kuriin.
- Anonyymi00025
Olisi kiva kun Ukraina iskisi Moskovaan se saisi Putinin raivoon ja lopultakin ottamaan ydiaseet käyttöön, sitten maailmankartalta Kiova häviäisi se olisi lystikästä.
Meinaat, että Putin Kalsarimyrkyttäjä iskisi ydonaseella ydinaseettomaan maahan ja tuhoaisi Kiovan, tuon venäläisyyden kehdon? Monet venäläiset eivät innostu ajatuksesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291879Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1621844Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3641646- 1501247
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2151199Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221138- 121081
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt71032- 2851005
- 82991