Poistiko joku

Ja miksi? Sophie lähetti palstan vakikäyttäjälle kysymyksen! Mitä siinä oli väärää?

44

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kyseessä ku klux klanilainen rasismi: helluntailaiset luokittavat ihmiset eri arvojärjestyksiin.

Tällä foorumilla on paljon yksityisiä ihmisiä koskevia ketjuja, henkilöitä, jotka eivät ole helluntailaisia, esim. helluntailaisten jumalaksi noussut Trump.

Me aurora juttelemme keskenämme ihmisten välisistä normaaleista asioista, ja etenkin: olemme kristittyjä, joita helluntailaiset sydemenpohjasta vihaavat. Minullakin kaulallani helluntailaisten vihaama risti / krusifiksi.

Olemme matkustelleet maailmalla, puhumme totta, tunnemme eri kulttuureja ja suhtaudumme tyynesti erilaisuuteen.

Helluntailainen vihakateus ei tätä siedä.

• Anonyymi00003

Pitää ajatella omilla aivoillaan ja helluntaisten jutut ei kiinnosta. Enemmän kiinnostaa retkeilykappeli ja ristiriipus. Eläkelläisen arkea elän ja kuuntelen kristillistä musiikkia youtubesta ja luen myös raamattua tässä hyvin sisutetussa sinkkukämpässä. Tähän kaikkeen on varaa kun elää säntillisesti.

Mb_76

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Pitää ajatella omilla aivoillaan ja helluntaisten jutut ei kiinnosta. Enemmän kiinnostaa retkeilykappeli ja ristiriipus. Eläkelläisen arkea elän ja kuuntelen kristillistä musiikkia youtubesta ja luen myös raamattua tässä hyvin sisutetussa sinkkukämpässä. Tähän kaikkeen on varaa kun elää säntillisesti.

Mb_76

Kirjoitan joskus tänne, koska helluntailaiset kaappihomot ovat vallanneet luterilaisten foorumin, täyttäen sen omalla agendallaan.

Vellujen forkalla helluntai"pastori' haukkuu velluja, valehtelee kirjoittajista.

Täällä palvotaan vain ressukka Trumpia, joten kokeilin saisiko kristitty yhden ketjun pidettyä. Ei onnistunut. Puhe rististä ei sopinut kkk:lle.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kirjoitan joskus tänne, koska helluntailaiset kaappihomot ovat vallanneet luterilaisten foorumin, täyttäen sen omalla agendallaan.

Vellujen forkalla helluntai"pastori' haukkuu velluja, valehtelee kirjoittajista.

Täällä palvotaan vain ressukka Trumpia, joten kokeilin saisiko kristitty yhden ketjun pidettyä. Ei onnistunut. Puhe rististä ei sopinut kkk:lle.

Vai hellpastori haukkuu velluja hah kyllä siellä ei ole mitään hpastoria koskaan ollut eikä ole !

Betonilaatikoissaan loppua odottavat höperöt keksii aikansa kuluksi mitä hullumpia tarinoita pimeässä mielessään.

• Anonyymi00011

Sekopäistä pulun tuubaa !

Mihinkään ette matkusta, kunhan istutte kopperoissanne vahtien paineita ja sokereita ja keksien valeita helluntaista !
        Siinä totuutenne tiivisteenä.

• Anonyymi00013

Tunnen paljon helluntalaisia, enkä ikinä ole huomannut vihaa muita kristittyjä kohtaan. Ateistit täällä somessa teeskentelevät milloin mitäkin suuntausta, yrittäen provosoida laajan kristittyjen perheen jäseniä, toisiaan vastaan. Olette kapinallisen, kunniastaan maantomuun poljetun Luziferin asialla. Tämä nykyinen saatana, kaappaa otollisia helposti höynäytettäviä käskyläisekseen. Tulette tuntemaan hänen kuvottavan löyhkänsä aikananne. Mutta Jeesus kuoli teidänkin puolesta. Hänen armonsa odottaa teidänkin pyyntöä.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Vai hellpastori haukkuu velluja hah kyllä siellä ei ole mitään hpastoria koskaan ollut eikä ole !

Betonilaatikoissaan loppua odottavat höperöt keksii aikansa kuluksi mitä hullumpia tarinoita pimeässä mielessään.

Turhaan kiistät. "Saaleminpastori" on helluntaisaarnaaja, täynnä valhetta, vihaa ja pilkkaa.

• Anonyymi00002

Eräälle aloittajalle "Hitler unessa" lahjoitti rautaristin.
      Huomaa, että esim. tällaista aloitusta ei ole poistettu.

• Anonyymi00006

Puhe rautarististä on hullutus heille, jotka kaasukammioon joutuvat.

• Anonyymi00004

Luterilais-pakanamessiaaninen ylläpito on yksinkertaisesti täynnä pahuutta.

• Anonyymi00007

Eiköhän Helluntaikirkko tuon mainitun ketjun poistanut. Ne hyppää kattoon, kun Risti mainitaan.

Luterilaisia pakanamessiaaneja, jos tuollaisia ihmeotuksia jossain olisikin, tuskin kiinnostaa.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Eiköhän Helluntaikirkko tuon mainitun ketjun poistanut. Ne hyppää kattoon, kun Risti mainitaan.

Luterilaisia pakanamessiaaneja, jos tuollaisia ihmeotuksia jossain olisikin, tuskin kiinnostaa.

Kerro miten hkirkko poistaa foorumilta, miten se tapahtuu, laita nyt kertoen ok.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kerro miten hkirkko poistaa foorumilta, miten se tapahtuu, laita nyt kertoen ok.

Ovat lahjoneet ylläpidon.

Natseista ja rautaristeistä helluntailaiset mielellään puhuvat (ne kuuluvat tälle foorumille), korottavat Trumpin kristukseksi (kuuluu tälle foorumille), mutta ihan tavallisia ihmisten asioita, ilman nimittelyjä ja riitoja eivät helluntailaiset = Helluntaikirkko siedä hetkeäkään.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Luterilais-pakanamessiaaniset hallitsevat ylläpitoa.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ovat lahjoneet ylläpidon.

Natseista ja rautaristeistä helluntailaiset mielellään puhuvat (ne kuuluvat tälle foorumille), korottavat Trumpin kristukseksi (kuuluu tälle foorumille), mutta ihan tavallisia ihmisten asioita, ilman nimittelyjä ja riitoja eivät helluntailaiset = Helluntaikirkko siedä hetkeäkään.

Valetta ja sekopäistä tuubaa jälleen !

Helluntaissa ei puhuta rautaristeistä eikä natseista ja viis veisataan trumpeista !

Eli pieleen meni sepustuksesi jälleen.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Helluntaissa ei puhuta rautaristeistä eikä natseista ja viis veisataan trumpeista !

Heh. Tämä foorumihan on töynnä Trumpin korottamista "Jumalan Valituksi" = Kristukseksi, peräti tuolla otsikolla!

Kiistät tämän foorumin kirjoitukset, jotka jokainen voi lukea! Noin olette valheisiinne uponneet!

• Anonyymi00028
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Präti tällä foorumillanne on ihan oma ketjunne rautaristeistä ja natseista!

• Anonyymi00010

Yksityiset huutelut voi tehdä muutenkin kuin foorumilla, onko tullut mieleen moinen mahdollisuus, silloin ei Helluntaikirkko tunkeudu poistamaan tärkeitä juorujanne !

• Anonyymi00012

Kristinuskoon kuuluu lähimmäisten kuuntelemisetkin, sillä sekin on lähinmäisen auttamistakun kuunnellaan mitä toisella on asijata ja kiinnostuneisuus heijän hyvinvoinnistaan, kuulumisistaan, minusta siinä on rakkauven teko kyseessä kun kysyy toiselt kuulumisia, se tarkoittaa "minä muistan sinut ja rakastan sinua" ja uskossa vaeltamiseen kuuluu kaikki elämän osa-alueet, ei pelkkä Raamatun oppiminen vaikka Raamattu opetuksineen onkin keskeistä, mutta elämään kuuluu kaikki muukin hengelliset myös nettisosiaaliset kohtaamiset, jotka ovat toisille tärkeäjänpijä kuin toisille. Tätähän juuri Jeesus haluaa lapsiltaan että kuuntelemme toistemme ajatusmaailmaa.

Minua ei häiritse millään tavalla normaali keskustelu vaan on kuin aurinkon paiste keittijöön, jossa pöyväksellä on kermakakku, johon on laitettu erityisen paljon kermavaahtoa ja se oottaa syöjäänsä, jossa toteutuu Jeesuksen asenne heijastuu mielestäin sopivaisuuven tavalla tässä lähimmäisen muistamisessa Jeesuksen luonteen mukaisellisesti tässäkin arkielämyksellisyyvessä.

Tänmöist,

Selef Urge

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Kristinuskoon kuuluu lähimmäisten kuuntelemisetkin, sillä sekin on lähinmäisen auttamistakun kuunnellaan mitä toisella on asijata ja kiinnostuneisuus heijän hyvinvoinnistaan, kuulumisistaan, minusta siinä on rakkauven teko kyseessä kun kysyy toiselt kuulumisia, se tarkoittaa "minä muistan sinut ja rakastan sinua" ja uskossa vaeltamiseen kuuluu kaikki elämän osa-alueet, ei pelkkä Raamatun oppiminen vaikka Raamattu opetuksineen onkin keskeistä, mutta elämään kuuluu kaikki muukin hengelliset myös nettisosiaaliset kohtaamiset, jotka ovat toisille tärkeäjänpijä kuin toisille. Tätähän juuri Jeesus haluaa lapsiltaan että kuuntelemme toistemme ajatusmaailmaa.

Minua ei häiritse millään tavalla normaali keskustelu vaan on kuin aurinkon paiste keittijöön, jossa pöyväksellä on kermakakku, johon on laitettu erityisen paljon kermavaahtoa ja se oottaa syöjäänsä, jossa toteutuu Jeesuksen asenne heijastuu mielestäin sopivaisuuven tavalla tässä lähimmäisen muistamisessa Jeesuksen luonteen mukaisellisesti tässäkin arkielämyksellisyyvessä.

Tänmöist,

Selef Urge

Selef tässä oikeassa.

• Anonyymi00017

Rauhalliset jutustelut kuuluvat palstalle. Onhan tämä keskustelupalsta.

• Anonyymi00018

Tässä lainaus luterilaisuus palstan alussa olevasta poistoihin liittyvistä seikoista.

"Suomi24-palstoilla moderointi tapahtuu sivuston virallisten moderaattoreiden toimesta. He valvovat sivustoa muun muassa Ilmoita-painikkeen kautta tehtyjen ilmoitusten perusteella. Myös käytössämme oleva tekoäly poistaa viestejä ja se tekee niin monista syistä. Toisinaan virheellisiä poistoja tulee, ja siksi tarkistus on joskus paikallaan. Asiasta kannattaa kysyä viesti- tai ketjukohtaisesti palautelomakkeenkautta.

Jos löydät viestin, joka mielestäsi pitäisi poistaa, voit tehdä siitä ilmoituksen. Aloitusviestin ilmoituspainike löytyy suoraan aloitusviestistä (lipun kuva) ja kommenttien painike puolestaan kunkin viestin yläkulmasta kolmen pisteen takaa. (Jokainen viesti tulee ilmoittaa erikseen.) Kaikki ilmoitetut viestit luetaan, mutta jokainen ilmoitus ei välttämättä johda viestin poistamiseen. (Kts. säännöt ) Käyttäjien aktiivisuus auttaa moderaattoreita pitämään palstan siistinä.

Mukavaa kevään odotusta!
      - Suomi24-tiimi "

Eli, myös robotti tekee poistoja, joihin ei olisi ollut tarvetta.
      Tuossa on ohje, kuinka toimia, jos katsoo että jokin ketju on ilman pätevää syytä poistettu.

Turha vääristely ja pahan puhuminen pois ja keskusteluissa keskinäinen kunnioitus, vaikka olisikin eri mieltä.

Paljon on ollut uutisointia yleisesti esillä huonontuneesta keskustelukulttuurista.

Valitettavasti niin onkin.

Toden puhuminen sävyisyydessä on vaikea laji.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00020

Älä viitsi hurskastella " Usko Toivonen " !

Tässä sanaa sinulle:

1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
        2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

Eli sinunkin "sävyisyytesi" on pitkälti tuota ulkokultaisuutta vain.

Ja olet itse suu vaahdossa jankannut yksipuolisesti seuraavaa vääristelyä:

Ap. t. 2:21 jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

Vaikka Raamattu sanoo myös näin:

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Eli on monenlaisia "huutelijoita" !

Mutta sinä raukka olet ottanut Raamatusta vain sen osan, joka sinua itseäsi miellyttää ja sopii itse rakentamaasi oppirakennelmaan ja olet hyljännyt siten osan Raamatun Totuudesta ja näin olet "sävyisyydessäsi" ja "suuressa rakkaudessasi" vääristänyt Jumalan sanaa !

Kaltaisesi ulkokultainen hurskastelija olisi aikoinaan tuominnut Paavalin ja Johannes Kastajan ja myös profeetat ja itsensä Jeesuksenkin " huonontuneesta keskustelukulttuurista ".

Siis kun nuo sanoivat suoraan Totuuden, joka ei kuulijoille maistunut !

Tässä pari esimerkkiä siitä " huonontuneesta keskustelukulttuurista ":

Jes. 57:3 Mutta te tulkaa tänne, te velhottaren lapset, te avionrikkojamiehen ja porttovaimon sikiöt.

Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

Luuk. 3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?

Tälläistä sinä et sietäisi ollenkaan sinun "suuressa sävyisyydessäsi ja rakkaudellisuudessasi" !

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Älä viitsi hurskastella " Usko Toivonen " !

Tässä sanaa sinulle:

1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
        2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

Eli sinunkin "sävyisyytesi" on pitkälti tuota ulkokultaisuutta vain.

Ja olet itse suu vaahdossa jankannut yksipuolisesti seuraavaa vääristelyä:

Ap. t. 2:21 jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

Vaikka Raamattu sanoo myös näin:

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Eli on monenlaisia "huutelijoita" !

Mutta sinä raukka olet ottanut Raamatusta vain sen osan, joka sinua itseäsi miellyttää ja sopii itse rakentamaasi oppirakennelmaan ja olet hyljännyt siten osan Raamatun Totuudesta ja näin olet "sävyisyydessäsi" ja "suuressa rakkaudessasi" vääristänyt Jumalan sanaa !

Kaltaisesi ulkokultainen hurskastelija olisi aikoinaan tuominnut Paavalin ja Johannes Kastajan ja myös profeetat ja itsensä Jeesuksenkin " huonontuneesta keskustelukulttuurista ".

Siis kun nuo sanoivat suoraan Totuuden, joka ei kuulijoille maistunut !

Tässä pari esimerkkiä siitä " huonontuneesta keskustelukulttuurista ":

Jes. 57:3 Mutta te tulkaa tänne, te velhottaren lapset, te avionrikkojamiehen ja porttovaimon sikiöt.

Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

Luuk. 3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?

Tälläistä sinä et sietäisi ollenkaan sinun "suuressa sävyisyydessäsi ja rakkaudellisuudessasi" !

Miksi et sovita itseesi noita sanoja, mitäs luulet ?

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Minä en hurskastele, enkä esitä ylen rakkaaaudellista, enkä ole ulkokultainen.

Minä sanon asiat suoraan ja selvästi.

Eikä esim. Usko Toivonen siitä tykkää, vaan hänestä se on hyvin väärin.

Ja tähän hänkin sortuu juuri siksi:

2. Kor. 11:19 Tehän hyvin suvaitsette mielettömiä, kun itse olette niin mieleviä.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Selvennän vielä hieman.

Eli sen "suuren rakkaudellisuuden" nimissä hyväksytään kaikenlaiset harhaopettajat ja harhaopit ja siten ns. koko taikina happanee:

Gal. 5:9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.

• Anonyymi00024

Usko toivonen, yhä edelleen näyttelet Jeesuksen omaa. Sinun uskosi, sydämen usko, jota alinomaan hoet, lahjoitettiin sinulle papin valuttaessa vettä päälakeesi. Uskontosi mukaan, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan annetaan kirkkosi viranhaltijoiden toimittamien sakramentin avulla.

• Anonyymi00027

Tuo poistettu ketju oli rauhanhenkisempi kuin tämä ketju, siinä ei riidelty. Siksi SE poistettiin.

• Anonyymi00030

Sinäkin hymistelet, etkä kestä totuutta, vaan olet niin kovin "rakkaudellinen" ja sallisit kaiken väärän !

Jottei vaan kellekkään tulisi paha mieli !

• Anonyymi00032
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Sinäkin hymistelet, etkä kestä totuutta, vaan olet niin kovin "rakkaudellinen" ja sallisit kaiken väärän !

Jottei vaan kellekkään tulisi paha mieli !

Kylläpäs tuo ärähti! Ja syytöksinä pelkkiä valheita.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Kylläpäs tuo ärähti! Ja syytöksinä pelkkiä valheita.

Katso sinä itse peiliin !

Tälläinen kommentti on täyttä' valhetta ja asioiden vääristelyä:

" Tuo poistettu ketju oli rauhanhenkisempi kuin tämä ketju, siinä ei riidelty. Siksi SE poistettiin. "

Se nyt on aivan varma asia, että tuosta syystä ei mitään ketjua positeta !

Lue vaikkapa foorumin säännöt !

Niin ja on kovin heppoista sinun väittää toista valehtelijaksi, jos et itse mitenkään perustele omaa näkemystäsi !

Eli sinun oma toimintasi on ihan pielessä sitenkin !

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

" Tuo poistettu ketju oli rauhanhenkisempi kuin tämä ketju, siinä ei riidelty. Siksi SE poistettiin. "

Niin ja on kovin heppoista sinun väittää toista valehtelijaksi, jos et itse mitenkään perustele omaa näkemystäsi !

Foorumin säännöt: Helluntailaisia saa täysin vapaasti solvata ja rienata. Palstan ylläpito saa vapaasti käyttää palstaa omien oppiensa levittämiseen.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Foorumin säännöt: Helluntailaisia saa täysin vapaasti solvata ja rienata. Palstan ylläpito saa vapaasti käyttää palstaa omien oppiensa levittämiseen.

Nyt taitaa mennä jo osin vainoharhaisuuden puolelle.

Kyllä hellareidenkin tulee kyetä kohtaamaan arvostelua, jos toiminta tai opit ovat vinoutuneet.

Lähtökohtana on se, että uskovan tulee kestää arvostelua ja väärääkin kohtelua ja kuitenkin siunata niitä, jotka mahdollisesti jopa vainoavat.

Vai oletko sinä erimieltä ?

Tässä 3 todistajaa aiheesta:

Luuk. 6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

Room. 12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.

1. Piet. 3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

Ja sitten vielä tämäkin asia:

1. Piet. 2:20 Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.

Eli voisitko miettiä omaa asennettasi ja toimintaasi ?

Onko se Raamatun ohjeiden mukainen ?

• Anonyymi00036
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Huomaa vielä sekin, että tämä on ihan vain julkinen foorumi.

Ei siis mikään seurakunta tai seurakunnan foorumi, jossa siis hellarit moderoisivat.

Eli jos sinä itse et kestä täällä ja pidät tätä ylen pahana ja vääränä ja moderointiakin ihan pielessä olevana, niin eikö sinun kannata mennä keskustelemaan sellaiselle foorumille, jossa asiat ovat paremmin ?

Miksi siis kiusaat itseäsi täällä ?

Mielestäni siis ihan turhaan.

Tämä näet minun näkemykseni mukaan on ihan vastaavantapainen paikka kuin mihin Paavali aikoinaan törmäsi, eli ns. areiopagi tässä tietoa siitä:

15 Ja Paavalin saattajat veivät hänet Ateenaan saakka, ja saatuaan vietäväksi Silaalle ja Timoteukselle käskyn mitä pikimmin tulla hänen luoksensa, he lähtivät sieltä pois.
        16 Mutta Paavalin odottaessa heitä Ateenassa hänen henkensä hänessä kiivastui, kun hän näki, että kaupunki oli täynnä epäjumalankuvia.

!!!
        17 Niin hän keskusteli synagoogassa juutalaisten ja jumalaapelkääväisten kanssa ja torilla joka päivä niiden kanssa, joita hän siellä tapasi.
        18 Ja muutamat epikurolaiset ja stoalaiset filosofit väittelivät hänen kanssansa; ja toiset sanoivat: "Mitähän tuo lavertelija oikein tahtoo sanoa?" Toiset taas sanoivat: "Näkyy olevan vieraiden jumalien julistaja", koska hän julisti heille evankeliumia Jeesuksesta ja ylösnousemuksesta.
        19 Ja he ottivat hänet ja veivät Areiopagille ja sanoivat: "Voimmeko saada tietää, mikä se uusi oppi on, jota sinä ilmoitat?
        20 Sillä outoja asioita sinä tuot meidän korvaimme kuulla. Me siis tahdomme tietää, mitä ne oikein ovat."
        21 Sillä ateenalaisilla ja siellä oleskelevilla muukalaisilla ei kenelläkään ollut aikaa muuhun kuin uutta puhumaan ja uutta kuulemaan.
        !!!

22 Niin Paavali astui keskelle Areiopagia ja sanoi: "Ateenan miehet, minä näen kaikesta, että te suuresti kunnioitatte jumalia.
        23 Sillä kävellessäni ympäri ja katsellessani teidän pyhiä paikkojanne minä löysin myös alttarin, johon oli kirjoitettu: 'Tuntemattomalle jumalalle'. Mitä te siis tuntemattanne palvelette, sen minä teille ilmoitan.
        24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
        25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
        26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
        27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
        28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.
        29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.
        30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
        31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."
        32 Kuullessaan kuolleitten ylösnousemuksesta toiset ivasivat, toiset taas sanoivat: "Me tahdomme kuulla sinulta tästä vielä toistekin".
        33 Ja niin Paavali lähti heidän keskeltänsä.
        34 Mutta muutamat liittyivät häneen ja uskoivat; niiden joukossa oli Dionysius, Areiopagin jäsen, ja eräs nainen, nimeltä Damaris, sekä muita heidän kanssansa.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Nyt taitaa mennä jo osin vainoharhaisuuden puolelle.

Kyllä hellareidenkin tulee kyetä kohtaamaan arvostelua, jos toiminta tai opit ovat vinoutuneet.

Lähtökohtana on se, että uskovan tulee kestää arvostelua ja väärääkin kohtelua ja kuitenkin siunata niitä, jotka mahdollisesti jopa vainoavat.

Vai oletko sinä erimieltä ?

Tässä 3 todistajaa aiheesta:

Luuk. 6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

Room. 12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.

1. Piet. 3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

Ja sitten vielä tämäkin asia:

1. Piet. 2:20 Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.

Eli voisitko miettiä omaa asennettasi ja toimintaasi ?

Onko se Raamatun ohjeiden mukainen ?

Se, mikä täyttäää palstan EI OLE arvostelua, vaan solvaamista ja rienaamista. Esimerkki palstan sisällöstä: Uudetikastajat ihailevat väkivaltaa... Helluntaiapostoli Olsen oli niitä anal baptisti miehiä...Kun vapaamuurarit loivat "helluntailaisuuden", he keräsivät erilaisia oppeja ja harhaoppeja sieltä täältä,'..Useamman kerran kylvetetty pedo ei näe muuta kuin pakkovauvoja.
        Se on juuri pedofiileilel tyypillistä
        Kuinka näin kammottava palsta voi olla edes olemassa? suomi24 ylläpito on rikollisten hallussa!

• Anonyymi00039
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Sinä ilmeisesti vaadit sille poiston.

Yp on kuitenkin päävastuussa poistosta. Poistopyyyntö täytyy käsitellä, tutkia perustuuko pyyntö todelliseen sääntörikkomukseen jne. Jos ketju tai viesti ei riko sääntöjä, silloin sananvapauden periaatteella viestiä tai ketjua ei saa poistaa.

Mitä foorumin sääntöä kyseinen ketju rikkoi?
        Miksi yp poisti sen? Maksoitteko nk. maton alta.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Se, mikä täyttäää palstan EI OLE arvostelua, vaan solvaamista ja rienaamista. Esimerkki palstan sisällöstä: Uudetikastajat ihailevat väkivaltaa... Helluntaiapostoli Olsen oli niitä anal baptisti miehiä...Kun vapaamuurarit loivat "helluntailaisuuden", he keräsivät erilaisia oppeja ja harhaoppeja sieltä täältä,'..Useamman kerran kylvetetty pedo ei näe muuta kuin pakkovauvoja.
        Se on juuri pedofiileilel tyypillistä
        Kuinka näin kammottava palsta voi olla edes olemassa? suomi24 ylläpito on rikollisten hallussa!

>>Kun vapaamuurarit loivat "helluntailaisuuden", he keräsivät erilaisia oppeja ja harhaoppeja sieltä täältä,...<<

Totta. Noin kristinuskoa vastaan hyökkäämään rakennettu helluntailaisuus luotiin USA:n Ku klux klanin toimesta. Tuo on historian fakta. Kyseiset harhaopit ovat löydettävissä helluntailaisten vuosikymmenten opetuksissa.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Sinä ilmeisesti vaadit sille poiston.

Yp on kuitenkin päävastuussa poistosta. Poistopyyyntö täytyy käsitellä, tutkia perustuuko pyyntö todelliseen sääntörikkomukseen jne. Jos ketju tai viesti ei riko sääntöjä, silloin sananvapauden periaatteella viestiä tai ketjua ei saa poistaa.

Mitä foorumin sääntöä kyseinen ketju rikkoi?
        Miksi yp poisti sen? Maksoitteko nk. maton alta.

Taas tosi väärin !

En ole koskaan pyytänyt yhtäkään viestiä saati ketjua postettavakai !!!

Joten miksi ihmeessä leivtät yhä valaitesi ????

Mikä om oikestii syynätoimintaasi ?

Mieti nyt edes hetki sitä asiaa !

• Anonyymi00038

Helluntaihomo perusti kymmeniä helluntaiseurakutia.
      Onneksi vietiin vankilaan.
      Helluntaipastorit puolustavat häntä jopa nykyään.

• Anonyymi00041

Mainittu ketju oli ystävällishenkinen keskusteluketju, joka ei sisältänyt mitään helluntailaisten vastaisia "herjauksia".

• Anonyymi00042

Palstan ainoa ja todellinen tarkoitus on levittää valheita ja törkyä helluntalaisista ja muista Jeesuken seuraajista.

• Anonyymi00043

Te ette ole Jeesuksen seuraajia.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Te ette ole Jeesuksen seuraajia.

Ketä sinä herjaaja ja solvaaja seuraat, et ainakaan Pyhää Jeesusta?

• Anonyymi00046
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Ketä sinä herjaaja ja solvaaja seuraat, et ainakaan Pyhää Jeesusta?

Kumpi teistä edellisestä kirjoittajista oikeasti on nJumalan oma ja oikeasti siiis uudesttisyntynyt ?

Kumpikaan teist' ei käyttäytdy kuten uskovan tulisi käyttäytyä !

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      33
      3184
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      44
      1589
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      19
      991
    4. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      32
      979
    5. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      59
      943
    6. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      22
      938
    7. Tuli vain mieleen

että etkös sä yritäkin muiden miehiä? Se sun tuttava kertoi. En arvosta tuollaista naista, ihmekös kun oot sinkku. m -
      Ikävä
      37
      850
    8. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      36
      813
    9. Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!

Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os
      Maailman menoa
      173
      803
    10. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      48
      719
    Aihe