Voisiko joku neuvoa

Anonyymi-ap

Ollaan oltu 10V naimisissa,miehellä talo josta vielä vähän velkaa.Ero tulossa,onko minulla oikeus osuuteen talosta?En kysyisi muuten mutta olen maksanut talon kulut yksin,ruuan yksin ja rahoittanut muutenkin mieheni velkoja.

7

406

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei ole, joudut veneen alle.

• Anonyymi00002

Kannattaa ottaa asianajaja. Kokoa kaikki kuitit tai vastaavat joilla näytät että olet maksanut omistasi.
      Saat ainakin osan takaisin.

• Anonyymi00003

Laillisesti yhdessä: avioliitossa. Osituksen kautta kummankin omaisuus lasketaan ja yhteenvedossa puolitetaan. Noin se suurinpiirtein menee. Joten todennäköisesti sinulle kuuluu osa talon hinnasta. Mies voi ostaa sinulta osuutesi tai ellei mahdollista, talo myyntiin ja siitä osuudesta saat omasi.

• Anonyymi00004

Eikös osituksessa jaeta omaisuus puoliksi?

• Puolet kaikesta on sinun riippumatta oletko maksanut taloa tai et ellei teillä ole avioehtoa.

• Anonyymi00005

Kaikki riippuu tietenkin siitä onko ko pariskunnalla avioehto. Siinä voidaan rajata pois kaikki muuten avioliiton suomat omaisuudenjaot.

• Anonyymi00006

Lain näkökulmasta oikeus jos ei ole avioehtoa.

Mutta moraali ei antaisi mitään. Koska se että olet maksanut menoja ei poista sitä että halvemmalla olet päässyt kuin olisit asunut vuokralla. Jos taas olet lyhentänyt lainaa ja maksanut korkoja niin asia on toinen..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      176
      1631
    2. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      79
      875
    3. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      39
      842
    4. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      801
    5. 59
      630
    6. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      69
      610
    7. Olet niin tärkeä

Et edes tiedä sitä, tai ehkä tunnet sen… Sinussa on jotakin pysyvää, tuttua, turvallista, kodikasta.
      Ikävä
      19
      551
    8. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      19
      511
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      506
    10. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      36
      501
    Aihe