Silloin kun minä 1990 autovakuutuksen hankin niin aluksi vakuutusmaksut oli kalliita, bonukset pieniä. Siitä sitten vuosien kuluessa hiljalleen bonukset nousi, vakuutusmaksu halpeni, jos ajoi kolarin niin bonukset laski ja vakuutusmaksut nousi.
Nykyään kuka tahansa teini pääsee nopeasti hyville bonuksille. Vakuutusyhtiöt jopa hyväksyy vakuutuspetokset sillä ettei bonuksesi tipu vaikka ajat kolarin. Itsellänikin ijät ja ajat ollut kaksi vuotta ilman kolaria, bonukseni ei tipu seuraavasta kolarista lupaus voimassa.
Vahingottomasta autoilusta ei palkita, kuka tahansa vakuutuspetoksia tehtaileva teini saa saman palkinnon.
Ennen vakuutuksissa kaikki oli paremmin.
4
135
Vastaukset
- Anonyymi00001
Vakuutuksista on tainnut tulla enemmän bisnestä nykyää. Miten on mahdollista että Lakisääteinen liikennevakuutus maksaa Pohjolassa reilu 250 euroa, Pop yhtiöllä 170 euroa. Liikennevakuutuksillahan ei saisi ymmärtääkseni tehdä bisnestä.
- Anonyymi00003
Eikös kaikki liiketoiminta ole bisnestä? Hyväntekeväisyys on asia erikseen.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Eikös kaikki liiketoiminta ole bisnestä? Hyväntekeväisyys on asia erikseen.
Joku on vain sanonut niin että lakisääteisellä vakuutuksella ei voisi tehdä bisnestä.
- Anonyymi00002
Olen sitä mieltä että lakia pitäisi muuttaa siten, että autovakuutus olisi pakollista ostaa ennen auton ostamista. Nykyään vakuutus pitää hankkia 7 vuorokauden sisällä auton oston jälkeen. Syy on se, että tällöin autonostaja osaisi käyttää harkintaa miten arvokkaan auton hän uskaltaa tai haluaa ostaa, jos siihen saa vain liikennevakuutuksen eikä mitään muuta turvaa. Nimittäin liikennevakuutus on pakollinen ja kasko on vapaaehtoinen, tällöin vakuutusyhtiö voi kieltäytyä myöntämästä kaskoa, vaikka auton arvo olisi 50 000 euroa. Tämä on aivan faktatieto, että kaikki ihmiset eivät saa kaskoa vaikka ostaisivat Ferrarin.
Tai en oikeastaan tiedä tarvitseeko olla mitään lakia, tärkeintä on se että minä itse tiedän tämän asian ennen auton ostoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672425- 661407
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww771234EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje61152Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19870- 79865
- 44713
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta87698Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe26678- 30666