Mitenkäs tässä nyt taas näin kävi?
Enää ei kiihkoalarmistit uskalla puhua ilmastosta, kun pelkäävät joutuvansa naurunalaisiksi. Heh, no ei yllätä yhtään.
Koittavat keksiä jotain muuta "katastrofaalista" tilalle.
https://www.climatedepot.com/wp-content/uploads/2026/05/HH4K8oUWIAAnOh0.jpeg
Kovasti horjuu tuo ilmastousko
21
175
Vastaukset
- Anonyymi00001
Aloittaja niin rakastaa sanaa katastrofi ja katastrofaalinen...
- Anonyymi00002
Kiihkoalarmistien uskohan on perustunut sellaiseen väittämään, että maanpinnasta säteilevää lämpöä pystyvät absorboimaan vain ja ainoastaan kasvihuonekaasut eikä ollenkaan happi, typpi ja argon, joita ilmassa on yli 99,95 %.
Koska tuo jälkimmäinen väite elikkä happi typpi ja argon jätetään aina uutisoimatta, niin tyhmät ihmiset eivät tajua, että heille syötetään pajunköyttä elikkä valehdellaan.
Luulisi nyt normaalijärkisen tajuavan, että kyllä ympärillämme on myös hapessa, typessä ja argonissa lämpöä. Eihän ne ole avaruuden lämpötilassa, joka olisi niiden lämpötila, jos ne eivät pystyisi ollenkaan absorboimaan lämpöä.
Sen 1800 luvun pödyn todistaminen pödyksi on erittäin helppoa hyvinkin monilla työpaikoilla, koska monilla työpaikoilla käytetään nestetyppeä.
Puhalletaan muovipussi täyteen ilmaa ja suljetaan se. Sitten kaadetaan nestetyppeä eristettyyn astiaan. Eristettyyn sen takia, jotta se ei heti kiehuisi pois. Sitten upotetaan muovipussin pohja nestetyppeen, joka on hurjan kylmää.
Ilma pussissa muuttuu nesteeksi, jota on pieni tippa pussin pohjalla. Kokeen toinen osuus koittaa sitten, kun se muovipussi nostetaan ilman elikkä annetaan lämmetä.
Silloin siinä pussissa koko se nestemäinen ilma absorboi lämpöä, ja neste muuttuu jälleen ilmaksi. Tuo koe todistaa, että aivan kaikki ilman kaasut absorboivat lämpöä. Yksikään niistä ei jää nesteenä pussin pohjalle.
Olisin pystynyt tekemään tämän kokeen työpaikallani monet kerrat, koska siellä käytettiin nestetyppeä. Minä en kuitenkaan tarvinnut todisteita. Olin saanut todisteet sairaalan patologian laboratoriossa jo vuosikymmeniä aiemmin.
Alarmisti-idiootit ovat siis vuodesta toiseen solvanneet täällä todellista asiantuntijaa elikkä minua. Miksikähän se idiotismi on niin hirveän sitkeä. Tieteelliset todisteet sitä vastaan on olleet olemassa jo 100 vuotta. Minä taas sain ne todisteet jo vuonna 1977.
Joillakin on sellainen kummallinen maailmankuva, että uskovat nimenomaan kaikista vanhimman tieteellisen tiedon olevan kaikista luotettavinta. Mikä kumma tuollaisen maalimankuvan on synnyttänyt.
Sehän on uskonnollinen maailmankuva. Ei sitä kuulu soveltaa tieteeseen, joka on vuosituhansien aikana koko ajan kehittynyt. Uutta on keksitty ja vanhaa hylätty niin kuin kuuluu ollakin. Tieteen pitää olla itse itseään korjaavaa.
Luotan kuitenkin osittain hyvinkin vanhaan tieteeseen silloin, kun siitä on saatavissa luotettavat todisteet. Sellainenhan on mm. geometria, joka syntyi jo antiikin Kreikassa. Antiikin Kreikassa syntyi paljon tiedettä, joka on edelleen voimassa.
Metallien sulatus mm. on tiedettä, joka on keksitty monia vuosituhansia sitten, ja on tietysti edelleen voimassa ja käytössä. Välillä tiede on kuitenkin ottanut myös harha-askeleita.
Kun niitä sitten joku korjaa, niin korjaus päätyy oppikirjoihin melkoisella viiveellä tai ei päädy ollenkaan. Valheet ovat välillä hirveän sitkeitä, koska koulutuksessa niihin joutuu uskomaan ja tenttimään niitä. Ei oppilaat osaa kyseenalaistaa valheita.
Sitten sen valheellisen opetuksen puolesta intetään ja solvataan tällaisella nettipalstalla. Millään ei ole mennyt jakeluun se, että se valheellinen opetus paljastuu valheeksi kyllä käytännön työssä armotta.
Senpä takia käytännön töiden koulutuksessa opettajat eivät voi valehdella, vaikka yliopiston fysiikan professori valehtelisi. Opettajat joutuisivat valheineen aika pian häpeään. Pidän siis tuollaisessa koulutuksessa saatua tietoa kaikista luotettavimpana.
Kun meille tuollaisessa koulutuksessa kerrottiin, että KAIKKI KAASUT imevät hyvin voimakkaasti lämpöä, kun ne vapautuvat painepullon paineesta, niin kukaan ei väittänyt vastaan, vaikka tuo on vastoin kasvihuoneteoriaa.
Kyllä ne kiihkoalarmistit ovat siis joutuneet häpeään jo kauan sitten. Hiilidioksidin, metaanin ja typpioksiduulin lisääntymisen vaikutus ilmastoon on aivan nolla.
Tämän todistaa todellinen tieteellinen tieto, jonka olen saanut sekä lääkäreiltä että metallin insinööreiltä. On järjetöntä nimitellä noita korkeasti koulutettuja ammattiryhmiä denialisteiksi.
Molemmat nuo ammattiryhmät kun soveltavat nimenomaan tiedettä. Niin soveltavat myös heidän alaisensa. Minä olen työskennellyt pitkään molempien noiden ammattiryhmien alaisena, ja molemmat ovat minua myös kouluttaneet aikanaan.
Kaikenlaisesta idioottien harjoittamasta vittuilusta piittaamatta aion edelleen luotta vain noilta ammattiryhmiltä saamaani opetukseen. Sen kun voi omillakin kokeilla todistaa totuudeksi. Ei tarvitse luottaa pelkkiin puheisiin.- Anonyymi00003
taikasana oli se energian absorbointi: Tällöin voidaan jättää 99,5% kaasuista huomiotta - ne ei absorboi juuri nimeksikään. Jäljelle jäävät kasvihuonekaasut, jotka jakavat abssorboimansa energian koko ilmakehään.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
taikasana oli se energian absorbointi: Tällöin voidaan jättää 99,5% kaasuista huomiotta - ne ei absorboi juuri nimeksikään. Jäljelle jäävät kasvihuonekaasut, jotka jakavat abssorboimansa energian koko ilmakehään.
Sinä sitä palvot vanhoja oppeja, jotka eivät ole olleet minun edustamilla aloilla voimassa enään sen jälkeen, kun kaasuyhtiöt alkoivat toimittamaan nesteytettyjä kaasuja.
On hölmöä luottaa 1800 luvun oppeihin eikä edes tehdä omia havaintoja, jotka todistavat, että kaikissa ilmakehän kaasuissa on aivan yhtälailla lämpöä. Noin tyhmäksi se ihmisen tekee, kun luottaa vanhoihin oppeihin.
Sana absorboida suomennetaan Wikipediassa näin: imeä itseensä, pidättää. Sinulla on siitä joku 1800 luvulla syntynyt harhakuva. Ei sellaisiin luoteta ollenkaan hoitoalalla eikä metalliteollisuudessa.
Siellä tiedetään, että ei ole olemassa sellaisia aineita, jotka eivät absorboisi lämpöä. On aina surkuhupaisaa, kun täysin asiantuntematon ja todella pahasti harhaanjohdettu yrittää opettaa todellista asiantuntijaa.
Minulla on erittäin tarkat tieteelliset tiedot kaikkien kaasujen lämpöopillisista ominaisuuksista. Kaikkien aineiden todelliset lämpöopilliset ominaisuudet löytyvät Wikipediasta. Minut sai kaasuyhtiön insinööri luottamaan siihen.
Kaasuyhtiöissähän ne kaasut tunnetaan tarkkaan, koska kaasuyhtiö nesteyttää kaasuja ja toimittaa niitä nestemäisenä asiakkaille. Ne ominaisuudet tuntee myös kaasujen käyttäjät. Pääasiat niistä opetetaan koulutuksessa turvallisuus syistä.
Minulla on huipputodistukset niiltä aloilta, joilla käytetään kaasuja, niin että turha kuvitella, että minä nielen nuo vanhat houreet, joita sinä palvot. Kaikki kaasut voidaan nesteyttää poistamalla niistä lämpöä, ja muuttaa jälleen kaasuksi lämmittämällä.
Kaikki kaasut voidaan muuttaa myös plasmaksi kuumentamalla niitä sähköllä. Ex työpaikallani on tietokoneohjattu plasmaleikkuri, jollaisen käytön minäkin opettelin kurssilla. Minulla on siis hyvin vahva tieteellinen tietämys kaasuista.
Suomen meteorologitkin ovat alkaneet säätiedotuksissa käyttämään kielellisiä ilmaisuita, jotka viittaa siihen, että hekin ovat hylänneet nuo vanhat houreet, joihin sinä uskot. He on sanoneet, että aamulla aurinko lämmittää ilman.
Ovat tulleet minun puolelleni. Minä olen tuon saman tiennyt jo 1970 luvulla. Ei siis enään puhuta maasta tulevasta lämpösäteilystä ollenkaan. Vanha teoria meni roskikseen. Ei siihen kait enään Suomessa usko kuin tyhmät maallikot kuten sinä.
Kun mitä tahansa ainetta lämmitetään, se aine imee itseensä sitä lämpöä ja lämpenee. Tämä on aivan hirveän tuttu ilmiö kaikille metallimiehille. Tuttu se oli myöskin hoitoalalla. Ne jotka joutuvat päivittäin tekemisiin tuollaisten ilmiöiden kanssa, tietävät niistä eniten. - Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ja tälle alipainehitsailijalle pitää tarkentaa vielä, että nimenomaan säteilyenergian absorbointi - jonka hän kyllä itsekin edellä mainitsi. Jo useita vuosia jatkuneella höpinällään hän ei edelleenkään ole kyennyt osoittamaan, että typpi, happi ja argon absorboisivat Maan lämpösäteilyä ihan siinä kuin ns. kasvihuonekaasutkin. Jos pystyisivät, niin maailma olisi kovin erilainen, emmekä olisi täällä kirjoittelemassa.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ja tälle alipainehitsailijalle pitää tarkentaa vielä, että nimenomaan säteilyenergian absorbointi - jonka hän kyllä itsekin edellä mainitsi. Jo useita vuosia jatkuneella höpinällään hän ei edelleenkään ole kyennyt osoittamaan, että typpi, happi ja argon absorboisivat Maan lämpösäteilyä ihan siinä kuin ns. kasvihuonekaasutkin. Jos pystyisivät, niin maailma olisi kovin erilainen, emmekä olisi täällä kirjoittelemassa.
Idiotismisi jatkuu. Tuo nimittelysikin todistaa juuri siitä idiotismista. Miten voi yleensä olla niin tyhmä, että ei opi edes sitä, että se mitä oma ihomme tuntee, ja aivomme rekisteröivät sen tunteen, onkin totuus.
Eihän todisteeksi hapesta, typestä ja argonista tarvita mitään muuta kuin oma tuntoaisti, mutta jotkut ovat niin hirvittävän tyhmiä, että eivät tajua edes sitä. Sinä kuulut niihin, joiden aivot eivät pysty edes tuohon. mutta tyhmään vittuiluun ne pystyvät vuodesta toiseen.
Suomen meteorologitkin on oppineet viime vuosina sellaista, mitä sinä et pysty oppimaan ikinä. Muutosta alkoi tulla 8 vuotta sitten säätiedotuksiin. Siellä on kehitetty aivan uusia oppeja. Sinun kykysi oppia uutta on nolla. Olet taantunut 1800 luvulle.
Minun kannattamat opit taas on kehitetty 1900 luvulla, ja ovat käytössä päivittäisessä työssä monilla aloilla, joista sinä et tiedä yhtään mitään, mutta minä taas tiedän erittäin paljon. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Idiotismisi jatkuu. Tuo nimittelysikin todistaa juuri siitä idiotismista. Miten voi yleensä olla niin tyhmä, että ei opi edes sitä, että se mitä oma ihomme tuntee, ja aivomme rekisteröivät sen tunteen, onkin totuus.
Eihän todisteeksi hapesta, typestä ja argonista tarvita mitään muuta kuin oma tuntoaisti, mutta jotkut ovat niin hirvittävän tyhmiä, että eivät tajua edes sitä. Sinä kuulut niihin, joiden aivot eivät pysty edes tuohon. mutta tyhmään vittuiluun ne pystyvät vuodesta toiseen.
Suomen meteorologitkin on oppineet viime vuosina sellaista, mitä sinä et pysty oppimaan ikinä. Muutosta alkoi tulla 8 vuotta sitten säätiedotuksiin. Siellä on kehitetty aivan uusia oppeja. Sinun kykysi oppia uutta on nolla. Olet taantunut 1800 luvulle.
Minun kannattamat opit taas on kehitetty 1900 luvulla, ja ovat käytössä päivittäisessä työssä monilla aloilla, joista sinä et tiedä yhtään mitään, mutta minä taas tiedän erittäin paljon.Harvinaisen lyhyt kommentti ex-apuhoitajahitsarilta. Mutta ei taaskaan sanaakaan siitä miten happi, typpi tai argon lämpenisivät juuri säteilyä absorboimalla eivätkä johtumalla muista molekyyleistä.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Harvinaisen lyhyt kommentti ex-apuhoitajahitsarilta. Mutta ei taaskaan sanaakaan siitä miten happi, typpi tai argon lämpenisivät juuri säteilyä absorboimalla eivätkä johtumalla muista molekyyleistä.
Idiootti mikä idiootti, kun ei pysty mihinkään muuhun, kuin 1800 luvun houreiden palvomiseen. Lämmöllä on kolme siirtymistapaa nimittäin säteily, johtuminen ja kuljettuminen, ja aivan kaikki aineet absorboivat kaikkia kolmea, vaikka sinä et sitä tiedä.
Se vanha teoria, jota palvot, käsittelee vain maanpinnasta tulevaa lämpösäteilyä eikä mitään muita energian siirtymistapoja. Sen teorian värkkääjät eivät ilmeisesti edes tunteneet muita lämmön siirtymistapoja silloin 1800 luvulla. Ilmeisesti et tunne sinäkään.
Sinulle on joku kummallinen pakkomielle se lämpösäteily, jota ei näin keväisin edes tule, koska maa on kylmää. Ne vanhat houreet eivät siis vastaa todellisuutta missään asiassa, mutta sinähän et pysty uskomaan mihinkään muuhun kuin vanhoihin houreisiin.
Meteorologit taas on muuttaneet mieltään viime vuosina. Ne on hylänneet sen sinun uskosi kait kokonaan. 2-3 vuotta sitten alettiin sanomaan säätiedotuksissa, että aamulla aurinko lämmittää ilman. Se siis lämmittää koko ilman.
Jos ei tätä meteorologien toteamaa ilmiötä ymmärrä ollenkaan, niin on hirvittävän tyhmä. Se kun on jokaisen ihmisen mahdollista havaita itse, että aamulla kaikki ilmakehän kaasut lämpenevät.
Huhtikuussa oli välillä jopa 15 astetta tuo auringon aiheuttama lämpeneminen. Yöllä oli pakkasta, ja aamulla kun aurinko nousi, alkoi ilma lämpenemään. On kyllä äärimmäisen kummallista, jos tuo ei kelpaa todisteeksi hapesta typestä ja argonista.
Minulla on pöydällä lämpömittari, joka mittaa myös ulkolämpötilan. Siitä voi aamuisin seurata sitä auringon vaikutusta ulkolämpötilaan. Minulla on tietoa, ja sinulla vain vanhoja houreita. Minä olen seurannut noita asioita pikkupojasta asti 1960 luvulta asti. - Anonyymi00010
Se sinun muovipussisi jäähtyy johtumalla, ääliö.
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Idiootti mikä idiootti, kun ei pysty mihinkään muuhun, kuin 1800 luvun houreiden palvomiseen. Lämmöllä on kolme siirtymistapaa nimittäin säteily, johtuminen ja kuljettuminen, ja aivan kaikki aineet absorboivat kaikkia kolmea, vaikka sinä et sitä tiedä.
Se vanha teoria, jota palvot, käsittelee vain maanpinnasta tulevaa lämpösäteilyä eikä mitään muita energian siirtymistapoja. Sen teorian värkkääjät eivät ilmeisesti edes tunteneet muita lämmön siirtymistapoja silloin 1800 luvulla. Ilmeisesti et tunne sinäkään.
Sinulle on joku kummallinen pakkomielle se lämpösäteily, jota ei näin keväisin edes tule, koska maa on kylmää. Ne vanhat houreet eivät siis vastaa todellisuutta missään asiassa, mutta sinähän et pysty uskomaan mihinkään muuhun kuin vanhoihin houreisiin.
Meteorologit taas on muuttaneet mieltään viime vuosina. Ne on hylänneet sen sinun uskosi kait kokonaan. 2-3 vuotta sitten alettiin sanomaan säätiedotuksissa, että aamulla aurinko lämmittää ilman. Se siis lämmittää koko ilman.
Jos ei tätä meteorologien toteamaa ilmiötä ymmärrä ollenkaan, niin on hirvittävän tyhmä. Se kun on jokaisen ihmisen mahdollista havaita itse, että aamulla kaikki ilmakehän kaasut lämpenevät.
Huhtikuussa oli välillä jopa 15 astetta tuo auringon aiheuttama lämpeneminen. Yöllä oli pakkasta, ja aamulla kun aurinko nousi, alkoi ilma lämpenemään. On kyllä äärimmäisen kummallista, jos tuo ei kelpaa todisteeksi hapesta typestä ja argonista.
Minulla on pöydällä lämpömittari, joka mittaa myös ulkolämpötilan. Siitä voi aamuisin seurata sitä auringon vaikutusta ulkolämpötilaan. Minulla on tietoa, ja sinulla vain vanhoja houreita. Minä olen seurannut noita asioita pikkupojasta asti 1960 luvulta asti."Sinulle on joku kummallinen pakkomielle se lämpösäteily, jota ei näin keväisin edes tule, koska maa on kylmää."
Ei roudassa oleva maan pinta ilmaa lämmitäkään. Sen sijaan jokainen neulanen havumetsässä lämpenee nopeasti, kun auringonpaiste osuu siihen. Kun ilma kulkee auringon lämmittämien oksien läpi, ilma lämpenee johtumalla.
Jos happi ja typpi absorboisivat oleellisesti lämpösäteilyä, ei sitä paljoa keväälläkään Suomeen tulisi, kun säteily joutuu kulkemaan lähes parisataa kilometriä happi- ja typpimeren läpi.
Olet pikkupojasta asti ollut fysiikasta pihalla, kuten esimerkkisi alipaineen luomisesta osoitti. Se ipettajan imemä alipaine tarkoitti vain ympäristön painetta pienempää absoluuttista painetta, ei negatiivista painetta, kuten sinä olet väittänyt. Kupua puristi alustaan ympäröivän ilman paine. Jokainen peruskoulun fysiikan kohtuullisesti sisäsitänyt osaisi laskea voiman, jos tietäisi kuvun pohjapinta-alan ja paine-eron.
Olet yhä fysiikasta aivan pihalla. - Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
"Sinulle on joku kummallinen pakkomielle se lämpösäteily, jota ei näin keväisin edes tule, koska maa on kylmää."
Ei roudassa oleva maan pinta ilmaa lämmitäkään. Sen sijaan jokainen neulanen havumetsässä lämpenee nopeasti, kun auringonpaiste osuu siihen. Kun ilma kulkee auringon lämmittämien oksien läpi, ilma lämpenee johtumalla.
Jos happi ja typpi absorboisivat oleellisesti lämpösäteilyä, ei sitä paljoa keväälläkään Suomeen tulisi, kun säteily joutuu kulkemaan lähes parisataa kilometriä happi- ja typpimeren läpi.
Olet pikkupojasta asti ollut fysiikasta pihalla, kuten esimerkkisi alipaineen luomisesta osoitti. Se ipettajan imemä alipaine tarkoitti vain ympäristön painetta pienempää absoluuttista painetta, ei negatiivista painetta, kuten sinä olet väittänyt. Kupua puristi alustaan ympäröivän ilman paine. Jokainen peruskoulun fysiikan kohtuullisesti sisäsitänyt osaisi laskea voiman, jos tietäisi kuvun pohjapinta-alan ja paine-eron.
Olet yhä fysiikasta aivan pihalla.Minä en ollut edes koulupoikana pihalla fysiikasta. Minulla oli siitä todistuksessa yhdeksän. On järjetöntä inttää tuolla tavalla hoitoalan ammattilaista vastaan, mutta sinähän oletkin aivan pihalla fysiikasta. Minä taas olen sitä hirveän paljon myös käytännössä soveltanut.
Sinulta se käytännön soveltaminen ilmiselvästi puuttuu aivan täydellisesti. Eihän tuolla tavalla voisi ollenkaan höpsisi, jos olisi myös käytännössä testannut oppimansa. Vaikka olisi väärin opetettukin, niin käytännössä se paljastuisi.
Ilmiselvästi et edelleenkään ymmärrä ollenkaan sen normaalin ilmanpaineen todellista luonnetta, vaikka olen kait selittänyt sen useaankin kertaan. Olet vaan niin helvetin ylpeä oppimastasia, vaikka kyky soveltaa sitä käytäntöön puuttuu täydellisesti.
Meille taas opetettiin sitä fysiikan soveltamistakin fysiikantunnilla aika paljon. Sinulle sitä ei ilmeisesti ole opetettu ollenkaan. Sitä soveltamista on sitten oppinut työssä lisää.
Väärässä olet edelleen täydellisesti. Minähän sitä alipainetta olen käytännössä käyttänyt. Sinulta se kokemus puuttuu aivan täydellisesti. Sinulla on vain pelkät teoriat, jotka eivät käytännössä päde ollenkaan.
On järjetöntä olla noin hirveän ylpeä ilman käytännön kokemusta. Minähän olen sanonut, että sekä alipaine että ylipaine tuotetaan teknisesti. Ne ovat siis täysin irrallaan siitä normaalista ilmanpaineesta. Molempia tuotetaan kompressorilla. - Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sinä sitä palvot vanhoja oppeja, jotka eivät ole olleet minun edustamilla aloilla voimassa enään sen jälkeen, kun kaasuyhtiöt alkoivat toimittamaan nesteytettyjä kaasuja.
On hölmöä luottaa 1800 luvun oppeihin eikä edes tehdä omia havaintoja, jotka todistavat, että kaikissa ilmakehän kaasuissa on aivan yhtälailla lämpöä. Noin tyhmäksi se ihmisen tekee, kun luottaa vanhoihin oppeihin.
Sana absorboida suomennetaan Wikipediassa näin: imeä itseensä, pidättää. Sinulla on siitä joku 1800 luvulla syntynyt harhakuva. Ei sellaisiin luoteta ollenkaan hoitoalalla eikä metalliteollisuudessa.
Siellä tiedetään, että ei ole olemassa sellaisia aineita, jotka eivät absorboisi lämpöä. On aina surkuhupaisaa, kun täysin asiantuntematon ja todella pahasti harhaanjohdettu yrittää opettaa todellista asiantuntijaa.
Minulla on erittäin tarkat tieteelliset tiedot kaikkien kaasujen lämpöopillisista ominaisuuksista. Kaikkien aineiden todelliset lämpöopilliset ominaisuudet löytyvät Wikipediasta. Minut sai kaasuyhtiön insinööri luottamaan siihen.
Kaasuyhtiöissähän ne kaasut tunnetaan tarkkaan, koska kaasuyhtiö nesteyttää kaasuja ja toimittaa niitä nestemäisenä asiakkaille. Ne ominaisuudet tuntee myös kaasujen käyttäjät. Pääasiat niistä opetetaan koulutuksessa turvallisuus syistä.
Minulla on huipputodistukset niiltä aloilta, joilla käytetään kaasuja, niin että turha kuvitella, että minä nielen nuo vanhat houreet, joita sinä palvot. Kaikki kaasut voidaan nesteyttää poistamalla niistä lämpöä, ja muuttaa jälleen kaasuksi lämmittämällä.
Kaikki kaasut voidaan muuttaa myös plasmaksi kuumentamalla niitä sähköllä. Ex työpaikallani on tietokoneohjattu plasmaleikkuri, jollaisen käytön minäkin opettelin kurssilla. Minulla on siis hyvin vahva tieteellinen tietämys kaasuista.
Suomen meteorologitkin ovat alkaneet säätiedotuksissa käyttämään kielellisiä ilmaisuita, jotka viittaa siihen, että hekin ovat hylänneet nuo vanhat houreet, joihin sinä uskot. He on sanoneet, että aamulla aurinko lämmittää ilman.
Ovat tulleet minun puolelleni. Minä olen tuon saman tiennyt jo 1970 luvulla. Ei siis enään puhuta maasta tulevasta lämpösäteilystä ollenkaan. Vanha teoria meni roskikseen. Ei siihen kait enään Suomessa usko kuin tyhmät maallikot kuten sinä.
Kun mitä tahansa ainetta lämmitetään, se aine imee itseensä sitä lämpöä ja lämpenee. Tämä on aivan hirveän tuttu ilmiö kaikille metallimiehille. Tuttu se oli myöskin hoitoalalla. Ne jotka joutuvat päivittäin tekemisiin tuollaisten ilmiöiden kanssa, tietävät niistä eniten."Kaasuyhtiöissähän ne kaasut tunnetaan tarkkaan, koska kaasuyhtiö nesteyttää kaasuja ja toimittaa niitä nestemäisenä asiakkaille"
Ja kaasuyhtiö on esitteessään kertonut, että CO2 on ilmastoa lämmittävä kasvihuonekaasu.
Tieteen termipankki. Geofysiikka. Absorbtio:
Määritelmä (fi)
säteilyenergian imeytymistä aineeseen
Termodynamiikassa absorbtiolla tarkoitetaan vain säteilyenergian imeytymistä. Vaikka samalla sanalla saattaa muissa yhteyksissä olla laajempia merkityksiä, niin näin ei ole termodynamiikassa.
Mutta kun yrittää hitsarin tai lääkintävahtimestarin koulutuksella ymmärtää tiedettä, niin jälki on sen näköistä. Alkeidenkin ymmärtäminen on liian vaikeaa. - Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Minulla on pöydällä lämpömittari, joka mittaa myös ulkolämpötilan. Siitä voi aamuisin seurata sitä auringon vaikutusta ulkolämpötilaan. Minulla on tietoa, ja sinulla vain vanhoja houreita. Minä olen seurannut noita asioita pikkupojasta asti 1960 luvulta asti."Lämmöllä on kolme siirtymistapaa nimittäin säteily, johtuminen ja kuljettuminen, ja aivan kaikki aineet absorboivat kaikkia kolmea, vaikka sinä et sitä tiedä.
Se vanha teoria, jota palvot, käsittelee vain maanpinnasta tulevaa lämpösäteilyä eikä mitään muita energian siirtymistapoja."
Olet aivan ulalla yksinkertaisimmistakin termeistä - ei mikään aine absorboi johtumista tai kuljettumista! Kuljettumisessa lämpö siirtyy kaasuun (tai nesteeseen) muodostuvien lämpövirtausten mukana. Kun kaasumolekyylit lämpenevät johtumalla tai absorboimalla säteilyä, niin niiden välinen etäisyys kasvaa, jolloin tämä harvempi, keventynyt aine alkaa kohota ja samalla lämpö siirtyy molekyylien mukana ylöspäin. Tuo ei liity mitenkään absorbointiin.
Auringon lähettämä säteily on niin suurienergistä ja lyhytaaltoista, että ilmakehän kaasut eivät sitä suurelta osin pysty absorboimaan. Vasta kun säteily absorboituu maahan, pilviin ja muihin pintoihin ja muodostunut lämpö emittoituu matalaenergisempänä ja lyhytaaltoisempana säteilynä, se on siinä muodossa että jotkin kaasut pystyvät sitä absorboimaan. Ja silloinkin kukin kaasu absorboi vain tiettyjä juuri sille ominaisia aallonpituuksia.
Tämä on sitä nykytietoa, josta sinulla ei näytä vieläkään olevan mitään käsitystä.
- Anonyymi00009
Auringosta tulee lämpösäteily joka lämmittää maanpintaa. Väliin purjehtii vaalea poutapilvi joka heijastaakin auringon säteilyn takaisin avaruuteen. Pilven alla huomaa että nyt viileni.
Tutkimukset kohdistuvatkin nyt siihen, mikä aiheuttaa pilvipeitten vähenemistä.
Yksi kohde on ilman puhdistuminen pienhiukkasista, ne toimivat myös tiivistyspisteinä vesihöyrylle josta muodostuu pilvet.- Anonyymi00013
Niin ne amerikkalaiset ilmastotutkijat päättelivät, että ilman puhdistuminen vähensi pilviä Meksikonlahdella, ja sen seurauksena sinne tuli auringon energiaa enemmän, ja se taas puolestaan voimisti hurrikaaneja.
Ne tutkivat ensimmäistä kertaa ilmakehää aidoissa olosuhteissa elikkä ilmalaivasta, jolla lennettiin rannikolta rannikolle. Siitä oli Suomen televisiossa kaksiosainen dokumentti noin 10 vuotta sitten.
Siinä mitattiin mm. se, että kuinka paljon kaupungissa on lämpimämpää kuin ympäristössä. Ero oli noin yksi aste. Siinä tutkittiin myös se, mikä pitää pilvet taivaalla, sukeltamalla pilven läpi laskuvarjolla mittari mukana.
Ne pitää taivaalla lämpö. Pilvessä on lämpimämpää kuin ympäristössä. Pilven lämmittää auringosta tuleva energia, koska siitähän pääsee vain osa pilven läpi.
Olen tiennyt jo 1970 luvulta lähtien, että auringosta tulevasta energiasta tulee maanpinnalle asti vain noin kolmasosa. 30 % heijastuu takaisin avaruuteen jo yläilmakehästä, ja lopusta noin puolet absorboituu jo tullessaan ilmakehään.
Nyt sen tiedon on kuitanneet myös Suomen meteorologit. Täällä se kuitenkin tyrmättiin. Yksi intti, että jos näin olisi, niin eihän maanpinnalle pääsisi yhtään mitään.
Näin ne avaruuslentojen ajan mittaukset vaan on todistaneet, että iso osa voi absorboitua jo tullessaan ilmakehään. Eihän ilmakehä ole läpipääsemätön sähkömagneettisille aalloille. Kyllä Suomen meteorologit tämän nykyään ymmärtävät.
En tiedä ovatko sitten lukeneet näitä minun kirjoituksia, joista yhdessä minä kerroin tuosta. Säätiedotuksiin tuli joka tapauksessa tuollainen muutos noin 2-3 vuotta sitten. Muitakin muutoksia on tullut minun toiminnan seurauksena. - Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Niin ne amerikkalaiset ilmastotutkijat päättelivät, että ilman puhdistuminen vähensi pilviä Meksikonlahdella, ja sen seurauksena sinne tuli auringon energiaa enemmän, ja se taas puolestaan voimisti hurrikaaneja.
Ne tutkivat ensimmäistä kertaa ilmakehää aidoissa olosuhteissa elikkä ilmalaivasta, jolla lennettiin rannikolta rannikolle. Siitä oli Suomen televisiossa kaksiosainen dokumentti noin 10 vuotta sitten.
Siinä mitattiin mm. se, että kuinka paljon kaupungissa on lämpimämpää kuin ympäristössä. Ero oli noin yksi aste. Siinä tutkittiin myös se, mikä pitää pilvet taivaalla, sukeltamalla pilven läpi laskuvarjolla mittari mukana.
Ne pitää taivaalla lämpö. Pilvessä on lämpimämpää kuin ympäristössä. Pilven lämmittää auringosta tuleva energia, koska siitähän pääsee vain osa pilven läpi.
Olen tiennyt jo 1970 luvulta lähtien, että auringosta tulevasta energiasta tulee maanpinnalle asti vain noin kolmasosa. 30 % heijastuu takaisin avaruuteen jo yläilmakehästä, ja lopusta noin puolet absorboituu jo tullessaan ilmakehään.
Nyt sen tiedon on kuitanneet myös Suomen meteorologit. Täällä se kuitenkin tyrmättiin. Yksi intti, että jos näin olisi, niin eihän maanpinnalle pääsisi yhtään mitään.
Näin ne avaruuslentojen ajan mittaukset vaan on todistaneet, että iso osa voi absorboitua jo tullessaan ilmakehään. Eihän ilmakehä ole läpipääsemätön sähkömagneettisille aalloille. Kyllä Suomen meteorologit tämän nykyään ymmärtävät.
En tiedä ovatko sitten lukeneet näitä minun kirjoituksia, joista yhdessä minä kerroin tuosta. Säätiedotuksiin tuli joka tapauksessa tuollainen muutos noin 2-3 vuotta sitten. Muitakin muutoksia on tullut minun toiminnan seurauksena."Säätiedotuksiin tuli joka tapauksessa tuollainen muutos noin 2-3 vuotta sitten. Muitakin muutoksia on tullut minun toiminnan seurauksena."
Sinun toimintasi seurauksena on voitu kahvihuoneessa saada muutamat naurut. Etkö sinä esittänyt, että ilmastotieteen mukaan typen ja hapen pitäisi olla jäässä?
Se iso osa ei absorboidu ilmakehässä, vaan heijastuu ja siroaa. Se mikä absorboituu, absrboituu lähinnä vesihöyryn vaikutuksesta. Typpi ja happi eivät absorboi kaksiatomisina kaasuina juurikaan lämpösäteilyä.
Väite, ettei maahan tulisi mitään, perustui sekoiluusi kuuman kappaleen (kuten nuotion) säteilylämpötilan laskusta etäisyyden kasvaessa.
Väitit, että ilma absorboi sen lämmön ja siksi säteiy tuntuu viiden metrin päässä paljon vähäisemmältä kuin kahden metrin päässä.
Siis ero 4 metriä ja suuri osa absorboituu jo sillä matkalla APH fysiikan mukaan.
Jos se ilmiö johtuisi absrbtiosta, ei ilmakehän läpi tulisi käytännössä mitään. Jopa päiväntasaajalla Auringon paistaessa suoraan ylhäältä, ilmamassan paksuus olisi 25 000 kertainen. Vaikka tiheyden laskun huomioisi, niin väitteesi olisi järjetön.
Eikä siellä edistyneessä keskikaoulussa opetettu, että säteilyn intensiteetti laskee etäisyyden neliöön? - Anonyymi00019UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
"Säätiedotuksiin tuli joka tapauksessa tuollainen muutos noin 2-3 vuotta sitten. Muitakin muutoksia on tullut minun toiminnan seurauksena."
Sinun toimintasi seurauksena on voitu kahvihuoneessa saada muutamat naurut. Etkö sinä esittänyt, että ilmastotieteen mukaan typen ja hapen pitäisi olla jäässä?
Se iso osa ei absorboidu ilmakehässä, vaan heijastuu ja siroaa. Se mikä absorboituu, absrboituu lähinnä vesihöyryn vaikutuksesta. Typpi ja happi eivät absorboi kaksiatomisina kaasuina juurikaan lämpösäteilyä.
Väite, ettei maahan tulisi mitään, perustui sekoiluusi kuuman kappaleen (kuten nuotion) säteilylämpötilan laskusta etäisyyden kasvaessa.
Väitit, että ilma absorboi sen lämmön ja siksi säteiy tuntuu viiden metrin päässä paljon vähäisemmältä kuin kahden metrin päässä.
Siis ero 4 metriä ja suuri osa absorboituu jo sillä matkalla APH fysiikan mukaan.
Jos se ilmiö johtuisi absrbtiosta, ei ilmakehän läpi tulisi käytännössä mitään. Jopa päiväntasaajalla Auringon paistaessa suoraan ylhäältä, ilmamassan paksuus olisi 25 000 kertainen. Vaikka tiheyden laskun huomioisi, niin väitteesi olisi järjetön.
Eikä siellä edistyneessä keskikaoulussa opetettu, että säteilyn intensiteetti laskee etäisyyden neliöön?Koko kommenttisi on täydellistä sekoilua, niin kuin lainailijoilla aina on. Kaikki lainailijathan uskovat vain ja ainoastaan antiikkisiin oppeihin, mutta eivät missään tapauksessa 1900 luvun tieteelliseen tietämykseen, jota opetetaan ammatillisessa koulutuksessa kaikkialla maailmassa.
Tuo sekava sepustus todistaa aina hirveästä puutteesta. Puuttuu nimittäin aivan täydellisesti kaikki käytännön kokemus lämpöopillisista asioista. Puuttuu niin kuin puuttui myös niillä, jotka värkkäsivät niitä teorioita, joita sinä jumaloit ainoana totuutena.
Olisivat menneet edes sepän pajaan opettelemaan lämpöoppia, mutta eihän hienosto ole koskaan voinut tehdä niin. Sehän olisi ollut alentavaa. Siinä olisi voinut vaikka mennä maine. Tuon ajan tiedemiehethän edustivat yleensä aatelistoa eikä todellisia oppineita.
Parasta oli miettiä teorioita vain työhuoneessa kirjoituspöydän ääressä, niin välttyi varmasti duunarin häpeälliseltä leimalta, eikä vahingossakaan likaantuneet vaatteet. Sellaisia heppuja sinä jumaloit ja heidän mielikuvituksensa tuotteita.
Siellä missä vaatteet likaantuvat, oppii hirvittävän suuren määrän sellaista tietoa, joka sinulta sekoilijalta puuttuu aivan täydellisesti. Oppi sitä tietysti myös sairaalassa valkoiset työvaatteet päällä. Sinultahan selvästi puuttuu täysin molemmat kokemukset.
Minähän vaihdoin rautavalimon haalarin niihin sairaalan valkoisiin työvaatteisiin 1970 luvulla ja jälleen 1990 luvulla hitsarin haalareihin. Kaikissa noissa hommissa täytyi hallita lämpöoppi, josta sinulla ei ole aavistustakaan.
Sinulla on vain hirveän suuret kuvitelmat omasta osaamisesta, joka on 1800 luvulta periytyvää harhaa. Minun ammateissani taas täytyi hallita 1900 luvun tiede, josta sinä et tiedä yhtään mitään.
Koska minulle opetettiin keskikoulussa lämpöoppi oikein, niin oli helppo sopeutua ammatteihin, joissa olen työskennellyt, ja niitä on hurjan monta. Sinulta kaikki ne puuttuvat täysin.
Oli helppo valimossa ymmärtää, mitä tulee tapahtumaan ja miksi, kun 28000 kiloa sulaa rautaa kaadettiin perjantaina muottiin. Miten oli mahdollista, että se sylinteri voitiin nostaa muotista pois jo maanantaina.
Sinne muottiinhan oli kaadettu raudan lisäksi hirveän suuri määrä lämpöenergiaa, joka täytyi saada pois. No kyllä ne insinöörit olivat laskeneet 1900 luvun opin mukaisesti, että se säteilee lämpöä riittävässä määrin pois maanantaihin mennessä.
Jos sinun jumaloimat harhaopit olisivat päteneet siellä valimossa, niin sen valun jäähtyminen olisi vienyt ainakin vuoden.
Kun insinöörien oppien mukaan kaikki ilmakehän kaasut absorboivat sitä valusta säteilevää lämpöä, niin jäähtyminen kesti alle kolme vuorokautta. Kyllä ne insinöörit ovat viisaita, ja sinä olet 1800 luvulla harhaileva idiootti.
Ilmeisesti kuulut niihin pöljiin, jotka jumaloivat teorioita, ja tyhmästi halveksivat käytännössä oppimista. Todellisuudessa käytännössä voi oppia hirveän suuren määrän sellaista tietoa, jota ei edes pysty opettamaan teoriaopetuksessa.
Käytännön työ on yleensä niin hirveän monimutkaista, että ei sitä opetusta voi sisällyttää mihinkään oppikirjoihin. Käytännön työssä "säännöt" muuttuvat kokoajan sen tehtävän työn mukaan. Koskaan peräkkäiset työt eivät ole samanlaisia.
Käytännön työssä tarvitaan siis luovaa ajattelua, joka ei sinulta onnistu ollenkaan. Jokaisen uuden työn joutuu aina duunari itse suunnittelemaan, että miten se totutetaan käytännössä. Ei sitä toteutusta koskaan insinööri suunnittele. - Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
"Säätiedotuksiin tuli joka tapauksessa tuollainen muutos noin 2-3 vuotta sitten. Muitakin muutoksia on tullut minun toiminnan seurauksena."
Eikä siellä edistyneessä keskikaoulussa opetettu, että säteilyn intensiteetti laskee etäisyyden neliöön?Koko kommenttisi on täydellistä sekoilua, niin kuin lainailijoilla aina on. Kaikki lainailijathan uskovat vain ja ainoastaan antiikkisiin oppeihin, mutta eivät missään tapauksessa 1900 luvun tieteelliseen tietämykseen, jota opetetaan ammatillisessa koulutuksessa kaikkialla maailmassa.
Tuo sekava sepustus todistaa aina hirveästä puutteesta. Puuttuu nimittäin aivan täydellisesti kaikki käytännön kokemus lämpöopillisista asioista. Puuttuu niin kuin puuttui myös niillä, jotka värkkäsivät niitä teorioita, joita sinä jumaloit ainoana totuutena.
Olisivat menneet edes sepän pajaan opettelemaan lämpöoppia, mutta eihän hienosto ole koskaan voinut tehdä niin. Sehän olisi ollut alentavaa. Siinä olisi voinut vaikka mennä maine. Tuon ajan tiedemiehethän edustivat yleensä aatelistoa eikä todellisia oppineita.
Parasta oli miettiä teorioita vain työhuoneessa kirjoituspöydän ääressä, niin välttyi varmasti duunarin häpeälliseltä leimalta, eikä vahingossakaan likaantuneet vaatteet. Sellaisia heppuja sinä jumaloit ja heidän mielikuvituksensa tuotteita.
Siellä missä vaatteet likaantuvat, oppii hirvittävän suuren määrän sellaista tietoa, joka sinulta sekoilijalta puuttuu aivan täydellisesti. Oppi sitä tietysti myös sairaalassa valkoiset työvaatteet päällä. Sinultahan selvästi puuttuu täysin molemmat kokemukset.
Minähän vaihdoin rautavalimon haalarin niihin sairaalan valkoisiin työvaatteisiin 1970 luvulla ja jälleen 1990 luvulla hitsarin haalareihin. Kaikissa noissa hommissa täytyi hallita lämpöoppi, josta sinulla ei ole aavistustakaan.
Sinulla on vain hirveän suuret kuvitelmat omasta osaamisesta, joka on 1800 luvulta periytyvää harhaa. Minun ammateissani taas täytyi hallita 1900 luvun tiede, josta sinä et tiedä yhtään mitään.
Koska minulle opetettiin keskikoulussa lämpöoppi oikein, niin oli helppo sopeutua ammatteihin, joissa olen työskennellyt, ja niitä on hurjan monta. Sinulta kaikki ne puuttuvat täysin.
Oli helppo valimossa ymmärtää, mitä tulee tapahtumaan ja miksi, kun 28000 kiloa sulaa rautaa kaadettiin perjantaina muottiin. Miten oli mahdollista, että se sylinteri voitiin nostaa muotista pois jo maanantaina.
Sinne muottiinhan oli kaadettu raudan lisäksi hirveän suuri määrä lämpöenergiaa, joka täytyi saada pois. No kyllä ne insinöörit olivat laskeneet 1900 luvun opin mukaisesti, että se säteilee lämpöä riittävässä määrin pois maanantaihin mennessä.
Jos sinun jumaloimat harhaopit olisivat päteneet siellä valimossa, niin sen valun jäähtyminen olisi vienyt ainakin vuoden.
Kun insinöörien oppien mukaan kaikki ilmakehän kaasut absorboivat sitä valusta säteilevää lämpöä, niin jäähtyminen kesti alle kolme vuorokautta. Kyllä ne insinöörit ovat viisaita, ja sinä olet 1800 luvulla harhaileva idiootti.
Ilmeisesti kuulut niihin pöljiin, jotka jumaloivat teorioita, ja tyhmästi halveksivat käytännössä oppimista. Todellisuudessa käytännössä voi oppia hirveän suuren määrän sellaista tietoa, jota ei edes pysty opettamaan teoriaopetuksessa.
Käytännön työ on yleensä niin hirveän monimutkaista, että ei sitä opetusta voi sisällyttää mihinkään oppikirjoihin. Käytännön työssä "säännöt" muuttuvat kokoajan sen tehtävän työn mukaan. Koskaan peräkkäiset työt eivät ole samanlaisia.
Käytännön työssä tarvitaan siis luovaa ajattelua, joka ei sinulta onnistu ollenkaan. Jokaisen uuden työn joutuu aina duunari itse suunnittelemaan, että miten se totutetaan käytännössä. Ei sitä toteutusta koskaan insinööri suunnittele. - Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Käytännön työssä tarvitaan siis luovaa ajattelua, joka ei sinulta onnistu ollenkaan. Jokaisen uuden työn joutuu aina duunari itse suunnittelemaan, että miten se totutetaan käytännössä. Ei sitä toteutusta koskaan insinööri suunnittele.
- Anonyymi00012
Aloittaja on trolli,jolla ei juuri muuta elämää tunnu olevan kuin kiistellä ilmastonmuutoksesta. Mitään faktoja hänellä ei ole hölmöjen väitteidensä tueksi, vaan häntä ajaa pakkomielle.
Toinen sankari ketjussa on APH, joka on selitellyt omaa kummallista fysiikkaansa jo vuosia ja iän alkaessa painaa yhä enemmän, selitykset tulevat yhä sekavammiksi ja jankkaavammiksi. Dementia alkaa olla jo melko pitkällä. - Anonyymi00018UUSI
Mitä se on tuo aloittajan ilmastousko? Onko se vaan niin että koska ole lähinnä ateisti, en ymmärrä noin erikoisia uskontoja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi723320Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj943102SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1773035- 1412459
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä412386Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2052221Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi522158Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "92030Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li381743Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön4021709