Jumalasta ja jeesuksesta

Black Sabbath

Vielä silloin kun täytin 14v, uskoin jumalaan, se oli sellaista lapsen uskoa, mutta heti
kun tuli rippikoulun aika ja piti käydä aina
kaikissa tapaamisissa sunmuuta. Inhosin käydä niissä. Vihasin niitä ihmisiä siellä. Onneksi ei tarvinnut käydä niin monta kertaa. Uskoni hiipu siitä, ennen kuin menin rippikouluun. Rippikoulussa laskin päiviä, sillä siellä oli todella tylsää. Siellä sattui kerran yhtenä hartaushetkenä illalla,
että melkein kaikki tulivat uskoon. Kaikki vaan itkivät. Minua se inhotti, mutta kun kaverini meni
myös papin luo, ajattelin, että kaipa mäkin menen.
Sen jälkeen olo tuntui kummalliselta. ajattelin,
että olenkohan taas uskossa. Sitten ajattelin, että yritän pysyä uskossa, mutta se ei kauan
kestänyt. En ymmärrä jumalaa (jos sellaista on edes olemassa). Ensin olen uskossa, sitten en, sitten taas jne...Aloin taas vihaamaan häntä. Mikä
hänen tarkoitus on? Olenkohan Agnostikko? En tiedä...

21

1152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskova

usko ei riipu sinun tunteistasi. usko on luja luottamus siihen mikä ei näy. luota siihen sanaan, joka on sanottu. sinun syntisi on anteeksi annettu. pidä siitä uskosta kiinni ja pelastu. älä anna minkään tulla sinun ja Jumalan ja Jeesuksen väliin. saatana yrittää uskotella sulle valheitaan, jos erehdyt uskomaan niitä et enää tiedä mikä on totta. lue sanaa ja juurru siihen, sieltä lähtee elämä.ole siunattu rakas ystävä. jos haluat jutella henk.koht laita mailia [email protected]

• luuhamara

oho. tuli jo yksi ylemmäs :)

• Laina Us

"Usko on sitä ettei halua tietää mikä on totta."

Friedrich Nietzsche

• luuhamara

Ja tähän alle hirvittävä määrä käännytysviestejä...

• Black Sabbath

Olen kyllä yrittänyt pysyä rippikoulun jälkeen uskossa, mutta se ei onnistunut.

Mitä todisteita on jumalan olemassa olosta? Raamattu? Sen olisi voinut kirjoittaa kuka tahansa
        ihminen, jolla on vilkas mielikuvitus. Uskon kuitenkin, että jeesus -niminen henkilö on ollut
        olemassa, muttei se mitään ihmeitä tehnyt. Pyrin
        yleensä selittämään ne fysiikan lakien avulla. Esim.
        kuolleiden parannus? Ylösnousemus. Skeidaa...

Tähän sopisi eräs sabbathin kipale, joka menee
        suunnilleen näin; ''Tell me people, am I going insane?''

• The_end

Minulla on ollut samanlaisia kokemuksia. Lapsena oli niin helppo uskoa, mutta vanhempana syttyivät epäilykset. Rippikouluun menin vielä uskovaisena ja tuntui että siellä uskoni vain vahvistui. Tunne laantui kuitenkin pian jälkeenpäin. Uskoin, en uskonut, uskoin...todella hankalaa.
      En pysty kääntämään selkääni kaikille tieteellisille todisteille ym. muille asioille jotka puhuvat Jumalan olemassaoloa vastaan. En nyt ala tässä vetämään mitään esimerkkejä, joten turha kysyäkään.
      Silti monesti katson taivaalle ja ajattelen että kyllä siellä "joku" on, ja silloin tällöin sanon mielessäni pienen rukouksen epätoivoisessa tilanteessa, kuitenkaan olematta varma sen toimivuudesta.
      Olen siis agnostikko, minusta olisi hienoa uskoa oikein tosissaan, mutten kuitenkaan voi voittaa epäilyksiäni.

• Kuinka tuttua

Olen 15 ja minulle on käynyt juuri samanlailla.
        Ennen rippikoulua elin siinä ns. ''lapsenuskossa''
        Kuitnekin ennen riparia epäilin jumalan olemassa oloa. Minä olen agnostikko. Kuitenkin inhoan näitä
        kiihkouskovaisia, jotka mainostavat uskoaan joka puolelle. Se on todella ärsyttävää. Olisin jättänyt
        rippikoulun väliin. Monet ovat menneet sinne vain
        lahjojen takia, mutta minä en välitä lahjoista. Minua ärsytti myös se, että piti käydä kaikissa
        tapahtumissa. Niiden takia aloin silloin vihaamaan jumalaa.

Poiketen aiheesta, BS on loistava bändi.

• The_end
        Kuinka tuttua kirjoitti:

Olen 15 ja minulle on käynyt juuri samanlailla.
        Ennen rippikoulua elin siinä ns. ''lapsenuskossa''
        Kuitnekin ennen riparia epäilin jumalan olemassa oloa. Minä olen agnostikko. Kuitenkin inhoan näitä
        kiihkouskovaisia, jotka mainostavat uskoaan joka puolelle. Se on todella ärsyttävää. Olisin jättänyt
        rippikoulun väliin. Monet ovat menneet sinne vain
        lahjojen takia, mutta minä en välitä lahjoista. Minua ärsytti myös se, että piti käydä kaikissa
        tapahtumissa. Niiden takia aloin silloin vihaamaan jumalaa.

Poiketen aiheesta, BS on loistava bändi.

...jonkin verran vanhempi. Oli minullakin epäilykseni ennen rippikoulua ja toivoin että se vahvistaisi uskoni entiselleen, ja jonkin aikaa se toimikin. Muttei loputtomiin.

En itsekään pidä kiihkouskovaisista jotka tulevat tuputtamaan sanaa. Raamattu on mielestäni aika käsittämätön kirja enkä ole sieltä saanut vastauksia juurikaan. Kirkossa on tappavan tylsää, papin jutut ovat kuin vierasta kieltä, tarkoitettu muille kuin minulle.

En vihaa Jumalaa, kai ajattelen/toivon että Hän siellä ylhäällä meitä tarkkailee. Se antaa jonkinlaisen turvan tunteen. Joskus tosin turhauttaa ja toivon että saisin jonkinlaisen "merkin" Hänen olemassaolostaan. Mutta sellaista ei ole kuulunut, enkä odota loputtomiin horjuvalla pohjalla olevan uskon kanssa.

• Kuinka tuttua
        The_end kirjoitti:

...jonkin verran vanhempi. Oli minullakin epäilykseni ennen rippikoulua ja toivoin että se vahvistaisi uskoni entiselleen, ja jonkin aikaa se toimikin. Muttei loputtomiin.

En itsekään pidä kiihkouskovaisista jotka tulevat tuputtamaan sanaa. Raamattu on mielestäni aika käsittämätön kirja enkä ole sieltä saanut vastauksia juurikaan. Kirkossa on tappavan tylsää, papin jutut ovat kuin vierasta kieltä, tarkoitettu muille kuin minulle.

En vihaa Jumalaa, kai ajattelen/toivon että Hän siellä ylhäällä meitä tarkkailee. Se antaa jonkinlaisen turvan tunteen. Joskus tosin turhauttaa ja toivon että saisin jonkinlaisen "merkin" Hänen olemassaolostaan. Mutta sellaista ei ole kuulunut, enkä odota loputtomiin horjuvalla pohjalla olevan uskon kanssa.

Minä olen juuri 15 vuotta. Olen minäkin odottanut
        jotakin merkkiä, muttei mitään kuulu. Kirkkoon
        minut saa vain pakottamalla. Raamattua en aio lukea
        enään, sillä se on mielestäni aika tylsä kirja.
        Taidamma olla hieman samanlaisia. Ainakin tässä asiassa. En aio minäkään loputtomiin odottaa, että
        jotakin tapahtuisi.

• The_end
        Kuinka tuttua kirjoitti:

Minä olen juuri 15 vuotta. Olen minäkin odottanut
        jotakin merkkiä, muttei mitään kuulu. Kirkkoon
        minut saa vain pakottamalla. Raamattua en aio lukea
        enään, sillä se on mielestäni aika tylsä kirja.
        Taidamma olla hieman samanlaisia. Ainakin tässä asiassa. En aio minäkään loputtomiin odottaa, että
        jotakin tapahtuisi.

...onhan tässä elämä elettävänä, turha siis odotella merkkejä joita ei välttämättä ole, vaan nauttia elämästä oli se sitten ilman jumalaa tai ei :)

• praise-god-with-moshing
        The_end kirjoitti:

Hei olen kiihkouskovainen, minunkin mielestä Kirkossa on tappavan tylsää ja Pappi puhuu ympäripyöreitä eikä oikein tunnu juuri miltään...
        Siksi minä käynkin lähinnä sellaisissa seurakunnissa jossa voi moshata, ja välttälen ns. Tavallisten seurakuntien sunnuntai tilaisuuksia, joissa lauletaan 1800 luvun hittejä.

• The_end
        praise-god-with-moshing kirjoitti:

Hei olen kiihkouskovainen, minunkin mielestä Kirkossa on tappavan tylsää ja Pappi puhuu ympäripyöreitä eikä oikein tunnu juuri miltään...
        Siksi minä käynkin lähinnä sellaisissa seurakunnissa jossa voi moshata, ja välttälen ns. Tavallisten seurakuntien sunnuntai tilaisuuksia, joissa lauletaan 1800 luvun hittejä.

...kirkossa nyt on älyttömän hankala viihtyä, mutta hauskaa on ollut esim. jokavuotisilla Maata Näkyvissä-festareilla Turussa. Siellä kun kuulee kunnon musiikkiakin :)

• Sanoisin, että olet uskova. Ateisti ei koe mitään syytä vihata Jumalaa, Jahvea, Allahia, Buddhaa, Ahtia, Joupukkia, Hammurabia, Zeusta, Paholaista, Haadesta, Feenixiä, Thaksisista, Paladinea tai mitään muutakaan olentoa.

Nämä tuntemuksesi johtuvat nuoresta iästäsi, ja ryhmäpaineesta. Jottei Toretin tai prinssessan tarvitse sanoa, voin antaa myös uskovaisen näkökulman. Ootko valmis?
      --
      OLE ONNELLINEN, Jumalan lapsi! Olet nähnyt ja kuullut Suuren Isämme voiman! Käänny Hänen puoleensa vielä kun voit! Älä kuuntele saatanan ääntä, hän tahtoo johdattaa sinut valheiden ja petoksen maailmaan!

Ystäväsi ovat löytäneet Jeesuksen Kristuksen. Tahdotko sinä olla yksin pimeydessä? Jumala tahtoo sinut omakseen, lapsi. Tartu Isän käteen ja anna hänen taluttaa sinut taivaalliseen rauhaan ja tyyneyteen!

Vihasi Jumalaa kohtaan on ymmärrettävää. Kaikki (ne) uskovaiset joskus kysymme; miksi Isä? Mutta yöllä Jumala on luonamme, ja puhuu meille. Valitse totuus, ja kuuntele Jumalaa.
      --
      Kannattaa perehtyä esimerkiksi psykologiaan.

• Black Sabbath

Psykologiaan?

• Black Sabbath kirjoitti:

Psykologiaan?

opit tuntemaan itsesti, ja kehität kognitiivisia toimintojasi.

• jee

Hän tarkoittaa psykologian tutkimisella sitä miten nämä "uskovaiset" harrastavat käännytystä. Kootaan lauma. Tiivistetään lauman henkeä. "Lauma et kuulu laumaan jos et usko jumalaan plääplääplää". Pelottavaa, mutta tehokasta.

Itse olen ateisti ja VIHAAN TOTA PERKELEEN MASSA MANIPULOINTIA.....

• ikä

Ja mikäköhän johtuu nuoresta iästä. Monet vihaiset ateistit(sinä mukaanlukien) ovat alle 18v ja näinollen teinejä. Kyllä se viha laantuu kun karvat kasvaa ja penkistä lähtee enemmän ku pelkkä tanko.

• Nassen
        ikä kirjoitti:

Ja mikäköhän johtuu nuoresta iästä. Monet vihaiset ateistit(sinä mukaanlukien) ovat alle 18v ja näinollen teinejä. Kyllä se viha laantuu kun karvat kasvaa ja penkistä lähtee enemmän ku pelkkä tanko.

minkä ikäinen itse olet, epäilen että muutakin tarvitaan kuin pelkkä vanheneminen.

• toret

on vahvoja uskossa ja on heikkoja uskossa, mutta ei uskossa voi pysyä, jos ei pyri elämään uskonsa mukaisesti, joten tulee tutkia ja kasvaa ja rakentua uskossa ja hengessä, jonka ihminen ottaa vastaan tullessaan uskoon. henki kasvattaa ihmistä tulemaan Jumalan lapseksi, mutta jos on laiska hengellisesti, niin ei hengessä voi kasvaa.

siunausta ja armoa. tutki sanaa ja ota siitä vaari, niin ei aikaakaan kun huomaat vahvistuvasi ja luopuvasi tästä katoavaisesta maailmasta ilossa ja uskossa Herraan Jeesukseen ja hänen hengessään kasvaen pyhyyteen.

• Isän_prinsessa

On inhimillistä, ettei usko ja jumalan yliluonnollinen lahja, että uskoo.

• vimpula88

ole oikeastaan uskonut koskaan jumalaan... Syitä siihen on monia joita ovat esim. pappien julmuus keskiajalla ns. vääräuskoisia kohtaan ja toinen jota en hyväksy on raamatun itsekeskeisyys... Miksi raamatussa sanotaan, että jumala rakastaa kaikkia ja antaa kaikkien synnit anteeksi jos kerran erillainen seksuaalinen suuntautuminenkin on kuitenkin syntiä... Se todistaa jo sen, että jumala on rasisti... No tämä on vain minun mielipiteeni, mutta kertokaa jos teillä on erilainen näkemys tästä asiasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2186
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      102
      1612
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1308
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1283
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1236
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1044
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1034
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1007
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      942
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      814
    Aihe