viisas raha

Viisas raha sijoittaa toimeentukilainen sukanvarteen ja materiaan...

Viisas raha työmarkkinatukilainen tai vastaava sijoittaa järkevästi ja sopivasti osakkeisiin....

Viisas raha täysin tulottomalla..ei sijoita muuhun kuin kolikoiden etsimiseen tai tavaroilla tienaamiseen....

Mikä on sua lähinnä? itsellä tuo työtukilainen...

13

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Puliukolla ei muuta ole kuin paskaset alkkarit ja kaljatölkki kädessä. Sekavuustilassa voi vaikka mitä kehitellä mielessään mitä tekee.

      • Anonyymi00002

        Huomenta. On jo aamuäkäisyydet päällä vai? No hyvä se on aikaisin aloittaa. Ehtii iltaa myöten tarpeeksi vidduuntua.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Huomenta. On jo aamuäkäisyydet päällä vai? No hyvä se on aikaisin aloittaa. Ehtii iltaa myöten tarpeeksi vidduuntua.

        Apina


      • Anonyymi00010

        Juopot eivät tosiaan säästä mitään. Jos ei rahoja juoda ennemmin sitten myöhemmin.


    • Anonyymi00003

      Heh vidduuntuu ihmisten typeryyksistä.

      • Anonyymi00004

        Aloittaja kysyy missä tilanteessa olet ja miten sijoitat rahasi? Ja joku jo aamutuimaan vidduilee typeryyksissään.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Aloittaja kysyy missä tilanteessa olet ja miten sijoitat rahasi? Ja joku jo aamutuimaan vidduilee typeryyksissään.

        Apina


    • Anonyymi00005

      Raha-ajatukseni katkeilevat kuten aloittajallakin, mutta tiedän ettei tukllainen kykene toimeentulotuestaan säästämään ja vielä vähemmän sijoittamaan tulevaisuutensa varalle. Tukilaisen sosiaaliturva kun loppuisi niihin säästettyihin varoihin ja korkotuloihin. Hänen olisi vaikea selittää että on säästänyt ne toimeentulotuestaan, mikä sinänsä on sallittua. Viisasta on yrittää elää normaalia elämää ja huolehtia terveydestään. Olisi hyvä jos kykeneisi säästämään edes yhden kuukauden vuokran verran. Se on sitä henkilökohtaista huoltovarmuutta, mihin valtiokin kannustaa.

      • Anonyymi00006

        Noudatan lähes orjallisesti sitä pankkineuvojien ohjetta, että netosta 10% sivuun.
        Säästän siis ennalta määräämättömään kohteeseen, mutta niitä kohteita ilmaantuu
        vähän väliä uusia, jolloin saldosta pitää melko usein nirhaista siivu omaan käyttöön.
        Nytkin ajalen heikkokuntoisilla vanhoilla talvirenkailla, mitkä pitää uusia ainakin
        ennen juhannusta. Lisäksi on taloyhtiön remontti, mikä varmuudella syö rahat siten.
        että laarin pohjalle ei jää mitään. On siis jatkettava säästöä miltei nollatilanteesta.
        Onneksi sovitulla ohjelmalla saldoa alkaa taas karttua , joskin melko vitkaan.
        Mutta viimeistään seuraavana kesänä ollaan taas voiton puolella vaikka tiliä
        joutuu varmaan myös kurittamaan joulun tienoilla. Mutta ei lannistuta tässäkään.


    • Anonyymi00009

      Jos toimeentulotuesta jotain mukamas pystyy säästään niin tuet on liian isot. Puliukot satuilee mitä mukamas tekevät.

      • Anonyymi00011

        Puliuloista kertoviin juttuihin en ota kantaa, mutta saahan tänne kirjoittaa
        myös työeläkeläiset, jotka pystyvät säästämään kun ei juo eikä polta rahojaan.
        Näin pystyy vaatimattomasti elävä säästämään pienen potin lähes joka kuukausi.


    • Anonyymi00012

      Onko työeläkeläinen toimeentulotuella ja säästää siitä mukamas.Säästäjät taitaa käydä ruokajakeluissa kun nuukia.

      • Anonyymi00013

        Käyn vaan Prisman kassajonossa kun se on paljon lyhyempi kuin leipäjono.
        Eihän työeläkeläisen välttämättä tarvitse hakea toimeentulotukea kun hän
        saattaa pärjätä ihan itsekin kun on jo osannut kiristää menonsa pieneksi.
        Sehän vaatii vain muutaman kuukauden menojen suunnittelua etukäteen.
        Ei tarvitse ostaa esim autoon renkaita samassa kuussa kun hankkii ne
        silmälasit tai käy hammaslääkärillä. Jaksottaa siis menonsa tasaisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1004
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      761
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      286
      713
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe