Viisas raha sijoittaa toimeentukilainen sukanvarteen ja materiaan...
Viisas raha työmarkkinatukilainen tai vastaava sijoittaa järkevästi ja sopivasti osakkeisiin....
Viisas raha täysin tulottomalla..ei sijoita muuhun kuin kolikoiden etsimiseen tai tavaroilla tienaamiseen....
Mikä on sua lähinnä? itsellä tuo työtukilainen...
viisas raha
13
193
Vastaukset
- Anonyymi00001
Puliukolla ei muuta ole kuin paskaset alkkarit ja kaljatölkki kädessä. Sekavuustilassa voi vaikka mitä kehitellä mielessään mitä tekee.
- Anonyymi00002
Huomenta. On jo aamuäkäisyydet päällä vai? No hyvä se on aikaisin aloittaa. Ehtii iltaa myöten tarpeeksi vidduuntua.
- Anonyymi00007
Anonyymi00002 kirjoitti:
Huomenta. On jo aamuäkäisyydet päällä vai? No hyvä se on aikaisin aloittaa. Ehtii iltaa myöten tarpeeksi vidduuntua.
Apina
- Anonyymi00010
Juopot eivät tosiaan säästä mitään. Jos ei rahoja juoda ennemmin sitten myöhemmin.
- Anonyymi00003
Heh vidduuntuu ihmisten typeryyksistä.
- Anonyymi00004
Aloittaja kysyy missä tilanteessa olet ja miten sijoitat rahasi? Ja joku jo aamutuimaan vidduilee typeryyksissään.
- Anonyymi00008
Anonyymi00004 kirjoitti:
Aloittaja kysyy missä tilanteessa olet ja miten sijoitat rahasi? Ja joku jo aamutuimaan vidduilee typeryyksissään.
Apina
- Anonyymi00005
Raha-ajatukseni katkeilevat kuten aloittajallakin, mutta tiedän ettei tukllainen kykene toimeentulotuestaan säästämään ja vielä vähemmän sijoittamaan tulevaisuutensa varalle. Tukilaisen sosiaaliturva kun loppuisi niihin säästettyihin varoihin ja korkotuloihin. Hänen olisi vaikea selittää että on säästänyt ne toimeentulotuestaan, mikä sinänsä on sallittua. Viisasta on yrittää elää normaalia elämää ja huolehtia terveydestään. Olisi hyvä jos kykeneisi säästämään edes yhden kuukauden vuokran verran. Se on sitä henkilökohtaista huoltovarmuutta, mihin valtiokin kannustaa.
- Anonyymi00006
Noudatan lähes orjallisesti sitä pankkineuvojien ohjetta, että netosta 10% sivuun.
Säästän siis ennalta määräämättömään kohteeseen, mutta niitä kohteita ilmaantuu
vähän väliä uusia, jolloin saldosta pitää melko usein nirhaista siivu omaan käyttöön.
Nytkin ajalen heikkokuntoisilla vanhoilla talvirenkailla, mitkä pitää uusia ainakin
ennen juhannusta. Lisäksi on taloyhtiön remontti, mikä varmuudella syö rahat siten.
että laarin pohjalle ei jää mitään. On siis jatkettava säästöä miltei nollatilanteesta.
Onneksi sovitulla ohjelmalla saldoa alkaa taas karttua , joskin melko vitkaan.
Mutta viimeistään seuraavana kesänä ollaan taas voiton puolella vaikka tiliä
joutuu varmaan myös kurittamaan joulun tienoilla. Mutta ei lannistuta tässäkään.
- Anonyymi00009
Jos toimeentulotuesta jotain mukamas pystyy säästään niin tuet on liian isot. Puliukot satuilee mitä mukamas tekevät.
- Anonyymi00011
Puliuloista kertoviin juttuihin en ota kantaa, mutta saahan tänne kirjoittaa
myös työeläkeläiset, jotka pystyvät säästämään kun ei juo eikä polta rahojaan.
Näin pystyy vaatimattomasti elävä säästämään pienen potin lähes joka kuukausi.
- Anonyymi00012
Onko työeläkeläinen toimeentulotuella ja säästää siitä mukamas.Säästäjät taitaa käydä ruokajakeluissa kun nuukia.
- Anonyymi00013
Käyn vaan Prisman kassajonossa kun se on paljon lyhyempi kuin leipäjono.
Eihän työeläkeläisen välttämättä tarvitse hakea toimeentulotukea kun hän
saattaa pärjätä ihan itsekin kun on jo osannut kiristää menonsa pieneksi.
Sehän vaatii vain muutaman kuukauden menojen suunnittelua etukäteen.
Ei tarvitse ostaa esim autoon renkaita samassa kuussa kun hankkii ne
silmälasit tai käy hammaslääkärillä. Jaksottaa siis menonsa tasaisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091185
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171004- 125906
- 94761
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten286713Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504