Lahkohokemista

Anonyymi-ap

Oletko pannut merkille että helluntaiusko perustuu Raamatun ulkopuolisiin LAHKOHOKEMIIN.

Raamatussa ei ole esim. pelastusvarmuus-sanaa.
Se on lahkohokema.

Miksi helluntaipastorit eivät kanna ristiä kaulassaan ?

53

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002
      UUSI

Älä anna vetten vuon minua upottaa, syvyyden minua niellä ja kuilun sulkea suutaan minun ylitseni.

• Anonyymi00003
      UUSI

Raamatussa ei ole termejä "lakiliitto" tai "henkiliitto"....jolla termillä "henkiliitto" ihmisiä houkutellaan villitsevien hurmoshenkien valtaan helluntailaiseksi.

• Anonyymi00005
        UUSI

Toronttoherätyksessä porukka kiihotettiin hurmoshenkien valtaan ja he ryömivät lattialla penkkien välissä etsimässä sitä Jeesusta. Mutta eivät löytäneet.

• Anonyymi00006
        UUSI

Helluntailaisuudessa korostetaan henkimaailmaa ja hurmoksellisuutta.

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Toronttoherätyksessä porukka kiihotettiin hurmoshenkien valtaan ja he ryömivät lattialla penkkien välissä etsimässä sitä Jeesusta. Mutta eivät löytäneet.

Pohjois-Amerikasta ei tule mitään hyvää, eksytystä yms. hurmostelua.
        Uusia lahkoja syntyy kuin sieniä sateella

• Anonyymi00037
        UUSI

Matt. 5:
        1. Nähdessään kansanjoukot Jeesus nousi vuorelle, ja kun hän oli istuutunut, opetuslapset tulivat hänen luokseen.
        2. Hän alkoi puhua ja opetti heitä sanoen:
        3.
        "Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta. Jes. 57:15; Jes. 61:1; Jes. 66:2; Luuk. 6:20
        4. Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen. Jes. 61:2-3; Joh. 16:20; 2. Kor. 7:9-10; Ilm. 7:17
        5. Autuaita ovat sävyisät, sillä he perivät maan. Ps. 37:11
        6. Autuaita ovat ne, joilla on vanhurskauden nälkä ja jano, sillä heidät ravitaan. Ps. 17:15; Jes. 55:1; Jes. 65:13; Luuk. 6:21; Joh. 6:35
        7. Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden. Ps. 41:2; Matt. 25:35-36; Luuk. 6:36-38; 2. Tim. 1:16; Jaak. 2:13
        8. Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan. Ps. 24:4; Ap. t. 15:9; Hepr. 12:14; 1. Joh. 3:2-3; Ilm. 22:4
        9. Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heitä kutsutaan Jumalan lapsiksi.
        10. Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta. Ap. t. 5:41; Ap. t. 7:52; 1. Piet. 3:14
        11. Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni solvaavat ja vainoavat teitä ja valehdellen puhuvat teistä kaikkea pahaa.
        Ps. 69:8-10; Luuk. 6:22; 1. Piet. 4:14
        12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Samoinhan vainottiin profeettoja, jotka olivat ennen teitä."

• Anonyymi00004
      UUSI

Totuuden tunteminen

Kyllä käärme myös lupaa ja valehtelee mutta Jumala ei.

2. Timoteuskirje 3:7

"Jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen."

• Anonyymi00007
      UUSI

Helluntaihokema "pakkovauvakaste" on Raamatun ulkopuolelta ja helluntaipastorien keksimä hokema.

• Anonyymi00041
        UUSI

Jumala on itse ilmoittanut Raamatussa kaste. Ensin on uskoon tulo, sen jälkeen uskootullut itse vapaaehtoisesti pyytää kastetta.

• UUSI

Pakkovauvakatse👀
        on pakko kun köyhän kuolema.☠️⚰️🪦👀

• Anonyymi00008
      UUSI

Risti on kristinuskon symboli.
      Sitä eivät lahkopastorit kanna.

• Anonyymi00009
        UUSI

Kala tai kalanruoto ilmeisesti on hellareiden tunnus?

• Anonyymi00011
        UUSI

Helluntailaiset eivät ole oikeita kristittyjä, eivätkä tee eivätkä siunaa ketään tekemällä ristinmerkkiä, koska siinä tunnustetaan Jumalan kolmiyhteisyys: Isä, Poika ja Pyhä Henki,
        jotka yhdessä ovat.

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Helluntailaiset eivät ole oikeita kristittyjä, eivätkä tee eivätkä siunaa ketään tekemällä ristinmerkkiä, koska siinä tunnustetaan Jumalan kolmiyhteisyys: Isä, Poika ja Pyhä Henki,
        jotka yhdessä ovat.

Helluntailaiset kiroavat Jeesuksen viimeisinä sanoinaan helatorstaina ennen taivaaseen nousemistaan antaman kastekäskyn oikeille apostoleilleen.

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Helluntailaiset kiroavat Jeesuksen viimeisinä sanoinaan helatorstaina ennen taivaaseen nousemistaan antaman kastekäskyn oikeille apostoleilleen.

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

King James

Matt.28
        18 And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth.
        19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
        20 Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen.

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Ei ainakaan kalanruoto ole mennyt kurkkuun yli-innokkailta helluntaipuhujilta.
        Lappiinkin tehdään tulitunneleita ja kuolleita helluntaipastoreita "yritetään" herättää Suomessa.

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

jotka yhdessä ovat.

Helluntaiseurakunnassa "helluntaiperhe" ei tunnusta apostolista uskontunnustusta.

Helluntaisrk= "perhe" on uusi Raamatun ulkopuolinen slogani.

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Matt.28

Milloinka luterilaiset alkaa pitää kaikki Jeesuksen käskyt, onko sakastissa asiasta puhuttu?
        Eikös siinä niin käsketä!

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Ei ainakaan kalanruoto ole mennyt kurkkuun yli-innokkailta helluntaipuhujilta.
        Lappiinkin tehdään tulitunneleita ja kuolleita helluntaipastoreita "yritetään" herättää Suomessa.

Kannattaa lukea Raija Pellin kirja, Harhaanjohtajat, vahvassa uskossa, siinä kerrotaan tositapahtumia helluntailaisten touhuista.

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

jotka yhdessä ovat.

Ei opetuslapset tehneet ristinmerkkiä.

• UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kirkkovene.🍑

• UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Helluntaiseurakunnassa "helluntaiperhe" ei tunnusta apostolista uskontunnustusta.

Helluntaisrk= "perhe" on uusi Raamatun ulkopuolinen slogani.

HELLuntaiperse🍑💦

• Anonyymi00010
      UUSI

Oletko nähnyt että kyykäärmeen sikiöllä olisi risti kaulassa ?
      Kts. Jeesuksen vertaus kyykäärmeen sikiöstä Raamatusta.

• Anonyymi00016
      UUSI

Textus Reseptus

18 και προσελθων ο ιησους ελαλησεν αυτοις λεγων εδοθη μοι πασα εξουσια εν ουρανω και επι γης
      19 πορευθεντες ουν μαθητευσατε παντα τα εθνη βαπτιζοντες αυτους εις το ονομα του πατρος και του υιου και του αγιου πνευματος
      20 διδασκοντες αυτους τηρειν παντα οσα ενετειλαμην υμιν και ιδου εγω μεθ υμων ειμι πασας τας ημερας εως της συντελειας του αιωνος αμην

• Anonyymi00018
      UUSI

2.Piet:2:1 "Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon"

• Anonyymi00019
        UUSI

Niilo Yli-vainio palvottu julistaja koki äkkikuoleman Espanjassa.
        Sinkkiarkussa Suomeen.

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Niilo Yli-vainio palvottu julistaja koki äkkikuoleman Espanjassa.
        Sinkkiarkussa Suomeen.

Äkkikuolemia ei ole sen ainoan niilon lisäksi olekkaan tapahtunut kymmeniin vuosiin, eihän ole !

Lutteri pääsi vuotta vanhemmaksi kun piti ristiä kaulassa.
        Olikohan kolpakko käsissä kun veti viimeisiään.

• Anonyymi00020
      UUSI

Katos luterilaiset näkyy käyneen todistamassa väkevästi herrastaan !
      Se on kätevä tuo uskonnonvapaus suomessa.

Aikansa saa riehua itsekukin, sitten avataan kirjat !

Ootellaan nyt ylöstempausta, katsotaan kuka otetaan ja kuka jätetään !

• Anonyymi00021
      UUSI

Helluntaihenki vihaa evankeelisia jos he eivät käänny lahkon jäseniksi.

• Anonyymi00025
        UUSI

Saahan sitä vihata aivan vapaasti. Nyt kun olen tutustunut tarkemmin Hell-uskoon, niin ei vaikuta järkevältä liittyä hellareihin. Suurimpia syitä on tämä ristin kieltäminen ja nämä jutut, jotka kieltää liikuntakappelilla käynnin. Ei ole minun juttu. Kuitenkin toistaiseksi täällä vielä kirjoittelen.

Mb_76

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Saahan sitä vihata aivan vapaasti. Nyt kun olen tutustunut tarkemmin Hell-uskoon, niin ei vaikuta järkevältä liittyä hellareihin. Suurimpia syitä on tämä ristin kieltäminen ja nämä jutut, jotka kieltää liikuntakappelilla käynnin. Ei ole minun juttu. Kuitenkin toistaiseksi täällä vielä kirjoittelen.

Mb_76

Onko sinulla kaikki muumit kotosalla kun kirjotat mitä sattuu pulun tuubaa!
        Viimenen hölmöys tuo ristin kieltäminen helluntaissa, harvoin joutuu lukemaan tuollaista ropaskaa.

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Mb_76

Nyt ymmärrän miksi Hell-ystäväni katsoi minua pitkään, kun esittelin hänelle ristiriipustani. Lopulta sain vastauksen että pidä se muistona. Uskovainen hänkin, vaikka eroavaisuuksia on.

Mb_76

• Anonyymi00022
      UUSI

Helluntailaisuus ei syntynyt "helluntaina Jerusalemissa", silloin syntyi kristinusko, jota te vihaatte.

• Anonyymi00023
      UUSI

Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. Kaikki, mikä on hengessä kirjoitettu ylhäältä tuleva, on hyödyksi, ja se julistaa Jumalan kirkkautta ja Jeesuksen Kristuksen armon työtä; se on linjassa sen kanssa. Onko se sitten Raamatussa vai ei — paljon on jäänyt kirjoittamatta siitä, mitä Jeesuksessa on jäänyt sanomatta. Kunnia Herralle korkeuksissa, ja maassa rauha ja ihmisillä hyvä tahto, ja Jumalalla hyvä tahto. Seuratkaa hyvää tahtoa, koska se tulee ylhäältä, Jumalalta, Jeesukselta Kristukselta, joka kantoi teidän syntinne. Olkaa siis kiitollisia.

• Anonyymi00047
        UUSI

>>>>>>Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. Kaikki, mikä on hengessä kirjoitettu ylhäältä tuleva, on hyödyksi, ja se julistaa Jumalan kirkkautta ja Jeesuksen Kristuksen armon työtä; se on linjassa sen kanssa<<<<<
        -----------------
        "Kirjain kuolettaa" ???
        Jumalan pyhä laki on katoamattomaa Jumalan Sanaa. Laki on Hengellinen ( ”Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.” ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭7‬:‭14‬ ‭FB38‬‬)

Ei pidä sotkea irtolauseilla Raamatun asiayhteyksiä. Lue koko asia yhteys ja näe mitä Paavali tarkoittaa
        >>Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. <<<
        (2..Kor.3:1-4:2.)
        --------------------
        ”Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia. Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭7‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        --------------------

• Anonyymi00028
      UUSI

Näyttää että kristalliyö jatkuu foorumilla !

Hulluus kun pääsee irti silloin zäretään ikkunoita poltetaan kirjoja ja sitten ihmisiä !

Heikosti päättyi sekin ristiretki bunkkerissa.

• Anonyymi00030
        UUSI

Kummallista miten naisista tuli petoja kun saivat koppalakin ja vartijanmerkin leirinvartijoina.

Hirsipuulle kun kävelytettiin oli arkut nimilappuineen kävelyn varrella.
        Tuhlattiin saman tien ja siroteltiin myötätuuleen.

Jumalattomuudella on jumalaton loppu.

• Anonyymi00032
        UUSI

Negatiivisuus myös kiinnittää huomiota: media, some ja sosiaalinen palaute palkitsevat dramaattiset ja uhkaavat tarinat. Pelko, viha ja ahdistus tarttuvat helposti, ja niillä rakennetaan yhteisöllisyyttä (“me vastaan he”) sekä voimaa toimia.
        Vertaamalla itseä pahempiin he tuntevat itsensä paremmaksi.

• Anonyymi00031
      UUSI

Lahkoajattelu on jakomielisyyttä. Ihmisen mieli on yksi mieli, eikä sitä kukaan toinen ihminen omista tai hallitse. Lahkoja eikä "yhtä oikeaa" ole olemassakaan. Oikeaa on vain oma elämä. Se ei tarvitse pelastusta, ei toisten armoa eikä uskomisia. Olen se mikä olen, eikä se toisille kuulu. Tämä on jokaisen oikeus.

• Anonyymi00034
        UUSI

Jospa käyttäisit muutaman ajan elämästäsi miettimällä mikä se lahko raamatun kontekstissa oikeasti on!

Se säästäisi monen vähemmän viisaan kirjoituksen tuottamiselta.

• Anonyymi00033
      UUSI

Helluntailaiset eivät tunnusta kokouksessa kristittyjen yhteistä uskoa.

• Anonyymi00035
        UUSI

Kommentissasi ei ole järkeä eikä lookisuutta.

Uskovien kokousissa tutkitaan raamattua eikä kenenkään yhteistä eikä erillistä uskoa
        Katos kun hengen elämä ei ole luterilaisuutta !

• Anonyymi00036
        UUSI

Nyt meni kylläkin hieman pieleen.

Helluntailaiset eivät tunnusta kokouksessaan kirkkokunta puolueiden oppirakennelmaa.

Näin sen pitäisi mennä.

Eikä ole syytäkään, kun kirkkokuntien oppirakennelma ja pelastuminen perustuu väärin vauvakasteeseen ja sakramentteihin.

• Anonyymi00042
        UUSI

Parhami ja Olseni teki Mikve-pesuja.

• Anonyymi00039
      UUSI

Ylivainio laittoi liikkeelle yli tuhat valheellista väitettä siellä tapahtuneista "ihmeparanemisista".

Oikea lääkäri tutki Tamperen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa kaikki väitteet. Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.

• Anonyymi00044
        UUSI

Tutkiva lääkäri sai valtavan määrän vihapostia ja toivotukset helvettiin.

• Anonyymi00040
      UUSI

Helluntaiuskossa pelastuminen perustuu väärin uudestikasteeseen ja pastorin lupauksiin pelastusvarmuudesta.

• Anonyymi00045
      UUSI

>>>>>>Raamatussa ei ole esim. pelastusvarmuus-sanaa.
      Se on lahkohokema.<<<<
      --------------
      Jumalan lapsella on omistajansa sinetti.
      ---------------
      ”Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi — hänen kirkkautensa kiitokseksi.”
      ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FB38‬‬

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
      ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬
      -----------------
      ”Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.

Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭5‬-‭9‬ ‭FB38‬‬
      ----------------
      Lapset tekevät mitä ovat oppineet omalta isältään.

”Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä. Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."

He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja. Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.

Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala". Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.

Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole.

Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.”
      ‭‭Johannes‬ ‭8‬:‭37‬-‭45‬ ‭FB38‬‬
      ------------------------
      ”Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti.

Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.”
      ‭‭1. Johanneksen kirje‬ ‭3‬:‭7‬-‭10‬

• UUSI

Alottaja on ihan tosissaan hieman yxinkertanen bözilö...🪵🎃

• Anonyymi00048
      UUSI

Arkkipiispalla on risti kaulassa vaikka hän käskee vihkiä homoja.
      Tälläisiä ovat pakkovauvakastetut.

• Anonyymi00049
      UUSI

Azusankatu oli paikallinen punaisten lyhtyjen katu. Ei siellä ollut yhtään oikeata kristittyä, jolta he olisivat voineet kysyä neuvoa Raamatusta.

• Anonyymi00050
        UUSI

The Sodomy of Charles Parham - James Attebury
        James Attebury
        https://jamesattebury.wordpress.com › ...
        ·
        Käännä tämä sivu
        9.7.2025 — On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.

• Anonyymi00051
      UUSI

<>>>>>>Raamatussa ei ole esim. pelastusvarmuus-sanaa.
      Se on lahkohokema.<<<<

Ettekö ole lukeneet Raamatusta: "Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi"? Raamatun tehtävä on saattaa Jeesus sydämeen Hengen kautta; silloin sanojen merkitykset ja toimintatavat tulevat käyttöön elämässä. Jeesus edustaa altruismia, hyvyyttä, toisten hyvää ja itsensä uhraamista — seuratkaa häntä. Jos taas pysytään pelkästään Raamatun sanoissa, silloin ollaan kuin täi tervassa kiinni; Raamattu on vertauskuvallista, allegoriaa, ennustavaa, esikuvallista ja symbolista, ja tämä täytyy ymmärtää.
      Yksi ehdottomuus kuitenkin on: Jumala on ehdottomasti pyhä ja puhdas; hänessä ei ole mitään epäpuhdasta, hän on täyttä valoa, ja sen rakkauden kautta, kaikki suodatetaan. Mikä ei ole rakkautta, on syntiä ei Jumalasta.
      Rakkaus on lähtöisin Jumalasta ja Jumala vetää hyvyydellä puoleensa, se tuntee sielussaan ja soluissaan ilona vapautena armollisuutena ja kiitollisuutena Luojalleen elämän lahjasta. Se pitää yhteyttä yllä.

• Anonyymi00052
      UUSI

Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on laittomien hallussa ja alusta laittomuuksiin.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      113
      3708
    2. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      64
      2629
    3. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      34
      2592
    4. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      74
      2402
    5. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      24
      2270
    6. Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen

Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.
      Ikävä
      103
      1360
    7. Kaste pelastaa ihmisen

Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm
      Kaste
      625
      1252
    8. Uskon todistus

Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik
      Kaste
      261
      1046
    9. Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko

Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K
      Luterilaisuus
      400
      1045
    10. Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla

Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday
      Maailman menoa
      142
      1039
    Aihe